Siluettiammunta

Hate7

Harrastin tuota lajia n. 20v. Ensin 22. Sitten 357&44mag. Myin isot aseet pois 2005 jäljelle jäivät 22 Ruger ja smitikka kun vain isot menivät kaupaksi. Nyt harmittaa kun alkaisin isoilla uudestaan mutta lupia eivät myöntele kovinkaan helposti lue ollenkaan . Ehdot tehty sairaan vaikeaksi. Ei siis mitään rikkeitä mutta lähes vittuilua kuitenkin. Kuka tai ketkä noihin saa lupia yleensä.

9

984

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammuskelija

      Kyllä lupia myönnetään, jos on harrastusperusteet kunnossa. Rikkeitäkin saa olla kunhan niiden ei voida katsoa johtuvan holtittomuudesta tai muusta rikollisesta toiminnasta. Itse ajan säännöllisesti muutamia ylinopeussakkoja, mutta ei mitään ongelmia. Väkivalta-, päihdetuomiot ym. ovat esteen, mikä on ihan asiallista.

      Jos harrastat todistetusti ammuntaa, olet seuran jäsen ja henkilökohtaiset ominaisuudet ovat kunnossa, niin lupa hyvin perusteltuun hakemukseen tulee takuuvarmasti.

      • SMmitallit

        No joo, seuran jäsenyyden hän tavallaan voi ostaa maksamalla jäsenmaksun , entisessä seurassa mihin kuuluin aseet täytyi hankkia ensin sitten vasta hyväksyivät jäseneksi hyvä niin. Nykyään käytännössä on kaiken maailman ammunta päiväkirjan pitäminen ja useasti esittää poliisille että aseita myös käytetään lajiin etteivät loju esim yöpöydän lootassa siis rentous hävinnyt kokonaan ei kiitos pitäkää tunkkinne


    • Joku sanoi muutama vuosi sitten ettei nykyisin kannattaisi luopua aseista/luvista.
      Harrastan ampumista omaehtoisesti, käyn radalla 10-20 kertaa vuodessa.
      Joskus loppuu kiinnostus koko lajiin, mutta käyn kuitenkin että voin pitää aseet,
      koska tiedän että aina jossain viheessa kiinnostus palaa.

    • Anonyymi

      Ihan turha valittaa, että joku ampumapäiväkirjan pitäminen on vaikeaa taikka saada harrastustodistusta kouluttajalta. Se ei ole vaikeaa taikka edes hankalaa. Seuraan kuuluminenkaan ei ole vastenmielistä vaan päinvastoin. Kuka sitä nyt yksinään ammuskelisi jossain takametsien hiekkakuopalla. Mukavassa seurassa se on paljon hauskempaa. Ihme valitusta...mitään mitalleja tuskin olet saanut.

      • Anonyymi

        Ai mitalien (yhdellä ällällä) saaminenko se vasta harrastuksen mitta on ?

        No eipä meillä sitten ole montaa jääkiekkoilijaakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai mitalien (yhdellä ällällä) saaminenko se vasta harrastuksen mitta on ?

        No eipä meillä sitten ole montaa jääkiekkoilijaakaan.

        Kuka vätti, että mitalllit ovat harrastuksen mitta?

        Tekeekö lätkämailan omistaminen kaverista jääkiekkoilijan? No ei varmaankaan tee. Jääkiekkoilijaksi katsotaan yleensä jossain seurassa aktiivisesti harastava ja treenaava henkilö. Sama juttu on aseen kanssa. Pelkkä ase ei tee kenestäkään ampujaa tai metsästäjää vaan asetta tulee myös käyttää aktiivisesti. Aktiivinen ammunnan harjoittelu onnistuu helpoiten johonkin seuraan kuulumalla. Eihän jääkiekkoilijakaan voi yksin pelata.


      • Anonyymi

        Joo,, itse olen harrastanut käytännollisesti katsoen yksin, vuodesta -77 alkaen. Siinäkin on puolensa, saa keskittyä kaikessa rauhassa. Olen ampunut todellisella kilpapistoolilla vain
        yhden kerran, vieressä ampuvan kanssa vaihdettiin aseita hetkeksi. Nykyisellä radalla
        on ampumapaikkoja vain kolme, jotka kuuluvat tuntimaksuun kaikki, joten olen radalla yksin,
        Tästä syystä on joskus mukava kirjoittaa tälle sivustolle, että pääsee vaihtamaan ajatuksia
        ampumisesta. Olihan sen kilpapistoolin tuntuma eri luokkaa kuin näiden "palvelusaseiden"
        joilla muuten ammun. Em.. pistoolilla sain jopa kaksi ysiä viidestä laukauksesta (yhdellä kädellä), 25m. matkalta. Joo, eitässä muuta tällä kertaa, jatkan harrastusta, että luvat pysyvät voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo,, itse olen harrastanut käytännollisesti katsoen yksin, vuodesta -77 alkaen. Siinäkin on puolensa, saa keskittyä kaikessa rauhassa. Olen ampunut todellisella kilpapistoolilla vain
        yhden kerran, vieressä ampuvan kanssa vaihdettiin aseita hetkeksi. Nykyisellä radalla
        on ampumapaikkoja vain kolme, jotka kuuluvat tuntimaksuun kaikki, joten olen radalla yksin,
        Tästä syystä on joskus mukava kirjoittaa tälle sivustolle, että pääsee vaihtamaan ajatuksia
        ampumisesta. Olihan sen kilpapistoolin tuntuma eri luokkaa kuin näiden "palvelusaseiden"
        joilla muuten ammun. Em.. pistoolilla sain jopa kaksi ysiä viidestä laukauksesta (yhdellä kädellä), 25m. matkalta. Joo, eitässä muuta tällä kertaa, jatkan harrastusta, että luvat pysyvät voimassa.

        Aika on tylsää tuo sinun elämä.

        Itse ammun myös palveluspistoolilla ja viidellä laukauksella 25m matkalta, jos yksikin on pois pistoolitaulun valkoisilta, niin meni ihan metsään. Aika usein tulee ammuttua täydet pisteet. Silloin tällöinonnistuu oikein kunnolla pelkillä napakymppeillä.

        Kannattaisi sinunkin liittyä johonkin seuraan, jotta saisit vinkkejä tulossten parantamiseksi. Ihme, että olet jaksanut harrastaa ammuntaa vaikket ole kehittynyt lainkaan.


      • Anonyymi

        Itse ammun sellaiseen tauluun jossa 7-10 , mukaan lukien napakymppi, ovat mustaa väriä.

        Harvoin minä valkoiselta väriltä ulos osun( eli taulusta ulos).

        Mieluiten ammun revolvereilla, erityisesti S&W. .38/357.

        Niillä yleensä pysyykin kaikki mustalla,, jopa yhdellä kädellä.

        Olen kuulunut ampumaseuraan vuodesta -78,

        Nykyisin harjoittelen myös kotona tähtäystä ja laukaisua klikkipatruunoilla , pysyy tuntuma aseeseen paremmin.

        Joo, ei tässä tällä kertaa muuta, jatketaan harjoittelua.

        Ei minun elämäni aivan niin tylsää ole kuin aikaisemmasta kirjoituksesta voisi luulla,
        on joskus muutakin tekemistä kuin ampumisen harjoittelu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3518
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      192
      1621
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1307
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1182
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      799
    9. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe