EntinenHyvinvointivaltio

EuKehitysmaaSuomi

Täytin juuri 58v, ja töitä palkalla ei ole tarjolla, eikä ole pääsyä eläkkeelle, tms.
Ilmeisesti joudun kitumaan köyhänä, tuonne n. 65v asti työttömänä ?
Ja sitten minimi eläkkeelle ?

Aika kehnolta näyttää tämä ns. pohjoismainen elintaso. Enemmän tuntuu kehitysmaan elintasolta ja mallilta tämä meno.
Nykyään suomessa jopa afrikan matu saa enemmän rahaa yhteiskunnalta kuin suomalainen.
Tilanne on aika outo.
Se Matu ja matun suku ei ole maksanut yhtään veroa suomeen.

15

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhatKöyhyyteen

      Samoja huomioita ja tuntemuksia.
      Itse olen 57v, ja jostain syystä en ollenkaan kelpaa töihin. Eläkkeelle ei enää pääse, kun nykyään ollaan kunnossa kaiken ikää.

      Meni jo yli 1200 päivää kela rahalla, työnhaku sunnitelmaa, tms te puuhaa on lykätty eteenpäin.
      Aiemmin pakko syötettiin typ mopaa, ja pakko kuntoutusta. Mutta terveenä ihmisenä kieltäydyin ja olin karenssissa useita vuosia.
      Tällaista se on käytännössä tämä tulonjako ja politiikka ja työmarkkina.

      • tytuyuiuio

        Kunnioitan sinua, että olet jaksanut kieltäytyä vääryydestä. Ehkä sinulla on pienet menot tai paremmin tienaava puoliso. Minä en voinut kieltäytyä. Työmarkkinatuesta melkein puolet menee talolainaan ja saman verran autolainaan. Leikattu tt-tuki ei olisi riittänyt. Ja jotenkin sitä vaan ei jaksa tehdä käteishommia, koska työntekijällä on suuri vaara siinäkin. Suomessa niin työnteko kuin työttömyyskin näyttävät olevan luokiteltu rikoksiksi!


      • irtiorjuudesta

        vinkki,,,,,hävitä asunto, puhelin, tietokone liittymä,, jne,,, siis lopeta se kuluttaminen. Näin saat syödäksesi ja vältyt yhteiskunnan huonoilta vaikutuksilta.
        ahneus ja mammona tuhoaa sielun ja hyvinvoinnin.


      • harvainvalta.sellaista
        tytuyuiuio kirjoitti:

        Kunnioitan sinua, että olet jaksanut kieltäytyä vääryydestä. Ehkä sinulla on pienet menot tai paremmin tienaava puoliso. Minä en voinut kieltäytyä. Työmarkkinatuesta melkein puolet menee talolainaan ja saman verran autolainaan. Leikattu tt-tuki ei olisi riittänyt. Ja jotenkin sitä vaan ei jaksa tehdä käteishommia, koska työntekijällä on suuri vaara siinäkin. Suomessa niin työnteko kuin työttömyyskin näyttävät olevan luokiteltu rikoksiksi!

        "Suomessa niin työnteko kuin työttömyyskin näyttävät olevan luokiteltu rikoksiksi!"

        Tietysti. Ainoa joka ei ole olevinaan rikos, on omistaminen. Kun omistaa tarpeeksi, saa tehdä mitä huvittaa, ja valtio takaa ilmaiset orjat, joilla tehdä lisää varallisuutta itselleen, ja lisää tukia ja kannustimia, jottei vaan rikas pääsisi muuta kuin rikastumaan entisestään. Nalle Wahlroosien ehdoilla tätä maata on kehitetty, ja jos et satu kuulumaan Wahlrooseihin, se on sun oma syy.

        Kokoomuksen vallassaoloaikana kaikki tämä kurjistaminen on tehty. Ihan sama mitkä muut puolueet on olleet hallituksessa mukana, kokoomuksen herrat päättää.


      • ahneusjumalana

        suomi ja suomen kansa kehittyi niin kauan, kunnes kokoomus pääsi valtaan 1980 l lopulla. sen jälkeen on ollut pelkkää alasajoa ja tuloerojen kasvua.
        mennään kohti luokkajärjestelmää.


      • fiuhhui
        harvainvalta.sellaista kirjoitti:

        "Suomessa niin työnteko kuin työttömyyskin näyttävät olevan luokiteltu rikoksiksi!"

        Tietysti. Ainoa joka ei ole olevinaan rikos, on omistaminen. Kun omistaa tarpeeksi, saa tehdä mitä huvittaa, ja valtio takaa ilmaiset orjat, joilla tehdä lisää varallisuutta itselleen, ja lisää tukia ja kannustimia, jottei vaan rikas pääsisi muuta kuin rikastumaan entisestään. Nalle Wahlroosien ehdoilla tätä maata on kehitetty, ja jos et satu kuulumaan Wahlrooseihin, se on sun oma syy.

        Kokoomuksen vallassaoloaikana kaikki tämä kurjistaminen on tehty. Ihan sama mitkä muut puolueet on olleet hallituksessa mukana, kokoomuksen herrat päättää.

        Wahlroos on ollut nuoresta pitäen kova kommunisti. Kokoomus yksin uskaltaa vastustaa niitä.


    • kokoomusjuutalaiset

      nyt esim. toi uusi sote, ja keinottelu tulee terveyden hoitoonkin !!
      keinottelu, vedätys, huijjaus, se on sitä talousmallia ja kuvaa nyky suomesta.

      katukuva on jo kuin timbuktusta, suomi on syvässä alasajossa, sdp spedet keimailee, kepuli jehovat määräilee, kokoomus juutalaiset ahnehtii.

      • kaikinpuolinenalasjo

        Toi super naivi murjaanimaa projekti tuhoaa lopullisesti suomen.


    • Ty6787

      Jos on tottunut työttömän tuloilla elämään niin pääsy edes kansaneläkkeelle ja takuueläkkeelle tuntuu kuin lottovoitolta. Itse pääsin kolme vuotta sitten työkyvyttömyyseläkkeelle joka tapauksessani vastaa kansaneläkettä ja takuueläkettä. Meinasi itku tulla kun tulot hypähti kerralla noin 300-400 euroa kuukaudessa verrattuna työttömän tuloihin. Ostin heti koiralleni kaveriksi toisen koiran ja elämä on hymyillyt kun ei ole tarvinnut enää stressata rahasta kuten työttömänä. Eli älä ketjun aloittaja rahasta ole huolissasi...

      • koirasairaus

        älä tuhlaa vähiä rahojasi koiriin ! vaan elä hyvää omaa elämää !!


    • PöljyysVainJatkuu

      On se kumma että moista järjettömyyttä vaan jatketaan ja maksaa hitosti yhteiskunnalle pitää väkisin työkkärin ikeen alla ja hitosti maksavissa toimenpiteissä sellaisia jotka ei 100%:lla varmuudella tule enää työllistymään. Esin yli 50v jolla ei ammattia ja vuosikymmeniä työttömänä laitetaan väkisin johonkin työkokeiluun, tarkoittaa sitä että sekin tukiraha/paikka on pois taas yhdeltä nuorelta joka vasta aloittelee elämäänsä

    • SuomenAlasajoMenossa

      Minä olen 57v. Ja niitä rehellisiä Töitä palkalla ei löydy.
      Työttömyys jatkuu. Aiemmin oli noita eri pompotuksia ja työttömän kyykytys yrityksiä.
      Nyt vaan olen työttömänä, työttömyys jatkuu.
      Muuten hyvää elämää on, mutta köyhyys ei ole hyvä asia.
      Ja itsekin ihmettelen noita lomilla lepääviä turisti pakolaisia ja niiden elintasoa !
      Verovaroista maksetaan moni vuotiset lepolomat. Siihen rahaa näyttää riittävän !
      Yhteiskunta siis on täysin mätä ja toimimaton.
      Varmasti Vaaleissa ÄÄneni menee perussuomalaisille -pakolaisturismin vastustajille !

      • ByroB

        Johan noita äänestettiin t. jotkut äänesti. Tulos taas nähtiin! Itse ihmettelin silloin ennen vaaleja, miksi persuja pitäis työttömän äänestää? Heissä on paljon yrittäjiä eikä yrittäjän ja työttömän edut ole samoja.

        Vakihomman menetyksestä on 5v. Teen nyt osa-aikatyötä, tuskin enää löydän oman alan vakihommaa t. mitään kokoaikaista.


      • omamaajakulttuuri

        - työtön on oikeastaan yrittäjä, joka karenssin uhallakin pitää kiinni perusturvasta.
        - vanhat hallintopuolueet ovat kaikki jo useassa hallituksessa heikentäneet työttömän asemaa.
        - siksi annan sen protestiäänen juuri tuota mätää vanhojen hallintopuolueiden pakko valtaa vastaan.
        - äänestän pakko murjaani suomen rakennus projektia vastaan.
        olen isänmaallinen suomalainen, enkä halua lapsilleni mustaa pohjolan zimbabwea asuttavaksi.
        olen isänmaallinen, vaikka olen köyhä, ja en ymmärrä tätä sdp-vihreä-vas-kokoomus-kepu mallia, jossa suomea alasajetaan, keinotellaan, ja ylläpidetään matu turismia....
        - oma kulttuuri ja oma elämän malli on se suomen sielu, suomen sielu ei ole ahne eu ja goldman sachs keinottelu.


      • rahallaeiisänmaata

        suomea pakolla alasajetaan, sdp vihreät harrastaa tuhoavaa kulttuurimarxismia.
        kepuli kokoomus harrastaa ahnetta keinottelua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      105
      1706
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1325
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1220
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1216
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      143
      1193
    6. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      22
      1086
    7. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1075
    8. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      1035
    9. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      6
      986
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      884
    Aihe