Varusteista valittamista

Miksiköhän Skodan kojelaudan ilmastoinnin suuttimet ei voi olla sähkösäätöisiä? Melko vanhanaikaista ja epähygienistä räpeltää niitä sormilla eikä sinne pelkääjän puolen päätyyn meinaa edes ylettää vaikka ei auto leveä olekaan. Samoin voisi hanskalokero olla sähköisesti aukeava ja sulkeutuva. Ratti olisi juurikin oikea paikka näille käyttökytkimille.
Ilmianna
Jaa

29 Vastausta


voi sinua pelleä,koska se on audi
Ilmianna
Jaa
Eihän noita tarvitse säätää kuin kesällä auki ja talvella kiinni.
Ilmianna
Jaa
Ei hitti, täytyykö niitä säleiköitä tosiaan suuntailla käsin? Voihan suuri-ja-mahtava-...
Ilmianna
Jaa
Missä autossa nuo on sähkösäätöisiä ja mitenkä ne ovat epähygienisiä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Skodisti kaivelee sormella nenäänsä ja p*rsettään ja sitten räpiköi suuttimia, yöäk. Eikö idässä kyetä tekemään kyllin pieniä servomoottoreita säätimiä varten vai miksiköhän ne on käsin veivattavia säleikköjä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykkis kerro jo missä autossa suuttimia käännellään servoilla ja eikö se paska jää niiden ohjaisnamiskoihin samalla tapaa/
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KyykmaninLogiikkaa kirjoitti:
Kyykkis kerro jo missä autossa suuttimia käännellään servoilla ja eikö se paska jää niiden ohjaisnamiskoihin samalla tapaa/
Kyykky-faktojen logiikan mukaan tällä palstalla keskustellaan vain Skodasta (rajattuna se vikoihin ja puutteisiin, joita ei korjata koskaan eikä milloinkaan). Muiden autojen ominaisuuksista EI keskustella nimiä mainiten . Tämän ns. "mutku Toyota"-kortin käyttö on ehdottomasti kielletty palstan narsistis-provokatiivisten substandardien mukaan.

Yleisesti toki on syytä aina muistuttaa, että oikeassa Länsiautossa kaikki ominaisuudet ovat täydellisiä, Skodassa ei milloinkaan mikään toimi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
siis mitä hemmettiä!!!!????? 90 luvun japsiautoissa kaikki lämmön yms säätimet toimivat sähköllä. miksi ei euroromuissa vielä vuonna 2017!!!!!!?????????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jaa. 2000-luvun japsiauton "automaattisessa ilmastoinnissa" ilman puhalluksen suuntaus hoidettiin käsin. Skoda/VW nimittää sitä touhua puoliautomaattiseksi, mutta semantiikkaa toki... ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onhan niissä kaikenlaisia veivejä ja vipstaakeja, kampia ja kahvoja muutenkin. Skota on sellainen tee-se-itse auto.
Ilmianna
Jaa
Kovalla sateella tarvitaan puhallusta myös matkustajan puolen ikkunaan. Se ei onnistu kuin kääntämällä suulake oikeaan asentoon ja säätämällä se auki. Todella ikävää jos on yksin ajamassa kun pitää pysähtyä säätämään sitä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
9 VASTAUSTA:
Škodassa on erillinen suutin sivuikkunoille. Kun laittaa puhalluksen huurteenpoistoasentoon menee päälle automaattisesti. Simply clever.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KQLMEKAKARAAJARAKKIorg kirjoitti:
Škodassa on erillinen suutin sivuikkunoille. Kun laittaa puhalluksen huurteenpoistoasentoon menee päälle automaattisesti. Simply clever.
Ai nytkö ne servomoottorit taas löytyykin?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
Ai nytkö ne servomoottorit taas löytyykin?
Ei taida olla auton ilmastoinnin toiminta tuttua? Käypä joskus tutkimassa tätäkin asiaa ennen kuin kirjoitat älyttömyyksiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eitiedäei kirjoitti:
Ei taida olla auton ilmastoinnin toiminta tuttua? Käypä joskus tutkimassa tätäkin asiaa ennen kuin kirjoitat älyttömyyksiä.
Kun matkustajan ikkuna on huurussa ei mikään huurunpoisto, ainakaan skodassa, puhalla sinne vaan se räppänä täytyy itse käydä kääntämässä ja säätämässä sopivaan asentoon. Fakta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
FactChecking kirjoitti:
Kun matkustajan ikkuna on huurussa ei mikään huurunpoisto, ainakaan skodassa, puhalla sinne vaan se räppänä täytyy itse käydä kääntämässä ja säätämässä sopivaan asentoon. Fakta.
Alä puhu sontaa. Kojelaudan molemmissa päissä on pitkä kapea suutin joka on suunnattu sivuikkunaan. Ei edes ole säädettävissä. Lisäksi kojelaudassa on NELJÄ suutinta jotka ovat säädettävissä, ne eivät liity huurteenpoistoon vaan nopeaan lämpötilan säätöön. jos autossa on manuaali-ilmastointi kuten allekirjoittaneen fabiassa, pitää huurtenpoisto kääntää päälle manuaalisesti, kompura päälle painokatkaisijasta ja puhallus tuulilasille "hellannappulasta" kääntämällä ja lämpötila toisesta, askelmoottorit pitävät huolen muusta. Jos on automaatti ei välttämäti tarvitse tehdä mitään, auromatiikka hoitaa. Poikkeuksellisissa olosuhteissa auromatiikalta voidaan pyytää lisää tehoa esimerkiksi säätämällä puhallusteho manuaalisesti suuremmalle.
Näin se toimii, kaikissa autoissa, niin škodassa, mersussa rojotassa kun rolssissakin. Škodan automaatista ei ole henkilökohtaista kokemusta, saabin ysi-kolmosessa toimi mainiosti, ysifemmassa ei,mersun acrosin nappuloihin tarvinnu koskea ikinään, scanian vastaava oli hanurista, volvon siltä väliltä.
Eipä näyrä nulikalla olevan kokemusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
KQLMEKAKARAAJARAKKIorg kirjoitti:
Alä puhu sontaa. Kojelaudan molemmissa päissä on pitkä kapea suutin joka on suunnattu sivuikkunaan. Ei edes ole säädettävissä. Lisäksi kojelaudassa on NELJÄ suutinta jotka ovat säädettävissä, ne eivät liity huurteenpoistoon vaan nopeaan lämpötilan säätöön. jos autossa on manuaali-ilmastointi kuten allekirjoittaneen fabiassa, pitää huurtenpoisto kääntää päälle manuaalisesti, kompura päälle painokatkaisijasta ja puhallus tuulilasille "hellannappulasta" kääntämällä ja lämpötila toisesta, askelmoottorit pitävät huolen muusta. Jos on automaatti ei välttämäti tarvitse tehdä mitään, auromatiikka hoitaa. Poikkeuksellisissa olosuhteissa auromatiikalta voidaan pyytää lisää tehoa esimerkiksi säätämällä puhallusteho manuaalisesti suuremmalle.
Näin se toimii, kaikissa autoissa, niin škodassa, mersussa rojotassa kun rolssissakin. Škodan automaatista ei ole henkilökohtaista kokemusta, saabin ysi-kolmosessa toimi mainiosti, ysifemmassa ei,mersun acrosin nappuloihin tarvinnu koskea ikinään, scanian vastaava oli hanurista, volvon siltä väliltä.
Eipä näyrä nulikalla olevan kokemusta.
Huurre pois puhaltamalla, ja vieläpä sisäpuolelta samalla kun ajetaan?

Sinulta voisi ainakin ottaa kortin pois, jos sitä nyt ikinä edes on ollut.

http://ilmatieteenlaitos.fi/ilmakeha-abc/Huurre
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HOHOO skodisti ei käytä sisälämmittimiä tai jääraappoja - kyl mie ne ikkunat ajossa sulattelen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kylmät kippanat vuotavat aina ja talvella lasit sisäpuolelta huurussa. Toisessa ketjussa oli termostaatti paskana jo kesällä etukäteen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyykmaster kirjoitti:
HOHOO skodisti ei käytä sisälämmittimiä tai jääraappoja - kyl mie ne ikkunat ajossa sulattelen
En käytä kesällä jääraappaa eikä edes talvella ole tarvetta sisälämmittimelle.
Škodassa sähkövastus puhalluskanavassa, kun talvella käynnistää koneen ja raappaa lasit lämmityslaite työntää lämmintä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Niin se Toyota-kortti taas heiluu vaikkei täällä keskustelevilla kai sellaista taida olla
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Ei Skoota-itäkippanaa varustella kunnolla. Vähäisistäkin varusteista puolet hajalla.... sellaista se on itäautoilun ihanuus. Mitäs jorma tähän?
Ilmianna
Jaa
Kyykman ON ylläpidon suosikki ja rahasampo?
Ilmianna
Jaa
Hyvä oli provo taas kun on kerännyt näin paljon vastauksia. Kyllä kyykkänä sitten osaa vedättää.

Vai ilmastoinnin suuttimet sähkökäyttöisiä ja napit ratissa. Hehehehe röhöhöhö.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Eikös oikeissa länsiautoissa ole?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skeidassa.ei.mitään kirjoitti:
Eikös oikeissa länsiautoissa ole?
Sitähän jo aiemmin kysyttiin, mutta kriitikko väisti asian kieltämällä muista merkeistä keskustelun, koska Skoda-palsta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Eli ei päädytty oikein mihinkään. Muuhun kuin että niinhän ne skotassa on käsipelissä väänneltävät suuttimet. Parasta neuvostodisaignia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Milläs niitä suuttimia niinku väännellään oikeissa länsiautoissa, jos saa kysyä? Ja mistä sellaisen länsiauton saisi, Länsiautostako?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla toi säätö toimii ääniohjauksella aurinkoenergialla. Sanon vaan ääneen, että "viittiks kääntää sitä suutinta puhaltaan vähän enemmän ylöspäin."
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Varusteista valittamista

Miksiköhän Skodan kojelaudan ilmastoinnin suuttimet ei voi olla sähkösäätöisiä? Melko vanhanaikaista ja epähygienistä räpeltää niitä sormilla eikä sinne pelkääjän puolen päätyyn meinaa edes ylettää vaikka ei auto leveä olekaan. Samoin voisi hanskalokero olla sähköisesti aukeava ja sulkeutuva. Ratti olisi juurikin oikea paikka näille käyttökytkimille.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta