Vai ei uudet Toyotat ruostu

"Testbilen hade inte gått mer än cirka 200 mil men vi fann tydliga rostangrepp inne i länkarmarna fram"
Eli jo 2000 km ajetussa C-HR:ssä löytyi ruostetta!! Hienoa.
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-toyota-c-hr-2017
Ilmianna
Jaa

79 Vastausta


Kaikki nykyajan kipot ruostuu, eikä sillä ole merkitystä koska nykyisten autojen elinkaari suunniteltu n.5v. Ja paaliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Japanilaisten elinkaaro on sen viisi vuotta, ei eurooppalaisten. Eurooppalaisissa on sentään ajateltu asiaa ja tehty ruosteenestokäsittelyjä jp tehtaalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ToyotasetäMyönnäVaan kirjoitti:
Japanilaisten elinkaaro on sen viisi vuotta, ei eurooppalaisten. Eurooppalaisissa on sentään ajateltu asiaa ja tehty ruosteenestokäsittelyjä jp tehtaalla.
Eurooppalaisten ruostuminen on nykyään lähes tuntematon käsite. Korien ruosteenesto on edennyt jättiaskelin.

Japanissa sinkkikoria ei ole vielä ehditty kopioimaan. Mitä vetoa niin Tojo markkinoi keksintöä kohta omanaan, jollain 4-kirjallisella lyhenteellä. Ja terot nielaisee koukun, painon ja noh on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Srdkx kirjoitti:
Eurooppalaisten ruostuminen on nykyään lähes tuntematon käsite. Korien ruosteenesto on edennyt jättiaskelin.

Japanissa sinkkikoria ei ole vielä ehditty kopioimaan. Mitä vetoa niin Tojo markkinoi keksintöä kohta omanaan, jollain 4-kirjallisella lyhenteellä. Ja terot nielaisee koukun, painon ja noh on.
Tohjo toki työntää joka vuosi markkinoille uusia hienonkuuloisia konsonanttilyhenteitä ja keinouudisteita, muttaeinse kuitenkaan mitään ruosteenestoa laita, sinkkikorista puhumattakaan. Tojo tehdään lyhytikäiseksi autoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huolestuttava kehitys, sillä nuoret ostajat laittavat sen ylimääräisen tonnin mieluummin auton koristeluun tai komeampiin vanteisiin kuin ruostesuojaukseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kyllä wunderbaumit ja karvanopat on tärkeämpiä tojomiehn ostoksia
Sitten puukulaistuimet ja oviin sellaiset hienot kuminössykät jossa heijastimet. Ruosteenesto vasta sitten
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Oletteko muuten huomanneet, että suostuminen puhuttaa enää ainoastaan Toyotan sivuilla. Muille se ei ole ollut ongelma aikoihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eurooppalaisella sinkityllä kulkupelillä ajellut ei varmaan edes tiedosta että tojotat on heti tehtaalta ruosteessa. Ne on huolella puhdistettava ja ruostesuojattava.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
En usko että se on totta, että olisivat tehtaalla ruostunet. Sen sijaan pitkä laivamatka voi olla paha rasti. Meren läheisyys riittää kyllä ruostuttamaan Toyotan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Englannin kanaali onkin melkein yhtä pitkä merimatka, kuin Suomenlahden ylitys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Huono_selitys kirjoitti:
Englannin kanaali onkin melkein yhtä pitkä merimatka, kuin Suomenlahden ylitys.
C-HR tuleekin Turkista laivalla, ehtii ruostua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
eihän huippulaadukas Toyota ruostu muuten kuin olemalla itäauto skodan vierellä vaikka vain päivänkin, ruoste nimittäin tarttuu. ollaanhan täällä luettu lukuisia kertoja kuinka itäauto skoda ruostuu parissa vuodessa korjauskelvottomaksi. ruosteeton itäauto skoda on harvinainen näky.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Täällähän kerrotaan mitä sattuu, Kyykman ja muut provot keksii ihan mitä vaan kun puhutaan Skodasta.
Toyota sentään ruostuu ihan todistetusti autolehtien kestotestien mukaankin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Katsopas niitä Skodan ruostumisarvioita sieltä samalta Vi Bilägare -lehden saitilta ja palaa sitten kommentoimaan. "Sammantaget ett bra utfört rostskydd, men några svaga punkter finns". Pisteet 4/5.
Varmaan joku ruotsia taitava löytyy lähistöltäsi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Marketin pihalla voi katsoa niitä mitkä ruostuu ja järjestään ne mitkä on ruosteessa eikä auto ole vanha on saksalaisia merkkejä. Siinä ei pohjan muoviläpyskät auta mitään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Tojopapat tutkivat saksalaisia autoja pihalla kun mammat ovat marketissa. Tulee halvemmaksi, kun säästyy omat rahat kassalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
outoja.tapoja kirjoitti:
Tojopapat tutkivat saksalaisia autoja pihalla kun mammat ovat marketissa. Tulee halvemmaksi, kun säästyy omat rahat kassalla.
Riittää kun kävelee ohi, kun niissä kukkii vähän joka reuna.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei ne ruostu, meinaan Toyotat, Tuo aloittajan linkki oli ruotsalainen, ei päde meillä. Saksalaisissa uusissa autoissa löytyy yllättävän nopeasti ruostetta, mutta pahimmat ruostujat ovat aina olleet ranskalaismerkit.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo ei koske Suomea ja väärin testattu 😂
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotassa erikoisruoste suojaa takana olevaa metallia kestämään pidempään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ingman saa maidon maistumaan

Toyota muovin ruostumaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten voi japanin pelti vielä ruostua, kun se on maalattu molemmin puolin ja sitten otettu pelti pois sieltä välistä? Turvattomia kotteroita. Maalilla kasassa.
Ilmianna
Jaa
Huom! Muoviset kotelot alustassa ovat ääni eristystä varten, ne eivät estä ruostumista!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
5 VASTAUSTA:
Päinvastoin väliin pääsee ja jää kuraa, joka edistää ruostumista. Vanhan auton alusta näyttää kauniilta kunnes muovit poistetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tää.on.tätä kirjoitti:
Päinvastoin väliin pääsee ja jää kuraa, joka edistää ruostumista. Vanhan auton alusta näyttää kauniilta kunnes muovit poistetaan.
Toyotossa on kaikki rakenneratkaisut tehty lyhyttä käyttöikää varten. Muovilebyjen alla muhii...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kauheaahuijausta kirjoitti:
Toyotossa on kaikki rakenneratkaisut tehty lyhyttä käyttöikää varten. Muovilebyjen alla muhii...
Ne muovilevyt onkin vokkelossa ja niitä kiiteltiin aiemmin autolehtien jutuissa, taisi unohtua se muhiminen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvin.kukkii kirjoitti:
Ne muovilevyt onkin vokkelossa ja niitä kiiteltiin aiemmin autolehtien jutuissa, taisi unohtua se muhiminen.
Tojopapat on liikuttavan yksimielisiä mutta testit säälimättömiä. Kun saksalainen ja ranskalainen kestotestataan, ei ole ruostetta.

Toyotan CHR näyttää saavan yhtä masentavan arvion kuin viime aikoina mm. Yaris ja Auris. Jo lyhyen testin aikana ruoste näkyy. Yariksen jouduttiin vaihtamaan osia ruosteen takia. Muuten olisi tullut hylsy ekassa katsastuksessa. CH-T jatkaa ylpeästi samoilla linjoilla.

Pitää.muistaa että keskiverto Toyota on tilastojen mukaan valmis tuossa parinsadan tuhannen kohdalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hyvin.kukkii kirjoitti:
Ne muovilevyt onkin vokkelossa ja niitä kiiteltiin aiemmin autolehtien jutuissa, taisi unohtua se muhiminen.
Tottakai kiiteltiin ja kiitellään jatkossakin kun ovat oikein suunniteltuja niin ettei kurapaska lennä suoraan muovien päälle ja kuitenkin tuulettuu kunnolla.
Tuulilasin suuressa ruostevertailussa juuri Toyotan suojamuovien toteutus todettiin kehnoksi. Muovitkaan ei suojaa jos auto on jo tehtaalta lähtiessään alkavassa ruosteessa, tai kuten Avensis em. tutkimuksessa ovien sisäpinnoilta ja koteloiden sisältä ruosteessa jo 4 kuukauden ajon jälkeen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Fukushiman tehtaan osat on otettu jo käyttöön.
Ilmianna
Jaa
Tehdas vaan testaa ruosteen pysyvyyttä uudessa mallissa. Kuuluu Toyota Quality Control ohjelmaan.
Ilmianna
Jaa
Voiko näistä testeistä lukea myös Toyotan asiakaslehdestä?
Ilmianna
Jaa
Väärin testattu! Väärin käytetty! Väärin toimitettu. Ranskalaisetpas....yhyy
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
No kyllä aika iso ero on testien ja arkipäivän kokemuksen välillä. Mikä on väärin, mikä ei? Arkikokemus kyllä puhuu kestävän Toyotan puolesta. Ja samoin jokamiehen tieto puhuu sen puolesta, että ranskalaiset merkit kärsivät ruosteesta. Jos testit kertovat toista, niin mitenkäs oikein asia on?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos puhutaan tämän vuosituhannen, tai edes vuosituhannen vahteen ranskalaisista, niin ruoste on niissä aika tuntematonta. Minulla oli aikoinaan käytettynä ostettu -98 Xantia, jonka myin pois 10-vuotiaana, täysin ruosteettomana. Samanlaista kokemusta nykyisestä 2011 C5:sta. Ei missään ruostetta. Toyotista taitaa kaikkein parhaiten olla suojattu ProAce, joka on myös PSA:n valmistama. Yariksesta en usko samaa, vaikka onkin ranskalaista valmistetta. Toki Avensiskin on Ranskassa suunniteltu, mutta kun se on brittien valmstama, jätän sen mielusti väliin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Asiantuntevat pitkän linjan tojotistit eivät tunnista mitään ruosteongelmaa Toyotan malleissa. Koko ruostumisjupakka on ihan kummallinen juttu. Eihän tuolla liikenteessä ole vanhoja ruosteisia Toyotia, vuosituhannen vaihteen Corollat ja Avet ovat hienossa iskussa, maalipinta kiiltää, vaikka ajettu on paljon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Justiin tota hokasin, että säilykepurkki on paremmin galvanoitu kuin japsi pelti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kylläMäIhmettelen kirjoitti:
No kyllä aika iso ero on testien ja arkipäivän kokemuksen välillä. Mikä on väärin, mikä ei? Arkikokemus kyllä puhuu kestävän Toyotan puolesta. Ja samoin jokamiehen tieto puhuu sen puolesta, että ranskalaiset merkit kärsivät ruosteesta. Jos testit kertovat toista, niin mitenkäs oikein asia on?
Ranskikset on ruostuneet viimeksi silloin kun teisän abc:n baari oli vielä essonbaari.

Japanilaiset on nykyään ruosteenesonssakin jumbosijallla. Ei niiden ruosteenkestävyys ole huonontunut, vaan muilla parantanut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
RuosteraiskaaTojon kirjoitti:
Ranskikset on ruostuneet viimeksi silloin kun teisän abc:n baari oli vielä essonbaari.

Japanilaiset on nykyään ruosteenesonssakin jumbosijallla. Ei niiden ruosteenkestävyys ole huonontunut, vaan muilla parantanut.
Aivan. Peugeot 504 ja 505 vielä ruostuivat herkästi. 205 ja 405 mallit yli 20 vuotta sitten käänsivät trendin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
sairaus skitsofrenia ilmenee tälläkin tavalla. Aloittaa uuden keskustelun ja vastailee siinä itselleen. Todella noloa ja lapsellista oksentelua päivästä toiseen vähintään 18 h/vrk.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Oliko aloituksessa jokin virhe? Kerro toki äläkä löpise tuota sairasta paskaasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Lähinnä koskee noita omia mielenterveysjuttujasi. Me muut keskustellaan autoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
Tuohan vain todistaa, että ruosteet kannattaa piilottaa heti uutena omaan piikkiin.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Jos ostaa uuden auton ja sitä pitää vaikkapa 15v niin kannattaa suojautaa auto, jos pitää 3-5v ei kannata tehdä mitään.
Toisaalta suojauttaminen ei maksa kuin hyvien aluvanteiden hinnan ja japsi jos joku kannattaa suojauttaa koska tekniikka on aivan eri planeetalta kestävyyden suhteen kuin esim. klonkswagen,skoda leirissä, ranskan kakoista nyt puhumattakaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Jos tojon tekniikka olisi ylivertaisen kestävää, miksi ne sitte poistuu liikenteestä keskimäärin vähemmän ajettuina kuin useimmat muut. 2/3 poistuu jo ennen 200000km rajaa yli 500000km:n yltää vain 3 promillea.
Ei oikein kohtaa todellisuus ja teidän höpinänne teknisestä kestävyydestä. Toisaalta jos auton kallein ja vaikeimmin korjattava osa, kori, on huonosti tehty, ei muun tekniikan kestävyydellä ole mitään väliä kun menee romun mukana paaliin kuitenkin.
Suojauttaminen tojoon todella kannattaa, että pääsisi edes lähelle Volkswagenin kilometrilukuja ennen liikenteestä poistoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Teron_ymmärryksellä kirjoitti:
Jos tojon tekniikka olisi ylivertaisen kestävää, miksi ne sitte poistuu liikenteestä keskimäärin vähemmän ajettuina kuin useimmat muut. 2/3 poistuu jo ennen 200000km rajaa yli 500000km:n yltää vain 3 promillea.
Ei oikein kohtaa todellisuus ja teidän höpinänne teknisestä kestävyydestä. Toisaalta jos auton kallein ja vaikeimmin korjattava osa, kori, on huonosti tehty, ei muun tekniikan kestävyydellä ole mitään väliä kun menee romun mukana paaliin kuitenkin.
Suojauttaminen tojoon todella kannattaa, että pääsisi edes lähelle Volkswagenin kilometrilukuja ennen liikenteestä poistoa.
jänkkää päivästä toiseen Toyotan poistumista Suomen rekisteristä ymmärtämättä tai uskomatta että Toyotat lähtevät Afrikkaan täällä hyvin palveltuaan. Tämä on katkera paikka trollipojulle koska Vw-konsernin tuotteita ei Afrikan laivassa juuri näy. Ovat sielläpäin oppineet, mikä kestää ja mikä ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tojota-trollipoju kirjoitti:
jänkkää päivästä toiseen Toyotan poistumista Suomen rekisteristä ymmärtämättä tai uskomatta että Toyotat lähtevät Afrikkaan täällä hyvin palveltuaan. Tämä on katkera paikka trollipojulle koska Vw-konsernin tuotteita ei Afrikan laivassa juuri näy. Ovat sielläpäin oppineet, mikä kestää ja mikä ei.
Sinun afrikka-mantrasi on vielä pahempaa harhoihin perustuvaa jänkkäämistä!
Tosiasiassa tullin tilastojen mukaan Suomesta viedään Afrikkaan keskimäärin n. 200 täällä tieliikennekäytöstä poistettua Toyotaa vuodessa ja niistäkin suurin osa Hiaceja ja Hiluxeja. Ne ovat vain murto-osa koko poistumasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Maakunnat o täynnä hitsitaitoisia ukkoja ja eihän pieni ruostekukka haittaa mitään, kun tekniikka on lähes ikuista. Ja eipä inssi sano pienestä ruosteesta mitään syynissä. Ja jos tarttee hitsiä, niin pelti on halpaa eikä muutkaan peltityöt ja maalaus paljon maksa pikkupajassa.
Tekniset murheet ne syö miestä ja niitä on saksalaisissa ja ranskalaisissa moninkertaisesti ja vielä ihan uusissa autoissa. Toyota on vasta sisäänajettu kun ranskalaista härveliä ei ota mikään jobbari vaihdossa eikä sillä itse myydessä saa kuin kaljarahat. Sokerina pohjalla on ranskalaisten vanha vaiva eli hirveä ruostuminen, siihen verrattuna Toyotan ruostuminen on melkosen olematonta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Ranskalaisten ruostumisvaiva on tosiaan niin vanha, ettei se ole yli 20 vuoteen vaivannut kuin sellaisia, jotka eivät ranskalaisautoa aja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Joo, taas pitää kehua ranskalaisia. Jos ne ei ruostuisi, niitä varmaan ostettaisiin ihan eri määriä. Kansa kyllä tietää rapean ranskalaisen ja lujan Toyotan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kansa.tietää kirjoitti:
Joo, taas pitää kehua ranskalaisia. Jos ne ei ruostuisi, niitä varmaan ostettaisiin ihan eri määriä. Kansa kyllä tietää rapean ranskalaisen ja lujan Toyotan.
Näin Euroopassa toukokuussa 2017
1 Volkswagen 158.944 kpl
2 Renault 103.983
3 Ford 90.991
4 Fiat 84.767
5 Opel/Vauxhall
6 Mercedes-Benz
7 Peugeot 83.348
8 Audi 75.951
9 BMW 71.356
10 Skoda 66.572
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Noissa on paljon merkkejä, jotka ruostuu herkästi Suomen oloissa. Renault, Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot ja Skoda.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kokemus.sen.kertoo kirjoitti:
Noissa on paljon merkkejä, jotka ruostuu herkästi Suomen oloissa. Renault, Fiat, Opel/Vauxhall, Peugeot ja Skoda.
On sinulla ollut paljon ikivanhoja eurooppalaisia autoja. Yksikään uudehko Rellu, Opel tai Skoda ei ruostu Toyotaa pahemmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
E220_CDI kirjoitti:
Ranskalaisten ruostumisvaiva on tosiaan niin vanha, ettei se ole yli 20 vuoteen vaivannut kuin sellaisia, jotka eivät ranskalaisautoa aja.
uskaltaa taas kirjoitella sivupersoonansa piikkiin ikäänkuin ei olisikaan kärähtänyt siitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Uudet toyotat ruostuu nopeammin kuin vaikka Carinat. Euroopassa kehitys on mennyt eri suuntaan.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Korollapapat puhuu täällä puolen miljoonan kilometreistä eikä mitään vikaa....sitten kun pannaanntestiin jossa oikeasti kirjataan viat ja kulutukset ihanan tarkasti niin ohi, niin totuus paljastuu. Kestotestissä ruostuu . Kulutus onvertailun suurin. Kiihtyvyys on vertailun hitain. Jos vielä ulkonäöstä annettaisi pisteitä....
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ceehooärränei ole missäänvertailussa pärjännyt. Se jää kaikilta ominaisuuksiltaan ja siksi tuo ruostuminenkaan ei yllätä.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Tuo CH-R, vau mikä HI-V onkaan, on muutenkin muotoilultaan lähellä peräpuikkoa, tai vastaavaa, joten vaatimaton testimenestys ei ole yllätys. Suomalaiset ostaa vaikka kilon sitä itseään, kunhan pussissa lukee vaan TOYOTA.
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
On muuten karu peli ajaaa. Jos käy ajamassa verrokiksi jonkun samanhintaisen euroauton niin tulee sellainen ahaa-elämys. Tietty josneibole koskaan ajanut kuin Tojoa niin sitten hän toi voi tuntua keskiverto hyvältä.
Ilmianna
Jaa
Niin, minä poju se olen poistattanut tästäkin keskustelusta kaiken joka ei sovi omaan agendaani. Jäljelle ovat jääneet ainoastaan omat oksennukseni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hönön jutuissa ei ole vähääkään järkeä eivätkä ne liity aloituksiin..
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukaan muu kuin mode ei poista mitään. Modekin poistaa vain sääntöjenvastaisia postauksia. Kokeilisit tojohönö olla kirjoittamatta typerää paskaa niin mode ei poistaisi sun kirjoituksia.
Taitaa olla liikaa vaadittu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Paljonko uudesta ruosteisesta voi tinkiä alennusta?
Ilmianna
Jaa
Musitaako kukaan kedtotestiä jossa Toyota ei olisi ruostunut? Ongelma on todellinen, sillä halvimmatkin eurooppalaiset kilpailijat pystyvät parempaan. Toyota pitäisi kyllä käsitellä Pohjoismaista varten paremmin kun euroautott tarjoavat sinkkikoreja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Muistaako kukaan tavanneensa Toyota-kuskia, joka olisi manannut autonsa ruostumista? Niinpä niin, sellaista on vaikea löytää.
Jos Toyota ruostuisi oikeassa elämässä eikä ns. kestotestissä, niin sen myyntilukemat olisivat ruosteherkkien ranskalaismerkkien tasolla eikä myyntitilastojen kärjessä. Ei Toyotaa kovin paljon ostettaisi, jos jo muutaman vuoden käytön jälkeen olisi ruostetta, ei silloinkaan jos tekninen luotettavuus olisi markkinoiden paras, niin kuin se nyt on.
Nämä kestotestit ja ruostetutkimukset eivät korreloi mitenkään todellisuuden kanssa. Tutkimuksissa menestyvät monesti hyvin sellaiset merkit, jotka arkielämän kokemuksella tiedetään herkästi ruostuviksi ja vastaavasti esim. Toyota saa moitteita järjestään heikosta suojauksesta, mutta todellisuudessa merkki on yksi vähiten ruostuvista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kannattaisi varmaan tutkia niitä autoja ja jättää kahvikeskustelut omaan arvoonsa. Milloin olet nähnyt niitä ruostuvia ranskalaisautoja? Niin taitaa mennä 70- ja 80-luvulle jolloin japsit ja kaikki muutkin ruostuivat kovaa tahtia.

Mikä ihmeen uhka ja haukkumisen kohde ranskalainen auto on Toyota-kuskille. Koskaan et tule sellaista ostamaan, joten miksi omaa valintaa pitää pönkittää puhumalla sontaa muista merkeistä.

Luulisi kun omistaa täydellisen automerkin ihmisen olevan tyytyväinen valintaansa. Taitaa joku kuitenkin kaihertaa kun pahaa mieltä pitää jatkuvasti purkaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo kestotestithän ei tosdisiata mitään, jos haluaa asiallista , ammattitaitoista ja puolueetonta tietoa, pitää kysyä Terolta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Ja sinä uskot maksettuja testejä? Uskot testejä etkä sitä mitä näet? Kun "testissä" lukee, että Toyota ruostuu, niin sinä uskot sen, vaikka näkisit, että ei tosiaan ruostu?
No, meitä on moneksi, osalle painettu sana on lopullinen totuus ja osa taas luottaa silmiinsä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
LuotanSilmiini kirjoitti:
Ja sinä uskot maksettuja testejä? Uskot testejä etkä sitä mitä näet? Kun "testissä" lukee, että Toyota ruostuu, niin sinä uskot sen, vaikka näkisit, että ei tosiaan ruostu?
No, meitä on moneksi, osalle painettu sana on lopullinen totuus ja osa taas luottaa silmiinsä.
Kun ruoste näkyy päällepäin, niin alusta,kotelot ja muovien alla olevat peltipinnat ovat jo pahasti ruosteessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
näkö.ei.auta kirjoitti:
Kun ruoste näkyy päällepäin, niin alusta,kotelot ja muovien alla olevat peltipinnat ovat jo pahasti ruosteessa.
Pientä pintaruostetta tulee kyllä kiveniskemistä, alusta voi olla priimaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tässä muutama vuosi sitten TL tutki autojen ruostesuojausta, mukana oli myös avensis jossa todettiin pintaruostetta ja sama kyseinen auto oli tl:n kestotestissä ja loppuraportissa oli ruosteet hävinneet, ei koskaan tl toimitus kommentoinut asiaa kun sinne joku oli kirjoittanut.
Nyt on hauskaa lukea näitä juttuja ruosteisista toyotoista ja ihmeen hiljaa ollaan oltu Volkswagenia, audia ja etenkin Skodaa vaivanneesta maalipinnan vioista 2-4 vuotiaiden autojen kohdalla.
Skoda osiossa kuvien kera ,kuinka muutaman vuoden ikäiset "sinkityt kuplii"
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Kyllähän tuo Toyotan ruostumiskeskustelu on täysin lapsellista, jokainen vähääkään merkin kanssa tekemisissä ollut tietää, että se on yksi vähiten ruostuvista.
Autolehtiä ei tosiaan kannata uskoa ruostumisasioissa. Siellä kirjoitetaan puutaheinää vailla mitään todellista kokemusta ruosteesta ja Toyotan kestävyydestä. Ja kehutaan estoittaVW-konsernin ja ranskalaismerkkien hyvää suojausta, vaikka se ei estä näiden Toyotaa nopeampaa ruostumista. Todella huvittavaa, uskottavuus on nollassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Japanilaisten varmasti kannattaisi lähteä kopioimaan kuplivia maalipintoja, joita onneton sinkitys aiheuttaa. Sekö on sitten hienoa bremiumia ja ties mitä ylellistä, kun maalit ei pysy kiinni. Ottakaa asioista selvää, ennen kun täällä satujanne kirjoittelette.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Toyotassa ei ole maaliongelmaa eikä ruosteongelmaa. Ai niin onpas, mutta vain trollin päässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taas hiljeni kaverit hetkeksi aikaa ja lähtivät sinkkikuplia laskemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sinkkikuplista en tiedä mitään. Sen tiedän, että Toyotat ovat vähiten ruostuvia autoja, vaikka nekään eivät ole ikuisia. Liikenteessä on paljon yli 30v vanhoja Toyotia, mutta eipä juuri muita merkkejä ole noin vanhoina. Tämä kertoo paljoa Toyotan Laadusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Corolla_Kuski kirjoitti:
Sinkkikuplista en tiedä mitään. Sen tiedän, että Toyotat ovat vähiten ruostuvia autoja, vaikka nekään eivät ole ikuisia. Liikenteessä on paljon yli 30v vanhoja Toyotia, mutta eipä juuri muita merkkejä ole noin vanhoina. Tämä kertoo paljoa Toyotan Laadusta.
Nettiautossa on myynnissä +30 v Tojoja 200 kpl kun tuonikäisiä siellä on yhteensä 2500 kpl. Kaikki eivät ole tieliikennekelpoisia kummassakaan ryhmässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin, se mitä on nettiautossa, ei kerro paljoa. Moni ei halua myydä vanhaa Toyotaa pois, vaikka se väkisin ostettaisiin, sen verran hyvistä peleistä on kyse.
Paljon on myös lähes museoikäisiä Toyotia säilössä odottamassa 30 vuoden rajaa ja hyväpeltisininä, joten ei juuri tarvitse kuin odottaa, niin sitten museorekisteriin.
Toki kolmikymppisiä Toyotia on paljon liikenteessäkin ihan arkiautona, tekniikkaa on lähes ikuista ja pellit kestävät paremmin kuin missään eurooppalaisessa Volvoa lukuunottamatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vai ei uudet Toyotat ruostu

"Testbilen hade inte gått mer än cirka 200 mil men vi fann tydliga rostangrepp inne i länkarmarna fram"
Eli jo 2000 km ajetussa C-HR:ssä löytyi ruostetta!! Hienoa.
http://www.vibilagare.se/test/rost/rosttest-toyota-c-hr-2017

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta