Nainen, Muistatko miten

Masennuksen_kasvualusta

masennukset sulle syntyivät?

Oot aina kätkenyt pahaa oloa sisääs ja kääntänyt sen ittees. Viha ja paha olo on korventanut sut.

Muistatko kun noin itte kerroit sen menneen?

Älä sulkeudu. Se on sulle myrkkyä.
Sun pitää puhua siitä mitä mietit.

Älä kasvata ja kastele taas sitä masennuksen tainta.

55

822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jooppeli

      Suollan tänne aina kaiken.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Ei näytä olevan apua jos olet hän.
        Älä sulkeudu. Muuten häviät sen taistelun ton masennuksen kans.

        Haluukko sä selvitä? Silloin sun täytyy muuttaa tota sun luontaista tapaas sulkeutua hiljaisuuteen!

        Lopeta se hautominen kun se on just se masennukses lannoite!

        Annatko se tän alkaa alusta taas???


      • Eimasennanyt
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Ei näytä olevan apua jos olet hän.
        Älä sulkeudu. Muuten häviät sen taistelun ton masennuksen kans.

        Haluukko sä selvitä? Silloin sun täytyy muuttaa tota sun luontaista tapaas sulkeutua hiljaisuuteen!

        Lopeta se hautominen kun se on just se masennukses lannoite!

        Annatko se tän alkaa alusta taas???

        Suollan silloin kun on tarvetta.


      • Masennukses_kasvualusta
        Eimasennanyt kirjoitti:

        Suollan silloin kun on tarvetta.

        Onko sulla nyt ajatuksia ittes vahingoittamisen suuntaan?
        Jos on. Oot hautonu liikaa ja ny se pitää jo pysäyttää. Jos sä et pysty siihe ni muiden on tehtävä se ja puututtava tohon ennen ku toi riistäytyy lapasesta.


      • Eimasennanyt
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Ei näytä olevan apua jos olet hän.
        Älä sulkeudu. Muuten häviät sen taistelun ton masennuksen kans.

        Haluukko sä selvitä? Silloin sun täytyy muuttaa tota sun luontaista tapaas sulkeutua hiljaisuuteen!

        Lopeta se hautominen kun se on just se masennukses lannoite!

        Annatko se tän alkaa alusta taas???

        Jos menisin jollekin puhumaan ja valittamaan näyttäisin, kuinka heikko ja lapsellinen olen. En ole kokenut paskaakaan sitä mitä jotkut ovat.


      • Masennuksen_kasvualusta

        Aivan väärä asenne. Pelasta ittes


      • Saakaihautoa
        Masennukses_kasvualusta kirjoitti:

        Onko sulla nyt ajatuksia ittes vahingoittamisen suuntaan?
        Jos on. Oot hautonu liikaa ja ny se pitää jo pysäyttää. Jos sä et pysty siihe ni muiden on tehtävä se ja puututtava tohon ennen ku toi riistäytyy lapasesta.

        Käsittelen itse omat tuntemukseni en tarvitse mennä valittamaan kenellekään. Tarpeaksi itserakas olen, että menisin itseäni vahingoittamaan.


      • Mitäväärää
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Aivan väärä asenne. Pelasta ittes

        Siinä on, että toteaa vain, että minussa ei ole mitään vikaa ja en tarvitse apua? Muut tarvitsee minua enemmän apua.


      • Masennuksen_kasvualusta
        Saakaihautoa kirjoitti:

        Käsittelen itse omat tuntemukseni en tarvitse mennä valittamaan kenellekään. Tarpeaksi itserakas olen, että menisin itseäni vahingoittamaan.

        Oot tehny niin aikaisemminkin. Edellisessä masennuksessas.
        Ihme et ees hengis selvisit


      • Niinjamontakertaa
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Oot tehny niin aikaisemminkin. Edellisessä masennuksessas.
        Ihme et ees hengis selvisit

        Minulla on tapana nostaa pää ylös ja näyttää, että minusta on johonkin. En halua olla hyödytön tunteissa velloja.


      • Masennuksen_kasvualusta
        Niinjamontakertaa kirjoitti:

        Minulla on tapana nostaa pää ylös ja näyttää, että minusta on johonkin. En halua olla hyödytön tunteissa velloja.

        Mut se nainen on semmoinen. Salaa sen välil ja siks kukaan ei tajuu ees samas talossa asuvista et mitä sil on menossa.


      • Sittenpähän
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Mut se nainen on semmoinen. Salaa sen välil ja siks kukaan ei tajuu ees samas talossa asuvista et mitä sil on menossa.

        Olen sellainen. Mitä se sinua liikuttaa. Puutu vaan omaan elämääsi.


      • Masennuksen_kasvualusta
        Sittenpähän kirjoitti:

        Olen sellainen. Mitä se sinua liikuttaa. Puutu vaan omaan elämääsi.

        Haluan stopata sun uuden sairastumisen jos sult on lähössä lapasesta taas toi


      • Hienoase
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Haluan stopata sun uuden sairastumisen jos sult on lähössä lapasesta taas toi

        Lapsesta ei ole ikinä mikään lähtenyt minulta. On paljon pahempia tapauksia olemassa. Auta heitä.


      • palstallasinuun
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Oot tehny niin aikaisemminkin. Edellisessä masennuksessas.
        Ihme et ees hengis selvisit

        Painu äijä v.ttuun jo valehtelemasta ja levittämistä mun asioita vihaan sinua ja kadun että tutustuin edes täällä


    • Masennusonkovettanut

      Ei ole ketään kelle puhua omista asioistaan, vaan kaikki on pidetty omana tietona. Vihasta olen yrittänyt pikkuhiljaa päästä eroon, en kaipaa enää sitä tunnetta, koska viha tappaa sinut pidemmän päälle.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Mietipä miten se viha päässäs on kääntynyt ?

        Pantattuna se on muuttunut itsevihaks ja oot alkanut tekeen pahaa ittelles.

        Ei siinä pahaa oo et oot itekses pohdiskeleva ja itkeskelevä mut ku se piirre tappaa sut.

        Sun on puhuttava. Paa hanttiin masennukselle ä. Älä anna sen ny alkaa alusta kun et oo viel edellisestäkään kunnolla kuivilla


    • Olennuorivittuilen

      Mulle on muut keinot käsitellä ongelmia mennyttä kuten taide ja käden taidot. Olen saanutkin oman tarinani esille siis oman tarinani. Jonka vain minä tiedän ja ne toiset osapuolet. Psykologilla käynti on auttanut näkemään ne. Se oli hiljaa ja kuunteli sekä ymmärsi. Käski jatkaa nykyistä elämää. Hyväksyä omat tunteet niinä kuin ne on eli vihaa niin vihaa. Ole nuori ja vittuile vaikka Piikikäskin.

      Se tästä puuttui et psykiatri ja psykologi ovat 2 eri asiaa.

    • Psykologioikeaoletko

      Ihan vaan tiedoksi. Masennukseen ei pelkkä puhuminen auta. Niin ja masennus ei synny noin.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Puhuminen avaa lukkiutumia etkä saa taas asioita umpisolmuun.

        Näät usein sulkeutumisen johdosta enää vaan umpikujan. Siihe on muiden puututtava jos et pysty rajaan tota


    • No.mutta.onko

      se ihan palsta psykologi toimessaan?
      Sullekko kävi noin, ja nyt haet vertaisapua palstalta?

      • Masennuksen_kasvualusta

        Oon nähny sivusta tän. Se käy aina niin äkkiä et ei kukaan ehdi apuun, ennen ku oot jo vajonnut. Salaat tilantees hyvin. Sut täytys repästä pikapikaa ylös jos toi hautominen alkaa.

        Lannoitat, hoivaat ja kastelet suurella rakkaudella tota masennuksen kasvumaata itekses.
        Siihen on puututtava ulkoapäin jos et saa tota hallintaas takas itte


      • Masennuksen_kasvualusta

        Sen tiän et sul on taas vauhti menny päälle ton hautomisen kans. Sitä sä et pysty salaan. Oot sillo hiljainen ku se pääs risteilee ajatuksia. Rattaat on pyörähtäneet vauhtiin.


      • No.mutta.onko
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Sen tiän et sul on taas vauhti menny päälle ton hautomisen kans. Sitä sä et pysty salaan. Oot sillo hiljainen ku se pääs risteilee ajatuksia. Rattaat on pyörähtäneet vauhtiin.

        Illan parhaat naurut sain ;D))))))).
        Siis minuako tuolla tarkoitat?
        No en viitsi edes kertoa mitä teen ammatikseni, mutta sen vaan sanon että SINULLA on aihetta joko hakeutua jonkun ammattiauttajan pakeille, tai kokeilla itsehoitona lopettaa toisten mielialojen/mielen analysointi!


    • EiAutaSauna

      Siitä se alkoi kun oli luuhun asti raippahaavoja ja samaan syssyyn lättäjalkaa hoidettiin holivikaarituella, joka mahtui pulleroisen jalan kanssa ainoastaan Instrumentariumin harmaaseen mummelikävelykenkään.
      Sitten asia mistä on turha kiistellä; lyijykynän kärki tuossa polvessa kuormittaa niin suuresti munuaisia että stressitaso on aina tapissa! Vittu! Melanooma on levinnyt aivoihin! Särkee kuuppaa. Sori et oon ku perseeseen ammuttu karhu!
      Vittuako tässä kiistellään?

      • Halkopinontakana

        Terve ja höyhenet bensa ja viina auttaa


    • SitäSeSitOliki

      Liikaa piiskaa. Kymmenen oli minimi.

    • Masispimppi

      Olin juuri kertomassa et mun pimppu masentu joku vuosi sitten ja alkoi syömäään mm banaania ja nyt lihava

    • SairasTupa

      Oli krooninen seksin ja huolenpidon tarve. Univajetta, öisiä episodeja, rokoteautismia, kroonisia kuumetiloja, rasitussärkyjä, sydän särkynyt, mitä sitä nyt ikinä keksii.

    • Käsikädessäj

      Muistan miten puhuit antavas sydämmes puseron alle jotta saat kätesi perässä. Mutta se on sit käsi kädestä?

      • Sydämes

        Voi helvetti. Se on 1 m, ei 2 ämmää. Tun talikko!


      • Ämmänlängget

        Ämmilläkin tuntuu olevan taka ajatuksia.


    • oikeestihei

      Sinäkö neuvot minua masennuksen hoidossa :))))) älä viitti

      • Masennuksen_kasvualusta

        Masennustilasta toipumisen jälkeen potilaan hoitoa ja seurantaa on masennuksen suuren uusiutumisvaaran vuoksi jatkettava noin puolen vuoden ajan.
        Potilaille, joille on ilmaantunut jo elämänsä kolmas masennusjakso, on suositeltavaa aloittaa pitkäaikainen ylläpitohoito depressiolääkkeellä, jotta uusien masennusjaksojen puhkeaminen estyisi.

        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50023


      • Psykiatripuhuu
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Masennustilasta toipumisen jälkeen potilaan hoitoa ja seurantaa on masennuksen suuren uusiutumisvaaran vuoksi jatkettava noin puolen vuoden ajan.
        Potilaille, joille on ilmaantunut jo elämänsä kolmas masennusjakso, on suositeltavaa aloittaa pitkäaikainen ylläpitohoito depressiolääkkeellä, jotta uusien masennusjaksojen puhkeaminen estyisi.

        http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=hoi50023

        Mistä ton lääketiedon kaivoit. Kyllä ne lääkkeet saa ihan heti. Riittää ihan eka masennus.


    • Pelkäätvainsitä

      Uskot, että kuollessani tulen kummittelemaan sinulle :D olisi vähän vanhaa kaunaa mukana.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Vakavat masennustilat uusiutuvat ja kroonistuvat herkästi. Niiden kulkuun ja ennusteeseen voidaan kuitenkin aktiivisella hoidolla huomattavasti vaikuttaa. Oireiden lievittäminen onnistuu ja sairauden uusiutumista pystytään estämään, kun lääkehoito aloitetaan ajoissa ja sitä jatketaan toipumisen jälkeen riittävän pitkän ajan.

        Toistuvista masennusoireista kärsivät potilaat tai heidän läheisensä pystyvät usein tunnistamaan masennuksen esioireet ja hakeutumaan hoitoon ennen varsinaisen masennustilan kehittymistä. Hoitoon hakeutuneilla masennuksesta toipuminen kestää keskimäärin puolesta vuodesta vuoteen. Osalla masennus voi kuitenkin jälkioireineen jatkua jopa vuosia.

        Oireiden helpottuessa alkaa masennuksen toipumisvaihe. Toipuminen on täydellinen vasta, kun kaikki oireet ovat hävinneet. Masennustilan jälkeen saattaa joskus esiintyä jälkioireita, kuten muistin heikkenemistä. Masennuksen uusiutumistaipumuksen ja jäännösoireiden vuoksi lääkitystä on hyvä jatkaa riittävän pitkän aikaa (täydellisen) oireettomuuden jälkeen.

        http://masennusinfo.fi/oireet/masennuksen_kulku_ja_ennuste_vaihtelee


      • Pelkäätvainsitä
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Vakavat masennustilat uusiutuvat ja kroonistuvat herkästi. Niiden kulkuun ja ennusteeseen voidaan kuitenkin aktiivisella hoidolla huomattavasti vaikuttaa. Oireiden lievittäminen onnistuu ja sairauden uusiutumista pystytään estämään, kun lääkehoito aloitetaan ajoissa ja sitä jatketaan toipumisen jälkeen riittävän pitkän ajan.

        Toistuvista masennusoireista kärsivät potilaat tai heidän läheisensä pystyvät usein tunnistamaan masennuksen esioireet ja hakeutumaan hoitoon ennen varsinaisen masennustilan kehittymistä. Hoitoon hakeutuneilla masennuksesta toipuminen kestää keskimäärin puolesta vuodesta vuoteen. Osalla masennus voi kuitenkin jälkioireineen jatkua jopa vuosia.

        Oireiden helpottuessa alkaa masennuksen toipumisvaihe. Toipuminen on täydellinen vasta, kun kaikki oireet ovat hävinneet. Masennustilan jälkeen saattaa joskus esiintyä jälkioireita, kuten muistin heikkenemistä. Masennuksen uusiutumistaipumuksen ja jäännösoireiden vuoksi lääkitystä on hyvä jatkaa riittävän pitkän aikaa (täydellisen) oireettomuuden jälkeen.

        http://masennusinfo.fi/oireet/masennuksen_kulku_ja_ennuste_vaihtelee

        En ole masentunut. Kerron kyllä kun olen :)


    • Omavalta

      Minulla ei ole ollut edes synnytyksen jälkeistä masista. Miesten jälkeinen on varmempi veikkaus. Jos jollakin naisella on synnytyksen jälkeinen masennus eikä kiima, joka minulla oli (6 vko) piti pidättäytyä. Vaikeaa oli. Niin ylpeä olin itsestäni ja lapsestani ja roolistani.

    • rakkausasiatonmukavia

      Ei nää ole oikein järkeviä keskusteluja täällä,eikä leikin asioita.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Pidä nainen itestäs huolta. Sul oli nuoruusiän masennusta.. Tää ei oo mitää leikkiä. Tajuukko itte tätäkään:


        Joka toinen nuori sairastuu masennukseen uudelleen parin vuoden sisällä tervehtymisestä. Kahdella kolmesta masennus uusiutuu viiden vuoden sisällä.

        http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002756047.html


      • Omavalta

        Äläny. Taidatälytä jo asioita. Oot kasvanu. Voivittu. Oottetyhmiäsaaaaatanaaa....


      • Masennuksen_kasvualusta
        Omavalta kirjoitti:

        Äläny. Taidatälytä jo asioita. Oot kasvanu. Voivittu. Oottetyhmiäsaaaaatanaaa....

        Masennukseen liittyvä ongelma on sen taipumus uusiutua sitä todennäköisemmin mitä useamman masennusjakson ihminen on sairastanut. Kerran sairastettu masennus voi siis uusia, ja kerran uusinut masennus uusiutuu todennäköisemmin kuin kerran sairastettu masennus. Hoidolla tähän voidaan vaikuttaa huomattavasti.



        SYYT
        Masennusta on kutsuttu myös suremattomaksi suruksi. Ajatuksena on, että ihminen on elämässään kokenut vaikean menetyksen, mutta ei ole päässyt suremaan asiaa. Liian kivuliaana se on työnnetty pois mielestä ja masennus muodostaa ikään kuin suojan surun kokemista vastaan.


        http://www.psykoterapia.com/masennus.html


      • Masennuksen_kasvualusta

        Tää meni naiselle


      • Enmasis
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Tää meni naiselle

        Niin ja "mieheltä" naiselle? :)


      • Enmasis
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Tää meni naiselle

        Joku narsku ämmä veti herneet nenään kommentistani :D


      • Enmasis
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Masennukseen liittyvä ongelma on sen taipumus uusiutua sitä todennäköisemmin mitä useamman masennusjakson ihminen on sairastanut. Kerran sairastettu masennus voi siis uusia, ja kerran uusinut masennus uusiutuu todennäköisemmin kuin kerran sairastettu masennus. Hoidolla tähän voidaan vaikuttaa huomattavasti.



        SYYT
        Masennusta on kutsuttu myös suremattomaksi suruksi. Ajatuksena on, että ihminen on elämässään kokenut vaikean menetyksen, mutta ei ole päässyt suremaan asiaa. Liian kivuliaana se on työnnetty pois mielestä ja masennus muodostaa ikään kuin suojan surun kokemista vastaan.


        http://www.psykoterapia.com/masennus.html

        Vaikea menetys ei ollut vaan vastassa oli valehteleva narsisti ämmä ja vittuilin ja haistatin paskan eikä surettanut hänen "menetyksensä" :D


    • Onkotäämitä

      Voi veljet! Kerro millä asteella mun masennus on. Oon lähdössä pian Ruotsin ja Euroopan kautta New Yorkiin. Tiiän ettei tule yllätyksiä. Oon kyl luullut, että masennus aiheuttaa toimintakyvyn heikkenemistä, itsetuhoa, puutteita elämän suunnittelussa. Ei oikein oo noita oireita. Oon pirteä ja suunnittelen tulevaa. Hmm!?

      • Masennuksen_kasvualusta

        SYYT

        Masennustilojen taustalla on ajateltu olevan elämänhistoriallisia altistavia tekijöitä, vaikea ajanjakso elämässä ja perinnöllinen alttius. Jatkuva stressaava ja voimavarat ylittävä elämäntilanne synnyttää uupumuksen, joka voi johtaa masennukseen ilman erityisempiä elämänhistoriallisia tekijöitä. Masennuksen ei siis aina tarvitse johtua lapsuudenaikaisista traumaattisista tai vaikeista kokemuksista. Toisaalta lapsuuden- ja nuoruudenaikaiset vaikeat kokemukset altistavat masennukselle. Koulukiusaaminen, kiusaaminen päiväkodissa, vanhempien päihdeongelmat, varhaiset hylkäämiskokemukset ja muut ikävät kokemukset ovat usein masennuksen taustalla.

        http://www.psykoterapia.com/masennus.html


    • Djkktn

      Hei ap urpo, mee v.ttuun pätemästä. Sä et tiedä masennuksesta yhtään mitään.

      • Psykiatripuhuu

        Komppaan. Oon lukenut 6 vuotta läksyni. Tämä on ihan kirjatietoa. Ei mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Ap vois jatkaa omia hommiaan.


    • JulmaNainen

      Onpas masentava ketju. Ihan masentuu jo lukiessa. Hohhoijaa.

      • Masennuksen_kasvualusta

        Huolehdi et jaksat. Puhu. Itke. Huuda. Kyl me kestetään se, mut älä sulkeudu. Tiäks kun sitä me ei kestetä jos sä teet itelles jotain masennukses


      • Mikäihmeenme
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Huolehdi et jaksat. Puhu. Itke. Huuda. Kyl me kestetään se, mut älä sulkeudu. Tiäks kun sitä me ei kestetä jos sä teet itelles jotain masennukses

        Mikä me? Puhu vain omasta puolestasi.


      • JulmaNainen
        Masennuksen_kasvualusta kirjoitti:

        Huolehdi et jaksat. Puhu. Itke. Huuda. Kyl me kestetään se, mut älä sulkeudu. Tiäks kun sitä me ei kestetä jos sä teet itelles jotain masennukses

        Voi kiitos huolehtimisesta. En tietääkseni ole masentunut. Enkä usko palstadiagnooseihin. Sinä sen sijaan voisit opetella vaikka tunnistamaan sarkasmia. 😁


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3421
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      176
      1468
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1228
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1122
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      805
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      782
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      769
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      42
      750
    Aihe