Eikö jumala olekkaan kaikkivoipa?

miesuskonnot

Eikö jumalalla olekkaan yliluonnollisia kykyjä? Miksi pitää rukoilla jos jumala kuitenkin tietää kaiken ja näkee suoraan ihmisen sisälle? Joku tosiuskovainen voisi myös vastata miksi pedofiiliraiskaaja pääsee taivaaseen kun rukoilee mutta elämänsä ketään satuttamatta elänyt ateisti ei pääse?

22

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brina

      Kysymyksistäsi päätellen ajattelet lähinnä kristinuskon jumalaa, eräänlaista superolentoa joka hallitsee ja vallitsee ihmisiä milloin antaen hyvää, milloin päinvastaista. Näkemys, johon itse uskon tämänhetkisen tietoisuuteni mukaisesti on se, että Jumala on kaikkiallinen ja siis kaiken olemassaolon ja ilmentyneen maailmankaikkeuden alkusyy ja seuraus, niin luonnollisen (meidän näkökannastamme) kuin yliluonnollisen (jota emme osaa vielä selittää) lähde. Kun tämän ymmärtää, niin silloin mitään ei voi olla Jumalan/jumaluuden ulkopuolella ja se on myös sinussa kuin kaikessa muussakin.
      Tämä jumaluutemme (sielu-henki-puolemme) on meissä sisimmässämme tunteena ja tietoisuutena; mitä pitemmälle olemme päässeet tietoisuudessamme, sen selvemmin voimme itse käyttää omia "yliluonnollisia" (kaikki on joka tapauksessa loppujen lopuksi "luonnollista") kykyjämme. Kun rukoilemme, sisimpämme ("korkeampi itse", jumaluutemme) on se joka kuuntelee meitä ja antaa sen mitä olemme valmiit ottamaan vastaan (säättä ns. vapaan tahdon laki, joka on suhteellinen tietoisuuden tasoon).

      Vaikka en kuulukaan ns. tosiuskovaisiin, koska en kuulu mihinkään uskontoon, niin vastaan omalla tavallani myös viimeiseen kysymykseesi. Jokainen meistä on tehnyt "syntiä" eli siis toiminut väärin tavalla tai toisella. Jos meitä tuomittaisiin uskovaisten mittojen mukaisesti, niin taivas olisi tyhjä ;). Oikeasti vain me itse tuomitsemme itsemme kuolemamme jälkeen uskomustemme mukaisesti.... ja yleensä haluamme palata takaisin mahdollisimman pian....monesta syystä. Taivaspaikkaamme (on sekin väliaikainen, kunnes saavutamme vähintään kristustietoisuuden ja siihen taitaa olla vielä aikaa useiden elämien verran noin yleisesti) ei vaikuta tekomme tai rukouksemme eikä uskontonäkemyksemme, koska vain sillä on merkitystä miten olemme toimineet elämässämme eli olemmeko oppineet rakastamaan itseämme, kanssaihmisiä, luontoa eli siis kaikkea mitä On!
      Siis lyhyesti; miten paljon meistä löytyy Rakkautta, vai onko vielä pelko (viha, kauna, itsekkyys yms) elämämme perusvoimana.

    • Jos Jumalan pitäisi puuttua maailman menoon ylivoimaisilla kyvyillä eikö hän silloin myöntäisi että aiempi tilanne on jotenkin korjattava tai siinä on jotain virheitä. Näinolen hän olisi epäonnistunut luomistyössään.

      • HuutavaVääryys

        Kerro kiltti aloittaja-hyvä, mistä sait päähäsi, että joku pedofiili-raiskaaja olisi päässyt Taivaaseen? Oletko kenties nähnyt itse jotain, että joku sellainen on muka sinne päässyt? Voisitko kuvailla tätä tiettyä henkilöä, miltä hän on näyttänyt? Mitä hän siellä ehkä kenties teki/sai aikaan, tai mitä hälle siellä tehtiin/tapahtui?

        Kerro ihminen, rakas, koska nyt täytyy paljastaa nääs Jumalien ja Jeesusten ja lastensa touhut, aikaansaannokset. Et riko siinä mitään tai ketään vastaan, kun ilmoitat, minkä näköisen ihmisen siellä Taivaassa olet nähnyt ja mitä hän joko teki siellä muka tai mitä hälle tehtiin.

        Pyydän, ihmisten pelastukseksi, vastauksesi tähän asiaan on erittäin kallisarvoinen, aarrteitakin tärkeämpi. Ole kiltti ja vastaa kysymykseeni, niin pelastat, säästät itseäsikin erittäin paljon paljolta! Tässä on kyseessä HUUTAVA Vääryys, JOTA (ja kaikkea muutakin rikosta) Jumalat ja Jeesukset lapsineen siellä tekevät, niin Taivaassa kuin Maan päällä!

        Pyydän vastaustasi, sillä asialla on KIIRE!


      • Eikös tuolla kristinuskonharhan epäjumalalla ole cv jossa hän joutuu epäonnistumisensa hukuttamaan?

        Enemmän tuntuu tunaroinnin historialta tuo raamatun kuvaama epäjumala.


    • MEläjä

      Aloittajalle sanoisin että elämämme fyysinen elämä on kokemus. Katso mitä täällä tapahtuu, maita ja kaupunkeja hävitetään välittämättä ihmisuhreista tai luonnosta, eläimistä?
      Jos Jumala tai miksi sitä nyt kutsutaan olisi puuttunut asioihin, tietenkään tällaisia jatkuvia kriisejä ei olisi.
      Eli nämä ovat vaikeita käsittää, jos ja kun aina on opetettu rukoilemaan ja saamaan apua siittä?
      Voidaanko sanoa että elämme karman lain alaisina, johon Jumala ei puutu?
      Eikö Jeesuksenkin kerrota sanoneen jotenkin tähän tyyliin että 'valtani ei ole tästä maailmasta'?

      Mielestäni kaikkein helpoin tapa on tunnustaa se tosiasia, että itseä muuttamalla voisimme saada vastauksen rukouksiin ja todellista muutosta ja avartumista.
      Vaikka maailman meno on suurelta osin sekaisin, silti avainkysymys on oman itsen kehittäminen henkisellä tasolla, ei totisesti ole helppoa mutta siinä on mielestäni tie?

      • pashaa

        Retardi uskovaisten henkinen taso on jäänyt niin alhaalle, että itsensä kehittämisestä
        ei ole mitään apua.


    • Tarkoitukseni on antaa näkökulmaa, joka tuli itselleni kysymyksistäsi mieleeni. Toivon, että se mahdollisesti voisi auttaa antamaan jonkunlaista vastausta kysymyksiisi. Pyydän, että ymmärrät, että minä en ole kaikkitietävä, vaan kerron asioita, joiden toivon auttavan sinua.

      Käsitykseni mukaan Pyhän Raamatun Jumala haluaa että ihmiset, jotka haluavat lähemmäs Häntä etsisivät Häntä, ja Hänen tahtoaan.

      Jumala on kyllä kaikkitietävä, ja Hän kyllä tietää senkin mitä ihmiset tarvitsevat, ennenkuin he edes rukoilevat Hänelle. Jumala haluaa myös rakentaa henkilökohtaisen suhteen seuraajiensa kanssa, ja rukoilu itsessään voi auttaa tämän suhteen rakentamisessa.

      Tuo asia että ketä pääsee Taivaaseen on Jumalan asia, joten siihen en ota kantaa esim. yksilötasolla, mutta mikä saattaisi auttaa näkemään, miten Taivaaseen pääsy ihmisille on mahdollista, niin siitä voisin kertoa jotain.

      Ensinäkään pelkkä rukous itsessään on vain rukous, eikä itsessään pelasta ketään, vaan Pyhän Raamatun mukaan Jeesus Kristus pelastaa.

      Ateisti ei tietääkseni usko Jumalaan(kertokaa jos olen väärässä), ja Pyhässä Raamatussa sanotaan, että kukaan ei voi päästä Isän luo(Hän asuu Taivaassa), paitsi ainoastaan Hänen Poikansa eli Jeesuksen Kristuksen kautta. Jeesus Kristus sanoo myös itse, että Hän on Tie, Totuus, ja Elämä.

      Eli kun ihminen on tehnyt syntiä(niinkuin tällä hetkellä kaikki ihmiset ovat, jotka ovat elossa. Jeesus Kristus tuli Taivaasta tänne maailmaan lihaksi ja vereksi eli Jumala tuli ihmisten keskelle ihmiseksi, ja Hän on ainut mies, ketä on koskaan elänyt täällä maailmassa ilman, että tekee syntiä, ja kärsi ja kuoli ihmisten syntien takia, että ihmiset saattaisivat voida pelastua hänen kauttaan, synnittömyys teki Hänestä sopivan sovitusuhrin), ja ihminen haluaa oikeasti pelastua, niin ensin hänen tulisi uskoa Jeesukseen Kristukseen, ja että Hän voi pelastaa syntisen, ja antaa synnit anteeksi, ja ymmärtää mistä syntinen pelastuu=siitä että syntisen sielu fyysisen kuoleman jälkeen ei mene helvettiin. Toiseksi syntisen tulisi oikeasti kääntyä synneistään, ja pyytää anteeksi antoa Jeesuksen Kristukselta. Tulee myös antaa elämänsä Jeesukselle Kristukselle, ja tulla Hänen seuraajakseen, ja tekemällä parannuksen elämässään, ja muuttamalla elämäänsä, niin että kääntyy synneistään, ja että noudattaa Jeesuksen Kristuksen käskyjä, ja tottelee Häntä. Sillä tavalla olen itse ymmärtänyt, että ihminen voi pelastua.

      En tiedä millä mielellä ja tarkoituksella kysyit kysymyksesi, ja se olisi mielenkiintoista tietää, mutta kiitän silti, että sain vastata sinulle.

      • Jeesukselle ei kelpaa, jos ei vihaa isää ja äitiä, siskoja ja veljiä, vaimoa ja lapsia, jopa omaa elämäänsä, joten jeesukselle kelpaaminen ei ole hyvä idea, jos haluamme uskoa Rauhan Jumalaan.
        Minä uskon Rauhaan.
        Autuaita ovat rauhan tekijät, heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.

        "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maailmaan, ei sanon minä, en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan eripuraa ja miekan. " jeesus

        Kuulostaa Rauhan Jumalan vastustajalta.


    • MEläjä

      Yksikö elämä ja siinä kaikki?
      Miten selittää eri pituiset elämät ajassa, kokemuksien kirjot?

      • MEläjä

        Tuo yllämainittu on minulle ylipääsemätön oivallettava, elikkä jos on vain tämä yksi ja ainut elämä, miten sen perusteella tapahtuu erotus jyvät akanoista?
        Kuolee pikkulapsena, syntyy rikkaaseen perheeseen, rutiköyhään perheeseen, kuolee nälkään, janoon ym ym??


    • "Eikö jumalalla olekkaan yliluonnollisia kykyjä? Miksi pitää rukoilla jos jumala kuitenkin tietää kaiken ja näkee suoraan ihmisen sisälle? Joku tosiuskovainen voisi myös vastata miksi pedofiiliraiskaaja pääsee taivaaseen kun rukoilee mutta elämänsä ketään satuttamatta elänyt ateisti ei pääse?"

      Totta kai Jumalalla on yliluonnollisia kykyjä, mutta Hän on myös "herrasmies" eikä väkisin anna ihmiselle mitään, ellei ihminen itse pyydä. Mm siksi pitää rukoilla.
      Jumala ei myöskään vie ketään väkisin taivaaseen vastoin asianomaisen omaa tahtoa. Siksi ateisti ei voi päästä taivaaseen. Hän on itse antanut Jumalalle "porttikiellon" puuttua hänen elämäänsä.

      • Herrasmies ei katso päältä kun pedofiiliraiskaaja tekee tekojaan.


    • typerät

      Jumala on kaiken luonut ja on kaiken tietävä. Jumala on luonut maanjäristykset, tulvat maanvyöryt, hirmumyrskyt, nälänhädän, sairaudet, sodat, kidutukset jne. Mitähän hyvää ja tarpeellista se on luonut.Oikeasti ei ihmiset ja muut eläimet ole tarpeellisia maapallolle, eikä tuollaisella kaikkivoivalle itseään rakastavalle narsistille Täytyy todeta, että kyllä se jumala on epäonnistunut kaikkivoipaisuudessaan ja itserakkaudessaan täydellisesti. Sen täytyy kurittaa kaiken aikaa itse vialliseksi luomiaan olentoja.
      Jos se olisi kaikkitietävä ja kaikkivoipa, miksi se ei korjaa virheitään sekä poista kaikkea pahaa ja voisihan se tietysti lopettaa tuon kehitysaluella esiintyvän liikakansoituksen. Ei sen luoma pallo pysty elättämään tätäkään määrää ihmisiä.

      • Brina

        MInä "typerä" kirjoitin jo tuolla alussa keskustelun aloittajalle, mutta jatkan oman näkemykseni mukaan vielä yllä olevaan kommenttiin näin:
        " Jumala on kaiken luonut ja on kaiken tietävä"....ja luo/ilmentää joka hetki "olevaksi" eli siis itsekunkin kautta koettavaksi kaikkea mitä on, niitä elämän eri puolia, joita kukin kokee oman tietoisuutensa tason (ymmärryksensä) sallimissa rajoissa.

        " ...miksi se ei korjaa virheitään sekä poista kaikkea pahaa ..."
        Jumala on mukana maailman olemassaolossa koko ajan (oikeammin ajattomuudessa, ikuisessa nyt-hetkessä), siis kaikkessa mitä on ja tapahtuu elämässä; kukaan eikä mikään voi olla Siitä riippumaton tai Siitä poissa. Siksi Jumala on tietoinen kaikesta sallien meille kokemuksemme vapaan tahtomme mukaisesti (joka on sielutasollinen, tietoisella mielellä vain osavaikutus).

        Pahankin kokemisella on tarkoituksensa. Elämme kaksinaisuudessa eli kaikessa on kaksi vastakkaista puolta. Riippuu itsekustakin mille puolelle asettuu rakkaus (ilo)-pelko (viha)-kokemusjanallaan ihan jokapäiväisessä elämässään. Vielä edelleenkin monen ihmisen on koettava jotain todella suurta kärsimystä, jotta alkaisi todella etsimään kaipaamaansa hyvää eli todellista Rakkautta/Iloa elämäänsä. Jo lukemattomien elämien ajan olemme hakeutuneet lähinnä pelko-vihä-kärsimys- kokemuksiin, koska emme ole ymmärtäneet emmekä ottaneet todesta esimerkiksi suuren mestarimme Jeshuan (Jeesuksen) opetuksia kuten "rakasta herraa, sinun jumalaasi (eli sinussa olevaa jumaluuttasi) ja siksi kaikkia muitakin"...?

        Pieni lisä vielä tuon "vapaan tahdon laista". Sen ymmärtäminen ei vain ole läheskään kaikille selvää ja siksi luulemme (ja meitä on johdettu uskomaan niin uskontojemme taholta) jonkun "ylimaallisen voiman" aiheuttavan kaiken havaitsemamme ja kokemamme pahan. Kuitenkin me itse olemme "syyllisiä" kärsimyksiimme eli vetäneet niitä puoleemme uskomuksillamme, sanoillamme ja teoillamme.
        Jossakin vaiheessa kaikki tämänkin ihmiskunnan "hyvän ja pahan tiedon puun" kokeminen kuitenkin loppuu"...ja elämä alkaa taas "alusta"...ehkä myös tällä maapallolla? Tällä hetkellä ainakin äitimaa ravistelee kovasti "nahkojaan"!


      • eiomillavoimilla
        Brina kirjoitti:

        MInä "typerä" kirjoitin jo tuolla alussa keskustelun aloittajalle, mutta jatkan oman näkemykseni mukaan vielä yllä olevaan kommenttiin näin:
        " Jumala on kaiken luonut ja on kaiken tietävä"....ja luo/ilmentää joka hetki "olevaksi" eli siis itsekunkin kautta koettavaksi kaikkea mitä on, niitä elämän eri puolia, joita kukin kokee oman tietoisuutensa tason (ymmärryksensä) sallimissa rajoissa.

        " ...miksi se ei korjaa virheitään sekä poista kaikkea pahaa ..."
        Jumala on mukana maailman olemassaolossa koko ajan (oikeammin ajattomuudessa, ikuisessa nyt-hetkessä), siis kaikkessa mitä on ja tapahtuu elämässä; kukaan eikä mikään voi olla Siitä riippumaton tai Siitä poissa. Siksi Jumala on tietoinen kaikesta sallien meille kokemuksemme vapaan tahtomme mukaisesti (joka on sielutasollinen, tietoisella mielellä vain osavaikutus).

        Pahankin kokemisella on tarkoituksensa. Elämme kaksinaisuudessa eli kaikessa on kaksi vastakkaista puolta. Riippuu itsekustakin mille puolelle asettuu rakkaus (ilo)-pelko (viha)-kokemusjanallaan ihan jokapäiväisessä elämässään. Vielä edelleenkin monen ihmisen on koettava jotain todella suurta kärsimystä, jotta alkaisi todella etsimään kaipaamaansa hyvää eli todellista Rakkautta/Iloa elämäänsä. Jo lukemattomien elämien ajan olemme hakeutuneet lähinnä pelko-vihä-kärsimys- kokemuksiin, koska emme ole ymmärtäneet emmekä ottaneet todesta esimerkiksi suuren mestarimme Jeshuan (Jeesuksen) opetuksia kuten "rakasta herraa, sinun jumalaasi (eli sinussa olevaa jumaluuttasi) ja siksi kaikkia muitakin"...?

        Pieni lisä vielä tuon "vapaan tahdon laista". Sen ymmärtäminen ei vain ole läheskään kaikille selvää ja siksi luulemme (ja meitä on johdettu uskomaan niin uskontojemme taholta) jonkun "ylimaallisen voiman" aiheuttavan kaiken havaitsemamme ja kokemamme pahan. Kuitenkin me itse olemme "syyllisiä" kärsimyksiimme eli vetäneet niitä puoleemme uskomuksillamme, sanoillamme ja teoillamme.
        Jossakin vaiheessa kaikki tämänkin ihmiskunnan "hyvän ja pahan tiedon puun" kokeminen kuitenkin loppuu"...ja elämä alkaa taas "alusta"...ehkä myös tällä maapallolla? Tällä hetkellä ainakin äitimaa ravistelee kovasti "nahkojaan"!

        Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa voiman.


    • uskovaisetonsairaita

      Sen jumalan on uskovaiset keksineet selittämään sairaita tekojaan.

    • Käykääntymässä

      Pedarit harjoittivat kikyjään ja jatkavat.

    • 12___13

      "Eikö jumalalla olekkaan yliluonnollisia kykyjä? Miksi pitää rukoilla jos jumala kuitenkin tietää kaiken ja näkee suoraan ihmisen sisälle?"

      Niinpä, rukous saattaakin olla enemmän ihmisen omaksi eduksi, ei Jumalan eduksi. Rukouksessa voi kiittää Jumalaa, tai antaa elämänsä Jumalan käsiin. Se on vähän kuin suostumuksen antaminen Jumalalle, jotta jumala voi toimia ihmisen elämässä.

      "Joku tosiuskovainen voisi myös vastata miksi pedofiiliraiskaaja pääsee taivaaseen kun rukoilee mutta elämänsä ketään satuttamatta elänyt ateisti ei pääse?"

      Mistä tiedät?

      Minä en tiedä muuta kuin sen, että Raamatun mukaan ikuinen elämä on vanhurskaille.

      "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
      Mat. 25:46

      Kun ihminen on tullut vanhurskaaksi, hän tahtoo tehdä oikein, koska ymmärtää sen olevan hyvä.

      Ikuinen elämä ei siis ole palkinto teoista, vaan lahja niille, jotka ovat oikeamielisiä. Oikeamieliset käyttävät sen elämän hyvin ja siksi ovat lahjan arvoisia.

      Jos pedofiiliraiskaaja ei ole tullut oikeamieliseksi ja siis lopeta vääryyden tekemistä, ei hän minun ymmärtääkseni ole saamassa ikuista elämää.

      Ja toisaalta, on vaikea nähdä miten henkilö joka sanoo, ettei Jumalaa ole, olisi oikeamielinen, ymmärtäisi asioita korkealla tasolla.

    • kunhanjorisen

      Aloittaja näkee ihmisen sisälle ja sieltäkäsin tietää mitä Jumala tuosta päättelee, eli hän tietä myös Jumalan ajatukset
      Kummastuttaa miten noin tietäväinen kyselee täällä suomi24 pastoilla, minun tietoni ei riitä vastaamaan...

    • MEläjä

      Tässä 'nimitellään' ihan suotta, sillä karman laki eli syyn ja seurauksien laki ON ja pysyy.
      Kun jätämme fyysisen vaatteen ja erkaannumme tästä maailmasta, puemme päälleemme astraalimaalimaan sopivan asusteen....astraaliaineesta ja välivaiheessa käymme 'muistelot' menneestä elämästä....kiirastuli on paikka ja aika jossa oma itse käy lävitse tekemänsä hyvyydet ja väädyydet.....toki aina rajallisesti mutta on kehityskululle välttämätön.
      Lapsena fyysisen maailman jättänyt kokee ns. kiirastulen helppona, koska ei ole ehtinyt kerryttää negatiivista karmaa.....että näin kehdosta hautaan?

      • perimäratkaisee

        Mitä teit ennen syntymää. Sairaan lapset jatkaa sairaan tekoja.


      • MEläjä

        Perimällä on oma merkityksensä, mutta pitää muistaa että lapsi syntyy ja valitsee ne 'perimät'?
        Kaikilla tänne syntyvillä on omat tarpeensa ja sen mukaan mennään, jokainen sielu taikka minä on yksilö ja valitsee itselleen tarpeitaan vastaavat vanhemmat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe