Miten lopettaa manipulointi?

olenkohirveä

Yritän olla parempi ihminen, mutta sorrun aina vaan jauhamaan ihmisistä pahaa, manipuloimaan ja valehtelemaan.
Jos yritän parantaa tapojani, hermoni ei kestä muita ihmisiä. En saa tahtoani läpi esimerkiksi.

Kun taas manipuloin, minua ahdistaa enemmän, tiedän kieroilun olevan väärin ja koen olevani huono.

Ja tästä nyt voi saada käsityksen että olen ihan hirveä ihminen, en ole vaan olen pohjimmiltani parempi kuin moni muu. Ja pyrin aina kuitenkin olemaan hyvä muille ihmisille, ehkä jopa vaadin itseltäni liikoja.

28

2325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ryeechi

      Haluat muuttaa käytöstäsi ja lopuksi kuitenkin annat synninpäästön itsellesi. Et ole rehellinen itsellesi. Pohjimmiltaan hyvä ihminen ei manipuloi toisia.

      • Olenkohirveä

        Minusta se ei ole niin mustavalkoista, että on joko huono tai hyvä ihminen. Ja luulen, ettei siitä olisi mitään hyötyä jos kokisin itseni vielä huonommaksi kuin tällä hetkellä koen jo valmiiksi.

        Pyrin olemaan manipuloimatta, mutta välillä on vaan pakko, jos esimerkiksi rehellisyydestä seuraisi jotain katastrofaalista tai menettäisin ihmisen. Tai haluan tehdä vaikutuksen, hurmata jonkun. Ehkäpä tämä onkin vaan normaalia, muutkin tekevät tätä mutta eivät tiedosta sen olevan manipulointia.


      • Olenkohirveä kirjoitti:

        Minusta se ei ole niin mustavalkoista, että on joko huono tai hyvä ihminen. Ja luulen, ettei siitä olisi mitään hyötyä jos kokisin itseni vielä huonommaksi kuin tällä hetkellä koen jo valmiiksi.

        Pyrin olemaan manipuloimatta, mutta välillä on vaan pakko, jos esimerkiksi rehellisyydestä seuraisi jotain katastrofaalista tai menettäisin ihmisen. Tai haluan tehdä vaikutuksen, hurmata jonkun. Ehkäpä tämä onkin vaan normaalia, muutkin tekevät tätä mutta eivät tiedosta sen olevan manipulointia.

        "Pyrin olemaan manipuloimatta, mutta välillä on vaan pakko, jos esimerkiksi rehellisyydestä seuraisi jotain katastrofaalista tai menettäisin ihmisen. Tai haluan tehdä vaikutuksen, hurmata jonkun."

        No tuosta tuli mieleen jotain sellaista, että ilm. koet ettet omana itsenäsi/sellaisena kuin olet tunne kelpaavasi ts. jos ihmiset tietäisivät millainen todellisuudessa olet, he eivät pitäisi sinusta ja koet että he hylkäisivät sinut. Joten sinun täytyy valehdella, teeskennellä ja näytellä olevasi parempi, yrittää tehdä vaikutusta, hurmata ihmisiä.

        En tiedä minkä verran olet tutustunut tuohon manipulointiin , mitä kaikkea se pitää sisällään, tosiaan kaikki sitäkin tekevät jossain määrin, jopa pienet lapset osaavat manipuloida.

        Monenlaistahan luettavaa tämänkin aiheen tiimoilta on ja tosiaan manipulointi on hyvinkin yleistä, sen avulla ihmiselle ihmisille luodaan tarpeita, markkinoidaan ja myydään tuotteita ja luodaan uhkakuvia, pelotellaan yms.

        Milloin sitten manipulointi on liiallista/paheksuttavaa. Itse kyllä vetäisin rajan johonkin sellaiseen, että jos manipuloinnin tarkoitus on hallita, tahallisesti huijata, vahingoittaa, johtaa harhaan toista ihmistä saadakseen itselleen hyötyä ja toiset ihmiset koetaan olevan olemassa vain omia tarpeita varten.

        Hieman jäin miettimään tuota aloituksen, "hermoni eivät kestä muita ihmisiä", mitä se tarkalleen pitää sisällään, jotain sellaistako, ettet kestä kun ihmiset eivät toimi/käyttädy haluamallasi tavalla, et saa aina haluamaasi, mihin viittaa että koet ettet saa tahtoasi lävitse.

        En tiedä minkä ikäinen olet, mutta mun mielestä tuo asia ettei useinkaan saa tahtoaan lävitse, opitaan jo hyvin pienenä ja viimeistään ainakin kouluiässä, että siltä osin varmaan tuttua juttua. kaikille.

        Missä määrin sitten "totuus siitä ettei useinkaan saa tahtoaan lävitse" haittaa elämää vielä aikuisenakin, on sitten taas toinen juttu. Toki se joskus harmittaa, mutta piti oikein miettimän, että voiko se tosissaan jollekkin muodostua vielä aikuisiälläkin ongelmaksi.


      • Tuos ku ny jotain tuli tän manipulointi aiheen tiimoilta lueskeltuakin, niin tekee mieli laittaa viä tämäkin linkki, vaikka se ei aloittajan ongelmaan ihan yks yhteen sovikkaan, vaikka voihan sitä ehkä tuntea itsensä uhriksikin, jos ei saa tahtoaan lävitse.

        Mutta uskoisin, että joku saattaa tuntea/tunnistaa tämmösen manipuloivan uhrinkin

        https://mielenihmeet.fi/manipuloiva-uhri/


      • hjfgk
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Tuos ku ny jotain tuli tän manipulointi aiheen tiimoilta lueskeltuakin, niin tekee mieli laittaa viä tämäkin linkki, vaikka se ei aloittajan ongelmaan ihan yks yhteen sovikkaan, vaikka voihan sitä ehkä tuntea itsensä uhriksikin, jos ei saa tahtoaan lävitse.

        Mutta uskoisin, että joku saattaa tuntea/tunnistaa tämmösen manipuloivan uhrinkin

        https://mielenihmeet.fi/manipuloiva-uhri/

        " oikeuttaa tihutyönsä menneellä kärsimyksellä"

        Siinä kai se parhain tunniste ko. tyypistä. Onko siinä jotakin samaa kuin kaataa omat pettymyksensä menneisyydestä uuden uhrin niskaan? Omat mokansa toisen kannettavaksi, sellaisen toisen, joka vain ajatteli, että kuuntelenpa nyt tuota onnetonta, että pääsisi eteenpäin. Eihän se eteenpäin mene koskaan tuolla tavoin, tulee vain koukuttaneeksi toisen...


      • hhjjffggkk
        hjfgk kirjoitti:

        " oikeuttaa tihutyönsä menneellä kärsimyksellä"

        Siinä kai se parhain tunniste ko. tyypistä. Onko siinä jotakin samaa kuin kaataa omat pettymyksensä menneisyydestä uuden uhrin niskaan? Omat mokansa toisen kannettavaksi, sellaisen toisen, joka vain ajatteli, että kuuntelenpa nyt tuota onnetonta, että pääsisi eteenpäin. Eihän se eteenpäin mene koskaan tuolla tavoin, tulee vain koukuttaneeksi toisen...

        Hohhoijakkaa.. Voisi oikeasti mielisairaat ihmiset lopettaa omien tihutöidensä nokittamisen syyttömien niskoille. Projisointi oikein kukkii tällä palstalla. Valitettavasti en suostu syyllistymään, enkä tuntemaan häpeää. Kyvyttömyys noiden tunteiden, sekä empatian tuntemiseen löytyy peiliin katsomalla. En ota myöskään vastuuta, jos persoonallisuushäiriöinen ihminen ei itse tajua lopettaa käytöstään.


      • Myyrmanni
        hjfgk kirjoitti:

        " oikeuttaa tihutyönsä menneellä kärsimyksellä"

        Siinä kai se parhain tunniste ko. tyypistä. Onko siinä jotakin samaa kuin kaataa omat pettymyksensä menneisyydestä uuden uhrin niskaan? Omat mokansa toisen kannettavaksi, sellaisen toisen, joka vain ajatteli, että kuuntelenpa nyt tuota onnetonta, että pääsisi eteenpäin. Eihän se eteenpäin mene koskaan tuolla tavoin, tulee vain koukuttaneeksi toisen...

        On mahtava paikka.


      • Lainaus_link
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

        Tuos ku ny jotain tuli tän manipulointi aiheen tiimoilta lueskeltuakin, niin tekee mieli laittaa viä tämäkin linkki, vaikka se ei aloittajan ongelmaan ihan yks yhteen sovikkaan, vaikka voihan sitä ehkä tuntea itsensä uhriksikin, jos ei saa tahtoaan lävitse.

        Mutta uskoisin, että joku saattaa tuntea/tunnistaa tämmösen manipuloivan uhrinkin

        https://mielenihmeet.fi/manipuloiva-uhri/

        Lainaus linkistä:
        "Tunnet itsesi syylliseksi kun olet kyseisen henkilön seurassa. Jokainen keskustelu, joka sinulla on hänen kanssaan, jättää sinulle vaikutelman, että olet vastuussa jostakin, mutta et kykene määrittämään sitä. Tunnet surua tai epämääräistä epämukavuutta itsessäsi."
        Tälläkin palstalla on tämäntyyppistä kirjoittelua ollut. On jopa suoraan sanottu, että palstan muut kirjoittajat ovat vastuussa tämän kyseisen kirjoittajan onnettomuudesta...


      • pelkotakaraivossa

        Siksi hänen kätensä menivät nyrkkiin monta kertaa, ei pystynyt ojentamaan kättään mihin voisi tarttua.


      • TaustatiedotHallussa
        Lainaus_link kirjoitti:

        Lainaus linkistä:
        "Tunnet itsesi syylliseksi kun olet kyseisen henkilön seurassa. Jokainen keskustelu, joka sinulla on hänen kanssaan, jättää sinulle vaikutelman, että olet vastuussa jostakin, mutta et kykene määrittämään sitä. Tunnet surua tai epämääräistä epämukavuutta itsessäsi."
        Tälläkin palstalla on tämäntyyppistä kirjoittelua ollut. On jopa suoraan sanottu, että palstan muut kirjoittajat ovat vastuussa tämän kyseisen kirjoittajan onnettomuudesta...

        Lintubongareiden olisi ollut hyvä selvittää etukäteen, ettei puhelimen tai netin kuuluvuus kata pieniä paikkakuntia.. Se se vasta hämmentävää on.


      • rikollisetjaylpeätsiitä
        TaustatiedotHallussa kirjoitti:

        Lintubongareiden olisi ollut hyvä selvittää etukäteen, ettei puhelimen tai netin kuuluvuus kata pieniä paikkakuntia.. Se se vasta hämmentävää on.

        Ja paikalle ilmaantui taas "narsistin hovi ja ylpeä siitä"?


    • 3498

      Taas annat itsellesi synninpäästön, arvuuttelet vääriä tekojasi normaaliksi käytökseksi, muka kaikkihan niin tekee. Ei sinun tarvitse tunteilla itseäsi huonoksi. Sinun pitää lopettaa väärät tekosi.

    • Kaikki_

      Kaikki se energia, mitä käytät valheiden maalailemiseen, että näyttäsit muiden tauluissa sellaiselta kuin haluaisit näyttää... Miksi ihmeessä et käytä sitä energiaa itsesi muuttamiseksi sellaiseksi, että kuva olisi todellinen?

    • ilkiöinen

      Olet minun mielestäni ehkä vähän kieroutunut. Kai tajuat että mielitekosi saattaa tehdä hallaa kohteillesi tai ajaa jopa tuhoon. Haluttaako kantaa vastuu yhtälailla?

      Hyvä puoli on että tiedostat asian ja koet tarvetta muuttaa ja kontrolloida käytöstäsi. Todellakin, moni ei ole kovin hyvin edes tietoinen omista tuhopuolistaan ja vaikuttimistaan.

    • RajaTerveen

      Ja sairaan välillä kulkee halussa tuhota. Normaali ihminen ei tuhoa omilla toimillaan ja käytöksellään muita. Omista oikeuksista ja rajoista kiinni pitäminen ei ole tuhoamista, vaikka joku sen niin saattaa kokeakin.

    • VittuEttäVäsyttävää

      Jatka vain manipulointia. Jää yksin,tee niinkuin on helpointa. Onneksi on mahtavia ihmisiä joiden seuraan halutaan,jotka antavat muille hyvää. Pysy sinä lestissäsi,äläkä tuo tähän maailmaan vahingossakaan mitäään mikä vaatii vaivanäköä.

    • Aloitus_on

      Aloitus on ilm. provo kun aloittaja ei ole palannut mitenkään kommentoimaan saamiaan erityyppisiä ja monipuolisia vastauksia.

    • Olenkohirveä

      Koen kyllä etten tule omana itsenäni muiden kanssa toimeen. Tulipa tästä mieleeni sekin, että näinhän minut on myös kasvatettu...

      En mielestäni tahallani vahingoita manipuloinnilla ketään. Paitsi vihaisena, mutta kukapa ei vihaisena toisia satuttaisi sanoilla esimerkiksi? Hyvin tavallista.

      Olen tuosta yhteenlaskutoimituksen linkistä eri mieltä, koska on olemassa traumaperäinen stressihäiriö esimerkiksi mikä voi vaikuttaa uhriin pitkäksikin aikaa.

      Ilkiöinen, en halua ketään ajaa tuhoon, en oikeastaan tällä hetkellä halua kenellekään pahaa. Ja monia ihmisiä olen ohjannut oikeille raiteille elämässä, auttanut paljonkin. Tosin joitain ihmisiä olen vahingossa vienyt huonoillekin teille.

      "Vittuettäväsyttää", viestisi oli melko ilkeä, oletko katsonut millaista on oma käytöksesi, kova olet ilmeisesti ainakin tuomitsemaan muita? :)

      • "Olen tuosta yhteenlaskutoimituksen linkistä eri mieltä, koska on olemassa traumaperäinen stressihäiriö esimerkiksi mikä voi vaikuttaa uhriin pitkäksikin aikaa. "

        No linkin laitoin ny ihan pelkästään liittyen valitsemaasi aiheeseesi "manipulointi", että on olemassa ihmisiä jotka pitävät yllä tuota uhrin statusta syystä tai toisesta koska saavat siitä jonkinlaista hyötyä

        Varsinaisesti en viitannut sen kummemmin narsistien uhreihin, enkä tarkoittanut sellaisiakaan uhreja joille on jäänyt traumaattisen kokemuksensa myötä tuo mainitsemasi stressihäiriö

        Jos luit linkin, niin siinäkin tuotiin tuo asia esille ja aiheena oli nimenomaan manipuloiva uhri. Sellainenkin voi olla hyvä tunnistaa

        Tää ny ihan vaan selvennykseksi, että tosiaan uhrin roolistakin käsin voi manipuloida ja huijata ihmisiä saadakseen itselleen huomiota , hyötyä yms.


      • poiuytrewsdf

        En lahtenykaan viela vaikka tanaan on ollut elamani vaikein paiva...
        Mulle joku auttaja kerran ehdotti sellasta etta ma olisin ikaankuin keksinyt ongelmani saadakseni huomiota (eri sanoin mutta sisaltö oli sen kaltainen), mutta mun kohdalla totuus on etta ma saisin paljon enemman huomiota ilman naita ongelmia mun taiteen kautta...
        Niinku nuorenakin sain ennenkuin olin halvaantunut ja ennenkuin narsistit iski pahemmin yms .
        Kutsuttiin joskus jänniinkin paikkoihin taidettani tuomaan esiin ja kerrankin joku tuntematon japanilainen pariskunta pysaytti mut kadulla, kun he oli jossain ottanut mun taiteesta valokuvan ja halus nayttaa sita mulle...
        Mutta ma olen ollut yhteensa noin 12 vuotta merkittavasti estynyt tekemaan taidettani ulkoisista syista fyysisista vammoista ja henkisesta vakivallasta johtuen...
        Ja se ON mun oikea ongelma, eika painvastoin...
        Voin vannoa, etta taiteellani saisin paljon enemman huomiota kuin ongelmillani ja 10 000 kertaa enemman, jos mulla olis rahaa...
        Saan kalliita mainoksia konsteista milla taiteeni saisi aika laajasti kansainvalisestikin nakyville, mutta eihan mulla ole rahaa semmosiin...ku ma joudun nytkin elaan viikon pelkilla mansikoilla.
        Etta naa mun ongelmat ei todellakaan ole mitaan psykologista juttua pohjimmiltaan...
        Naa on fyysisia vammoja, henkista vakivaltaa, taloudellisia vaikeuksia...
        Tassa on luonnollista, etta aivokoppakin on kovilla, joten ma yritan treenata sita parhaani mukaan. Aina ei mene niin hyvin. Tanaan oli vaikea paiva.
        Ehka tasta taas paasee eteenpain...


      • poiuytrdf

        Taidetta kun jos voi tehda vammojen estamatta, niin saa helposti 10-1000 ihmisen huomion jollain tapaa ihan noin kerralla yhden paivan aikana.
        Niin aika paljon pitas olla ongelmia, etta ihan sais tuhannen terapeutin huomion ja viela samana paivana.

        Mutta mulla on ollut vaikea paiva kenties koska otti koville mun päälle, koska ma harjoittelin jopa tunnin ajan kavelemista mita en ole tainnut tehda koko vuonna. Mulla meinaa menna paa ihan pyöralle siita.


      • jdopdhoh
        poiuytrewsdf kirjoitti:

        En lahtenykaan viela vaikka tanaan on ollut elamani vaikein paiva...
        Mulle joku auttaja kerran ehdotti sellasta etta ma olisin ikaankuin keksinyt ongelmani saadakseni huomiota (eri sanoin mutta sisaltö oli sen kaltainen), mutta mun kohdalla totuus on etta ma saisin paljon enemman huomiota ilman naita ongelmia mun taiteen kautta...
        Niinku nuorenakin sain ennenkuin olin halvaantunut ja ennenkuin narsistit iski pahemmin yms .
        Kutsuttiin joskus jänniinkin paikkoihin taidettani tuomaan esiin ja kerrankin joku tuntematon japanilainen pariskunta pysaytti mut kadulla, kun he oli jossain ottanut mun taiteesta valokuvan ja halus nayttaa sita mulle...
        Mutta ma olen ollut yhteensa noin 12 vuotta merkittavasti estynyt tekemaan taidettani ulkoisista syista fyysisista vammoista ja henkisesta vakivallasta johtuen...
        Ja se ON mun oikea ongelma, eika painvastoin...
        Voin vannoa, etta taiteellani saisin paljon enemman huomiota kuin ongelmillani ja 10 000 kertaa enemman, jos mulla olis rahaa...
        Saan kalliita mainoksia konsteista milla taiteeni saisi aika laajasti kansainvalisestikin nakyville, mutta eihan mulla ole rahaa semmosiin...ku ma joudun nytkin elaan viikon pelkilla mansikoilla.
        Etta naa mun ongelmat ei todellakaan ole mitaan psykologista juttua pohjimmiltaan...
        Naa on fyysisia vammoja, henkista vakivaltaa, taloudellisia vaikeuksia...
        Tassa on luonnollista, etta aivokoppakin on kovilla, joten ma yritan treenata sita parhaani mukaan. Aina ei mene niin hyvin. Tanaan oli vaikea paiva.
        Ehka tasta taas paasee eteenpain...

        "Etta naa mun ongelmat ei todellakaan ole mitaan psykologista juttua pohjimmiltaan..."

        No jos noin katsot niin ehkä sitten...

        Mielestäni henkisen väkivallan kohteena oleminen ei ole mikään pikkujuttu psykologisesti. Olethan joutunut herkkyytesi lisäksi eristyksiin sen takia. Ehkä kykenet älyllisesti käsittelemään asiaa, mutta eikö se muka mitään vaikutusta ole tehnyt sinuun, että jo pienestä pitäen sinua on käytetty vanhempiesi peleissä nappulana varastaen mahdollisuutesi ja potentiaalisi?


      • poiuytdfghb

        Jos ma olisin fyysisesti kunnossa menemaan vaikka nyt jonnekin hippifestivaaleille esitteleen taidetta, niin olishan siella yleisöa ja seuraa... :)
        Kylla ma viihtyisin paremmin vaikka hippien kuin "auttajien" seurassa...


      • poiuytfdfg
        jdopdhoh kirjoitti:

        "Etta naa mun ongelmat ei todellakaan ole mitaan psykologista juttua pohjimmiltaan..."

        No jos noin katsot niin ehkä sitten...

        Mielestäni henkisen väkivallan kohteena oleminen ei ole mikään pikkujuttu psykologisesti. Olethan joutunut herkkyytesi lisäksi eristyksiin sen takia. Ehkä kykenet älyllisesti käsittelemään asiaa, mutta eikö se muka mitään vaikutusta ole tehnyt sinuun, että jo pienestä pitäen sinua on käytetty vanhempiesi peleissä nappulana varastaen mahdollisuutesi ja potentiaalisi?

        Mutta jos ma en olis fyysisesti vammaantunut ma parjaisin silti.
        Silla mulla oli tosi kova paa ennen aivovammaa.
        Ma aina sanoin: "ma oon herkka mutta mulla on kova paa!"
        Mutta taa fyysinen vamma pehmitti mun aivotkin...


      • ppiuytrdfg
        poiuytdfghb kirjoitti:

        Jos ma olisin fyysisesti kunnossa menemaan vaikka nyt jonnekin hippifestivaaleille esitteleen taidetta, niin olishan siella yleisöa ja seuraa... :)
        Kylla ma viihtyisin paremmin vaikka hippien kuin "auttajien" seurassa...

        Ei mua herkkyys eristyksiin aja vaan aisti ym neurologiset vammat...
        Naiden vammojen kanssa ei parjaa hippifestivaaleilla ainakaan ilman henkilökohtaista avustajaa...
        Kylla ma muuten olisin ny kovasti menossa hippifestivaaleille...


      • poiuytrdsdfg
        jdopdhoh kirjoitti:

        "Etta naa mun ongelmat ei todellakaan ole mitaan psykologista juttua pohjimmiltaan..."

        No jos noin katsot niin ehkä sitten...

        Mielestäni henkisen väkivallan kohteena oleminen ei ole mikään pikkujuttu psykologisesti. Olethan joutunut herkkyytesi lisäksi eristyksiin sen takia. Ehkä kykenet älyllisesti käsittelemään asiaa, mutta eikö se muka mitään vaikutusta ole tehnyt sinuun, että jo pienestä pitäen sinua on käytetty vanhempiesi peleissä nappulana varastaen mahdollisuutesi ja potentiaalisi?

        Veihan ne mun mahdollisuudet.
        Ma olisin ehka muuten nyt ihan keskivertomenestyva taiteilija.
        Ja hippifestivaaleillakin saattaisin poiketa.
        Ja mulla olis joku taiteilijamies...


      • hliupuphhg
        poiuytrdsdfg kirjoitti:

        Veihan ne mun mahdollisuudet.
        Ma olisin ehka muuten nyt ihan keskivertomenestyva taiteilija.
        Ja hippifestivaaleillakin saattaisin poiketa.
        Ja mulla olis joku taiteilijamies...

        Voi surku tulee sua, Mä voisin tulla avustamaan sua vaikken itse mikään festarimenijä olekaan. Mutta jos sun mieli halaijaisi semmoisille niin mun mielestä sun tulis saada se kokemus. Ehkä joku järjestö tai julkispuolen toimija järjestää avustajia vammautuneille?


      • poiuytredfg

        Ma haluaisin paasta toiseen kaupunkiin taidetapahtumaan, mutten voi sinne yksin lahtea kun mulla on tommosta niinkuin lievahkön epilepsian tapaista. ym.
        Mutta kun ma en voi ottaa keta sattuu avustajia, tai muuten menee vaan vaikeemmaksi kuin yksin. Ma koen avustajat helposti vahan epamiellyttaviksi, koska ma olen taiteilija niin sellaisilla on taipumusta tulla liian uteliaaksi mun persoonasta koska oon vahan erilainen vammanen. Mutta ma olen itse ihan tyytyvainen persoonaani periaatteessa, en mitenkaan masentunutkaan, niin ma en koe vaikeuksiani psykologisiksi.
        Ainoastaan manipuloinnin vaikutukset on mulle ikaankuin psykologinen ongelma.
        Pitais treenata paa niin ettei ne niin vaikuttais muhun.

        Sina varmaan olisit ihan kiva, mutta en ma oikeen voi tata kautta :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1769
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1674
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      64
      1513
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1505
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1485
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1392
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe