Kuuleko Jumala rukoukseni

Oscaria

Olen tavannut minua paljon vihaavan ihmisen ja hän haluaa olla työpaikalla ilkeä minulle. Olen miettinyt, että kostan jotenkin asian hänelle, koska ei hänellä ole oikeutta olla minulle ilkeä, koska en ole itsekään tehnyt hänelle mitään pahaa. Olen rukoillut, mutta välillä tuntuu ettei kukaan kuule minua. Kosto ei ole mikään ratkaisu, sen olen elämässä oppinut. Minulla on ajatus ettei kosteta, mutta ei kiusatakaan saa, joten miksi hänellä on oikeuksia ja minulla ei. Rukoilen ja toivon edelleen, että kaikki muuttuu hyväksi. Itse yritän olla ajattelematta asiaa enää, koska minun pitäisi päästä yli asiasta.

15

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12___13

      Hieno juttu, jos et kosta, koska:

      Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on
      kosto, minä olen maksava, sanoo Herra". Vaan "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle". Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä.
      Room. 12:19-21

      Olisitko voinut kertoa, millä tavalla sinulle ollaan ilkeitä?

      • vitunretut

        Toinenkin kaulavaltimo, kiitos jeesus .


    • TyhmäPaimenPoika

      Ehkä sun kannattaa lähestyy sitä ihmistä ja kysyy siltä et mitä sillä on sua vastaa ja et miks se on ilkee sulle...

      • viksupaimenpoika

        Näin järkevät ihmiset toimivat.


    • nää_on_näitä

      Voita paha hyvällä ja ajattele itsestäsi että sinulla on Jumalan rakkaus mukanasi ja myös hänellä on sama rakkaus. Sitten kerrot hänelle että sinusta tuntuu pahalta.... ja tähän kerrot sen mikä sinusta tuntuu pahalta...
      Sitä ei tarvitse kertoa - ellet halua - että lähestyt häntä rukous mielessäsi.

    • Kylläkuulee

      Room. 12:20.
      "jos vihamiehelläsi on nälkä, ruoki häntä, jos hänellä on jano, juota häntä, sillä näin tehden sinä kokoat tulisia hiiliä hänen päänsä päälle".

      • ketäänkotona

        Mitä, jos tämä ohje aiheuttaa muille harmia ja vaaraa.


    • tyetywysey

      valitettavasti nuo ylläolevat neuvot ei kaikkien kanssa toimi, uskovan sisaren kanssa ne toimii, mutta ei julkisyntisten pilkkaajien . Kaikkihan me tunetaan julkirikollisia ja syntisiä, nuo keinot eikä rukoilu hyödytä mitään tällaisessa tapauksessa.
      Tässä auttaa vaan nyt omat toimet. Toki ihan ekana pitäisi asia viedä ylemmälle taholle, tehdä iso numero siitä, mutta usein ei nekään auta. Tai jos ei auta, niin ala maksaa potut pottuina, ja tee se vielä pahempana, niin johan alkaa kovaan päähän upota. Ilmi sotahan siitä syntyy, mutta olet voittaja, kun jaksat taistella loppuun asti Jeesuksen avulla.
      Todellisuudessa kukaan meistä ei arkielämässä käännä vasenta poskea jos joku kadulla kulkija lyö poskelle, vaan itsepuolustaa ,juoksee pois, ja soittaa poliisit! Ole rehellinen. Jos olet Turun torilla ja sinut halutaan tappaa, niin ei kukaan järkevä jää siihen tuleen makaamaan saamaan puukkoa 100 kertaa rintaan, vaan juoksee pois. Älä sekoita Raamatun ohjeita. Ei kai meisän itteemme pidä tapattaa ehdoin tahdoin??
      ps. mulla on kokemusta suvussa olevan narsistisen julkisyntisen psykopaatin kourissa, ja mihin kaikkeen ne kykenee. Siinä ei mitkään rukoukset auttaneet, ei posken kääntäminen, ei mikään mikä normaaalin omantunnon omaavan ihmisen kanssa toimii, vaan poliisi, yms.

      • päteekaikkeen

        Tarvitaan sellaista viisautta, että ei joudu hankaliin tilanteisiin.


    • kbxlxbvlzbsp

      Missä teitä ei kuulla, eikä sanojanne oteta vastaan, lähtekää sieltä pois. Ei Jessekään jäänyt riitelemään, vaan sanoi sanottavansa, ja lähti kiitää. Saattoi sanoa kovastikin. Kyllä paha saa palkkansa tavalla tai toisella ennemmin tai myöhemmin.

      • jaloillaäänestäjä

        Ei pätevää kaveria pois heitetä, mitä on paha.


    • Myösuskova

      Kerro kiusaamisesta esimiehellesi tai työsujeluvastaavalle, kysymyksessä on työsuojelulain alainen asia. Sinulla on laki puolellasi.

      • TyöSuojeluViranomainen

        Siinä se on!


    • JSK2017

      1. Rukoile sen ihmisen puolesta. Edes pieni rukous, jos et muuta jaksa. Jumala on joka hetki kanssasi ja Hän kantaa sekä sinua että myös tätä kiusaajaa. Jumala näkee ja kuulee ja Jumala on meidän kaikkien tuomari...

      2. Juttele sille ihmiselle vaikka seuraavasti:

      "Hei, mitäs sinä nyt noin kovalla päällä olet!"
      "Muistaakseni emme ole riidoissa emmekä veloissa, joten mistä kenkä puristaa?"
      "Olethan huomannut että en välitä puheistasi?"
      "Meinaatko käyttää aikaasi vielä paljonkin tähän?"
      "Meille ei makseta palkkaa tälläisestä takkuamisesta"
      "Tiesitkö että tuollaisista puheista voi menettää työpaikkansa tai saada sakkojakin?"
      "Olenkos minä jotenkin syypää ongelmiisi?"
      "En tiedä mikä ongelmasi on enkä ole siihen syypää, joten kannattaa suunnata muualle"
      "Viha kuluttaa vihaajaa, ei vihattua"

    • H4rr1

      Aloittajalle: Kyllä Jumala kuulee sinunkin rukouksesi, vaikka nyt voikin tuntua ettei mitään tapahdu. Kun olet uskonut asiasi Herralle olet hänen suojeluksessaan. Toki voit tehdä ilmoituksen kiusaamisesta mikäli se on selkeää ja näkyvää. Se on hyvä että olet päättänyt olla kostamatta. Itse olen joutunut kamppailemaan kostonhimoa vastaan vuosien ajan mutta kiitos Herran en ole itseeni kohdistuneita pahoja tekoja kostamaan lähtenyt. Toivon että asiasi järjestyy hyvin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1449
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe