Mies valehtelee alkoholista

Avovaimo

Lupailee olevansa selvinpäin pitkään, tulee viikonloppu, kaverin soitto ja taas juodaan.
Aina samat valheet: "olen selvinpäin, tuun ajoissa kotiin".
Sitten miestä ei kuulukkaan tai tullaan niin kännissä, ettei itestä pysty pitää huolta. Ikinä ei pyydetä anteeksi.

Minä saan huudot, jos sanon jotain juomisesta, "Mikä vi*tu sua vaivaa, meidän pitäs varmaan erota!!"
Olen niin kyllästynyt tulla jatkuvasti loukatuksi valheilla ja välinpitämättömyydellä.
Olisi edes pahoillaan tai sanoisi kiitos, kun olen hänestä huolehtinut. Turhauttaa ratkeamiset ja pitämättömät lupaukset. Luulen, että jos toimisin samoin, ei mies antaisi anteeksi.
Mietin välillä eroa tämän takia.

Rakastan miestäni, emme riitele juuri mistään muusta, asiat voisivat olla paljon pahemminkin.

Miten saisin hänet heräämään muutokseen?
Antakaahan vertaistukea.

12

2124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lailalailaa

      Alkoholistille ykkösenä tulee aina viina. Kannattaa hyväksyä se, jos on suhteessa alkoholistin kanssa. Voisin kuvitella, että hän aivan oikeasti tarkoittaa, että haluaa olla selvinpäin pitkään. Houkutus on vain sitten liian suuri, olla menemättä, kun tilanne tulee kohdalle. Yhtäkaikki, lupaus on annettu ja petetty. Tästä alkaakin koostumaan sivullisen osallistujan juonne, lähimmät kärsivät, eikä itseään ole mukava katsoa peilistä, siksi kieltäminen ja toisen syyllistäminen.

    • Miehesi on alkoholisti. Alkoholismi on parantumaton, elinikäinen sairaus, jonka tuhoisista seurauksista alkoholisti välttyy vain lopettamalla kokonaan juomisen loppuiäkseen.

      Alkoholisti häpeää, puolustelee, valehtelee, pettää lupaukset, on aggressiivinen vihatessaan itseään ja sitä, että on itsekin joutunut toteamaan olevansa alkoholin orja: puoliso, lapset, koti, työ, harrastukset ja terveys ovat kaikki toissijaisia arvoja.

      "Kohtuukäyttö" on alkoholistille niin vaikeaa, että voitaisiin sanoa, että jos alkoholisti onnistuu vähentämään juomistaan peruskansalaisen tasolle tai alle sen, hän todennäköisesti ei olekaan alkoholisti, vaan "tavallinen" liikaa käyttävä.

      • Avovaimo

        Juominen on kyllä tällä hetkellä yleensä 1x viikossa, mutta luonteeltaan semmosta ratkeamista. Ei pysty olla lähtemättä jos kaveri soittaa tai haetaan lisää kaljaa kaupasta kun saunajuomat on juotu. Tai just toi valehtelu, et juuri mitää ei ois ottanu, vaik äijä ihan kännissä.

        Äsken heitteli keittiön tuoleja kun en päästäny sänkyyn nukkumaan. Ei siis kuorsauksen takia voi tulla sänkyyn. Mun kuulemma ois pitäny mennä sohvalle, se ois ollu hänestä oikein.


      • Avovaimo kirjoitti:

        Juominen on kyllä tällä hetkellä yleensä 1x viikossa, mutta luonteeltaan semmosta ratkeamista. Ei pysty olla lähtemättä jos kaveri soittaa tai haetaan lisää kaljaa kaupasta kun saunajuomat on juotu. Tai just toi valehtelu, et juuri mitää ei ois ottanu, vaik äijä ihan kännissä.

        Äsken heitteli keittiön tuoleja kun en päästäny sänkyyn nukkumaan. Ei siis kuorsauksen takia voi tulla sänkyyn. Mun kuulemma ois pitäny mennä sohvalle, se ois ollu hänestä oikein.

        Itse asiassa alkoholismia ei määritä se, kuinka paljon ja usein juo, vaan se, mikä on suhde alkoholiin.

        Monestihan se menee, niin kuin itse olet huomannut, että kärvistellään pitkiäkin aikoja ilman, mutta kun on tilaisuus juodaan kuin viina olisi maailmasta loppumassa.


    • oppeliini1

      Alkoholistille viina on AINA numero yksi.
      Siinä ystävät, rakkaat, rakastetut, perhe, jäävät kauas . Niin kauan kun on vain viinaa - se on tärkeintä.
      Mikäli haluat pitää kiinni ystävästäsi, lahjo, pakota, raahaa, uhkaa... tee mitä tahaansa vatiikin saadakse hänet AA -ryhmään osalliseksi. Sinne on mentävä vaikka joka päivä ellei muu auta.
      AA.sta ON apua, se on todistettu miljoonien ja taas miljoonen keskuudessa!

      Sinä voit itkeä ja paasata kunnes muutut siniseksi, se on täyttä tyhjän kanssa. Miehen hermot ovat jo pahasti riekaleina, kuten senkin olet jo huomannut, -kiitos viinan!

      Joko AA -kerho tai uusi ystävä. Ja PYSY sanojesi takana.

    • 41v-sinkkumies

      Miksi olet juopon kanssa. Pelkäätkö ettet kelpaa enää muille. Et sinä rakasta juoppo miestä eikä se todellakaan rakasta sinua. Koita nyt ymmärtää että miehes valehtelee ja pitää sua tossun alla. Tekee mitä huvittaa koska olet liian heikko sanomaan vastaan. Haluatko tuollaista elämää että toinen on jatkuvasti kännissä eikä pysty itsestään huolehtimaan. Se ei ole mitään rakastamista.

    • 865321

      Kannattaa mettiä haluatko asua alkoholistin kanssa. Hän ei siitään muutu. Syyllistää sinua ym. Nyt mieti mitä elämältä haluat. Ja toimi sen mukaan.

    • Sitäsaamitätilaaa

      Miksi helmetissä sinä ruikutat kun kerran "rakastat" ja tahdot hoitaa ja huoltaa keskenkasvuista, tahdotonta ja lepsua ihmispoloa?

    • Yksinäinen.mies

      Tahdotko tosiaan asua alkoholistin kanssa loppuelämäsi. Onko se mies elämäsi rakkaus?
      Elämä voisi olla hyvinkin mukavaa miehen kanssa joka ei juo usein. Juon vähemmän kun kerran kuukaudessa. Ei ole tarvettä juoda vaikka olen yksinäinen sinkku. Miehelläs on juoppo kavereita eikä se halua että kaverit pettyy joten juo koska nekin juovat. Sellaista sosiaalista juopottelua jossa ei rajoja ole. Siinä unohtuu se parisuhde hyvin äkkiä. Voi sitä muutakin harrastaa kun juomista, itse harrastan kalastusta kesäisin ja veneilen myös muuten vaan koska en jaksa aina kotona makoilla.

    • Relatkaahyvätihmiset

      Miksi alkoholi on aina se paha ja aiheuttaa mukamas aina väkivaltaa ja ikävyyksiä.. ? En ymmärrä .. Oma vaimoni on sanonut : Olen kaikesta ihanin ja niin kultainen jos olen ottanut tai olen krapulassa. Ja yhdessä kun otamme meillä on aivan ihanat keskustelut ja seksi on mahtavaa. Sama kuin itselläkin on tuntemukset...Valitettava tosiasia on ettei meillä ollut paljon enää seksiä selvinpäin.. Mutta alkoholi saa meidät taas teineiksi ja riettaiksi .. Ei kirraa työt ei laskut ja kaikki tuntuu hyvältä... Myös monet kaverini ovat tosi mukavia, myös kun ottavat ja ollaan keskusteltu asiasta paljonkin eikä ole ongelmia syntynyt.

      Nykypäivän työelämän täytyy saada nollata ei sitä muuten kestä. Ja elämästä saa parhaimmat kiksit ja hyvänolon alkoholin kanssa.

      • Eijunalauta

        Tämän on pakko olla sarkastinen pläjäys. Noin umpitolloja ei nykyaikana voi olla olemassa. Karsinasta vai kellarista huutelet?


    • pummeli

      Jatkakaa samaa linjaa, eihän siinä mitään, jos molemmat tykkää. Oma on elämänne. MUTTA: EI KAI TEILLÄ VAAN OLE LAPSIA????

      Alkoholistiksi tullaan juomalla alkoholia ja juomalla sitä usein ja paljon, ja toinen tie on se, että juodaan ehkä vähän vähemmän, mutta niin, että ollaan koko ajan pienessä jurrissa. Lopputuloksena on alkoholismi. Keskimäärin se vie noin kahdeksan vuotta, eli onhan se huomattavasti pitempi aika kuin huumekoukkuun joutuminen. Sitten ei enää pysty olemaankaan ilman sitä alkoholia. Ja siitä saa syyttää vain itseään.

      Miksi sitä alkoholia juodaan? Kai siksi, että siitä tulee se mukava olo, ja kaikki tuntuu sujuvan ja on niin ihanaa. Kaikki tuntuu hyvältä, just joo. Ei paina huolet eikä haittaa laskut ja muut ikävyydet. Kohta niitä laskuja ei muista olevan olemassakaan, maksakoon joku jos jaksaa. Ei tee mieli käydä toissäkään, kun on niin paljon mukavampaa juopotella ja puhua paskoja samanhenkisten kavereitten kanssa. Hyvää tulevaisuutta.

      Niin, muistutan vielä, että jos on niitä lapsia, niin ne kannattaa hyvissä ajoin sijoittaa jonnekin muualle, etteivät joudu sitä vanhempien mukavaa alkoholinhuuruista elämää todistamaan. Jokainen lapsi tässä maassa ansaitsee raittiin kodin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe