taivaallinen kello!

Kyllä sen löytää, kun etsii. Minäkin ostin vanhan iänikuisen kaappikellon, jonka ääntä en alkuun sietänyt yöllä kuunnella. Niinpä laitoin soiton pois päältä joka ilta ja joka aamu väänsin soiton päälle vipua nostamalla. Kello oli vedettävä seinäkaappikello. Olen petellut kuuntelemaan kelloa kymmenen vuotta ja huomaan kaipaavani kellon soittoa, jos sitä ei kuulu. Muutaman kerran olen unohtanut kelloni yöksi soittamaan. Yöllä kolmen aikoihin ovikello soi, joku naapuri potki ovea, joku koputti, yksi huusi postiluukusta, koirani aloitti raivoisan haukun, kello soi kolmen aikaa ja minä nukuin väsyneenä. Koska en herännyt, unettomin naapuri pli soittanut mustan maijan partion kanssa kelloa ja meteliä yöllä kuuntelemaan ja tehnyt ilmoituksen metelöinnistä ja järjestyshäiriöstä. Poliisi kuunteli, mutta kuuli hiljaisen, melkein mitättömän äänen, kellon soiton, johon he eivät reagoineet. He käskivät rouvan tai neitikö lie ollut, nukkua ja antaa muidenkin nukkua. Tämän jälkeen rouva meni isännöitsijän puheille ja valitti, mutta isännöitsijä ei ottanut valitusta vastaan, vaan sanoi, että ei ketään kaappikellon soiton vuoksi voi ulos talosta ajaa. Hän kehoitti tätä rouvaa ostamaan oman kellon. Rouva meni kellosepän liikkeeseen ja tilasi kellon, jonka laittoi seinälleen soimaan joka tunti. Nykyään toinen naapuri kyttäilee, mistä kuuluu hilirimpsis dingdingding diudiudiu. Samoin minäkin seurailen, mitä tapahtuu talossa ja iloitsen kellon soitosta.
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta

Idiootti.
Ilmianna
Jaa
Kiitos samoin. Kyllä täällä meillä asiat on puhumalla aina selvinneet. Ei koskaan ole muuta, kuin juteltu. Nyt vain unettomin talon asukkaista häiriytyi, mutta nukkuu nykyään kuunnellen omaa kelloaan ja ihmettelee ovikellon soittajia, joita ei kuulemani mukaan päästä sisälle, enkö myöskään minä, sillä asiansa voi kertoa ovellakin. Kukaan ei ole tullut koskaan sisälle kellon takia, mutta panettelijoita riittää. Muutamalle miehelle antaisin hameen lainaksi, niin akkamaisia juorukelloja riittää vaikka muille jakaa.
Ilmianna
Jaa

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa
Parhaita miehiäkin on, jotka kunnioittavat toista, eivätkä tarjoudu heti ovikellon soiton jälkeen sänkyyn, eivätkä lähentele, vaan kunnioittavat naisia ihmisinä. Kun kyselin kelloista, kukaan ei tunnustanut omistavansa sellaista, mutta kuuntelemalla kyllä kuuluu, kun seinäkello lyö tasatuntilyöntejä. Kuului kerran tyynyn läpi makuuhuoneeseen, miten alakerran kello soi kahtatoista. Lisäksi seinän taakse kuului minun kelloni ja naapurirapussa seinän takana asuvien kellot, joita hermostunut naapuri ei voinut kuunnella. Hän valvoo, jos kuulee kellon soiton asuntoonsa ja seuraa kelloa aamuyön tunneille asti. Toinen ei enää valvo, kun tietää, että kelloni ei lyö tasatuntilyöntejä kymmenen jälkeen ja aloittaa soittamisen aamulla kuudelta. Kukaan ei ole enää valittanut. Päästiin yhteisymmärrykseen koko porukka.
Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

taivaallinen kello!

Kyllä sen löytää, kun etsii. Minäkin ostin vanhan iänikuisen kaappikellon, jonka ääntä en alkuun sietänyt yöllä kuunnella. Niinpä laitoin soiton pois päältä joka ilta ja joka aamu väänsin soiton päälle vipua nostamalla. Kello oli vedettävä seinäkaappikello. Olen petellut kuuntelemaan kelloa kymmenen vuotta ja huomaan kaipaavani kellon soittoa, jos sitä ei kuulu. Muutaman kerran olen unohtanut kelloni yöksi soittamaan. Yöllä kolmen aikoihin ovikello soi, joku naapuri potki ovea, joku koputti, yksi huusi postiluukusta, koirani aloitti raivoisan haukun, kello soi kolmen aikaa ja minä nukuin väsyneenä. Koska en herännyt, unettomin naapuri pli soittanut mustan maijan partion kanssa kelloa ja meteliä yöllä kuuntelemaan ja tehnyt ilmoituksen metelöinnistä ja järjestyshäiriöstä. Poliisi kuunteli, mutta kuuli hiljaisen, melkein mitättömän äänen, kellon soiton, johon he eivät reagoineet. He käskivät rouvan tai neitikö lie ollut, nukkua ja antaa muidenkin nukkua. Tämän jälkeen rouva meni isännöitsijän puheille ja valitti, mutta isännöitsijä ei ottanut valitusta vastaan, vaan sanoi, että ei ketään kaappikellon soiton vuoksi voi ulos talosta ajaa. Hän kehoitti tätä rouvaa ostamaan oman kellon. Rouva meni kellosepän liikkeeseen ja tilasi kellon, jonka laittoi seinälleen soimaan joka tunti. Nykyään toinen naapuri kyttäilee, mistä kuuluu hilirimpsis dingdingding diudiudiu. Samoin minäkin seurailen, mitä tapahtuu talossa ja iloitsen kellon soitosta.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta