Wallas 3200 ongelma

Pari vuotta vanha laite, toiminut kuin junan vessa. Käytetty tänä kesänäkin, mutta sitten ei lähtenytkään käyntiin vaan alkoi vilkuttamaan punaista häiriövaloa. Puhallinpuoli toimii ok. Ennen kuin alan purkamaan, niin olisiko ideoita..? Olen resetoinut laitteen päävirran katkaisulla ohjeen mukaan.
Ilmianna
Jaa

13 Vastausta


Wallas 3200 poistui muistaakseni vamistusohjelmasta jo aikaa sitten joten aivan tuoreesta laitteesta ei liene kysymys. Toisekseen W 3200:ssa ei ole häiriövaloa vaan palonilmaisu-ja jälkikäyntivalo (punainen) eikä sen pitäisi vilkuttaa ellei sitten lämpöanturi reistaile. Tarkistaisitko vielä mikä malli on kyseessä. Onko polttoaine diesel vai petrooli? Jos diesel niin niistä ei kerinnyt tulla kovin paljoa kokemusta ja ei enää tulekaan koska oma veneilyni loppui jo viime syksyyn.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sorry. Edellisen veneen lämmittimestä höpisin. Eli malli on 30DT eli diesel-toiminen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ArtoOlli2 kirjoitti:
Sorry. Edellisen veneen lämmittimestä höpisin. Eli malli on 30DT eli diesel-toiminen.
Ota yhteyttä wallaksen huoltoliikkeeseen. Nuo on jo monimutkaisempia laitteita, kuin jeesuksenaikaiset petroolihärvelit ja täällä useimmiten tieto on yhtä pitkää, kuin leviääkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Terve sepe..teus, näin että olet taas linjoilla, niin päätin tässä lähettää kiitokset vinkistäsi koskien sähköisen polttoainepumpun lisäämisestä VP 2001 pa-linjaan.

Asensin sellaisen keskihintaisen pumpun keväällä ja totesin heti kuinka helppoa oli ilmaus sakkakupin puhdistuksen jälkeen ja onhan se siellä varapumppuna pahanpäivän varalle - jos se koneen kyljessä oleva sattuisi joskus lakon tekemään.

Minkä takia et enää veneile? Onko sinulla terveyshuolia
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Hauska kuulla että siitä oli apua. Juu, terveys renaa. Diapetes vie jalkoja alta. No, onhan tässä jo ikääkin ja kerkisinhän tuolla pyöriä. Paattikin meni "hyvään kotiin" että sikälis meni hyvin. Hyvää kesän jatkoa vaan, jospa nuo ilmatkin paranis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos
Olet jakanut meille veneijiölle monta hyvää neuvoa.Kiitos siitä ja kaikkea hyvää sinulle.Ja sitten se pakollinen, Hyvää Veneilykesää kaikille !
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Myös minä kiitän keskustelukumppaneita seurasta. Kirjoittelemisiin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
On se kuitenkin mukava että olet täällä mukana meitä tumpeloita opastamassa. Koeta pitää lippu korkealla joka tapauksessa. Myös täältä hyvää kesää sinulle ja muille palstalaisille.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitos hyvistä neuvoista sepeteus, ja hyvää kesää, ja olisi kysymyskin. Osaatko sanoa kuinka kuumaksi peltiwallaksen paloilmaputki kuumenee?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eipä tuosta taida kirjatietoa löytyä mutta näppituntumalla ei kovin kuumaksi, siis jos asennus on ohjeen mukainen. Kyseesähän on ns. koaksiaalinen pakoputki jossa kuumat pakokaasut toimitetaan pihalle sisäputkella ja paloilma imetään tämän putken ja ulkovaipan välistä. Tällöin ulkovaippa ei tule kovin kuumaksi. Sisäputki on kylläkin tosi kuuma koska peltiwallaksen lämmönvaihdin on hyötysuhteeltaan kovin huono verrattuna uudempiin. Mitä itse laitteen pintalämpötiloihin tulee niin mainosteksteissä luki että täyttää Ruotsin Sjöfartsverketin (merenkulkuhallitus) määräykset. Taisi olla 80degC.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sepe..teus kirjoitti:
Eipä tuosta taida kirjatietoa löytyä mutta näppituntumalla ei kovin kuumaksi, siis jos asennus on ohjeen mukainen. Kyseesähän on ns. koaksiaalinen pakoputki jossa kuumat pakokaasut toimitetaan pihalle sisäputkella ja paloilma imetään tämän putken ja ulkovaipan välistä. Tällöin ulkovaippa ei tule kovin kuumaksi. Sisäputki on kylläkin tosi kuuma koska peltiwallaksen lämmönvaihdin on hyötysuhteeltaan kovin huono verrattuna uudempiin. Mitä itse laitteen pintalämpötiloihin tulee niin mainosteksteissä luki että täyttää Ruotsin Sjöfartsverketin (merenkulkuhallitus) määräykset. Taisi olla 80degC.
Peltiwallaksen yläpinnassa kansikiinnikkeen alla on pari pistemäistä läpiruostunutta pientä reikää joiden ympärillä on tervettä peltiä ja ne pitää paikata. Juotostinankin sulamispiste lienee noin sata astetta korkeampi kuin tuo arviosi, tai kemiallinen metalli kenties vaihtoehto? Hitsaamaan ei viitsi ryhtyä, koska reiät niin pieniä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos rakenteellinen lujuus ei ole vaarassa ja reiät todella pieniä niin ne voisi paikata vaikka konesilikonimassalla. Sitäpaitsi kertomassasi kohdassa olevista rei`istä ilmavirta käy sisäänpäin elikkä palokaasuvuotoa ei ole ulospäin. Mutta varmistu todellakin että paikat kestävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Paloilmaputken juuressa oleva ilmatila ei liene yhteydessä tuulettimen ilmatilaan, eli polttimen paloilma ja veneeseen sisään menevä lämmitysilma kulkevat kokonaan eri reittejä?
Pelti hiottu kirkkaaksi ja on tervettä reikien ympärillä, joten rakenne on kunnossa. Kannen alainen ruostunut kansikiinnikelaippa meni uusiksi. Kemiallisten metallien lämpötilan kestoksi olisi ilmoitettu merkistä riippuen n. 135-185 c-astetta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Wallas 3200 ongelma

Pari vuotta vanha laite, toiminut kuin junan vessa. Käytetty tänä kesänäkin, mutta sitten ei lähtenytkään käyntiin vaan alkoi vilkuttamaan punaista häiriövaloa. Puhallinpuoli toimii ok. Ennen kuin alan purkamaan, niin olisiko ideoita..? Olen resetoinut laitteen päävirran katkaisulla ohjeen mukaan.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta