Mihin sapattilahkoon......

Kermaviilipytty

Mihin sapattilahkoon kannattaa liittyä jonka Jeesus kehoitaa meuhkaaman sapatista ja sapatilla (kehuen omaa sapattipyhyyttään)?

Onko pakko uskoa että sapatti olisi sinetti ja sapattikäsky Mooseksen laintauluissa loistaisi kirkkaimpana Taivaassa Ellen Whiten profetaallisen näyn mukaisesti?

Olen vilpittömästi kiinnostunut sapatista ja helvetistä.

53

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HienoaUsaaa

      Mieluummin amerikkalaisperäiseen kulttiin jossa on amerikasta ohjatut (jhw tapaan) sapatin tutkiskelu vihkoset.

    • sapatti_tunkelot

      "Mihin sapattilahkoon kannattaa liittyä jonka Jeesus kehoitaa meuhkaaman sapatista ja sapatilla"

      Liittykää perSuihin. Niillä on ainainen kiljunhuuruinen sapatti ja meuhkaaminen on ylimaallista, eli maallisen yläpuolella olevaa reuhumista joutavista asioista.

      • TyhmempikinTajuaa

        KRISTITYN JA 7. PÄIVÄN ADVENTISTIN ERO

        Kristityt ovat Jumalan luomia ja luomisen muistomerkkejä (adventisteille palvottu sapatti on luomisen muistomerkki).


      • 1234567---
        TyhmempikinTajuaa kirjoitti:

        KRISTITYN JA 7. PÄIVÄN ADVENTISTIN ERO

        Kristityt ovat Jumalan luomia ja luomisen muistomerkkejä (adventisteille palvottu sapatti on luomisen muistomerkki).

        Hesekiel 20:19. Minä olen Herra, teidän Jumalanne, minun käskyjeni mukaan vaeltakaa, minun oikeuksiani noudattakaa, ne pitäkää
        20. Ja pyhittäkää minun sapattini, NE OLKOOT MERKKINÄ VÄLILLÄMME, minun ja teidän, että tulisitte tietämään, että NIMÄ OLEN HERRA, TEIDÄN JUMALANNE.

        Joka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa.


    • On syytä huomata että näitä aloituksia ei tule sapattimeuhkaajilta vaan vastustajilta. Se siitä meuhkaamisesta.

    • laukkuryssä

      Liity 7-päivän adventisteihin, niin siinä porukassa saat meuhkata ja kouhottaa sapatilla.

      Huomioi kuitenkin, ettei Kristus Jeesus kehoita tai käske meuhkaamaan sapatista, vaan siitä paasaavat pelkästään adventistit. Muka olevinaan pitävät Jumalan käskyt ja lain, mutta korostavat vain ja ainoastaan yhtä ainoata käskyä. Mitä käskyjen pitämistä se sellainen homma on, että muut yheksän käskyä sivuutetaan.

      Helluntailaiset yms. uskonlahkot pitävät Jumalan käskyt ja lain aina, kun Raamatun Kirjoituten Totuutta seurakunnissa julistetaan. Eivätkä em. korosta jotakin yhtä käskyä, vaan ottavat huomioon kaikki kymmenen käskyä kokonaisena lakina. Jeesus on em. seurakuntien uskoville lahjoittanu uskon, ettei sitä tarvitse ansaita millään tavalla. Ja Isä Jumalan Pyhä Henki avaa Raamatun Kirjoitusten sanoman itsekullekin uskoon tulleelle, kun katsoo sen tarpeelliseksi uskovan rakentumiseen.

      • kirjoituksista.ajatus

        Helluntaissa jo eläkkeellä oleva pastori korosti oikein omin sanoin 9käskyä ja sapatti on kumottu. Eli sunnuntaipäivän aamukokouksessa hänen "meuhkaamisensa" korotti asioita näin.
        Tosin sama pastori kyllä kirjoitti Ristin Voittoon, että Uudentestamentin kirjoituksista löytyy 1050 käskyä ja kehotusta. Vuosilukua en muista, mutta numero 33. sen muistan. Joka säilyttää Ristin Voitto lehtiä, se taisi olla aukeaman kokoinen kirjoitus.
        Siinä on eroja. 9- käskyä, plus 1050- käskyä, sekä kehotusta.
        Sitten on helluntai- uskovia joille riittää 10- käskyä.
        http://www.apostolic7day.org/ = helluntailainen kirkko.


      • 1234567---

        Luterilaisilta ja adventisteilta löytyy kymmenenkäskyn laki.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        Adventistien Adventtilauluja. 80.1. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On täydellinen lakisi, sanasi vanhurskaat.
        Helluntailaisten opetus ei ole minulle sopinut. Kuulolla olen aikoinani käynyt.

        Toivoisin muutosta opetukseen mitä tulee kymmenenkäskyn lakiin. Valitettavasti monet heistä opettavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.

        Raamattu: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.


      • tarkastelua.asiasta
        1234567--- kirjoitti:

        Luterilaisilta ja adventisteilta löytyy kymmenenkäskyn laki.

        1700-luvun Luterilaiset virret kertovat. Virsi 135. 1. Nää käskysanaa kymmenen, ne MEILLE kautta Mooseksen Jumala itse ilmoitti ja Siinailla kirjoitti. Ah Herra armahda.

        Adventistien Adventtilauluja. 80.1. On Herra kaikki käskysi vakaat ja oikeat. On täydellinen lakisi, sanasi vanhurskaat.
        Helluntailaisten opetus ei ole minulle sopinut. Kuulolla olen aikoinani käynyt.

        Toivoisin muutosta opetukseen mitä tulee kymmenenkäskyn lakiin. Valitettavasti monet heistä opettavat, että sapatti ei enää kuulu Uudenliiton kristityille.

        Raamattu: Lakiin ja todistuksiin, elleivät he näin sano, ei heillä aamun koittoa ole.

        Tuossa Suomen historiaa käsittelevässä paikallishistoriassa oli mielenkiintoista kirkonjuttuakin. Nelisensataa vuotta sitten, 1510- luvun valmistuneen kirkon, jossa serkkunikin vihittiin, niin siellä piti syksyllä kirkkoherralle viedä sapattihaukia.

        Kyse oli ajasta, milloin se sunnuntai vielä kirkonopin mukaan oli pyhä, jolloin ei tehty töitä vaan oltiin kirkossa. Jos talvensärvintä piti kansan kerätä, kalaakin tiinuun, että se riitti, oli kalastettava sunnuntaina. Mutta, siihen piti saada lupa kirkkoherralta.
        Luvalla oli hinta - kirkkoherralle myös. Näin se sunnuntai- sapatin rikkominen pyhittyi, kun se tuli Herrantyöhön. Eli kyllä tämä sunnuntaisapatti on ollut hieman erilainen, kuin tämänpäivän uskovaisuus tuollakin kirkossa esiintyy.
        Entäpä jos nykyäänkin joka sunnuntai on luterilaisen kömmittävä kymmeneksi tupaan.
        Lauantai- iltana, kuten nykyäänkin soi sapattikellot klo 18.00

        Tuossa kouluaikainen kaveri - luterilaisuskovainen oli sairaalassa töissä. Hän halusi uskonmukaan pitää sunnuntain vapaana. Vapaana siksi, että pääsisi mukaan Jumalanpalvelukseen. Olihan hän ajatellut, että päästäkää kansani orjuudesta palvelemaan Häntä ja hän itse ajatteli työtiili - nyt sairaalamiljöössä, että hänen oikeutensa on tulla siihen edustamaansa temppeliin.

        Ei onnistunut. Sairaalan pää totesi, että tiiliä on lyötävä riittävästi, et sinä pääse palvelemaan Herraasi. Kaveri teki valinnan ja nyt pesee urheilijoiden pyykkiä.
        Hän uskon mukaan on tehnyt valinnan.
        Olin ko. sairaalan odotustilassa lukemassa lehteä ja sattumalta hoitajat keskustelivat tämän kaverin tarinasta, huomaamatta, että oli korvat, jotka tunsivat ko. kaverin.

        Näin luterilaisen kaavan mukaan on ymmärretty lepopäivän merkitys. Olkoon se silmävoiteena, tosin ko. on perinnäisopin kaavan mitassa, mutta raamatullinen lepopäivä on "LUPA- pyytää siellä missä kovasti on orjatyötä" palvelemaan Herraa. Tuo lupa on jo Edenin ajoilta kirjoitettu Adamia varten. Adam pääsee "veisaamaan ja jakamaan arjen ja pyhän suhteen kanssamielisien kanssa tätä aikaa".
        Siunauksestahan on kyse. Maailmassa on monta nurkkaa - että ei edes synnytykseen anneta vapaata, vaan lapsi kuolee paitatehtaassa, kun äidin tehtävä on markkinatalouden kultakaudelle tärkeä. Ja kuinka moni meistäkin ostaa tuolta halpatuontimaassa tuotetun orjatyön, kun sen halvalla saa. Sitten täällä on farisealaisena, että sapatti on kumottu. Miettikääs omassatunnossanne, miksi Jumala kirjoituttaa Sanansa. Se ei ole pelkästään täällä laiskavatsaisten monivapaapäiväisten hekumaa, jossa lepoäivä tuntuisi Herran huoneessa lakihenkiselle.

        Jollekin se olisi kultainen aarre, saada ja päästä korvin kuulemaan.

        Täällä farisealaiset kertovat, että sama - minä päivänä vain lepää jne.
        Saahan sitä levätä, vaikka työttömänä kaikki päivät, eihän se ole kielletty.
        Mutta sapatin sisällöllä on raamatullinen Jumalan idea - Hän pyhitti, siis erotti seitsemännen päivän meitä varten. Kaikki on valmista tulkaa.

        Mutta ei. Muotojumalisuus huutaa perinnäiskaavoja, "pois se meistä - olemme vapaat kuin taivaan linnut palvelemaan meidän mukaan Herraa." Valtajakkara on meillä ja hyväntiedonpuu - se vapauttaa makuna, sekä tuntuu hyvältä.

        Sitähän se on, Baableilaisuutta, vieraan jumalan makuukamari, jossa yhdytään väärään ylkään, jossa orjuus on läsnä. Siitähän te täällä yleensä osa saarnaatte ja olette ko. kultaisen vasikan uskovaisuuksia. Miksi? Siksi kun teille on opetettu niin.

        Apostolisena aikana ei näin ollut. Mutta, usko on aivan vapaehtoista ja kyse on rakkaussuhteesta - kenen lauluja laulamme.
        Uskossa ei ole pakkoa. Uskossa vain näkyy, kuka on tämä Herra, joillekin "Sapatin Herra" kertoo siitä, kun Pyhä Henki on sen kirjoituksen avannut, että kaikki on Hänen työtään ja valmista, sekä Hän on Luoja - jota kumarretaan, sekä kuuliaisuus armonkansalaisella, kun Jeesuksen askeleita seurataan.

        Tämä on sitä oppimista. Tuokin on huvittavaa, että jollekin sapatista puhuminen tuo heti jonkun ellenin lasit päähän. Ha ha.
        Kuinka paljon maassammekin on uskovia, joille ilman elleneitä on sapattikin Jumalan tahdosta Amen. Ja se on Hengen työ - että tämä ajatus on kirjoituksista löytynyt.
        Eikä se ole lakihenkistä, vaan SAA armonkansalaisena jakaa Herran kanssa samanmielisenä sen, mikä on PYHITETTY rakkaan Isän, Abba-Isän sanalla.
        Isän, joska Pojan kautta armosta saan kutsua Häntä Isäksi.
        Hän on Uudestisynnyttänyt Sanan kautta elävään uskoon, ja veri riittää.
        Ja kun tämä sovintoveri riittää, kyse on Jumalantahdosta siinä, minkä Hän on sydämeen pannut, että Hengen VOIMASTA tätä matkaa tehdään, tietäen, minkä Jumala on tahdollaan ilmaissut.

        Lainalaisuus on sitä, että laki osoittaa synnin ja synnin palkka on kuolema.
        ts. jos varastan - rikon lakia, jos teen huorin - rikon lakia jne.
        Ja vaikka kaikki tielläni olisi puhdasta Hengen johdatuksessa, mutta tieten ja jatkuvasti rikkoisin jotain - etten tekisi parannusta, olen rikkonut yhdessä kohdin, niin tuo kokonaisuus Jumalan tahdon kohdalla on silloin turhaa. Ole n rikkonut kokonaisuuden.


      • tarkastelua.asiasta2

        Eli jos rikon tuon PYHÄN konaisuuden tieten, tekemättä parannusta, niin Sana opettaa, että perille ei pääse mitään epäpyhää. Herra ei tunne sitä, mikä ei ole valtakunnan suhteen rakastunut siihen Kuninkaaseen, joka sitä tulee hallitsemaan.

        Ei kannata lihalle antaa valtaa, se ei taivu Jumalan tahtoon. Siksi lihan on kuoltava.

        Tämä tietenkin on prosessi.
        Ja asia on edettävä armonkautta, että taistelu Hengessä saa tehdä meistä Herrassa voittajia, lihan voimasta sitä ei kannata lähteä liikkeelle.

        Sana pyhitys kertoo sen, että kun olemme sisällä Herran huoneessa, saakoon Hän meitä rakentaa aikamme loppuun asti niitä astioita, niihin jaloon käyttötarkoituksiin.

        Siksi myös tämä sapatinkin merkitys kokonaisuudessa on, että meillä on LUPA palvella Häntä, LUPA olla yhdessä, LUPA iloita, koska Herra on erottanut ja PYHITTÄNYT meille se luvan kaikkialle maailmaan.

        Siksi tästä LUPA- opista - että Herra on Luoja on pidettävä meidän laiskurivatsojen kiinni ja tavallaan hylättävä perinnäisopin kaava, koska siinä ei ole "taivaallista vesileimaa", että miksi se sapatti ON.

        Se on siksi, että Herran Sana on siinä läsnä. Siksi myös minä haluan olla armonkautta osallinen tuosta sapatista. Se on täysin vapaehtoinen asia - jota kummarran.
        Siinä on myös sen iankaikkisen elämän sanat tälle ajalle.


    • TTKKL

      Sabattia voi viettää vaikka missä, eli ei tarvitse siirtyä toiseen porukkaan!
      >>>>>>>>>>>>>"Yksi pitää yhden pävän pyhempänä, toinen kaikki päivät yhtä pyhinä!"
      !Älköön kenkään tuomitko Teitä munkään ... uudenkuun tai sabatin johdosta!"
      Uusi Testamantti
      Apostolit säätivät pakanoille, siis ympärikeikkaamattomille sunnuntain lepopäiväksi, kun vapauttivat pakanat ympärileikkausvaatimuksesta Apostolien kokouksessa! "Etteivät haaksirikkoutuisi Mooseksen Lakiin.Löytyy iämeisesti Apostolisista säännöistä Ortodoksi KIRKON KANONEISTA(SUOM.) JA MAINITTUAK´LKUKIRKON JA VANHAN KIRKON KIRJOITUKSISSA.

      • >> Apostolit säätivät pakanoille, siis ympärikeikkaamattomille sunnuntain lepopäiväksi, kun vapauttivat pakanat ympärileikkausvaatimuksesta Apostolien kokouksessa! <<

        Raamatussa ei missään kohtaa sanota mitään tällaista.


      • 1234567---

        Sapatin johdosta on tullut tuomioita.
        Laodikean kirkolliskokouksessa 364 jKr. Jumalan oikean sapatin viettäjät julistettiin pannaan Canon XXIXX alkaa: Kristittyjen ei tule seurata juutalaisuutta lepäämällä sapattina, vaan heidän on työskenneltävä tuona päivänä, mieluummin kunnioittain Herran päivää, ja jos voivat, levättävä silloin kristittyinä. Mutta jos joku havaitaan olevan juutalaisuuden kannattaja, julistettakoon hänet pannaan, eroon Kristuksesta. - Index Canonum.

        Kuka muutti sunnuntain Herran päiväksi ? Vuonna 325 jKr. Rooman Piispa Sylvester muutti nk. apostolisella vallalla viikon ensimmäisen päivän sunnuntain päivän nimen Herran päiväksi.


    • violaluna17

      Apostolien Teoissa mainitaan,että alkuseurakunta oli koolla v7ikon ensimmäisenä päivänä.luku. 20. Jae 7. Rttä adventistit ei seuraa ainakaan alkuseurakunnan esimerkkiä. Mutta eihän sillä mitään väliä ole,kunhan uskoo Jeesukseen Kristukseen Herrana. Turhaa vouhottamista on koko sapattipapatus. Pitäkääpäs yhtä suurta papatusta huorinteosta ja ahneudesta,onhan nekin kymmenessä käskyssä kielletty! Tuo Paavalin kirjeen kohta kannattaa myös lukea huolella. Sapatti oli liitonmerkki vain juutalaisille. Jos meinaa noudattaa Mooseksen lakia,ei tule vanhurskaaksi,koska lain teosista ei kukaan tule vanhurskaaksi.,Gal. 2 jae 16. Mutta sitä en sitten tiedä,jos adventistit uskoo korvausteologiaan. En ole heidän oppiinsa perehtynyt. Olen lukenut Ellen Whitelta "Suuri taistelu" ja jonkun kirjan Israelin kuninkaista. Ennen,joskus60luvulla noita Kirjatoimen kirjoja myytiin ovelta ovelle kuten Jehovantodistajat myy tai tuo nykyisin lehtiään. Kirjastossa niitä en ole nähnyt.

      • Olen vastannut sinulle jo toisessa ketjussa tähän, mutta pistetään kertaukseksi.

        >> Apostolien Teoissa mainitaan,että alkuseurakunta oli koolla v7ikon ensimmäisenä päivänä.luku. 20. Jae 7. <<

        Raamatussa mainitaan tasan kerran, että seurakunta oli koolla viikon ensimmäisenä päivänä, versus lukuisia kertoja sapattina. Emme voi tästä tehdä johtopäätöstä, että kokoontuminen viikon ensimmäisenä päivänä olisi ollut vakiintunut tapa. Syykin kokoukselle kerrotaan Raamatussa, jengi oli koolla koska Paavali seuraavana päivänä oli lähdössä matkalle.

        >> Pitäkääpäs yhtä suurta papatusta huorinteosta ja ahneudesta,onhan nekin kymmenessä käskyssä kielletty! <<

        Sapattikäsky on kymmenestä käskystä ainut, jota kirkon viralliselta taholta opetetaan rikkomaan. Jos olisi kirkkokunta jonka mielestä saa tehdä huorin, pitäisin varmasti siitäkin käskystä aivan yhtä suurta meteliä.

        >> Sapatti oli liitonmerkki vain juutalaisille. <<

        "Kuusi päivää tee työtäsi, mutta lepää seitsemäs päivä, että härkäsi ja aasisi saisivat hengähtää ja orjattaresi poika ynnä MUUKALAINEN saisivat virkistyä." (2. Moos. 23:12)

        Kenelle sapatti annettiin? Huomaa että israelilaisten lisäksi se annettiin myös muukalaisille. Huomaa myös, että sapatti annettiin jo luomisessa, ennen kuin maailmassa oli ainuttakaan juutalaista:

        ”Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tehnyt. Ja Jumala siunasi seitsemännen päivän ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt." (1. Moos. 1:33,34)

        Myös Jesajan mukaan sapatti on muukalaista varten:
        ”Ja MUUKALAISET, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani, ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.” (Jes. 56:6-7)

        Sapatti on voimassa tuhatvuotisessa valtakunnassa ja kaikki liha, eli myös pakanat viettävät sapattia:
        "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra." (Jes. 66:22,23)

        Jeesuksen mukaan sapatti on ihmistä, eli siis koko ihmiskuntaa varten, ei ainoastaan juutalaisia varten:
        ”Sapatti on asetettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.” (Mk. 2:27)


      • >> Jos meinaa noudattaa Mooseksen lakia,ei tule vanhurskaaksi,koska lain teosista ei kukaan tule vanhurskaaksi. <<

        Tarkoittaako tämä että saa tehdä syntiä? "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)


      • sekottajalleohjetta
        Kristitty.net kirjoitti:

        >> Jos meinaa noudattaa Mooseksen lakia,ei tule vanhurskaaksi,koska lain teosista ei kukaan tule vanhurskaaksi. <<

        Tarkoittaako tämä että saa tehdä syntiä? "Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!" (Room. 6:15)

        ei se tarkoittaa pienen lapion kantamista aina mukana jolla voi jätöksensä haudat aja peittää, älä unohda!


      • 1234567---

        violaluna17 Ei ole turhaa papatusta pitää sapattia esille. Kaikki eivät edes tiedä, että sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.
        Tapasin erään nuoren kävelylenkillä. Tuli puhetta uskonasioista. Kysyin onko sapatti tuttu. Hän sanoi ei ole eipäs vanhemmatkaan ole mitään kertoneet. Eräs vanhempi mieshenkilö luuli että sunnuntai on se sapatti. Tälläisessä pimennossa monet ovat. Tulemme pitämään sapattia esillä ajan loppuun asti.


      • Usko.Toivonen

        >> Tulemme pitämään sapattia esillä ajan loppuun asti. >>

        Ajan myötä julistuksen keskipiste näyttää muuttuneen ainakin joidenkin oppien julistajien osalta.

        Alkuseurakunnan aikaan julistus kohdistui Herraan Jeesukseen.

        1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1. Kor. 2. )

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal. 3. )


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        >> Tulemme pitämään sapattia esillä ajan loppuun asti. >>

        Ajan myötä julistuksen keskipiste näyttää muuttuneen ainakin joidenkin oppien julistajien osalta.

        Alkuseurakunnan aikaan julistus kohdistui Herraan Jeesukseen.

        1. Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
        2. Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
        ( 1. Kor. 2. )

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal. 3. )

        >> Alkuseurakunnan aikaan julistus kohdistui Herraan Jeesukseen. <<

        Onko väärin opettaa sapatista? Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? Pitäisi puhua vain Jeesuksesta, kun kymmentä käskyä rikotaan? "Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna." Mistään muusta aiheesta ei saa keskustella, niinkö?

        Miten Gal 3 liittyy sapattiin? Ei mitenkään.


      • Usko.Toivonen

        >> Onko väärin opettaa sapatista? Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Voisitko todistaa väitteesi, että oikein ylpeästi julistavat?

        Jeesus sanoi: "te tulette olemaan minun todistajani" ( Apt. 1:8 )
        Ykkösenä on siis Pelastuksen Evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta.

        Oletko muuten itse ajatellut omalta kohdaltasi oletko esim. tällä palstalla julistanut eniten Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, vai onko jokin muu asia ollut keskeisimpänä julistuksessasi?

        >> Miten Gal 3 liittyy sapattiin? Ei mitenkään. >>

        Galatalaiskirjeen 3. luvun kohdan laitoin mukaan todisteena siitä, että ensisijainen julistuksen kohde on Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta.

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal. 3. )

        Mutta onhan siinä myös vakava kysymys: " lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?


      • mitähän.ne.ovat
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        >> Onko väärin opettaa sapatista? Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Voisitko todistaa väitteesi, että oikein ylpeästi julistavat?

        Jeesus sanoi: "te tulette olemaan minun todistajani" ( Apt. 1:8 )
        Ykkösenä on siis Pelastuksen Evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta.

        Oletko muuten itse ajatellut omalta kohdaltasi oletko esim. tällä palstalla julistanut eniten Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, vai onko jokin muu asia ollut keskeisimpänä julistuksessasi?

        >> Miten Gal 3 liittyy sapattiin? Ei mitenkään. >>

        Galatalaiskirjeen 3. luvun kohdan laitoin mukaan todisteena siitä, että ensisijainen julistuksen kohde on Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta.

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal. 3. )

        Mutta onhan siinä myös vakava kysymys: " lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

        Mitä kaikkea kuuluu lain tekoihin ?


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        >> Onko väärin opettaa sapatista? Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Voisitko todistaa väitteesi, että oikein ylpeästi julistavat?

        Jeesus sanoi: "te tulette olemaan minun todistajani" ( Apt. 1:8 )
        Ykkösenä on siis Pelastuksen Evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta.

        Oletko muuten itse ajatellut omalta kohdaltasi oletko esim. tällä palstalla julistanut eniten Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, vai onko jokin muu asia ollut keskeisimpänä julistuksessasi?

        >> Miten Gal 3 liittyy sapattiin? Ei mitenkään. >>

        Galatalaiskirjeen 3. luvun kohdan laitoin mukaan todisteena siitä, että ensisijainen julistuksen kohde on Evankeliumi Herrasta Jeesuksesta.

        1. Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
        2. Tämän vain tahdon saada teiltä tietää: lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?
        ( Gal. 3. )

        Mutta onhan siinä myös vakava kysymys: " lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta?

        >> Voisitko todistaa väitteesi, että oikein ylpeästi julistavat? <<

        Esimerkiksi suoraan katekismuksessa opetetaan rikkomaan sapattia ja viettämään sen sijaan sunnuntaita lepopäivänä.

        >> Oletko muuten itse ajatellut omalta kohdaltasi oletko esim. tällä palstalla julistanut eniten Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta, vai onko jokin muu asia ollut keskeisimpänä julistuksessasi? <<

        Olen tällä foorumilla keskittynyt vain tähän sapattikysymykseen, koska se on minulle tärkeä ja koen sen tehtäväkseni. Jos jokin kirkkokunta opettaisi yhtä julkeasti rikkomaan jotakin muuta kymmenestä käskystä, puuttuisin siihenkin aivan yhtä hanakasti.

        >> Mutta onhan siinä myös vakava kysymys: " lain teoistako saitte Hengen vai uskossa kuulemisesta? <<

        Lakiako saa siis rikkoa, vai mikä on pointtisi?


      • 1234567---
        mitähän.ne.ovat kirjoitti:

        Mitä kaikkea kuuluu lain tekoihin ?

        Mitäs ne laittomuuden teot ovat. Onko niitä näkyvissä ?


      • Usko.Toivonen

        "kristitty.net":ille:

        Kirjoitit :

        >> Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Ja pyysin todisteita väitteellesi, enkä niitä ole saanut.

        Laitatko todisteet näkyviin tästä mainitsemastasi, että " ylpeästi julistavat ".

        Nyt todisteet esille.


      • Historiaan
        Usko.Toivonen kirjoitti:

        "kristitty.net":ille:

        Kirjoitit :

        >> Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Ja pyysin todisteita väitteellesi, enkä niitä ole saanut.

        Laitatko todisteet näkyviin tästä mainitsemastasi, että " ylpeästi julistavat ".

        Nyt todisteet esille.

        Herätyssaarnaaja prof. O. Hallesby väittää kirjassaan "Söndagen",että kymmenen käskyn laki on poistettu. s,12-22 Pastori Muroman lehdestä "Herää Valvomaan, no.5 s.104 "Kristityt ovat täysin vapaita Mooseksen kivitauluihin kirjoitetusta laista".
        Saarnaaja Pekka Lattu julkaisi kirjan v.1934 "Sapattiko vai sunnuntai" "Lakina ei meillä,pakanoilla,ole näiden kymmenien käskyjen kanssa mitään tekemistä" s,12 "Koko laki on ristille naulittu" s,39 Kirjan on kustantanut Ristin Voitto.
        Luther väitti,että hänen elämänohjeenaan oli Pyhä Raamattu eikä kirkon traditio. John Eck, yksi roomalaiskatolisen opin kyvykkäimmistä puolustajista, hyökkäsi Lutheria vastaan juuri tässä kohdin väittämällä, että kirkon arvovalta oli Raamatun yläpuolella. Hän vetosi siihen, että Luther vietti sunnuntaita Raamatun sapatin sijasta. Eck sanoi: "Raamattu opettaa: "Muista pyhittää lepopäivä. Kuutena päivänä tee työtä ja hoida kaikkia tehtäviäsi, mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti, jne. Kuitenkin kirkko on muuttanut sapatin omalla arvovallallaan sunnuntaiksi, eikä sinulla Lutherilla ole siihen mitään Raamatun perustetta." 43
        Onko tuolla kirkolla edelleen sama kanta ? Vuoden 1977 laitos katolisesta katekismuksesta (The Convert, Catechism of Catholic Doctrine) sisältää seuraavan sarjan kysymyksiä ja vastauksia: "K. Mikä päivä on sapatti ? "V.Sapatti on lauantai. "Miksi vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita ? "Vietämme sunnuntaita emmekä lauantaita, koska Katollinen Kirkko siirsi jyhlallisuudet lauantailta sunnuntaille." 45 The Faith of Millions roomalaiskatolinen tutkija John A. O Brien päätyy tähän väistämättömään johtopäätökseen: "Koska Raamatun mukaan lepopäivä on lauantai eikä sunnuntai, eikö ole outoa, että ei-katoliset, jotka sanovat perustavansa uskonsa suoraan Raamattuun eikä Kirkon arvovaltaan, viettävät kuitenkin sunnuntaita ? Tässä vähän näitä esimerkkejä.


      • Usko.Toivonen kirjoitti:

        "kristitty.net":ille:

        Kirjoitit :

        >> Kirkkokunnat ylpeästi julistavat että sapattia saa rikkoa, tähänkö ei saisi puuttua? >>

        Ja pyysin todisteita väitteellesi, enkä niitä ole saanut.

        Laitatko todisteet näkyviin tästä mainitsemastasi, että " ylpeästi julistavat ".

        Nyt todisteet esille.

        Kaipaat todisteita? Katso kuinka ihmiset ylpeästi tälläkin foorumilla julistavat että sapattia saa rikkoa. Siinä sinulle tarpeeksi todisteita. Sunnuntailla ylpeillään että ollaan vapaat sapatin ja lain kirouksesta. Lue katekismus ja sieltä kolmannen käskyn selitys. Kirkon viralliselta taholta opetetaan rikkomaan sapattia. Tätäkö et usko, vai mikä on pointtisi?


      • Usko.Toivonen

        Pointti on tuo " ylpeästi julistavat", mikä ei pidä paikkaansa.
        En ole kuullut kenenkään ylpeästi julistavan tahallista käskyjen rikkomista.

        Kysymys on siis epärehellisyydestä, tuossa lausumassasi ei ole pysytty totuudessa.

        Pillastut sitten, kun asia otetaan esille.

        Pointtini on tullut jo esille kommentissani, tärkein on Pelastuksen evankeliumin julistaminen Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta.

        Sen ohi eikä ylitse saa mennä mikään muu julistus.


    • Biblepost

      Sapatin meuhkaamisessa on kyse villitsevistä ja eksyttävistä hengistä ja riivaajien opeista.
      Sapatin meuhkaajat ovat kadottaneet normaalin järjen käytön ja useimmat heistä eivät ole uskossa.

      • Itse opetat että kymmenen käskyä ei kuulu kristityille etkä usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Et siis ole ollenkaan kristitty. Mutta tämähän olis ad hominem.

        Millainen riivaajien oppi opettaa että kymmenen käskyä on voimassa? Eikö riivaajien oppi ole pikemminkin että älä noudata kymmentä käskyä? Riivaajat haluavat että me rikomme Jumalan lakia vastaan. Sapatti kysymyksessä ne ovatkin onnistuneet erinomaisesti ja suurin osa kirkkokunnista ylpeästi julistaa että neljättä käskyä ei tarvitse noudattaa.

        Hetken aikaa jo luulin että olet Biblepost raitistunut ja siirtynyt enemmän asialinjalle, mutta olin väärässä.


    • SapatillaMeuhkaajat

      Adventistisperäisessä sapattiopetuksessa on paljon epäraamatullisuuksia.

      Esim. sunnuntai pedonmerkkinä (sapatti sinettinä) ja sapatti luomisen muistomerkkinä.

      Kristityt ovat Jumalan luomia ja luomisen muistomerkkejä (adventisteille palvottu sapatti on luomisen muistomerkki).

      • Sapattimeuhkaajat tällä foorumilla eivät ole adventisteja. Sunnuntai pedonmerkkinä on adventistien harhaoppia, joka vain turhaan sekoittaa soppaa.

        Sapatti on luomisen muistomerkki:

        "Muista pyhittää sapatinpäivä. Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen." (2. Moos. 20:8-11)

        Sapattia ei kukaan palvo, sitä vietetään Jumalan käskyn mukaan.


    • Biblepost

      Kristitty.net, taas kirjoitat valheita. Sinun sapattioppisi on suoraan Ellenin houreista, vaikka toisin väitätkin.
      Lisäksi tuossa lainaamassa jakeessa ei puhuta jostain luomisen muistomerkistä, vaan viikkojärjestyksestä.
      Lisäksi valehtelit, ettei sapattia kukaan palvo. Adventistien mukaan nimen omaan sapatin pitäminen pelastaa. Sapatin palvojien opin mukaan sunnuntai on pedon merkki eikä kukaan tuo merkin ottaja pelastu. Sapatin palvojat puhuvat pyhästä sapatista.
      Sinun isäsi on valehtelija ja hänen tekojaan teet, siis valehtelet.

      • Minun oppini ei ole Elleniltä. En ole adventisti enkä ole tutustunut Ellenin kirjoituksiin. Tuossa jakeessa puhutaan nimenomaan sapatista luomisen muistomerkkinä, "Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan".

        Adventistien mukaan sapatin pitäminen ei pelasta. Kukaan ei opeta sellaista. Sunnuntai pedon merkkinä on adventistien harhaoppia, siinä olet oikeassa. Sapattia ei kukaan palvo. Sitä vietetään Jumalan käskyn mukaan. Tietysti sapatti on pyhä, se on päivä jonka Jumala on pyhittänyt. Samaa ei voi sanoa sunnuntaista.

        Neljäs käsky kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä" eikä missään kohtaa Raamattua sanota että tuo käsky olisi kumottu.


      • 1234567---
        Kristitty.net kirjoitti:

        Minun oppini ei ole Elleniltä. En ole adventisti enkä ole tutustunut Ellenin kirjoituksiin. Tuossa jakeessa puhutaan nimenomaan sapatista luomisen muistomerkkinä, "Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan".

        Adventistien mukaan sapatin pitäminen ei pelasta. Kukaan ei opeta sellaista. Sunnuntai pedon merkkinä on adventistien harhaoppia, siinä olet oikeassa. Sapattia ei kukaan palvo. Sitä vietetään Jumalan käskyn mukaan. Tietysti sapatti on pyhä, se on päivä jonka Jumala on pyhittänyt. Samaa ei voi sanoa sunnuntaista.

        Neljäs käsky kuuluu "Muista pyhittää sapatinpäivä" eikä missään kohtaa Raamattua sanota että tuo käsky olisi kumottu.

        Eikä ole harhaoppia sunnuntai pedonmerkkinä. Sen tulee vielä jokainen näkemään. Nimen omaan sunnuntai on pedonmerkki.


    • Biblepost

      Jeesus täytti lain ja sitten on kirjoitettu: Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön.
      Koko Mooseksen laki on kumottu, myös sapattikäsky.

      • 1234567---

        Mitä kumottiin ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnit.

        Jeesus sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoa myöten.
        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.


      • Jos koko Mooseksen laki on kumottu, tarkoittaako se että saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin?

        Vaan kun Raamatun mukaan lakia ei ole kumottu. Missään kohtaa ei sanota että laki on kumottu. Se että Jeesus täytti lain ei tarkoita että laki on komottu. Mitä Jeesus itse sanoo?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Lk. 16:17)


      • Biblepost
        1234567--- kirjoitti:

        Mitä kumottiin ristillä ? Kaikki ne käskyt ja lait säädöksineen, jotka varjona, esikuvallisesti viittasivat Kristukseen, kuten uhrilait, ne kumoutuivat ristillä. Enää ei tarvitse uhrata karitsoita. Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnit.

        Jeesus sanoi: En ole tullut kumoamaan lakia ja profeettoja, vaan täyttämään ne viimeistä piirtoa myöten.
        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        Muta uskovat eivät ole kasvattajan alaisia.
        Mutta uskon tultua me emme enää ole kasvattajan alaisia.
        Toisaalta sinä, jumalaton olet kasvattajan alainen.


      • Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

        Jos koko Mooseksen laki on kumottu, tarkoittaako se että saa tappaa, varastaa ja tehdä huorin?

        Vaan kun Raamatun mukaan lakia ei ole kumottu. Missään kohtaa ei sanota että laki on kumottu. Se että Jeesus täytti lain ei tarkoita että laki on komottu. Mitä Jeesus itse sanoo?

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        "Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää." (Lk. 16:17)

        Taas kirjoitit valheita. Sanassa on kirjoitettu: Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön. entisestä säädöksestä puhutaan menneessä aikamuodossa. On myös kirjoitettu: tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, eikö tämä ole selkeä ja yksiselitteinen Sanan paikka?
        Voisitko hankkia oman Raamatun, niin ettei tarvitsisi olla kirkkoisien ja adventistien oppien varassa?


      • Biblepostille
        Biblepost kirjoitti:

        Taas kirjoitit valheita. Sanassa on kirjoitettu: Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön. entisestä säädöksestä puhutaan menneessä aikamuodossa. On myös kirjoitettu: tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, eikö tämä ole selkeä ja yksiselitteinen Sanan paikka?
        Voisitko hankkia oman Raamatun, niin ettei tarvitsisi olla kirkkoisien ja adventistien oppien varassa?

        Eikös niin biblepost, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, eli jos et varasta, et tee huorin, esimerkkinä, elät toisinsanoen Hengessä Jumalan tahdon mukaan, niin et ole lain alla. Jumalan tahto sydämessä ohjaa oikeaan. Mutta, jos vanhurskaana elätkin epävanhurskaasti, niin se laki - puhutaan nyt kymmenenkäskyn laista - silloin se syyttää, eli osoittaa sinulle virheesi, että tiedät tehdä parannuksen. Jos et tee - silloin jäät lain alle, eli laki sinut tuomitsee, koska tuomio lähtee Jumalanhuoneesta.

        Täytyy ymmärtää mitä puhuu, mistä puhuu ja miten puhuu. Kyllä maailmassa rienaaja tarjoaa hyvänpuun hedelmänä uskovalle peittovaatteen silmille, että käsittää asiat väärin, kuten nyt tuot sen esiin.

        Sitten siihen seremonialakiin, se on kumottu, siksi puhuttiin vanhanliiton, eli varjolain liiton aikaisesta ajasta. Varjolaki edusti sijaisopissa eläinuhreja siihen asti, kun tämä Valkeus tuli aikaan ja poisti varjolain.

        Jumalalla on aina ollut YKSI kansa. Varjolainaikaan se toimi sen lain mukaan sovituksen snaomassa. Nyt kun Valkeus on tullut, nyt Herran kansa toimii tämän lain kautta, eli nyt tuodaan Herran pöytä, leipä ja viini edustamaan tätä uhria.

        Mutta aina on synnin käsitteenä Jumalan laki. Se on aina kirjoitusten mukainen, koska laki osoittaa SYNNIN. Synti on Jumalan lain rikkomista. Siitä et Biblepost pääse muuhun määritelmiin. Siksi rikkomisen tähden tarvitaan RISTin- SANOMA. SE, on sovitussanoma. Jos laki, kymmenenkäskyn laki olisi kumottu, eihän meillä olisi syntiäkään, mitä tarvittaisiin sovittaa, siksi väitteesi on mahdoton.
        Sinun uskosikin olisi turha - koska ei olisi syntiä, ei sovitusta tarvita - olla höllätään vaan ja kaikki vain taivaaseen ja sanat hallelujaa. Sehän sopii nykypäivälle, kaikki käy ja kansa sanoo hallelujaaaaaaaa. Niinkö biblepost on sinun jumalankuvasi.
        Ei hyvää päivää, mitä kerrot.

        Raamattu puhuu selväti senkin, että vanhurskas voi langeta. No mitä se lankeaminen ON. Synnin tekemistä, eikös vain? Mitä on synti - ???? Unohdatko kirjoitukset.
        Se on Jumalan lain rikkomista. Siiis käsitätkö nyt, miten juttusi on päin mäntyä.

        Uskova, kerron sinulle. Kun hän Pyhän Hengen johdosta joutuu toteamaan, että olen rikkonut Jumalaa vastaan. Mitä hän silloin toteaa ????? Jumalan lain päämäärä on rakkaus ja sitä vastaan on eletty...... Pystyykö hän sovittamaan itsensä tekoineen, ei - ei pysty. Ei pysty elämään ja sovittamaan suhdetta, koska liha sotii Jumalan tahtoa, eli rakkautta - sen lakia vastaan.
        Ei tämä kymmenen käskyn lakikaan pysty pelastamaan, vaan osoittamaan sen synnin.
        Sillä on tehtävä - se vie "korvasta" ihmisen Jumalan eteen ja toteamaan, että olen kuoleman oma. Tarvitaan synnin peitto.

        Siis lailla on aina tehtävä - uskovallekin, mutta se on tietoisuus ja ohje sydämessä, mutta Henki, Pyhä Henki on voima ja moottori vaeltamaan uskossa.
        Ja jos rikkoo sitä lakia kohtaan tarvitaan parannusta ja armoistuinta...
        Biblepost tämän sinä unohdat.
        Laki on pantu raamatullisesti uudessaliitossa sydämeen. Ja kun on vaellettu ok. se ei syytä, eikä olla lain alla. Ymmärtääkö hän?

        Mutta, jos vanhurskas tekee synnin laittomuuden se laki - sillä on tehtävää vai vieläkö sinä väität ja tappelet Pyhyyttä vastaan, sillä laki on vanhurskas ja PYHÄ, kertoo kirjoitukset ja se on voimaa niin kauan kun ihminen elää ja maa on. Eikä ole lupa muuta opettaakaan.

        Ja jos sinä biblepost alat perinnäisopein tieten opettamaan muuta, niin pelkään, että siinäkin Kirjoitusten mukaan nimeät itsesi pienimmäksi taivasten valtakunnassa, eli sinun pyhittymesi ei ole senparempi, kuin fariseusten ja kirjanoppineiden.
        Siihen vielä sama Kirjoitus lisää, että sinä ET pääse taivasten valtakuntaan.

        Näin kipeästi se Sana meitä kohti käy Sanan miekalla. Se käy sinunkin sydäntä kohti ja tavallaan tappaa sinut. Tappaa sinun omavanhurskautesi, sen synnin, mitä kannat muotouskonnollisen opetusten tähden.

        ts. kun Kristus pelastaa - niin pelastettu on tarkoitushakuisesti tunnustamassa Jumalan tahdon, jos hän ei sitä tee, niin laittomuuden ihmisenä se kylmentää uskon ja sydämen. .. Muista - lain päämäärä on rakkaus. Ja koska laki on vanhurskas ja PYHÄ, niin rakkauskin on Agabe- pyhyyttä.

        Ymmärrätkö yhtälöä?

        Rom 7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

        Siis lihalla palvelee synnin lakia. Synnin palkka on kuolema, mutta tämmöisenä me saamme palvella Juamalan laki ---- Hengessä. SE on Hengen armolahja meissä.
        Siksi mikä meissä näkyy - on Jumalan työ....

        Tämä on nämä sinulle vaikea läksy Herran huoneessa, biblepost.


      • ajatelkaas.kirjoitusta

        Heb 10:1 Sillä koska laissa on vain tulevan hyvän varjo, ei itse asiain olemusta, ei se koskaan voi samoilla jokavuotisilla uhreilla, joita he alinomaa kantavat esiin, tehdä niiden tuojia täydellisiksi.
        Sillä eikö muutoin olisi lakattu niitä uhraamasta, koska näillä, jotka jumalanpalvelustaan toimittavat, kerran puhdistettuina, ei enää olisi ollut mitään tuntoa synneistä? Mutta niissä on jokavuotinen muistutus synneistä.
        Sillä mahdotonta on, että härkäin ja kauristen veri voi ottaa pois syntejä.

        Heb 10:5 Sentähden hän maailmaan tullessaan sanoo: "Uhria ja antia sinä et tahtonut, mutta ruumiin sinä minulle valmistit; polttouhreihin ja syntiuhreihin sinä et mielistynyt. Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen - kirjakääröön on minusta kirjoitettu - tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
        Heb 10:8 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen. Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;
        mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        Heb 10:15 Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista". Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. (seremonialaki on päättynyt)
        Heb 10:19 Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään, jonka pääsyn hän on vihkinyt meille uudeksi ja eläväksi tieksi, joka käy esiripun, se on hänen lihansa, kautta,
        Heb 10:21 ja koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija",
        niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä; pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen; ja valvokaamme toinen toistamme rohkaisuksi toisillemme rakkauteen ja hyviin tekoihin; älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.

        [seuraavaa kannattaa hieman kaikkien miettiä rauhassa]

        Heb 10:26 Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: kuinka paljoa ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä liiton veren, jossa hänet on pyhitetty, ja pilkkaa armon Henkeä! Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin.

        Heb 10:32 Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset, kun te toisaalta olitte häväistysten ja ahdistusten alaisina, kaikkien katseltavina, toisaalta taas tulitte niiden osaveljiksi, joiden kävi samalla tavalla. Sillä vankien kanssa te olette kärsineet ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy. Älkää siis heittäkö pois uskallustanne, jonka palkka on suuri. Sillä te tarvitsette kestäväisyyttä, tehdäksenne Jumalan tahdon ja saadaksenne sen, mikä luvattu on.
        Heb 10:37 Sillä "vähän, aivan vähän aikaa vielä, niin tulee hän, joka tuleva on, eikä viivyttele; mutta minun vanhurskaani on elävä uskosta, ja jos hän vetäytyy pois, ei minun sieluni mielisty häneen". Mutta me emme ole niitä, jotka vetäytyvät pois omaksi kadotuksekseen, vaan niitä, jotka uskovat sielunsa pelastukseksi.
        Heb 10:1-39


      • lain.oikea.käyttö
        Biblepost kirjoitti:

        Taas kirjoitit valheita. Sanassa on kirjoitettu: Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön. entisestä säädöksestä puhutaan menneessä aikamuodossa. On myös kirjoitettu: tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, eikö tämä ole selkeä ja yksiselitteinen Sanan paikka?
        Voisitko hankkia oman Raamatun, niin ettei tarvitsisi olla kirkkoisien ja adventistien oppien varassa?

        Vielä tuosta 1Tim 1:9 "lakia ei ole pantu vanhurskaalle,, vaan laittomille jne.
        Tavallaan keksen luvun vedätät todistusarvoksi, perinnearvoksi Sanan, joka nyt on väärinkäyttöä siksi, ettei lakia olisi voimassa, kuin ko. ryhmälle.
        Se laki kun on sydämessä, mitä se merkitsee, otetaan lainausta hieman enemmän.

        1Ti 1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen apostoli, Jumalan, meidän vapahtajamme, ja Kristuksen Jeesuksen, meidän toivomme, asettama, Timoteukselle, oikealle pojallensa uskossa. Armo, laupeus ja rauha Isältä Jumalalta ja Kristukselta Jeesukselta, meidän Herraltamme!
        1Ti 1:3 Niinkuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehoitin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehoitan nytkin.

        1Ti 1:5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin, tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät.
        ( sattuisikohan tuo nyt edellä sinuun jae 5 - 7) olla ns. lainopettaja, purkaa lakia.

        1Ti 1:8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ( katsopa, mitä tämä lainmukaisesti käyttettävyys on )

        [1Ti 1:9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille, ] jätin vielä tuon jakeesi tuohon, mutta katsopa
        jakeen 8 rinnakkaispaikat - oppiaksesi, mitä laki on hyvä, kun sitä lain mukaan käytetään oikein.

        5.Mo 4-8 Noudattakaa ja seuratkaa niitä, sillä se on olevan teidän viisautenne ja ymmärryksenne kansojen silmissä. Kun he kuulevat kaikki nämä ksäkyt, sanovat he:"Totisesti, viisas ja ymmärtäväinen kansa on tämä suuri kansa ja (loput jakeet raamatustasi)
        Neh 9:13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt. .. okei.
        Psa 19:7-10 Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan. Herran asetukset ovat oikeat, ne ilahduttavat sydämen. Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät. Herran pelko on puhdas, se pysyy iäti. Herran OIKEUDET ova todet, kaikki tyynni VANHURSKAAT. Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta, makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
        (miettikään varjolain aikaisen kansan ymmärrystä)
        Psl. 119:96-105 saatte lukea Sanasta.
        Psl 119:127-128 Sentähden minä rakastan sinun käskyjäsi enemmän kuin kultaa, enemmän kuin puhtainta kultaa. Sentähden minä vaellan kaikessa suoraan, kaikkien sinun asetuksiesi mukaan; kaikkia valheen teitä minä vihaan.
        [Varjolain aikainen kansa ymmärsi, kuka ymmärsi, ja mekin saamme ymmärtää ja pyytää Pyhää Henkeä johtamaan kaikkeen viisauteen, kun armossa vaelletaan]

        Room 7:12-13 Niin, laki on kuitenkin pyhä ja käskysana pyhä, vanhurskas ja hyvä.
        [seuraavaa säettä mietitään kukin] Onko siis hyvä tullut minulle -kuolemaksi?
        POIS se! VAAn ---synti--! [huomaa synti on se kuolema] .
        että se SYNNIKSI -nähtäisiin--!! on hyvä kautta tuottanut minulle kuleman, että synti tulisi ylenmäärin synniksi käskysanan kautta. ...... Siis Sanalla, käskyllä on tehtävä, sitä ei ole kumottu, se on Herran työkalu. Älkää hyvät ihmiset ajatelko, että heitätte Jumalan Sanan romukoppaan sydämistänne.
        Room 7:16 kertoo ..... Mutta jos MINÄ teen sitä, mitä en tahdo -siis syntiä! niin minä MYÖNNÄN, että laki on -hyvä-! Tähän sanon Amenen. Ihana Jumala, että on lakinsa laittanut sydämeen,että armoistuin on edessäni tuoreena ja sydän kilparadalla Pyhän Hengen johtamana.
        Siksi tarvitsen Pyhää Henkeä, koska liha ei taivu Jumalan tahtoo, se tarvistee Herran.
        Room 7:18 Sillä MINÄ tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää.
        --- niinpä niin--- lihaan ei voi turvautua. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteutumiseen ei;;; tämä on fakta. Siksi se pelastus on Jumalan työtä.
        Pyhän Hengen työ - että Kristusta seuraten, sydän on Hengessä toteuttamassa Herran tahtoa, koska sen tahdon päämäärä on rakkaus. Jumalan lain päämäärä on se rakkaus. - kirjoitusten mukaan.

        Rom 7:22 sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin,
        eikös sanota kukin Halleluja! Tuollainen opettaja pannaan sydämeen.

        Ja joka hieman karseeraa vielä asiaa, luetaan Room 12:2
        Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, ----tutkiaksenne--- , mikä ON Jumalan TAHTO, mikä hyvää ja mikä otollista ja täydellistä.

        Tähän on hyvä ottaa tämän ajan henki, mikä pyrkii eri kirkkokuntiin opettamaan harhaa. Se jopa vaaditaan ns. rakkauden nimissä, ajatelkaa mikä se on, !??

        Siis on olemassa Herran huoneessa Hänen lakinsa. Se on joidenkin sydämis


      • lain.oikea.käyttö2

        jatkan. palsta loppui.
        Siis on olemassa Herran huoneessa Hänen lakinsa, joidenkin sydämissä se on.
        Mutta ei kaikkien. Hapate, pyrkii hapattamaan ja vesittämään Jumalan tahdon.
        Siksi kansa ei tiedä, mitä tehdä.

        Se tässä mietityttää, kun vanhanliiton, siis varjolain aikana tehtiin syntiä ja väärin, Jumala joutui kansaansa kurittamaan vieraitten voimien kautta, että he palaisivat paikalleen. Tämä eksymys on myös varjokuvaa meillekin jotka elämme lopun aikaa.

        Onko meidän odotuksissa jotain vastaava - kansan Sanaa vastaan niskoittelun takia.
        Sillä jopa piispat ovat eksyneet. Monet kirkonmiehet, sillä he eivät ole seisoneet muurinaukossa.

        Toivottavasti ei tule VOI- huutoa kansaamme kohtaan, sillä voi - huuto on tuomion huuto.


      • Biblepost kirjoitti:

        Taas kirjoitit valheita. Sanassa on kirjoitettu: Täten kyllä entinen säädös kumotaan, koska se oli voimaton ja hyödytön. entisestä säädöksestä puhutaan menneessä aikamuodossa. On myös kirjoitettu: tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, eikö tämä ole selkeä ja yksiselitteinen Sanan paikka?
        Voisitko hankkia oman Raamatun, niin ettei tarvitsisi olla kirkkoisien ja adventistien oppien varassa?

        Biblepostille, lainaan ylempää:

        >> Jos laki, kymmenenkäskyn laki olisi kumottu, eihän meillä olisi syntiäkään, mitä tarvittaisiin sovittaa, siksi väitteesi on mahdoton. <<

        Ymmärrätkö? Jos laki on kumottu, silloin Jeesus kuoli turhaan ristillä, ei olisi mitään syntiä joka pitäisi sovittaa. Vaan Jeesus itse sanoo ettei tullut kumoamaan lakia. Jeremian mukaan uudessa liitossa laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Missään kohtaa Raamattua ei sanota että laki on kumottu. Sinä lainaat ja vääristelet kirjoituksia kuin itse paholainen.


      • Biblepost
        Kristitty.net kirjoitti:

        Biblepostille, lainaan ylempää:

        >> Jos laki, kymmenenkäskyn laki olisi kumottu, eihän meillä olisi syntiäkään, mitä tarvittaisiin sovittaa, siksi väitteesi on mahdoton. <<

        Ymmärrätkö? Jos laki on kumottu, silloin Jeesus kuoli turhaan ristillä, ei olisi mitään syntiä joka pitäisi sovittaa. Vaan Jeesus itse sanoo ettei tullut kumoamaan lakia. Jeremian mukaan uudessa liitossa laki kirjoitetaan meidän sydämiimme. Missään kohtaa Raamattua ei sanota että laki on kumottu. Sinä lainaat ja vääristelet kirjoituksia kuin itse paholainen.

        Etkö osaa muuta kuin valehdella ja kieroilla? Pysytkö kirjoittamaan yhtään kommenttia ilman valheita? Et usko Jumalan Sanaa, ja olet ulkopuolella Jumalan lupausten.
        Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään, Sitten kun Jeesus oli täyttänyt kaikki Lain pienimmätkin piirrot, niin Laki kumottiin. Laki on tallella, niin että sitten voi katsoa ja tarkistaa että Jeesus täytti koko Lain.
        Raamatun mukaan Mooseksen Laki kumottiin ja alkoi Uusi Liitto. Ainoa synti mikä jäi jäljelle on se ettei ota vastaan Jumalan sovitusta ja Pelastajaa, Jeesusta.
        ETKÖ EDES YMMÄRRÄ TAVALLISTA, SUOMENKIELISTÄ TEKSTIÄ???


      • Biblepost kirjoitti:

        Etkö osaa muuta kuin valehdella ja kieroilla? Pysytkö kirjoittamaan yhtään kommenttia ilman valheita? Et usko Jumalan Sanaa, ja olet ulkopuolella Jumalan lupausten.
        Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään, Sitten kun Jeesus oli täyttänyt kaikki Lain pienimmätkin piirrot, niin Laki kumottiin. Laki on tallella, niin että sitten voi katsoa ja tarkistaa että Jeesus täytti koko Lain.
        Raamatun mukaan Mooseksen Laki kumottiin ja alkoi Uusi Liitto. Ainoa synti mikä jäi jäljelle on se ettei ota vastaan Jumalan sovitusta ja Pelastajaa, Jeesusta.
        ETKÖ EDES YMMÄRRÄ TAVALLISTA, SUOMENKIELISTÄ TEKSTIÄ???

        >> Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään, Sitten kun Jeesus oli täyttänyt kaikki Lain pienimmätkin piirrot, niin Laki kumottiin. <<

        Vaan kun Jeesus itse sanoo että hän ei tullut kumoamaan lakia! Kuinka voit väittää jotain noin älytöntä? Sanomasi on täydessä ristiriidassa sen kanssa mitä Jeesus sanoo:

        ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.” (Mt. 5:17-19)

        >> Raamatun mukaan Mooseksen Laki kumottiin ja alkoi Uusi Liitto. <<

        Raamatussa ei missään kohtaa sanota että Mooseksen laki kumottiin! Uudessa liitossa Jeremian mukaan laki kirjoitetaan sydämiimme, eli se on edelleen voimassa:

        ”Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.” (Jer. 31:33)

        ”Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen, niin että he vaeltavat minun lakieni mukaan ja noudattavat minun säädöksiäni ja toimivat niiden mukaan ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa.” (Hes. 11:19-20)

        >> Ainoa synti mikä jäi jäljelle on se ettei ota vastaan Jumalan sovitusta ja Pelastajaa, Jeesusta. <<

        Ainoastaan se että ei usko Jeesukseen on mielestäsi syntiä?!? Saa siis tappaa, varastaa ja tehdä huorin, niinkö? Olet täysin pihalla, rakas Biblepost!


      • Biblepost kirjoitti:

        Etkö osaa muuta kuin valehdella ja kieroilla? Pysytkö kirjoittamaan yhtään kommenttia ilman valheita? Et usko Jumalan Sanaa, ja olet ulkopuolella Jumalan lupausten.
        Jeesus ei tullut lakia kumoamaan vaan täyttämään, Sitten kun Jeesus oli täyttänyt kaikki Lain pienimmätkin piirrot, niin Laki kumottiin. Laki on tallella, niin että sitten voi katsoa ja tarkistaa että Jeesus täytti koko Lain.
        Raamatun mukaan Mooseksen Laki kumottiin ja alkoi Uusi Liitto. Ainoa synti mikä jäi jäljelle on se ettei ota vastaan Jumalan sovitusta ja Pelastajaa, Jeesusta.
        ETKÖ EDES YMMÄRRÄ TAVALLISTA, SUOMENKIELISTÄ TEKSTIÄ???

        >> Ainoa synti mikä jäi jäljelle on se ettei ota vastaan Jumalan sovitusta ja Pelastajaa, Jeesusta. <<

        1. Joh 3:4 ”Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus.”

        Huomaa että Johanneksen mukaan se että rikkoo Mooseksen lakia on syntiä. Että ei usko Jeesukseen ei ole ainoa synti.

        Olet Biblepost täysi antinomisti ja täten täysin harhaoppinen. Sinun opetuksesi mukaan ei ole olemassa lakia eikä syntiä, jolloin Jeesuksen sovitustyö on täysin turha.


    • kuinkaskäyneekään

      Mitenkäs minun käy, kun minä en koskaan pysty täyttämään Jumalan tahtoa?
      Onko Jeesus turhaan kuollut minun tähteni, koska minusta ei tullutkaan pyhää, vaan olen edelleen syntinen?
      Kuitenkin minä turvaan Jeesuksen sovintovereen, eikö se ole sovittanut kaikki minun syntini?
      Miksi Jeesus usein puhuttelee minua; 'rakas lapseni', onko se totta, mitä hän sanoo?
      Välillä hän vielä jatkaa: 'ole turvallisella mielellä, sinun syntisi on sovitettu ja anteeksi annettu.'

    • Biblepost

      kuinkaskäyneekään, jos on totta mitä kirjoitit, niin olet uudesti syntynyt Jumalan lapsi, ja sinun käy hyvin.

    • lopetetetett

      Kannattaa omaksua alkuperäisen Jumaluskon joka uskoo yhteen Jumalaan joka hallitsee maailmaa, loi sen ja antoi käskyt jotka ovat vieläkin voimassa.
      Ei kannata uskoa ihmisjumaliin tai sununtainpyhitykseen eikä käskyjen mitätöintiin. Nuo edelliset ovat aina johtaneet rappioon, ahneuteen , murhiin, raiskauksiin jne.
      Eräs älytön saarnaaja TV 7ssa väitti vain pyhän hengen pilkan olevan anteeksiantamaton teko ja kaikki muut mm.kansanmurha ovat soviteltavissa.
      Hänkö itse antaa kansanmurhan anteeksi? vai jeesus/ Jumala?
      Nyt yritetään pestä katolisen kirkon kidutuksia ja murhia puhtaaksi ja heidän jälkeisen hullun munkin lutherin tekemiä kansanmurhia ja uskonnon varjolla tehtyihin kehoituksiin murhata kanssaihmisiä ja kieltää juutalaisen kansan uskonnonharjoitus kokonaan.
      Armahtaako TV7n saarnaaja Hitlerin ja Stalinin kansanmurhat suoralta kädeltä? varmasti jos ne tehtäisiin kristiuskon puolesta. Sairasta satanismia.

      • lopetetetett

        Juuri näin Luther käski murhaamaan ja vainoamaan kansaihmisiään. Häntä myös suurena pidetään vaikka jatkoi epäjumalanpalvelustaan.Epäpyhä poliitikko hän oli.


      • lopetetetett kirjoitti:

        Juuri näin Luther käski murhaamaan ja vainoamaan kansaihmisiään. Häntä myös suurena pidetään vaikka jatkoi epäjumalanpalvelustaan.Epäpyhä poliitikko hän oli.

        Varo mitä sanot Lutherista, suuresta uskonpuhdistajasta, oppi-isästämme ja kunnioitetusta tohtorista.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1675
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1545
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1444
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      46
      1411
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1333
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1278
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      10
      1153
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe