Turku-Riika laivayhteys, Mersuja samalla Baltiaan

Välimatkaa on noin 300 meripeninkulmaa, eli 20 solmun keskivauhdilla matkan kelluisi 15 tunnissa. Samalla olisi mahdollista siirtää Mersuja Uudestakaupungista Baltiaan ja tuoda paluumatkalla latvialaisia pultteja Mersutehtaalle.

Yhdellä aluksella voitaisiin ajaa kolme edestakaista vuoroa viikossa. Vaikkapa näin, alkaen perjantain iltalähdöllä Turusta, jolloin olisi mahdollista tehdä "Lauantaipäivä Riiassa" -risteily:

PE 19:00 (TKU) -> LA 10:00 (RIX)
LA 21:00 (RIX) -> SU 12:00 (TKU)
MA 16:00 (TKU) -> TI 07:00 (RIX)
TI 16:00 (RIX) -> KE 07:00 (TKU)
KE 16:00 (TKU) -> TO 07:00 (RIX)
TO 16:00 (RIX) -> PE 07:00 (TKU)
Ilmianna
Jaa

109 Vastausta


Mene kertomaan tuo laivayhtiöille. He osaavat antaa ehdotuksellesi sille kuuluvan arvon.

Me emme voi asiaan vaikuttaa, vaikka haluaisimmekin.
Ilmianna
Jaa
Runosmäen ajatushautomolle iso kiitos loistavasta business ideasta. Toteutamme tämän.
Ilmianna
Jaa
ei ole todellista....
Ilmianna
Jaa
Vaikuttaisi enemmän rahtipainotteiselta linjalta kuin bileristeilymagneetilta. Turussa on liian vähän väkeä, eikä Latvian suunnasta ole isompaa kiinnostusta lähteä kalliiseen Turkuun.

Riika on vaan rahdillekin typerä määränpää, vaikka on toki iso kaupunki. Varsinais-Suomessa ei juuri ole riialaisia kiinnostavia vientituotteita. Jos sinne suuntaan jotain viedään, niin läpiajoksi menee. Markkinat ovat jossain muualla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Mut toi aloittaja haluukin vain ostaa kaljaa. Muulla ei sille ole väliä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kunhan-on-kaljaa kirjoitti:
Mut toi aloittaja haluukin vain ostaa kaljaa. Muulla ei sille ole väliä.
Suomalaisesta ohrasta tehdään maailmanluokan viskejä. Kaikki hyvät mallastuotteet eivät ole pelkkää kaljaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos Turusta on kannattavaa liikennöidä Tukholmaankin, niin miksei sitten Riikaan? Isoja kaupunkejahan ne ovat molemmat verrattuna Turkuun. Näkyykö tukholmalaisia sankoin joukoin Turun katukuvassa? Ei.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
varustamotuet kirjoitti:
Jos Turusta on kannattavaa liikennöidä Tukholmaankin, niin miksei sitten Riikaan? Isoja kaupunkejahan ne ovat molemmat verrattuna Turkuun. Näkyykö tukholmalaisia sankoin joukoin Turun katukuvassa? Ei.
Tukholmassa ja Riikassa on hienoinen ero Turusta: Tax Free
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
verovapaus.erona kirjoitti:
Tukholmassa ja Riikassa on hienoinen ero Turusta: Tax Free
Jos botskissa on Riian lippu ahterissa, niin tax freella ei ole mitään merkitystä. Kaljalava maksaa Latviassa alle kympin, vaikka verot on hinnassa mukana.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eivaikutusta kirjoitti:
Jos botskissa on Riian lippu ahterissa, niin tax freella ei ole mitään merkitystä. Kaljalava maksaa Latviassa alle kympin, vaikka verot on hinnassa mukana.
Et niinku jaksat häiriköidä asiattomuuksillasi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
eivaikutusta kirjoitti:
Jos botskissa on Riian lippu ahterissa, niin tax freella ei ole mitään merkitystä. Kaljalava maksaa Latviassa alle kympin, vaikka verot on hinnassa mukana.
Laivayhtiölle iso merkitys ...

ja kuka nyt (sinun lisäksesi) edes hakisi laivalta lavoittain, tai edes lavallista kerta satsinaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Laiva ei etene 20 solmun vauhtia "kellumalla". Itämeren reittiliikenteessä olevien alusten konetehot ovat minimissäänkin luokkaa 12000 kW, Tallinnan liikenteen ns. pikalaivoilla noin 40000 kW. Kun polttomoottorin polttoaineen ominaiskulutus on noin 230 g/kWh, tarkoittaa tämä että esim. 15000 kW tehoa käytettäessä polttoainetta kuluu noin 3450 kg, tai riittävällä tarkkuudella ilmoitettuna sama määrä litroissa, per tunti, siis 15 tunnin kellunnassa noin 52000 litraa.
Ja sitten jos aloittaja vielä huomioisi, että ne mersut kuljetetaan kyllä eteenpäin jo nyt, samoin niihin tulevat osat kuljetetaan sinne tehtaalle mistä kuljetetaankin jo nyt. Eli mikä tässä oikein on se ajatus, onko se kuvitelma siitä kuinka suomalaiset kaljanhimossaan alkaisivat suurina laumoina käydä jossain Riiassa, vai mikä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Noh.....nimenomaan kannattaa tuo linja simppeliä eiks jep :d
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tallunnan-jälkeen kirjoitti:
Noh.....nimenomaan kannattaa tuo linja simppeliä eiks jep :d
Noh noh, miksi mikään varustamo ei halua aloittaa tätä kannattavaa liikennettä, eivät ymmärrä helpon rahan päälle. Junnaavat vain vuodesta toiseen iänikuisia Tukholman ja Tallinnan reittejään, vaikka kultakaivos on siinä ihan vieressä, eiks jep?
Tallink tekee Silja Europalla Heinä- Elokuun vaihteessa yhden ja ainoan Helsinki- Riika- risteilyn. Laskeskeltiin että jos matkan polttoainekulut haluttaisiin kattaa lipputuloilla, laivan ollessa liki täysi jokaisen olisi pulitettava lipustaan 120 Euroa. Tuolla ei siis katettaisi mitään muita kustannuksia, ei henkilökunnan palkkoja, laivan muita juoksevia kuluja, ei vakuutuksia eikä ruokailuja tai ohjelmaa matkustajille. Tuosta sitä kannattavuusajatusta voi sitten lähteä lisäkehittelemään, eiks jep?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kannattamatonta kirjoitti:
Noh noh, miksi mikään varustamo ei halua aloittaa tätä kannattavaa liikennettä, eivät ymmärrä helpon rahan päälle. Junnaavat vain vuodesta toiseen iänikuisia Tukholman ja Tallinnan reittejään, vaikka kultakaivos on siinä ihan vieressä, eiks jep?
Tallink tekee Silja Europalla Heinä- Elokuun vaihteessa yhden ja ainoan Helsinki- Riika- risteilyn. Laskeskeltiin että jos matkan polttoainekulut haluttaisiin kattaa lipputuloilla, laivan ollessa liki täysi jokaisen olisi pulitettava lipustaan 120 Euroa. Tuolla ei siis katettaisi mitään muita kustannuksia, ei henkilökunnan palkkoja, laivan muita juoksevia kuluja, ei vakuutuksia eikä ruokailuja tai ohjelmaa matkustajille. Tuosta sitä kannattavuusajatusta voi sitten lähteä lisäkehittelemään, eiks jep?
Massatuotanto vaatii massatuotantoa, Tyhjästä on hankala nyhjästä. Veroporkkana saattaisi auttaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kannattamatonta kirjoitti:
Noh noh, miksi mikään varustamo ei halua aloittaa tätä kannattavaa liikennettä, eivät ymmärrä helpon rahan päälle. Junnaavat vain vuodesta toiseen iänikuisia Tukholman ja Tallinnan reittejään, vaikka kultakaivos on siinä ihan vieressä, eiks jep?
Tallink tekee Silja Europalla Heinä- Elokuun vaihteessa yhden ja ainoan Helsinki- Riika- risteilyn. Laskeskeltiin että jos matkan polttoainekulut haluttaisiin kattaa lipputuloilla, laivan ollessa liki täysi jokaisen olisi pulitettava lipustaan 120 Euroa. Tuolla ei siis katettaisi mitään muita kustannuksia, ei henkilökunnan palkkoja, laivan muita juoksevia kuluja, ei vakuutuksia eikä ruokailuja tai ohjelmaa matkustajille. Tuosta sitä kannattavuusajatusta voi sitten lähteä lisäkehittelemään, eiks jep?
Häirikkö on jo vuosia häiriköinyt tällä samalla asialla. Nyt uutuutena ovat Ukin autot. Niillä pitäisi kannattaa kannattamatonta kannattamattomuutta.

Ne autot saadaan kuljetettua paljon halvemmalla ja paremmin nykysysteemillä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mietin aikatulua uudestaan tässä uudet ajat

PE 18:00 (TKU) -> LA 09:00 (RIX)
LA 20:00 (RIX) -> SU 11:00 (TKU)
MA 18:00 (TKU) -> TI 10:00 (RIX)
TI 18:00 (RIX) -> KE 09:00 (TKU)
KE 18:00 (TKU) -> TO 09:00 (RIX)
TO 18:00 (RIX) -> PE 09:00 (TKU)

tämä on paremi niin pystyy juomaan laivalla pitempään yöllä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Perjantailähtö on tuossa aikataulumallissa liian aikainen, koska silloin ei välttämättä ehdi kaikki mukaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
neropatin aikatauluille:
Tarkastapa muu reittiliikenne turkuun ennen aikataulutustasi

tosin provonahan sinä näitä täällä viljelet, aikasi tulee ilmeisesti pitkäksi, etkä osaa myöskään ilmeisesti mitään mikä vaatisi enemmän ajattelukykyä kuin vuosia kestänyt palstaterrorisi häirikkönä, häirikkönä olohan ei vaadi mitään
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
päivävuorolainen9-17 kirjoitti:
Perjantailähtö on tuossa aikataulumallissa liian aikainen, koska silloin ei välttämättä ehdi kaikki mukaan.
Sinua ei kukaan haluakkaan mukaan koska et osaa juoda alkoholnia kunolla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Jos ei merenkulusta, matkustamisesta eikä kaupallisuudesta mitään tiedä, keksii tällaisia kuolleena syntyviä ajatuksia.

Ennemmin pulut lentävät patoputkimoottoreilla kuin tuo ajatus konkretisoituu.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Miksi Turusta on edelleen lossiyhteys Tukholmaan? Ei taida ilman suomalaisten veronmaksajien maksamia varustamotukia "kannattaa".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ilman varustamotukia olisi joka lossi ruotsinlipun alla, on viisaat laskeneet että tuet kannattaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei taida sentään lossiyhteyttä tuolle välille löytyä, lossi on sellainen vesikulkuneuvo jota liikutellaan paikasta toiseen molemmista päistään paikalleen kiinni sidotun vaijerin, köyden tms. avulla, esim. ns. kapulalossi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
12 VASTAUSTA:
Korppoon Galtbyn ja Norskatan välilläkin kulkee vain maantielauttoja, kuten Nauvon ja Paraisten/Korppoon välilläkin mm. (ei losseja)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.vaijereilla kirjoitti:
Korppoon Galtbyn ja Norskatan välilläkin kulkee vain maantielauttoja, kuten Nauvon ja Paraisten/Korppoon välilläkin mm. (ei losseja)
Niin ja tämän sivun reunoissa kulkevat lossi ja hissi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ainakin-mulla kirjoitti:
Niin ja tämän sivun reunoissa kulkevat lossi ja hissi.
Sen saattaa uskoa sinun sivuistasi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei-vaijerilla kirjoitti:
Sen saattaa uskoa sinun sivuistasi
Jaahas, taas yksi tietämätön. Jospas ensin ottaisit selvää etkä heti ilmoittelisi "viisauksiasi".
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Et-vaan-tiedä kirjoitti:
Jaahas, taas yksi tietämätön. Jospas ensin ottaisit selvää etkä heti ilmoittelisi "viisauksiasi".
Kirjoitinkin että asian saattaa uskoa sinun sivuistasi,
yritä nyt hyvänen aika sentäs ymmärtää lukemasi ennen kuin kiukuttelet viisauksinesi ...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei-vaijerilla kirjoitti:
Kirjoitinkin että asian saattaa uskoa sinun sivuistasi,
yritä nyt hyvänen aika sentäs ymmärtää lukemasi ennen kuin kiukuttelet viisauksinesi ...
Myös sinun sivuillasi.

Tuolta voit lukea, mitä hissi ja lossi tarkoittavat.
https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29724.0
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taas-viisastuit kirjoitti:
Myös sinun sivuillasi.

Tuolta voit lukea, mitä hissi ja lossi tarkoittavat.
https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=29724.0
Ei mulla ole mitään sivuja, sinähän niistä sivuistasi sauhuat (raivoat) etkä edes lukemaasi ymmärrä.

en tosin ole kiinnostunut esittelystäsi hisseistä tai losseista, mieluummin laivamatkailua, kun kirjoitellaan laivamatkailua käsittelevällä keskustelupalstalla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei-vaijerilla kirjoitti:
Ei mulla ole mitään sivuja, sinähän niistä sivuistasi sauhuat (raivoat) etkä edes lukemaasi ymmärrä.

en tosin ole kiinnostunut esittelystäsi hisseistä tai losseista, mieluummin laivamatkailua, kun kirjoitellaan laivamatkailua käsittelevällä keskustelupalstalla
Niin, mitä nyt saivartelet lossin ja maantielautan erosta "ei.vaijereilla 17.7.2017 16:32". Etkä huomaa, että kyse voi olla fyysisesti samasta vesikulkuneuvosta.

Vuosia olet saivarrellut sanojen merkityksestä, vaikka jokainen (sinä mukaan lukien) tietävät, mistä on puhe. Miksi häiriköit jatkuvasti lullukan kukilla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ei.vaijereilla kirjoitti:
Korppoon Galtbyn ja Norskatan välilläkin kulkee vain maantielauttoja, kuten Nauvon ja Paraisten/Korppoon välilläkin mm. (ei losseja)
Alatko taas puhella hyttien nimistä ja niiden sijainnista sekä siitä, että joitain ei varaussysteemi tunne. Tai laivakauppojen nimistä. Tai muista vastaavista tyhmyyksistä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Miksi-häiriköit kirjoitti:
Niin, mitä nyt saivartelet lossin ja maantielautan erosta "ei.vaijereilla 17.7.2017 16:32". Etkä huomaa, että kyse voi olla fyysisesti samasta vesikulkuneuvosta.

Vuosia olet saivarrellut sanojen merkityksestä, vaikka jokainen (sinä mukaan lukien) tietävät, mistä on puhe. Miksi häiriköit jatkuvasti lullukan kukilla?
Niin eiväthän autolautat liiku vaijereilla, yritä jatkossa ymmärtää lukemasi enen kuin kommentoit sitä. Tuota on sinulle useasti aiemmin vinkattu, sinun mitään oppomatta hölötyksiltäsi.
Helpottaisi huomattavasti keskusteluja jos ennen kommentointiasi yrittäisit ymmärtää lukemasi, tämäkin kerrottu sinulle monasti sinun sitä ymmärtämättäsi.
jopa jatkossa keskityttäisiin kirjoitteluun (sinähän tosin puhut hölöttelet) laivamatkailusta kuten kirjoitin ehdotellakseni jo ylempää, (yritä kuulla kirjoittamani)

Ja tuolla nuorison hittitermillä "lääkkeet" haet tehoa kirjoituksellesi, pitäiskö nauraa.
mikä lääke oli kyseessä, mikä annostuksesi, reseptilääke ja valmistaja, lääkärisi nimi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Puhut-ja-puhkut kirjoitti:
Niin eiväthän autolautat liiku vaijereilla, yritä jatkossa ymmärtää lukemasi enen kuin kommentoit sitä. Tuota on sinulle useasti aiemmin vinkattu, sinun mitään oppomatta hölötyksiltäsi.
Helpottaisi huomattavasti keskusteluja jos ennen kommentointiasi yrittäisit ymmärtää lukemasi, tämäkin kerrottu sinulle monasti sinun sitä ymmärtämättäsi.
jopa jatkossa keskityttäisiin kirjoitteluun (sinähän tosin puhut hölöttelet) laivamatkailusta kuten kirjoitin ehdotellakseni jo ylempää, (yritä kuulla kirjoittamani)

Ja tuolla nuorison hittitermillä "lääkkeet" haet tehoa kirjoituksellesi, pitäiskö nauraa.
mikä lääke oli kyseessä, mikä annostuksesi, reseptilääke ja valmistaja, lääkärisi nimi!
Muuttuuko lossi lautaksi vaijerin katketessa ja lautan jatkaessa potkurivoimalla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Sama-paatti kirjoitti:
Muuttuuko lossi lautaksi vaijerin katketessa ja lautan jatkaessa potkurivoimalla?
Siinäpä onkin sinulle päänvaivaa kerrakseen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Sanottu jo aiemminkin, mutta on mennyt taas aloittajalta pupu pöksyyn, koska vain huutelee eikä tee mitään.

Siis jos uskot asiaasi, laita suunnitelma paperille, tee laskelmat, pyydä laivayhtiöltä hinta-arviota laivan vuokraamisesta huolintakuluineen, mene pankkiin hakemaan laina ja sitten vaan toteutat suunnitelmasi.

Viimeistään siinä vaiheessa karu totuus paljastuu.
Ilmianna
Jaa
Mainio konsepti. Tallink lienee toteuttamiskelpoisin varustamo, koska heillä on jo Riikaan suuntautuvaa liikennettä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
39 VASTAUSTA:
Tallink- niminen varustamo on jo toteutettu ja on ihan toiminnassa!
Jos tuo Riian reitti on mainio konsepti, miksi sitä ei mikään varustamo halua toteuttaa? Meinaatko etteivät varustamot vain ole hoksanneet noin hyvää bisnesideaa, koska eivät ole lukeneet näitä "keskustelu"sivuja? Oletko esim. lukenut jopa tälle sivulle aiemmin kommentoineita, luitko vaikka mitä luokkaa ovat ison laivan pelkät polttoainekustannukset sen kerran ajaessa edestakaisin reitin Turku- Riika?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eiikinäkannata kirjoitti:
Tallink- niminen varustamo on jo toteutettu ja on ihan toiminnassa!
Jos tuo Riian reitti on mainio konsepti, miksi sitä ei mikään varustamo halua toteuttaa? Meinaatko etteivät varustamot vain ole hoksanneet noin hyvää bisnesideaa, koska eivät ole lukeneet näitä "keskustelu"sivuja? Oletko esim. lukenut jopa tälle sivulle aiemmin kommentoineita, luitko vaikka mitä luokkaa ovat ison laivan pelkät polttoainekustannukset sen kerran ajaessa edestakaisin reitin Turku- Riika?
Polttoainetta kuluu aivan yhtä paljon ohjattiin laivaa kohti Tukholmaa tai Riikaa. Turkulaiset ovat vaan kaulaansa myöten tympääntyneitä Tukholmaan. Se on nähty liian monta kertaa ja kaupunki on myös järkyttävän kallis, eikä siellä käy edes paikallinen valuutta kuten Riiassa.

Tukholman lautat tulisikin suunnata kohti Riikaa. Siellä on matkailun tulevaisuus.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maissa.eroja kirjoitti:
Polttoainetta kuluu aivan yhtä paljon ohjattiin laivaa kohti Tukholmaa tai Riikaa. Turkulaiset ovat vaan kaulaansa myöten tympääntyneitä Tukholmaan. Se on nähty liian monta kertaa ja kaupunki on myös järkyttävän kallis, eikä siellä käy edes paikallinen valuutta kuten Riiassa.

Tukholman lautat tulisikin suunnata kohti Riikaa. Siellä on matkailun tulevaisuus.
Lue http://keskustelu.suomi24.fi/t/14926051/turku-riika-laivayhteys-mersuja-samalla-baltiaan#comment-90530387

Kuka haluaa sinne puhumaan hinkuintiaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maissa.eroja kirjoitti:
Polttoainetta kuluu aivan yhtä paljon ohjattiin laivaa kohti Tukholmaa tai Riikaa. Turkulaiset ovat vaan kaulaansa myöten tympääntyneitä Tukholmaan. Se on nähty liian monta kertaa ja kaupunki on myös järkyttävän kallis, eikä siellä käy edes paikallinen valuutta kuten Riiassa.

Tukholman lautat tulisikin suunnata kohti Riikaa. Siellä on matkailun tulevaisuus.
Eli missä ja miten Turkulaisten Tukholman tympääntyminen on kongreettisesti viimeksi nähty? Miten se silloin ilmeni, oliko Turkulaisilla joku yhteinen matkustuslakko vai mistä oli kyse? Ja mitä väliä sillä mihin Turkulaiset ovat tympääntyneet, kunhan laivoille matkustajia riittää niin muulla ei varustamojen kannalta ole mitään merkitystä.
Tukholman hintataso on ihan asiallinen kun on rahaa niin kuin yleensä suomalaisillakin jo alkaa olla! Miten lienee Riikalaisten ja ylipäätään köyhän Latvian kansalaisten ostovoima?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Maissa.eroja kirjoitti:
Polttoainetta kuluu aivan yhtä paljon ohjattiin laivaa kohti Tukholmaa tai Riikaa. Turkulaiset ovat vaan kaulaansa myöten tympääntyneitä Tukholmaan. Se on nähty liian monta kertaa ja kaupunki on myös järkyttävän kallis, eikä siellä käy edes paikallinen valuutta kuten Riiassa.

Tukholman lautat tulisikin suunnata kohti Riikaa. Siellä on matkailun tulevaisuus.
Matka Turusta Riikaan meriteitse ja sellaista reittiä mitä isot laivat voivat ajaa, on kaksinkertainen verrattuna matkaan Turusta Tukholmaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivaankannata kirjoitti:
Matka Turusta Riikaan meriteitse ja sellaista reittiä mitä isot laivat voivat ajaa, on kaksinkertainen verrattuna matkaan Turusta Tukholmaan!
Höpön löpön. Vaikka matka on hieman pidempi, niin suurin osa siitä on urku auki kynnettävää avomerta. Yli 30 solmua kulkeva alus olisi paras, koska se ehtisi ajaa edestakaisin vuorokaudessa.

Rauman telakalla voisi olla tilaa rakentaa Finnjet 2. LNG käyttöinen kaasuturbiinilaiva saattaisi saada jopa valtion innovaatiotukea.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
33knots kirjoitti:
Höpön löpön. Vaikka matka on hieman pidempi, niin suurin osa siitä on urku auki kynnettävää avomerta. Yli 30 solmua kulkeva alus olisi paras, koska se ehtisi ajaa edestakaisin vuorokaudessa.

Rauman telakalla voisi olla tilaa rakentaa Finnjet 2. LNG käyttöinen kaasuturbiinilaiva saattaisi saada jopa valtion innovaatiotukea.
Pääseehän nytkin Turusta Riikaan, vaihto Värtanissa.

Montako kertaa olet Riikaan matkannut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivaankannata kirjoitti:
Matka Turusta Riikaan meriteitse ja sellaista reittiä mitä isot laivat voivat ajaa, on kaksinkertainen verrattuna matkaan Turusta Tukholmaan!
Tietysti Nauvon ja Korppoon välissä kulkevaa Naantalin syväväylää käyttäen hieman oikaisisi,
tosin tällöin ei voitaisi hyödyntää verovapautta eli taxfree myyntiä kuten Ahvenanmaan kautta liikennöidessä.
Tax freen puuttumisen vuoksi olisi kuitenkin kannattamatonta (kuten myös suomen ja ruotsin välillä jos ahvenanmaalta poistettaisiin nykyinen verokäytäntö EU:n ulkopuolisena alueena) Riikaan liikennöinti, lisä ongelman Riikaan liikennöidessä tuottaisi rahdin puuttuminen, Viron kautta kun nopeammin ja edullisemmin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei-koolla-merkitystä kirjoitti:
Tietysti Nauvon ja Korppoon välissä kulkevaa Naantalin syväväylää käyttäen hieman oikaisisi,
tosin tällöin ei voitaisi hyödyntää verovapautta eli taxfree myyntiä kuten Ahvenanmaan kautta liikennöidessä.
Tax freen puuttumisen vuoksi olisi kuitenkin kannattamatonta (kuten myös suomen ja ruotsin välillä jos ahvenanmaalta poistettaisiin nykyinen verokäytäntö EU:n ulkopuolisena alueena) Riikaan liikennöinti, lisä ongelman Riikaan liikennöidessä tuottaisi rahdin puuttuminen, Viron kautta kun nopeammin ja edullisemmin
Turusta on kovin hankala kulkea Viron kautta Riikaan. Helsingin läpiajokaan ei ole herkkua. Rahti joudutaan kierrättämään Vuosaaren kautta ja sielläkin on vain hidas Sea Wind käytössä. Kyllä suora yhteys Turusta Riikaan on kaikilla mittareilla parempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
33knots kirjoitti:
Höpön löpön. Vaikka matka on hieman pidempi, niin suurin osa siitä on urku auki kynnettävää avomerta. Yli 30 solmua kulkeva alus olisi paras, koska se ehtisi ajaa edestakaisin vuorokaudessa.

Rauman telakalla voisi olla tilaa rakentaa Finnjet 2. LNG käyttöinen kaasuturbiinilaiva saattaisi saada jopa valtion innovaatiotukea.
Sääli kun se Finjet1 romutettiin syystä että se oli täysin kannattamaton kaasuturbiinilaiva! Mitä tästä olisi pääteltävissä? Tiedätkö mikä on kaasuturbiinien hyötysuhde laivakäytössä?
Ja itse huomaamattasi ja ilmeisesti ymmärtämättäsi kerroit yhden merkittävän seikan, se on kuin onkin juuri se avomerellä urku auki ajaminen! Se on nimittäin sitä aikaa, jolloin polttoainetta kuluu enemmän kuin osaat arvatakaan, ja se maksaa paljon. Helsingistä Tallinnaan ajavien nopeimpien alusten konetehot ovat luokkaa 40000 kW, hieman ylikin. Kun ajetaan 30 solmun vauhdilla, käytössä on lähes täysi teho. Paljonko polttoainetta kuluu vaikka 36000 kW teholla ajettaessa? Polttomoottorien polttoaineen ominaiskulutus on isoilla laivakoneilla noin 230 g/kWh, se kerrottuna 36000 kW teholla tuntikulutukseksi tulee noin 8300 kg, eli noin 8300 litraa/h. Ok, Tallinnaan mentäessä matka kestää alle kaksi tuntia, tästä sitä nopeaa ajoa on noin tunti ja 15 minuuttia, ja edestakaisella matkalla siis noin kaksi ja puoli tuntia. Suhteutetaanpa tämän matkan polttoaineen kokonaiskulutusta Turun ja Riian väliseen matkaan, montako tuntia hyvin paljon polttoainetta kuluttavaa ajoa sisältyisi tuohon reittiin, paljonko se polttoaine maksaisi? Edestakaisesta Hel- Tall- reitistä selvitään noin 21000 litralla polttoainetta, paljonko menisi Turku- Riika- matkalla. Jos yhden edestakaisenTallinnan matkan polttoaine maksaa noin 15000 Euroa, paljonko maksaisi yhden edestakaisen Turku- Riika- matkan polttoaine? Siinäpä se!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
33knots kirjoitti:
Höpön löpön. Vaikka matka on hieman pidempi, niin suurin osa siitä on urku auki kynnettävää avomerta. Yli 30 solmua kulkeva alus olisi paras, koska se ehtisi ajaa edestakaisin vuorokaudessa.

Rauman telakalla voisi olla tilaa rakentaa Finnjet 2. LNG käyttöinen kaasuturbiinilaiva saattaisi saada jopa valtion innovaatiotukea.
Innovaatio tarkoittaa jotain uutta oivallusta, jotain mitä ei ole koskaan ennen ollut. Miten tämä esittämäsi kaasuturpiinilaiva edustaisi uutta innovaatiota? Kaasuturpiinilaivoja on maailmalla ollut käytössä vuosikymmeniä, 50 vuotta nyt ainakin. Myös rahtialuksissa oli näitä koneistoja, tosin niissä ne ovat jääneet käytöstä. Nyt niitä löytyy enää oikeastaan jonkin verran joidenkin armeijoiden merivoimien laivoista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hitaaksi-menee kirjoitti:
Turusta on kovin hankala kulkea Viron kautta Riikaan. Helsingin läpiajokaan ei ole herkkua. Rahti joudutaan kierrättämään Vuosaaren kautta ja sielläkin on vain hidas Sea Wind käytössä. Kyllä suora yhteys Turusta Riikaan on kaikilla mittareilla parempi.
Mites Länsisatamasta ja Katajanokalta lähtevät vaikuttavat näsäviisauteesi

hankaloittaako tietämättömyytesi asioista toimiasi?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eivaankannata kirjoitti:
Sääli kun se Finjet1 romutettiin syystä että se oli täysin kannattamaton kaasuturbiinilaiva! Mitä tästä olisi pääteltävissä? Tiedätkö mikä on kaasuturbiinien hyötysuhde laivakäytössä?
Ja itse huomaamattasi ja ilmeisesti ymmärtämättäsi kerroit yhden merkittävän seikan, se on kuin onkin juuri se avomerellä urku auki ajaminen! Se on nimittäin sitä aikaa, jolloin polttoainetta kuluu enemmän kuin osaat arvatakaan, ja se maksaa paljon. Helsingistä Tallinnaan ajavien nopeimpien alusten konetehot ovat luokkaa 40000 kW, hieman ylikin. Kun ajetaan 30 solmun vauhdilla, käytössä on lähes täysi teho. Paljonko polttoainetta kuluu vaikka 36000 kW teholla ajettaessa? Polttomoottorien polttoaineen ominaiskulutus on isoilla laivakoneilla noin 230 g/kWh, se kerrottuna 36000 kW teholla tuntikulutukseksi tulee noin 8300 kg, eli noin 8300 litraa/h. Ok, Tallinnaan mentäessä matka kestää alle kaksi tuntia, tästä sitä nopeaa ajoa on noin tunti ja 15 minuuttia, ja edestakaisella matkalla siis noin kaksi ja puoli tuntia. Suhteutetaanpa tämän matkan polttoaineen kokonaiskulutusta Turun ja Riian väliseen matkaan, montako tuntia hyvin paljon polttoainetta kuluttavaa ajoa sisältyisi tuohon reittiin, paljonko se polttoaine maksaisi? Edestakaisesta Hel- Tall- reitistä selvitään noin 21000 litralla polttoainetta, paljonko menisi Turku- Riika- matkalla. Jos yhden edestakaisenTallinnan matkan polttoaine maksaa noin 15000 Euroa, paljonko maksaisi yhden edestakaisen Turku- Riika- matkan polttoaine? Siinäpä se!
"...selvitään noin 21000 litralla polttoainetta, paljonko menisi Turku- Riika- matkalla. Jos yhden edestakaisenTallinnan matkan polttoaine maksaa noin 15000 Euroa,..."

Mistä noin halpaa menovettä saa, lahden molemmin puolin IFO:n hinta on melkein 400€/t
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nrep kirjoitti:
"...selvitään noin 21000 litralla polttoainetta, paljonko menisi Turku- Riika- matkalla. Jos yhden edestakaisenTallinnan matkan polttoaine maksaa noin 15000 Euroa,..."

Mistä noin halpaa menovettä saa, lahden molemmin puolin IFO:n hinta on melkein 400€/t
Näin päässä laskien tuo menovesi ei suinkaan ole halpaa vaan pirun kallista.
Tuolla 400 €/tonni hinnalla rahaa kuluisi vain 8000 €.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ja kun mukana on 2000 matkustajaa, niin per nuppi jää maksettavaa 4 euroa. Halpaa kuin makkara.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
juurimitään kirjoitti:
Ja kun mukana on 2000 matkustajaa, niin per nuppi jää maksettavaa 4 euroa. Halpaa kuin makkara.
Laskette nyt hintoja Tallinnan reitille, kyse oli Turku- Riika- reitistä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nrep kirjoitti:
"...selvitään noin 21000 litralla polttoainetta, paljonko menisi Turku- Riika- matkalla. Jos yhden edestakaisenTallinnan matkan polttoaine maksaa noin 15000 Euroa,..."

Mistä noin halpaa menovettä saa, lahden molemmin puolin IFO:n hinta on melkein 400€/t
Persanan halpaa polttoainetta. Vaivaiset 40c litra!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Melkein-ilmaista kirjoitti:
Persanan halpaa polttoainetta. Vaivaiset 40c litra!
Tuo saattaa olla kaikkein raskaimman öljylaadun hinta, mitkään säännöllisessä Itämeren liikenteessä olevat alukset eivät enää tuota pikeä käytä eivätkä saa polttoaineitaan noin edullisesti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko tuo nyt halpaa, kun veroton kuluttajahintakin on tuossa 42-43 sentin tietämillä huoltoaseman pumpulla, ja kaupalliset aluksethan ovat verovapaita polttonesteiden osalta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dippadaadappadii kirjoitti:
Onko tuo nyt halpaa, kun veroton kuluttajahintakin on tuossa 42-43 sentin tietämillä huoltoaseman pumpulla, ja kaupalliset aluksethan ovat verovapaita polttonesteiden osalta.
Miltä asemalta saa ostaa verottomana?
Bensa maksaa kylläkin kolme kertaa enempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
00000001 kirjoitti:
Innovaatio tarkoittaa jotain uutta oivallusta, jotain mitä ei ole koskaan ennen ollut. Miten tämä esittämäsi kaasuturpiinilaiva edustaisi uutta innovaatiota? Kaasuturpiinilaivoja on maailmalla ollut käytössä vuosikymmeniä, 50 vuotta nyt ainakin. Myös rahtialuksissa oli näitä koneistoja, tosin niissä ne ovat jääneet käytöstä. Nyt niitä löytyy enää oikeastaan jonkin verran joidenkin armeijoiden merivoimien laivoista.
LNG käyttöisiä kaasuturbiinilaivoja ei Itämerellä pitäisi vielä olla, ainakaan matkustaja-autolauttoina.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mistä-saa kirjoitti:
Miltä asemalta saa ostaa verottomana?
Bensa maksaa kylläkin kolme kertaa enempi.
Turha noita polttoainekuluja on räknäillä. Välin tekniset kulut ovat samaa kokoluokkaa Helsinki-Maarianhamina-Tukholma reitin kanssa ja henkilöstökulut puolestaan pienemmät, jos alus seilaa Latvian lipun alla.

Oheismyyntiähän tuolle välille tulee huomattavasti Tukholman linjaa enemmän, koska Latvian hintataso on suunnilleen puolet Ruotsin tasosta. Katetta voidaan tehdä siis helpommalla mitä millään muulla reitillä.

Pari henkilöä, hytti molempiin suuntiin ja henkilöauto pitäisi onnistua 300 eurolla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
halvemmat.sisäänostot kirjoitti:
Turha noita polttoainekuluja on räknäillä. Välin tekniset kulut ovat samaa kokoluokkaa Helsinki-Maarianhamina-Tukholma reitin kanssa ja henkilöstökulut puolestaan pienemmät, jos alus seilaa Latvian lipun alla.

Oheismyyntiähän tuolle välille tulee huomattavasti Tukholman linjaa enemmän, koska Latvian hintataso on suunnilleen puolet Ruotsin tasosta. Katetta voidaan tehdä siis helpommalla mitä millään muulla reitillä.

Pari henkilöä, hytti molempiin suuntiin ja henkilöauto pitäisi onnistua 300 eurolla.
Tosiaan meidän räknäilymme on turhaa, varustamot tekevät sen puolestamme, ja kaikista hyvistä neuvoistamme huolimatta yksikään varustamo ei katso järkeväksi, siis kannattavaksi, aloittaa sivun aloituksessa hehkutettua Turku- Riika- reittiä! Tavaraahan eri satamista Suomesta eri satamiin Euroopassa kuljetetaan jo nyt tarpeen mukaan, ei pidä sekoittaa sitä ihmisrahdin kuljettamiseen.

Latvian hintataso on varmaan noin puolet, ehkä hieman allekin, Ruotsin hintatasosta, mutta mitä se tarkoittaa hieman toisin päin ajatellen? Se tarkoittaa että Ruotsin hintataso on ainakin kaksinkertainen Latvian hintatasoon verrattuna, saataisiinko siis Latvialaisista miten todennäköisesti reitille ja Latvialaisittain kalliille laivoille sekä vielä kalliimpaan valtioon suuntaavia matkustajia, ei saataisi! Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä molemmista suunnista riittää maksukykyistä tulijaa, siinä se!

Pari henkeä, tai jopa neljä- viisi lapsukaiset mukaan laskettuina, ja henkilöauto ja niille meno- paluu Saksaan laivalla muutamalla satasella on ollut tätä päivää monta monituista vuotta, kyllä onnistuukin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Inhovointi kirjoitti:
LNG käyttöisiä kaasuturbiinilaivoja ei Itämerellä pitäisi vielä olla, ainakaan matkustaja-autolauttoina.
Siis onko joku tätä väittänyt? Itämerellä saati koko maailmassa ei liikennöi kaasuturbiinikäyttöisiä matkustajalaivoja tai matkustaja- autolauttoja!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Mistä-saa kirjoitti:
Miltä asemalta saa ostaa verottomana?
Bensa maksaa kylläkin kolme kertaa enempi.
Tokkopa nuo laivat huoltoasemilla poikkeavat, satamissa näkee yhdistelmäajoneuvoja tuomassa laivalle polttoainetta, VEROTTOMASTI.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rannikkolaivurikin kirjoitti:
Tokkopa nuo laivat huoltoasemilla poikkeavat, satamissa näkee yhdistelmäajoneuvoja tuomassa laivalle polttoainetta, VEROTTOMASTI.
Sinä se jaksat häiriköidä verottomuudella.

Monestiko olet itse ostanut tuotteen just sillä verottomalla hinnalla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rannikkolaivurikin kirjoitti:
Tokkopa nuo laivat huoltoasemilla poikkeavat, satamissa näkee yhdistelmäajoneuvoja tuomassa laivalle polttoainetta, VEROTTOMASTI.
" satamissa näkee yhdistelmäajoneuvoja "
usein kyllä näkee henkilöauton ja matkailuvaunun yhdistelmiä ...

mitäs jos välistä jotain laivamatkailuunkin vänköönne kaikesta muun sijaan, laivalla tapahtuvaan, mitä siis laivamatkailu on ikuisen kinakisailunne lisäksi. teille kun tulee aina uutta kinaa keskustelussa laivamatkailussa. kaikkea muuta mutta ei itse Laivamatkailusta olevaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kukaväitti kirjoitti:
Siis onko joku tätä väittänyt? Itämerellä saati koko maailmassa ei liikennöi kaasuturbiinikäyttöisiä matkustajalaivoja tai matkustaja- autolauttoja!
Tuo liittyi innovaatiotukeen, jota maksetaan vain kerran. Viking sai sellaisen Gracelleen, mutta Tallink ei enää MegaStarille, koska keksintö ei ole uusi kuin kerran. LNG-käyttöistä kaasuturbiinialusta ei kuitenkaan taida vielä olla?

Pienet katamaraanit mahdollistavat myös nopean matkailun, mutta kapasiteetti on sitten vastaavasti huonompi. Viking FSTR:n (os. HSC Catalonia) nopeus on 48 solmua. Etelä-Amerikassa liikennöi vielä sitäkin nopeampia autokannellisia aluksia, olikohan 58 solmua joku ennätys.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Paitti että FSTR ajelee 25 solmun keskinopeutta. Linda hieman vauhdikkaamin, 27 knotsia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Vauhdikkaasti kirjoitti:
Paitti että FSTR ajelee 25 solmun keskinopeutta. Linda hieman vauhdikkaamin, 27 knotsia.
Satamassa seisoessaan nopeutta on vain 0 solmua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
GTS.LNGjet kirjoitti:
Tuo liittyi innovaatiotukeen, jota maksetaan vain kerran. Viking sai sellaisen Gracelleen, mutta Tallink ei enää MegaStarille, koska keksintö ei ole uusi kuin kerran. LNG-käyttöistä kaasuturbiinialusta ei kuitenkaan taida vielä olla?

Pienet katamaraanit mahdollistavat myös nopean matkailun, mutta kapasiteetti on sitten vastaavasti huonompi. Viking FSTR:n (os. HSC Catalonia) nopeus on 48 solmua. Etelä-Amerikassa liikennöi vielä sitäkin nopeampia autokannellisia aluksia, olikohan 58 solmua joku ennätys.
olisiko mahdollista jotta siirryttäisiin keskustelemaan tällä palstalla aiheen mukaisesti laivamatkailusta
tuolle nyt meneillä olevaan juttuunne laivat ja merenkulku on varattu Suomi24:llaaivan omakin keskustelualue toisaalla.
Jospa pyhittäisimme tämän alueen laivamatkailulle. Nuo tuki ym. asianne on enemmältikin laivat ja merenkulku osastoa, ei laivamatkailuun sopivaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laivamatkailu_täällä kirjoitti:
olisiko mahdollista jotta siirryttäisiin keskustelemaan tällä palstalla aiheen mukaisesti laivamatkailusta
tuolle nyt meneillä olevaan juttuunne laivat ja merenkulku on varattu Suomi24:llaaivan omakin keskustelualue toisaalla.
Jospa pyhittäisimme tämän alueen laivamatkailulle. Nuo tuki ym. asianne on enemmältikin laivat ja merenkulku osastoa, ei laivamatkailuun sopivaa
Koska aiheen reittiä käytettäisiin pääasiassa Latviaan suuntautuvia kaljanhakuristeilyitä varten, sopii tämä palsta hyvin myös siitä keskusteluun. Rahtilaivoja, satamia ja laivojen miehistöjä voidaan puida toisaallakin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
90.pros.matkaajista kirjoitti:
Koska aiheen reittiä käytettäisiin pääasiassa Latviaan suuntautuvia kaljanhakuristeilyitä varten, sopii tämä palsta hyvin myös siitä keskusteluun. Rahtilaivoja, satamia ja laivojen miehistöjä voidaan puida toisaallakin.
Itse aihe josta tunnutte kirjoittelevan on enemmältäänkin laivoihin ja merenkulkuun sopivaa, myös tuo reitin suunnittelusi on laivoihin ja merenkulkuun liittyvää. Mitään laivamatkailusta olevaa kerrontaa ei kylläkään valitettavasti ole havaittavissa.
olisitteko ystävällisiä j pyhittäisitte tämän keskustelualueen laivamatkailulle kuten on tarkoitus, siirtyisitte laivat ja merenkulkukeskusteluun jonne juttunne sisältö huomioiden paremminkin sopisi.

ja tosin jos olet hakemassa oluttasi latviasta, eipä sekään oikein ole laivamatkailua, ehkä Latvia keskustelukin olisi juttusi sisältö huomioiden (oluen haku latviasta) paremmin sopiva.

"aiheen reittiä" ei oikein auennut, mikä ihmeen reitin aihe sulla, ,,,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laivamatkailu_täällä kirjoitti:
Itse aihe josta tunnutte kirjoittelevan on enemmältäänkin laivoihin ja merenkulkuun sopivaa, myös tuo reitin suunnittelusi on laivoihin ja merenkulkuun liittyvää. Mitään laivamatkailusta olevaa kerrontaa ei kylläkään valitettavasti ole havaittavissa.
olisitteko ystävällisiä j pyhittäisitte tämän keskustelualueen laivamatkailulle kuten on tarkoitus, siirtyisitte laivat ja merenkulkukeskusteluun jonne juttunne sisältö huomioiden paremminkin sopisi.

ja tosin jos olet hakemassa oluttasi latviasta, eipä sekään oikein ole laivamatkailua, ehkä Latvia keskustelukin olisi juttusi sisältö huomioiden (oluen haku latviasta) paremmin sopiva.

"aiheen reittiä" ei oikein auennut, mikä ihmeen reitin aihe sulla, ,,,
Jos on joku toinen palsta, niin sen voisi yhdistää tähän. Laivat ja risteilyt kuuluvat kiinteästi toisiinsa. S24:n alueita pitäisi muutenkin liittää toisiinsa. Nykyisellään tämä on melkoinen sekamelska.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
yhdistämistä kirjoitti:
Jos on joku toinen palsta, niin sen voisi yhdistää tähän. Laivat ja risteilyt kuuluvat kiinteästi toisiinsa. S24:n alueita pitäisi muutenkin liittää toisiinsa. Nykyisellään tämä on melkoinen sekamelska.
Tosin tarkoitus on kirjoittaa asiasta palstalla jolle se sopii sisältö huomioiden parhaiten, mietitääs .. Oluen tuonti Latviasta, miten tuo olisi sisällöltään parasta sijoittaa laivamatkaillun, en keksi yhtään mitään tuon tueksi, eri asia tietysti olisi jos tuo olut olisi ostettu laivamatkallasi, laivan myymälästä, mutta nythän olet tuomassa sitä latviasta.
Itselleni ei ole tarvetta oluen kuljettamiselle laivamatkoillani, ostan olueni yleensä aivalta mitä tarvitsen, joten tuo ostokseni sopii keskusteluun laivamatkailusta.

Nykyisellään tämä on melkoinen sekamelska, kiitos siitä kuuluu sinullekin, et ymmärrä etkä ilmeisesti välitäkkään palstajaosta joka on tehty kirjoittamistasi helpottamaan, muutkin kuin sinä löydät kirjoituksesi.
Kaksi eri asiaa, laivamatkailu ja laivat ja merenkulku yhteen, johan tulisi sekamelska, tämä palsta on tällä hetkellä muutoin hyvä esimerkki tusta sekamelskasta kun palstajaosta ei piitata.

jääppä miettimään asioita, älä pelkästään itseäsi ,,,,

Olishan se helpompaa jos kaikki olisi yhdessä nipussa, näinhän ajattelet ja toivoisit
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Laivamatkailu_täällä kirjoitti:
Tosin tarkoitus on kirjoittaa asiasta palstalla jolle se sopii sisältö huomioiden parhaiten, mietitääs .. Oluen tuonti Latviasta, miten tuo olisi sisällöltään parasta sijoittaa laivamatkaillun, en keksi yhtään mitään tuon tueksi, eri asia tietysti olisi jos tuo olut olisi ostettu laivamatkallasi, laivan myymälästä, mutta nythän olet tuomassa sitä latviasta.
Itselleni ei ole tarvetta oluen kuljettamiselle laivamatkoillani, ostan olueni yleensä aivalta mitä tarvitsen, joten tuo ostokseni sopii keskusteluun laivamatkailusta.

Nykyisellään tämä on melkoinen sekamelska, kiitos siitä kuuluu sinullekin, et ymmärrä etkä ilmeisesti välitäkkään palstajaosta joka on tehty kirjoittamistasi helpottamaan, muutkin kuin sinä löydät kirjoituksesi.
Kaksi eri asiaa, laivamatkailu ja laivat ja merenkulku yhteen, johan tulisi sekamelska, tämä palsta on tällä hetkellä muutoin hyvä esimerkki tusta sekamelskasta kun palstajaosta ei piitata.

jääppä miettimään asioita, älä pelkästään itseäsi ,,,,

Olishan se helpompaa jos kaikki olisi yhdessä nipussa, näinhän ajattelet ja toivoisit
Mitään siljoja ja viikinkejä ei edes olisi, jos ei olisi ollut kaljamatkailua. Ruotsinlaivoistahan kaikki lähti, ja silloinkin piti houkutella ihmiset mukaan tax freellä.

Hyötyrahti on pieni marginaalinen osuus matkustajalauttojen liikenteestä. Ilman valtion apua sekään ei onnistuisi. Ainakin ahvenanmaalaiset osaavat mannersuomalaisten kuppaamisen.

Finnlines lienee ainoa suunnilleen 100% hyötyvarustamo. Sen huomaa jo kalustostakin, kun roro-kaistoja on heillä yleensä 2-3 kertainen pituus verrattuna "risteilijöihin". Muut ovat enemmän tai vähemmän viihdematkailuun perustuvia.

Tukholmasta aloitettiin, sen jälkeen siirryttiin Tallinnaan. Nyt Tallinnan vetovoimakin on alkanut hiipumaan. Seuraava suomalaisia massoja kiinnostava kohde on Riika. Se on halpa, eikä ole liian kaukana.

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan tietää kauppiaskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
laivamatkailu.muuttuu kirjoitti:
Mitään siljoja ja viikinkejä ei edes olisi, jos ei olisi ollut kaljamatkailua. Ruotsinlaivoistahan kaikki lähti, ja silloinkin piti houkutella ihmiset mukaan tax freellä.

Hyötyrahti on pieni marginaalinen osuus matkustajalauttojen liikenteestä. Ilman valtion apua sekään ei onnistuisi. Ainakin ahvenanmaalaiset osaavat mannersuomalaisten kuppaamisen.

Finnlines lienee ainoa suunnilleen 100% hyötyvarustamo. Sen huomaa jo kalustostakin, kun roro-kaistoja on heillä yleensä 2-3 kertainen pituus verrattuna "risteilijöihin". Muut ovat enemmän tai vähemmän viihdematkailuun perustuvia.

Tukholmasta aloitettiin, sen jälkeen siirryttiin Tallinnaan. Nyt Tallinnan vetovoimakin on alkanut hiipumaan. Seuraava suomalaisia massoja kiinnostava kohde on Riika. Se on halpa, eikä ole liian kaukana.

Sieltä ostetaan mistä halvimmalla saadaan tietää kauppiaskin.
"Ruotsinlaivoistahan kaikki lähti"
.. niin oluet tuotiin laivamatkalta ruotsista, mutta nyt jos tuot sen oluen virosta tai latviasta, on se kaukana laivamatkalta ostetusta, laivamatkailun.

Sieltä ostat mistä halvimmalla saat, kyseessä ei välttämättä ole laivamatkailusta, tuon ymmärtää sellainen joka on harrastanut laivamatkailua muutenkin kuin tölkistä tai tuopista konttaamalla.

joten jospa nyt vain pysyteltäisiin laivamatkaamisessa, olisi ehkä mielenkiintoisampaakin luettavaa tällä palstalla tölkkien, tuoppien, laatikoiden tai lavojen sijaan, jotain mitä on merellä muttei siinä olutpullossasi, merellä laivamatkalla on paljon mielenkiintoisampaakin kuin tyhjänä kolisevat olut tölkkisi.

niin ja aikoinaan sai tuoda kaksi litraa olutta ruotsin (viron) verottomana matkalta, eipä ole ollut mikään kultakaivos aikoinaan laivayhtiöille, vaikka niin yrität esittääkin olleen.

Kannattaa aina muistaa se todellisuus, nyt sulla lähti mielikuvitus lentämään toden edelle, aikoinaan tehtiin rasvaretkiä ruotsiin, laivayhtiöt myivät ruotsin päässä autokannella voita oluen sijaan ja oli hyvä tulonlähde laivayhtiöille
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
"niin ja aikoinaan sai tuoda kaksi litraa olutta ruotsin (viron) verottomana matkalta, eipä ole ollut mikään kultakaivos aikoinaan laivayhtiöille"

Jos en väärin muista, niin 1970-luvun alkupuolella sai tuoda 12 litraa A-olutta ja 3 litraa väkeviä. Oli kuitenkin riittävä porkkana lähteä Tukholmaan. Ei sinne mitään muuta järkeä ollut lähteä silloinkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
käyty.ja.nähty kirjoitti:
"niin ja aikoinaan sai tuoda kaksi litraa olutta ruotsin (viron) verottomana matkalta, eipä ole ollut mikään kultakaivos aikoinaan laivayhtiöille"

Jos en väärin muista, niin 1970-luvun alkupuolella sai tuoda 12 litraa A-olutta ja 3 litraa väkeviä. Oli kuitenkin riittävä porkkana lähteä Tukholmaan. Ei sinne mitään muuta järkeä ollut lähteä silloinkaan.
"Jos en väärin muista, niin 1970-luvun alkupuolella sai tuoda 12 litraa A-olutta ja 3 litraa väkeviä."

,,, saihan sitä tuoda nuo määrät, verottomana tosin vain kaksi (2) litraa olutta, litran väkeviä tai kaksi keskivahvoja, sekä litran viinejä ja 200 savuketta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Koko ketju on väärällä foorumilla. Tämän foorumin aiheena on "Keskustele laivamatkoista ja risteilyistä. " Tätä risteilyä kun ei ole olemassakaan. Joten oikea paikka olisi Merenkulku-foorumi. Mutta kun siellä keskusteluun pitäisi jotain tietääkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Eipä sinunkaan kommenttisi paljoa laivamatkoihin tai risteilyihin lisää tuonut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
rannikkolaivurikin kirjoitti:
Eipä sinunkaan kommenttisi paljoa laivamatkoihin tai risteilyihin lisää tuonut.
Paitsi tärkeän tiedon keskustelun oikeasta foorumista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aivaisitko hieman mitä tuo tarkoittamasti "laivamatkoista" tarkoittaa? Äkkipäätään siihen luulisi kuuluvan laivoilla tehtävät matkat, mutta sinulla on lienee jotain tarkempaa tietoa?

Kiitos jo etukäteen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
PerSut laivalla Puolaan? Hmmm. Sinnehän rupusakkia kuskattii laivalla sodan aikanakin. Aika hyvältä kuullostaa.
Ilmianna
Jaa
Baltiassa on valtava tarve näille mersuille. Kysyntää ja rahaa löytyy jopa tavalliselta työssäkäyvältä. Hyvä idea. Uudenkaupungin autotehdas joutuu laajentamaan rajusti kun tämä hieno idea toteutetaan. Uskon että tämä tapahtuu jo ennen syyskuuta. Niin loistava idea tämä on. Lisäksi tulee risteilijöitä valtavasti tuolle reitille hakemaan edullista alkoholia. Liikemiehet tulevat myös varmasti sukkuloimaan tuolla reitillä business matkoillaan. Kaikki hyötyvät. Tarvitaan vaan valtava laiva että kaikki halukkaat mahtuvat mukaan. Tulee käymään varmasti niin ettei yksi laiva tule riittämään suuren kysynnän takia. Tulemme näkemään että reitillä seilaa vähintään 4 alusta. Kiitos aloittajalle hyvästä ideasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
10 VASTAUSTA:
Käy joskus huviksesi Riiassa niin huomaat missä ihmiset ajavat praemmilla autoilla... Baltiassa ylipäätään on uudemmat autot. Johtuu varmaan hintatasosta, koska siellä autojen hinnassa ei ole kuin arvonlisävero.

Valko-Venäjällekin voidaan toimittaa Riian kautta. Minskiinhän ei ole matkaa kuin jotain 500 kilometriä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vanhin.kanta-auto kirjoitti:
Käy joskus huviksesi Riiassa niin huomaat missä ihmiset ajavat praemmilla autoilla... Baltiassa ylipäätään on uudemmat autot. Johtuu varmaan hintatasosta, koska siellä autojen hinnassa ei ole kuin arvonlisävero.

Valko-Venäjällekin voidaan toimittaa Riian kautta. Minskiinhän ei ole matkaa kuin jotain 500 kilometriä.
Niinhän kirjoittelin. Kysyntää on.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vanhin.kanta-auto kirjoitti:
Käy joskus huviksesi Riiassa niin huomaat missä ihmiset ajavat praemmilla autoilla... Baltiassa ylipäätään on uudemmat autot. Johtuu varmaan hintatasosta, koska siellä autojen hinnassa ei ole kuin arvonlisävero.

Valko-Venäjällekin voidaan toimittaa Riian kautta. Minskiinhän ei ole matkaa kuin jotain 500 kilometriä.
"Käy joskus huviksesi Riiassa"

Riiassa = Riikassa(ko)

tosin pitäisi matkailla laivalla, tällä palstalla kirjoitellessaan, ei praemmilla(?) autoilla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Noh nimenomaan totta. Kysntää olisi varmasti neljälle laivalle- Laivat vosivat mennä näin

Laiva 1.
PE 18:00 (TKU) -> LA 09:00 (RIX)
LA 20:00 (RIX) -> SU 11:00 (TKU)
MA 18:00 (TKU) -> TI 10:00 (RIX)
TI 18:00 (RIX) -> KE 09:00 (TKU)
KE 18:00 (TKU) -> TO 09:00 (RIX)
TO 18:00 (RIX) -> PE 09:00 (TKU)
Laiva 2
LA 18:00 (TKU) -> SU 09:00 (RIX)
SU 20:00 (RIX) -> MA 11:00 (TKU)
TI 18:00 (TKU) -> KE 10:00 (RIX)
KE 18:00 (RIX) -> TO 09:00 (TKU)
TO 18:00 (TKU) -> PE 09:00 (RIX)
PE 18:00 (RIX) -> LA 09:00 (TKU)
Laiva 3
PE 12:00 (TKU) -> LA 03:00 (RIX)
LA 14:00 (RIX) -> SU 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)
Laiva 4
LA 12:00 (TKU) -> SU 03:00 (RIX)
Su 14:00 (RIX) -> MA 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)

Tämä olisi varmasti toimivin aikataulu tutkimuksieni mukaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tallinan-jälkeen kirjoitti:
Noh nimenomaan totta. Kysntää olisi varmasti neljälle laivalle- Laivat vosivat mennä näin

Laiva 1.
PE 18:00 (TKU) -> LA 09:00 (RIX)
LA 20:00 (RIX) -> SU 11:00 (TKU)
MA 18:00 (TKU) -> TI 10:00 (RIX)
TI 18:00 (RIX) -> KE 09:00 (TKU)
KE 18:00 (TKU) -> TO 09:00 (RIX)
TO 18:00 (RIX) -> PE 09:00 (TKU)
Laiva 2
LA 18:00 (TKU) -> SU 09:00 (RIX)
SU 20:00 (RIX) -> MA 11:00 (TKU)
TI 18:00 (TKU) -> KE 10:00 (RIX)
KE 18:00 (RIX) -> TO 09:00 (TKU)
TO 18:00 (TKU) -> PE 09:00 (RIX)
PE 18:00 (RIX) -> LA 09:00 (TKU)
Laiva 3
PE 12:00 (TKU) -> LA 03:00 (RIX)
LA 14:00 (RIX) -> SU 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)
Laiva 4
LA 12:00 (TKU) -> SU 03:00 (RIX)
Su 14:00 (RIX) -> MA 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)

Tämä olisi varmasti toimivin aikataulu tutkimuksieni mukaan
Aikataulusi vaikuttaa todella hyvin mietityltä. Otamme tämän heti käsittelyyn yhtiön hallituksessa ja viemme asian yhtiökokoukseen päätettäväksi. Vaikutat todelliselta asiantuntijalta. Kiinnostaisiko työt yrittäessämme? Pääsisit heti johtoryhmän jäseneksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Förilines24h kirjoitti:
Aikataulusi vaikuttaa todella hyvin mietityltä. Otamme tämän heti käsittelyyn yhtiön hallituksessa ja viemme asian yhtiökokoukseen päätettäväksi. Vaikutat todelliselta asiantuntijalta. Kiinnostaisiko työt yrittäessämme? Pääsisit heti johtoryhmän jäseneksi.
FöriLine kuulemma on tilannut kahdeksan 4000 matkustajan 40 solmua kulkevaa alusta rakennettavaksi herkullisen kannattavaksi lasketulle Turku- Riika- reitille!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nytmentiin kirjoitti:
FöriLine kuulemma on tilannut kahdeksan 4000 matkustajan 40 solmua kulkevaa alusta rakennettavaksi herkullisen kannattavaksi lasketulle Turku- Riika- reitille!
Hei. Tavaraliikenteestähän tässä on kyse. Matkustajia ei tarvita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Nytmentiin kirjoitti:
FöriLine kuulemma on tilannut kahdeksan 4000 matkustajan 40 solmua kulkevaa alusta rakennettavaksi herkullisen kannattavaksi lasketulle Turku- Riika- reitille!
Näin teimme. Tieto julkistetaan vielä heinäkuun aikana. Pyydämme paikalle myös tämän idean kehittäjän. Hänen on aika tulla esiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tallinan-jälkeen kirjoitti:
Noh nimenomaan totta. Kysntää olisi varmasti neljälle laivalle- Laivat vosivat mennä näin

Laiva 1.
PE 18:00 (TKU) -> LA 09:00 (RIX)
LA 20:00 (RIX) -> SU 11:00 (TKU)
MA 18:00 (TKU) -> TI 10:00 (RIX)
TI 18:00 (RIX) -> KE 09:00 (TKU)
KE 18:00 (TKU) -> TO 09:00 (RIX)
TO 18:00 (RIX) -> PE 09:00 (TKU)
Laiva 2
LA 18:00 (TKU) -> SU 09:00 (RIX)
SU 20:00 (RIX) -> MA 11:00 (TKU)
TI 18:00 (TKU) -> KE 10:00 (RIX)
KE 18:00 (RIX) -> TO 09:00 (TKU)
TO 18:00 (TKU) -> PE 09:00 (RIX)
PE 18:00 (RIX) -> LA 09:00 (TKU)
Laiva 3
PE 12:00 (TKU) -> LA 03:00 (RIX)
LA 14:00 (RIX) -> SU 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)
Laiva 4
LA 12:00 (TKU) -> SU 03:00 (RIX)
Su 14:00 (RIX) -> MA 05:00 (TKU)
MA 12:00 (TKU) -> TI 03:00 (RIX)
TI 12:00 (RIX) -> KE 03:00 (TKU)
KE 12:00 (TKU) -> TO 03:00 (RIX)
TO 12:00 (RIX) -> PE 03:00 (TKU)

Tämä olisi varmasti toimivin aikataulu tutkimuksieni mukaan
Mitä se nimimerkkirosvo oikein sekoilee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei-matkustajia kirjoitti:
Hei. Tavaraliikenteestähän tässä on kyse. Matkustajia ei tarvita.
Tarvitaan koska ihmiset haluavat risteillä ja hakea halpaa alkoholnia ulkomailta ja näin saadaan lisää tuottoa simppeliä eiks jep :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miksi autot täytyisi ajaa Turkuun? Onhan Uudenkaupungin satama paljon lähempänä. Eikös sieltä siis pikemminkin ajeta niitä Riikan risteilyjä? Voitaisiin koukata Ahvenanmaan laituriin, jolloin saataisiin tax-free mukaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Luuletko että autot ajetaan Turkuun? Et taida olla kovin viisas. Ne kuljetetaan sinne joko junalla tai rekalla. Uudestakaupungista ei riitä rieteilijöitä laivalle. Siksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tallinnan-jälkeen kirjoitti:
Luuletko että autot ajetaan Turkuun? Et taida olla kovin viisas. Ne kuljetetaan sinne joko junalla tai rekalla. Uudestakaupungista ei riitä rieteilijöitä laivalle. Siksi.
Onko Uudessakaupungissa edes matkustajaliikenteeseen kelpaavaa satamaa?

Junalauttahan sopisi tuolle reitille mainiosti. Itä-Euroopassa on yhteensopiva raideleveys Suomen kanssa, joten vaunuihin lastatut Mersut voitaisiin kuljettaa kätevästi ja edullisesti kauemmaskin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tallinnan-jälkeen kirjoitti:
Luuletko että autot ajetaan Turkuun? Et taida olla kovin viisas. Ne kuljetetaan sinne joko junalla tai rekalla. Uudestakaupungista ei riitä rieteilijöitä laivalle. Siksi.
Oikein mainio oivallus. Palvelisi Uki-Pori teollisuusaluetta sekä Satakunnan ja Pohjanmaan matkustajaliikennettä.

Ukissa on myös rata satamaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hieno-idea kirjoitti:
Oikein mainio oivallus. Palvelisi Uki-Pori teollisuusaluetta sekä Satakunnan ja Pohjanmaan matkustajaliikennettä.

Ukissa on myös rata satamaan.
Ajattelitko että Turusta tullaan sankoin joukoin junalla Uuteenkaupunkiin, kun lähdetään hakemaan kaljaa Latviasta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex-pääkaupunki kirjoitti:
Ajattelitko että Turusta tullaan sankoin joukoin junalla Uuteenkaupunkiin, kun lähdetään hakemaan kaljaa Latviasta?
Et tainnut tietää, mutta Turku ei ole Satakunnassa eikä Pohjanmaalla.
Mutta hyvää tuo matkailu turkulaisille tekisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
aina.paranee kirjoitti:
Onko Uudessakaupungissa edes matkustajaliikenteeseen kelpaavaa satamaa?

Junalauttahan sopisi tuolle reitille mainiosti. Itä-Euroopassa on yhteensopiva raideleveys Suomen kanssa, joten vaunuihin lastatut Mersut voitaisiin kuljettaa kätevästi ja edullisesti kauemmaskin.
On se kamalan näköistä kun ne uudet mersut jäävät Uuteenkaupunkiin kasapäin ruostumaan, kun ei ole niille järjestetty kuljetusta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Romuiksiruostuvat kirjoitti:
On se kamalan näköistä kun ne uudet mersut jäävät Uuteenkaupunkiin kasapäin ruostumaan, kun ei ole niille järjestetty kuljetusta.
Kuinka ison kasan olet siellä nyt nähnyt?

Aivan, kuljetetaan nytkin pois. Mutta ei millään autolautalla!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex-pääkaupunki kirjoitti:
Ajattelitko että Turusta tullaan sankoin joukoin junalla Uuteenkaupunkiin, kun lähdetään hakemaan kaljaa Latviasta?
Ei vaan ajattelin että Latviasta tullaan sankoin joukoin Turkuun kun lähdetään hakemaan halpaa kaljaa Uudestakaupungista!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
Uusi
Finnlines pidentää neljää alustaan 30 metrillä. Aluksia pidennetään Puolan Gdanskissa sijaitsevalla Remontowa-telakalla. Pidennystyö alkaa ensi syyskuussa ja pidennysohjelman on määrä valmistua toukokuussa 2018.

Pidennettävät alukset liikennöivät Turusta ja Uudenkaupungista Saksaan sekä Helsingistä Biskajanlahdelle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
6 VASTAUSTA:
Uusi
Förilinen tulevat alukset ovat silti 68 metriä pitempiä. Mahtuu enemmän kaljalavoja kyytiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Heh, kuolinisku tietämättömille. Vedettiin kaula poikki.

Niin se on, ettei bisneksiä hoidella tyylillä "musta ois kivaa". Nyt uutisten mukaan (http://www.talouselama.fi/uutiset/lisays-rouheat-1-000-kaistametria-alus-finnlines-pidentaa-neljaa-laivaansa-ja-lisaa-on-tulossa-6638817) tuon rempan hinta olla 70 miljoonaa euroa.

Suosittelen aloittajalle ennen kirjoitteluaan ottamaan asiasta selkoa. Mutta kuten svenskit sanovat: tomma tunnor bullrar mest!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Biskajanlahdelle, mihin satamiin siellä, ottavatko matkustajia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Travemunde on kaukaisin satama mihin ajavat, se ei ole kovin lähelläkään Biskajanlahtea. Finnlines on osa suurta Grimaldi- varustamoa, ja jotkut Grimaldin laivat toki todennäköisesti myös Biskajalla operoivat. Finnlinesillä ei siis ole mahdollista tuonne matkustaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Saksaanmenevät kirjoitti:
Travemunde on kaukaisin satama mihin ajavat, se ei ole kovin lähelläkään Biskajanlahtea. Finnlines on osa suurta Grimaldi- varustamoa, ja jotkut Grimaldin laivat toki todennäköisesti myös Biskajalla operoivat. Finnlinesillä ei siis ole mahdollista tuonne matkustaa!
Niin, jotkut tietävät aina omasta mielestään asiat paremmin kuin varustamo.

Jos taas haluat tietää, mihin voi Finnlinesilla matkustaa, pitää kysyä varustamolta. Kuten aina havaittu, täältä saa vain harhaisia kuvitelmaneuvoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Uusi
Täältä-ei-totuusneuvoja kirjoitti:
Niin, jotkut tietävät aina omasta mielestään asiat paremmin kuin varustamo.

Jos taas haluat tietää, mihin voi Finnlinesilla matkustaa, pitää kysyä varustamolta. Kuten aina havaittu, täältä saa vain harhaisia kuvitelmaneuvoja.
Mutta tuossa kyllä Nim. "Saksaanmenevät" kertoo asian juuri niin kuin se on! Sattumoisin olen asian myös varustamolta tarkistanut. Nim. "Tietämätön" on sikäli hyvin nimimerkkinsä valinnut, että hänen tietonsa ovatkin virheellisiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Turku-Riika laivayhteys, Mersuja samalla Baltiaan

Välimatkaa on noin 300 meripeninkulmaa, eli 20 solmun keskivauhdilla matkan kelluisi 15 tunnissa. Samalla olisi mahdollista siirtää Mersuja Uudestakaupungista Baltiaan ja tuoda paluumatkalla latvialaisia pultteja Mersutehtaalle.

Yhdellä aluksella voitaisiin ajaa kolme edestakaista vuoroa viikossa. Vaikkapa näin, alkaen perjantain iltalähdöllä Turusta, jolloin olisi mahdollista tehdä "Lauantaipäivä Riiassa" -risteily:

PE 19:00 (TKU) -> LA 10:00 (RIX)
LA 21:00 (RIX) -> SU 12:00 (TKU)
MA 16:00 (TKU) -> TI 07:00 (RIX)
TI 16:00 (RIX) -> KE 07:00 (TKU)
KE 16:00 (TKU) -> TO 07:00 (RIX)
TO 16:00 (RIX) -> PE 07:00 (TKU)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta