koira käyttäytyy oudosti D:

huolissaankoirasta

Meidän 2v shetlanninlammaskoira on pari päivää ollu vähän vaisun oloinen :o
Se aina tulee viiden aikaan herättään mua kun mies on lähtenyt töihin (olen yleensä jo puoli hereillä sillon). Juoksee ihan täysillä mun päälle, nuolee naamaa ja jos en nouse niin alkaa pureen nenää ja korvia.
Tänä aamuna se vaan käveli huoneeseen, nousi sängylle ja jäi jalkoihin nukkumaan.
Lähin sitten keittiöön tekeen aamupalaa itselle. Koira aina juoksee ihan into piukeena omalle ruokakupilleen, nyt se jäi sängylle nukkumaan.
Menin makkariin syömään kun koirakin siellä oli.
Se aina haluais kovasti auttaa syömisessä tai vaihtoehtoisesti haluaa syödä mut. Tänään se vaan katsoi mitä mä söin ja jatkoi uniaan.
Rapsutellessa häntä heiluu ja koira kääntyy selälleen, mutta ihmeen vaisusti käyttäytyy.
Söi kyllä aamupalansa ihan hyvillä mielin, ja kävi ulkona tarpeillaan kun kävin kanoja tervehtimässä. (pihassa saa olla vapaana kun ei ikinä oo yrittänytkään mihinkään lähteä)

Eilen oli tytön rippijuhlat, vieraita semmonen 15 ihmistä.
Koira aina hyppien ihan innoissaan kaikkia tervehtii mutta nyt se vaan kävi kattomassa aina ketä tuli ja oli lähinnä mun jaloissa nukkumassa koko päivän.

Voiko olla vaan väsymystä juhlista (vaik ei ne mitkään kovin toiminnalliset ollukkaan, kahviteltiin vaan) (ja kun oli vähän tollanen jo ennen juhlia)?
Rukoillaan ettei oo esimakua mistään pahemmasta koska koira on luonnollisesti aika pirun rakas ja nuorikin vielä :o

8

201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kääpiösusi

      Onko narttu? Voi olla hormonihäröilyä. Tai se on vain väsynyt (jotain tapahtunut jo ennen juhlia?). Tai kipeä. Tai nyt vasta "aikuistunut" pentuajan hössötyksistä (tuskin tämä jos yhtäkkiä alkanut). Voi olla miljoona syytä, ihan mahdoton sanoa, jos kerran muita "oireita" ei ole kuin väsymys/innottomuus. Tarkkaile..

    • Kylmä ja kostea kirsu olisi hyvä merkki.

      Kuumeilu vetää veltoksi itse kunkin...

    • Suolikuntoon

      Suolistokasvain tekee koirasta vaisun. Tutkituta koirasi suolisto ennenkuin on liian myöhäistä.

    • pöydänalta

      Luulen, että on saanut herkkuja, joissa jopa kenties sopimatonta syötävää.
      Tietenkin jos ei piristy, viet eläinlääkäriin.

    • helluvaa

      Jos joku on salaa opettanut sen tavoille?

    • qwertyhn

      Jos se on narttu niin kohtutulehdus

      • eltietääkyl

        Totta, oireet täsmäis.Mut lääkäri parhaiten sen selvittäis,kunhan veis vaan...


    • matoläääke

      Koska olet viimeksi madottanut koirasi? Se tekee myös veltoksi, jos on suolistoloisia. Joskus ei riitä 2 kertaa vuodessa madotus, mikäli koirasi on saanut jostain tartunnan.

      Ja jos on narttukoira, niin kuten edellinen mainitsi, kohtutulehdus voi olla syynä.
      Tuleva tai meneillään oleva juoksu voi myös oireilla noin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3658
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      206
      1795
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1374
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      149
      1250
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      885
    6. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      883
    7. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      57
      860
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      840
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      829
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      49
      820
    Aihe