Riika nykypäivää 2017 kesällä

Oletko käynyt nyt Riiassa, olisi kiva kuulla uusia kuulumisia. Olemme menossa sinne 19.07 ja asumme Mercure Riga Centerissä. Kivoja elämyksiä neljän päivän reissulle, ruokapaikkoja, musiikkia/teatteria yms. ilmeisesti siellä on myös jokiristeilyjä, historiapaikoista olemme selvillä. Shoppailu jne. hintataso ? Aurinkoista kesää!
Ilmianna
Jaa

5 Vastausta

Täällä myös yksi innokas kuulija :)
Ilmianna
Jaa
Kaunis kaupunki, mutta töykeä suhtautuminen turisteihin. Latvia on rutiköyhä, takana loistava menneisyys, niin että ei ihme jos latvialaiset ovat katkeria. Ymmärrettävästi turisteilta myös puristetaan kaikki raha mikä irti lähtee. Neuvostoliiton sulkeutuneisuus ja "palvelu"kulttuuri eivät ole sieltä vielä mihinkään poistuneet.

Latvialaisten töykeys on yleisesti tunnettu juttu.
https://www.tripadvisor.co.za/ShowUserReviews-g274967-r15316490-Riga_Riga_Region.html

Sen myöntävät jopa latvialaiset itse, ainakin ne jotka ovat asuneet ulkomailla. Jos jotain positiivista etsii, niin onhan se tavallaan mukavaa, että jossain on vielä vähemmän käytöstapoja omaava ja kolkompi kansa kuin suomalaiset.

Huomiona kuitenkin, että minulle oltiin huomattavasti kivempia, kun minua erehdyttiin pitämään virolaisena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tämä pitää paikkansa vain Riikassa.......jossa palvelukulttuuri venäläistyylist---muualla Latviassa siedettävämpää...ja virolaisuus ei ole mikään etu Latviassa.....suomalaisia arvostetaan enemmän.....

jo 20 vuotta kokemusta..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
arvostelut olivat vuodelta 2008 ja brittituristeilta, joiden kuseskelua kukaan ei katso hyvällä Riikassa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kävimme joitakin vuosia sitten Riiassa. Tykästyimme Lido ravintolan ruokiin. Iso valikoima ja edullista. Jurmalaan menimme junalla . Uimme meressä ja Jurmalassa on vesipuisto, jossa koko perhe viihtyi. Hotelli Blue Radissonin skybaarista hyvät näkymät kaupungille.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Riika nykypäivää 2017 kesällä

Oletko käynyt nyt Riiassa, olisi kiva kuulla uusia kuulumisia. Olemme menossa sinne 19.07 ja asumme Mercure Riga Centerissä. Kivoja elämyksiä neljän päivän reissulle, ruokapaikkoja, musiikkia/teatteria yms. ilmeisesti siellä on myös jokiristeilyjä, historiapaikoista olemme selvillä. Shoppailu jne. hintataso ? Aurinkoista kesää!

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta