Tesla pystyy vastaamaan haasteisiin.

1._Markkinat

71

759

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Utopiat

      Tesla vasta opettelee rakentamaan autoja.
      Ergonomia täysin päin persettä ja paljon muuta kehitettävää ja parannettavaa.
      Ei kova hinta merkitse teslan kohdalla että saat laadukkaan auton allesi.

      Suuret utopistiset helkutukset samaa potaskaa kuin volkkarilla ja nyt volvo liittyi volkkarikerhoon.

    • TeslaModel3

      Näin uuden Tesla Model 3 mallin Kaarinassa . Toimitetaanko Tesla Model 3 mallia asiakkaille jo?

      • Zyz

        Et ole nähnyt. Ekat sarjatuotannon 30 kpl. luovutetaan huomenna.
        Suomeen ehkä vuoden päästä.


      • ModelE

        Luultavasti näit X-mallin, joka näyttää erehdyttävästi model 3:lta.

        Model 3 toimitukset Eurooppaan alkaa aikaisintaan ensi vuoden toisella puoliskolla.


      • Jokutoinen_

        Niin onko yrityksen tämän hetkinen laskennallinen arvo sama, kuin resurssit? Mun mielestä resurssit on sitä, että kassa on vahva ja talossa paljon osaamista ja kapasiteetti kunnossa. Ja se mitä tulee varsinaiseen aloitukseen, niin Teslasta tuskin tulee Applen kaltaista tekijää automarkkinoille, vaikka heillä jonkinlaista etulyöntiasemaa tällä hetkellä voi ollakin. Mitään poikkeuksellista osaamista heillä ei ole verrattuna muihin merkittäviin auton valmistajiin. Tesla sinällään on ihan mainio auto ja toivonkin, että muut autonvalmistaja alkavat tuoda markkinoille omia sähköautojaan rivakasti.


      • 1._Markkinat

        Uusi Tesla julkistettin Fremontissa Kaliforniassa. Linkki...


    • 1._Markkinat
    • 1._Markkinat
    • 1._Markkinat
    • Ei_käy_muuten_kävis

      Liian leveä auto (Tesla Model 3). 1 933 mm on liikaa parkkipaikkojen leveyteen nähden.

      • obgelmanratkaisija

        Härre god! Leventäkää niitä parkkipaikkoja, jotka mitoitettu 60-luvun pompannappi-Fiiuille. Ei kapea pikkuauto ole mikään ilo ajaa eikä matkustaa.


    • jejsjsdsd

      Jos Tesla olisi ns normaali firma se olisi ajat sitten ajettu konkurssiin tolkuttomien velkojen takia. Mutta kun se ei ole niin antaa menon jatkua.

      • Zyz

        Suuret velat eivät aiheuta konkurssia kenellekään, maksamattomat velat aiheuttavat. Teslalla ei ole maksamattomia velkoja. Suuret velat johtuvat ainoastaan investoinneista tuotekehitykseen ja gigafaktoryyn eli maailman suurimpaan auto,- ja akkutehtaaseen...tuotantoa (rahantuloa) kun ei ole ilman tehdasta.
        Mieti että 500 000 asiakasta on antanut kukin 1000€ varausmaksun autosta jota ei ole nähnyt kuin kuvissa, nämä samat asiakkaat odottavat malttamattomana että saavat työntää kukin yli 35 000 - 60 000€ lisää Teslalle Model 3.sta. Minkä muun autotehtaan tuotetta on näin varattu?
        Konkurssiinko tuollainen firma mielestäsi joutaisi?


      • ToivoJaPelkään

        Kannattaa lukea esim joku liiketaloudenoppikirja velasta, pääomasta ja omaisuudesta.
        Taloudelliset realiteetit ja ideologia ovat kaksi eri asiaa.

        Pitää muistaa se, että yhtiöllä on tolkuttomasti lainaa ja vastattavaa. Esim varausmaksut on syöty ja vastattavaa niistä kertyy 500 miljoonaa. Ennen kuin Tesla tuottaa voittoa ja on velaton menee vuosikymmen tai toinen. Tesla ei ole ainut sähköautojen kehittäjä, he tulevat ja ovat jo saanneet monta todellista kilpailjaa jota eivät kumarra Teslaa.

        Asiasta löytyy monta kriittistä artikkelia...esim.
        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/tesla-keraa-jalleen-rahaa-jopa-1-5-miljardia-uuden-mallin-tuotantoon-6667701
        Kilpalijoita tulee vanhojen lisäksi uusista yhtiöistä:
        http://www.tuulilasi.fi/uutiset/lucid-motors-air-ensimmainen-todellinen-teslan-kaltainen-tesla-haastaja
        https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kiinalainen-teslan-tappaja-saapuu-eurooppaan-haastaa-myos-audin-ja-bmw-n-maksaa-toyotan-verran/6211672#gs.TK9f_og
        https://tekniikanmaailma.fi/autot/fiskerilta-uusi-automalli-2017/

        Itse en laittasi ropoakaan Teslan puolesta, jos kyseessä olisi vedonlyönti. Tästä huolimatta toivon Teslalle hyvää jatkoa.


      • kaha53
        Zyz kirjoitti:

        Suuret velat eivät aiheuta konkurssia kenellekään, maksamattomat velat aiheuttavat. Teslalla ei ole maksamattomia velkoja. Suuret velat johtuvat ainoastaan investoinneista tuotekehitykseen ja gigafaktoryyn eli maailman suurimpaan auto,- ja akkutehtaaseen...tuotantoa (rahantuloa) kun ei ole ilman tehdasta.
        Mieti että 500 000 asiakasta on antanut kukin 1000€ varausmaksun autosta jota ei ole nähnyt kuin kuvissa, nämä samat asiakkaat odottavat malttamattomana että saavat työntää kukin yli 35 000 - 60 000€ lisää Teslalle Model 3.sta. Minkä muun autotehtaan tuotetta on näin varattu?
        Konkurssiinko tuollainen firma mielestäsi joutaisi?

        Yli 60 000 on perunut Teslan oston jo nyt, kuinkahan moni ehtii perua vielä, kun auton saanti venyy?


      • no.hätä

        Tilauskirjoissa yhä yli 450 000 malli 3:sta ja peruttujen tilausten vastapainona sataa uusia tilauksia sisään.


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        Yli 60 000 on perunut Teslan oston jo nyt, kuinkahan moni ehtii perua vielä, kun auton saanti venyy?

        Suuri osa peruneista on ostanut Model S.n tai X.n.
        Toki perumisien syitä tuollaisessa joukossa on muitakin.
        Varaajat ovat varatessaan tienneet että eurooppaan autoja saadaan korkeintaan 2018 lopulla, voi mennä pidemmällekin.
        Niin kuin tuossa mainittiin , uusia tilauksia tulee jatkuvasti lisää.


      • se.on.normaalia
        kaha53 kirjoitti:

        Yli 60 000 on perunut Teslan oston jo nyt, kuinkahan moni ehtii perua vielä, kun auton saanti venyy?

        Ihan sama kuinka moni on perunut, kunhan tilaukset ylittävät aina toimituskapasiteetin


    • EiJatkoon

      Ylivoimainen on hintakin normiostajalle.

      • Zyz

        Normiostaja?? Minkälainen hän on? Tuolla tiellä ajellessani näen että suuri osa siellä liikkuvista autoista on maksanut uutena yli 40 000€.
        Model 3.n ominaisuudet ovat nykyisiin muihin n. 40 000€.n autoihin verrattuna mielestäni reilusti paremmat.


      • kaha53
        Zyz kirjoitti:

        Normiostaja?? Minkälainen hän on? Tuolla tiellä ajellessani näen että suuri osa siellä liikkuvista autoista on maksanut uutena yli 40 000€.
        Model 3.n ominaisuudet ovat nykyisiin muihin n. 40 000€.n autoihin verrattuna mielestäni reilusti paremmat.

        Mediaanihinta uudelle autolle Suomessa n. 25 000€, keskihintakin on vain reilut 30 000 €. Missä olet koeajanut Tesla 3, kun pystyt vetailemaan sitä muihin autoihin?


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        Mediaanihinta uudelle autolle Suomessa n. 25 000€, keskihintakin on vain reilut 30 000 €. Missä olet koeajanut Tesla 3, kun pystyt vetailemaan sitä muihin autoihin?

        Kirjoitin "suuri osa" en "suurin osa".
        Olen ajanut 40 000 euron täyssähköautolla ja 50 000 euron polttomoottoriautolla, minä valitsisin näistä sähköauton, se riittäköön perusteluksi.
        Nykyisiin 40 000 euron sähköautoihin verrattuna Tesla 3 on jo ennakkotietojen perusteella huomattavasti parempi.


      • kaha53
        Zyz kirjoitti:

        Kirjoitin "suuri osa" en "suurin osa".
        Olen ajanut 40 000 euron täyssähköautolla ja 50 000 euron polttomoottoriautolla, minä valitsisin näistä sähköauton, se riittäköön perusteluksi.
        Nykyisiin 40 000 euron sähköautoihin verrattuna Tesla 3 on jo ennakkotietojen perusteella huomattavasti parempi.

        Kirjoittelet paljon Teslasta, muttet ole edes koeajanut sitä???


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        Kirjoittelet paljon Teslasta, muttet ole edes koeajanut sitä???

        Mistäköhän noin päättelet? En omista, köyhä kun olen, mutta ajanut olen useamman kerran S- mallilla, yhteensä noin 600km.


      • kaha53
        Zyz kirjoitti:

        Mistäköhän noin päättelet? En omista, köyhä kun olen, mutta ajanut olen useamman kerran S- mallilla, yhteensä noin 600km.

        Kommentoit tuolla aiemmin, että olet ajanut 40 000 sähköautolla. Teslahan on hieman kalliinpi.


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        Kommentoit tuolla aiemmin, että olet ajanut 40 000 sähköautolla. Teslahan on hieman kalliinpi.

        Ja mielestäsi en ole voinut ajaa myös Teslalla?? Outoja kommentteja sulla.


      • kaha53
        Zyz kirjoitti:

        Ja mielestäsi en ole voinut ajaa myös Teslalla?? Outoja kommentteja sulla.

        Sori, että tajusin väärin.
        Mistä sulle on tullut tuollainen Tesla myönteisyys? Tesla myynyt 2016 n. 60 000 kpl Eurooppa USA Kiina, kun esim. Toyota 3,7 mlj. Mercedes 1,5 mlj. ja BMW 1,3 mlj.
        Teslalla ei ole minkäänlaista kokemusta isoista määristä. Mallia 3 työntekijöillä 30 kpl.
        On ihan eri asia tehdä 150-250 000 € auto ja myydä niitä muutama kymmenentuhatta, kuin tehdä 20-30 000 € auto ja myydä niitä satojatuhansia/miljoonia.
        Tarkoitan tällä sitä, että Teslasta autonvalmistajana emme tiedä vielä mitään.


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        Sori, että tajusin väärin.
        Mistä sulle on tullut tuollainen Tesla myönteisyys? Tesla myynyt 2016 n. 60 000 kpl Eurooppa USA Kiina, kun esim. Toyota 3,7 mlj. Mercedes 1,5 mlj. ja BMW 1,3 mlj.
        Teslalla ei ole minkäänlaista kokemusta isoista määristä. Mallia 3 työntekijöillä 30 kpl.
        On ihan eri asia tehdä 150-250 000 € auto ja myydä niitä muutama kymmenentuhatta, kuin tehdä 20-30 000 € auto ja myydä niitä satojatuhansia/miljoonia.
        Tarkoitan tällä sitä, että Teslasta autonvalmistajana emme tiedä vielä mitään.

        "Mistä sulle on tullut tuollainen Tesla myönteisyys?"
        Olen aina ollut autoista kiinnostunut ja uusi tekniikka kiinnostaa. Sähköautot ja varsinkin Tesla vaan on jotain sellaista autoilussa mitä ei ole ennen ollut ja sellaisella ajaessa tajuaa miten vanhanaikainen ja kömpelö polttomoottoritekniikka vaihteineen on. Myös Teslan koko systeemi että autoa voi parantaa ja jopa korjata softan avulla etänä on hienoa, millään muulla automerkillä ei tietääkseni tuollaista ole. Kaikenkaikkiaan Tesla on huimasti edellä muita autoja tekniikassa ja innovatiivisuudessa.

        Tesla on uusi autoalan yritys ja ovat lähteneet ennakkoluulottomasti tekemään omaa juttuaan, muut vanhat automerkit ovat tuudittautuneet vanhaan tekniikkaan ja nyt heillä on sähköautokilpailussa "housut kintuissa" ilman omia akkutehtaita ja latausinfraa.
        Tesla on velkainen yritys mutta niiden autoilla on kate hyvä. Tuotekehitys ja gigafaktorin rakentaminen on kuluttanut huomattavasti enemmän kuin nykyisellä tuotannolla irti saa, mutta tilauskanta on kohdallaan.
        Minulla on kova usko Tesla 3.n onnistumiseen, mikään mielestäni ei viittaa siihen ettei onnistuisi, mutta lähitulevaisuus sen kertoo.
        Tesla Model 3.n olen varannut ja siitä lisää tietoa odotan, suomen hinnat kiinnostaa tietenkin eniten. Saisi puolestani euro nyt vahvistua reilusti...
        Nähtäväksi jää miten tuotanto sujuu, varmaankin viivästyksiä tulee varsinkin ensimmäisen vuoden aikana, mutta on kyllä tavoitteetkin korkealla.


    • HuonostiKäy

      Model 3 ei tule maksamaan koskaan sama verran kuin kilpalijoiden vastaavat autot - näin se vain on. 40.000€ ei ole keskihinta uudesta autosta nyt eikä ihan heti tulevaisuudessakaan.
      Uskokoot ketä haluaa - minä veikkaan karua loppua, kilpailu on vasta alkamassa.

      • Zyz

        "Model 3 ei tule maksamaan koskaan sama verran kuin kilpalijoiden vastaavat autot - näin se vain on"
        Kilpailijan vastaava auto? Kokonsa puolesta jos vertaa Tesla on kalliimpi kuin kilpailijan hinnat-alkaen malli, mutta ominaisuuksiin verrattuna kilpailijalta ei vastinetta edes löydy.
        Tesla 3 on verrattu BMW 330i.n kilpailijaksi ja siinä on otettu huomioon auton koko ja suorituskyky. Käytön edullisuuteen BMW ei pysty vastaamaan. Ainoa missä BMW on parempi on tankkauksen nopeus.


      • värillisetLasitPois.kts

        BMW parempi ainakin sisustuksen laadussa ja materiaaleissa, ajo-ominaisuuksissa (kyllä, valovuoden edellä vaikka Teslassa on painopiste alhaalla) ja yleisessä teknisessä laadussa.


      • PahaaPelkään
        Zyz kirjoitti:

        "Model 3 ei tule maksamaan koskaan sama verran kuin kilpalijoiden vastaavat autot - näin se vain on"
        Kilpailijan vastaava auto? Kokonsa puolesta jos vertaa Tesla on kalliimpi kuin kilpailijan hinnat-alkaen malli, mutta ominaisuuksiin verrattuna kilpailijalta ei vastinetta edes löydy.
        Tesla 3 on verrattu BMW 330i.n kilpailijaksi ja siinä on otettu huomioon auton koko ja suorituskyky. Käytön edullisuuteen BMW ei pysty vastaamaan. Ainoa missä BMW on parempi on tankkauksen nopeus.

        En verrannut Model 3:a mihinkään nykyiseen autoon, kun sitä ei voi oikein verrata - kun sitä ei ole saatavilla. Kaikki suuret auton valmistajat tuovat kilpailijan Teslalle ja hinta tulee olemaan joko samaa luokkaa tai halvempi - esim BMW on hyvä esimerkki. Kävin ajamassa nykyisen plugin hybridin e330, tämä on auto ja voin kuvitella mitä BMW tulee jatkossa tarjoamaan täyssähköautojen osalta.

        Korostan sitä, että kaikilta suurilta tulee kilpailija Teslalle sekä on tulossa kokonaan uusia toimijoita eikä Teslalla ole käytössää yhtään mitään erikoista tekniikkaa - ei ainuttakaan mullistavaa etua. Mitkä on ne Teslan ylivoimaiset ominaisuudet?

        Kotimaassa riittäisi mainiosti 250km toimintamatka - ainakin minulle ja monelle muullekin. En näe mitään syytä ahtaa autoa täyteen sormipattereita jotta pääsisin sillä 100-200 km pidemmälle yhdellä latauksella - ei ole tarpeellista eikä tehokasta.

        Hinta ja se mitä hinnalla saa tulee olemaan avainasemassa kun valitaan autoja ja siinä ei Tesla tule pärjäämään ikinä. Pelkkä imago ei riitä, pitää olla jotain muutakin.


      • kaha53
        PahaaPelkään kirjoitti:

        En verrannut Model 3:a mihinkään nykyiseen autoon, kun sitä ei voi oikein verrata - kun sitä ei ole saatavilla. Kaikki suuret auton valmistajat tuovat kilpailijan Teslalle ja hinta tulee olemaan joko samaa luokkaa tai halvempi - esim BMW on hyvä esimerkki. Kävin ajamassa nykyisen plugin hybridin e330, tämä on auto ja voin kuvitella mitä BMW tulee jatkossa tarjoamaan täyssähköautojen osalta.

        Korostan sitä, että kaikilta suurilta tulee kilpailija Teslalle sekä on tulossa kokonaan uusia toimijoita eikä Teslalla ole käytössää yhtään mitään erikoista tekniikkaa - ei ainuttakaan mullistavaa etua. Mitkä on ne Teslan ylivoimaiset ominaisuudet?

        Kotimaassa riittäisi mainiosti 250km toimintamatka - ainakin minulle ja monelle muullekin. En näe mitään syytä ahtaa autoa täyteen sormipattereita jotta pääsisin sillä 100-200 km pidemmälle yhdellä latauksella - ei ole tarpeellista eikä tehokasta.

        Hinta ja se mitä hinnalla saa tulee olemaan avainasemassa kun valitaan autoja ja siinä ei Tesla tule pärjäämään ikinä. Pelkkä imago ei riitä, pitää olla jotain muutakin.

        USA-autojen kestävyysimagokin aika heikko. Tesla 3 menestys voi olla jättimenestys tai jättifloppi.


      • Zyz
        PahaaPelkään kirjoitti:

        En verrannut Model 3:a mihinkään nykyiseen autoon, kun sitä ei voi oikein verrata - kun sitä ei ole saatavilla. Kaikki suuret auton valmistajat tuovat kilpailijan Teslalle ja hinta tulee olemaan joko samaa luokkaa tai halvempi - esim BMW on hyvä esimerkki. Kävin ajamassa nykyisen plugin hybridin e330, tämä on auto ja voin kuvitella mitä BMW tulee jatkossa tarjoamaan täyssähköautojen osalta.

        Korostan sitä, että kaikilta suurilta tulee kilpailija Teslalle sekä on tulossa kokonaan uusia toimijoita eikä Teslalla ole käytössää yhtään mitään erikoista tekniikkaa - ei ainuttakaan mullistavaa etua. Mitkä on ne Teslan ylivoimaiset ominaisuudet?

        Kotimaassa riittäisi mainiosti 250km toimintamatka - ainakin minulle ja monelle muullekin. En näe mitään syytä ahtaa autoa täyteen sormipattereita jotta pääsisin sillä 100-200 km pidemmälle yhdellä latauksella - ei ole tarpeellista eikä tehokasta.

        Hinta ja se mitä hinnalla saa tulee olemaan avainasemassa kun valitaan autoja ja siinä ei Tesla tule pärjäämään ikinä. Pelkkä imago ei riitä, pitää olla jotain muutakin.

        " Kaikki suuret auton valmistajat tuovat kilpailijan Teslalle"
        Totta, erona vaan että Teslalla autot ovat jo tuotannossa, muilla haaveissa ja piirustuspäydillä.
        "Mitkä on ne Teslan ylivoimaiset ominaisuudet"
        Sähkömoottorin yleinen ajettavuus vs. polttomoottori. Kuten sanoin, kilpailijoilla ei ole tulossa myyntiin varteenotettavaa sähköauto-kilpailijaa moneen vuoteen.
        "Hinta ja se mitä hinnalla saa tulee olemaan avainasemassa kun valitaan autoja ja siinä ei Tesla tule pärjäämään ikinä."
        Saa nähdä mitä esim. BMW.n saman suorituskyvyn ja ominaisuudet omaava sähköauto tulee maksamaan, sitä et tiedä Sinä enkä minä.


      • Zyz
        kaha53 kirjoitti:

        USA-autojen kestävyysimagokin aika heikko. Tesla 3 menestys voi olla jättimenestys tai jättifloppi.

        Saksalaisillako tuo kestävyysimago on sitten hyvä? Japanilaiset taitavat olla sähköautosuunnittelussa eniten jälkijunassa.


      • Zyz
        värillisetLasitPois.kts kirjoitti:

        BMW parempi ainakin sisustuksen laadussa ja materiaaleissa, ajo-ominaisuuksissa (kyllä, valovuoden edellä vaikka Teslassa on painopiste alhaalla) ja yleisessä teknisessä laadussa.

        Sisustuksen laadussa saattaa näin olla, makuasioita. Tesla 3 et ole ajanut, joten ajo-ominaisuudesta et voi tietää, ainakin ylistäviä lausuntoja lehdistön edustajat antaneet. Ajo-ominaisuudetkin ovat makuasioita, joku tykkää rata-automaisuudesta, toinen "lullasta".


      • HiemanTolkkua
        Zyz kirjoitti:

        " Kaikki suuret auton valmistajat tuovat kilpailijan Teslalle"
        Totta, erona vaan että Teslalla autot ovat jo tuotannossa, muilla haaveissa ja piirustuspäydillä.
        "Mitkä on ne Teslan ylivoimaiset ominaisuudet"
        Sähkömoottorin yleinen ajettavuus vs. polttomoottori. Kuten sanoin, kilpailijoilla ei ole tulossa myyntiin varteenotettavaa sähköauto-kilpailijaa moneen vuoteen.
        "Hinta ja se mitä hinnalla saa tulee olemaan avainasemassa kun valitaan autoja ja siinä ei Tesla tule pärjäämään ikinä."
        Saa nähdä mitä esim. BMW.n saman suorituskyvyn ja ominaisuudet omaava sähköauto tulee maksamaan, sitä et tiedä Sinä enkä minä.

        Kyllä tiedän koska BMW on jo kaupoissa....taavi.
        Mikä oli se ylivoimainen asia joka Teslalla on, sähkömoottoriko? Älä viitsi naurattaa.
        Tuotannossa on ainakin kuusi muuta sähköautoa - eli Testa ei ole ainut tuotannossa oleva sähköauto, naurettavat selitykset vain jatkuvat.

        Uusin TM kertoo ja vertailee kaupoissa olevia neljää mallia keskenään - kannattaa lukea.
        Yllätys Saksalainen voitti.
        https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-vertailussa-sahkoautot-volkswagen-kiilasi-ykkoseksi/


      • hyväEttäKeskustellaan

        Tesla kolmosesta ei tietenkään ole varmaa tietoa ajo-ominaisuuksista. Vertasin siksi Tesla ässään, josta kolmonen on Teslan omien sanojensa mukaan riisuttu versio eli ainakaan odotukset ei ole että kolmonen olisi parempi ajo-ominaisuuksiltaan kuin ässä.


      • Zyz
        HiemanTolkkua kirjoitti:

        Kyllä tiedän koska BMW on jo kaupoissa....taavi.
        Mikä oli se ylivoimainen asia joka Teslalla on, sähkömoottoriko? Älä viitsi naurattaa.
        Tuotannossa on ainakin kuusi muuta sähköautoa - eli Testa ei ole ainut tuotannossa oleva sähköauto, naurettavat selitykset vain jatkuvat.

        Uusin TM kertoo ja vertailee kaupoissa olevia neljää mallia keskenään - kannattaa lukea.
        Yllätys Saksalainen voitti.
        https://tekniikanmaailma.fi/autot/tm-vertailussa-sahkoautot-volkswagen-kiilasi-ykkoseksi/

        Noniin, haukkuminen alkaa kun argumentit loppuu...
        En ole väittänyt ettei muita sähköautoja olisi markkinoilla, mutta Teslan kilpailijaa ei yksinkertaisesti ole.
        BMW.n nykyiset polttomoottoriautot ovat isoon Teslaan nähden muinaisjäänteitä vaihteistoineen ja moottoreineen, suurine huoltokuluineen, kalliine käyttökuluineen, veroineen ym,ym. Lisäksi ne ovat toivottoman hitaita. Ajo-ominaisuudet ja sisustan materiaalit ovat makuasioita.


      • IdeologiaSokaisee

        BMW:llä on polttomoottoreiden lisäksi, hybridi, plugin hyridi ja täyssähkäauto valikoimissaan.
        Kumman huoltokustannukset ovat halvemmat BMW vai Teslan? Ja mistä niin päättelet?
        BMW on mukava ajaa ja varustelu on hyvä.

        Miten niin ei ole kilpailjoita johan niitä on lueteltu vaikka kuinka monta ja lisää tulee koko ajan.
        Edelleenkin, Teslan tekniikassa ei ole mitään mullistavaa, ainoa mullistava asia on markkinointi ja tuotannon kalleus sekä hyvikin epämääräinen rahoitus ja suhteeton velkapääoma.

        Kerran vielä, mikä tekee Teslan tekniikasta niin ylivoimaisen? Voin itse vastata, ei mikään - heillä ei ole mitään "ihmetekniikkaa" autossaan.


      • 1.__Markkinat

        Luovuus on ehdoton ylivoima. Kuparisydäniduktiomoottori. Akustorakenne ja sen halinta. Softa ja suurlujuus 7000 sarjan superalumiinikori.
        Ja kaiken optimointi.

        Autojen Apple.


      • IhanVapaasti

        Pidät induktiomoottoria innovatiivisena? Taidat tuntea sähkötekniikan aika heikosti - ei todellakaan sisällä yhtään mitään erikoista.

        Akusto koostuu läjästä sormipattereiden kokosia akkuja ja tämä on ihmellistä?

        Alumiinista on rakennettu kohta 100 vuotta lentokoneita, veneitä ja ihan mitä tahansa. Suurlujuustekniikassa ei ole mitään uutta. Minkä kaiken optimointi?

        Autojen Apple - eli maksat enemmän ja saat laitteen joka ei ole yhteensopiva minkään muun laitteen kanssa eikä ole suorituskyvyltään sen parempi, fiksua ainakin myyjän puolesta.

        Jokainen saa tehdä niin kuin lystää, jos on löysää rahaa ja haluaa ostaa Teslan - siitä vaan, ei se ole minulta pois. Minä teen hankintani hieman eri periaatteella - mitä vähemmän maksaa ja mitä enemmän saan rahalle vastinetta - sitä parempi. Pelkkä status tai logo ei merkitse yhtään mitään.

        Esim Model X 90D Takuu 4 vuotta / 80 000 km ( Akusto ja voimansiirto takuu 8 vuotta ) - jos kyseessä on maailmankaikkeuden paras ja luotettavian auto, miksi liki minimaalinen takuu?


      • Zyz
        IdeologiaSokaisee kirjoitti:

        BMW:llä on polttomoottoreiden lisäksi, hybridi, plugin hyridi ja täyssähkäauto valikoimissaan.
        Kumman huoltokustannukset ovat halvemmat BMW vai Teslan? Ja mistä niin päättelet?
        BMW on mukava ajaa ja varustelu on hyvä.

        Miten niin ei ole kilpailjoita johan niitä on lueteltu vaikka kuinka monta ja lisää tulee koko ajan.
        Edelleenkin, Teslan tekniikassa ei ole mitään mullistavaa, ainoa mullistava asia on markkinointi ja tuotannon kalleus sekä hyvikin epämääräinen rahoitus ja suhteeton velkapääoma.

        Kerran vielä, mikä tekee Teslan tekniikasta niin ylivoimaisen? Voin itse vastata, ei mikään - heillä ei ole mitään "ihmetekniikkaa" autossaan.

        Tiedän kyllä BMW.n mallit. i3.ko pidät Teslan kilpailijana vai 2 paikkaista i8? Et kai? Nyky-Tesloille ei vaan vastinetta löydy. Miksei muut ole tehnyt Teslan kilpailijaa jos se on vain helppoa perustekniikkaa? Ehkä parin vuoden päästä löytyy kilpailija tämän päivän Tesloille, mutta Teslakin menee koko ajan eteenpäin. Perinteiset automerkit ovat vaan noin 2 vuotta jäljessä sähköautojen kehityksestä. Akkujen puute on jo merkittävä jarru perinteisille merkeille, Teslalle ei koska heillä on oma akkutehdas.
        Ideologiasta tässä ei ole kysymys, Sinusta en olisi niinkään varma..


      • Zyz
        IhanVapaasti kirjoitti:

        Pidät induktiomoottoria innovatiivisena? Taidat tuntea sähkötekniikan aika heikosti - ei todellakaan sisällä yhtään mitään erikoista.

        Akusto koostuu läjästä sormipattereiden kokosia akkuja ja tämä on ihmellistä?

        Alumiinista on rakennettu kohta 100 vuotta lentokoneita, veneitä ja ihan mitä tahansa. Suurlujuustekniikassa ei ole mitään uutta. Minkä kaiken optimointi?

        Autojen Apple - eli maksat enemmän ja saat laitteen joka ei ole yhteensopiva minkään muun laitteen kanssa eikä ole suorituskyvyltään sen parempi, fiksua ainakin myyjän puolesta.

        Jokainen saa tehdä niin kuin lystää, jos on löysää rahaa ja haluaa ostaa Teslan - siitä vaan, ei se ole minulta pois. Minä teen hankintani hieman eri periaatteella - mitä vähemmän maksaa ja mitä enemmän saan rahalle vastinetta - sitä parempi. Pelkkä status tai logo ei merkitse yhtään mitään.

        Esim Model X 90D Takuu 4 vuotta / 80 000 km ( Akusto ja voimansiirto takuu 8 vuotta ) - jos kyseessä on maailmankaikkeuden paras ja luotettavian auto, miksi liki minimaalinen takuu?

        Jos vähättelet Teslan rakennetta, miksi muut eivät ole tehneet samoin ja kilpaile sähköautrintamalla?
        Autojen apple... Teslalla oma toistaiseksi maailman tehokkain latausverkosto, silti teslaa voi ladata kaikissa latausasemissa.
        Takuu Tesla vs ihannoimasi BMW... 4 vuotta on pidempi kuin 2 vuotta, viepä BMW 7-vuotiaana moottori tai vaihteistohuoltoon, maksaa maltaita, Teslassa ei mitään. Mikä muu autossa juurikaan tarvitsee takuuta kuin polttoainejärjestelmä, moottori ja vetolaitteisto?


      • ksdksdkkd

        Edelleenkin takuu on liki naurettava jos kyseessä on auto joka maksa yli 100.000€ perusmallinakin. Model X 90D Takuu 4 vuotta / 80 000 km ( Akusto ja voimansiirto takuu 8 vuotta ) Ei vastaa yhtään mitään. Kerro yksi premium luokan auto jolla on alle 100.000km takuu, Testlan lisäksi. Takuu on 4 vuotta tai 80.000km kumpi tulee ensin täyteen ja edellyttää, että määräaikaishuollot on tehty.


      • Einiinhuono

      • Zyz
        ksdksdkkd kirjoitti:

        Edelleenkin takuu on liki naurettava jos kyseessä on auto joka maksa yli 100.000€ perusmallinakin. Model X 90D Takuu 4 vuotta / 80 000 km ( Akusto ja voimansiirto takuu 8 vuotta ) Ei vastaa yhtään mitään. Kerro yksi premium luokan auto jolla on alle 100.000km takuu, Testlan lisäksi. Takuu on 4 vuotta tai 80.000km kumpi tulee ensin täyteen ja edellyttää, että määräaikaishuollot on tehty.

        "Takuu on 4 vuotta tai 80.000km kumpi tulee ensin täyteen ja edellyttää, että määräaikaishuollot on tehty"
        Väärin! Teslaa ei tarvitse huoltaa jos et halua, takuu silti säilyy täysin.
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa näin on?
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa on 8- vuoden polttoainejärjestelmän, moottorin ja vetolaitteiston takuu? Miksi sulkeistat (vähättelet) ehdottomasti tärkeimmän takuun? Mihin sähköautossa muuta takuuta tarvitsee?
        Kerro yksi Premium luokan auto johon pari vuotta käytettynäkin maahantuojalta ostettaessa saa 4-vuoden ja 80 tkm.n täyden takuun?


      • Zyz
        Zyz kirjoitti:

        "Takuu on 4 vuotta tai 80.000km kumpi tulee ensin täyteen ja edellyttää, että määräaikaishuollot on tehty"
        Väärin! Teslaa ei tarvitse huoltaa jos et halua, takuu silti säilyy täysin.
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa näin on?
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa on 8- vuoden polttoainejärjestelmän, moottorin ja vetolaitteiston takuu? Miksi sulkeistat (vähättelet) ehdottomasti tärkeimmän takuun? Mihin sähköautossa muuta takuuta tarvitsee?
        Kerro yksi Premium luokan auto johon pari vuotta käytettynäkin maahantuojalta ostettaessa saa 4-vuoden ja 80 tkm.n täyden takuun?

        Lisäksi vielä, jos ajat kahdessa vuodessa 100 000km. Sinun täytyy ajaa joka ikinen päivä kahden vuoden aikana 137km. Tuohon pystyy käytännössä aniharva autonkäyttäjä, lähinnä taksi ym. ammattikäytössä olevat autot, niille taitaa sitten taas päteä ihan erilaiset takuut.
        Eli ehdottomasti yksityishenkilönä valitsen 4v / 80tkm.


      • LupausJaTakuu

        Taksini liikkuu vuodessa 80-90 tuhatta kilometriä ja niin tekee monen muunkin ammattiautoilijan auto ja takuu on parempi kuin Teslan - älä turhaa intä kun et mitään asiasta ymmärrä.

        Vaimo ajaa työmatka-ajoja noin 35 tuhatta kilometriä vuodessa, eli takuu olisi Teslalla hieman yli kaksi vuotta - ei kelpaa. Työmatka päivässä noin 110-115km - hyvin menee yhdellä latauksella vaikka pitäsi käydä muillakin asioilla.

        Jos auto maksaa ties kuinka monta euroa pitää takuun olla aika paljon parempi - autoa kuitenkin markkinolidaan teknisesti kestävänä....mutta ei annetaan vain lupauksia ei todellista takuuta.

        Korean IONIX:ille antoivat (sähköauto) takuun 5 vuotta ilman kilometrirajaa ja akkutakuu 8 vuotta - kelpaa vaimolle ei taksiin. Takuusta voisi Tesla ottaa hieman mallia.


      • OnJaEix
        Zyz kirjoitti:

        "Takuu on 4 vuotta tai 80.000km kumpi tulee ensin täyteen ja edellyttää, että määräaikaishuollot on tehty"
        Väärin! Teslaa ei tarvitse huoltaa jos et halua, takuu silti säilyy täysin.
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa näin on?
        Kerro yksi Premium luokan auto jossa on 8- vuoden polttoainejärjestelmän, moottorin ja vetolaitteiston takuu? Miksi sulkeistat (vähättelet) ehdottomasti tärkeimmän takuun? Mihin sähköautossa muuta takuuta tarvitsee?
        Kerro yksi Premium luokan auto johon pari vuotta käytettynäkin maahantuojalta ostettaessa saa 4-vuoden ja 80 tkm.n täyden takuun?

        Tästä saa hieman toisen kuvan "Jos päätän jättää Teslani huoltamatta, aiheuttaako se takuun raukeamisen tai vaikuttaako se jälleenmyyntiarvoa koskevaan takuuseen (Resale Value Guarantee)?

        Tesla kannattaa ehdottomasti huoltaa kerran vuodessa tai 20 000 kilometrin välein, kumpi täyttyy ensin. Se, että et noudata tätä suositusta, ei vaikuta uuden auton rajoitettuun takuuseen eikä käytetyn auton rajoitettuun takuuseen. Jos Teslasi on rahoitettu Tesla-rahoituksen (Tesla Financing) kautta, jälleenmyyntiarvoa koskeva takuu ei ole täysin voimassa, jollet huollata autoasi suosituksen mukaisesti."


      • Vieläkerran_
        LupausJaTakuu kirjoitti:

        Taksini liikkuu vuodessa 80-90 tuhatta kilometriä ja niin tekee monen muunkin ammattiautoilijan auto ja takuu on parempi kuin Teslan - älä turhaa intä kun et mitään asiasta ymmärrä.

        Vaimo ajaa työmatka-ajoja noin 35 tuhatta kilometriä vuodessa, eli takuu olisi Teslalla hieman yli kaksi vuotta - ei kelpaa. Työmatka päivässä noin 110-115km - hyvin menee yhdellä latauksella vaikka pitäsi käydä muillakin asioilla.

        Jos auto maksaa ties kuinka monta euroa pitää takuun olla aika paljon parempi - autoa kuitenkin markkinolidaan teknisesti kestävänä....mutta ei annetaan vain lupauksia ei todellista takuuta.

        Korean IONIX:ille antoivat (sähköauto) takuun 5 vuotta ilman kilometrirajaa ja akkutakuu 8 vuotta - kelpaa vaimolle ei taksiin. Takuusta voisi Tesla ottaa hieman mallia.

        Niinpä niin. Jotenkin tuntuu ettet edes ymmärrä mitä tuo takuu pitää sisällään. Voimansiirto ja akku 8 vuotta.

        Lue nyt hyvä mies tuosta linkistä taksin kokemukset.

        http://www.hs.fi/autot/art-2000005338572.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=c15c477d77e3e195509d16513654a356


      • eimeneläpi
        Vieläkerran_ kirjoitti:

        Niinpä niin. Jotenkin tuntuu ettet edes ymmärrä mitä tuo takuu pitää sisällään. Voimansiirto ja akku 8 vuotta.

        Lue nyt hyvä mies tuosta linkistä taksin kokemukset.

        http://www.hs.fi/autot/art-2000005338572.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=2&utm_source=tf-other&share=c15c477d77e3e195509d16513654a356

        Ei riitä koko takuun pitää olla kattavampi 80.000km on aivan liian lyhyt - yritä ymmärtää, vaikka se voi olla vaikeata. Jos auto on laadukas - 80.000km takuu on aivan liian lyhyt.


      • Eiedelleenkäänkelpaa
        eimeneläpi kirjoitti:

        Ei riitä koko takuun pitää olla kattavampi 80.000km on aivan liian lyhyt - yritä ymmärtää, vaikka se voi olla vaikeata. Jos auto on laadukas - 80.000km takuu on aivan liian lyhyt.

        Autoon kuuluu muutakin kuin akku ja voimansiirto - pidempi takuu ei koske mitään muuta tekniikkaa. 4 vuotta tai 80.000km - kumpi tulee ensin täyteen on takuu muilta osin. Ei todellakaan riitä jos autoa markkinoidaan laadukkaana ja kestävänä sekä ylihintaisena kulkuneuvona - mitä auto on suurimalle osalle käyttäjistä - kulkuneuvo ei status.


      • Vieläkerran_
        eimeneläpi kirjoitti:

        Ei riitä koko takuun pitää olla kattavampi 80.000km on aivan liian lyhyt - yritä ymmärtää, vaikka se voi olla vaikeata. Jos auto on laadukas - 80.000km takuu on aivan liian lyhyt.

        Niinpä niin, mutta kun siinä sun taksissasi EI OLE 8 VUODEN TAKUUTA ilman kilometrirajaa VAIHTEISTOSSA, MOOTTORISSA ja VOIMANSIIRROSSA. Eikä ole muuten missään muussakaan "premium" merkissä, eikä siinä sun muijan Huihaissakaan.


      • Zyz
        LupausJaTakuu kirjoitti:

        Taksini liikkuu vuodessa 80-90 tuhatta kilometriä ja niin tekee monen muunkin ammattiautoilijan auto ja takuu on parempi kuin Teslan - älä turhaa intä kun et mitään asiasta ymmärrä.

        Vaimo ajaa työmatka-ajoja noin 35 tuhatta kilometriä vuodessa, eli takuu olisi Teslalla hieman yli kaksi vuotta - ei kelpaa. Työmatka päivässä noin 110-115km - hyvin menee yhdellä latauksella vaikka pitäsi käydä muillakin asioilla.

        Jos auto maksaa ties kuinka monta euroa pitää takuun olla aika paljon parempi - autoa kuitenkin markkinolidaan teknisesti kestävänä....mutta ei annetaan vain lupauksia ei todellista takuuta.

        Korean IONIX:ille antoivat (sähköauto) takuun 5 vuotta ilman kilometrirajaa ja akkutakuu 8 vuotta - kelpaa vaimolle ei taksiin. Takuusta voisi Tesla ottaa hieman mallia.

        "Taksini liikkuu vuodessa 80-90 tuhatta kilometriä ja niin tekee monen muunkin ammattiautoilijan auto ja takuu on parempi kuin Teslan."
        Tuossa joku antoi linkin taksiautoilijan 400 tkm ajetusta Teslasta. Äkkiä laskettuna tuo kaveri on säästänyt polttoainekuluissa n. 30 000€ verrattuna dieselautoon.
        Pyydän! Nimeä Teslan tasoinen polttoaineella toimiva taksiautomerkki jossa on 8- vuoden polttoainejärjestelmän, moottorin ja voimansiirron takuu. Jos et pysty nimeämään, olet itse Taavi joksi minua tuolla nimitit. Jos autoista jotain ymmärrät, tiedät että sähköautossa kun ei kamalasti ole muuta kallista rikki menevää.


      • Zyz
        OnJaEix kirjoitti:

        Tästä saa hieman toisen kuvan "Jos päätän jättää Teslani huoltamatta, aiheuttaako se takuun raukeamisen tai vaikuttaako se jälleenmyyntiarvoa koskevaan takuuseen (Resale Value Guarantee)?

        Tesla kannattaa ehdottomasti huoltaa kerran vuodessa tai 20 000 kilometrin välein, kumpi täyttyy ensin. Se, että et noudata tätä suositusta, ei vaikuta uuden auton rajoitettuun takuuseen eikä käytetyn auton rajoitettuun takuuseen. Jos Teslasi on rahoitettu Tesla-rahoituksen (Tesla Financing) kautta, jälleenmyyntiarvoa koskeva takuu ei ole täysin voimassa, jollet huollata autoasi suosituksen mukaisesti."

        Takuu ei raukea huoltamatta jättämisestä. Tesla rahoitus on muistaakseni 5 vuotta, jonka jälkeen on suurempi viimeinen erä. Jos et lunasta autoasi tuolla summalla voi rahoituslaitos muuttaa tuota takaisinostohintaa jos et ole huollattanut autoasi.
        Siis takuuseen ei huollon teettämättä jättäminen vaikuta.
        Sähköautossa ei ole huoltokohteita kuin jarrujen herkistely ja sisäilmansuodatin. Millä muulla premium-merkillä pääsee noin vähillä huolloilla?
        Millä muulla automerkillä on näin kattava takuu?


      • OmaTaksiParasTaksi
        Vieläkerran_ kirjoitti:

        Niinpä niin, mutta kun siinä sun taksissasi EI OLE 8 VUODEN TAKUUTA ilman kilometrirajaa VAIHTEISTOSSA, MOOTTORISSA ja VOIMANSIIRROSSA. Eikä ole muuten missään muussakaan "premium" merkissä, eikä siinä sun muijan Huihaissakaan.

        Mutta on siinä taksissa pidempi kuin 80.000km takuu! Ketun urpo. 8 vuoden takuu koskeaa vain akkua (joka saa heiketä selvästi) sekä voimansiirtoa - EI MITÄÄN MUUTA - yritä ymmärtää pahvi kaikilla muilla järjestelmillä ja osilla on vain 80.000km takuu, MIKSI?

        Ideologia ohjaa ja aivot voi jättää narikkaa, näikö se menee?


      • Minäjataksini
        Zyz kirjoitti:

        "Taksini liikkuu vuodessa 80-90 tuhatta kilometriä ja niin tekee monen muunkin ammattiautoilijan auto ja takuu on parempi kuin Teslan."
        Tuossa joku antoi linkin taksiautoilijan 400 tkm ajetusta Teslasta. Äkkiä laskettuna tuo kaveri on säästänyt polttoainekuluissa n. 30 000€ verrattuna dieselautoon.
        Pyydän! Nimeä Teslan tasoinen polttoaineella toimiva taksiautomerkki jossa on 8- vuoden polttoainejärjestelmän, moottorin ja voimansiirron takuu. Jos et pysty nimeämään, olet itse Taavi joksi minua tuolla nimitit. Jos autoista jotain ymmärrät, tiedät että sähköautossa kun ei kamalasti ole muuta kallista rikki menevää.

        Voin ostaa Teslan (Model X 90D) hinnalla kaksi oikeata autoa ja 10.000 litraa dieselöljy, kumpi on kannattavampi? Mieti sitä pahvi. Ja takuu on parempi kuin 80.000km - 8 vuoden takuu koskee vain akkua ja voimansiirtoa - ei mitään muuta.

        Kaikki eivät usko satuihin, pelkät faktat pitäisi riittää.


      • Zyz
        Minäjataksini kirjoitti:

        Voin ostaa Teslan (Model X 90D) hinnalla kaksi oikeata autoa ja 10.000 litraa dieselöljy, kumpi on kannattavampi? Mieti sitä pahvi. Ja takuu on parempi kuin 80.000km - 8 vuoden takuu koskee vain akkua ja voimansiirtoa - ei mitään muuta.

        Kaikki eivät usko satuihin, pelkät faktat pitäisi riittää.

        Saan minäkin sillä sun kotterosi hinnalla kaksi oikeata autoa, kaikki on suhteellista. Mieti sitä Taavi!
        Kerroppa nyt Taavi mitä oleellista ja erittäin kallista sähköautossa voi mennä rikki ja on jopa todennäköistä sen 20 000 km.n matkalla jonka nyt asetat oleelliseksi kynnykseksi?

        Sun kaikki väitteet on ammuttu alas faktoilla, sulle ei jää mitään...Taavi!


      • Vieläkerran_

        Taksimiehen tollolle vielä kerran: Premiumissa ja polttomoottori autossa EI edes taksi käyttöön OLE 8 vuoden takuuta vaihteistolle, moottorille ja voiman siirrolle. Takuu on vaan sen 2 vuotta (ilmeisesti ilman kilometrirajaa) Taksimiehen muijan sähkö Hyundain korkeajännite akuston takuu on 8 vuotta / 200tkm. Audiojärjestelmä takuu on 3 vuotta. Taksi käytössä tuon akuston takuu ei ole kuin 2 vuotta /100tkm. Eli akuston takuu ON rajoitetuilla kilometreillä.
        Takuu tuskin kattaa mitään normaali kulumisesta johtuvia "vikoja" silloin kun ko. osan käyttöikä on lyhyempi kuin takuu yleisesti. esim. jarrupalat ja vastaavat.

        Tuolta voit lukea takuu ehdoista lisää
        https://www.hyundai.fi/takuu/?gclid=CO-L2KSN89UCFcEdGAod2wgIDQ


    • tappiollahanNeNoitaTekee

      Hyvin sanottu, "autojen Apple", eli ylihintainen ja korkeintaan keskinkertainen isolla rahalla brädätty tuote jokaiselle miljardille yksilölliselle ihmiselle, hihii.

      • Ihavetrouble

        Ja pienestä kolhusta risahtaa, kuten i-tuotteiden lasit.


    • 1._Markkinat
    • Vaill
    • 56456546

      Kuinkahan moni omistaa taksiauton? Onko siis jokin marginaaliryhmän käyttötarkoitus kaikenkattava syy auton takuun hyvyydelle?

      Suomalainen ajaa keskimäärin alle 20tkm/vuosi mikä tarkoittaa että Teslan takuu kattaa sen maksimin eli 4v.

      Bemarilla on edelleen ollut ongelmia nokkaketjujen kanssa. Jotka asiasta tieteävät välttävät tiettyjä moottoreita. VAG-Audin koneista ei kannata edes keskustella.
      Mersullakin on ollut ketjuvikaisia koneita.

      Kyllä tänä päivänä normaaliajosuoritteen ajavalle pitää takuun olla vähintään kolme vuotta mutta mieluummin 5 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      25
      1461
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1205
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe