Hyvä ja huono vuoro, kumpi rengille?

hassujasud

Jos on kaksi vuoroa ajettavana, rahan tulon kannalta hyvä ja huono, niin kumpi kannattaa isännän ajaa itse ja kumpi kannattaa antaa rengin ajettavaksi? Toisessa kassa 100e ja toisessa 500e. Kuulemma jos on huono vuoro ja renki ajaa niin ei jää mitään isännän käteen, joten kannattaisiko isännän ajaa se huono vuoro itse ja antaa rengille se hyvä vuoro, niin molemmista jäisi isännälle jotain? Tämä on siis kuviteltu tilanne että tiedetään etukäteen kassat

16

256

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ylitarkastaja

      riippuu vuorojen pituudesta ja onko yö vai päivä, pyhä vai arki

    • Junioryrittäjä

      Ehdottomasti kannattaa isännän ajaa se hyvä vuoro ja ajattaa kuljettajalle se huono. Siitä hyvästäkään 500euron vuorosta ei jää isännälle katetta kuin muutama kymppi 30-70euroa.
      Huonosta vuorosta ei jää mitään jos ajattaa kuskille. Jos takuupalkka kuskilla niin menee pakkaselle huonovuoro samat 30-70euroa isännälle.
      Mutta jos isäntä ajaa 500 euron vuoron itse, niin sille jää katetta hommasta 240-280euroa. Jos ajaa isäntä itse hyvät vuorot, niin on melkein yhden tekevää ajetaanko noita satasen vuoroja ollenkaan. Mutta onhan se ihan kiva ja aina kotiinpäin isännälle jos kuljettajat on niin pöllypäitä että ajavat pelkällä provikalla paskavuoroja.
      Itsekin aikoinani 20vuotiaana olin samanlainen pölkkypää että ajelin 100-150 arkiöitä. Isäntä ajeli sitten päivällä 250-350päivävuoroja ja hymyili.
      Jokaisen kuljettajan kuuluisi pitää etujaan sen verran että arkiöinä pyytäisi edes nimellistä pohjapalkkaa ja pyhisin se tuplakorvaus.
      Saataisiin se arkiöiden ja sunnuntaiden "ylitarjonta" siten kohdalleen ja työmiehille ja työnaisille kunnon palkka tehdystä työstä.
      Ehkäpä se tämäkin ala alkaisi pikkuhiljaa tervehtymään siten.
      Tämä mielipide n.9vuoden taksiyrittäjä kokemuksella.

      • VoiMikäTrolli

        Just joo ajaisit edes joskus metrin taksia työksesi ennenkuin esiinnyt asiantuntijana. Olipas taas trollilla lähtenyt lapasesta jutut.


      • ÄläAlaYrittäjäksi

        Takuupalkka??? Pohjapalkka???? Pyhäisin tuplakorvaus????? Sinäkö muka taksiyrittäjä 9 vuoden kokemuksella? Et ole. Upea myös toi katelaskelmasi....


      • Junioryrittäjä

        Tiedän että suurin osa ei maksa lakisääteisiä maksuja, vaan varastavat kuljettajalta. Meidän firmassa maksetaan pyhätunnitkin. Yksi luottokuski on ajanut tänävuonna kaksi sunnuntai pakkopäivystysvuoroa ja saanut "tuplaliksan". Sama kaveri ajaa myös mukisematta arkiyöpäivystyksekin mukisematta. Jä mä rötvään himassa.
        Opetelkaa sanan "kate" merkitys, ennenkuin kehtaatte paljastaa tyhmyytenne.
        Pikku vinkki, sana "kate" ei ole sama kuin liikevaihto vähennettynä kuskin palkalla.


      • Junioryrittäjä

        Tiedän muutamassa firmassa maksettavan jopa 10euroa/tunti takuu palkkojakin. Niissä firmoissa on kyllä jonkun verran sopimus ajoja firmojen tai kaupungin kanssa. Pelkästään tolppaajossa olevan voi olla vaikea maksaa moista, ainakaan kympin takuutuntipalkkoja.
        Mun firma ei maksa joten siinä mielessä olen huono työnantaja.


      • Luottokuski
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Tiedän että suurin osa ei maksa lakisääteisiä maksuja, vaan varastavat kuljettajalta. Meidän firmassa maksetaan pyhätunnitkin. Yksi luottokuski on ajanut tänävuonna kaksi sunnuntai pakkopäivystysvuoroa ja saanut "tuplaliksan". Sama kaveri ajaa myös mukisematta arkiyöpäivystyksekin mukisematta. Jä mä rötvään himassa.
        Opetelkaa sanan "kate" merkitys, ennenkuin kehtaatte paljastaa tyhmyytenne.
        Pikku vinkki, sana "kate" ei ole sama kuin liikevaihto vähennettynä kuskin palkalla.

        Ihan totta.....varsinainen liikemies. Kiitos jun kerroit miten kate lasketaan. Kukaan ei tiennyt.

        Edelleenkään sinulla ei ole taksia, kunhan trollaat. Ihanko luottokuski ajaa arkipäivystykset mukisematta, siinä se on vasta luottokuski....

        Opettele miten lauseet aloitetaan, ennenkuin kehtaat paljastaa tyhmyytesi. Lausetta ei aloiteta ja sanalla. Nuija.


      • Junioryrittäjä

        Saat mun suunpieleni hymyyn, säälistä.
        Kyllä mulla on sellainen tunne että sinä et ole ajanut metriäkään taksia. Nuukuuksissasi et ole istunut takapenkilläkään montaa kertaa kun noin vähissä on argumentit.
        Luulen että kaltaisellesi äidinkielen opettajalle täältä löytyy oikea palsta vaikkapa kaunokirjoitus osastolta tai pilkunnussimis osastolta.
        Itselläni oli kielet peruskoulussa 7-
        arvosanoilla, joten näin aikuisiällä on tullut ajettua vaan kuorkkeja ja takseja kun matematiikka on enempi mun juttu.


    • prövisiöpälkkä

      "500euron vuorosta ei jää isännälle katetta kuin muutama kymppi 30-70euroa."
      millä provikalla kate on laskettu?

      • Junioryrittäjä

        Kuskinpalkan lomarahan sotumaksut korttiprovisiot autonkäyttökulut vähennetään arvonlisäverottomasta kassasta mikä on n.455euroa.
        Meidän firman provisiolla kuskin palkka lomarahoineen on tuosta 202euroa sotumaksut eli yhteensä noin 270euroa.
        454(kassa)-270(kuskin palkkakulut)=184euroa
        Eli isännän firmalle jää 184euroa mistä pitää maksaa vielä kaikki auton kulut ja korttiprovisiot ja kyydin välitys maksut, niin montako kymppiä isännäöle jää katetta, en usko että 50euroa edes jää?


      • vanhaisäntä
        Junioryrittäjä kirjoitti:

        Kuskinpalkan lomarahan sotumaksut korttiprovisiot autonkäyttökulut vähennetään arvonlisäverottomasta kassasta mikä on n.455euroa.
        Meidän firman provisiolla kuskin palkka lomarahoineen on tuosta 202euroa sotumaksut eli yhteensä noin 270euroa.
        454(kassa)-270(kuskin palkkakulut)=184euroa
        Eli isännän firmalle jää 184euroa mistä pitää maksaa vielä kaikki auton kulut ja korttiprovisiot ja kyydin välitys maksut, niin montako kymppiä isännäöle jää katetta, en usko että 50euroa edes jää?

        Tässä oikeaa tietoa eli
        Taksimatkan hinnasta noin 70 % kuluu työvoimakuluihin.
        http://www.taksiliitto.fi/files/taksiliitto/10_vaaraa_vaitetta_taksialasta_11HEL2016.pdf


      • Junioryrittäjä

        40% alv 0 kassasta on vakkarin palkka millä laskelma on laskettu.
        Satunnaiset heittokuskit saa 37% alv0 kassasta.


    • Asiantuntijax

      Joku provoaa tätä taksikeskustelupalstaa, täytynee ilmoittaa pääkallonpaikkaan ja levittää viestiä.

    • Nimetön_Hajuton

      No, jos( ja tai) kun isäntä ei vedä vuoroa alusta loppuun, mikä on lopputulos?

      Maksaako ensin laskut omat kulut vai; rengin palkan?

    • Junioryrittäjä

      "Just joo ajaisit edes joskus metrin taksia työksesi ennenkuin esiinnyt asiantuntijana. Olipas taas trollilla lähtenyt lapasesta jutut"

      Miljoona kilsaa tulee kohta taksin puikoissa, jos lasketaan myös kuljettajana ajetut vuodet.

      Veikkaanpa että sä olet stadissa ajanut yli 10vuotta yökulina kun noin korpee?

    • hommat_loppuu

      Turhaan täällä tappelette, vuoden päästä ette aja millään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2466
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1368
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1156
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1101
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe