Kuulosuojainradiot kertakäyttöisiä.

eituukalua

Tutkin Jonsered-merkkistä kuulosuojainradiota, joka on täysin mykkä. Siinä on 3 ulkoista painiketta ja 2 kpl 1,5 voltin paristoja sarjassa. 3 volttia kyllä tulee piirilevylle ja kuulokekapsekit ovat mitattaessa 32-ohmisia. Laite on tehty smd-tekniikalla ja ehkä joku monikerroslevyn läpikuparointi on syöpynyt pois, kun ei mitään kuulu.

9

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiloppuunajateltu

      Kertakäyttöisyyttä osoittaa jo se, että piirilevyltä lähtevät neljä piuhaa ovat niin heppoisia ja jäykkiä että katkeavat juotoksen juuresta jo parin taivutuksen jälkeen. Plusfolion läpikuparointi on onnistuttu sijoittamaan prosessoripiirin alle ja sinne juuri kosteus pääsee avoimesta läpikuparointireiästä, vaikka kortti muuten on lakattu. Kosteutta syntyy väkisinkin hikisissä meluisissa töissä, kun ihmispää on niitä hikisimpiä paikkoja. Parempi olisi ollut, jos koko elektroniikka olisi valettu silikonimassan sisään.

    • logiikka.rules

      Ainoa kunnollinen kuulosuojainradio on sellainen jossa ei ole mitään radioa.

    • kauheatyö

      Aivan, nyt prosessori pitää irroittaa kuumailmapuhaltimella, jossa on sentin pilli, säädettävä lämpötila ja puhallusnopeus. Takaisin sen voi saada kynäkolvilla linssilampun alla.

      • pakko_korjata

        Harrastajan ulottumattomissa hinnan takia. Sen sijaan monesta paikkaa saa sytkä-mallista bunsen-lamppua parilla kympillä. Siinä lämmön säätö tapahtuu siirtämällä liekkiä kauemmaksi. Jos siis on pakko saada piiriä irti, niin kyllä se tuollakin tavalla onnistuu. Tosin itse kyllä laittaisin sitten uuden piirin siihen tilalle - ihan vaan varmuuden vuoksi. Lakatuilla hyvälaatuisilla levyille ei ole temppu eikä mikään, mutta huonolaatuinen levy voi olla entinen em. operaation jälkeen ja kuparit tahtoo lähteä irti levystä vähän liiankin helposti.
        Ja on niitä aikanaan juottimella pinsettineulalla erotettu 64 jalkaisia piirejä levystään. Piirit toki sen jälkeen entisiä.


      • kokeillut
        pakko_korjata kirjoitti:

        Harrastajan ulottumattomissa hinnan takia. Sen sijaan monesta paikkaa saa sytkä-mallista bunsen-lamppua parilla kympillä. Siinä lämmön säätö tapahtuu siirtämällä liekkiä kauemmaksi. Jos siis on pakko saada piiriä irti, niin kyllä se tuollakin tavalla onnistuu. Tosin itse kyllä laittaisin sitten uuden piirin siihen tilalle - ihan vaan varmuuden vuoksi. Lakatuilla hyvälaatuisilla levyille ei ole temppu eikä mikään, mutta huonolaatuinen levy voi olla entinen em. operaation jälkeen ja kuparit tahtoo lähteä irti levystä vähän liiankin helposti.
        Ja on niitä aikanaan juottimella pinsettineulalla erotettu 64 jalkaisia piirejä levystään. Piirit toki sen jälkeen entisiä.

        Kai sitä laittaisi uuden piirin tilalle, jos jostain saisi. Ei maskiohjelmoituja prosessoreja ole tarjolla tähän vehkeeseen eikä edes koko piirikorttia. Ei mullakaan varaa ollut omaa Leisteriä hankkia, mutta sain sen lainaksi yhdeltä korjaajalta.


      • Haminaattori
        pakko_korjata kirjoitti:

        Harrastajan ulottumattomissa hinnan takia. Sen sijaan monesta paikkaa saa sytkä-mallista bunsen-lamppua parilla kympillä. Siinä lämmön säätö tapahtuu siirtämällä liekkiä kauemmaksi. Jos siis on pakko saada piiriä irti, niin kyllä se tuollakin tavalla onnistuu. Tosin itse kyllä laittaisin sitten uuden piirin siihen tilalle - ihan vaan varmuuden vuoksi. Lakatuilla hyvälaatuisilla levyille ei ole temppu eikä mikään, mutta huonolaatuinen levy voi olla entinen em. operaation jälkeen ja kuparit tahtoo lähteä irti levystä vähän liiankin helposti.
        Ja on niitä aikanaan juottimella pinsettineulalla erotettu 64 jalkaisia piirejä levystään. Piirit toki sen jälkeen entisiä.

        Niin Leisteri minullekkin turhan kallis. Hommasin itse aikoinaan Tarjoustalosta säädettävän kaksinopeuksisen kuumailmapuhaltimen alle 40€. Hyvin on toiminut piiriirroituksissa. Sitten asiasta innostuneena hommasin kiinalaisen oikein tarkoitukseen olevan kuumaimapuhaltimen Saksasta vähän toistasataa euroa eikä pintaliitosten kanssa ole tarvinnut tapella. Saa piirejä myös käyttökelpoisina irti.


    • nznz.zmzmmsö

      noita halpis radio-kuulosuojaimia tullut testattua useampiakin ja kaikissa jotain ongelmaa. parissa ääntä vaan ei saanut riittävän kovalle, kolmannessa kytkin temppuili jo uutena. päädyin sitten käyttämään kännykän nappikuulokkeita tavallisten kuulosuojainten kanssa. kun on tällainen läskipää, se ohut johto kyllä tiivistyy sinne väliin niin ettei metelin päärä lisäänny. jo voisihan ne tarvittaessa tiivistää silikonilla päähän, pysyis paikallaankin paremmin..

    • Haminaattori

      Ennen kuin lähtee piiriä vaihtamaan ja yleismittari on, voisi hakea netistä piirin datat. Niistä selviää mihin kintuihin pitäs yleensäkkin jotain jännitteitä tulla. Katkos todennäköisesti. Lyytit eivät nykyisellään oikein vakuuta ja muutenkin ympäryskomponentit kannattaa ensin selvittää lähtien siitä tuleeko paristojännite edes levylle saakka.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      346
      3895
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1719
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1480
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe