MATTOJEN PESU ?

28 ulkoterassillani Helsingissä. Sopiva keli suorittaa vuotuinen mattopyykki. On mukava taas raikkaiden mattojen kanssa oleskella.

54

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilmatar_

      Minulla mattojen pesu vasta elokuulla. Mattolaituri tuossa likellä. Eihän noita mattoja enää ole montakaan. Huusholli kutistunut vuosien saatossa.
      Mutta, mutta, minulla pyörii pesutuvassa isoissa koneissa petauspatjojen suojapussit, parit tyynyt ja korestetyynyjen päälliset.
      Käväisin kaupoillakin ostamassa uuden paistokasarin kansineen. Alkaneet nuo otteet lipsua. Edellinen lasikansi luiskahti lattia ja rikki meni.

      "Laiska töitään luettelee" (vanha suomalainen sananlasku).

      • Kahvinkeitin meni uusiksi. Yli 10v. kesti. Siivous ja mattopyykki samalle päivälle oli kunnon päiväjumppa. Painepesuri helpotti.


    • Koneitakin-on

      Pesulat ovat sitä varten myös mattoja varten.
      Sen ajan voi käyttää itselleen.

      Itsellä vain isoja plyysi mattoja. Ne joudun pesemään kotona paikallaan.

      • mietin.vaan

        Miten pestään matot paikallaan? Eikös siinä parketit irtoa jos vedellä lotraa?


      • Koneitakin-on

        Googlaa painehuuhtelulaite.
        Voihan pestyt matot nostaa parvekkeen kaiteelle joksikin aikaa, eivät ne märiksi jää vaan kosteiksi (nihkeiksi) hetken aikaa. "Kuivuvat" about 2 -3 tunnissa.


      • Koneitakin-on kirjoitti:

        Googlaa painehuuhtelulaite.
        Voihan pestyt matot nostaa parvekkeen kaiteelle joksikin aikaa, eivät ne märiksi jää vaan kosteiksi (nihkeiksi) hetken aikaa. "Kuivuvat" about 2 -3 tunnissa.

        Meillä on iso tontti ja painepesuri. Kuivatustelineelle jätin matot ja otan huomenillalla täysin kuivuneina. Kerrostalossa käyttäisin pesulan vienti - tuonti palvelua. Toimittavat puhtaana ja kuivattuna.


      • MiinaManninen
        arvo.e kirjoitti:

        Meillä on iso tontti ja painepesuri. Kuivatustelineelle jätin matot ja otan huomenillalla täysin kuivuneina. Kerrostalossa käyttäisin pesulan vienti - tuonti palvelua. Toimittavat puhtaana ja kuivattuna.

        Huomenna tulee vettä taivaantäydeltä sanoo Pekka Pouta ja Mette Mannonen.


      • Tarkenpaa-tietoa-onko

        Taivaan täydeltä?
        Tuleeko koko taivaan alalta vai jääkö reikäiosiä kohtia jossa ei sada?
        Menisin mielelläni reiän kohdalle.
        Tuleeko koko maassa vai onko sade lohkottu osiin lääneittäin?


      • ilmatar_
        arvo.e kirjoitti:

        Meillä on iso tontti ja painepesuri. Kuivatustelineelle jätin matot ja otan huomenillalla täysin kuivuneina. Kerrostalossa käyttäisin pesulan vienti - tuonti palvelua. Toimittavat puhtaana ja kuivattuna.

        Vuosikausia käytin samaa mattopesulaa kotiinkuljetuksella. Se pesula jäi liian kauaksi muuton myötä.
        Nyt ajattelen, että jonain kauniina elokuun päivänä otan eväät ja termarin ja fiilistelen mäntysuovan tuoksua.


      • ilmatar_ kirjoitti:

        Vuosikausia käytin samaa mattopesulaa kotiinkuljetuksella. Se pesula jäi liian kauaksi muuton myötä.
        Nyt ajattelen, että jonain kauniina elokuun päivänä otan eväät ja termarin ja fiilistelen mäntysuovan tuoksua.

        Rankkaa jumppaa mattojen pesu. Ennen talon ostoa kävimme kaupungin pesupaikoissa autolla. Märät matot taloyhtiön kuivaustelineille ja auton takakontti märkänä.


      • Tarkenpaa-tietoa-onko kirjoitti:

        Taivaan täydeltä?
        Tuleeko koko taivaan alalta vai jääkö reikäiosiä kohtia jossa ei sada?
        Menisin mielelläni reiän kohdalle.
        Tuleeko koko maassa vai onko sade lohkottu osiin lääneittäin?

        Kävin matot jo aamusta sisälle kuivumaan. Sateen "reikä" pyörii melko lähellä. Kostea tuuli on varotuksena.


      • ilmatar_
        arvo.e kirjoitti:

        Rankkaa jumppaa mattojen pesu. Ennen talon ostoa kävimme kaupungin pesupaikoissa autolla. Märät matot taloyhtiön kuivaustelineille ja auton takakontti märkänä.

        Tuossa mattolaiturilla mihin menen on sellainen "jättipastakone", vähän niin kuin mankeli. Sillä litistetään matoista vedet pois. Toki ne jää kosteiksi.
        Tarkoitus on kuivattaa ne pesupaikalla matto-orsilla. Sillä aikaa, kun matot kuivuu voi mennä uimaan ja piknikille biitsille.

        Olen odottanut rankkasadetta, mutta pikkuisen vaan ripautti vettä.


      • ilmatar_ kirjoitti:

        Tuossa mattolaiturilla mihin menen on sellainen "jättipastakone", vähän niin kuin mankeli. Sillä litistetään matoista vedet pois. Toki ne jää kosteiksi.
        Tarkoitus on kuivattaa ne pesupaikalla matto-orsilla. Sillä aikaa, kun matot kuivuu voi mennä uimaan ja piknikille biitsille.

        Olen odottanut rankkasadetta, mutta pikkuisen vaan ripautti vettä.

        Mattovarkaita on, jos jätät ne vartioimatta tulee niistä näkymättömiä. On jopa paikalla ollessa yrittäneet varstaa.


      • Rentukkatukka
        Tarkenpaa-tietoa-onko kirjoitti:

        Taivaan täydeltä?
        Tuleeko koko taivaan alalta vai jääkö reikäiosiä kohtia jossa ei sada?
        Menisin mielelläni reiän kohdalle.
        Tuleeko koko maassa vai onko sade lohkottu osiin lääneittäin?

        Sade ja ne reiät jakaantuu puolueittain jäsekirjojen ja vaalipiirien mukaan.
        Persut on kyllä aina jtenkin märkiä sato tai paisto.😜


      • ilmatar_
        arvo.e kirjoitti:

        Mattovarkaita on, jos jätät ne vartioimatta tulee niistä näkymättömiä. On jopa paikalla ollessa yrittäneet varstaa.

        Onko niitä mattovarkaita vieläkin? Muistan ennen muinoin, että pyykkejä hävisi naruilta, jos jätti ulos kuivumaan.
        Täytyykin sitten tehdä niin, että aamusta pesee ja levittää sen piknikhuovan siihen liki. Lainaan lasten vesipyssyjä joilla taltutan mahdolliset varkaat :)

        Sakean harmaa taivaankatto. Taitaa tulla kanttarellien metsästyspäivä.


      • ilmatar_ kirjoitti:

        Onko niitä mattovarkaita vieläkin? Muistan ennen muinoin, että pyykkejä hävisi naruilta, jos jätti ulos kuivumaan.
        Täytyykin sitten tehdä niin, että aamusta pesee ja levittää sen piknikhuovan siihen liki. Lainaan lasten vesipyssyjä joilla taltutan mahdolliset varkaat :)

        Sakean harmaa taivaankatto. Taitaa tulla kanttarellien metsästyspäivä.

        Pihalle vartioteltta ja sukankudin mukaan. Kaksittain vartioon kutemaan.


      • arvo.e kirjoitti:

        Rankkaa jumppaa mattojen pesu. Ennen talon ostoa kävimme kaupungin pesupaikoissa autolla. Märät matot taloyhtiön kuivaustelineille ja auton takakontti märkänä.

        Jos ottaa eväät ja päiväkahvit mukaan, on kauniina päivänä ihan mukava antaa mattojen vähän kuivahtaa telineessä. Niitä on ainakin Helsingissä useimmissa matonpesupaikoissa. Myös puisia kuivemmaksi puristavia telavääntimiä (tms.) on monessa paikassa, jolloin matot eivät enää kastele paikkoja kuljetuksen aikana ja kuivavat nopeammin kuin vain valuttamalla tai käsin puristelemalla.


      • optimisti-orvokki kirjoitti:

        Jos ottaa eväät ja päiväkahvit mukaan, on kauniina päivänä ihan mukava antaa mattojen vähän kuivahtaa telineessä. Niitä on ainakin Helsingissä useimmissa matonpesupaikoissa. Myös puisia kuivemmaksi puristavia telavääntimiä (tms.) on monessa paikassa, jolloin matot eivät enää kastele paikkoja kuljetuksen aikana ja kuivavat nopeammin kuin vain valuttamalla tai käsin puristelemalla.

        Viehättävien uima-asuisten matonpesijättärien ihailuun meni myös aikansa.


    • mimmimum-..mi

      Matonpesupaikka oli kiehtovan jännittävä lapsena....sellainen katoksellinen rakennus missä tynnyreitä pesupaikkana...ja liukasta ...ja mäntysuovan tuoksua...on se raikas tuoksu ....tulee aivan nenään ajatellessakin....
      Minulla on talon pesutuvassa hyvä matonpesu allas ja kuivatus....laiskuus vaan vaivaa..

      • Lapsen lapsi 11v. muisteli Vantaan mattopesupaikkaa tuoksusta. Samalla avoimet keskustelut tuntemattomien pesijöiden välillä jäivät muistiin myönteisinä.


    • sinä.et.saa

      Kyllä jos rivitalon terassilla pesee mattoja tulee paikallinen talon kyttä valittaa

    • pyttimaakki

      Meillä ei saa pestä mattoja terassilla

      • Itse asiassa pesin matot takapihalla vanhalla itse tehdyllä varastosta ottamallani puutarhapöydällä. On 1200 m. tontti, jonne mahtuu kuivaustelineetkin.


    • Aloittaja voisi malttaa mielensä 100 kommenttiin saakka.
      Ymmärrän kyllä hyvin kuinka harmittaa, jos aloitus ei vedä.
      Aloitukset ovat usein kuin Maksa-Laatikko monta viikkoa peräkkäin.
      Rusinoita on vaihdettava, jotta se maistuisi muillekin.
      Laatikko pitää kuitenkin syödä loppuun.

      H.

    • Mattojen pesusta. TV:ssä oli kerran eräs pesiä oli saanut amerikkalaiselta turistilta 3 dollaria---kai tajuatte miksi--koska pesi mattoja.

      • ilmatar_

        Noista mattolaitureista. Siellä lie Kaivarissa kuitenkin kahvilaravintola "Mattolaituri". Paikka missä jupit ja tositeeveejulkkikset käyvät skumpalla. En ole tänä kesänä ehtinyt käymään, tosin en kuulu kumpaankaan ryhmään.
        Talvellakin jäi katsastamatta Nokan uusi talviuimala ja tulikasteensa ja melurajoitteen saanut yleinen saunakombo.


      • ilmatar_
        ilmatar_ kirjoitti:

        Noista mattolaitureista. Siellä lie Kaivarissa kuitenkin kahvilaravintola "Mattolaituri". Paikka missä jupit ja tositeeveejulkkikset käyvät skumpalla. En ole tänä kesänä ehtinyt käymään, tosin en kuulu kumpaankaan ryhmään.
        Talvellakin jäi katsastamatta Nokan uusi talviuimala ja tulikasteensa ja melurajoitteen saanut yleinen saunakombo.

        Saivar-syynissä saunakombo siis Hernarissa.


    • mattomiesmeseväinen

      Missä voisin pesettää hiirimattoja?
      Laitanko polkypyörän takakalle ja vien pesulaan vai onko hiirimatoille oma ranta pääkaupunkiseudulla? Viikin jätepuhdistamo voisi olla oikea sana?

      Minulla on myös yksi lentävä matto. Se lensi perääni parvekkeelta ex eukon toimittamana.
      En tiedä lentääkö se oikeasti kun en ole kokeillut mutta piknik mattona se saattaisi toimia.

      • ilmatar_

        Hiirimatot ovat jo menneisyyttä, joten kierrätykseen.
        Lentävä matto piknikmattona olisi tosi kätevä. Suomen säät ovat niin ailahtelevaisia, että voisi lennähtää aina paremman sään toivossa toisaalle.


      • Tietsikka hiiret painivat hiirimatolla, joten yhteys urheiluväline huoltoon. Lentävä matto Syyriaan alkulähteilleen. Puhdasta tulee, tai muuttuu näkymättömäksi.


    • IkuisestiMärkää

      Ei ne mattojen pesukelit, vaan kuivauskelit... ja niitä on ollut huonosti.

      • ilmatar_

        Niinhän se tietty onkin. Pyykkäri voi uikkareissa pestä, ei haittaa sade. Kastuuhan siinä kuitenkin lotratessa.


    • PienetRäsymatot

      Olen kaikki mattoni vaihtanut pieniksi räsymatoiksi / puuvillamatoiksi, jotka pesen pesukoneessa n. kolmesti vuodessa tai tarvittaessa. Mulla on iso, jalallinen kuivausteline makuuhuoneen nurkassa.
      .

    • hempppavvn

      " 28 ulkoterassillani Helsingissä. Sopiva keli suorittaa vuotuinen mattopyykki. On mukava taas raikkaiden mattojen kanssa oleskella."
      Vieläkö Helsingissä pestään mattoja luonnonvesissä kuten täällä maalla menneinä aikoina mutte ei enää maailmanaikohin?ainamin hiljan pesivät sielläpäin luonnonvesissä.

    • Pari pikkumattoo pesin täällä rannassa. Toin ne kotitilalta.
      Tänne mökille olen hankkinut muovimatot, koska noita koiria ravaa niin lukuisesti.
      Ne on helppo pestä vaikka tuossa pihassa, kun on vesiletku.
      Ennen pesin kaikki matot itse. Nyt pesen pienempiä. Olen ajatellut, että kun isompien mattojen pesu tulee ajankohtaiseksi, käytän pesulaa.

    • Tiritiriteijaa

      Tässäpä juuri sopiva (omaan ikäkauteeni) liittyvä keskustelun avaus ja mukava muistelun aihe.

      Kotikaupungissani on aina ollut hyvin toimiva matonpesupaikka. Muistan, kuinka tapanani oli mennä sinne sopivana poutaisena kesäaamuna anivarhain, kun lapset vielä nukkuivat. Mikäli jonoa ei vielä ollut, suoriuduin koko huushollin mattopyykistä aamupäivän aikana ja jätin matot orsille, joilta ne sai noutaa ennen porttien sulkeutumista illansuussa.

      Nykyisin minulla on vain yksi mutta sitäkin aidompi ja arvokkaampi räsymatto. Nykyisen mittapuun mukaan varsin leveällä matolla on pituutta kolmisen metriä ja sen on kutonut ystävättäreni vuonna 1983 mittatilaustyönä (ja sointumaan Marimekon-verhoihin) silloiseen pitkään ja kapeaan lastenhuoneeseemme. Tänään se on minulla keittiön lattialla - osittain kaksin kerroin käännettynä, koska en ole hennonut leikata sitä lyhyemmäksi.

      Matto on kudottu käsinleikatuista kuteista, jotka on leikattu osittain ystävättäreni esimerkiksi hänen aviomiehensä XL-farkuista ja osin omistani mm. kulahtaneista lasten vaatteista tai liinavaatteista. Tuollainen matto muuten tilattuna maksaisi nykyisin yli 100 € neliöltä.

      Mutta nyt varsinaiseen asiaan: Matto on pesty tasan yhden kerran koko historiansa aikana. Se ei yksinkertaisesti likaantunut sinä aikana, jonka asuimme kodissa, johon se oli suunniteltu. Sen jälkeen olen kierrättänyt sitä niin ikään siivosti elävässä suvussani eli lähinnä äidilläni ja mm. stailannut sillä jonkin myyntikuvan. Lisäksi se on ollut myös pitkään varastoituna.

      Ponnistelujen jälkeen sain maton eilen tamppaustelineelle asti tarkasteltavaksi lähemmin päivänvalossa ja totean, että sen kääntöpuoli on vielä aivan puhdas siihen saakka, kunnes muutan tästä kämpästä puolen vuoden kuluttua. Minä en yksinkertaisesti pysty enää pesemään tätä painavaa mattoa itse. Muutenkaan se ei sovi uuteen asuntooni eikä siellä luultavasti ole edes tamppaustelinettä. (Ottaisin mieluummin lapsille keinun.)

      Tuttavani on luvannut pestä aikoinaan joutilaaksi jäävän maton painepesurilla ja ottaa sen käyttöön mökillänsä, jota rakentaa parhaillaan. Sinne se on juurikin omiaan täyttämään tilaa ja imemään vaikkapa saunan jälkeen valuvia vesiä. On lisäksi kipinän- ja tulenkestävä takan edessä. Eikä se painonsa ansiosta mene ryppyyn naapurin koiran vierailun jälkeen ...

      • Matot kestävät yllättävän kauan. N.15v. vanhat matot näyttävät pesun jälkeen lähes uusilta. Jouduin pesemään niitä kaadettuani kahvia vahingossa. Fanis ihmeaine poisti tahran ja matosta tuli uuden veroinen.


      • Tiritiriteijaa
        arvo.e kirjoitti:

        Matot kestävät yllättävän kauan. N.15v. vanhat matot näyttävät pesun jälkeen lähes uusilta. Jouduin pesemään niitä kaadettuani kahvia vahingossa. Fanis ihmeaine poisti tahran ja matosta tuli uuden veroinen.

        Mattoihin ei pidä kiintyä liiaksi. Tätä nykyä minä arvostan edullisia ja kevyitä sisustuselementtejä, jotka hoituvat pölyttömiksi tehokkaiden imureiden avulla. Värejäkin voi vaihdella vuodenaikojen mukaan.

        Ja kyllä käy sääliksi kodinhoitajia tai omaisia, jotka hakkaavat vanhusten mattoja jopa sunnuntaipäivisin tässä naapuristossa. Monellekin ikäihmiselle tuo on nimittäin ainoa oikea tapa siivota.

        Oikeastaan voisin ottaa ohjenuoraksi muutossa, että mitä en itse jaksa kantaa uuteen kotiin, saa jäädä roudaamatta. No, pyykinpesukone tehköön poikkeuksen. Lapset hakekoot sen pois siinä vaiheessa, kun laitan sinne kertakäyttövaippoja ;)


    • TuleksanderAp

      Kotisiivooja tekee täydellisen siivon 4xvuodessa, samalla pestään (pesula noutaa) kaikki matot.
      Kulut 800€/vuosi, jotka säästän kun en tupakoi ja matkat taitan pääasiassa sähköpyörällä.

      • Kurittomat matot kävin pakkasella hakkaamassa ulkona hangessa - tuleekohan pahoinpitely syyte?


      • maisiii
        arvo.e kirjoitti:

        Kurittomat matot kävin pakkasella hakkaamassa ulkona hangessa - tuleekohan pahoinpitely syyte?

        Pahaa pelkään, että tulee...

        Itse hoivailin ryijyn valkoisella puhtaalla lumella,
        se tykkäsi hommasta,
        värit alkoivat uudestaan hehkua.

        Ryijy roikkuu rautatangon varassa seinällä,
        ja niiden ruuvien irrottaminen oli kovin homma ja niiden takaisin ruuvaaminen vielä kovempi,
        kun siinä roikkui lisäksi raskas ryijy.
        Tavallisesti sen vain imuroin,
        nyt annoin yön olla terassilla ja sitten levittelin valkealle hangelle ja lunta päälle.
        Sai kunnon lumipesut.


      • maisiii kirjoitti:

        Pahaa pelkään, että tulee...

        Itse hoivailin ryijyn valkoisella puhtaalla lumella,
        se tykkäsi hommasta,
        värit alkoivat uudestaan hehkua.

        Ryijy roikkuu rautatangon varassa seinällä,
        ja niiden ruuvien irrottaminen oli kovin homma ja niiden takaisin ruuvaaminen vielä kovempi,
        kun siinä roikkui lisäksi raskas ryijy.
        Tavallisesti sen vain imuroin,
        nyt annoin yön olla terassilla ja sitten levittelin valkealle hangelle ja lunta päälle.
        Sai kunnon lumipesut.

        Sinne jäivät kotieläimet - pölypunkit.


    • Talvella voin mielelläni puhdistaa ja virkistää mattoja huiskimalla niitä lumessa tai heittämällä lunta tuuletustelineelle levitettyjen mattojen päälle ja harjaamalla ne hetken päästä. Pakkaskelillä matot puhdistuvat ja raikastuvat nopeasti ja suht helposti.

      Pesemme matot kesällä meren rannalla, sellaisessa paikassa, missä pesutelineet ovat maan pinnalla, eikä likavesi joudu suoraan mereen. - Kelluvat pesupaikat pitäisi mielestäni siirtää maihin, vaikka merivettä voisi mielellään johtaa putkilla ja letkuilla pesupaikoille.

      • Pesupaikoilla pesimme ennen. Nykyisin ok. talomme pientarella pesemme painepesurilla.


    • peskäävessanpytyssä

      Eikös matot voi pestä ihan vessanpytyssä vanhaan tyyliinkin, turha niitä kuskata muualle...

      • OnpaKummaJuttu

        Onko sinulla tosi-iso vessanpönttö vai pienen pienet matot.?


    • Bengalitikku

      Mitäs jos odottaisi ukkosia. Heittäisi tumman pilven alla matot ulos, perään pesuaineliuoksen, fisfaatittoman, ja ukonkuuro hakkaisi ne niin maan perusteellisesti. En tiedä, mitä villamatot tykkäisivät ja pitäisi löytää kallio, mihin ne läväyttäisi.

      • Perunapeltoon viskattuihin mattoihin voi tarttua matoja ja multaa. Puutarhakeinun orrelle heitetyn maton pesu painepesurilla onnistuu.


      • Bengalitikku

        Ei ole keinua tässä pihapiirissä. Mistä löytäisikään? Puutarhaletkua vain.
        Olisihan se aika inhaa ronkkia matosia. Linnut voisivat kerrtä nokkimaan...
        Olen kerran pessyt suihkukaapissa terassi maton. Oi, että oli kivaa.

        Samoin olen sata vuotta sitten pessyt paimentolaismaton ( oli muotia)
        tyylillä viininpoljentaa.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Ei ole keinua tässä pihapiirissä. Mistä löytäisikään? Puutarhaletkua vain.
        Olisihan se aika inhaa ronkkia matosia. Linnut voisivat kerrtä nokkimaan...
        Olen kerran pessyt suihkukaapissa terassi maton. Oi, että oli kivaa.

        Samoin olen sata vuotta sitten pessyt paimentolaismaton ( oli muotia)
        tyylillä viininpoljentaa.

        Karvat siinä aluksi saattoivat pöllähdellä ja lopuksi tukkia viemärin. Tuolien päällysteenä olivat ihanan pehmeitä ja lämpöisiä.


    • Anonyymi

      TV nurkka Haapajärvi,mies alkaa tekemään valvontakamera katsomista pakkohaku avioeron maton pesu Nova härintä

    • Anonyymi

      Kesämökin matot pestään laiturilla. KOdin matot taas ovat aitoja villamattoja, joten niitä ei periaatteessa edes pestä, kunnon imurointi riittää.

      • Anonyymi

        Omalla pihaterassilla olen aina pessyt matot, ja kuivattanut ne auringossa.

        Luonnonystävällisellä mäntysuovalla.


    • Anonyymi

      Nyt lupaa viikoks lämmintä, pesenkin pienet matot.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe