Kehuu, että "Suomi todellakin kasvaa", kasvaa vaan ei Kokomusta - Keskusta-Kustaan(lue Leeviläinen) polittikan asnsiosta kasva pätkääkään, vaan "rapakontaksisen varovaisen elvyttävän Finannsipolitiikan ja Keskieuroopan 3% ostokyvyn-kasvun ansiosta, Suomen vienti on elpynyt, elikkä siis Keskieuroopan maitten ostokyky on parantunut, niitten maitten joihin suomella on aiemminkin ollut kauppa- suhteet, tämähän se on kustaalla ja kokomustalla, on kiire noukkia kaikki irtopisteet ja kehua kansalle rintoihin lyöden, kaikki kelpaa vaikka hevonpaskat jäiseltä polanteelta!
Tallaisia kasvun sykleja on ja ne sammuu hetken soihtuna palaen, kuin Orpon valinnanvapaus ja Sipilän Tk-yhtiöittäminen.
Nyt Orpo on lopullisesti pimahtanut ja ilmoitti, että Kokomustan alunperinkin vaatima pakkoyhtiöittäminen on Perustuslaki vastainen, suomeksi: iski kustaata ja raskaasti nilkkaan
Orpo sekoilee!
24
206
Vastaukset
- liivintaskuun
Olisikin verotuetulta yrittäjäkunnalta hyvä saada tilasto paljonko ovat vientiin meneviä tuotteitaan halpuuttaneet, sitähän verotuki edellyttää?
- tulijoitaon
samoin myös olisi hyvä tietää miten "Kiky´ä on käytetty työtömän "kiristykseen?
- sekoilusta.esim
Vielä mm. viime vuoden lopulla Sipilä tilitti muita miten yhtiöittämisestä joka pelastaa suomen on tehty mörkö kun oli kaikkea yhtiöittämässä ja tänään on sitä mieltä että sote-uudistus menee hyvään suuntaan, jos yhtiöittämisvelvoitetta ei ole.
- sulle_maakunnat_mulle_yk
Sipilän sanomisille on yksi ja sama toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Eihän Sipilän takana seiso edes keputkaan suosio historiallisen huono omienkin keskuudessa. Ihmeen kauan kepu katsoo miten keskustan kannatus Sipilän myötä jatkaa laskuaan vihreät jo kantapäille astuu? Yhtiöittäminen on Sipilän tavaramerkki Bernerin samoin kaatuessaan kehuvat itseään siitä kun oma hanke kaatui. Ei peruta jätetään toteuttamatta.
Oleellisin juttu on ja pysyy "valinnanvapaus" mikä tarkoittaa edelleen sitä, että sotemarkkinat avataan yksityisille lehmäkaupassa sovitun mukaisesti. Valinnanvapaus joka siis on jo olemassa ilman sitä ei siis tule uudistusta heh heh..Hauskoja setiä molemmat Orpo ja Sipilä.
Orpolla paljon pelissä. Stubb sai kenkää kun antoi muka liikaa keskustalle periksi vaikka asiassa kävi lähes päinvastoin. Ei voi Orpo antaa periksi sotemarkkinoiden avaamisesta yksityisille sitä kokoomuslaiset ei hyväksy.Itse uskon vieläkin että jos kokoomus ei saa sotemarkkinoita aiki kepu saa sanoa hei hei maakunnilleen. Siellä on jo kauan mietitty vaihtoehtoa sille miten suomen terveydenhuollosta saadaan luotua markkinat yksityisille pörssipelureille ja sama suhmurointi jatkuu. Sama juttu kuin persujen hajoaminen siihen varautuminen eri variaatioineen alkoi jo kaksi vuotta sitten poislukien Sipilä joka kuuli asiasta vasta vajaa kaksi viikkoa sitten kun oli lentämässä presidentin luo ilmoittamaan hallituksen hajoamisesta. Kun keino A sotemarkkinoiden avaamiseen kaatuu tilalle tulee versio B. Jos sekin kaatuu siirrytään versioon C mutta sotemarkkinat aukeaa tai keput saa hyvästellä maakuntansa. Siinä se lähipäivien ohjelma millä versiolla seuraavaksi sotemarkkinoita pyritään avaamaan yksityisille. - wertytr
Eikös se yksi versio ollut sellainen että EU vaatii yhtiöittämään?
- Valehtelijoiden_Klubi
wertytr kirjoitti:
Eikös se yksi versio ollut sellainen että EU vaatii yhtiöittämään?
Lainaus alkaa
"Hallituksen U-käännös – Vuosi sitten soten yhtiömalli oli ainoa vaihtoehto, nyt ministerit irtisanoutuvat siitä
Kokoomuksesta kehuttiin soten yhtiöittämisvelvoitetta. Pääministeri Juha Sipilä ihmetteli, miksi yhtiöittämistä pidetään mörkönä. Nyt yhtiömallin mukaantulosta syytetään virkamiehiä.
Sote-uudistus28.6.2017 klo 19:21
Soten valinnanvapauden kiistelty elementti, julkisten palvelujen yhtiöittämisvelvoite, pulpahti yhtäkkiä hallituksen pöydälle kevään 2016 kehysriihen jälkeen. Virkamiehet ja poliitikot toistivat, että yhtiömalli on välttämätön pakko, jotta valinnanvapaus menisi läpi EU:n tiukoista kilpailusäädöksistä.
Muun muassa sote-ministeri Juha Rehula (kesk.) ja sote-projektin johtaja, STM:n alivaltiosihteeri Tuomas Pöysti perustelivat yhtiömallin välttämättömyyttä kilpailusäädännöllä ja ex-liikelaitos Destiaa koskevalla EU-komission ennakkopäätöksellä.
Nyt yhtiöittämispakko on kariutumassa perustuslakivaliokunnassa. Tänään pääministeri Juha Sipilä (kesk.) ja eilen valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) irtisanoutuivat yhtiömallista.
Kumpikin on sanonut, että malli tuli kilpailuviranomaisten esityksestä, eikä ollut puolueiden poliittinen tavoite.
Tämä ei pidä paikkaansa. Jo valinnanvapauden lakiesityksessä sanotaan, että ratkaisu yhtiömallin valinnasta oli poliittinen.
Lakiesityksessä muotoillaan, että velvoite yhtiöittää osa maakunnan palvelutuotannosta "ei johdu perustuslaista tai EU-oikeuden velvoitteista, vaan perustuu kansalliseen poliittiseen tarkoituksenmukaisuusharkintaan Suomessa käyttöön otettavasta järjestelmästä".
Laissa lisätään myös, että kun sote-palvelut on esityksessä määritetty taloudelliseksi toiminnaksi, jota kilpailusäädökset voivat rajoittaa, kyse on hallituksen tulkinnasta.
Jaskari hehkutti, Sipilä puolusti
Reilu vuosi sitten hallituspuolueiden kommentit olivat täysin päinvastaisia kuin nyt.
Kansanedustaja Harri Jaskari (kok.) kehui yhtiöittämisvelvoitetta kokoomuksen Verkkouutisissa muun muassa reilun kilpailun ja yhteiskunnan uudistamisen mahdollistavana keinona.
Pääministeri perusteli yhtiöittämisen etuja Helsingin Sanomille pari viikkoa hallituksen sote-linjauksen jälkeen. Soten yhtiöittämismalli ja liikennekaarihankkeen yhtiöittämispuheet olivat herättäneet oppositiossa kiivasta arvostelua.
"En ymmärrä, mikä mörkö on yhtiöittäminen, esimerkiksi Helsingin kaupungilla on lukuisia yhtiöitä", Juha Sipilä rauhoitteli myös Ylellä.
Myös kokoomusta lähellä olevat taustatahot ja yritykset olivat äänessä.
Terveysjätti Pihlajalinnan toimitusjohtaja kiitteli hallituksen yhtiöittämisvelvoitetta kehysriihen jälkeen Taloussanomissa. Elinkeinoelämän EK:n johtajan Ilkka Oksalan mukaan sote-lakiluonnos oli hyvä, mutta yhtiöittämisvelvoite oli hänen mukaansa liian suppea.
Yhtiöittämisvelvoitteen epäonnistuminen onkin menetys terveysalan yrityksille, sillä ne eivät pääse kilpailemaan terveysmarkkinoista samalle viivalle maakuntien sote-keskusten kanssa, kun vastassa on konkurssisuojaa nauttiva liikelaitos.
Potilaan valinnanvapautta yhtiömallista luopuminen ei välttämättä vähennä, sillä valinnanvapautta voidaan lisätä muillakin tavoin, kuten palvelusetelillä ja henkilokohtaisella budjetilla.
Yhtiömalliin ihastuttiin
Hallituslähteiden mukaan kokoomus ja keskusta vaikuttivat siihen, että valinnanvapauden toteuttamismalliksi valittiin juuri pakkoyhtiöittäminen.
Kun asiaan saatiin vielä virkamiehiltä vihreää valoa, yhtiöpakosta ei maltettu luopua, vaikka merkkejä perustuslakiin törmäämisestä oli ilmassa jo keväällä 2017.
Suomalaiset virkamiehet tulkitsivatkin valinnanvapausmallin yhteydessä EU:n ennakkopäätösten velvoittavuutta tiukemmin kuin Ruotsissa. Ruotsissa pakkoyhtiöittämistä ei pidetä EU:n kilpailuneutraliteettivaatimusten edellytyksenä, eikä siellä ole yhtiömallia.
Keväällä 2016 valtiosääntöoppineet tyrmäsivät väitteet, että EU voisi määrätä Suomen yhtiöittämään maakuntien sote-palveluntuottajia."
Lainaus loppuu - nainsemenisi
Valehtelijoiden_Klubi kirjoitti:
Lainaus alkaa
"Hallituksen U-käännös – Vuosi sitten soten yhtiömalli oli ainoa vaihtoehto, nyt ministerit irtisanoutuvat siitä
Kokoomuksesta kehuttiin soten yhtiöittämisvelvoitetta. Pääministeri Juha Sipilä ihmetteli, miksi yhtiöittämistä pidetään mörkönä. Nyt yhtiömallin mukaantulosta syytetään virkamiehiä.
Sote-uudistus28.6.2017 klo 19:21
Soten valinnanvapauden kiistelty elementti, julkisten palvelujen yhtiöittämisvelvoite, pulpahti yhtäkkiä hallituksen pöydälle kevään 2016 kehysriihen jälkeen. Virkamiehet ja poliitikot toistivat, että yhtiömalli on välttämätön pakko, jotta valinnanvapaus menisi läpi EU:n tiukoista kilpailusäädöksistä.
Muun muassa sote-ministeri Juha Rehula (kesk.) ja sote-projektin johtaja, STM:n alivaltiosihteeri Tuomas Pöysti perustelivat yhtiömallin välttämättömyyttä kilpailusäädännöllä ja ex-liikelaitos Destiaa koskevalla EU-komission ennakkopäätöksellä.
Nyt yhtiöittämispakko on kariutumassa perustuslakivaliokunnassa. Tänään pääministeri Juha Sipilä (kesk.) ja eilen valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) irtisanoutuivat yhtiömallista.
Kumpikin on sanonut, että malli tuli kilpailuviranomaisten esityksestä, eikä ollut puolueiden poliittinen tavoite.
Tämä ei pidä paikkaansa. Jo valinnanvapauden lakiesityksessä sanotaan, että ratkaisu yhtiömallin valinnasta oli poliittinen.
Lakiesityksessä muotoillaan, että velvoite yhtiöittää osa maakunnan palvelutuotannosta "ei johdu perustuslaista tai EU-oikeuden velvoitteista, vaan perustuu kansalliseen poliittiseen tarkoituksenmukaisuusharkintaan Suomessa käyttöön otettavasta järjestelmästä".
Laissa lisätään myös, että kun sote-palvelut on esityksessä määritetty taloudelliseksi toiminnaksi, jota kilpailusäädökset voivat rajoittaa, kyse on hallituksen tulkinnasta.
Jaskari hehkutti, Sipilä puolusti
Reilu vuosi sitten hallituspuolueiden kommentit olivat täysin päinvastaisia kuin nyt.
Kansanedustaja Harri Jaskari (kok.) kehui yhtiöittämisvelvoitetta kokoomuksen Verkkouutisissa muun muassa reilun kilpailun ja yhteiskunnan uudistamisen mahdollistavana keinona.
Pääministeri perusteli yhtiöittämisen etuja Helsingin Sanomille pari viikkoa hallituksen sote-linjauksen jälkeen. Soten yhtiöittämismalli ja liikennekaarihankkeen yhtiöittämispuheet olivat herättäneet oppositiossa kiivasta arvostelua.
"En ymmärrä, mikä mörkö on yhtiöittäminen, esimerkiksi Helsingin kaupungilla on lukuisia yhtiöitä", Juha Sipilä rauhoitteli myös Ylellä.
Myös kokoomusta lähellä olevat taustatahot ja yritykset olivat äänessä.
Terveysjätti Pihlajalinnan toimitusjohtaja kiitteli hallituksen yhtiöittämisvelvoitetta kehysriihen jälkeen Taloussanomissa. Elinkeinoelämän EK:n johtajan Ilkka Oksalan mukaan sote-lakiluonnos oli hyvä, mutta yhtiöittämisvelvoite oli hänen mukaansa liian suppea.
Yhtiöittämisvelvoitteen epäonnistuminen onkin menetys terveysalan yrityksille, sillä ne eivät pääse kilpailemaan terveysmarkkinoista samalle viivalle maakuntien sote-keskusten kanssa, kun vastassa on konkurssisuojaa nauttiva liikelaitos.
Potilaan valinnanvapautta yhtiömallista luopuminen ei välttämättä vähennä, sillä valinnanvapautta voidaan lisätä muillakin tavoin, kuten palvelusetelillä ja henkilokohtaisella budjetilla.
Yhtiömalliin ihastuttiin
Hallituslähteiden mukaan kokoomus ja keskusta vaikuttivat siihen, että valinnanvapauden toteuttamismalliksi valittiin juuri pakkoyhtiöittäminen.
Kun asiaan saatiin vielä virkamiehiltä vihreää valoa, yhtiöpakosta ei maltettu luopua, vaikka merkkejä perustuslakiin törmäämisestä oli ilmassa jo keväällä 2017.
Suomalaiset virkamiehet tulkitsivatkin valinnanvapausmallin yhteydessä EU:n ennakkopäätösten velvoittavuutta tiukemmin kuin Ruotsissa. Ruotsissa pakkoyhtiöittämistä ei pidetä EU:n kilpailuneutraliteettivaatimusten edellytyksenä, eikä siellä ole yhtiömallia.
Keväällä 2016 valtiosääntöoppineet tyrmäsivät väitteet, että EU voisi määrätä Suomen yhtiöittämään maakuntien sote-palveluntuottajia."
Lainaus loppuuKun ja jos, julkinenkin yhtiöitetään silloin julkisella ja yksityisellä on "sama taxa, sanoi Sipilä, eli, siis julkinen on silloin pörssitaxjojen seuraaja, siksi Sipilä vaatii julkisen yhtiöittämistä, että julkisen ja yksityisen välillä hoidon kustannusero kontrolli häviää, ja kun Orpo ensin lehmänkauppojen yhtenä ehtona sitä on vaatinut, raha seuraa Pörssiä ei potilasta.
- mitenmeniniinkuomastamie
Vanhanen ja kumppanit ärähti kun Orpo nosti esille yhtiöittämisen kaatumisen vaatien perustuslakivaliokunnalle työrauhan ja sitten Sipilä kiittelee yhtiöittämisen kaatumista?
- eimuutumikään
Valehtelijoiden_Klubi kirjoitti:
Lainaus alkaa
"Hallituksen U-käännös – Vuosi sitten soten yhtiömalli oli ainoa vaihtoehto, nyt ministerit irtisanoutuvat siitä
Kokoomuksesta kehuttiin soten yhtiöittämisvelvoitetta. Pääministeri Juha Sipilä ihmetteli, miksi yhtiöittämistä pidetään mörkönä. Nyt yhtiömallin mukaantulosta syytetään virkamiehiä.
Sote-uudistus28.6.2017 klo 19:21
Soten valinnanvapauden kiistelty elementti, julkisten palvelujen yhtiöittämisvelvoite, pulpahti yhtäkkiä hallituksen pöydälle kevään 2016 kehysriihen jälkeen. Virkamiehet ja poliitikot toistivat, että yhtiömalli on välttämätön pakko, jotta valinnanvapaus menisi läpi EU:n tiukoista kilpailusäädöksistä.
Muun muassa sote-ministeri Juha Rehula (kesk.) ja sote-projektin johtaja, STM:n alivaltiosihteeri Tuomas Pöysti perustelivat yhtiömallin välttämättömyyttä kilpailusäädännöllä ja ex-liikelaitos Destiaa koskevalla EU-komission ennakkopäätöksellä.
Nyt yhtiöittämispakko on kariutumassa perustuslakivaliokunnassa. Tänään pääministeri Juha Sipilä (kesk.) ja eilen valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok.) irtisanoutuivat yhtiömallista.
Kumpikin on sanonut, että malli tuli kilpailuviranomaisten esityksestä, eikä ollut puolueiden poliittinen tavoite.
Tämä ei pidä paikkaansa. Jo valinnanvapauden lakiesityksessä sanotaan, että ratkaisu yhtiömallin valinnasta oli poliittinen.
Lakiesityksessä muotoillaan, että velvoite yhtiöittää osa maakunnan palvelutuotannosta "ei johdu perustuslaista tai EU-oikeuden velvoitteista, vaan perustuu kansalliseen poliittiseen tarkoituksenmukaisuusharkintaan Suomessa käyttöön otettavasta järjestelmästä".
Laissa lisätään myös, että kun sote-palvelut on esityksessä määritetty taloudelliseksi toiminnaksi, jota kilpailusäädökset voivat rajoittaa, kyse on hallituksen tulkinnasta.
Jaskari hehkutti, Sipilä puolusti
Reilu vuosi sitten hallituspuolueiden kommentit olivat täysin päinvastaisia kuin nyt.
Kansanedustaja Harri Jaskari (kok.) kehui yhtiöittämisvelvoitetta kokoomuksen Verkkouutisissa muun muassa reilun kilpailun ja yhteiskunnan uudistamisen mahdollistavana keinona.
Pääministeri perusteli yhtiöittämisen etuja Helsingin Sanomille pari viikkoa hallituksen sote-linjauksen jälkeen. Soten yhtiöittämismalli ja liikennekaarihankkeen yhtiöittämispuheet olivat herättäneet oppositiossa kiivasta arvostelua.
"En ymmärrä, mikä mörkö on yhtiöittäminen, esimerkiksi Helsingin kaupungilla on lukuisia yhtiöitä", Juha Sipilä rauhoitteli myös Ylellä.
Myös kokoomusta lähellä olevat taustatahot ja yritykset olivat äänessä.
Terveysjätti Pihlajalinnan toimitusjohtaja kiitteli hallituksen yhtiöittämisvelvoitetta kehysriihen jälkeen Taloussanomissa. Elinkeinoelämän EK:n johtajan Ilkka Oksalan mukaan sote-lakiluonnos oli hyvä, mutta yhtiöittämisvelvoite oli hänen mukaansa liian suppea.
Yhtiöittämisvelvoitteen epäonnistuminen onkin menetys terveysalan yrityksille, sillä ne eivät pääse kilpailemaan terveysmarkkinoista samalle viivalle maakuntien sote-keskusten kanssa, kun vastassa on konkurssisuojaa nauttiva liikelaitos.
Potilaan valinnanvapautta yhtiömallista luopuminen ei välttämättä vähennä, sillä valinnanvapautta voidaan lisätä muillakin tavoin, kuten palvelusetelillä ja henkilokohtaisella budjetilla.
Yhtiömalliin ihastuttiin
Hallituslähteiden mukaan kokoomus ja keskusta vaikuttivat siihen, että valinnanvapauden toteuttamismalliksi valittiin juuri pakkoyhtiöittäminen.
Kun asiaan saatiin vielä virkamiehiltä vihreää valoa, yhtiöpakosta ei maltettu luopua, vaikka merkkejä perustuslakiin törmäämisestä oli ilmassa jo keväällä 2017.
Suomalaiset virkamiehet tulkitsivatkin valinnanvapausmallin yhteydessä EU:n ennakkopäätösten velvoittavuutta tiukemmin kuin Ruotsissa. Ruotsissa pakkoyhtiöittämistä ei pidetä EU:n kilpailuneutraliteettivaatimusten edellytyksenä, eikä siellä ole yhtiömallia.
Keväällä 2016 valtiosääntöoppineet tyrmäsivät väitteet, että EU voisi määrätä Suomen yhtiöittämään maakuntien sote-palveluntuottajia."
Lainaus loppuuEi muuta mitään yhtiöittämisen kaatuminen korvaavat keinot löytyy kyllä ainoa uhka edelleen aikataulut. Jos kokoomus ei saa markkinoita auki 2019 alusta se oli sitten siinä kaikki muut ongelmat mikäli niitä ilmenee ovat korvattavissa.
Valinnanvapauden nimissä avataan yksityisille sotemarkkinat vaikka sellainen on jo olemassa minkä lisäksi se valinnavapaus ei edes tule koskemaan kaikkia suomalaisia minkä perustuslakivaliokunta sivuuttanee? Tarkoittaa sitä, että kaupungeissa on vara mistä valita maaseudulla saa tyytyä julkiseen minkä lisäksi maalaisten palvelut vähenee keskittämisen myötä.
Että sellainen valinnanvapaus - Kaupunkilaisille tulee vaihtoehtoja ja paljon lisää siinä missä maalaisten palveluja karsitaan. Yksityisillä ei ole mitään hätää saavat siivunsa sotemarkkinoilta minkä lisäksi ovat jo vallaneet suurilta osin vanhuspalvelut ja kohta perustavat terveysasemia. - nainsemene
mitenmeniniinkuomastamie kirjoitti:
Vanhanen ja kumppanit ärähti kun Orpo nosti esille yhtiöittämisen kaatumisen vaatien perustuslakivaliokunnalle työrauhan ja sitten Sipilä kiittelee yhtiöittämisen kaatumista?
se, että nyt siis tulee samataxa, tietää sitä että kilpailua ei ole, eikä siksikään ole, kun julkinen hoitaa maasetu Hyvinvointikeskukset/Tk ja Pörssiyksitynen kaupungit-rikkaat, se vain, että myös julkinen seuraa pörssi taxoja kalliimman mukaan, julkisen ei tarvitseisi, kun konkka ei uhkaa(verovarat) yksityisen pitää riipoa rahaa, ettei mene konkkaan ja osakkaille vielä voittoa, em synkroonissa on se paha virhe, että julkinen on siis sidottu pörssitaxoihin, mikäs siinä nostetaan veroja ja lasketaan laatua(tehokkuutta), se laskeekin automaattisesti, kun ei tarvitse edullisuutta katsoa( kuten PpKyS)
- suttapskoo
nainsemene kirjoitti:
se, että nyt siis tulee samataxa, tietää sitä että kilpailua ei ole, eikä siksikään ole, kun julkinen hoitaa maasetu Hyvinvointikeskukset/Tk ja Pörssiyksitynen kaupungit-rikkaat, se vain, että myös julkinen seuraa pörssi taxoja kalliimman mukaan, julkisen ei tarvitseisi, kun konkka ei uhkaa(verovarat) yksityisen pitää riipoa rahaa, ettei mene konkkaan ja osakkaille vielä voittoa, em synkroonissa on se paha virhe, että julkinen on siis sidottu pörssitaxoihin, mikäs siinä nostetaan veroja ja lasketaan laatua(tehokkuutta), se laskeekin automaattisesti, kun ei tarvitse edullisuutta katsoa( kuten PpKyS)
Paitsi että lähtökohta konkurssiuhalle on lähes väärä sen kohdistuessa yksityisiin koska maakunnille on tulossa se könttä jonka mukaan sen on pakko pärjätä muuten ei hyvä heilu. Ihan sama etteikö julkinen voi konkata mutta kun järjestämisvastuussa oleva jonka alaisuudessa julkinenkin toimii yksityisen tavoin voi konkata juuri sen köntän takia minkä maakunta saa ja jolla sen pitää palvelunsa kyetä järjestämään. Uhka liittäminen muihin maakuntiin ainakin soten osilta kun ollut olemassa jo kaksi vuotta Sipilän jopa tunnustaessa edellisen ilmiön mahdollisuuden olemassaolo. Sanoi jo aikoja sitten että pienemmät maakunnat liitetään todennäköisesti myöhemmin suurempiin soten osalta. Idioottimainen tilanne muutaman kymmenen tuhannen ihmisen maakunnat puolen miljoonien kokoisten rinnalla itsenäisellä hallinnolla sen hoitaessa sotensa kimpassa muiden kanssa koska omat rahkeet ei riitä. Ei tässä numeroilla pelata mutta 18 tai kävelen pressan luo sanoi Sipilä mutta muutaman vuoden päästä pienemmät maakunnat liitetään SOTEN osalta muihin mutta maakuntaa ei.
Kun maakunnat saa myöhemmin verotusoikeuden asia on ihan toinen jos hommat kusee kupataan kuntia. - nainsemenis
suttapskoo kirjoitti:
Paitsi että lähtökohta konkurssiuhalle on lähes väärä sen kohdistuessa yksityisiin koska maakunnille on tulossa se könttä jonka mukaan sen on pakko pärjätä muuten ei hyvä heilu. Ihan sama etteikö julkinen voi konkata mutta kun järjestämisvastuussa oleva jonka alaisuudessa julkinenkin toimii yksityisen tavoin voi konkata juuri sen köntän takia minkä maakunta saa ja jolla sen pitää palvelunsa kyetä järjestämään. Uhka liittäminen muihin maakuntiin ainakin soten osilta kun ollut olemassa jo kaksi vuotta Sipilän jopa tunnustaessa edellisen ilmiön mahdollisuuden olemassaolo. Sanoi jo aikoja sitten että pienemmät maakunnat liitetään todennäköisesti myöhemmin suurempiin soten osalta. Idioottimainen tilanne muutaman kymmenen tuhannen ihmisen maakunnat puolen miljoonien kokoisten rinnalla itsenäisellä hallinnolla sen hoitaessa sotensa kimpassa muiden kanssa koska omat rahkeet ei riitä. Ei tässä numeroilla pelata mutta 18 tai kävelen pressan luo sanoi Sipilä mutta muutaman vuoden päästä pienemmät maakunnat liitetään SOTEN osalta muihin mutta maakuntaa ei.
Kun maakunnat saa myöhemmin verotusoikeuden asia on ihan toinen jos hommat kusee kupataan kuntia.ei se julkinen tule itsemääräämällään köntällä pärjäämään, koska köntä suuruuden määrää Pörssiyksityinen, on siis pakko "samataxa periaatteella seurata pörssihintoja, silloin vaan "könttään #hyvänmiehen lisää tostavaan veroista, jos verot ei riitä niin nostetaan kiinteistöveroja, palkka-tuloveroja ei voi nostaa kun pohjat on "leikattu ja Orpo lupasi leikkiä lisää.
- wiisasSipilä
suttapskoo kirjoitti:
Paitsi että lähtökohta konkurssiuhalle on lähes väärä sen kohdistuessa yksityisiin koska maakunnille on tulossa se könttä jonka mukaan sen on pakko pärjätä muuten ei hyvä heilu. Ihan sama etteikö julkinen voi konkata mutta kun järjestämisvastuussa oleva jonka alaisuudessa julkinenkin toimii yksityisen tavoin voi konkata juuri sen köntän takia minkä maakunta saa ja jolla sen pitää palvelunsa kyetä järjestämään. Uhka liittäminen muihin maakuntiin ainakin soten osilta kun ollut olemassa jo kaksi vuotta Sipilän jopa tunnustaessa edellisen ilmiön mahdollisuuden olemassaolo. Sanoi jo aikoja sitten että pienemmät maakunnat liitetään todennäköisesti myöhemmin suurempiin soten osalta. Idioottimainen tilanne muutaman kymmenen tuhannen ihmisen maakunnat puolen miljoonien kokoisten rinnalla itsenäisellä hallinnolla sen hoitaessa sotensa kimpassa muiden kanssa koska omat rahkeet ei riitä. Ei tässä numeroilla pelata mutta 18 tai kävelen pressan luo sanoi Sipilä mutta muutaman vuoden päästä pienemmät maakunnat liitetään SOTEN osalta muihin mutta maakuntaa ei.
Kun maakunnat saa myöhemmin verotusoikeuden asia on ihan toinen jos hommat kusee kupataan kuntia."18 tai käväsen pressalla", aivan niin ja miksi niin, siksi niin, kun Leeviläiseen mentaalin kuuluu"ensin kärsimys ja sitten Armo", mitä se politiikassa on suomeksi; 18" siksi, että kärsimyksen kautta liitetään toimeen tulemattomat toimeen-tuleviin, miksei heti?, siksei heti, kun ja jos olisi liitetty suoraan niin heti halloo ja vastustus, mutta kun käytännössä osoitetaan totuus niin Huutaja- änkyrät menee sipisiäksi, kun Sipilä sanoo, että "yritettiinhän sitä vaan eipä toiminut..lypsylehmiä navetasta uupui, ei kannattanut..
- säblyynaa
suttapskoo kirjoitti:
Paitsi että lähtökohta konkurssiuhalle on lähes väärä sen kohdistuessa yksityisiin koska maakunnille on tulossa se könttä jonka mukaan sen on pakko pärjätä muuten ei hyvä heilu. Ihan sama etteikö julkinen voi konkata mutta kun järjestämisvastuussa oleva jonka alaisuudessa julkinenkin toimii yksityisen tavoin voi konkata juuri sen köntän takia minkä maakunta saa ja jolla sen pitää palvelunsa kyetä järjestämään. Uhka liittäminen muihin maakuntiin ainakin soten osilta kun ollut olemassa jo kaksi vuotta Sipilän jopa tunnustaessa edellisen ilmiön mahdollisuuden olemassaolo. Sanoi jo aikoja sitten että pienemmät maakunnat liitetään todennäköisesti myöhemmin suurempiin soten osalta. Idioottimainen tilanne muutaman kymmenen tuhannen ihmisen maakunnat puolen miljoonien kokoisten rinnalla itsenäisellä hallinnolla sen hoitaessa sotensa kimpassa muiden kanssa koska omat rahkeet ei riitä. Ei tässä numeroilla pelata mutta 18 tai kävelen pressan luo sanoi Sipilä mutta muutaman vuoden päästä pienemmät maakunnat liitetään SOTEN osalta muihin mutta maakuntaa ei.
Kun maakunnat saa myöhemmin verotusoikeuden asia on ihan toinen jos hommat kusee kupataan kuntia.Paitsi että, kyllä seon sama asia jos pengarat ei riitä v- avusteissakin mallissa aluksi, niin koksia lisää maakuntiin samoja verojahan ne on tuli se valtiolta tai maakuntaverotuksella, vain sillä erolla, että koko suomi avustaa valtio-avusteisessa, kun maakuntavero kerätään tietysti suppeammalta maakunta -alueelta, eli kohdistuu aiheuttajiin ja "tavallaan "oikein, VM vinkkelistä katsoen Maakunta-verotus on valtiolle(veronmaksajille) edullisempi, koska siinä syntyy vapaa-ehtoista "pakkosäästämistä jota VM ei pysty tekemään, kuin vaalien alusssa vaali-probakannassaan.
- rosvotkiinni
eimuutumikään kirjoitti:
Ei muuta mitään yhtiöittämisen kaatuminen korvaavat keinot löytyy kyllä ainoa uhka edelleen aikataulut. Jos kokoomus ei saa markkinoita auki 2019 alusta se oli sitten siinä kaikki muut ongelmat mikäli niitä ilmenee ovat korvattavissa.
Valinnanvapauden nimissä avataan yksityisille sotemarkkinat vaikka sellainen on jo olemassa minkä lisäksi se valinnavapaus ei edes tule koskemaan kaikkia suomalaisia minkä perustuslakivaliokunta sivuuttanee? Tarkoittaa sitä, että kaupungeissa on vara mistä valita maaseudulla saa tyytyä julkiseen minkä lisäksi maalaisten palvelut vähenee keskittämisen myötä.
Että sellainen valinnanvapaus - Kaupunkilaisille tulee vaihtoehtoja ja paljon lisää siinä missä maalaisten palveluja karsitaan. Yksityisillä ei ole mitään hätää saavat siivunsa sotemarkkinoilta minkä lisäksi ovat jo vallaneet suurilta osin vanhuspalvelut ja kohta perustavat terveysasemia.Tapani Tölli,kesk. istuu perustuslakivaliokunnassa vpj ja sanoi, että kävimme huolella läpi "julkisen"yhtiöittämisen perusteet ja samalla otimme huomioon EU säädökset ja lopputulema oli, ettei nykyisellä perustuslailla voi julkista yhtiöittää, mutta samalla Tölli antoi ymmärtää, että ihmisten laatimia lakeja aina voi "tarkentaa, sitä samaa kokomusta Ben sylkijä sanoi, että nykyinen plvk on lähinnä valehtelijan klubi, sanoman henki oli ja ymmärsin sitä olevan, siis esiripun takana tehdään hartiavoimin työtä perustuslaen kaatoon, että kokomusta saa Soten satojen miljardien potin Sote-Pörsiin pelattavaksi, josta sijoittaja expertti Sipilä ynm ottaa omansa "vakuutuskuorien taakse piiloon ja myös, että juuri Hallituksen läpi junttaama laki osakeomistuksien salaamiseksi sen myös mahdollistaa.
- Khhhj
rosvotkiinni kirjoitti:
Tapani Tölli,kesk. istuu perustuslakivaliokunnassa vpj ja sanoi, että kävimme huolella läpi "julkisen"yhtiöittämisen perusteet ja samalla otimme huomioon EU säädökset ja lopputulema oli, ettei nykyisellä perustuslailla voi julkista yhtiöittää, mutta samalla Tölli antoi ymmärtää, että ihmisten laatimia lakeja aina voi "tarkentaa, sitä samaa kokomusta Ben sylkijä sanoi, että nykyinen plvk on lähinnä valehtelijan klubi, sanoman henki oli ja ymmärsin sitä olevan, siis esiripun takana tehdään hartiavoimin työtä perustuslaen kaatoon, että kokomusta saa Soten satojen miljardien potin Sote-Pörsiin pelattavaksi, josta sijoittaja expertti Sipilä ynm ottaa omansa "vakuutuskuorien taakse piiloon ja myös, että juuri Hallituksen läpi junttaama laki osakeomistuksien salaamiseksi sen myös mahdollistaa.
Kauheinta ilmoitus " aikataulu pitää". Tarkottaa sitä, että orpo pitää lehmäkaupasta kiinni ja aikataulusta ettei seuraava hallitus kaada hanketta
- Hallaahon.äänestäjä
Kun kokoomuksessa toimivat Aarne Honka, Olavi Lähteenmäki ja Juha Rihtniemi siinä oli vielä ryhtiä
Urpo-Orpo ja hölö-Stubb ovat horjuvia tikku-ukkoja
ja ministeri Rusakko ei oikein aina pysy edes pystyssä
http://mvlehti.net/2016/09/23/valokuvia-sisaministeri-paula-risikosta-ankyrakannissa/
lohdutusta tuovat Zysse Lepomäki ja Rydman mutta vain pientä
Kokoomustyyppiset demariperheet elävät sosiaaliavustuseläkkeellä leveästi
https://www.suomenuutiset.fi/paavo-lipposen-yhtio-takoi-voittoa-156-370-e-paivi-vaimolla-vuositulot-lahes-70-000-e-nostaa-yha-kansanedustajan-sopeutumiselaketta/
Somalien satojen tuhansien avustusrahat ovat ihmisoikeus
http://keskustelu.mvlehti.net/index.php?topic=44383.msg223439#msg223439
Matutus vie pisimmän korren soinismissa, työ tai tiede ei paina - rapaasilmille
Minä vastaan heti, kun (jos) olet oppinut kirjoittamaan sanan "rapakontakainen."
- vastaappanyt
"rapakontaksinen tarkoittaa rapakontakaisia finansipoliitikan taksoja
- muistatha
niinnookunetosaavastataniin"lukihe!
- ahneet-liitot
Ylen A-stution ohjelmassa vaadittiin ay-liikkeeltä avoimuuttaa miljaardi omaisuuden esille tuomiseen!
- vihervasurinillittäjälle
Paitsi että aihe taas vauhtui tuosta vaan ay-liikkeiden perään poraaminen on niin turhaa kuin olla ja voi asiayhteydessä missä hallitus junttasi kuin junttasikin hallintarekisterilain joka mahdollistaa varojen piilottamisen lisäksi myös piilottamaan osakeomistukset yms.
- miljaardiomaisuus
vihervasurinillittäjälle kirjoitti:
Paitsi että aihe taas vauhtui tuosta vaan ay-liikkeiden perään poraaminen on niin turhaa kuin olla ja voi asiayhteydessä missä hallitus junttasi kuin junttasikin hallintarekisterilain joka mahdollistaa varojen piilottamisen lisäksi myös piilottamaan osakeomistukset yms.
Kyllä ay liikkeen pitää näyttää esimerkiä avoimuudesta, eikä vain muilta vaatia!
- vihreätmihet
siellähän ne Lapissa on kelohonka-huvilat ja Kuusamossa, Meren rannoilla ja saaristoissa, ei nyt avoinna, vaan jäsenkortilla vuokrattavissa, asioisto viijenteen, Venäläinen avoimesti vallanut Ahvenanmaan parhaat paikat ala´Krim!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.1661822Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin671646Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä761424En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1311322- 471247
90-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1101007- 173977
Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke187824Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat60764Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja43734