alistetut koirat

minelan

Olen aivan raivoissani., kun luen tälläkin palstalla kirjoitu itse tsoppmista kykynipyni mukaan, tämä tietokoneeni on HP läppäri enkä ole tekniikan tohtori kaikessakkea, niitä ko htaan olla.

Mutta nyt asian. Saan aina raivarin, kun kuulen tai luen. että koira pitää ajatstaau eikä aikuista koraa saa alistaa.

93

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hau-va

      Kyllä soon niin, että isäntä on ihminen ja koiran pitää alistua sille. Soot vielä keskenkasvuinen tai pahoin aineitten alaisuudessa.

      Oo nyt pentu miten raivoissasi tahansa niin koira ei saa ottaa ohjaksia perheessä. Ja lopeta tuo lapsellinen mankuminen tai minä suutun todella.

      • minelan

        hau-va, kuulut siihen ryhmään , jonka luona eläisuojeljian tulisi hieman, tai itse asiassa kokonaan tarkastamaan koirasi kunnon.Kuinka tuollaisella ihmisellä on koiria lainkaan.vain heikoilla ihmisillä itsetunto salii moista.Mene psygologin kanssa keskustelemaan asiasta.


    • minelan

      Nimimerkki Hau-va
      No fämä keskenkasvuinen täyttää syyskuussa 69 vuotta ja koiria olen kasvattanut yli 60 vuotta

      • hau-va

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.


      • MINELAN
        hau-va kirjoitti:

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.

        monta koiraa olen omistanut ja kasvattanut, muta koskaan ei ole tarvittu kovaa kättä. Nyt olemme koirapalstalla ja jos en puhuisi rehellisesti, varmaan jokunen olisi puuttunut koiranomistajistajana vääriin koulutukseeni,mutta kaikki koirani olivat yhteiskuntakelvollisia. ei tarvittu sanaa korkeampaa keinoa, mutta ei minulla ollutkaan mitään ongelmia koirien kanssa.
        Kävin kouluttamassa niitä HELSINGIN l
        lAAKSON KENTÄLLÄ Niiltä ajoita muistan Reijo PARVIAISEN, MAHTOIKO OLLA MYÖSKIN REIJO IL TANEN.


      • minelan
        hau-va kirjoitti:

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.

        hau-va
        Mikä on kennelnimesi, saavutukset kennelliiton toimesta netistä luettavissaVai onko koirasi vain sinun varassasi, halolla päähän jos ei alistu. Harvoin kiroan, mutta nyt on sanottava, ETTÄ VOI HEVETTI,


      • MINELAN
        hau-va kirjoitti:

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.

        Hau-va
        Sinulla on todellakin vääränlainen käsitys koirista ja niiden opastastamisesta., KAIVAN JOSTAKIN OSOITETIETOSI JA PYYDÄN ETTÄ KOIRASI OLOT TUTITAAN.


      • minelan
        hau-va kirjoitti:

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.

        Sinun kaltaistesi ihmisten en halua olla missään tekemisissä, Olet sairas ja et kykene hakeutumaan hoitoon. Mutta anna se koirasi pois. Eihän sillä ole mitään ole ja arvoasteekissakin ja takuulla sen elämä on yksitoikoista ja virikkeemätöntä.


      • lkhlk

        Parane pian. Koira on vaan elukka - ei perheenjäsen.
        Luonnollisesti jos eläimen ottaa niin pitää olla henkiseltä kapasiteetiltaan sitä vahvempi ja kyetä huolehtimaan siitä ja sen jätöksistä.


      • minelan
        hau-va kirjoitti:

        On kai käynyt niin, että koirat on kasvattanut sua.

        Noissa sun kirjoituksissa ei varmasti ole kysymys 60 vuodesta koirien kanssa. Olen itse 75 v ja kasvattanut koiran jos toisenkin. En kuitenkaan ole kuuna kullan valkeana laskenut koiran olevan kunnon kansalainen ja ihmisten kanssa saman arvoinen.

        Olen joutunut elämän varrella muutaman kerran toteamaan koiran täysin epäsosiaaliseksi tapaukseksi ja suurella surulla myynyt vihtavuorelle.

        Olen ollut auttamassa nuorta paria koiran häiriökäyttäytymisessä, kun koiranomistajat eivät päässeet omaan sänkyyn nukkumaan, kun koira otti ohjat käsiin perheessä. Ellei ihminen ota ohjaksia käsiinsä ja osoita olevansa "se joka määrää" niin koira ottaa ne.

        Pienen koiran kanssa pärjää sittenkin mutta iso koira on täysin pitelemätön.

        6ov sitten ei ollut koiran koulutuksessa naksuja, ei koulutuspantoja vaan normaali koulutuspuu.
        Se koulutuspuu oli isolla koiralla halkopinosta metrin koippura ja kyllä se toimi kovapäisellä koiralla hyvin. Tuli säyseä.

        Pienempi koira käännettiin selälleen ja painettiin permantoon ja kunhan osoitti alistumista niin sai mennä. Oli myös monta koiraa joita ei tarvinnut kovistella mitenkään vaan pelasivat kivasti.

        Aikoinaan, jos joku nukkui koiran kanssa niin kunnanlääkäri olisi kirjoittanut lähetteen tiettyyn sairaalaan. Olihan niitäkin jokunen mutta ei kukaan normaali ihminen käynyt sellaisessa paikassa kylässä ja lapset huostaanotettiin.

        nm. hau-va

        onneksi kaikki kasvattini asuvat hyvissä k odeissa, lman, että niitä aistetan. näinä 60 vuotena, jollo olen koiria omistanut ja 29 vuotta kasvattajana olessa,, en ole saanut, kuin kiitota kasvateistani ja nyt Touhosta.


      • minelan
        MINELAN kirjoitti:

        Hau-va
        Sinulla on todellakin vääränlainen käsitys koirista ja niiden opastastamisesta., KAIVAN JOSTAKIN OSOITETIETOSI JA PYYDÄN ETTÄ KOIRASI OLOT TUTITAAN.

        Olet tervetullut katsomaan koiriani ja niiden oloja koska tahansa Muuten oletko lukenut net-palstalta mitä virallisesti palsta kertoo koiristani.


    • touholiini

      Koiran alistamisella haluat vai nostaa omaa egoasi, joka tuntuu olevan sinulla vieläkin hukassa. Oletko hankkinut koiran vain alistaaksesi sen, jos tietäisin nimesi ja paikkakunnan missä asut, kutsuisin eläinsuojeluihmiset paikalle,
      Minun tietoni on helppo hakea netistä tai Facebookista, kennelnimeni on Minelan.

      • hau-va

        Voi, voi, kun ihmiset ovat isäntiä.

        Tule käymään täälä. Kunhan annat oman osoitteesi niin saat minulta saman tien tiedot.

        Mun koira on kopissa tuossa pihan perällä ja saat varmasti antaa niin monta ilmoitusta kuin haluat.

        Koira alistuu mun komentoon ja aina, kun käsken sen istua niin se istuu ja aina, kun komennan sen maahan niin kas kummaa se menee maahan.

        Ei se nuku mun sängyssä eikä koskaan syö keittiössä ja kunhan tulet meille niin sen tehtävä on haukkua sulle je ellei se tee sitä niin myyn sen vihtavuorelle välittömästi.


      • minelan
        hau-va kirjoitti:

        Voi, voi, kun ihmiset ovat isäntiä.

        Tule käymään täälä. Kunhan annat oman osoitteesi niin saat minulta saman tien tiedot.

        Mun koira on kopissa tuossa pihan perällä ja saat varmasti antaa niin monta ilmoitusta kuin haluat.

        Koira alistuu mun komentoon ja aina, kun käsken sen istua niin se istuu ja aina, kun komennan sen maahan niin kas kummaa se menee maahan.

        Ei se nuku mun sängyssä eikä koskaan syö keittiössä ja kunhan tulet meille niin sen tehtävä on haukkua sulle je ellei se tee sitä niin myyn sen vihtavuorelle välittömästi.

        Oletko nyt hyvilläsi kun koira istuu, menee maahan käskystäsi. Mutta tosi paikan tullessa tarvitset halkoa tai jotain kättä pidempää ja sinusta ei oikein ole kasvattajaksi eikä kouluttajaksi, sen sijaan saat käsissä olevan koirasi aggressiiviseksi pelkopurijaksi


      • mörköon
        minelan kirjoitti:

        Oletko nyt hyvilläsi kun koira istuu, menee maahan käskystäsi. Mutta tosi paikan tullessa tarvitset halkoa tai jotain kättä pidempää ja sinusta ei oikein ole kasvattajaksi eikä kouluttajaksi, sen sijaan saat käsissä olevan koirasi aggressiiviseksi pelkopurijaksi

        Sinä et sitten ole puheittesi mukainen, kun et uskalla antaa osoitettasi rehellisesti.

        Koeta nyt käsittää, että koiran pahoinpitely on Suomessa rikos. Yrität koko ajan vääntää asiaa niin, että ellei kouluta koiraa kuten sinä niin on rikollinen.

        Sinä teet koirastasi epäsosiaalisen hurttan, kun vastaan tulee toinen koira ja ihminen niin otat aina koiran syliisi ja pelkäät muita koiria.

        Ei ole oikeaa koulutusta koiralle, kun makaa maantien ojassa ja huutaa kuin palosireeni muita koiria kohdatessa. Koira on saanut aivan vääränlaisen koulutuksen ja kärsii valtavasti moisesta koulutuksesta.

        Mun käsityksen mukaan moisesta toiminnasta pitää antaa koiranpitokielto ja pelastaa eläin eläinrakkaaseen kotiin.


      • minelan
        mörköon kirjoitti:

        Sinä et sitten ole puheittesi mukainen, kun et uskalla antaa osoitettasi rehellisesti.

        Koeta nyt käsittää, että koiran pahoinpitely on Suomessa rikos. Yrität koko ajan vääntää asiaa niin, että ellei kouluta koiraa kuten sinä niin on rikollinen.

        Sinä teet koirastasi epäsosiaalisen hurttan, kun vastaan tulee toinen koira ja ihminen niin otat aina koiran syliisi ja pelkäät muita koiria.

        Ei ole oikeaa koulutusta koiralle, kun makaa maantien ojassa ja huutaa kuin palosireeni muita koiria kohdatessa. Koira on saanut aivan vääränlaisen koulutuksen ja kärsii valtavasti moisesta koulutuksesta.

        Mun käsityksen mukaan moisesta toiminnasta pitää antaa koiranpitokielto ja pelastaa eläin eläinrakkaaseen kotiin.

        nimimerkki, mörköon
        Olen prikuulleen samaa miltä kanssasi, Jospa tapaisimme jossain näyttelyssä, voisimme mennä yhdessä kahville ja mellekin olet tervetullut, jos et pelkää mun hirmuista petoa. Joka pussaa sut henkihieveriin. Ciuahahaa tarkoitin.
        Laittaisin tänne myös osoitteeni, mutta sen olen tältä palstalta huomannut, että sekopäitä on paljon.Puhelinnmeron voin antaa koska saahan sen numerotiedustastakin.
        puh.nro 0443330247


      • minelan
        mörköon kirjoitti:

        Sinä et sitten ole puheittesi mukainen, kun et uskalla antaa osoitettasi rehellisesti.

        Koeta nyt käsittää, että koiran pahoinpitely on Suomessa rikos. Yrität koko ajan vääntää asiaa niin, että ellei kouluta koiraa kuten sinä niin on rikollinen.

        Sinä teet koirastasi epäsosiaalisen hurttan, kun vastaan tulee toinen koira ja ihminen niin otat aina koiran syliisi ja pelkäät muita koiria.

        Ei ole oikeaa koulutusta koiralle, kun makaa maantien ojassa ja huutaa kuin palosireeni muita koiria kohdatessa. Koira on saanut aivan vääränlaisen koulutuksen ja kärsii valtavasti moisesta koulutuksesta.

        Mun käsityksen mukaan moisesta toiminnasta pitää antaa koiranpitokielto ja pelastaa eläin eläinrakkaaseen kotiin.

        Mörköon
        Anna itsesi osoite ja puhelinnumero. KK-mäyräkoiran kanssa ei tarvitse mennä mihinkään ojaan eikä paeta paikalta. Useimmat koiratkin arvostavat sen käytöstä, itsevarmuutta ja itsevarmuutta. Jos joku muuta väittää ei tunne mäyräkoiraa.
        Miså sinä mörköön tiedät miten koulutan ja kohtelen koiriani.En ainakaan kovalla kädellä enkä raivoavalla äänellä, koiralla on herkät aistit tunnistamaan ihmisen mielentilat ja äänenpainon.


      • minelan
        mörköon kirjoitti:

        Sinä et sitten ole puheittesi mukainen, kun et uskalla antaa osoitettasi rehellisesti.

        Koeta nyt käsittää, että koiran pahoinpitely on Suomessa rikos. Yrität koko ajan vääntää asiaa niin, että ellei kouluta koiraa kuten sinä niin on rikollinen.

        Sinä teet koirastasi epäsosiaalisen hurttan, kun vastaan tulee toinen koira ja ihminen niin otat aina koiran syliisi ja pelkäät muita koiria.

        Ei ole oikeaa koulutusta koiralle, kun makaa maantien ojassa ja huutaa kuin palosireeni muita koiria kohdatessa. Koira on saanut aivan vääränlaisen koulutuksen ja kärsii valtavasti moisesta koulutuksesta.

        Mun käsityksen mukaan moisesta toiminnasta pitää antaa koiranpitokielto ja pelastaa eläin eläinrakkaaseen kotiin.

        nimimerkki MÖRKÖÖN

        Ensinnäkin koirani ovat kaikki hyvin sosiaalisia. En nosta Touholiinikään koskaan syliin, kun vastaan tulee toisia koiria, eikä se yritä mennä mihinkään ojanpohjalle räksyttämään.
        Joka ikinen koiristani on sosiaallinen.

        Oen varmaan kouluttanut koiria paljon kaemmin kuin sinä.Collieita ja yhtä suursnauseria


      • minelan
        hau-va kirjoitti:

        Voi, voi, kun ihmiset ovat isäntiä.

        Tule käymään täälä. Kunhan annat oman osoitteesi niin saat minulta saman tien tiedot.

        Mun koira on kopissa tuossa pihan perällä ja saat varmasti antaa niin monta ilmoitusta kuin haluat.

        Koira alistuu mun komentoon ja aina, kun käsken sen istua niin se istuu ja aina, kun komennan sen maahan niin kas kummaa se menee maahan.

        Ei se nuku mun sängyssä eikä koskaan syö keittiössä ja kunhan tulet meille niin sen tehtävä on haukkua sulle je ellei se tee sitä niin myyn sen vihtavuorelle välittömästi.

        Mitä iloa sinulle tuottaa, että korasi syö ulkona, istuu kun käsket jne.
        Minulle korat ovat perhenjäseniä. En koskaan kohtele niitä epäoikeuden mukaisesti
        Esim. Yöt ne nuuvat viersäni sängyssä.


    • Attram

      Rauhoottukaa ny! Alistaminen on ihan eri asia kuin kasvattaminen sopivasti tottelevaksi koiraksi! Alistamalla (lyömällä, potkimalla, huutamalla, pakottamalla) saat pelokkaan koiran, josta tulee pelkonsa takia aggressiivinen. Ja sitten on rodusta, koosta ja sukupuolesta kiinni, mitä jälkeä se saa aikaiseksi. Se voi olla aggressiivinen vain omalla pihallaan ja vain vieraille ihmisille, tai sitten se voi olla aggressiivinen kaikille ihmisille, kaikille eläimille, ja kaikissa paikoissa. Kasvattamalla, enimmäkseen 'porkkanalla', ja olemalla johdonmukainen, myös ottamalla huomioon koiran tarpeet, saat tottelevaisen, muihin ihmisiin ja koiriin luontevasti suhtautuvan kaverin. Jotkut rodut ovat vaikeampia / hitaampia kasvattaa kuin toiset. Se on tosiasia, joka pitää ottaa huomioon jo rotua valitessa.

      Meilläpäin täällä Nurmoossa (varmaan muissakin paikoissa) on aika paljon koiranomistajia, jotka tuolla kaduilla kulkiessaan vetävät hihnan tiukalle jo 100 metriä ennenkuin ovat minun ja berninpaimenkoiranarttuni kohdalla. No, siitä hihnankiristämisestä heidän koiransa tietää, että nyt on edessä jotain pelottavaa tai vähintään arveluttavaa. Ja siitä taas seuraa, että heidän koiransa vetää, haukkuu/räksyttää (rodusta riippuen), ja kaikki normaali koirienvälinen (ja ihmistenvälinen) kontakti ja 'seurustelu' jää TAAS tekemättä. Ja siinä sitten kehittyy kaikkia muita koiria kohtaan epäluuloinen ja ehkä jollain tapaa aggressiivinenkin koira. Ei kaupunkikelpoinen. Onko se sitten kivaa? Omistajalle? Koiralle?

      • molempienkunnioitus

        Totta puhut Atram. Olen myös nähnyt näitä "kovalla" kädellä koulutettuja koiria,ei ole mukava katsoa kun koira isännän/emännän nähdessään on jo valmiiksi luimussa,kuin odottaen että kohta räpsähtää.
        Itsekkin olen nyt pian 30v sakujen kanssa puuhastellut,enkä ikinä, koskaan allekirjoita minkäänlaista alistamista koulutusmuotona,koira oppii yllättävän helposti,kun on itsellä viitseliäisyyttä ja halua kouluttaa koiraa.


      • höpö-jä
        molempienkunnioitus kirjoitti:

        Totta puhut Atram. Olen myös nähnyt näitä "kovalla" kädellä koulutettuja koiria,ei ole mukava katsoa kun koira isännän/emännän nähdessään on jo valmiiksi luimussa,kuin odottaen että kohta räpsähtää.
        Itsekkin olen nyt pian 30v sakujen kanssa puuhastellut,enkä ikinä, koskaan allekirjoita minkäänlaista alistamista koulutusmuotona,koira oppii yllättävän helposti,kun on itsellä viitseliäisyyttä ja halua kouluttaa koiraa.

        Voi herra isä sentään sunkin puheita. Alistaminen on, kun opetat 100 kertaa koiralle jotain toimintaa. Koiran on pakko tehdä joku temppu saadakseen sinulta ruokaa.

        Ilman alistamista ei voi kouluttaa eläintä. Vapaa tahto on silloin, kun naksun saa ilman toimintaa. Onko vaikea ymmärtää noinkin yksinkertaista asiaa.

        Jos mies tai nainen elättää toista ihmistä eikä tämä elätti tee koskaan hänen haluamallaan tavalla niin normaali juttu on elättämisen lopettaminen. Eli haluaa alistaa silloin elätettävää.

        Koiralla on aivan sama ellei siitä saa ihminen itselleen tavalla tai toisella kiksejä niin mitä järkeä on pitää koiraa elättinä?

        Toinen haluaa koiran vartioivan taloaan, toinen haluaa sänkykaverin, kolmas saa tyydytystä koiran alistuvasta odotuksesta ja hännän heilutuksesta. Sitten vielä nämä kanssaihmisten alistajat.

        Vartioidaan muita koiranomistajia ja vaaditaan heiltä omien normien mukaista toimintaa. En käsitä kymmenien vuosien koiranpitoa ja ulkoillessa koira vetää isäntää naru tiukalla päivästä toiseen. Narusta riuhtaistaan välillä hermostuneesti. En kuitenkaan vaadi näitäkään noudattamaan mun koulutustapaa jossa koira kulkee isännän vieressä ja samaan tahtiin. ( Sillä sehän on alistamista.)


      • minelan
        molempienkunnioitus kirjoitti:

        Totta puhut Atram. Olen myös nähnyt näitä "kovalla" kädellä koulutettuja koiria,ei ole mukava katsoa kun koira isännän/emännän nähdessään on jo valmiiksi luimussa,kuin odottaen että kohta räpsähtää.
        Itsekkin olen nyt pian 30v sakujen kanssa puuhastellut,enkä ikinä, koskaan allekirjoita minkäänlaista alistamista koulutusmuotona,koira oppii yllättävän helposti,kun on itsellä viitseliäisyyttä ja halua kouluttaa koiraa.

        nm. molmpienkunnioitus Atram
        minunkin mielestä koiraa pitåä opstaa ja kouluttaa .mutta ei kepillä ja halolla, mutta sitä ei pidä tehdä ongelmakoiraksi


      • minelan
        höpö-jä kirjoitti:

        Voi herra isä sentään sunkin puheita. Alistaminen on, kun opetat 100 kertaa koiralle jotain toimintaa. Koiran on pakko tehdä joku temppu saadakseen sinulta ruokaa.

        Ilman alistamista ei voi kouluttaa eläintä. Vapaa tahto on silloin, kun naksun saa ilman toimintaa. Onko vaikea ymmärtää noinkin yksinkertaista asiaa.

        Jos mies tai nainen elättää toista ihmistä eikä tämä elätti tee koskaan hänen haluamallaan tavalla niin normaali juttu on elättämisen lopettaminen. Eli haluaa alistaa silloin elätettävää.

        Koiralla on aivan sama ellei siitä saa ihminen itselleen tavalla tai toisella kiksejä niin mitä järkeä on pitää koiraa elättinä?

        Toinen haluaa koiran vartioivan taloaan, toinen haluaa sänkykaverin, kolmas saa tyydytystä koiran alistuvasta odotuksesta ja hännän heilutuksesta. Sitten vielä nämä kanssaihmisten alistajat.

        Vartioidaan muita koiranomistajia ja vaaditaan heiltä omien normien mukaista toimintaa. En käsitä kymmenien vuosien koiranpitoa ja ulkoillessa koira vetää isäntää naru tiukalla päivästä toiseen. Narusta riuhtaistaan välillä hermostuneesti. En kuitenkaan vaadi näitäkään noudattamaan mun koulutustapaa jossa koira kulkee isännän vieressä ja samaan tahtiin. ( Sillä sehän on alistamista.)

        Tämä maailma on mennyt ihan mahdollisimman suuttumattoimiin.Uusavuttomuuksiin. Pienissäkin asioissa tarvitaan jonkun koirapalstan neuvoja, Eläkää hyvät ihmiset maalaisjärkenne mukaan.. Koira ei aina käyttäydy mielenne mukaan, varsinkaan maalaiskoirat, jotka saavat elää melko vapaalla kasvatuksellaMutta koira, joka on sidottu pieneen omakotitalon pihan viimimeiseen nurkkaan, ei paljon akviteettia saa.Ja jos se ei alistu, niin halolla päähän. Ja kaikki ympäristön ihmiset tietävät tämän.,muta eivät puutu asiaan


      • minelan
        höpö-jä kirjoitti:

        Voi herra isä sentään sunkin puheita. Alistaminen on, kun opetat 100 kertaa koiralle jotain toimintaa. Koiran on pakko tehdä joku temppu saadakseen sinulta ruokaa.

        Ilman alistamista ei voi kouluttaa eläintä. Vapaa tahto on silloin, kun naksun saa ilman toimintaa. Onko vaikea ymmärtää noinkin yksinkertaista asiaa.

        Jos mies tai nainen elättää toista ihmistä eikä tämä elätti tee koskaan hänen haluamallaan tavalla niin normaali juttu on elättämisen lopettaminen. Eli haluaa alistaa silloin elätettävää.

        Koiralla on aivan sama ellei siitä saa ihminen itselleen tavalla tai toisella kiksejä niin mitä järkeä on pitää koiraa elättinä?

        Toinen haluaa koiran vartioivan taloaan, toinen haluaa sänkykaverin, kolmas saa tyydytystä koiran alistuvasta odotuksesta ja hännän heilutuksesta. Sitten vielä nämä kanssaihmisten alistajat.

        Vartioidaan muita koiranomistajia ja vaaditaan heiltä omien normien mukaista toimintaa. En käsitä kymmenien vuosien koiranpitoa ja ulkoillessa koira vetää isäntää naru tiukalla päivästä toiseen. Narusta riuhtaistaan välillä hermostuneesti. En kuitenkaan vaadi näitäkään noudattamaan mun koulutustapaa jossa koira kulkee isännän vieressä ja samaan tahtiin. ( Sillä sehän on alistamista.)

        höpö-höpö
        Saatko jotain skitsejä alistamalla koiraasi. Mene hoitoon ennen kuin on liian myöhäistä.


      • minelan
        molempienkunnioitus kirjoitti:

        Totta puhut Atram. Olen myös nähnyt näitä "kovalla" kädellä koulutettuja koiria,ei ole mukava katsoa kun koira isännän/emännän nähdessään on jo valmiiksi luimussa,kuin odottaen että kohta räpsähtää.
        Itsekkin olen nyt pian 30v sakujen kanssa puuhastellut,enkä ikinä, koskaan allekirjoita minkäänlaista alistamista koulutusmuotona,koira oppii yllättävän helposti,kun on itsellä viitseliäisyyttä ja halua kouluttaa koiraa.

        molempienkunnioitus

        Nostan hattua inulle. tUOMMOISELLE ISÄNNÄLLE, JOKA YMMÄRTÅÄ koirien päälle jotakin. Hirmuisen raakaa tekstiä saa lukea vähän ylempänä.


      • minelan
        molempienkunnioitus kirjoitti:

        Totta puhut Atram. Olen myös nähnyt näitä "kovalla" kädellä koulutettuja koiria,ei ole mukava katsoa kun koira isännän/emännän nähdessään on jo valmiiksi luimussa,kuin odottaen että kohta räpsähtää.
        Itsekkin olen nyt pian 30v sakujen kanssa puuhastellut,enkä ikinä, koskaan allekirjoita minkäänlaista alistamista koulutusmuotona,koira oppii yllättävän helposti,kun on itsellä viitseliäisyyttä ja halua kouluttaa koiraa.

        Atram
        Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Koira ei saa kohdella epäreilusti, eikä oman egon nostattajana
        Hyvin pidetty koira on ihmiselle luoettavin olio


    • höpö-ja

      "minelan" nikelle sanoisin, että olet täysin ulkona koiran koulutuksesta. Asut selvästi rivarissa tai kerrostalossa ja saat seksuaalista tyydytystä koirastasi paijaamalla, nostamalla koiran omalle tasollesi. Sinulta puuttuu täysin sosiaaliset kontaktit ihmisiin.

      Käsität, että pienessä asunnossa ja voimakkaiden hajujen keskuudessa koiralla on ihanne olot elää. Koiran elämä maalla on todella ihanteellinen olotila, kun sille järjestetään tilava aitaus tai juoksulanka. Lämmin koppi asunnoksi ja metsässä ja pelloilla liikuntaa. Todella näkee koiran nauttivan luonnon moninaisista hajuista ja äänistä.

      Mulla on ollut elämän vaiheissa monet koirat ja ei niistä yksikään ole viihtynyt sisätiloissa. Tullessaan sisälle ne tekevät kierroksen ja odottavat makupalaa, sitten ovelle ja pyytävät ulos.

      Sinä omahyväisessä umpiossa elävä käsität, että koiralla on hienot olot, kun paijaat sitä ja saa nukkua sinun kanssasi puhtaassa sängyssä. Olen monesti mennyt kaupunkilaisen koiranomistajan kanssa täällä maalla metsään syksyisin ja monet kerrat tämä "serkku" on ruohotukolla pyhkinyt oman koiransa turkista sitä ihmisen jätöstä, jonka marjastajat ovat jättäneet peittämättä.

      Olipa kertakin, kun koiralla oli vielä vessapaperia suussa. Sinun koirasi pitävät näitä rakkaudesta tulevia hajuja (kuten sampoota ja hajusteita petivaatteissa) aivan kauheina ja siksi päästessään luontoon hakeutuvat, meidän ihmisten mielestä, epämiellyttävien hajujen yhteyteen. ellei muuta löydy niin vanha märännyt sieni on koiran mielestä aivan ihana.

      Jos me ajaudumme avoimeen keskusteluun niin mielestäni ajatusten vaito on täysin hedelmätöntä. Pitää ensin päivittää omat tiedot, että ymmärrämme toisen sanoman oikein. Tässä topiikissa ajatusten vaihto on lähinnä luokkaa "kyllä meitin isä voittaa teidän isän".

      Sinun koiran koulutusohjeet ovat lähinnä ohjeita, miten saa parhaimman sänkykaverin nykyisistä koirista. Ei niillä ohjeilla lähdetä siitä miten koira saa antoisan ja rikkaan elämän elinaikanaan.

      • minelan

        Minua saat solvata vaikka kuinka pajon, mutta koirani ovat hyvinkäyttäytyviä niin kotona kuin näyttelyissäkin. Mutta niinhän se on,että kateus vie kalatkin vedestä.


    • minelan

      Ensinnäkin en asu pienessä asunnossa, toisaalta minulla on paljon ystäviä. Työkaverit ja saman rodun omistajat muodostava tavallaan yhteisön, joihin ulkopuolisen on vaikea päästä sisään, olen henkeen ja vereen asti mäyräkoiraihminen ja sitä rotua ei kenenkään pidä aliarvioida.

      • höpö-jä

        Lopeta toi muunnellun tiedon esittäminen. Asut kerrostalossa ja mun mielestä sun asunnossa ei ole tilaa yhdellekkään koiralle. Kävin katsomassa sun olosuhteet Suulisniemessä ja asut 6 kerroksisessa ahtaassa lukaalissa.

        Esiinnyt meille välillä mäyriskennelin pitäjänä jne. Oliskohan sulla aika pistää näppis välillä sängynalle jäähtymään.

        Mua yrität esittää eläinten pahoinpitelijänä ja omat olosuhteesi täysin ala-arvoiset eläimen pitoon. Mulla sentään maatila tässä 20 kilsan päässä.


      • minelan
        höpö-jä kirjoitti:

        Lopeta toi muunnellun tiedon esittäminen. Asut kerrostalossa ja mun mielestä sun asunnossa ei ole tilaa yhdellekkään koiralle. Kävin katsomassa sun olosuhteet Suulisniemessä ja asut 6 kerroksisessa ahtaassa lukaalissa.

        Esiinnyt meille välillä mäyriskennelin pitäjänä jne. Oliskohan sulla aika pistää näppis välillä sängynalle jäähtymään.

        Mua yrität esittää eläinten pahoinpitelijänä ja omat olosuhteesi täysin ala-arvoiset eläimen pitoon. Mulla sentään maatila tässä 20 kilsan päässä.

        Et ole koskaan käynyt asunnossani, en asu 6. kerroksessa. Minun ei tarvise esittää kk-mäyräkoirien kasvattajaa, tiedot löytyvät Suomen Kennelliiton jalostustiellises toimikunna net-palstalta..


      • minelan
        höpö-jä kirjoitti:

        Lopeta toi muunnellun tiedon esittäminen. Asut kerrostalossa ja mun mielestä sun asunnossa ei ole tilaa yhdellekkään koiralle. Kävin katsomassa sun olosuhteet Suulisniemessä ja asut 6 kerroksisessa ahtaassa lukaalissa.

        Esiinnyt meille välillä mäyriskennelin pitäjänä jne. Oliskohan sulla aika pistää näppis välillä sängynalle jäähtymään.

        Mua yrität esittää eläinten pahoinpitelijänä ja omat olosuhteesi täysin ala-arvoiset eläimen pitoon. Mulla sentään maatila tässä 20 kilsan päässä.

        HÖPÖ-HÖPÖ

        jOSSET PIAN LOPETA TEEN SINUSTA ILMOITUKSEN POLIISILLE.


      • minelan
        höpö-jä kirjoitti:

        Lopeta toi muunnellun tiedon esittäminen. Asut kerrostalossa ja mun mielestä sun asunnossa ei ole tilaa yhdellekkään koiralle. Kävin katsomassa sun olosuhteet Suulisniemessä ja asut 6 kerroksisessa ahtaassa lukaalissa.

        Esiinnyt meille välillä mäyriskennelin pitäjänä jne. Oliskohan sulla aika pistää näppis välillä sängynalle jäähtymään.

        Mua yrität esittää eläinten pahoinpitelijänä ja omat olosuhteesi täysin ala-arvoiset eläimen pitoon. Mulla sentään maatila tässä 20 kilsan päässä.

        Nyt rupesi kiinbnostaamaan, koska kävit luonani, missä kerroksessa asuin, millaisessa kunnossa asuntoni oli. Vastausta kaivaten.


      • höpö-jä
        minelan kirjoitti:

        Nyt rupesi kiinbnostaamaan, koska kävit luonani, missä kerroksessa asuin, millaisessa kunnossa asuntoni oli. Vastausta kaivaten.

        Olen seurustellut kanssasi aikoinaan ja meillä oma historia. Sain sellaisen käsityksen ettet enää ole kovin sosiaalinen. Olenko oikeassa?


      • minelan

        nm.höpö-jä
        Nyt puhut varmasti eri ihmisestä, kuin minä.Kenen kanssa olen seurustellut aikoinaan, et ainakaan minun kanssani. Muistaisin muuten sinut.
        Elämä on opettanut minua niin, että olen nykyään vieläkin sosiaalisempi. kun nuorena.


      • höpö-jä
        minelan kirjoitti:

        nm.höpö-jä
        Nyt puhut varmasti eri ihmisestä, kuin minä.Kenen kanssa olen seurustellut aikoinaan, et ainakaan minun kanssani. Muistaisin muuten sinut.
        Elämä on opettanut minua niin, että olen nykyään vieläkin sosiaalisempi. kun nuorena.

        Ei pitkään mutta ilmeisesti en antanut sykäyksiä, kun unohtanut.


    • minelan

      Meitä koiranomistajista on moneksi.Yksi haluaa koirastaan alistuvan ja nöyrän koiran, toiset taas pitävät koiraa kaverinaan. Minä kuulun tähän kaveri ryhmään. Olen myös melko aktiivinen eläinsuojeluihminen, joten tuntuu pahalta lukea hau-van kirjoiuksia.

    • höpö-jä

      Alkoholin käyttöä pitää rajoittaa, kun koiraa pitää perheessä. Koiralle on melkoinen rasitus, jos emäntä hoippuu useasti.

      Koiran kanssa lenkillä ollessa pienikin hiprakka aiheuttaa talutushihnasta nykimisen ja se ottaa koiran kaulassa kipeää.

      Mitä mieltä mineala on tuosta asiasta?

      • minelan

        Itse en enää pysty käymään lenkeillä, mutta olen sitä miltå, että alkoholi ja koirat eivät sovi yhteen.


    • hau-hau

      Olisin kysynyt minelanilta miten omakotitalossa menee siellä kenttäkadulla?

      "minelan
      23.7.2017 12:04
      Minunkaan yksikään koira ja niitä on yli 60 vuoden aikana ollut monta, 3 kerrallaan ja kun muutin omakotitaloon niin 5. Yksikään ei ollut vihainen, olivat kk-mäyräkoiria. eivät tapelleet keskenään. eikä vieraiden koirien kanssa. Tein paljon työtä pentujen sosiaalistatamisen kanssa ja se kannatti,.aiemmin minulta olevat ostajat odottivat vuodenkin, että saisivat minulta pennun.ueimpien kanssa meistä tuli hyvät ystävä ja vaihdamme kuulumisia vieläkin. "

      Kirjoitit menneellä viikolla niin sykähdyttävästi noista pentuja ostaneista ystävistä ja vielä yli 60 vuotta. Koska muutit omakotitaloon? Olis hyvä kuulla miten koulutit tommosen koiralauman niin ettei koskaan ne tapelleet? Varmasti iso rivi palkintoja seinällä.

      • minelan

        hau-hau(Olis hyvä kuulla
        miten koulutit tommoisen koiralauman niin ettei koskaanne tapelleet). En halua kehua itseänia, mut ta joillekin o syntymälahjaksi annettu eläinten käsittelytaito, jotkt toiset ovat taas luonnostaan hyviä isiä ja äitejä.
        Minä rakastin todella paljon koiriani ja ne tiesivät, että minuun voi luottaa. En haluaisi käyttää sanaa pomo, mutta meillä se merkitsi sitä, että keskenään ei tarvinnut tapella vaan pomo tule ja ratkaisee ongelman, jos niitä yksinkertaisestti tuli. En muista ainakaan mitään vakavampaa ongelmaa.
        Kaikki 5 koiraa nukkuivat vieressäni mieheni kuoleman jälkeen eikä ollut mitään ongelmaa.


    • hau-hau

      Pirkko jättänyt vastaamatta?

    • minelan

      Olen kertonut jossain patalla, että jouduin sokeritaudin vouksi jalkojeni voiman heikenneen ja jouduin pyörätuoliin, myymän omakotitaloni, luopumaan 5 mäyräkoirastani, jotka ovat maan huipputasoa( asian voi tarkistaa netin jalostustieteellisestä ohjelmasta,esim. hakusannalla Minelan Balsami) Muutin Kotkan keskustaan, mutta sielllä ei ollut koiran ulkoilupaikkoja, jolloin muutin Suulisnemeen kerrostaloon. Oli pakko, koska halusin koiralleni lisää liikkumatilaa ja minulla on kullanarvoinen avustaja, joka lenkittää koiraani 2x1,5 tuntia päivässä, plus pissalenkit päälle. Serkkuni vie Touhon n. klo 20.00 iltapissalle.Touholla on mahtavat lihakset.
      En asu epäsiistissä asunnossa, enkä myöskään pienessä.3h keittiö, parveke ja kylpyhuone. Eiköhän se riitä yhdelle ihmiselle, koiralle, joka on chiuhua ja kissalle.

    • minelan

      nm. hau -hau, varmasti iso rivii palkintoja seinällå.
      Kuules nyt, ei niitä palkintoja voi sinällä pitää, ovat sen verran raskaita. Jouduin ostamaan vitriinihyllystön, missä säilytän viimeisimmät pokaalit, loput ova kellrisssa kun eivät mahtuneet sinne vitriinikaappiin.

    • arvotjärjestykseen

      Siis verorahoilla palkatun avustajan tehtävänä lenkittää koiria...joku oikeasti apua tarvitseva IHMINEN jää sen vuoksi ilman tuotakin apuaikaa. Ottakaa koiria jos jaksatte niitä itse hoitaa, älkää hoidattako verorahoilla!!!

    • minelan

      Minä maksan omista tuloistani avustajan palkan, sillä hyvä. Kaupungin puolesta, joka sekin maksaa, käy 3 kertaa päivässä kotihoito jakamassa lääkkeet. Kotihoito on muuten varteen oettava paikka, jossta voi kysyä kyvystäni pitåå eläimiä ja kotini siisteydestä.i v Kotihoidon väki on kokonaan ihastuneet Touhoon.

    • minelan

      NIMERKKI ARVOJÄRJÄSTYKSEEN
      Joutuminen aktiivisena ihmisenä ja liiikuntaan tottuneelle ihmiselle pyörätuoliin joutminen on paha pakka ja aiheutti ainakin minulle pahan masennuksen AVUSTAJAN PALKKAAMINEN SEKÄ KOTIHOITO ei ole halpaa, mutta onneksi minulla on sen verran hyvä eläke, että tulen toimeen.

      • minelan

        Haluan vielä korostaa, että avustajan palkan maksan ihan omasta eläkkeeståni,. ettei kävis kateeksi


    • minelan

      Maksan omista tuloistani avustajan palkan.

    • me.onnelliset

      On teillä murheet.Minun koirani saa olla koira, ei ole pakko edes tassua antaa, jos ei tahdo.Jostain ihme syystä koirastani on tullut hyvin sosiaalinen ja kaikkien kanssa toimeen tuleva yksilö.Päivisin käymme lenkeillä ja leikimme, välillä otamme otamme pienet päivätorkut.

      • minelan

        No minäkään en arvosta koiran tassun antoa, maahanmenemistä yhtään. Pää asia on. että koirani on sosiaalinen ja hyväksyy kaikki ihmiset ja koirat lenkillä.


    • oliskosnäin

      Voi yhden kerran ja toisenkin tätä epäasiallista tietoa.

      Itse maksettu avustaja 1,5 tuntia kerta ja 2 kertaa päivässä pissalenkit tekee n. 6 tuntia.

      Millainen eläke on ihmisellä sähkön muut menot vuokran lisäksi tekee veroineen n. 360 €/ vuorokausi ja se 7 kertaa viikossa huh-huh. Puhutaan 3000 € eläkkeestä ja alkueläke ennen veroja n. 4000 ekeetä.

      Eipä taida riittää kansanedustajan sopeutumiseläke tommosiin menoihin.

      Valehteleeko taas joku?

      • laskutaidoton

        1,5 x2= 3 eikä 6


      • oliskonäin
        laskutaidoton kirjoitti:

        1,5 x2= 3 eikä 6

        pissalenkit päälle ja ei se 1,5 tunnin lenkki on alussa ja lopussa muuta aikaa. Mistä saakka se apuri tulee? vaikka 3 tiimaa niin vähintään 9 €/t vero, vakuutus, arvonlisä, pyhätyö, kesälomak. jne.

        Kuka ei osaa laskea?


      • kitakiinni
        oliskonäin kirjoitti:

        pissalenkit päälle ja ei se 1,5 tunnin lenkki on alussa ja lopussa muuta aikaa. Mistä saakka se apuri tulee? vaikka 3 tiimaa niin vähintään 9 €/t vero, vakuutus, arvonlisä, pyhätyö, kesälomak. jne.

        Kuka ei osaa laskea?

        Ja helvettiäkö sinulle kuuluu kenenkään avustajat.Pidä huoli vaan omista asioitasi.


      • näin.se.vaan.on
        oliskonäin kirjoitti:

        pissalenkit päälle ja ei se 1,5 tunnin lenkki on alussa ja lopussa muuta aikaa. Mistä saakka se apuri tulee? vaikka 3 tiimaa niin vähintään 9 €/t vero, vakuutus, arvonlisä, pyhätyö, kesälomak. jne.

        Kuka ei osaa laskea?

        1,5 x 2 = 3 joka tapauksessa.


      • minelan

        nm. oisiko niin
        en asu vuokralla ja yhtiövastikkeeni on pieni. Matkat avustajani maksaa itse.


      • minelan

        oikos näin
        Tuolla hinnalla asuisi jo maan kaliimmissa hotellissa.
        Jotain jårkeä tähänkin keskusteluun.


    • minelan

      nm.kitakiinni
      kiitos, että puolustit minua. Henkilökohtaisen avustajan palkka ei ole suuri ja hän on minulle välttämätön. En nyt tässä rupea kertomaan eläkkeestäni, se on minun asiani,että tulen tuloillani toimeen ja eläimetkään ei syö mitään markettiruokia.

    • olikonäin

      P.L.P kuka taas käyttää sivunikkejä pöngittämään omia esityksiä?

      Normaali esitys päänimimerkki ja sitten monta sivupersoonaa tukee sanottua.

      • näin.se.vaan.on

        1,5 x2=3,ääliö!!


    • näin.se.vaan.on

      Huomasitko minelan mitä tapahtui?
      Hyvää yötä.

      • minelan

        nm. näin. se vaan on

        Huomasin ainakin, että jonkun kirjoitus oli poistettu palstalta.
        Mutta olen tullut jo niin immuuniksi näille jutuille. Liian paljon valhetta ja törkyä mukana. Mutta jos kirjoituksia tulisi omien kasvattien joukosta tai he olisivat tyytymättömiä pentuihini,silloin huolestuisin.
        .


    • minelan

      nm. mörköön, MISTÄ IHMEESTÄ KEKSIT NUO JUTTUSI koirani, kk-mäyräkoirat sekä chiuahuni osaavat käyttätyäviä. Eivät mene ninnekkään ojan pohjalle pakooon ja räkyttämään.
      Sinun kirjoitusillasiei ole mitään merkitystä. En noteeraa tuolaiia ihmisiä miksikään

    • 100Sata

      Minelan, Touholiini ja onkohan vielä muitakin nimimerkkejä joita käytät! Onko sinun Kennelliiton kurinpitolautakunnalta saamasi eläintenpitokielto jo umpeutunut kun sinulla on kirjoituksiesi mukaan chihuahua ja kissa? Eiköhän sinun ole ihan turha esittää itseäsi vastuullisena koiran kasvattajana, kasvattajan urasi on aikaa sitten romutettu ja sinä jäit katkeruutesi kanssa ilman koiriasi. Se on varmaa, että Kennelliiton kurinpitolautakunta ei anna tuomioitaan aivan heppoisin perustein ja herääkin kysymys oletko sinä tänä päivänä kykenevä vastuullisesti hoitamaan sinulla nyt olevat eläimet, kirjoitustesi perusteella kyseenalaistasin sen koska näytät olevan aina vaan enemmän sekaisin.

      • minelan

        100Sata

        Tämä on viimeinen kerta, kun jankkaan kanssasi samaa asiaa. Ensinnäkin Kennelliitolla ei liene oikeuksia kieltää koirien pitoa (entäs sekarotuiset koirat) keneltäkään.

        Miksi jatkat noita itse keksimisiä juttuja.


        Sen palveluksen voisit minulle tehdä, niin jos kuulet, tai näet jonkun MINELAN koiran omistajan olevan tyytymätön koiraansa tai minuun kasvattajana, niin ilmoita minulle heti.


      • 100Sata
        minelan kirjoitti:

        100Sata

        Tämä on viimeinen kerta, kun jankkaan kanssasi samaa asiaa. Ensinnäkin Kennelliitolla ei liene oikeuksia kieltää koirien pitoa (entäs sekarotuiset koirat) keneltäkään.

        Miksi jatkat noita itse keksimisiä juttuja.


        Sen palveluksen voisit minulle tehdä, niin jos kuulet, tai näet jonkun MINELAN koiran omistajan olevan tyytymätön koiraansa tai minuun kasvattajana, niin ilmoita minulle heti.

        Sanon sinulle ihan sopuisissa tunnelmissa että sinä se jaksat puhua täyttä paskaa. En jaksa lähteä kaivamaan vuosien takaista Koiramme lehteä jossa tapauksestasi kirjoitettiin kurinpitolautakunnan päätöksissä. Netistä tietosi ovat siivottu pois hyvin tarkkaan. Sanooko ajanjakso 7.10.2010-31.12.2014 sinulle mitään? Mutta antaa olla, sinä olet mielessäsi päättänyt esittää vastuullista "kasvattajaa" ja yrität loistaa menneellä kasvattaja-urallasi niin siitä vaan. Nykyisten lemmikkiesi onni on että sinulla käy avustaja ja lääkkeiden jakaja päivittäin kotonasi. Koiriisi tuskin löytyy tyytymättömiä, mutta sinuun kasvattajana/ihmisenä löytyy aivan varmasti pilvin pimein. Jossain vaiheessa taisit olla estetty kaikkiin keskustelupalstoihin, minkähän takia ja mitä se kertoo sinusta? Olit estettynä jopa oman rotusi palstalle vaikka jo silloin esitit niin vastuullista kasvattajaa. Tuotit myös hyviä koiria, sitä ei voi kieltää, mutta ihmisenä olet aina ollut kieroutunut ja sairas päästäsi, sitäkään ei voi kieltää.


      • MINELAN
        100Sata kirjoitti:

        Sanon sinulle ihan sopuisissa tunnelmissa että sinä se jaksat puhua täyttä paskaa. En jaksa lähteä kaivamaan vuosien takaista Koiramme lehteä jossa tapauksestasi kirjoitettiin kurinpitolautakunnan päätöksissä. Netistä tietosi ovat siivottu pois hyvin tarkkaan. Sanooko ajanjakso 7.10.2010-31.12.2014 sinulle mitään? Mutta antaa olla, sinä olet mielessäsi päättänyt esittää vastuullista "kasvattajaa" ja yrität loistaa menneellä kasvattaja-urallasi niin siitä vaan. Nykyisten lemmikkiesi onni on että sinulla käy avustaja ja lääkkeiden jakaja päivittäin kotonasi. Koiriisi tuskin löytyy tyytymättömiä, mutta sinuun kasvattajana/ihmisenä löytyy aivan varmasti pilvin pimein. Jossain vaiheessa taisit olla estetty kaikkiin keskustelupalstoihin, minkähän takia ja mitä se kertoo sinusta? Olit estettynä jopa oman rotusi palstalle vaikka jo silloin esitit niin vastuullista kasvattajaa. Tuotit myös hyviä koiria, sitä ei voi kieltää, mutta ihmisenä olet aina ollut kieroutunut ja sairas päästäsi, sitäkään ei voi kieltää.

        enen kuin pistät omia milipitetäsi kasvattini omistajien suuhun, niin kero onko joku kasvattini omistaja ja joka olllut tyytymätön kasvatustyöhöni. Nimeä edes yksi. Olen vastuuntuntoinnen kasvattaja, joka ketoo tarkasti kaikki tiedot kasvateistaan. On aina puhelimen päässä, jos jollai kasvatistani on jotain kysyttävää.
        Pentuni olen hoitanut tosi hyvin, sosiaalisuistnuta ne. OMat koirni hoidan viimeisen päälle.
        Vaikka kuinka yritystä tahansa siitä ja väitätte, niin, ette pysty totemaan, kuin että olen vastuuntunteva kavattaja, joka kasvattaa pentunsa huolella

        Mutta antaa tulla sen pentuun tyytymättömän omistajan tiedoit. Niitä nimittäin EI ole.


      • minelan
        100Sata kirjoitti:

        Sanon sinulle ihan sopuisissa tunnelmissa että sinä se jaksat puhua täyttä paskaa. En jaksa lähteä kaivamaan vuosien takaista Koiramme lehteä jossa tapauksestasi kirjoitettiin kurinpitolautakunnan päätöksissä. Netistä tietosi ovat siivottu pois hyvin tarkkaan. Sanooko ajanjakso 7.10.2010-31.12.2014 sinulle mitään? Mutta antaa olla, sinä olet mielessäsi päättänyt esittää vastuullista "kasvattajaa" ja yrität loistaa menneellä kasvattaja-urallasi niin siitä vaan. Nykyisten lemmikkiesi onni on että sinulla käy avustaja ja lääkkeiden jakaja päivittäin kotonasi. Koiriisi tuskin löytyy tyytymättömiä, mutta sinuun kasvattajana/ihmisenä löytyy aivan varmasti pilvin pimein. Jossain vaiheessa taisit olla estetty kaikkiin keskustelupalstoihin, minkähän takia ja mitä se kertoo sinusta? Olit estettynä jopa oman rotusi palstalle vaikka jo silloin esitit niin vastuullista kasvattajaa. Tuotit myös hyviä koiria, sitä ei voi kieltää, mutta ihmisenä olet aina ollut kieroutunut ja sairas päästäsi, sitäkään ei voi kieltää.

        Perustelusi,että en ole täyspäinen. Tai ei se minua kiinnosta. Kirjoittelen tänne palstalle vietttääkseni aikaa. Meillä kun on vielä 6 viikkoa hissinvaihto, niin oilen täällä asunnossani kuin vanki. Taksinkuljettajat onneksi raahaavat minut alas ja ylös takaisin..


      • 100Sata

        Kysyt perusteluja epäilylleni sinun täysipäisyydestäsi. Tätä asiaa ei tarvitse sen kummemmin perustella, riittää kun on lukenut kommenttejasi täällä suomi.24 palstalla. Miksi sinä kirjoitat edelleenkin "kasvattajan" ominaisuudessa, etkö sinä muista ettei sinulla ole enää kasvatettavia, ei ainakaan pitäisi olla. Sinähän "luovuit" kaikista mäyräkoiristasi jo vuosia sitten, eikö vaan.
        Joissain ketjuissa sinä olet muka viemässä, kirjoituksiesi mukaan, kaverisi JU:n käräjäoikeuteen sopimusrikkomuksesta ja meneekö siihen samaan rytäkkään vielä kennel W:kin. Yksikään käräjäoikeus ei voi edes harkita tekevänsä päätöstä jossa Balsami annettaisiin sinulle takaisin, se on täysin mahdotonta.
        Yritä säilyttää arvokkuutesi edes jollain tasolla, unohda mennyt kasvattajaurasi, keskity nykyiseen koiraasi ja kissaasi ja ota ne lääkkeet ettei "verensokerisi" pomppaa taas pilviin.

        Muista myös se ettei menneisyydessä tehtyjä tekoja pääse pakoon, ne seuraa perässä loppuun saakka ja jatkaa vielä jälkipolvienkin muistoissa.


      • MINELAN
        100Sata kirjoitti:

        Sanon sinulle ihan sopuisissa tunnelmissa että sinä se jaksat puhua täyttä paskaa. En jaksa lähteä kaivamaan vuosien takaista Koiramme lehteä jossa tapauksestasi kirjoitettiin kurinpitolautakunnan päätöksissä. Netistä tietosi ovat siivottu pois hyvin tarkkaan. Sanooko ajanjakso 7.10.2010-31.12.2014 sinulle mitään? Mutta antaa olla, sinä olet mielessäsi päättänyt esittää vastuullista "kasvattajaa" ja yrität loistaa menneellä kasvattaja-urallasi niin siitä vaan. Nykyisten lemmikkiesi onni on että sinulla käy avustaja ja lääkkeiden jakaja päivittäin kotonasi. Koiriisi tuskin löytyy tyytymättömiä, mutta sinuun kasvattajana/ihmisenä löytyy aivan varmasti pilvin pimein. Jossain vaiheessa taisit olla estetty kaikkiin keskustelupalstoihin, minkähän takia ja mitä se kertoo sinusta? Olit estettynä jopa oman rotusi palstalle vaikka jo silloin esitit niin vastuullista kasvattajaa. Tuotit myös hyviä koiria, sitä ei voi kieltää, mutta ihmisenä olet aina ollut kieroutunut ja sairas päästäsi, sitäkään ei voi kieltää.

        100sata


        Itse puhut valheiniin kuin ne olisivat tosia.Kaiva nyt sieltä arkistostasi yksikin juttu, tai lähiaikoina tapahnuneista ,j aksa enempää jauhaa tätä paskaa kanssasi.OLETKO KATKEROITUNUT VANHA, HERRA. ILKEÄ AINAKIN OLET.


    • lkjlk

      Koira on aina lauman alin ihmisten joukossa. Ihmeellistä tämä koirajumalan palvonta nykyisellään.

      • minelan

        lkjik

        Meillä koirat ovat tasavertaisia perheenjäseni ja tiedän useita ihmisiä joille koira on numero yksi


      • skkkk
        minelan kirjoitti:

        lkjik

        Meillä koirat ovat tasavertaisia perheenjäseni ja tiedän useita ihmisiä joille koira on numero yksi

        Samoin meillä.


    • onneavaan-

      On se mennyttä aikaa, kun 2007 muistelee tuossa:

      "Toiseksi sijoittui karkeakarvainen mäyräkoira Minelan Balsami,
      jonka omistaa Pirkko Peippola Valkosta. Kolmas oli Kirsi HeiskariLeppäsen
      ja Maria Humellin omistama englanninspringerspanieli
      Jefferson De Los Tres Robles Oulusta. Neljänneksi sijoittui
      italianvinttikoira Soltar’s Unbelievable omistajina Hanna Ukura ja
      Jukka Lillstrang, Tupos."

      Muistan tuon tilaisuuden. Oli ne aikoja joita ei enää palaa.

      • vastatoka

        TÄH!! Eiks Minelan Balsamia ollutkaan eka?? Sen käsityksen olen saanut minellan kommenteista.


      • minelan
        vastatoka kirjoitti:

        TÄH!! Eiks Minelan Balsamia ollutkaan eka?? Sen käsityksen olen saanut minellan kommenteista.

        vastatoka

        En missään kirjoituksessani ole antanut ymmärtää, että Minean Balsmi olisi olut ykkönen. Toinenkin sija oli hieno saavutus.


      • minelan

        nm. onnea vaan

        Olihan se omasta mielestäni mahtavaa, että mäyräkoira Messukeskuksessa kv-välisssä näyttelysä valitaan näyttelyn toseki parhana eli BISkakkonen.


    • eiummarra

      Muistakaa aina, että yhteiskunnassa koiransa saa lopettaa aina hyväksytysti mutta ihmistä ei saa.

      Siis ihminen on koiran yläpuolella ihmisten yhteisössä. Koira ei voi olla tasa-arvoinen ihmisen kanssa. On henkisesti ongelma, jos ihminen asettaa eläimen tasa-arvoiseksi itsensä kanssa ja syöttää tälle eläimelle muita eläimiä ruuaksi.

    • minelan

      nm. molenpie kunnioitus

      Olen kassasi samaa mieltä. Koirat eivät ole mitään robotteja ja on ilo nähdä kun ne tottelevat vapaaehtoisesti ja luottamaansa omistajaan, Näin koiralle annetaan vapaus

      osoittaa älykkyytensä.m
      Mutta koirat, jotka ovat alistettuja toivat kuin robotit hakkaamisen pelossa

    • minelan

      nm.sata100

      Anna nyt näyttö edes yhdestä kasvattini omistaja, joka ei ole tyytyväinen koiraansa tai minun kasvatustyöhöni.Yksi riittää.

      En ole törmännyt heihin ikinä, joten näyttö puuttuu.


      Onko nyt aivan mahdotonta uskoa, että rakastan koiriani todella paljon.

      • 100Sata

        "Anna nyt näyttö edes yhdestä kasvattini omistaja, joka ei ole tyytyväinen koiraansa tai minun kasvatustyöhöni.Yksi riittää."
        Toivottavasti et pidä muita ihmisiä niin hulluina, että lähtisivät nimeämään ketään. Yksikään ihminen ei voi tehdä kasvattisi omistajalle moista karhunpalvelusta. Aivan varmasti rakastat koiriasi, sitä tuskin kukaan kyseenalaistaakaan, rakkautta vaan on niin monenlaista. Rakkaus koiriin ei välttämättä ole tae hyvästä ja tunnollisesta kasvattajasta ja tämä pätee ehdottomasti sinuun. Toisekseen, ethän sinä edes ole ollut "kasvattaja" pitkään aikaan, vai kuinka?


    • minelan

      Miksi tällä palstalla haukutaan kaikki, jotka eivät tulisi elävässä elämessä toimeen keskenään.
      Jo tämän palstan ohjeissa sanotaan,että eläinrääkkäystä tukevat kirjoitukset poistetaan palstalta. Ei kyllä ihan vaikuta siltä.

    • touholiini

      nmm.skkk


      Minulle koirat ovat aina olleet kavereita, ystäviä. Tuntuu siltä. että ilkeästi koirista kirjjoittajilla elämä on kohdellut huonosti,Koira ei saisi olla elävä agressiivisyyden kohde.Koiraa tulee kunnioittaa kun elävää olentoa. Mutta joukostamme löytyy useita häiriintyneitä yksilöitä, jotka tarvitsevat jonkun, jota hän pystyy alistamaan. Eivät nämä henkilöt itse sitä tunnusta,

    • minelan

      sata100

      Olen liiankin kiintynyt koiriini, nyt minulla on vain Touho, kissa SOOLO. plus 3 kk-kääpiömäyräkoiraa,,sijoituksessa, joita pentuja toivottaisi syntyvän,
      joita on varattu jo liiaksikin. Mutta tärkein anti on seurata jälkipolvien saavutuksia, En ole kuitenkaan niin vanha, että en pystyisi hoitamaan hyvin eläimiäni. Ne ovat aina ykkössijalla elämässäni.Yhden asian haluan tuoda esiin, kun joku tällä palstalla sanoi, että koira ei voi olla perheenjäsen. Meillä koirat ovat aina olleet tasavertaisia perheenjäseniä. Niiden ei ole ollut pakko käskystä antaa tassua, mennä maahan jne. jos niitä ei haluta.

    • touholiini

      sata100

      Edelleen näyttö puuttuu. Laskelmisiensi minulla on n.130 jälkeläisiä. En ole keneltäkäään saanut kuin positiivistä palautetta ja aika usein minulta varataan pentu ennen syntymää.

      Maine kiitää kauas-

    • touholiini

      nm.100sata

      Kyllähän nillä palstoilla puhutaan kasvattajista nimellä ja täysin tunnistettavilla viittauksi. esim.Punaisen tuvan kennelistä. Etsi tietoni vaikka maanrakosesta, niin et löydä yhtäkäkään minua haukkuvaa kasvattajaa, Olettko itse kovin valehteleva yksilö, kun kaikkkien muidenkin luulet valehtelevan

    • kohtuuskommentoudessakin

      Lopeta minelan/touholiini tuo jatkuva nillitys.Et ole enää kasvattaja.

    • minelan

      Huomasin juuri, että joku kyseli kasvatusharrastuksestani ja maineestani. Minulta voi suoraankin kysyä tai tulla tervehtimään koiriani ilmoittamatta puh. 0443330247.
      Jos joku haluaa pysyä tuntemattomana, tälle palstalle voi purkaa huoliaan nimimerkin takaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe