Mihin Kemissä kannattaa muuttaa?

paavali6655

Onko Kemissä yhtään rauhallista paikkaa asua jossa ei uskaltais iltaisinki liikkua? Etsinnässä siis rivitaloasunto opiskelujen ajaksi.

18

1643

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ouluntie-Rock

      Kyllähän Kemissä nyt uskaltaa liikkua missä vaan...
      Jos kohtuuhintaista asuntoa etsii niin se on kieltämättä aika arpapeliä.
      Joku Ruutti voisi olla kiva, mutta en tiedä miten siellä on asuntoja vapaana ja mihin hintaan.

      • vaatimukset-on

        "---rauhallista paikkaa asua jossa ei uskaltais iltaisinki liikkua?"---

        Parempi tosiaan on että ei ole liika rauhallista, ihmisten joukossa on turvallisempaa. Keskusta-alue sopisi kysyjälle liikkumiseen.


      • JalmariLevolla

        "mutta en tiedä miten siellä on asuntoja vapaana ja mihin hintaan. "

        Minäkään en tiedä asiasta mitään, mutta olipahan vain sisäinen pakko vastata.


      • ÖrkkiÖ

        " en tiedä miten siellä on asuntoja vapaana ja mihin hintaan. "
        En minäkään tiedä, mutta minunkin oli pakko vastata.


    • Paavali6655

      Onko jotain asuinaluetta mitä kannattaa vältellä?

      • näinseonkyllä

        Takajärvi. Kemin slummialue. Paljon häiriintyneitä penikoita.


    • Peukkuun

      Peurasaari rauhallinen paikka, mutta kuitenkin lähellä keskustaa.

      • merenrannassa

        Keskustan olen havainnut parhaimmaksi asuinalueeksi monestakin syystä.


      • KeminTartsani
        merenrannassa kirjoitti:

        Keskustan olen havainnut parhaimmaksi asuinalueeksi monestakin syystä.

        "parhaimmaksi asuinalueeksi monestakin syystä."
        Miksi et kerro näitä syitä? Liittyvätkö ne kapakoihin ja yhdenyön-suhteisiin?


    • Lapinäijä

      Kemissä ja samoin Rovaniemellä pitäisi nopeasti valita mitkä kaupunginosat slummiutetaan ja kaupunkien lunastaa niiltä alueilta omistusasunnot käypään hintaan kaupungille.
      Olisihan se surkeaa jos kaupunkiin muuttava uusi veronmaksaja erehtyisi vahingossa ostamaan asunnon sellaiselta alueelta missä ei voi asua ja asunnosta ei pääsisi mihinkään hintaan eroon.
      Kerrostaloissa on jo menossa tuholaismyrkytyksiä (salaisuus) kun yksittäisiä asuntoja on luovutettu epämääräiseen käyttöön. Tiedon levitessä tällaisen kerrostalon asuntojen hinta romahtaa hetkessä.
      Yhteiskunnan tulisi tulla apuun koska syyttömiähän velaksi asunnon ostaneet ovat, ne maksakoot jotka haluavat slummiuttaa Suomea

    • Korianterii

      Kyllikinraitti oli aikoinaan tosi mukava asuinalue.Jungon kurdikukkula kannattaa kiertää kaukaa

    • sivakkavaraantommoset

      Peurasaareen tullee parinkuukauenpäästä joku huumenuorten koti ei yöllistä valvontaa ovat keskenään subutexnappuloittenkans eiköhän siittä peurasaaren lintukodostaki päästä ny eroon

    • tyytyväisyys

      Olen junantuoma ja asunut Kemissä melkein 40 vuotta. En ole koskaan kokenut Kemiä rauhattomaksi paikaksi asua - en tosin liiku ulkona öiseen aikaan. Lenkkeilen toki myöhäänkin (-22) eikä koskaan kukaan ole häirinnyt. Mielestäni hyviä alueita asua ovat Peurasaari, Keskusta, Koivuharju, Ruutti, Kivikko. Itse en menisi kovin kauas keskustasta esim. Oklaholmankadulle tai Ritikan alueelle. Kiertele eri alueilla - kyllä silmälläkin näkee, missä siistiä ja hoidettua.

    • nvjfkd

      Koko Kemi ympäristöineen on Suomen paskinta paikkaa asua. Haju/savu on ensinnäkin pahempaa kuin Kiinan saastesumut. Koirat räkyttää lähes joka talossa yötä päivää ja pienkoneet pärrää luvattoman matalalla talojen yllä. Mopot pärrää myös yötä päivää lähes joka paikassa. Siihen päälle vielä itsekkäät kusipää naapurit jotka tekee naapurin asumisen rauhattomaksi/mahdottomaksi.

      Töitä ei löydy oikeastaan muualta kuin korkeintaan Kemin ahkerimmalta työllistäjältä eli työhönvalmennus säätiöstä eli jotka joutuvat pakosta tai sitten tarvitsevat päivätoimintaa mielenterveytensä takia niin sinne laitetaan sekä ilmaisia harjoittelupaikkoja jopa koulutetuille. Työttömiä jopa nuoria maleksii sankoin joukoin joutilaina koska täällä niitä on myös eniten. Lääkärille tuskin saa aikaa koska täällä myös eniten sairaita joten sairaala pullollaan väkeä käytäviä myöten. Sääkin suuriman osan ajasta sekin Suomen paskinta. Joten kannattaa suunnata täältä minne tahansa ainakin 200-300km pois päin täältä.

      • Kakkakaupunni

        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Hetken aikaa siellä asuin, enkä missään ole tavannut yhtä huonoa ilmapiiriä ja niin kusipäisiä naapureita. Kannattaa muuttaa hyvin kauas Kemistä, mikäli suinkin pystyy.


      • aktiivimalli

        Oletkohan koskaan Kiinassa käynyt minä olen et älä puhu asioista mistä et mitään tiedä...ja mitä pienkoneisiin tulee pörrää ihan ilmailualan säädösten mukaan...voihan sitä provosoitua kun ite on täys kusipää..


    • aktiivimalli

      Et varmaan oo Kiinassa käyny minä oon joten älä puhu asioista joista et mitään tiedä.Mitä pienkoneisiin tulee pörrää ihan ilmailuhallitusen määräysten mukaan,,Profosoitua voi monella tavalla vaikka olemalla itse se kusipää..

    • paattio

      Paattio on todella rauhallinen paikka asua.Keskustaan hieman matkaa mutta jos omistaa auton niin ei sekään ongelma. Ps. Mukavat naapurit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2804
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      520
      2642
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1845
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1767
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1723
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1659
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1272
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      87
      1106
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1082
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    Aihe