Keskustellaan mummojen minihameista v. 2017

PitkäSäärinenVanhaNainen

Mitä mieltä olette mummojen minihameista ja minihameista yleensä?

En jaksaisi käydä läpi vuonna 2014 kirjoitettuja liki 400 kommenttia, joista monet näyttivät olevan pelkkää sönkötystä.

Itse olen aina voinut kulkea myös lyhyissä hameissa. Leggingsien kanssa voin jättää hameen kaappiin tai ottaa todella lyhyitä minihameita, jos väri ja materiaali sopii asuun.

Ihonväristen sukkahousujen kanssa käytän pitempiä hameita, välillä pitkiäkin, mutten yleensä lyhyempiä kuin vähintään puolireiteen ylettyviä. Siis lonkka- ja polvinivelen puoliväliin ylettyvää. - Minulla on erittäin pitkät ja kohtuullisen hoikat, suhteellisen sileäpintaiset sääret.

67

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Typerä kopio.
      Bessie.

      H.

      • henrjii

        sittekin mies, kuvasta päätellen.
        Pitäisikö laittaa vielä se keke keke keke ruusperi ruusperi


      • korppijaakko

        Hohhoo, sieltä se on korvesta.


      • bessie-

        Mikä hätänä, Hunksz? Kutsuitko minua apuun, kirjoittamaan jotain järkevää?
        Vai yritätkö vihjailla, että minä olen aloittaja?

        Tuskinpa asia ketään kiinnostaa, mutta kerron kuitenkin. Olen vähän päälle 160 senttiä pitkä, joten säärenikään eivät ole erityisen pitkät, jos kohta eivät erityisen lyhyetkään. Ne ovat myös hieman väärät. Kuinka väärät olisivatkaan, ellei isäni olisi ollut niin viisas ja ihana, että käytti minua 'kuntoutuksessa'. Rahaa ja vaivaa säästämättä, monta kertaa viikossa, kuukaudesta toiseen. Paikka oli Stokkan yläkerrassa. Jalkojani pidettiin ensin lämpimässä hiekassa ja sitten taivuteltiin ja kai jotenkin sidottiin. Itse en tietenkään muista siitä mitään, olin niin pieni.


      • Ei-itketä-silti
        korppijaakko kirjoitti:

        Hohhoo, sieltä se on korvesta.

        Ensin kuva, sitten sipulinippu.
        Yksi yhteen meni, ja väkevästi.


    • Paloma.se.co

      Kyllä minäkin pidän lyhyitä hameita ja lyhyitä shortseja. Lyhyt, ilmava trikooleninki on kuumalla ilmalla huomattavasti mukavampi päällä kuin kuumat ja kutiavat legginsit tai pitjkät housut.
      Minihame muuten sopii loistavasti meille joiden sääret eivät ylety pilviin saakka :) jos vain sääret ovat muuten kunnossa ja suhteessa pituuteen.

      • henrjii

        pituudella ei niin väliä, sivuunhan ne lopussa heitetään


      • Ei tuo kyllä kovin lyhyeltä näytä ainakaan tuossa kuvassasi.
        Taitaa olla samanlaista juttua kuin lutusen tuuhea ja paksu tukka.


    • Pitäköön ken tykkää, mitä se muille kuuluu.

      Taasko joutuu kertomaan ettei tällaiselle lyhyt- ja tolppajalkaiselle ollenkaan sovi minihame.
      Ihan mahottoman kauhia näky, muhkuroitakin kintut täynnä.

    • Olisin.kyllä.mieltä.että

      Minihameiden kanssa ei käytetä legginssejä saati mitään sen alla. Muutenhan ministä menee hohde ja sen alkuperäinen tarkoitus, vilautella sopivasti sopukoita. Kuin nykypäivän avonaiset tyrkkypuserot, auki napaan saakka. Tai melkein.

    • henrjii

      Meikämannia ei häiritse yhtään, päin vastoin kaikki kaunis nähtäväksi vaan

    • En tiedä tuleeko minusta koskaan mummoa, mutta minihameita voin käyttää vaikka lopun ikää, samoin pitkiäkin.

      Polvipituisia ei taida olla kuin yksi ikivanha liituraitainen, jonka hankin aikoinaan työvaatteeksi, puvun takin ja pitkien housujen lisäksi. Hame on varmaan ollut pitempiä aikoja matkalaukussa kuin minun päälläni. Keski-Euroopassa ja miesten maailmassa työkuvioissa eivät pitkän housut tai minihame olleet sopivia työvaatteita naiselle.

      • itäsuomalainenn

        Voi kun olen jo ajat sitten saanut "etiäisen" kuka olet. Tai ehkä et kuitenkaan...?
        Eikä työ- ja yksityisasiat tosiaankaan näille palstoille kuulu ;-)


    • Mummoutunut

      Mummo olen ,lähes 70v Viimeksi käytin minihametta tärkeissä perhejuhlissa todella näppärän yläosan kanssa. Sai paljon positiivisia komentteja,mm,lapsiltani ,lapsenlapsiltani ja tyttäreni anopilta. Sääret on soreat.vyötärö tallella ja kampauskin natsaa. Korkkarit kyllä täytyy olla jalassa,muuten ei näytä niin hyvältä.
      Ja se piste iin päälle,pidä hyvä ryhti.

      • bessie-

        Olitko itse päähenkilö tuossa tärkeässä perhejuhlassa, eli sinuako juhlittiin? Entä miten määrittelet minihameen? Ymmärrän minihameen tarkoittavan korkeintaan reiden puoliväliin ulottuvaa hametta (tai polvista ylöspäin vähintään puolet reidestä paljastavaa)? Minihame ja vielä "korkkarit" sen kanssa on (minun mielestäni) aikuiselta naiselta aika mauton valinta "tärkeisiin perhejuhliin", oli hänellä sitten millaiset säihkysääret tahansa. Sopii (minun mielestäni) vain jos itse on se jota juhlitaan, sekin juhlien luonteesta riippuen. Myöskään kovin korkeakorkoisia kenkiä en minihameen kanssa laittaisi, ballerinat sopivat (minun mielestäni) minihameen kanssa paljon paremmin.

        Omiin sääriini ja mittoihini sopii parhaiten just ja just polvet peittävä hame. Lempimekkoni helma kylläkin on juuri polven yläpuolella, olen ihan sinut näiden säärieni kanssa ja oikein tyytyväinen kokonaisvaikutelmaan. Suurin osa hameistani on kuitenkin polvipituisia, sitä lyhyemmät 'vaatisivat' myös lyhyempiä puseroita ja niitä taas on vaikea löytää.


      • Mummoutunut
        bessie- kirjoitti:

        Olitko itse päähenkilö tuossa tärkeässä perhejuhlassa, eli sinuako juhlittiin? Entä miten määrittelet minihameen? Ymmärrän minihameen tarkoittavan korkeintaan reiden puoliväliin ulottuvaa hametta (tai polvista ylöspäin vähintään puolet reidestä paljastavaa)? Minihame ja vielä "korkkarit" sen kanssa on (minun mielestäni) aikuiselta naiselta aika mauton valinta "tärkeisiin perhejuhliin", oli hänellä sitten millaiset säihkysääret tahansa. Sopii (minun mielestäni) vain jos itse on se jota juhlitaan, sekin juhlien luonteesta riippuen. Myöskään kovin korkeakorkoisia kenkiä en minihameen kanssa laittaisi, ballerinat sopivat (minun mielestäni) minihameen kanssa paljon paremmin.

        Omiin sääriini ja mittoihini sopii parhaiten just ja just polvet peittävä hame. Lempimekkoni helma kylläkin on juuri polven yläpuolella, olen ihan sinut näiden säärieni kanssa ja oikein tyytyväinen kokonaisvaikutelmaan. Suurin osa hameistani on kuitenkin polvipituisia, sitä lyhyemmät 'vaatisivat' myös lyhyempiä puseroita ja niitä taas on vaikea löytää.

        Minun kroppaani taas ei sovi lainkaan polvipituinen hame,eikä sen alapuolellekkaan,lukuunottamatta tietenkin täyspitkää juhlapukua.Minihameeni on kivasti polven yläpuolelle ,niin että jalat näyttävät ns "säihkysääriltä" ,siihen upeat hiekan väriset 15den sukkahousut ja korkokengät 5 cm koroilla.
        Kaikki me olemme niin eri mallisia,tulee vaan turhan paljon käytettyä pitkiä housujaja tietenkin iltapukuja ,kun tilanne vaatii.


      • Mummoutunut kirjoitti:

        Minun kroppaani taas ei sovi lainkaan polvipituinen hame,eikä sen alapuolellekkaan,lukuunottamatta tietenkin täyspitkää juhlapukua.Minihameeni on kivasti polven yläpuolelle ,niin että jalat näyttävät ns "säihkysääriltä" ,siihen upeat hiekan väriset 15den sukkahousut ja korkokengät 5 cm koroilla.
        Kaikki me olemme niin eri mallisia,tulee vaan turhan paljon käytettyä pitkiä housujaja tietenkin iltapukuja ,kun tilanne vaatii.

        Jos hame on vain " kivasti polven yläpuolelle", niin ei se silloin mikään minihame ole.
        Minihameeksi ei voi kutsua milliäkään tätä pitempää hemetta
        https://www.google.se/search?q=minihame kuvat&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwimueGRwfDUAhWhKJoKHT-IDgAQsAQIIQ&biw=1876&bih=923#imgrc=lhDoX1dHr9KH2M:

        Ja ei sovi yli kuuskymppiselle mummolle, ellei sitten ole elähtänyt ilotyttö tai halua näyttää sellaiselta. Rantahameena tai tennistä pelatessa menettelee vanhallakin minihame, mutta ei missään nimessä juhla-asuna, ellei ole kyseessä naamiaiset.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jos hame on vain " kivasti polven yläpuolelle", niin ei se silloin mikään minihame ole.
        Minihameeksi ei voi kutsua milliäkään tätä pitempää hemetta
        https://www.google.se/search?q=minihame kuvat&site=webhp&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwimueGRwfDUAhWhKJoKHT-IDgAQsAQIIQ&biw=1876&bih=923#imgrc=lhDoX1dHr9KH2M:

        Ja ei sovi yli kuuskymppiselle mummolle, ellei sitten ole elähtänyt ilotyttö tai halua näyttää sellaiselta. Rantahameena tai tennistä pelatessa menettelee vanhallakin minihame, mutta ei missään nimessä juhla-asuna, ellei ole kyseessä naamiaiset.

        Siis tätä pitempää
        http://1.bp.blogspot.com/-rdNTMGb46B0/T5z-VUMHmEI/AAAAAAAAFaI/sKItIAtfGj0/s1600/asuk1.jpg


    • reppuriika

      Jälleen tämä iänikuinen aihe. Kuinka moneen kertaa lie mummon minihamejorinat täällä käsitelty, mutta tuleehan mukaan aina uusiakin.
      Ei ne leggingsit päällyshousut ole ja on typerän rumaa ja mautonta laittaa ne päälle ilman hametta tai pitkää tunikaa. Ei käy vaikka olisi kuinka nuori ja hyvävartinen.
      Käytän ikäisekseni aina lyhyitäkin hameita, mutta jos hame on auttamattoman mini, niin laitan reilut leggingsit.
      Vaatetus ei ole niinkään ikä- vaan tyylikysymys. On nuoria joita ei pue minihameet ja lenggingsit sitten ollenkaan ja sitten on naisia joille nämä asusteet käyvät melkein hoivakotimiljöössäkin.

      • Mikä-ettei-jottei

        Minä olen mies ja ajattelin voisinko kokeilla jotakin repäisevää.

        Legginssit ja farkkushortsit, lenkkarit tietenkin ja lippis. Kauhtunut t-paita jossa lukee, eräpäivä lähenee, ale.


      • Tilannetajua_pohdin

        Olisiko rouva Assi Koivistonkin 60 v. pitänyt piilottaa kauniit säärensä?

        (Aluksi ajattelin, että hautajaisissa olisi pitempi hame ollut tyylikäs ja tilanteeseen sopiva.)

        Mutta sitten tuli mieleeni, että olen vain niin vanhojen tapojen orja!

        Miksi hän ei voisi kulkea sääret näkyvissä?

        Monihan pistää genitaalitkin näytille kuin tarjottimelle: rintansa.


      • Liianylhäällä

        Rinnat eivät kuulu genitaalialueeseen.


      • reppuriika
        Tilannetajua_pohdin kirjoitti:

        Olisiko rouva Assi Koivistonkin 60 v. pitänyt piilottaa kauniit säärensä?

        (Aluksi ajattelin, että hautajaisissa olisi pitempi hame ollut tyylikäs ja tilanteeseen sopiva.)

        Mutta sitten tuli mieleeni, että olen vain niin vanhojen tapojen orja!

        Miksi hän ei voisi kulkea sääret näkyvissä?

        Monihan pistää genitaalitkin näytille kuin tarjottimelle: rintansa.

        Assin sääret ovat todella upeat, mutta ei kai isän ja valtion päämiehen hautajaiset ole mikään itsensä ja sääriensä esittelytilaisuus. Onhan olemassa pukeutumisetikettejä tilaisuuksiin tänäkin päivänä ja niitä on hyvä noudattaa. En laittaisi ikinä hautajaisiin minihametta.
        Minusta Assin valinta oli mauton juttu.


      • Oletkosokeavaitaukki

        Hänellä ei ollut päällään minkään sortin miniä.


      • reppuriika kirjoitti:

        Assin sääret ovat todella upeat, mutta ei kai isän ja valtion päämiehen hautajaiset ole mikään itsensä ja sääriensä esittelytilaisuus. Onhan olemassa pukeutumisetikettejä tilaisuuksiin tänäkin päivänä ja niitä on hyvä noudattaa. En laittaisi ikinä hautajaisiin minihametta.
        Minusta Assin valinta oli mauton juttu.

        Jos tämä on minihame, niin reppuriika ei ole koskaan minihametta nähnytkään
        http://cdn1.hssmedia.fi/Newsmedia/2017/05/25/980/cropVLBLOT_975450.jpg

        Aivan normaalimittainen hame ainakin tuossa hautajaiskuvassa ja sopii hyvinkin meidän ikäisille ja vanhemmillekin.


    • Frankin

      Paras pituus on noin polveen. Minihameet eläkeläisillä ei sytytä ketään. Vaikka olisi miten hyvin säilynyt, minihame antaa kyllä täysin taukin kuvan ihmisestä. Tietysti jos niin haluaa niin mikä ettei. Mutta 60 v minihameessa ei herätä mitään ihntohimoja.

      • JonninJoutavaVai

        Eihän aikuisen naisen tarvitse mikään ilotyttö olla. Miksi kummassa joku kunniallinen nainen haluaisi vieraitten miesten himoja herätellä. En usko, että monikaan meistä olisi halunnut sellaista nuorenakaan naisena tehdä. Ihailijoita on riittänyt ja ne ovat olleet enemmän häiriöitä kuin viehätystä itselle. Jonnijoutavaa lätinää, kun ei kiinnosta.


      • Frans-

        Franklin puhuu koko miessukukunnan puolesta intohimojen osalta. haha-

        Ei sääret intohimoja herätä,

        mutta esille laitetut genitaalit, kuten tissit kyllä.


      • Revisiitä

        En pue minihametta päälleni jonkun taukin ukonrähjän intohimojen takia. Taukeilta ja uunoilta ei aiheeseen tarvita lupaa ja se on ihan sama ja yksi hailee, mitä taukki meinaa ja ajattelee, ei hetkauta pätkääkään mihinkään suuntaan.


      • Frans- kirjoitti:

        Franklin puhuu koko miessukukunnan puolesta intohimojen osalta. haha-

        Ei sääret intohimoja herätä,

        mutta esille laitetut genitaalit, kuten tissit kyllä.

        genitaalit tissit?
        :)


    • Osittain samaa mieltä JonninJoutavaVai'n kanssa, mutta hieman eri vinkkelistä. Mistähän johtuu että monet vanhenevat papparaiset kuvittelee että me naiset pukeudutaan jotenkin tietyllä tavalla HEIDÄN takiansa? Että heidän himonsa heräisivät? Että minihameen tai avokaulaisen puseron tarkoituksena on herättää jotain seksuaalisia haluja ja saada himokkaita katseita osakseen papparaisilta? Huvittavaa!
      Me naiset (tai ainakin suuri osa meistä) pukeutuu tilanteen mukaan vaatteisiin jotka pukevat, sopivat kokonaisuuteen, näyttävät esteettisen miellyttäviltä päällä. Itseään varten. Ei miehiä eikä useimmiten myöskään muita naisia varten, paitsi kun on kysymys erityisitä tilaisuuksista esim. häät, hautajaiset, jolloin epäasiallisesta pukeutumisesta voi saada pitkiä katseita tai selän takana lausutun kommentin osakseen, jos nyt sekään on tärkeää.
      Ainoastaan kevytkenkäiset miehiä metsästävät huitukat pukeutuvat nimenomaan saadakseen jonkun miehen koukkuun vilauttelemalla paikkojaan ja paljastelemalla itseään julkisesti.

      • bessie-

        Jaa, kyllä minä ainakin pukeudun MIEHIÄ varten (joskus, en tietenkään aina), "papparaisista" ?! en tiedä mitään.
        Olen kevytkenkäinen miehiä metsästävä nainen. Tapaan metsästää sanoisinko passiivisesti houkuttelemalla, siinä metsästysasulla on merkitystä.


      • bessie- kirjoitti:

        Jaa, kyllä minä ainakin pukeudun MIEHIÄ varten (joskus, en tietenkään aina), "papparaisista" ?! en tiedä mitään.
        Olen kevytkenkäinen miehiä metsästävä nainen. Tapaan metsästää sanoisinko passiivisesti houkuttelemalla, siinä metsästysasulla on merkitystä.

        Jokaiseen sääntöön on olemassa ainakin yksi poikkeus.


      • Näinmiehenäkysyn
        bessie- kirjoitti:

        Jaa, kyllä minä ainakin pukeudun MIEHIÄ varten (joskus, en tietenkään aina), "papparaisista" ?! en tiedä mitään.
        Olen kevytkenkäinen miehiä metsästävä nainen. Tapaan metsästää sanoisinko passiivisesti houkuttelemalla, siinä metsästysasulla on merkitystä.

        He hee. Minkälaiset kengät on kevyet kengät, että tietäisin suunnata katseeni oikein, että onko nainen saalituksella vai menossa sauvakävelylle vai korkkarisynttäreille?


      • Näinmiehenäkysyn kirjoitti:

        He hee. Minkälaiset kengät on kevyet kengät, että tietäisin suunnata katseeni oikein, että onko nainen saalituksella vai menossa sauvakävelylle vai korkkarisynttäreille?

        Kevyet kengät on ne jotka painovoimaa uhmaten keikkuvat korkealla kun niiden pitäisi olla maan pinnalla .
        Naiset ei saalista. Ainoastaan asettelevat ansoja. Jos ovat sillä tuulella.


      • bessie-
        Näinmiehenäkysyn kirjoitti:

        He hee. Minkälaiset kengät on kevyet kengät, että tietäisin suunnata katseeni oikein, että onko nainen saalituksella vai menossa sauvakävelylle vai korkkarisynttäreille?

        ?
        Kengät voivat olla millaiset tahansa.
        ?


      • bessie- kirjoitti:

        Jaa, kyllä minä ainakin pukeudun MIEHIÄ varten (joskus, en tietenkään aina), "papparaisista" ?! en tiedä mitään.
        Olen kevytkenkäinen miehiä metsästävä nainen. Tapaan metsästää sanoisinko passiivisesti houkuttelemalla, siinä metsästysasulla on merkitystä.

        OIKEIN. Lisää siististi pukeutuneita, hyvältä tuoksuvia, kosmetiikkaa kohtuudella käyttäviä ja sirosti käyttäytyviä varttuneita leidejä viihdepaikkoihin.. Juopot, haisevat sottaiset, tukat hapsottavat tupakoivat ja kiukuttelevat vihanpitäjät menkööt kyöpelivuorelle.


    • NeitiHippiMarple

      Minulla oli jälleen tänään päällä college-kellohame, jonka pituus polvien yläpuolelle. Härskisti otin pihalla, penkillä istuen aurinkoa, vetäen sitä vieläkin ylemmäs niin että jalat olivat ylös asti paljaat. Naapurien ohittaessa, vedän hametta säädyllisempään asentoon.

      Alan hitaasti tottua ajatukseen että olen kai jumpelisoikoon mummo. Tosin en tunne itseäni esim. neiti Marpleksi. En tiedä miksikä tunnen. Olen ajaton. Myös entinen hippi, tytönhupakko.

      Kerran hippi, aina hippi.
      .

    • Frankin

      Sanonta ei "herätä intohimoja" tarkoittaa yhtä kuin on mautonta. Eli minihame ei vaan osoita minkään sortin tyylitajua. Jos naiset tai akat haluaa antaa sellasen vaikutelman niin siitä vaan. Itse tykkään pidemmästä hameesta ja asiallisemmasta vaatetuksesta. Kokonaisuus ratkaisee. Ei vaatteet vaan se ihminen siinä.
      Muutenkin sellaset kireet trikoot on onnettoman näköisiä kun makkarat roikkuu joka puolella. Mutta mitäpä tässä niuhottamaan. Pääasia, että kaikki voi hyvin. Ranskalaiset naiset pukeutuu hyvin. Sen verran kylmäkin, että kintut paleltuu.

      • Iteolet

        "Ei vaatteet vaan se ihminen siinä." - Yeap, ja jos ihmiselle sopii lyhyempi versio hameesta paremmin kuin pitkä niin mikä sinä luulet olevasi tekemään siitä "mautonta" tai tyylitajutonta.


      • KuvitellaSaaMitäTahtoo

        Ja Frankin kuvittelee ranskalaisten pukeutuvan tyylikkäästi. Pelkkää kuvittelua. Pariisin kaduilla liikkuu jotaskuinkin yhtä hyvin ja huonosti pukeutuneita kuin Helsingissä, Turussa tai Tampereellakin.


    • Clouetta

      Minä pidän myös minihameita ja -mekkoja sekä shortseja. Sääreni ovat vieläkin hyvin muodostuneet ja hoikat, tosin sellulliittia ja suonikohjuja koko ajan enemmän. No, sukkahousujen kanssa ne eivät haittaa...

      En kuitenkaan pidä mitään teinilook tai pikkutyttömeiniki -tyyppisiä hameita, ehei. Iättömästi voi pukeutua, mutta pikkutyttöjen tai nuorisovaatteet ei aikuiselle naiselle sovi.

    • Onko kansa huumeissa?

    • AiraS
    • Enemmänkangasta

      Vanha nainen minihameessa kyllä kääntää päät mutta ei varmasti siinä tarkoituksessa kuin nuori minihameessa.

      Nuorena kuljin polvipituisessa ja nyt ehdottomasti viihdyn pitkässä hameessa joka on kaikkein paras helteilläkin.

      Toiset eivät tyyliä muuta iän mukana vaan vetää teini rytkyt päälle alusta loppuun saakka. Mummovaatteetkin ovat kamalia mutta löytyyhän sitä nuorekasta vaatetta jossa ei kangasta ole liian niukalti.

      • siinä-ne-mieltymykset

        "Vanha nainen minihameessa kyllä kääntää päät mutta ei varmasti siinä tarkoituksessa kuin nuori minihameessa."

        Käännän pääni ikkuna näkymälleni, kun naapuri lihava nainen 60-v lyllertää väljissä trikoissaan, lyhyt tunika, joka nousee takapuolen yli, koska kulkee rollaattorilla. Selvästi näkyy häneltä trikoiden läpi vaipat pöksyissä. Sitten kulkee hänen miesystävä, jolla roikkuu aina näkyvissä virtsaneritykseen tarkoitettu muovipussi, joka on mielestäni vieläkin inhottavampi näky.

        Kodinhoitajat, nuoret naiset ovat soma näky, joita kyllä katselen mielelläni.


    • Minusta aihe on lähinnä huvittava.
      Toisia tuntuu ihan selvästi risovan se että joillakin mummoikäisillä on sääret ja kroppa muutenkin sellaisessa kunnossa että minihamekin sopii ja näyttää hyvältä.
      Ikärasismia ja ihan selvää vanhanaikaista seksismiä monissa vastauksissa ja taa toisaalta nuoruuden ihannoimista oman kauneutensa hehkuttamista toisissa. On meitä moneksi :)
      Miksei me annettaisi ihmisten pukeutua sillen kuin niitä huvittaa iästä, koosta, säärien pituudesta, sukupuolesta, painosta jne. ulkoisista ominaisuuksista huolimatta? Kuka meidät on muotipoliiseiksi määrännyt? Tarve kontrolloida toisten pukeutumisia ja tekemisiä taitaa olla osa eloveenan /Eino peräseinän perisyntejä.

      • p-pauke22

        Paloma
        Muistathan jatkossa kirjoittamasi tekstin.


    • Gtya

      Aira Samulin on poikkeus samoin Lenita Airisto, upeita naisia! Samulin varmaan käyttää minihametta mutta hänellä onkin tanssijan jalat. Oikeasti onko se tärkeää käyttääkö minihametta vai mitä. Kyllä kai tässä iässä pitäisi jo olla jotain järkevämpää mietittävää. Naiset jotka miettivät hameiden pituutta ovat täysiä torvia. Se onkin vanhetessa kamalaa miten vähillä älykkysosamäärillä ihmiset pärjäilee.

    • Psykoterapeutitar

      Oma hameen käyttöni on ollut aika olematonta koko ikäni ja on helposti muistettavissa koska ylipäätään hametta olen käyttänyt😳 Lapsena käytin n. kymmenenvuotiaaksi, sitten kesän -70 ja viimeisen kerran kesällä -79. Naimisiinkin menin jollakin kummallisella intianbasaarista ostamallani rätillä.

      Hame on ollut aina jotenkin kummallinen juttu, enkä osaa oikein muutenkaan pukeutua. En itseasiassa ajattele rättejä ollenkaan, kunhan ei tissit tai tussu näy🙄

      • henrjii

        meikeläistä ei ainakaan yhtään häiritse vaikka näkyisikin


      • henrjii

        niin unohtui sanoa että, nuorempana kun olin kapakassa, niin sielä
        oli vähän vanhempia naisia jotka eivät käyttäneet lyhyen hameen alla pikkareita
        olleenkaan.
        Nooh sieltä näkyi sitten kaikki taivaan kappaeet, aurinko kuu, ja kaikki seitsemän
        tähteä


      • Onkorealismirumaa

        Mutta koska niissä haarukkapaikoissa ei mitään kuvailemistasi näy eikä näkynyt, niiin "taivaankappaleet" olivat vain omassa päässäsi ja silmissäsi. Millaisessa todellisuudessa mahdatkaan elää?


      • Pesu.unohtunut
        henrjii kirjoitti:

        niin unohtui sanoa että, nuorempana kun olin kapakassa, niin sielä
        oli vähän vanhempia naisia jotka eivät käyttäneet lyhyen hameen alla pikkareita
        olleenkaan.
        Nooh sieltä näkyi sitten kaikki taivaan kappaeet, aurinko kuu, ja kaikki seitsemän
        tähteä

        Entäs valkoista poutapilveä....


    • Pikkuapulainen

      Ihan kiva, jos voit käyttää minihameita, mutta eivätkö ne ole jo aikaa menneet muodista? Meilläpäin ainoastaan transut näyttävät käyttävän minihameita. Olen ollut akkainlehtiä selatessani ymmärtävinäni, että nyt ovat pitkät hameeet muotia. Hametta eivät naiset juurikaan käytä muutenkaan arkipukeutumisessa. Mutta, jos olet ratkaissut asian oman pukeutumisesi osalta niin,että lyhyet hameet sinulle sopivat, siitä vaan. Nythän voi toisaalta pukeutua melkein miten tahansa tai olla lähes pukeutumatta (jos tarkenee), joten siltä osin on aika turhauttavaa pohtia näitä mikä on mitä ja sopiiko joku jollekin-kuvioita. Kai ne joskus on olleet olevinaan tärkeää asiaa, mutta mitä väliä enää.

      Tulepas asuintalooni käynnille minihameinesi. Meillä istuu pihalla riivinrautakööri eli talon juoruämmät 4-5 kappaletta, jotka arvostelevat jokaisen taloon tulevan ja sieltä poistuvan. Näin kesäaikaan istuvat tuntitolkulla sateessakin, kun on kuulemma niin mielenkiintoista. Että, jos palavasti haluat arvion minihameista, kyllä sieltä irtoaa!

    • seonhäirintää

      tuo pitäs kieltää, et pihalla kytätään ja arvostellaan..

      • New-age

        Tähänkökln pitäisi tehdä kansalaisaloite uudesta laista, mille kävisi valinnanvapauslaille? Mielenkiintoisia olisivat eduskunnan saatekeskustelut ja lakiasiainvaliokunnan käsittely. Ajatusleikki. Oliskos niin, että kun itsekritiikki ja omaa elämää ei ole, keksitään tällainen hobby.
        No hupitelkoot mummot, ei kandee provosoitua ehkä provosoida...
        Minihameista hyppään valinnanvapauteen: vaikuttaa siltä, että Suomessa vuonna 2017 olisi keksitty valinnanvapaus!!! Mitä meillä tähän asti on ollut: valinnanvapaus. Kukahan idiootti on lanseerannut tämän sanan tähän asiayhteyteen ja pitää laatia oikein laki siitä. Herätys. Minihamenaiset ja mikromiehet: tämä on ollut kansalaiset dumppaamista. Koko sana pitäisi repäistä sote-yhteydestä irti. Se mitä taakse kätkeytyy, pitää tuoda esiin, nythän koko pelleily on hämäystä. Hallintarekisterilaki. Veronkiertomahdollisuus. Lääkäri- ja hammaslääkäri Oy/Ab:t osinkojen kautta toteutettu veronkierto pitäisi rajata.
        Jos Suomi Oy/Ab:n hallinto tekee ja mahdollistaa veromaksun välttelyn
        Niiden osalta, joilla o n v e r o n m a k s u k y k y ä, pitää tähän jonkin riippumattoman tahon puuttua.

        Kirjeitä minihame-mummolta. (Marimekon putiikista strets, mikä venyy ja paukkuu)


    • onksoikein

      mites pappojen shortsit....

      • Ihanvapaasti

        Ihan ok jos valitsee ne vähän pitkälahkeisemmat ainakin kaupungille. Kyllä papatkin saavat kesäkuumalla keventää oloaan. Ulkomuotoakin olisi hyvä ...


    • Mitähän sääntöjen vastaista oli viestissäni jonka kirjoitin new-agen kommentin perään miten perun puheeni minihameen käytöstä, koska asiaa lähemmin tarkasteltuani olen todennut että hameenovat usein vain lyhyet, siis päättyvät jonnekin polvien ja reiden puolivälin välimaastoon. Ja että mummot jotka haluavat pitää lyhyempiä, niin siitä vaan, ei poissa minun lautaseltani.

      Idiootti-Robottiko taas laitettu asialle?

      • bessie-

        Älä huoli, minihame on yksi tämän palstan kestoaiheista. Tai siis minihame ja sen sopivuus vähän vanhemmalle naiselle. Mistä lie kertoo...
        Varmasti sinulle tulee vielä tilaisuus kertoa tarkistettu kantasi minihameista, sanoisin että ainakin kerran vuodessa täällä niistä keskustellaan.
        Se, ettei ilmiselvästi edes tiedetä millaista hametta yleisesti ja vakiintuneesti pidetään minihameena, pistää näissä keskusteluissa silmään.

        Minihame on erittäin lyhyt hame. Sopii vaikka 100 vuotiaalle, esim. helteisenä kesäpäivänä jopa kaupunkiasuksi. (Ei sukkahousuja ja korkokenkiä!) Enempi vapaa-ajan vaate.


      • New-age

        Saat perua. Mehän olemme joustavaa ikäryhmää. En ihan kaupungille, mutta eilen esimerkiksi katkoin puskien oksia ensin puusta ja pilkoin pienemmiksi, jottei tule kokoa vaan litteämpi risukasa siis touhusin risusavotassa minihame päällä.
        Shortsit miehillä ihan ok. mieluummin kaprikset = pätkikset, mutta ei mitään he:tinmoisia purjeita, jos niistä pilkistää ripakintut. Muutoin luvallani shortsit ok. Upslaakishortsit on esim. Purkkareiden kanssa hyvännäköiset.


      • bessie-
        New-age kirjoitti:

        Saat perua. Mehän olemme joustavaa ikäryhmää. En ihan kaupungille, mutta eilen esimerkiksi katkoin puskien oksia ensin puusta ja pilkoin pienemmiksi, jottei tule kokoa vaan litteämpi risukasa siis touhusin risusavotassa minihame päällä.
        Shortsit miehillä ihan ok. mieluummin kaprikset = pätkikset, mutta ei mitään he:tinmoisia purjeita, jos niistä pilkistää ripakintut. Muutoin luvallani shortsit ok. Upslaakishortsit on esim. Purkkareiden kanssa hyvännäköiset.

        Jestas, oletpas sinä reipas ja huoleton! Minihame on minulle vihoviimeisin vaihtoehto jos ja kun puskissa ja risusavotassa touhuan. Kovin vauhko en mielestäni ole, mitä tulee punkkeihin ja muihin verenimijöihin, mutta kyllä jo niiden takia laitan pitkälahkeiset. Pääsyy tosin suojautuminen pistäviltä ja naarmuttavilta risuilta ym. kasveilta.
        Aikaisin keväällä kävin tien poskessa pikaisella pissalla ja siinä samalla katselin maassa olevaa vanhaa pikkulinnunpesää ja valkoruskeita höyheniä. Illalla kotona nilkat kutisivat. Ensin vain vähän hieroin toisella jalalla asiaa sen enempää ajattelematta. Kutinan yltyessä tarkastin nilkat ja nehän olivat täynnä jonkun lintukirpun tai minkä lie puremia. Kutina yltyi ja oli pahimmillaan joskus kolmen päivän kuluttua, sitten pikku hiljaa väheni mutta aika pitkään vaivasi.
        Viisastuneena varauduin sitten talon pihatalkoisiin, laitoin sukat jalkaan ja sukanvarret lahkeiden päälle. Hyvin menikin muuten, mutta ruutupaitani taisi olla vähän liikaa auki. Sain kolme naarmua dekolletee alueelle, yksi erottuu vieläkin kievästi. Kaprikset eivät oikein ole minun makuuni, liian etikkaisia.


      • New-age

        Pihatyöt jatkuivat muuten samoissa tamineissa, mutta huppari päällä huppu päässä. Sielläkin piti oksia karsia ja rikkiksiä repiä handuin.
        Täytyy tarkkailla kutinaa.
        Tiedän, missä kuzziaisilla niillä ällöillä pienillä on pesä!
        Mä pidän kapriksista ja kapriksista.


    • Gudrunin.asiakas

      Olen ostellut paljon vaatteita ruotsalaisesta Gudrun Sjödenin nettikaupasta. Gudrun keikauttaa ennakkoluulot ikärasismista. Gudrunilla 70nen on vielä nuorekas! 100-vuotiaskin! Kaupan suosion mukana myös hinnat tuntuvat nousevan, mutta tämä muoti on suorastaan aatteellista. Etenkin ex-hipit saattavat riemastua!

      • Toi kukallinen läninki joka on päälläni profiilikuvassa on Gudrunilta. Minulla on jokuinen Gudrun-asu garderoobissani, samoin jalkineita ja laukkuja. Yleisesti ottaen liian riemunkirjavaa ja liian kallista minun kukkarolleni ja isommille naisille disainattua, mutta aina välillä löytyy jotain täysin riemastuttavaa jota on pakko ostaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe