Muiden kyttääminen

esine

Minkälainen elämä tai sieluntila mahtaakaan olla niillä ihmisillä, ketkä käyttävät aikaansa toisten jokaisen liikkeen vahtimiseen ja niistä muille raportoimiseen? Omasta mielestäni sellainen on jotenkin sairasta ja itselleni tulee olo, että onko sen toisen elämä ja sielu jotenkin tyhjää täynnä? Miksi muuten joku saisi elämänsisältönsä muiden kyttäämisestä?

106

3576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitko

      Voitko antaa jonkun esimerkin minkälaiseen tilanteeseen viittaat.

    • esine

      Esim.työympäristössä eräs on joutunut jatkuvan tarkkailun kohteeksi. Jos joku näkee hänet vapaa-ajallaan(!) kadulla, käy juorukellot läpi, kenen kanssa on liikkunut, mitä on puhunut ja minne on matkalla. Tarkkaillaan monelta on lopettanut työpäivänsä ym ja irvailua päälle. Jos työpäivä loppuu klo 16 ja poistuu huoneestaan 15:55, sen sijaan että pidettäisiin tunnollisena työntekijänä, valitellaankin hitaaksi, kun sai työnsä tehtyä vasta nyt. Muut kun lähtevät monesti vartin etuajassa kotiin.

      Työssä ollessa kyttäävät hlö:n puheluja ja kestoja, keskusteluja jne. Mennään esim. tarkoituksella notkumaan hlö:n työhuoneen lähelle, kun se puhuu puhelimessa ja kerrotaan kaikki mitä on kuultu eteenpäin.

      Jopa se on narinan aihe, kun ko hlö ei käy muiden kanssa samaan aikaan kahvihuoneessa (miksiköhän?). En tiennyt, että tämmöisiä tarkkailijoita ja jokaista ilmeen värähdystä tutkivia ihmisiä on olemassakaan!! Pelkään, että joku päivä olen seuraava.

      Itse tykkäisin käyttää työaikani asiakkaisiin ja työntekoon. Useamman kerran, kun olen tullut tauolle myöhemmin kuin muut, on tultu ihmettelemään mitä oikein olen tekemässä. Sama juttu, jos sosialisoinnin sijaan teenkin töitä.

    • esine

      Tämä nyt oli vain murto-osa siitä, mitä tarkoitan tuolla mielestäni sairaalla tarkkailulla. Parilla ihmisellä on tapana käydä tekemässä huomaamattomia kierroksia muiden työpisteillä ja kuiskia keskenään siitä, mikä on ollut sillä hetkellä "levällään". Jos pihaan tulee vieras auto, on kaikki ämmät ikkunassa toljottamassa sitä keskenään. Kaikkea pitää tarkkailla ja ruotia ja kommentoida, istumispaikan valintaa myöten.

      Välillä tuntuu ettei ilmekään saisi värähtää ilman kommentointia. Se mikä auttaa jaksamaan, on tietoisuus siitä, että ainakin pari näistä on sisimmässään itse niitä epävarmoja täriseviä pojan/tytönkloppeja. Vaisto kyllä sanoo, että kannattaisi vaihtaa paikkaa.

      • körkörkör

        Arvaan että työ ei tarjoa tuolle köörille mielenkiintoa, mielenkiinto on revittävä muusta. Mielenkiinnottoman työn lisäksi tuolla köörillä ei mielekästä vapaa-aikaa. Nähty on. Heillä ei ole muuta tekemistä.


      • esine

        Oot varmasti oikeassa. Draamaa on sitten keksittävä työpaikalla tavalla jos toisella. Ei tosin mullakaan sen kummallisempaa elämää ole. Silti ei vois vähempää kiinnostaa miten joku salaatinpuputtaja onkin syönyt lounaalla lihaa tai kenen kanssa joku työkavereista on tullut ulkona vastaan. Suorastaan yököttää tuommonen sairas vahtaaminen ja uteliaisuus. Nytkin voin pahoin, kun pitäisi töihin lähteä.


      • PsykologiLintunen

        Olematon työajan ulkopuolinen elämä pistää helposti nupin sekaisin. Myös pitkäaikainen yksinäisyys aiheuttaa kummalista käytöstä.


      • esine
        PsykologiLintunen kirjoitti:

        Olematon työajan ulkopuolinen elämä pistää helposti nupin sekaisin. Myös pitkäaikainen yksinäisyys aiheuttaa kummalista käytöstä.

        Niin se taitaa olla!


      • varokaa.typeryyttä
        körkörkör kirjoitti:

        Arvaan että työ ei tarjoa tuolle köörille mielenkiintoa, mielenkiinto on revittävä muusta. Mielenkiinnottoman työn lisäksi tuolla köörillä ei mielekästä vapaa-aikaa. Nähty on. Heillä ei ole muuta tekemistä.

        Työpaikallani on yksitoikkoinen työ sisältäen hyvinkin pitkiä taukoja. Joinakin päivinä suurin osa työajasta on ajan kuluttamista. Päsmäreiden pitää päteä, vaikka todellisuudessa hommat ovat simppeleitä niin, että apinakin osaisi ne hoitaa. Kiusaajat myös leikkivät johtajaa ja koettavat keksiä aiheetonta tekemistä muille. Näin he voivat mennä kertomaan oikeille pomoille olleensa jälleen aktiivisia yrittämällä motivoida muita töihin ja että nämä suhtautuivat aktivointiin nurjasti. Toimettomat pomot tietysti pitävät mäkättäjiä fiksuina alaisina ja uskovat kaiken mitä nämä heille valehtelevat. Tästä aktiviteetista päsmärit ovat kehittäneet suorastaan taiteen, jota harjoittavat myös vapaa-ajalla soitellen ja viestitellen johtajilla sekä toisilleen muiden työntekijöiden alhaisuudesta. Omalaatuinen teatteri kulisseineen pyörii 24/7 ja tuo sisäsiittoisessa kieroutuneisuudessaan sisällön useamman henkilön elämään.


    • en.uskois.jos.tietäis

      Kyttääjän sielun tila voi kaiketi olla millainen vaan. Ymmärrän, jos vaikkapa yksinäinen vanhus pitää tarkkaan silmällä naapuruston liikkeitä. Sellainen on tavanomaista inhimillistä uteliaisuutta, mikäli takana ei ole pahoja aikeita.

      Kokemuksesta tiedän, että toimintakykyiset sekopaatit ovat patologisella tavalla uteliaita, koska he haluavat kaiken tiedon uhriensa elämästä voidakseen vahingoittaa tätä. He velvoittavat myös hovinsa kyttäyspuuhiin ja raportoimaan huomioistaan narsistille. Nämä amatöörisalapoliisit voivat kartoittaa ihmisen elämää niin työpaikalla kuin hänen vapaa-ajallaan lähes 24/7. Myös tuttavat ja sukulaiset saattavat joutua verkoston silmälläpidon ja manipuloinnin kohteeksi. Porukalla toteuttu kyylääminen osoittaa, että narsismi ei ole ainoastaan sairaan itsensä ongelma, vaan mielisairauden laji, joka saattaa ilmetä myös siinä joukossa, joka hurmaantuu sairaan toiminnasta. Ilmiö on hyvin lähellä uskonnollista hurmosta, jonka osaava saarnaaja saa aikaan joissakin kuulijoissa.

      En itse uskoisi kyttäämisilmiöön, ellen olisi ollut sekopaattivetoisen sabotoinnin ja kyttäämisen kohteena vuosien ajan. Muutoin pitäisin gangstalking-juttuja kaupunkilegendoina.

      • kaikenlaisia.rikollisia

        Erään tekemisiinsä nähden yllättävän hyvämaineisen yhdistyksen toiminnanjohtaja masinoi jotain viitisentoista vuotta sitten yhdistyksen jäseniä ja muita henkilöitä kyttäämään vainoamiaan. Ja keräsi heistä "tietoa" omiin arkistoihinsa mm. laittomasti terveydenhoidon sisällä toimineilta stalkkereilta. Olen ollut kohde ja tajunnut jälkeenpäin.


      • esine
        kaikenlaisia.rikollisia kirjoitti:

        Erään tekemisiinsä nähden yllättävän hyvämaineisen yhdistyksen toiminnanjohtaja masinoi jotain viitisentoista vuotta sitten yhdistyksen jäseniä ja muita henkilöitä kyttäämään vainoamiaan. Ja keräsi heistä "tietoa" omiin arkistoihinsa mm. laittomasti terveydenhoidon sisällä toimineilta stalkkereilta. Olen ollut kohde ja tajunnut jälkeenpäin.

        Pääsy erilaisiin terveystietoihin ja potilasarkistoihin tarjoaa joillekin varmasti vastustamattoman tilaisuuden hankkia arkaluonteista tietoa. Onhan näistä ollut lehdissäkin juttua. Onneksi meillä pääsy tietoihin rajoittuu vain talossa sillä hetkellä oleviin henkilöihin. Oudosti munkin sairasloman syyt on kyllä päätyny kaikkien tietoon, ennenku oon ees sairaslomatodistusta saanu töihin toimitettua. Miten sait selville, olevasi kohde? Miten pääsit asiasta eteenpäin?


      • kun.ammattitaito.puuttuu
        esine kirjoitti:

        Pääsy erilaisiin terveystietoihin ja potilasarkistoihin tarjoaa joillekin varmasti vastustamattoman tilaisuuden hankkia arkaluonteista tietoa. Onhan näistä ollut lehdissäkin juttua. Onneksi meillä pääsy tietoihin rajoittuu vain talossa sillä hetkellä oleviin henkilöihin. Oudosti munkin sairasloman syyt on kyllä päätyny kaikkien tietoon, ennenku oon ees sairaslomatodistusta saanu töihin toimitettua. Miten sait selville, olevasi kohde? Miten pääsit asiasta eteenpäin?

        Pikku vinkeistä ja esimerkiksi lokitietojen salaamisesta, potilasasiakirjoihin tehdystä väärästä merkinnästä, jonka tekijän tiedän ja tiedän senkin että että hän hankki "tietoja" järjestestöstalkkerelta ihmisten selkien takana, eräästä paljastuksesta ja muuten ihmisten sekopäisestä käyttäytymisestä. En päässytkään eteenpäin, jäivät rangaistuksetta, ja onnistuivat tuottamaan minulle ja ties kuinka monelle muulle pitkäaikaisen harmin. En tiedä tekevätkö koskaan mitään hyvää.


      • esine
        kun.ammattitaito.puuttuu kirjoitti:

        Pikku vinkeistä ja esimerkiksi lokitietojen salaamisesta, potilasasiakirjoihin tehdystä väärästä merkinnästä, jonka tekijän tiedän ja tiedän senkin että että hän hankki "tietoja" järjestestöstalkkerelta ihmisten selkien takana, eräästä paljastuksesta ja muuten ihmisten sekopäisestä käyttäytymisestä. En päässytkään eteenpäin, jäivät rangaistuksetta, ja onnistuivat tuottamaan minulle ja ties kuinka monelle muulle pitkäaikaisen harmin. En tiedä tekevätkö koskaan mitään hyvää.

        Mitä tarkoitat sekopäisellä käyttäytymisellä? Kieltämättä hirvittää itseänikin, kun tietää, millaisia ihmisiä sos. ja terv.alalla saattaa olla töissä. Oliko nuo vinkit sulle tarkoituksella annettuja, jotta ymmärtäisit kiusanteon?

        Itselle on käynyt niin, että on tultu mun kuullen haukkumaan ja pilkkaamaan kovaan ääneen ryhmää, mihin kuulun, vaikken ole pilkkaajille edes kertonut kuuluvani mihinkään ryhmään. Ainoastaan muutamille vähän sivunnut asiaa. Sit on käynyt niin, että kun joku/jotkut ovat päässeet perille jostakin puutteestani, on se puute nostettu mun kuullen esiin jonkun toisen henkilön ominaisuutena ja leimattu omituiseksi ja mt-oireeksi. Sitten kun ollaan saatu selville, mikä tilanne on itselleni vaikea ja hermostuttava, ollaan sellaisen tilanteen sattuessa kohdalle oikein tuijottamalla tuijotettu ja vahdattu, jolloin henkinen hermostuminen on taattu.

        Alussa vilahdeltiin pari kertaa jopa ikkunan takana sen huoneen/tilan kohdalla, missä olin sillä hetkellä käymässä. Siis naama ihan suoraan ulkoa ikkunaan päin, aivan ruudun takana. Tai jos tulin jostakin huoneesta ulos, toljotettiin vain pitkään sanomatta mitään.

        Epämieluisat henkilöt heivataan pihalle ja kaikkea heidän tekemisiään tarkkaillaan jopa kellonaikoineen. Normaalejakin tottumuksia patologisoidaan, syyksi riittää vaikka tauon viettäminen yksin. Vaikea uskoa vieläkään, että tämmöistä voi olla nykyajan työelämässä.


      • uskomatonta.mutta
        esine kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sekopäisellä käyttäytymisellä? Kieltämättä hirvittää itseänikin, kun tietää, millaisia ihmisiä sos. ja terv.alalla saattaa olla töissä. Oliko nuo vinkit sulle tarkoituksella annettuja, jotta ymmärtäisit kiusanteon?

        Itselle on käynyt niin, että on tultu mun kuullen haukkumaan ja pilkkaamaan kovaan ääneen ryhmää, mihin kuulun, vaikken ole pilkkaajille edes kertonut kuuluvani mihinkään ryhmään. Ainoastaan muutamille vähän sivunnut asiaa. Sit on käynyt niin, että kun joku/jotkut ovat päässeet perille jostakin puutteestani, on se puute nostettu mun kuullen esiin jonkun toisen henkilön ominaisuutena ja leimattu omituiseksi ja mt-oireeksi. Sitten kun ollaan saatu selville, mikä tilanne on itselleni vaikea ja hermostuttava, ollaan sellaisen tilanteen sattuessa kohdalle oikein tuijottamalla tuijotettu ja vahdattu, jolloin henkinen hermostuminen on taattu.

        Alussa vilahdeltiin pari kertaa jopa ikkunan takana sen huoneen/tilan kohdalla, missä olin sillä hetkellä käymässä. Siis naama ihan suoraan ulkoa ikkunaan päin, aivan ruudun takana. Tai jos tulin jostakin huoneesta ulos, toljotettiin vain pitkään sanomatta mitään.

        Epämieluisat henkilöt heivataan pihalle ja kaikkea heidän tekemisiään tarkkaillaan jopa kellonaikoineen. Normaalejakin tottumuksia patologisoidaan, syyksi riittää vaikka tauon viettäminen yksin. Vaikea uskoa vieläkään, että tämmöistä voi olla nykyajan työelämässä.

        Erään hyvin sekavan työpaikan työterveyslääkäri tapasi soittaa potilaidensa esimiehille, mitä nämä olivat puhuneet vastaanotolla. Olin kuullut tästä juttuja, mutta uskoin vasta, kun asia osui omalle kohdalle. Pomoni kerskui aina, ettei anna sääntöjen rajoittaa itseään. Niinpä hän ei malttanut olla toistamatta liki sanasta sanaan, mitä olin kertonut työterveyslääkärille.


      • sekopää.paikka
        esine kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sekopäisellä käyttäytymisellä? Kieltämättä hirvittää itseänikin, kun tietää, millaisia ihmisiä sos. ja terv.alalla saattaa olla töissä. Oliko nuo vinkit sulle tarkoituksella annettuja, jotta ymmärtäisit kiusanteon?

        Itselle on käynyt niin, että on tultu mun kuullen haukkumaan ja pilkkaamaan kovaan ääneen ryhmää, mihin kuulun, vaikken ole pilkkaajille edes kertonut kuuluvani mihinkään ryhmään. Ainoastaan muutamille vähän sivunnut asiaa. Sit on käynyt niin, että kun joku/jotkut ovat päässeet perille jostakin puutteestani, on se puute nostettu mun kuullen esiin jonkun toisen henkilön ominaisuutena ja leimattu omituiseksi ja mt-oireeksi. Sitten kun ollaan saatu selville, mikä tilanne on itselleni vaikea ja hermostuttava, ollaan sellaisen tilanteen sattuessa kohdalle oikein tuijottamalla tuijotettu ja vahdattu, jolloin henkinen hermostuminen on taattu.

        Alussa vilahdeltiin pari kertaa jopa ikkunan takana sen huoneen/tilan kohdalla, missä olin sillä hetkellä käymässä. Siis naama ihan suoraan ulkoa ikkunaan päin, aivan ruudun takana. Tai jos tulin jostakin huoneesta ulos, toljotettiin vain pitkään sanomatta mitään.

        Epämieluisat henkilöt heivataan pihalle ja kaikkea heidän tekemisiään tarkkaillaan jopa kellonaikoineen. Normaalejakin tottumuksia patologisoidaan, syyksi riittää vaikka tauon viettäminen yksin. Vaikea uskoa vieläkään, että tämmöistä voi olla nykyajan työelämässä.

        Puhuivat sekavia. Selvästi oli havaittavissa että heillä oli asioista aivan väärät käsitykset ja pitivät niitä totena. Jossain oli puhuttu selän takana paskaa. Sellaista, kaikenlaista. Oli vaikea oikoa.


      • homma.kuin.homma
        kaikenlaisia.rikollisia kirjoitti:

        Erään tekemisiinsä nähden yllättävän hyvämaineisen yhdistyksen toiminnanjohtaja masinoi jotain viitisentoista vuotta sitten yhdistyksen jäseniä ja muita henkilöitä kyttäämään vainoamiaan. Ja keräsi heistä "tietoa" omiin arkistoihinsa mm. laittomasti terveydenhoidon sisällä toimineilta stalkkereilta. Olen ollut kohde ja tajunnut jälkeenpäin.

        Stalkkerit ovat kuin valtio valtiossa. Heillä on omat lakinsa, jotka eivät päde normaalien ihmisten yhteisöissä. Laista ja sen mukaan toimimisesta he eivät ole edes kiinnostuneita. Se on kummallinen systeemi, joka nielaisee ihmisen kokonaan. Sen tunnistaa myös vääristä ja epäselvistä käsitteistä. He puhuvat esimerkiksi mielenterveystyöstä kun tarkoittavat järjestötyötä. Sitä he taas eivät ole halukkaita tekemään vaikka alalle hakeutuisivatkin, sillä se edellyttäisi demokratiaa, joka heille on kirosana. Uskottelevat usein tekevänsä hyväntekeväisyyttä silloinkin kun saavat palkkaa hömpötyksistään. Kohtelevat psyykkisistä sairauksista toipuvia kohteina eivätkä täysivaltaisina jäseninä. Urkkivat tilaisuuden tullen mielellään tietoja esimerkiksi harhaisten psykiatrien ja hoitajien potilaista keksimistä jutuista ja levittelevät niitä muka tosiasioina ja lisäävät niihin omia höysteitään vainoja aikaansaadakseen, sillä niitä he rakastavat.


      • JotainJuorukerhoja

      • Facebookissa
        JotainJuorukerhoja kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201710252200486976_u0.shtml
        Facebook-ryhmä nimellä CIA Naisten Olohuone on kerännyt jo yli 54 000 jäsentä.
        Hyviä alustoja nämäkin.

        Yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen
        (ryhmässä levitellään henkilötietoja kuvien kera)
        - Kunnianloukkaus (nämä joiden nimiä ja kuvia siellä levitellään, myöskin yleensä saavat osakseen melkoisen mustamaalauksen - miten varmistutaan, että nämä sanotut asiat ovat totta? Aivan!)
        Myös näihin todennäköisesti ryhmissä syyllistytään päivittäin:
        - Avunanto rikokseen (ylläpito on postannut/postaa luultavasti edelleenkin, ongelmallista materiaalia, kuten mahdollisia kunnianloukkauksia ja yksityisiä tietoja, ja muutenkin osaltaan pyörittää tätä kaikkea)
        - Vainoaminen (nämä yhteisöt ovat oivallisia työkaluja kenelle tahansa stalkkerille, unohtamatta että linkissä eräs vainoamisen määritelmä on: "hänen facebook tiliään vakoillaan ja hänestä hankitaan tietoa internetistä")
        - Kirjesalaisuuden rikkominen (Facebookissa on vaikea rikkoa kirjesalaisuutta, mutta nämä tytöt ne osaavat senkin, sillä ryhmässä oikein yllytetään rikokseen, tässäkin asiassa: "Kirjesalaisuus suojaa suljetun kirjeen lähettäjän ja vastaanottajan välistä viestintää kolmansilta osapuolilta; Ainoa missä kirjesalaisuus", "Facebookissa jollain tapaa toteutuu on kun lähetät yksityisen viestin jollekin tai viestit chatin kautta". )
        - Myöskin laittoman henkilörekisterin kerääminen täyttynee helposti, koska kyseinen ryhmä on käytännössä laiton henkilörekisteri itsessään!
        Kopioitu osoitteesta
        http://fundamentti.blogspot.fi/search/label/Laki


      • Irti-Narsistin-Narutuks

        Irti narsistin narutuksesta
        Yksi keskeinen kysymys oli, kuinka toimia työyhteisössä, jossa on vahvasti narsistinen persoona. Seuraavassa tuon lyhyesti esille ydinasioita, jotka auttavat työyhteisön jäseniä selviytymään narsistin naruttamiselta.

        Pääsääntöisesti narsisti luokittelee ihmiset suosikeiksi tai mustalle listalle osan jäädessä neutraaleiden mitättömyyksien joukkoon.
        Suosikit muodostavat ”hovin”, jossa kaikki samanmieliset ja samalla puolella olevat tukevat narsistia.
        Jatkuu..
        http://www.ristinvoitto.fi/ristin_voitto/muut/irti_narsistin_narutuksesta/


      • Anonyymi
        esine kirjoitti:

        Mitä tarkoitat sekopäisellä käyttäytymisellä? Kieltämättä hirvittää itseänikin, kun tietää, millaisia ihmisiä sos. ja terv.alalla saattaa olla töissä. Oliko nuo vinkit sulle tarkoituksella annettuja, jotta ymmärtäisit kiusanteon?

        Itselle on käynyt niin, että on tultu mun kuullen haukkumaan ja pilkkaamaan kovaan ääneen ryhmää, mihin kuulun, vaikken ole pilkkaajille edes kertonut kuuluvani mihinkään ryhmään. Ainoastaan muutamille vähän sivunnut asiaa. Sit on käynyt niin, että kun joku/jotkut ovat päässeet perille jostakin puutteestani, on se puute nostettu mun kuullen esiin jonkun toisen henkilön ominaisuutena ja leimattu omituiseksi ja mt-oireeksi. Sitten kun ollaan saatu selville, mikä tilanne on itselleni vaikea ja hermostuttava, ollaan sellaisen tilanteen sattuessa kohdalle oikein tuijottamalla tuijotettu ja vahdattu, jolloin henkinen hermostuminen on taattu.

        Alussa vilahdeltiin pari kertaa jopa ikkunan takana sen huoneen/tilan kohdalla, missä olin sillä hetkellä käymässä. Siis naama ihan suoraan ulkoa ikkunaan päin, aivan ruudun takana. Tai jos tulin jostakin huoneesta ulos, toljotettiin vain pitkään sanomatta mitään.

        Epämieluisat henkilöt heivataan pihalle ja kaikkea heidän tekemisiään tarkkaillaan jopa kellonaikoineen. Normaalejakin tottumuksia patologisoidaan, syyksi riittää vaikka tauon viettäminen yksin. Vaikea uskoa vieläkään, että tämmöistä voi olla nykyajan työelämässä.

        Tälläistä menoa oikeasti on, vaikka eihän aikuisten palkannauttijoiden voisi kuvitella touhuavan tuollaisia.


    • esine

      Mulla meni tosi kauan aikaa, ennenkuin ymmärsin tän kuvion. Mun mielenterveys kohta romahtaa, jos en pääse pois. Oikein puistattaa semmonen toisen kiero hymy naamalla ja muka huomaamaton kuuntelu lähistöllä. En varmaan uskoisi/tietäisi tästä vieläkään mitään, jos eivät itse paljastelisi itseään kertomalla tietojen kalastelumenetelmistään.

      Uskon tuon sinun kertomasi olevan joidenkin kohdalla täysin totta, vaikka kuulostaa aika hurjalta. Tuommonen vainoaminen on kyllä jo aika sairasta. Oletko keksinyt keinoa, päästä tuota pakoon?

    • Apuvinkki

      Minäkin tarvitsisin neuvoja.

      • esine

        Missä tuota kyttäämistä sulla ilmenee? Ite oon päättäny lopettaa mun työt, pitää pitkän tauon ja etsiä jotain uutta, vaikken olekaan se varsinainen pääkohde. Yritä pysyä kaikesta huolimatta vahvana ja rohkeana, ettei pelko näkyisi.


      • plussat.ja.miinukset

        Onko sinun helppo vaihtaa työpaikkaa? Pitääkö työn perässä muuttaa? Mitä hyötyä sinulle on nykyisestä työstäsi kiusaajista huolimatta? Oletko vielä sopivassa iässä opiskelemaan ja aloittamaan uutta uraa? Minkä verran sinä ja läheisesi kärsisitte näistä mullistuksista? Kuinka paljon jaksat häiriköintiä, oletko herkkä vai kylmäpäinen? Kuinka helppo työtäsi on sabotoida vakavasti? Pystyvätkö kiusaajasi esim. juonimaan sinulle potkut/ ovatko esimiehet mukana juonissa? Asioita kannattaa punnita kaikista mahdollisista näkökulmista. Milloin kiusaajat jäävät eläkkeelle tai onko joku heistä lähdössä pois jostain muusta syystä? Vuodet vierivät myös pirullisten ihmisten kohdalla. Joskus hekin jopa sairastuvat ja jäävät osa-aikaiselle.


      • omahyväinen
        esine kirjoitti:

        Missä tuota kyttäämistä sulla ilmenee? Ite oon päättäny lopettaa mun työt, pitää pitkän tauon ja etsiä jotain uutta, vaikken olekaan se varsinainen pääkohde. Yritä pysyä kaikesta huolimatta vahvana ja rohkeana, ettei pelko näkyisi.

        Kiitos samoin. Tätä on kestänyt kohdallani jo vuosia. Ilmenee keskustelujen salakuunteluna ja tuntemattomien manipulatiivisina lähestymisinä kuunneltujen asioiden pohjalta. Muutakin kaikkea on, kuten järjestettyjä tilanteita reaktion testaamiseksi. Kuuntelusta olen ollut intuitiivisesti tietoinen jo kauan, mutta koska olen sellaisesta taustasta, että havainto- ja kokemusmaailmaa on rajusti invalidoitu, niin on vaatinut kauan varmistua asiasta. En minä enää niin pelätä jaksa, mutta suututtaa kyllä välillä niin vietävästi.

        Jos itse olet vielä työkykyinen niin suosittelen työpaikan vaihtoa. Myrkylliset yhteisöt ei ihan äkkiä muutu. Pelokkaat ihmiset haalitaan myrkky-yhteisöön "turvaan". Pysy matalana ja mahdollisimman erossa koko jutusta. Tsemp.


      • esine
        omahyväinen kirjoitti:

        Kiitos samoin. Tätä on kestänyt kohdallani jo vuosia. Ilmenee keskustelujen salakuunteluna ja tuntemattomien manipulatiivisina lähestymisinä kuunneltujen asioiden pohjalta. Muutakin kaikkea on, kuten järjestettyjä tilanteita reaktion testaamiseksi. Kuuntelusta olen ollut intuitiivisesti tietoinen jo kauan, mutta koska olen sellaisesta taustasta, että havainto- ja kokemusmaailmaa on rajusti invalidoitu, niin on vaatinut kauan varmistua asiasta. En minä enää niin pelätä jaksa, mutta suututtaa kyllä välillä niin vietävästi.

        Jos itse olet vielä työkykyinen niin suosittelen työpaikan vaihtoa. Myrkylliset yhteisöt ei ihan äkkiä muutu. Pelokkaat ihmiset haalitaan myrkky-yhteisöön "turvaan". Pysy matalana ja mahdollisimman erossa koko jutusta. Tsemp.

        Juuri tuota samaa on munkin työpaikassa. Kuunnellaan salaa tai lähestytään ystävällisin elkein. Seuraavana päivänä ne muut, kuin "urkkijat" , tulevatkin osuvasti vihjailemaan ko asioista jopa ilkeästi naureskellen ja vilkuillen. Uusista tulijoista etsitään tietoja netistä. Ihmisiä savustetaan ulos. Patologisoidaan aivan tavallisia asioita ja luonteenpiirteitä naurettavilla perusteilla. Kytätään heikkouksia. Kun kohde alkaa oirehtimaan ja toimimaan kuten välttelee porukkaa, viettää taukonsa yksin, piilottaa henk.koht paperit lukkojen taakse, menee puhumaan puhelunsa muualle ym, on se merkki sen kohteen outoudesta ja ongelmallisuudesta.


      • esine
        plussat.ja.miinukset kirjoitti:

        Onko sinun helppo vaihtaa työpaikkaa? Pitääkö työn perässä muuttaa? Mitä hyötyä sinulle on nykyisestä työstäsi kiusaajista huolimatta? Oletko vielä sopivassa iässä opiskelemaan ja aloittamaan uutta uraa? Minkä verran sinä ja läheisesi kärsisitte näistä mullistuksista? Kuinka paljon jaksat häiriköintiä, oletko herkkä vai kylmäpäinen? Kuinka helppo työtäsi on sabotoida vakavasti? Pystyvätkö kiusaajasi esim. juonimaan sinulle potkut/ ovatko esimiehet mukana juonissa? Asioita kannattaa punnita kaikista mahdollisista näkökulmista. Milloin kiusaajat jäävät eläkkeelle tai onko joku heistä lähdössä pois jostain muusta syystä? Vuodet vierivät myös pirullisten ihmisten kohdalla. Joskus hekin jopa sairastuvat ja jäävät osa-aikaiselle.

        Siinä mielessä vaihto on helppoa, kun en ole vakkari-paikalla. Tarvittaessa voin vaihtaa myös paikkakuntaa tai hakeutua opiskelemaan. Toisaalta uuteen työyhteisöön sisäänpääseminen on taas oman työn takana. En aio jäädä tänne itseäni sairastuttamaan, vaikka monia hyviäkin työkavereita löytyy.

        Mielestäni olen jaksanut tätä jo aivan tarpeeksi. Olen aika herkkä, tunnen asioita/tunteita herkästi koko ruumiissani. En kuitenkaan provosoidu näkyvästi helposti,vaan pystyn käyttäytymään pitkäänkin neutraalisti ja asiallisesti ja esittämään kuin en ymmärtäisi. Riitelemään en rupea. Työkavereilta ei kiitosta tule, vaikka asiakkaat tykkää. Pahimmat tyypit eivät tule jäämään eläkkeelle pitkiiin aikoihin.

        Kyllä täältä on jo lähtöjä joillekin järjestetty. Sitten naureskelevat omalle kamaluudelleen ja kertaavat pitkiä aikoja toisilleen kohteiden puheita ja tekemisiä. Rohkeimmat kohteet ovat tehneet virallisia valituksia, mutta eivät ne mitään auta. Kohteet on leimattu mielenvikaisiksi ja sitä tarinaa kerrotaan myös uusille.


      • plussat.ja.miinukset
        esine kirjoitti:

        Siinä mielessä vaihto on helppoa, kun en ole vakkari-paikalla. Tarvittaessa voin vaihtaa myös paikkakuntaa tai hakeutua opiskelemaan. Toisaalta uuteen työyhteisöön sisäänpääseminen on taas oman työn takana. En aio jäädä tänne itseäni sairastuttamaan, vaikka monia hyviäkin työkavereita löytyy.

        Mielestäni olen jaksanut tätä jo aivan tarpeeksi. Olen aika herkkä, tunnen asioita/tunteita herkästi koko ruumiissani. En kuitenkaan provosoidu näkyvästi helposti,vaan pystyn käyttäytymään pitkäänkin neutraalisti ja asiallisesti ja esittämään kuin en ymmärtäisi. Riitelemään en rupea. Työkavereilta ei kiitosta tule, vaikka asiakkaat tykkää. Pahimmat tyypit eivät tule jäämään eläkkeelle pitkiiin aikoihin.

        Kyllä täältä on jo lähtöjä joillekin järjestetty. Sitten naureskelevat omalle kamaluudelleen ja kertaavat pitkiä aikoja toisilleen kohteiden puheita ja tekemisiä. Rohkeimmat kohteet ovat tehneet virallisia valituksia, mutta eivät ne mitään auta. Kohteet on leimattu mielenvikaisiksi ja sitä tarinaa kerrotaan myös uusille.

        Kuulostaa siltä, että kyse on kusipäiden leikkikentästä, jotka ovat hirvittävän yleisiä. Valoisa puoli on, että sinulla on kaikki valmiudet hankkiutua parempaan työpaikkaan. Lähde niin pian kuin mahdollista.


      • Älkää_nöyristelkö
        esine kirjoitti:

        Siinä mielessä vaihto on helppoa, kun en ole vakkari-paikalla. Tarvittaessa voin vaihtaa myös paikkakuntaa tai hakeutua opiskelemaan. Toisaalta uuteen työyhteisöön sisäänpääseminen on taas oman työn takana. En aio jäädä tänne itseäni sairastuttamaan, vaikka monia hyviäkin työkavereita löytyy.

        Mielestäni olen jaksanut tätä jo aivan tarpeeksi. Olen aika herkkä, tunnen asioita/tunteita herkästi koko ruumiissani. En kuitenkaan provosoidu näkyvästi helposti,vaan pystyn käyttäytymään pitkäänkin neutraalisti ja asiallisesti ja esittämään kuin en ymmärtäisi. Riitelemään en rupea. Työkavereilta ei kiitosta tule, vaikka asiakkaat tykkää. Pahimmat tyypit eivät tule jäämään eläkkeelle pitkiiin aikoihin.

        Kyllä täältä on jo lähtöjä joillekin järjestetty. Sitten naureskelevat omalle kamaluudelleen ja kertaavat pitkiä aikoja toisilleen kohteiden puheita ja tekemisiä. Rohkeimmat kohteet ovat tehneet virallisia valituksia, mutta eivät ne mitään auta. Kohteet on leimattu mielenvikaisiksi ja sitä tarinaa kerrotaan myös uusille.

        Mistä saisit voimaa nauraa näille säälittäville, selkärangattomille lapsen tasolle jääneillä ihmisille? Tuntuu kamalalta kuinka monissa yhteisöissä ja paikoissa (kuten täälä) näistä luusereista puhutaan kuin heitä kunnioitettaisiin tai kuin heitä pidettäisiin saman vertaisina ihmisinä. Sinun pitäisi löytää jostain fiksua ja kypsää seuraa itsellesi, josta saisisit voimaa katsoa näitä säälittäviä luusereita alaspäin, jolloin heitä ärsyttää suunnattomasti ulospäin hehkuva ylpeytesi ja itsearvostuksesi, ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna.

        On kuvottavaa, kuinka iso osa ihmisistä on paska-ainesta, ja monilla työpaikoilla voi olla tämä sielunelämältään lapsen tasolla oleva paska-aines kerääntynyt ja lyöttäynty yhteen niin, että he voimistaa toisiaan, ja vähemmistössä olevat arvokkaasti käyttäytyvät fiksut ihmiset voivat tuntea olevansa vähemmistönä sairaassa yhteisössä.

        Yhtälailla on kuitenkin työyhteisojä, joissa enemmistönä ja vallalla onkin sielunelämältään rikkaammat arvoja ja moraalia käsittävät fiksut ihmiset, jolloin paska-ainekseksi paljastuvat henkilöt syrjäytetään omaan arvoonsa, tai ainakaan he eivät pääse toteuttamaan itseään, vaan joutuvat vain keskittymään työhönsä.

        On toki helppo sanoa, että älkää nöyristelkö. Alitajuntaa ei niin vain käskytetä, alitajunta ei kuuntele tietoa ja käskyjä, vaan alitajunta ohjelmoituu teoista, ympäristösään, ympäröivistä ihmisistä, kulttuurist, musiikista ym. mihin voit tietoisella käyttäytymiselläsi vaikuttaa, jotta saat itsestäsi uuden vahvan minän. Psyykkeen tila on usein myös yhtälailla fysiologiasta kiinni, johon vaikutetaan, mm. liikunnalla, nukkumisella ja ravinnolla.


      • Jos_tuon
        Älkää_nöyristelkö kirjoitti:

        Mistä saisit voimaa nauraa näille säälittäville, selkärangattomille lapsen tasolle jääneillä ihmisille? Tuntuu kamalalta kuinka monissa yhteisöissä ja paikoissa (kuten täälä) näistä luusereista puhutaan kuin heitä kunnioitettaisiin tai kuin heitä pidettäisiin saman vertaisina ihmisinä. Sinun pitäisi löytää jostain fiksua ja kypsää seuraa itsellesi, josta saisisit voimaa katsoa näitä säälittäviä luusereita alaspäin, jolloin heitä ärsyttää suunnattomasti ulospäin hehkuva ylpeytesi ja itsearvostuksesi, ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna.

        On kuvottavaa, kuinka iso osa ihmisistä on paska-ainesta, ja monilla työpaikoilla voi olla tämä sielunelämältään lapsen tasolla oleva paska-aines kerääntynyt ja lyöttäynty yhteen niin, että he voimistaa toisiaan, ja vähemmistössä olevat arvokkaasti käyttäytyvät fiksut ihmiset voivat tuntea olevansa vähemmistönä sairaassa yhteisössä.

        Yhtälailla on kuitenkin työyhteisojä, joissa enemmistönä ja vallalla onkin sielunelämältään rikkaammat arvoja ja moraalia käsittävät fiksut ihmiset, jolloin paska-ainekseksi paljastuvat henkilöt syrjäytetään omaan arvoonsa, tai ainakaan he eivät pääse toteuttamaan itseään, vaan joutuvat vain keskittymään työhönsä.

        On toki helppo sanoa, että älkää nöyristelkö. Alitajuntaa ei niin vain käskytetä, alitajunta ei kuuntele tietoa ja käskyjä, vaan alitajunta ohjelmoituu teoista, ympäristösään, ympäröivistä ihmisistä, kulttuurist, musiikista ym. mihin voit tietoisella käyttäytymiselläsi vaikuttaa, jotta saat itsestäsi uuden vahvan minän. Psyykkeen tila on usein myös yhtälailla fysiologiasta kiinni, johon vaikutetaan, mm. liikunnalla, nukkumisella ja ravinnolla.

        " ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna."
        Jos tuon ihan sanatarkasti käsittäisi, niin ylpeys perustuu pelolle. Toisten surkeuden nauraminen... en voi mitenkään edes kuvitella mihin sellainen perustuu.

        Mutta jotenkin, oikean suuntainen ja selväsanainen kirjoitus. Selkeät suunnat ja rajat minälle.
        Johonkin oikeudenmukaisuuden täytyy perustua. Oikeudenmukaisuus ei voi olla sitä että hyväksytään huonoa, edes sen kuuluisan tasa-arvon nimissä. Jos ollaan tasa-arvoisia narsistien kanssa, niin ojaan mennään.


      • Älkää_nöyristelkö
        Jos_tuon kirjoitti:

        " ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna."
        Jos tuon ihan sanatarkasti käsittäisi, niin ylpeys perustuu pelolle. Toisten surkeuden nauraminen... en voi mitenkään edes kuvitella mihin sellainen perustuu.

        Mutta jotenkin, oikean suuntainen ja selväsanainen kirjoitus. Selkeät suunnat ja rajat minälle.
        Johonkin oikeudenmukaisuuden täytyy perustua. Oikeudenmukaisuus ei voi olla sitä että hyväksytään huonoa, edes sen kuuluisan tasa-arvon nimissä. Jos ollaan tasa-arvoisia narsistien kanssa, niin ojaan mennään.

        Jos ymmärsit kontekstin, niin se surkeus ja luuserina olo tarkoittaa tässä nyt henkilöitä, joilla on surkea oikeustaju, jotka kiusaa muita, joiden alhainen tunneäly, moraali, tyylitajuttomuus ja selkäranka sallii alhaisen ja tuhoisan käyttäytymisen. Yksinkertaistettuna kyse on pahuudelle nauramisesta ja pahuuden jyrkästä tuomitsemisesta, sekä tämän pahuuden katsomisesta ylhäältä päin, niin, että tätä pahuutta pitää eräänlaisena vajavuutena, eli ennemin siis sääliä herättävänä asiana, kuin kunniotusta herättävänä verenpainetta nostattava asiana. Kysehän on päinvastaisesta asiasta kuin pelosta, asiasta, joka syrjäyttää pelon. Mitä sitten tuolla pelkoasialla tarkoititkaan.


      • On_totta
        Älkää_nöyristelkö kirjoitti:

        Jos ymmärsit kontekstin, niin se surkeus ja luuserina olo tarkoittaa tässä nyt henkilöitä, joilla on surkea oikeustaju, jotka kiusaa muita, joiden alhainen tunneäly, moraali, tyylitajuttomuus ja selkäranka sallii alhaisen ja tuhoisan käyttäytymisen. Yksinkertaistettuna kyse on pahuudelle nauramisesta ja pahuuden jyrkästä tuomitsemisesta, sekä tämän pahuuden katsomisesta ylhäältä päin, niin, että tätä pahuutta pitää eräänlaisena vajavuutena, eli ennemin siis sääliä herättävänä asiana, kuin kunniotusta herättävänä verenpainetta nostattava asiana. Kysehän on päinvastaisesta asiasta kuin pelosta, asiasta, joka syrjäyttää pelon. Mitä sitten tuolla pelkoasialla tarkoititkaan.

        " Kysehän on päinvastaisesta asiasta kuin pelosta, asiasta, joka syrjäyttää pelon. Mitä sitten tuolla pelkoasialla tarkoititkaan. "
        On totta että nauru on defenssi (joka siis psykologinen termi ja tarkoittaa keinoja torjua todellisuutta. Defenssit ovat välttämättömiä selviytymisen kannalta, mutta liiallisina estävät selkeän ymmärryksen toimintaa).
        Kyllä ymmärsin pointtisi. Minä henkilökohtaisesti en vain naura surkeille ihmisille, johtui se surkeus sitten aivan mistä tahansa. Halveksuntaa löytyy sen verran että kykenen pitämään itsestäni ja terveydestäni huolta. Toisten ihmisten nauraminen ei kuulu minun luonteeseeni. Ainoastaan todellisessa huumorimielessä sen voin tehdä. Toisten surkeus ei kuitenkaan ikinä naurata minua.
        Mitä tarkoitat kun puhut "pahuudelle nauramisesta"? Ihanko sinua oikeasti konkreettisesti naurattaa pahuus?
        Minua kauhistuttaa pahuus, myös ihmetyttää, puistattaa ja pelottaa. Halveksin myös pahuuksien tekijöitä, sekä epäilen heitä juuri kuvailemastasi vajavuudesta, mutta ikinä en naura. Syy: pahuuden tekijät tekevät pahoja asioita toisille ihmisille. Eihän sellaiselle voi mitenkään nauraa.
        Ehkä tämä nyt pilkun fiilausta mutta sitähän keskustelu usein on :)


      • Älkää_nöyristelkö
        On_totta kirjoitti:

        " Kysehän on päinvastaisesta asiasta kuin pelosta, asiasta, joka syrjäyttää pelon. Mitä sitten tuolla pelkoasialla tarkoititkaan. "
        On totta että nauru on defenssi (joka siis psykologinen termi ja tarkoittaa keinoja torjua todellisuutta. Defenssit ovat välttämättömiä selviytymisen kannalta, mutta liiallisina estävät selkeän ymmärryksen toimintaa).
        Kyllä ymmärsin pointtisi. Minä henkilökohtaisesti en vain naura surkeille ihmisille, johtui se surkeus sitten aivan mistä tahansa. Halveksuntaa löytyy sen verran että kykenen pitämään itsestäni ja terveydestäni huolta. Toisten ihmisten nauraminen ei kuulu minun luonteeseeni. Ainoastaan todellisessa huumorimielessä sen voin tehdä. Toisten surkeus ei kuitenkaan ikinä naurata minua.
        Mitä tarkoitat kun puhut "pahuudelle nauramisesta"? Ihanko sinua oikeasti konkreettisesti naurattaa pahuus?
        Minua kauhistuttaa pahuus, myös ihmetyttää, puistattaa ja pelottaa. Halveksin myös pahuuksien tekijöitä, sekä epäilen heitä juuri kuvailemastasi vajavuudesta, mutta ikinä en naura. Syy: pahuuden tekijät tekevät pahoja asioita toisille ihmisille. Eihän sellaiselle voi mitenkään nauraa.
        Ehkä tämä nyt pilkun fiilausta mutta sitähän keskustelu usein on :)

        Ymmärrän mitä tarkoitat. Onhan se totta, että ei pahuudessa ole aidosti mitään naurettavaa, vaan jos "nauraakin" niin kyse on enemmänkin puolustusreaktiosta ja jonkinlaisesta vastarinnan kohotuksesta, ja eihän se ole aito naurua. Olet oikeassa. On toki myös niin, että jos on oikein valaistunut ja todella sisäistää sen, että joku oikeustajuton käsittämättömästi toimiva moukka on vain vajavainen säälittävä raukka, niin tällöin voi oikeasti osata jopa sääliä tällästä, eikä sääli ja nauru liity mitenkään yhteen.

        Sitten erikseen on oikeasti rikoksia tekevät vaaralliset ihmiset: pahoinpitelijät, raiskaajat, murtovarkaat jne. näitä ei edes pidä lähteä ymmärtämään, eikä säälimään. Ja jos jollakin on omasta mielestään joku inhimmillinen syy toimia jotenkin, niin se on hänen ongelmansa, vastuu on täysin tekijällä, kun erehtyy toisiin tai toisten oimaisuuten kajoamaan. Minulle on täysin turha myydä jotain huonoista oloista sopaa, surkea elämä yms.. syytä, ellei puhuta oikeasti lapsista. Itselläni on ollut hyvin raskas elämä ja olen joutunut jäämän paitsi vaikka mistä jne. Silti minulle ei ole syntynyt minkäänlaista halua ajatella pahaa tai tehdä pahaa ihmisille, joilla asiat menee hyvin, ja jotka ei mitenkään ole syypäitä minun vaikeuksille.

        Oikeus on kaksinkertainen muuri. Ensin pitää tulla halu tehdä jotain jostain mielen pimeiltä kujilta, seuraavaksi on vastassa oikeustaju, selkäranka ja arvokkuus, eli vaikka haluttaisi, tietää, että se ei ole oikein, ja jos tekisi väärin, niin myy arvokkuutensa ja ryhtyy luuseriksi omantunnon tuskien lisäksi.

        Se kun kirjoitin näin: " ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna."

        Olisi ollut parempi kirjoittaa nauraa sanan sijaan iloita. Tämä olisi se terveempi ja parempi adjektiivi tuohon.


      • Niin_sääli
        Älkää_nöyristelkö kirjoitti:

        Ymmärrän mitä tarkoitat. Onhan se totta, että ei pahuudessa ole aidosti mitään naurettavaa, vaan jos "nauraakin" niin kyse on enemmänkin puolustusreaktiosta ja jonkinlaisesta vastarinnan kohotuksesta, ja eihän se ole aito naurua. Olet oikeassa. On toki myös niin, että jos on oikein valaistunut ja todella sisäistää sen, että joku oikeustajuton käsittämättömästi toimiva moukka on vain vajavainen säälittävä raukka, niin tällöin voi oikeasti osata jopa sääliä tällästä, eikä sääli ja nauru liity mitenkään yhteen.

        Sitten erikseen on oikeasti rikoksia tekevät vaaralliset ihmiset: pahoinpitelijät, raiskaajat, murtovarkaat jne. näitä ei edes pidä lähteä ymmärtämään, eikä säälimään. Ja jos jollakin on omasta mielestään joku inhimmillinen syy toimia jotenkin, niin se on hänen ongelmansa, vastuu on täysin tekijällä, kun erehtyy toisiin tai toisten oimaisuuten kajoamaan. Minulle on täysin turha myydä jotain huonoista oloista sopaa, surkea elämä yms.. syytä, ellei puhuta oikeasti lapsista. Itselläni on ollut hyvin raskas elämä ja olen joutunut jäämän paitsi vaikka mistä jne. Silti minulle ei ole syntynyt minkäänlaista halua ajatella pahaa tai tehdä pahaa ihmisille, joilla asiat menee hyvin, ja jotka ei mitenkään ole syypäitä minun vaikeuksille.

        Oikeus on kaksinkertainen muuri. Ensin pitää tulla halu tehdä jotain jostain mielen pimeiltä kujilta, seuraavaksi on vastassa oikeustaju, selkäranka ja arvokkuus, eli vaikka haluttaisi, tietää, että se ei ole oikein, ja jos tekisi väärin, niin myy arvokkuutensa ja ryhtyy luuseriksi omantunnon tuskien lisäksi.

        Se kun kirjoitin näin: " ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna."

        Olisi ollut parempi kirjoittaa nauraa sanan sijaan iloita. Tämä olisi se terveempi ja parempi adjektiivi tuohon.

        " joku oikeustajuton käsittämättömästi toimiva moukka on vain vajavainen säälittävä raukka, niin tällöin voi oikeasti osata jopa sääliä tällästä, eikä sääli ja nauru liity mitenkään yhteen. "
        Niin, sääli liittyy empatiaan. Empatiahan on juuri se tunne jota narsisti ei kykene tuntemaan. Narsisti on empatiakyvytön ja nauraa (julmaa) toisten kärsimyksille, koska vahingonilo on ainoa ilo mitä narsisti kykenee iloitsemaan.
        Omasta mielenterveydestä on syytä iloita. Toisinaan on hienotunteista se ilo kuitenkin hieman peittää, tilannetaju kun kuuluu myös fiksun ihmisen repertuaariin.

        Aikoinaan kun aloitin urakan päästäkseni narsisti-psykopaatistani eroon, otin reilun etäisyyden kaikkeen siihen huonoon mitä hän edusti. Otin myös suusanallisen etäisyyden, jolloin tuli tälläkin palstalla käytettyä todella kovaa kieltä koskien reppana-narsistia, hänen hoviaan ja hovista ulos pudonneita renkumaan jääneitä... ym ym surkimuksia.
        Tämä loukkasi joitakain palstalla ja tuli aika roimaa palautetta ainakin joltain kirjoittajalta, ajatuksena että oma toimintani on narsistista.
        Nämä tilanteet saavatkin ihmiset näyttämään joltain muulta kuin mitä normaalisti olisivat.
        Ja jos ei aio syvemmin "valaistua" psykologioiden kiemuroissa, jossa on mahdollista kulkea syvällekin ymmärryksen tietä silti olematta itse missään sekaantumassa mihinkään huonoon kuvioon, niin on melkein sama millä keinoin pysyy niistä huonoista kuvioista irti, pääasia että pysyy.
        Mitä tulee psykologioihin ja ymmärryksen teihin, niin narsisteista tiedetään, että vamma syntyy jossain varhaisessa lapsuudessa n. 1-2 ikävuotta, ja tuolloin ei lapselle jostain syystä ole kehittynyt tärkeää vastavuoroisuuskokemusta riittävästi. Jälki on kuitenkin erittäin pahaa ja aiheuttaa valtavasti kärsimystä nimenomaan muille ihmisille.


      • esine
        Älkää_nöyristelkö kirjoitti:

        Mistä saisit voimaa nauraa näille säälittäville, selkärangattomille lapsen tasolle jääneillä ihmisille? Tuntuu kamalalta kuinka monissa yhteisöissä ja paikoissa (kuten täälä) näistä luusereista puhutaan kuin heitä kunnioitettaisiin tai kuin heitä pidettäisiin saman vertaisina ihmisinä. Sinun pitäisi löytää jostain fiksua ja kypsää seuraa itsellesi, josta saisisit voimaa katsoa näitä säälittäviä luusereita alaspäin, jolloin heitä ärsyttää suunnattomasti ulospäin hehkuva ylpeytesi ja itsearvostuksesi, ja mitä alhasemmin he käyttäytyvät, sitä suuremmaksi ylpeytesi kasvaa, ja voit nauraa mielessäsi sille kuinka aikuinen ja älykäs ihminen olet niihin luusereihin verrattuna.

        On kuvottavaa, kuinka iso osa ihmisistä on paska-ainesta, ja monilla työpaikoilla voi olla tämä sielunelämältään lapsen tasolla oleva paska-aines kerääntynyt ja lyöttäynty yhteen niin, että he voimistaa toisiaan, ja vähemmistössä olevat arvokkaasti käyttäytyvät fiksut ihmiset voivat tuntea olevansa vähemmistönä sairaassa yhteisössä.

        Yhtälailla on kuitenkin työyhteisojä, joissa enemmistönä ja vallalla onkin sielunelämältään rikkaammat arvoja ja moraalia käsittävät fiksut ihmiset, jolloin paska-ainekseksi paljastuvat henkilöt syrjäytetään omaan arvoonsa, tai ainakaan he eivät pääse toteuttamaan itseään, vaan joutuvat vain keskittymään työhönsä.

        On toki helppo sanoa, että älkää nöyristelkö. Alitajuntaa ei niin vain käskytetä, alitajunta ei kuuntele tietoa ja käskyjä, vaan alitajunta ohjelmoituu teoista, ympäristösään, ympäröivistä ihmisistä, kulttuurist, musiikista ym. mihin voit tietoisella käyttäytymiselläsi vaikuttaa, jotta saat itsestäsi uuden vahvan minän. Psyykkeen tila on usein myös yhtälailla fysiologiasta kiinni, johon vaikutetaan, mm. liikunnalla, nukkumisella ja ravinnolla.

        Jonkin aikaa jaksoinkin katsoa tätä lähinnä huvittuneena ja vähän kuin ulkopuolelta. Oli yksi lysti, mitä esim.musta ajattelevat. Nyt on raja tullut vastaan eikä naurata. Olen myös alkanut sanomaan vastaan.

        Tiedän ettei pitäisi pelätä, mutta valitettavasti olen alkanut tuntea pelkoa ja ahdistusta töihin menosta. Saan järkkyjä fyysisiä oireita mikä aiheuttaa sen, etten pysty toimimaan normaalisti. Olen tiettyjen ihmisten kanssa aivan lukossa ja tuntuu kuin en osaisi mitään.

        Jo sen näkeminen, miten kohtelevat joitakin kohteitaan, olematta itse se pääkohde, aiheuttaa pelkoa ja pahaa oloa. Tuntuu kuin myös itseeni projisoitaisiin heidän piirteitään.

        Työpaikallani on myös järkeviä ihmisiä, mutta he ovat vähemmistössä. Tarkkanäköisimmät tulokkaat näkevät aika nopeasti todellisuuden. Ovat jonkin aikaa ja häipyvät. Joillekin taas jaksavat aluksi vetää kulissia ja väittävät miten hyvä ilmapiiri täällä on, kun kenestäkään ei puhuta pahaa. Aivan uskomatonta valehtelua! Se mitä kirjoitit toisessa kappaleessa, pitää pitkälti paikkaansa.


      • Älkää_nöyristelkö
        esine kirjoitti:

        Jonkin aikaa jaksoinkin katsoa tätä lähinnä huvittuneena ja vähän kuin ulkopuolelta. Oli yksi lysti, mitä esim.musta ajattelevat. Nyt on raja tullut vastaan eikä naurata. Olen myös alkanut sanomaan vastaan.

        Tiedän ettei pitäisi pelätä, mutta valitettavasti olen alkanut tuntea pelkoa ja ahdistusta töihin menosta. Saan järkkyjä fyysisiä oireita mikä aiheuttaa sen, etten pysty toimimaan normaalisti. Olen tiettyjen ihmisten kanssa aivan lukossa ja tuntuu kuin en osaisi mitään.

        Jo sen näkeminen, miten kohtelevat joitakin kohteitaan, olematta itse se pääkohde, aiheuttaa pelkoa ja pahaa oloa. Tuntuu kuin myös itseeni projisoitaisiin heidän piirteitään.

        Työpaikallani on myös järkeviä ihmisiä, mutta he ovat vähemmistössä. Tarkkanäköisimmät tulokkaat näkevät aika nopeasti todellisuuden. Ovat jonkin aikaa ja häipyvät. Joillekin taas jaksavat aluksi vetää kulissia ja väittävät miten hyvä ilmapiiri täällä on, kun kenestäkään ei puhuta pahaa. Aivan uskomatonta valehtelua! Se mitä kirjoitit toisessa kappaleessa, pitää pitkälti paikkaansa.

        Ymmärrän kyllä hyvin, että päivittäinen sairaassa ympäristössä olo on pikkuhiljaa kuluttanut ja heikentänyt sinua, ja oot alkanut oireilemaan stressillä ja ahdistuksella, joka puolestaan tekee asemastasi entistä heikomman. Käytännössä ainoa keino katkaista heikkenemisen kierre on jättää se paikka omaan arvoonsa, ennen kuin olet siinä pisteessä, että joudut jäämään sairaslomalle, joka on vain väliaikainen helpotus, eikä ratkaisu.

        Voit myös yrittää voimistaa itseäsi mitä erinäisin keinoin. Voi kuitenkin olla tuossa tilanteessa vaikea saada mistään kiinni, kun joudut joka arkipäivä menemään sinne sairaiden keskelle hajotettavaksi.


      • Älkää_nöyristelkö
        Niin_sääli kirjoitti:

        " joku oikeustajuton käsittämättömästi toimiva moukka on vain vajavainen säälittävä raukka, niin tällöin voi oikeasti osata jopa sääliä tällästä, eikä sääli ja nauru liity mitenkään yhteen. "
        Niin, sääli liittyy empatiaan. Empatiahan on juuri se tunne jota narsisti ei kykene tuntemaan. Narsisti on empatiakyvytön ja nauraa (julmaa) toisten kärsimyksille, koska vahingonilo on ainoa ilo mitä narsisti kykenee iloitsemaan.
        Omasta mielenterveydestä on syytä iloita. Toisinaan on hienotunteista se ilo kuitenkin hieman peittää, tilannetaju kun kuuluu myös fiksun ihmisen repertuaariin.

        Aikoinaan kun aloitin urakan päästäkseni narsisti-psykopaatistani eroon, otin reilun etäisyyden kaikkeen siihen huonoon mitä hän edusti. Otin myös suusanallisen etäisyyden, jolloin tuli tälläkin palstalla käytettyä todella kovaa kieltä koskien reppana-narsistia, hänen hoviaan ja hovista ulos pudonneita renkumaan jääneitä... ym ym surkimuksia.
        Tämä loukkasi joitakain palstalla ja tuli aika roimaa palautetta ainakin joltain kirjoittajalta, ajatuksena että oma toimintani on narsistista.
        Nämä tilanteet saavatkin ihmiset näyttämään joltain muulta kuin mitä normaalisti olisivat.
        Ja jos ei aio syvemmin "valaistua" psykologioiden kiemuroissa, jossa on mahdollista kulkea syvällekin ymmärryksen tietä silti olematta itse missään sekaantumassa mihinkään huonoon kuvioon, niin on melkein sama millä keinoin pysyy niistä huonoista kuvioista irti, pääasia että pysyy.
        Mitä tulee psykologioihin ja ymmärryksen teihin, niin narsisteista tiedetään, että vamma syntyy jossain varhaisessa lapsuudessa n. 1-2 ikävuotta, ja tuolloin ei lapselle jostain syystä ole kehittynyt tärkeää vastavuoroisuuskokemusta riittävästi. Jälki on kuitenkin erittäin pahaa ja aiheuttaa valtavasti kärsimystä nimenomaan muille ihmisille.

        Hienoa tekstiä. En keksi nyt mitään lisättävää.


      • körkörkör
        esine kirjoitti:

        Jonkin aikaa jaksoinkin katsoa tätä lähinnä huvittuneena ja vähän kuin ulkopuolelta. Oli yksi lysti, mitä esim.musta ajattelevat. Nyt on raja tullut vastaan eikä naurata. Olen myös alkanut sanomaan vastaan.

        Tiedän ettei pitäisi pelätä, mutta valitettavasti olen alkanut tuntea pelkoa ja ahdistusta töihin menosta. Saan järkkyjä fyysisiä oireita mikä aiheuttaa sen, etten pysty toimimaan normaalisti. Olen tiettyjen ihmisten kanssa aivan lukossa ja tuntuu kuin en osaisi mitään.

        Jo sen näkeminen, miten kohtelevat joitakin kohteitaan, olematta itse se pääkohde, aiheuttaa pelkoa ja pahaa oloa. Tuntuu kuin myös itseeni projisoitaisiin heidän piirteitään.

        Työpaikallani on myös järkeviä ihmisiä, mutta he ovat vähemmistössä. Tarkkanäköisimmät tulokkaat näkevät aika nopeasti todellisuuden. Ovat jonkin aikaa ja häipyvät. Joillekin taas jaksavat aluksi vetää kulissia ja väittävät miten hyvä ilmapiiri täällä on, kun kenestäkään ei puhuta pahaa. Aivan uskomatonta valehtelua! Se mitä kirjoitit toisessa kappaleessa, pitää pitkälti paikkaansa.

        Tuo lienee tyypillinen asetelma työyhteisössä, jossa narsisti porukoineen mellastaa.


      • Anonyymi
        Niin_sääli kirjoitti:

        " joku oikeustajuton käsittämättömästi toimiva moukka on vain vajavainen säälittävä raukka, niin tällöin voi oikeasti osata jopa sääliä tällästä, eikä sääli ja nauru liity mitenkään yhteen. "
        Niin, sääli liittyy empatiaan. Empatiahan on juuri se tunne jota narsisti ei kykene tuntemaan. Narsisti on empatiakyvytön ja nauraa (julmaa) toisten kärsimyksille, koska vahingonilo on ainoa ilo mitä narsisti kykenee iloitsemaan.
        Omasta mielenterveydestä on syytä iloita. Toisinaan on hienotunteista se ilo kuitenkin hieman peittää, tilannetaju kun kuuluu myös fiksun ihmisen repertuaariin.

        Aikoinaan kun aloitin urakan päästäkseni narsisti-psykopaatistani eroon, otin reilun etäisyyden kaikkeen siihen huonoon mitä hän edusti. Otin myös suusanallisen etäisyyden, jolloin tuli tälläkin palstalla käytettyä todella kovaa kieltä koskien reppana-narsistia, hänen hoviaan ja hovista ulos pudonneita renkumaan jääneitä... ym ym surkimuksia.
        Tämä loukkasi joitakain palstalla ja tuli aika roimaa palautetta ainakin joltain kirjoittajalta, ajatuksena että oma toimintani on narsistista.
        Nämä tilanteet saavatkin ihmiset näyttämään joltain muulta kuin mitä normaalisti olisivat.
        Ja jos ei aio syvemmin "valaistua" psykologioiden kiemuroissa, jossa on mahdollista kulkea syvällekin ymmärryksen tietä silti olematta itse missään sekaantumassa mihinkään huonoon kuvioon, niin on melkein sama millä keinoin pysyy niistä huonoista kuvioista irti, pääasia että pysyy.
        Mitä tulee psykologioihin ja ymmärryksen teihin, niin narsisteista tiedetään, että vamma syntyy jossain varhaisessa lapsuudessa n. 1-2 ikävuotta, ja tuolloin ei lapselle jostain syystä ole kehittynyt tärkeää vastavuoroisuuskokemusta riittävästi. Jälki on kuitenkin erittäin pahaa ja aiheuttaa valtavasti kärsimystä nimenomaan muille ihmisille.

        Ihmisen kehitykseen vaikuttaa myös geenit. Kaikilla etuaivolohkot eivät kehity.
        Peilisoluja ei ole kaikilla. Edellinen johtaa itsereflektiokyvyn puutteeseen.
        Edellisenkaltaiset yksilöt sopeutuvat yhteisöön omintakeisilla tavoillaan.


    • StanGalking

      Googlettakaa "gang stalking", niin näette, miten uskomattoman sairaita kyttääjiä on maailma täynnä.

      • esine

        Jos tuo kaikki on tuollaisenaan totta, niin tuohan on aivan kamalaa!


      • Anonyymi
        esine kirjoitti:

        Jos tuo kaikki on tuollaisenaan totta, niin tuohan on aivan kamalaa!

        (TI) Targeted individuals.
        Joidenkin vaikutusvaltaisien narsististen tyyppien luoma illuusio.
        Säälin tyyppejä, jotka lähtevä tuohon koulukiusaamiseen verrattavissa olevaan toimintaan mukaan.


    • Heilläkinonunelma

      No, eipä ole tähän päivään mennessä tullut mieleen katsoa häiriintyneitä rikollisia ylöspäin. Kyllä niiden sosiaaliset tikkaat on niin pahasti lahonneet ja mädäntyneet, että putoavat aina pyrstölleen katajapuskaan.

      • esine

        Voi kun putoaisivatkin.


    • Eikövainnäinollutkin

      Antakaas kun veikkaan, narsisti on ollut kyttääjä eli ihmisten vahtaaja lapsesta asti, vaikka isi on kieltänyt, että toi on rumaa käytöstä, lopeta! Niin silti on vahdattu niin saatanasti.

    • ai.äm.no.robot

      Oma tapani vastata kyttääjille (esim, näille netissä päivystäville) on ollut kertoa totuuden rajamailla olevia juttuja itsestäni (esim. seksuaalinen suuntautuminen, penikseni koko, poliittinen kantani, uskonko Jumalaan, isänmaallisuus, ruokailutottumukseni jne.) ja katsoa kenen kautta nämä "legendat" lähtevät kiertämään.

      Verenhimoinen haiparvi löytyy varsin nopeasti Suomi24:stä tai mistä vaan nettiyhteisöstä. Minä leikin identiteetilläni ja toiset näykkivät sekunneissa palasiksi. Samat hait saalistavat palstasta riippumatta.

      Sen jälkeen tiedän suhtautua siihen yhteisöön oikein, koska hai ei osaa olla purematta.

      Jos löytyy yhteisö, joille näillä asioilla ei ole merkitystä, niin siellä vietän sitten enemmänkin aikaa. Suomi24:ään tulen jo sillä tiedolla, ettei täällä asiallista viestintää ihmisten kesken ole ja se on ok, voin heittää läppää täällä, jos siltä tuntuu, koska emme keskustele rakettitieteestä.

      • jfdjjhfhig

        Fiksua asiaa tässä ketjussa. Mutta missäköhän sitä asiallista viestintää mahtaa olla? Minusta tämä on aika edustava otos mistä tahansa yhteisöstä, ja minä olen totisesti kiertänyt ylhäisestä alhaiseen ja alhaisesta ylös ja takaisin. Ei alatyylisten ilmaisujen puuttuminen vielä minusta rakentavaa keskustelua tee. Hienovaraisemmat tai salonkikelpoisemmat konstit jonkun epätoivotun asian tai henkilön savustamiseksi tai repimiseksi ei minusta ole yhtään sen eettisempää tai asiallisempaa.


      • Olet_kiert

        "Verenhimoinen haiparvi löytyy varsin nopeasti Suomi24:stä tai mistä vaan nettiyhteisöstä."
        Olet kiertänyt siis ainakin melkein kaikki nettiyhteisöt....
        "Jos löytyy yhteisö, joille näillä asioilla ei ole merkitystä, niin siellä vietän sitten enemmänkin aikaa."
        Asiasta ja otsakkeesta riippumatta...
        "voin heittää läppää täällä, jos siltä tuntuu, koska emme keskustele rakettitieteestä. "
        Juu, tämä terveys/henkinen hyvinvointi ja mielenterveys/narsismi, joten rakkettitiede täytyy etsiä muualta.

        Tämäkin palsta vetää toisinaan sitkeitä jonninjoutavan höpöttäjiä, ikävä kyllä. Täällä keskustellaan tuosta yhdestä ja samasta aiheesta ja niistä ilmiöistä jotka kuuluvat tuon otsakkeen alle. Täällä erottuu nopesti sellaiset "tietäjät" joilla ei mitään näkemystä aiheeseen tai vain joku näppituntuma, eivätkä ole oikeasti kiinnostuneetkaan.

        Tällä palstalla ei tarvitse olla älykäs tms., vaan usein kirjoittajat haavoittuneet narsistin toimesta ja siksi tulevat palstalle.
        Itselläni kokemus "seurustelusuhteesta" narsistin kanssa.


      • esine

        Kiitos vinkistä! Itseasiassa joskus käynyt sama mielessä. Kertoisin kaikenlaista potaskaa rivienvälistä ja nauraisin noille väärennetyille tarinoille yhdessä heidän kanssaan, jos tulisi mun kuullen puheeksi. Sekös vasta hämmentävää olis =)


      • että.tällaista

        Joo olen kokeillut samaa, eräs sittemmin tohtoroitunut psykiatri meni lankaan. Hänellä on ehkä epärealistinen kuva siitä mitä ns. mielenterveysyhdistyksissä tehdään ja mitä niissä kuuluisi tehdä. Yhdistyspomo oli kai puhunut myös potaskaa.


      • poiuytredfg

        Mua ei yleensä uskota kun mä puhun, mutta pohjimmiltaan lähes kaikki ovat tottuneet siihen, että puhun aina totta, joten jos mä kehittelisin nyt jonkun oikein hullunkurisen mielikuvitusjutun itsestäni ja esittelisin sen totena, oletettavasti kaikki uskoisi...


    • Lajityypilliset

      Viime aikoina kaikkein masentavin, ei tosin yleensä ottaen uusi, ilmiö tällä palstalla on ollut se, että nämä parisuhteissaan pettyneet hyökkää sabotoimaan lapsuutensa narsismin piirissä kärsineiden ihmisten selvittelyketjuja. Siitä on ollut empatia, suhteelisuudentaju, oikeustaju ja ymmärrys kaukana. Minä kierrän nykyisin kaikki parisuhderuikuttajat tosi kaukaa.

      • provotin

        Narsistin kanssa ei voi olla parisuhdetta, joten parisuhderuikuttajia ei tältä palstalta löydä.


      • gkhuytiutr
        provotin kirjoitti:

        Narsistin kanssa ei voi olla parisuhdetta, joten parisuhderuikuttajia ei tältä palstalta löydä.

        Asia varmasti korjaantuu mielesi mukaiseksi tallomalla vielä heikompia.


      • provotin
        gkhuytiutr kirjoitti:

        Asia varmasti korjaantuu mielesi mukaiseksi tallomalla vielä heikompia.

        Empä juuri ymmärrä. Mitä kieltä mahdat puhua? Mikä on tarkoittamasi vielä heikompi? Vielä heikompi kuin kuka? Ja kuka tai ketkä ovat tallojina? Mikä asia korjaantuu? Pitäisikö jonkun asian korjaantua?
        Jos tarkoitat minun ja narsistin välejä, niin olen aika tavalla samoilla linjoilla kuin palstalla ahkeraan kirjoittava narsistin lapsi poiju. Eli älkää nyt vain kukaan tulko korjaamaan minun ja narsistini välejä. Kaikki sujuu parhaiten kun pysymme viileän etäällä.

        Toivoit varmaan jotain muuta....


    • jdjodjsjposdcjpodh

      Minusta vaan olisi kiva että viranomaiset auttaisivat lapsiuhreja silloin kun he asioihin persiinsä tunkevat. Tämä taas vaatisi nykyisillä "mielipiteilijöillä" perustavanlaatuista ymmärryksen muutosta.

      Ei mul muuta.

      Tai on, mut tämä nyt ekaksi.

    • poiuytrdsdfg

      No mina poiuytredfgh nyt tulen tahan ketjuun.
      Mulla on ollut huono paiva kun jotenkin aloin voida huonosti kun joku nainen vaikutti niin kyttäävän minua tänään ja siita tuli omituinen olo. No se siitä,
      Mutta uusia hyödyllisiä oivalluksia on ollut paljon, kun nyt vaan vielä saisi pään toimimaan niiden oivallusten mukaan.
      Ehkä sekin ollut rankkaan kun taas olen ollut yhteyksissa vanhempiini. Narsistini on kauhean synkeä ja huonovointinen ja tunnelma meinaa tarttua. Narsisti suree psykopaatin loukkauksia itseensa kohdistuen, mutta mina olen sitte merkityksetön psykopaattiin verrattuna, kun narsisti pyörii koko ajan sitä psykopaatin ympyrää.
      Psykopaatti sita samaa ilkeytta pirteasti kuten ennenkin. Tanaan han myönsi itsensa ja narsistin olevan molempien huonokäytöksisiä. Mutta eivat he tietenkään mitään koskaan muuta kuitenkaan.
      Minun pitaisi pystya juuri viileasti samaan ajatusratani irti heidan radoistaan, koska niissa oleminen tuottaa huolestuttavia ilmiöitä aivotoiminnalleni. Olen oivaltanut kuitenkin lisaa millatavoin ne ajatusmallit ovat vääriä, joihin minuakin on kiinni kasvatettu. ja siina käytetaan juuri tunteita väärin.

      Sinulle palstakaverini sanoisin, etta voi olla etta meidankaltaisille ainoa toivo on yrittaa itse korjata ajatusmalleja tietamaamme oikeaan suuntaan, koska siihen tukeva tuki saattaa tosiaan olla hyvin vahaista yhteiskunnassa siis juuri heikoimpien asiassa. En ole voinut korjata mitaan kun olen vaan joitunut vuosikausia jauhamaan ihmisten kanssa siita mita on tapahtunut ja miten asiat tosiasiallisesti ovat minun elamassani. Ei se 99 %:lle heista vaikuta voivan selkiytya ikina, joten jos heilta jotain odottaa ongelma ei todellakaan tule ratkeamaan ikina.
      Jos joku jotain hiukan ymmartaa hyva se sitten silloin.

      • poiuytresdfg

        Koen etta oikeastaan auttajat eivat anna edes mahdollisuutta oikeanlaiselle ajatusten korjaamiselle, kun he eivat edes hyvaksy sille valttamatonta edellytysta myöntaa kuinka asiat ovat olleet ja ovat. Eivatka he ikina paase siihen pisteeseen, kun he jumittavat siina kohtaa, etta eivat he voi tietaa kuvaako vaikeuksissa olija tilanteen totuudenmukaisesti. No eivat he voikaan tietaa ja jos he sille jaavat todisteita odottamaan ongelma todellakin jaanee ratkaisematta. Ja sitten he valittavat kun henkilölla on koko ajan sama ongelma. No kai se nyt on, kun on jumitettu siihen yhteen kohtaan.
        Joten ei asiassa voi paasta eteenpain kuin niin, etta auttaja uskoo, tai niin, etta pitaa unohtaa ne auttajat. Ja kun he sitten alkaa jauhaa miksi heidan pitas uskoa jne. Niin viisainta lienee unohtaa haaveet avusta, ja koittaa yksin korjata asioita faktojen pohjalta, kun ei mitaan voi miltaan muulta pohjalta oikeasti ratkoa.
        Vaikka olisi kuinka hieno teoria auttajille ei se mitaan auta jos he yrittaa sovittaa sita johonkin mihin se ei mitaan edes liity.
        Se on minusta vahan sama kuin esim. sekin, etta jonkun toisen kulttuurin ajatuskaavoilla on vaikea ratkoa jonkun toisen kulttuurin asioita toimivasti. Pitaa menna sisalle sinne toiseen kulttuuriin, etta voi edes ymmartaa mita siella oikeasti tapahtuu. Siita voi mielestani koitua vahinkoa jos sinne yhtakkia sovitetaan siihen kulttuuriin taysin sopimatonta ajatuskaavaa.
        Ei mita sattuu voi sovittaa yhteen minka sattuu kanssa toimivasti.


      • poiuytrdfgv

        Siis esim. aitimyyttiajattelun yhdistaminen psykopaattiaidin kanssa on kauhea soppa.
        Kauheampi kuin se alunperainen.


    • kgutuitijh

      Mulla oli susta jo huoli poiuseni. Pahoittelut kärsimyksistäsi.

      Sehän se kun alkuperäisen ongelman kaltaista tilannetta ei saisi edes olla olemassa, niin miten ihmeessä uhrin pitää toimia sellaisessa tilanteessa, joka vielä jatkuu ja jatkuu vuosikymmeniä väärin ratkaistuna tai ratkaisemattomana.

      Ymmärrykseni mukaan tunteita käytetään väärin sekä alkuperäisissä kuvioissa että auttajistossa että tiedontuotannossa. Ihan kuin sillä että joku poikinut naikkonen loukkaantuu olisi jotain väliä totuuden kannalta. Ja sitten vielä sekin, että miksi väärintekijän loukkaantumistuntemukset olisi tärkeämpiä kuin heidän uhriensa. Käsittämätöntä arvojärkeilyä.

    • poiuytfghj

      Tämä mun vanhempien meno on aina vain pimeempää.
      Pakko yrittää irrorrautua 100% vaikka sääliks he käy, mut he tuhoo mut kokonaan surutta.
      Mulla oli aivan hirvee ilta.
      Ei he ole emotionaalisesti enaa lähimainkaan normaali-ihmisiä

      • poiuytrdfg

        Mun pitäs saada päästäni pois kaikki paska mita nama ihmiset on ikina sinne lahes 50 vuoden ajan syöttäny. Sillä ei ole millaan mitaan virkaa, se on vaan jotain henkistä kidutusainesta.
        En ois voinu kuvitella etta tämmösia henkisia loisia edes on. Rumaa loisia lapsessaan henkisesti, ruminta melkeen maailmassa.


      • poiuytresdf

        Ma enaa vahat välitän sellasten ihmisten mielipiteistä jotka kannattaa tällasta sairasta henkistä kidutussuhdetta.
        Ei heillä ole paljoa tajua.


      • poiuytredfg

        naa ihmiset (mun ns. vanhemmat)on taysin riippuvaisia mun henkisesta hyvaksikayttamisesta aivan vinksahtaneella tavalla..


      • poiuytrdfg

        ma olen ollut väärässä monessa asiassa siksi etta olen uskonut vanhempiani. He on henkisesti kokonaan eksyneitä ihmisiä.
        Mua aina vahan arvellutti, kun ei ikina tullut esiin mihin he elämässa uskoi. Ei varmaan mihinkaan muuhun kuin narsismiin.


      • poiuytdsdf

        Kummallinen tilanne kun elaman suurin karsimys on omien vanhempien ajatus - ja tunnemaailma,
        Näin taiteilijana kun tiedän kuitenkin etta niita on niin kauniitakin olemassa.


      • poiuytredfg

        Ei he puhukaan minulle enaa muuta kuin hokee muutamaa omituista lausetta.
        Itsellani kun kuitenkin olisi aika monipuolinen sanavarasto ja kokemusmaailma.
        Mutta mitaan monipuolista ei saa puhua, tulee akkia luuri korvaan.
        Tekee hyvin oudon olotilan tuo heidan kaytös. On jatkunut jo vuosia.
        Mua kammottaa kenenkä kahelien matkassa olen ollu niin pitkään.
        Noh ei tassa varmaan muuta...


      • Tuo_on
        poiuytredfg kirjoitti:

        Ei he puhukaan minulle enaa muuta kuin hokee muutamaa omituista lausetta.
        Itsellani kun kuitenkin olisi aika monipuolinen sanavarasto ja kokemusmaailma.
        Mutta mitaan monipuolista ei saa puhua, tulee akkia luuri korvaan.
        Tekee hyvin oudon olotilan tuo heidan kaytös. On jatkunut jo vuosia.
        Mua kammottaa kenenkä kahelien matkassa olen ollu niin pitkään.
        Noh ei tassa varmaan muuta...

        "Mutta mitaan monipuolista ei saa puhua, tulee akkia luuri korvaan."
        Tuo on aivan tyypillistä. Menee kallista aikaa haaskuun rupatellessa, kun saman ajan voi käyttää hyödyllisemmin narsistilandiassa, jossa vallitsee juuri ne mainitsemasi omat pelisäännöt. Kaikki aika mikä on vietetty ulkona narsistilandiasta, on täysin turhaa ja pilaa narsistilandian ilmapiiriä.


      • poiuytrdv

        Kylla naa mun vanhemmat jossain narsistilandiassa elaa ja se on hyvin vaarallinen paikka mulle. He muuten vaikuttaakin paiva paivalta pimeammilta ihmisilta. Pelottava ilmiö. Kauheinta mita olen nahny.
        Eilisin illan taisin jossain landiassa viettaa kaikki oli jotenkin aivan karmaisevaa. Mun paa ei meinaa enaa kestaa kasitella mun vanhempien hahmojakaan.
        Ja oikeesti on tapahtunu semmonen pitka tarina mita en ole voinut kertoa kelleen auttajillekaan tai taallakaan, koska siihen liittyy muitakin ihmisia joita en voi sotkea asiaan. Siksikin kenenkaan ei ole oikeastaan mahdollistakaan ymmartaa minua kun he koko ajan luulee kyseessa olevan pienemmat asiat kuin mita on, koska ma vastuullisena ihmisena en voi kertoa toisten asioita. Toivoin etta auttajat vain uskoisi asian laidan, vaikken kerrokaan, mutta eihan he ole uskoneet, kun ei he osaa kuvitellakaan mita tahan oikeesti liittyy. Toivoin etta olis riittany vahempikin puhe, jotta olisin saanut henkista tukea hoitaakseni kaikki asiaan liittyvat kuviot mahdollisimman taitavasti ja hyvin, mutta ne auttajathan vei kaikki mun energiat niin etten ma voinu edes keskittya hoiteleen niita muita asioita, En ma osannu kuvitellakaan etta sellasta vois tapahtua.


      • 863

        Toivottavasti poiu pystyt irtautumaan vanhemmistasi, voit sen jälkeen paremmin.


      • Anonyymi
        poiuytredfg kirjoitti:

        Ei he puhukaan minulle enaa muuta kuin hokee muutamaa omituista lausetta.
        Itsellani kun kuitenkin olisi aika monipuolinen sanavarasto ja kokemusmaailma.
        Mutta mitaan monipuolista ei saa puhua, tulee akkia luuri korvaan.
        Tekee hyvin oudon olotilan tuo heidan kaytös. On jatkunut jo vuosia.
        Mua kammottaa kenenkä kahelien matkassa olen ollu niin pitkään.
        Noh ei tassa varmaan muuta...

        Hyvä texti


    • kjldieudihkldhlkh

      Aikamoista... Mä en tiedä miten noi huonot eväät sais pois. Ja mitä jää suursiivosta sitten jäljelle? Eipä oikein mittään, en tiedä mitä sanoisin. Oma hermosto on ainakin jo niin kärähtänyt että alkuperä on tunnistamaton.

      Toisaalta taas koen hyvinkin itsenäisesti muodostaneeni ne muutamat johtolangat joiden mukaan suunnistaa. Niin että en minä ainakaan vanhempieni mukaisia ajatusmalleja sellaisinaan ole sisäistänyt. Tietysti reaktioita ja sysäyksiä ne kuitenkin on kokemuksiini (aika extremeä varmaankin) niin että ei tietenkään tyhjästä nyhjäisty. Mutta mä olen joihinkin häkkyröihini ihan tyytyväinen... en ole varma onko syytä. Ei ne kauhean hyvin toimi, mutta mun mielestä ne on oikein. Pragmatistit varmaan pudistelee päätään..?

      Toivottelen sulle energyä loishäätöön, jos siihen olet nyt lopullisesti päätynyt.

      • poiuytredfg

        Siis tama on outoa mulla meni jo suht hyvin ja eilen illalla olen menny niin huonoon kuntoon etten ole ollut varmaan ikina. Mutta yhteyksia narsisteihin on ollut. Aluksi taas siita syysta kun soittelin iloisesti kun joku asia oli mennyt hyvin. Minua on alannut nyt ajatuttaa etta nama minun narsistini ovat vaarallisempia ihmisia kuin olen osannut ajatellakaan. He voivat manipuloida henkisesti taysin harhaan. Mun psykopaatti kylla pari vuotta sitten sano mulle: "Kuinka pahaa vain voi olla, niin pahaa ettet sa osaa kuvitellakaan !"
        Mua on alannu pelottaa etta naa on vinksahtaneempia kuin osaan kuvitella.
        Intuitio sanois etta olis viisanta olla olematta tekemisissa sekuntiakaan heidan kanssaan...
        he pyrkii manipuloimaan minut sekaisin...
        heidan elamassa ei mielestani ole tassa vaiheessa mitaan normaalia...
        ja ei munkaan elamassa suhteessa heihin voi olla.
        Taiteen parissa mulla on normaali maailma ja ihan kivasti olen saanut jo 100 seuraajaakin netissa :)
        Mutta tama toinen puoli elamaa on yha painajaismaisempaa, ja pelottaa etta se tuhoaa tuon kauniin puolen.


      • poiuydfg

        Mulle oleellisinta tassa kaikessa on etta ma olen aina halunnu tehda taidetta.
        Jo mun ala-asteen opettaja sanoi mun psykopaatille vanhempien tapaamisessa, että hänestä vaikuttaa siltä että minusta tulee varmaan taiteilija (vaikka mulla olikin se luokan paras todistus).
        Sitten ma olen joutunu mun psykopaatin ym. toimien johdosta sellasiin kuvioihin, joissa mua on estetty tekemästä taidetta. Mutta se on mun ihmisoikeus tehda sita...


      • hkkhgfölmnk
        poiuytredfg kirjoitti:

        Siis tama on outoa mulla meni jo suht hyvin ja eilen illalla olen menny niin huonoon kuntoon etten ole ollut varmaan ikina. Mutta yhteyksia narsisteihin on ollut. Aluksi taas siita syysta kun soittelin iloisesti kun joku asia oli mennyt hyvin. Minua on alannut nyt ajatuttaa etta nama minun narsistini ovat vaarallisempia ihmisia kuin olen osannut ajatellakaan. He voivat manipuloida henkisesti taysin harhaan. Mun psykopaatti kylla pari vuotta sitten sano mulle: "Kuinka pahaa vain voi olla, niin pahaa ettet sa osaa kuvitellakaan !"
        Mua on alannu pelottaa etta naa on vinksahtaneempia kuin osaan kuvitella.
        Intuitio sanois etta olis viisanta olla olematta tekemisissa sekuntiakaan heidan kanssaan...
        he pyrkii manipuloimaan minut sekaisin...
        heidan elamassa ei mielestani ole tassa vaiheessa mitaan normaalia...
        ja ei munkaan elamassa suhteessa heihin voi olla.
        Taiteen parissa mulla on normaali maailma ja ihan kivasti olen saanut jo 100 seuraajaakin netissa :)
        Mutta tama toinen puoli elamaa on yha painajaismaisempaa, ja pelottaa etta se tuhoaa tuon kauniin puolen.

        Minäkin tahtoisin seurata taidettasi netissä. Minne mennä?


      • Kuulehan
        hkkhgfölmnk kirjoitti:

        Minäkin tahtoisin seurata taidettasi netissä. Minne mennä?

        Kuulehan kyselijä. Vaikka tiedän että et saa täältä vastausta, niin sanoin silti.
        Minuakin kiinnostaisi tämän poijun taiteen seuraaminen, mutta mistä johtuu, että minä en silti osoitteita kysele tällä narsismipalstalla. En ikinä.


      • oletkaunisviisasjaälykäs
        Kuulehan kirjoitti:

        Kuulehan kyselijä. Vaikka tiedän että et saa täältä vastausta, niin sanoin silti.
        Minuakin kiinnostaisi tämän poijun taiteen seuraaminen, mutta mistä johtuu, että minä en silti osoitteita kysele tällä narsismipalstalla. En ikinä.

        Mmmm.. Olet viisas, viksu ja vilmaattinen..? Sinulla on muita alustoja, piirejä ja suhteita, joissa on mielekästä keskustelua ja luotettavia toimijoita? Että kun olenkin hölmöläinen. Tuntuuko nyt hyvältä?


      • Tuon_kaiken
        oletkaunisviisasjaälykäs kirjoitti:

        Mmmm.. Olet viisas, viksu ja vilmaattinen..? Sinulla on muita alustoja, piirejä ja suhteita, joissa on mielekästä keskustelua ja luotettavia toimijoita? Että kun olenkin hölmöläinen. Tuntuuko nyt hyvältä?

        Tuon kaiken itsestäni tiedänkin... (pöh!)
        Mutta tämä palsta on arkaluonteisuudessaan hyvin erikoinen. Täällä kirjoitetaan hyvin hyvin arkaluontoisista asioista anonyymina, ja yleensä toivotaan: ei mitään nimiä, ei missään nimessä.
        Ne jotka ymmärtävät mistä palstalla puhutaan, eivät koskaan kysele nimiä.


      • poiuytredf

        No ensinnakin kiitos kiinnostuksesta :)
        Toiseksikin valitettavasti minun taidettani ei pääse oikein seuraamaan kukaan kuka minun perheeni tuntee tai siitä jotain tietää.


    • poiuytresdf

      Pyydan tukeanne kun sita ei mistaan muualta saa. Minulla on varsin vakava tilanne.
      Vielä yritan pelastaa elamani. Olen käynyt ilmoittamassa psykopaatilleni, etten ole loppuelamassani enaa yhteydessa haneen. Soitin saman ilmoitukseni myös narsistilleni etten ole yhteydessä häneenkään.
      Nyt minun pitaisi pystya vielä pitamaan tama paatös kaikissa olosuhteissa.
      Aiemmin se ei ole onnistunut. Minulle jo nauretaan kuinka monta kertaa olen sanonut. Nyt taman olisi pakko onnistua. Kadun valtavasti etten noudattanut paatösta aiemmin.
      Taman paatöksen olisi nyt pakko kaikissa olosuhteissa pitaa koko loppuelamani.
      En pysty kestamaan henkista vakivaltaa enempaa ja psykoåaattini ja narsistini eivat kykene sita koskaan lopettamaan. . Ylitsepaasematon raja on tullut vastaan.

      • khlyiyoiyh

        Minä tuen päätöstäsi, jos se nyt yhtään lohduttaa.


      • poiuytrdfvb

        Kiitos
        Ainoa päätös mikä minulle tuntuu jarkevälle sillä suhteessa heihin joudun koko ajan hyvaksymaan asioita joita en koe moraalisesti hyvaksyttaviksi ja en kesta semmosta oleilua.


      • Uskon_sinun

        "Aiemmin se ei ole onnistunut. Minulle jo nauretaan kuinka monta kertaa olen sanonut. Nyt taman olisi pakko onnistua. "
        Uskon sinun vilpittömyyteesi. Olen ollut aistivinani jotain vakavoitumista teksteissäsi viime aikoina. Toivon todella että onnistut. Sinullakin on oikeus omaan parhaaseen mahdolliseen elämääsi.
        Narsistit ovat kuitenkin hankalia hylättäviä.
        http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Survive.html
        "Narsisti voidaan hylätä - mutta narsisti on hidas hylkäämään uhrejaan. Hän on läsnä, joka hetki esiin astuen, tehden olemassaolon epärealistiseksi, kieroutuneeksi ja vääristyneeksi, ilman hengähdystaukoa, sisäisenä herpaantumattomana äänenä, joka ei anna hetkenkään rauhaa, ja josta puuttuu myötätunto ja empatia uhria kohtaan.

        Narsisti on läsnä aaveen lailla kauan senkin jälkeen kun hän on kadonnut fyysisesti. Tämä on todellinen vaara, jonka narsistin uhrit joutuvat kohtaamaan: että he tulevat hänen kaltaisikseen, katkeriksi, itsekeskeisiksi, epäempaattisiksi. Tämä on narsistin viimeinen kumarrus estradilla, ikään kuin ylimääräinen kappale taputusten jälkeen."

        Ainakaan minun elämässäni ei ole narsistiaavetta enää, eli senkin saa häädettyä...

        Olet ainakin aloittanut matkasi kohti narsistitonta elämää. Jos sorrut tai lankeat, mikä on täysin odotettavissa, niin älä silti katkaise matkaasi, vaan jatka pää pystyssä eteenpäin. Suhtaudu narsistiin kuin tupakanpolton lopettanut tupakkaan, eli jos poltat yhden tupakan, niin älä silti kumoa päätöstäsi lopettamisesta. Sinulla on oma tavoite elämällesi, jossa narsistilla ei ole sijaa.

        Voimia, voimia ja voimia jatkaa. Parempaa vointia ja voimia.


      • poiuytrdfg

        Kiitos.
        Noin se menee. Joo sita vakavoituu, kun jotenkin narsistin vaikutus koko ajan pahenee ja syvenee ajan kuluessa ja alkaa tuntua vaarallisemmalle. Sanoinkin jo heille: "Ettekö tajua etta tämmönen meno on vaarallista ?"
        No heidan mielestä ei kun se tapahtuu vain mielen tasolla niin sitä on turha surra.
        Noh, mina en halua mieltanikaan madannyttaa lopullisesti, eika mielen taso ole minulle vähäpätöistä.
        Juurikin kärsin hetkista jotka tuntuu aivan eparealistisille, kieroutuneille ja vääristyneille narsistien vaikutuksesta, haluan niistä eroon. Narsisti ei haluaisi samaa.
        Naen yhtäkkiä aika kirkkaasti kaiken mita psykopaatti on hommannut noin 30 vuoden aikana.
        Se on aika uskomatonta etta kukaan ei ole huomannut.
        Toisaalta tarvitsee olla jo aika tiedostava ihminen, että ylipäätään voi huomata psykopaattien aikaansaannoksia. Mun psykopaatti huomaa kaiken, on kuin haukka.

        Joo mulla oli lapsesta asti tunne etta mut yritetaan manipuloida pahaksi mitä ma en halua. Mutta muutkin ihmiset intoutu yrittämaan manipuloida mua pahaksi .
        Nyt on niin etten voi enaa suostua oleen tekemisissa ihmisten kanssa jotka yrittaa manipuloida mua pahaksi millaan tavalla. Voin ilmottaa sen taalla näin anonyymisti ja julkisesti, etta asia on nyt näin. En suostu mukaan mihinkään venkurointiin.


      • poiuytdscvgb

        Mun pitaa varmaan tallentaa jonnekin nettiin videofilmiäkin ittestani ei-halvaantuneena, etta jos halvaannun seuraavan kerran kukaan ei voi vaittaa etta ma vain olen semmonen outo ihminen.


      • poiuytrdsxc

        Selvishän taa lopulta mulle taa mun kummallisen elamantarinan mysteeri:
        Mun psykopaattini on sitä käsikirjoitellu


      • poiuytrdfg
        poiuytdscvgb kirjoitti:

        Mun pitaa varmaan tallentaa jonnekin nettiin videofilmiäkin ittestani ei-halvaantuneena, etta jos halvaannun seuraavan kerran kukaan ei voi vaittaa etta ma vain olen semmonen outo ihminen.

        Kun sita on vahan vaikeeta menna oudon nakösena toisille ihmisille selittamaan etta: "Kun en ma oikeesti oo tammonen, ma oon oikeesti aika paljon kauniimpikin !"

        Kun ei mun oikee elamantarina edes kuulosta uskottavalle sille halvaantuneen oloselle versiolle minua. Mutta sille liikkuvammalle ja kauniimmalle versiolle mua kyllakin.

        Ma olen vaurioitunu ulkoisten tekijöiden johdosta ja mun psykopaatti sen tietää erityisen hyvin.


      • gghjjjccgf
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Kiitos.
        Noin se menee. Joo sita vakavoituu, kun jotenkin narsistin vaikutus koko ajan pahenee ja syvenee ajan kuluessa ja alkaa tuntua vaarallisemmalle. Sanoinkin jo heille: "Ettekö tajua etta tämmönen meno on vaarallista ?"
        No heidan mielestä ei kun se tapahtuu vain mielen tasolla niin sitä on turha surra.
        Noh, mina en halua mieltanikaan madannyttaa lopullisesti, eika mielen taso ole minulle vähäpätöistä.
        Juurikin kärsin hetkista jotka tuntuu aivan eparealistisille, kieroutuneille ja vääristyneille narsistien vaikutuksesta, haluan niistä eroon. Narsisti ei haluaisi samaa.
        Naen yhtäkkiä aika kirkkaasti kaiken mita psykopaatti on hommannut noin 30 vuoden aikana.
        Se on aika uskomatonta etta kukaan ei ole huomannut.
        Toisaalta tarvitsee olla jo aika tiedostava ihminen, että ylipäätään voi huomata psykopaattien aikaansaannoksia. Mun psykopaatti huomaa kaiken, on kuin haukka.

        Joo mulla oli lapsesta asti tunne etta mut yritetaan manipuloida pahaksi mitä ma en halua. Mutta muutkin ihmiset intoutu yrittämaan manipuloida mua pahaksi .
        Nyt on niin etten voi enaa suostua oleen tekemisissa ihmisten kanssa jotka yrittaa manipuloida mua pahaksi millaan tavalla. Voin ilmottaa sen taalla näin anonyymisti ja julkisesti, etta asia on nyt näin. En suostu mukaan mihinkään venkurointiin.

        Tuota pahaksi tekemistä tapahtuu koko ajan joka puolelta, tämä palstaryönäys on vain lievää ja huonoa selkeydessään ja alhaisuudessaan. Minuakin ohjattiin ja ohjailtiin katselemaan pahana ja huonona lapsena, vaikka yritin kaikkeni tullakseni hyväksytyksi ja kaikki ohjailijat kyllä tietää sen tasan tarkkaan. Se on kova kohtalo kulttuurissamme, joka ei tunnusta lasta tuhoavien vanhempien ja tilanteiden mahdollisuutta ja jossa uhristatus on tiykasti monopolisoitu aikuisille (porsineille) naisille. Tunnustukset ja kokemukset jää salaisiin kansioihin psykiatriaan, eikä mitään kehitystä päästetä tapahtumaan.


      • poiuytredf

        Mun psykopaatissa on mielenkiitoinen piirre, han ei fyysisestikaan sieda lahes ollenkaan auringon paistetta, joten hanen on oltava aina varjossa.


      • poiuytresdfvg

        Niin ja kummallisesti ma sain semmosen halvauksen joka veti mun silmat ja selkarangan kieroon ja nyt ne on alannu suoristuun...


      • esine
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Kiitos.
        Noin se menee. Joo sita vakavoituu, kun jotenkin narsistin vaikutus koko ajan pahenee ja syvenee ajan kuluessa ja alkaa tuntua vaarallisemmalle. Sanoinkin jo heille: "Ettekö tajua etta tämmönen meno on vaarallista ?"
        No heidan mielestä ei kun se tapahtuu vain mielen tasolla niin sitä on turha surra.
        Noh, mina en halua mieltanikaan madannyttaa lopullisesti, eika mielen taso ole minulle vähäpätöistä.
        Juurikin kärsin hetkista jotka tuntuu aivan eparealistisille, kieroutuneille ja vääristyneille narsistien vaikutuksesta, haluan niistä eroon. Narsisti ei haluaisi samaa.
        Naen yhtäkkiä aika kirkkaasti kaiken mita psykopaatti on hommannut noin 30 vuoden aikana.
        Se on aika uskomatonta etta kukaan ei ole huomannut.
        Toisaalta tarvitsee olla jo aika tiedostava ihminen, että ylipäätään voi huomata psykopaattien aikaansaannoksia. Mun psykopaatti huomaa kaiken, on kuin haukka.

        Joo mulla oli lapsesta asti tunne etta mut yritetaan manipuloida pahaksi mitä ma en halua. Mutta muutkin ihmiset intoutu yrittämaan manipuloida mua pahaksi .
        Nyt on niin etten voi enaa suostua oleen tekemisissa ihmisten kanssa jotka yrittaa manipuloida mua pahaksi millaan tavalla. Voin ilmottaa sen taalla näin anonyymisti ja julkisesti, etta asia on nyt näin. En suostu mukaan mihinkään venkurointiin.

        Tuo että hyvä naamioidaan pahaksi ja paha hyväksi on tosi kieroa. Oon ymmärtänyt, että pershäiriöissä on aika tavallista, että esim. toinen lapsi nähdään hyvänä ja toinen pahana. Voi mennä ikuisuus, kun alkaa ymmärtämään, että kyse on vain sen toisen, jollain tapaa harhaisen ihmisen luomasta heijastuksesta. Heijastuksesta, mikä heijastaa vain sen ihmisen omaa valheellista ja pahaa tilaa.

        Mä oon työpaikallani kokenut just tuota, että muhun heijastetaan piirteitä ja ominaisuuksia, mitä en oikeasti ole. Sattumalta löysin opiskelujen aikaisia arviointeja, mitkä myös puhuivat päinvastaista kuin nuo heijastumat. Sisälläni jokin ääni myös sanoi, että "älä usko siihen, mitä suhun yritetään projisoida, sillä se ei ole totta" .


      • poiuytrdfg

        Joo mun kohdalla se projosointi meni aika monimuotoisiin äärimmäisyyksiin asti.
        Se puolustus mulla oli, että mun olemus nuorena puhui aika voimakkaasti niitä olemuksestani hyvin vastakkaisia projisointeja vastaan, sillä näytinkin niin kiltille etta sitä ihan ventovieraat juopotkin jossain bussipysäkillä ihmetteli miten kiltille mä näytän.
        Mutta siksi tää halvaus oli hyvin traagista, että mun oli sitten vaikea enää olemuksellanikaan mitenkään puhua valeita vastaan, kun olin fyysisesti transformoitunut zombieksi ulkoisten tekijöiden johdosta ja saanut aivovamman joka rajoitti itseilmaisua. Siitä se alko se psykopaattini voitonriemu, mutta eipä ole vieläkään kaikkea mun herkkyyttä menetetty, sillä ma aloin henkihieverissa ja puolisokeenakin ilmaista herkkyyttäni maalauksilla.


      • poiuytresdfg
        poiuytrdfg kirjoitti:

        Joo mun kohdalla se projosointi meni aika monimuotoisiin äärimmäisyyksiin asti.
        Se puolustus mulla oli, että mun olemus nuorena puhui aika voimakkaasti niitä olemuksestani hyvin vastakkaisia projisointeja vastaan, sillä näytinkin niin kiltille etta sitä ihan ventovieraat juopotkin jossain bussipysäkillä ihmetteli miten kiltille mä näytän.
        Mutta siksi tää halvaus oli hyvin traagista, että mun oli sitten vaikea enää olemuksellanikaan mitenkään puhua valeita vastaan, kun olin fyysisesti transformoitunut zombieksi ulkoisten tekijöiden johdosta ja saanut aivovamman joka rajoitti itseilmaisua. Siitä se alko se psykopaattini voitonriemu, mutta eipä ole vieläkään kaikkea mun herkkyyttä menetetty, sillä ma aloin henkihieverissa ja puolisokeenakin ilmaista herkkyyttäni maalauksilla.

        PS. On vaikea osata tehda omaperaista herkkaa taidetta jos ei ole oikeasti herkka, niin mulla on siina aika hyva todiste,


      • hshdduyutreju
        poiuytresdfg kirjoitti:

        PS. On vaikea osata tehda omaperaista herkkaa taidetta jos ei ole oikeasti herkka, niin mulla on siina aika hyva todiste,

        Kenelle sun pitää todistella?


    • Oleonnellinen

      Aloittajalle: Se on juuri sitä. Kun heillä ei ole omaa elämää(eikä halua sellaista rakentaa) niin ainoa ilo on kytätä muita, puhua paskaa seläntakana. Nämä yksilöt on keskimääräistä tyhmempää sakkia. Toiset keskimääräistä tyhmempää ovat ne yksilöt jotka uskovat nämä valheet joita kyttääjä levittää. Jättäkää omaan arvoonsa. Keskittykää rakentamaan omaa onnellista elämää, paras kosto narsistille. Narsisti vihaa toisten onnea.

    • Oleonnellinen

      "Mä oon työpaikallani kokenut just tuota, että muhun heijastetaan piirteitä ja ominaisuuksia, mitä en oikeasti ole. Sattumalta löysin opiskelujen aikaisia arviointeja, mitkä myös puhuivat päinvastaista kuin nuo heijastumat. Sisälläni jokin ääni myös sanoi, että "älä usko siihen, mitä suhun yritetään projisoida, sillä se ei ole totta" .
      -Joo, narsistit tekee tätä. Se sekoittaa "uhrin" (tykkään ilmaisusta "selviytyjä", enemmän) minäkuvaa ja aiheuttaa hämmennystä. Mutta kun minäkuvan on saanut ehjäksi, sitä ei toiset enää pysty murtamaan. Terapia tai itsetutkiskelu auttaa korjaamaan minäkuvan. Tsemppiä:)

    • Oleonnellinen

      Pitää vielä lisätä yksi asia minkä tajusin eilen!(sori use peräkkäinen postaus:D) tajusin mikä karkoittaa narsistin helposti pois ainakin vähäksi aikaa..(kyse minun ex miehestäni) laitoin sille pari tekstaria missä kehuin itseäni (joo, se tuntui oudolta. Ei yhtään minun tapaistani mutta halusin kokeilla uutta keinoa kun muut ei tepsineet) kehuin kuinka älykäs olen ja upea. Narsistihan ei voi sietää kehuja jos ne eivät kohdistu häneen. No mies heti hiljeni ;) aion tehdä tätä samaa niinkauan että hän inhoaa minua!

      • Minulle_an

        Minulle annettiin etäisyyttä ja viileän kunnioittavaa arvonantoa kun aloin vaatia narsistia naimaan minut :D :D :D
        Siitä lähti ero liikkeelle kunnolla. Nyt kun taas yrittää lähentyä niin pitänee muistuttaa...


      • Gogogogo111

        Olin väärässä, ei auttanut itsekehut! Oon nyt sit vain vastaamatta vaikka siinä yleensä käy niin että hän puskee tänne kylään ja silloin yleensä taivun. Jos hän tulee kylään tälläkerralla pysyn vahvana enkä päästä sisään. Asian tekee vaikeaksi se kun tulee mieleen ne hyvät ajat (on osannut manipuloida) taidan tehdä listan itselleni sitä tilannetta varten niistä pahoista asioista mitä hän on tehnyt etten avaa ovea. Onneksi ei ole yhteisiä lapsia....


      • Niin_ehkä
        Gogogogo111 kirjoitti:

        Olin väärässä, ei auttanut itsekehut! Oon nyt sit vain vastaamatta vaikka siinä yleensä käy niin että hän puskee tänne kylään ja silloin yleensä taivun. Jos hän tulee kylään tälläkerralla pysyn vahvana enkä päästä sisään. Asian tekee vaikeaksi se kun tulee mieleen ne hyvät ajat (on osannut manipuloida) taidan tehdä listan itselleni sitä tilannetta varten niistä pahoista asioista mitä hän on tehnyt etten avaa ovea. Onneksi ei ole yhteisiä lapsia....

        Niin ehkä ne itsekehut on sekä haaste että kutsu narsistille.
        Narsisti kuitenkin haluaa sinulta jotain. Sinulla on jotain mistä narsisti imee lähdettä, huomiota, rakennusainetta omiin tyhjiin kuoriinsa.


    • jkhlkgligh

      Kyttääjien heimon eräs alalaji on luonnostaan utelias, supersosiaalinen ihminen, jolle muiden toimista tietäminen tuottaa suurta mielihyvää. Heillä on usein tylsä työ, tylsä avioliitto ja muuta sellaista, josta täytyy ajatuksissaan paeta. Nämä ihmiset eivät osaa hakea irtiottoa tai sisältöä elämäänsä lukemalla tai katsomalla elokuvia. He kokevat, että toisten kyttääminen vapauttaa mielen hetkeksi omista ongelmista.

      Näistä vintiöistä tulisi hyviä agentteja tiedustelupalvelun, elleivät he olisi myös hel...tin kovia lörpöttelijöitä. Mikäli tällainen ihminen osuu narsistin vaikutuspiiriin, hän päätyy pikavauhdilla narsistin lakeijaksi. Utelias lörpöttelijä näet tietää jokaisen paikkakuntalaisen sukupuun, entiset asuin- ja työpaikat, seurusteluhistorian sekä milloin joku on vaihtanut autoa tai missä hänet on nähty eilen pyörälenkillä. Tiedot voivat vaikuttaa yhdentekeviltä, mutta narsisti keksii niille aina käyttöä.

    • Anonyymi

      Sairasta on

    • Anonyymi

      Osuit oikeaan.
      Narsistilla on ihmeellinen havannointi kyky mitä tulee muiden tekemisiin.Ja puuttuu ihan kaikkeen.

      • Anonyymi

        Naulan kantaan, kehuu ja kertoo sinusta kaiken, värittää mielikuvaa hovillensa mieluisaksi.


    • Anonyymi

      höpö höpö. Ei mitään tekemistä narsismin kanssa.
      Narsisti-kortti vedetään vaan esiin joka käänteessä, eikä eders tiedetä mitä narsismi on ja minkälainen narsistinen ihminen on.
      Mitä kyttäämiseen aj juoruiluun tulee, se voi olla erittäin traumatisoivaa kyttäyksen kohteelle ja voi täyttää täysin kiusaamisen kriteerit.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus jonkun tejemänä, mutta ah niin omaa elämääni tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe