Hillasato 2017 ?

LakkaHillaSuomuurain

Joko kypsyvät tämän viikon lopuksi, vai meneekö ihan kuun lopulle?

9

3133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hillakuume

      Viikonloppuna aavalla punaisina. Veikkailen että loppuviikosta pääse ekoja noukkimaan..

    • hölömöntölömäys

      pyhäjärven make laajentanut reviiriään...vaan, nyt jo taivalkoskella menossa.

    • VesaKaitera

      Ilmeisesti hillan poimintakausi Pohjois-Pohjanmaalla alkaa tämän viikon lopulla, ja Etelä-Lapissa runsaan viikon päästä. Sadosta tullee kohtuullinen, muttei mitään huipputasoa. Kukkimisen alkupäivinä oli tosin lämpimiä ilmoja, muttei kylliksi pölyttäjiä. Tämä näkyy avosoilla.

      • HilkanPöllyyttäjä

        Oisitpa minut kutsunut aikoinaan, olisin kyllä kylän pöllyttäänyt...tuskin siitä kuitenkaan hilloja olisi tullut.


    • PoimimaanMars

      Joko Taivalkosken soilla voi poimia tulevana viikonloppuna? (Siis kypsiä marjoja)

    • aprikoi

      Nyt ei kannata mennä hillasoille, kun sanovat karhuja olevan ennätyspaljon.

      • koillismaanuros

        Oisko siellä naarasta karhua?


    • poismuukalaiset

      Siellä hillasoilla ovat jo nämä kirotut Thaimaalaiset kärkkymässä raakoja hilloja. Tervolassa olivat siis ottaneet varaslähdön soille ja haranneet raakaa hillaa, joita sitten kypsyttelevät majapaikoissaan ja täydestä menevät marjayrityksille. Kun sieltä asti lähdetään tienaamaan, niin mitään keinoja ei kaihdeta ja viis veisataan mistään säännöistä. Thailaiset tunkeutuu samalla tavalla kuin porot pihapiireihin ja ryöväävät kotinurkiilta marjat. Jurmun koululla näitä vilttihattuja asustaa ja ehtivät takuuvarmasti joka paikkaan niin, ettei kantaväestölle jää mitään. Pysäköivät autonsa teille miten sattuu. On se niin rietasta, että pitää tuoda mokomat rontit tänne meidän kantaväestön riesaksi. Eivät kunnioita yksityisteillä ajokieltoja, vaikka kyllähän se on niin, että hilla-aikana kukaan muukaan ei välitä ajokielloista yksityisillä teillä, joita yksityiset tien varrella olevat mökkiläiset kustantavat.

    • Henkka59

      Thai-poimijoita on turha syyttää raakojen marjojen keräämisestä. Käytäntö on se, että poimijat viedään joka päivä metsään tasasaisin välein ja tiettynä aikana noudetaan tien varresta. Marjat viedään suoraan välittäjälle. Thaipoimijat ovat sopimussuhteessa toimeksiantajaan ja kontrolli pelaa.
      Sitä vastoin olen nähnyt villejä poimijoita Itä-Euroopan maista, jotka poimivat raakana hillaa ja kypsyttävät leirintäalueilla. Minulle on monta kertaa tarjottu jopa hilla suppuja ostettavaksi. Aina on asialla olleet polakit, ukrainalaiset ja muualta It-Euroopasta tulleet marjastajat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4496
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1854
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1590
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      212
      1385
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1361
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1347
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe