Halvin humala?

viiniä111

nii mikäs ois halvin.. jollei lasketa kiljua? luulen jotta joku viinihän se ois...

11

2080

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NettoMaksajahsj

      Tukkihumala. Haet metsästä kepin ja annat mennä.

    • tehdäitseeeee

      Tehdä itse olutta tai viiniä ni ei tule paljon maksaan mutta itse lopetin valmistamisen 5 vuotta sitten kun meni läträämiseksi.
      Kaupan kaljaa ja viikossa pyrin että 24 pack riittäis nykyään. Unelma olis että joka toinen viikonloppu.

    • Kaikki itse tehty on halpaa. Kotiolut. Vahva. Prosenttisima, ns viikinkisima. Halapaa ja hyvää. Tislaamalla vahvempaa.

    • jyjkyjtk

      Kannattaa kysyä alan miehiltä, jotka osaavat sen kyllä laskea. Viron tuliaiset on edullisia. Itse tehty vielä halvempaa.

    • roletaari

      Rehumelassirankista tehty pontikka. Melassin sisältämä sokeri on alle puolet kidesokerin hinnasta ja käy hyvin.
      Korkea kolonni ja toiseen laskuun puolet vettä sekä lasku aktiivihiilen läpi poistaa suuren osan salmiakin mausta. Menee hyvin sekamehun kanssa.
      Vahvuus riippuu laitteista ja kiireestä. Käytin oman 2 x tuotokseni keulasta 2/3 otetun näytteen työpaikkani labrassa. Saivat vahvuudeksi 69%.
      Paksuun sekamehuun lantrattuna petollisen tehokasta.

      Tuttavan puutarhamarjoista tehty kotiviinikin on halpaa. Riittävän suuri erä. Käyminen loppuun saakka käyntiastiassa ja kirkastuminen siinä vaativat aikansa joka riippuu myös olosuhteista.

    • halvinulkomailta

      Anoppi valmistaa kotiviiniä päiväkodin aroniapensaan marjoista ja muista ilmaisista, mitkä vaan lähtee käymään. Tymäkkää tavaraa, ei paljoa viitsi lähteä auton kanssa liikenteeseen hölmöilemään, jos niitä anopin litkuja juo.
      Kaveri keitteli monet vuodet pontikkaa mehiläisille tarkoitetusta sokerista, halpaa ja puhdasta, ei mitään melassin ongelmia. Ongelmia tuli, kun asiakaspiiri laajeni ja virkavallan pelon vuoksi piti ajaa tuotantolaitos alas nopeasti.
      Vaan jos ihan laillisesti haluaa halpaa alkoholia, niin vielä Virosta löytyy (varastoissa olevaa) ja Latviasta, jossa verotus on alhainen. Saa tuoda laillisesti OMAAN käyttöön melkoisen paljon kerralla, joten miksi riskeerata jonkun pontikan kanssa. Pontikan keitto on muutenkin niin tarkkaa puuhaa, että alan ammattilaisetkin nostaa kädet pystyyn ja antaa Altian hoidella keittämiset, maustavat sitten itse ne pontikat itse Alkon hyllyyn. Vai onko enään pontikkaa edes Alkossa? http://app.kauppalehti.fi/uutiset/viinanpoltto-oli-onneton-bisnes---kiteelainen-pontikkakeskus-konkurssiin/M59Z8fRH/luetuimmat

      • roletaari

        Aloitin ponun keiton 70-luvun alun Alkon lakon vuoksi. Tein laitteen 5l:n painekettilasta ja kolonni oli noin 40cm korkea, lasihelmillä täytetty.
        Lopettaessani tehtailun 1988v oli laitteeni 30 litrainen, kolonni 80cm korkea keraamihelmitäytteinen. Pöntössä 3kW:n säädettävä uppovastus.

        Ok:n korkea harkkoperustus on muurattu pontikalla. Kaikki rinnetalon lattiaklinkkerit, pesuhuoneen ja kahden vessan kaakelit oli liimattu ponulla.
        Ulkovarasto ja autokatos oli valmistettu kokonaisuudessaan ponulla ( 12 l ). Vain huopakate jäi vastuulleni.
        Pahimman kurjuudenajan myin ponua kahdelle asiakkaalle 1 - 5:n litran erissä.

        Olin valmentanut eukkoni hoitamaan keittoa sekä ykkös, että myös kakkoslaskun ajaksi kunhan olin itse panostanut vehkeen.
        Rankki oli suurimmalta osin sokeripohjaista ja alkuun astia oli 60l mutta pian ryhdyin tekemään rankin 200l:n tynnyrissä.

        Kotiviinin valmistukseen minulla oli parhaimmillaan 2 x 60l ja 2 x 30l pullot.
        Jotkut kotiviinierät jalostin putkien läpi. Hulellisesti tislaten niistä tuli hyviä jo kertalaskuisina. Säilyi hedelmän aromia.


    • josrahoistatiuk

      Jos rahoista tiukkaa ja käyttää alkoholia niin itsehän oluen ja viinin kannattaa tehdä, heh pontikan valmistamista en suosittele.

    • HönöPässi

      Olut ja viini itsetehtynä ne halvimmat vissiin ovat.
      Ja niistä saa kyllä hyvää juotavaa, jos viitsii nähdä vaivaa.
      Ponu on kanssa edullista, mutta laitonta. Ja jos käry käy, niin sitten siitä tuleekin todella kallista.
      Virosta tietysti jotkin tuovat juomaa ja sieltä sitä saakin aika edulliseen kait. Muistelin joku vuosi sitten tuttavani puhuneen, et Virosta saa nelosolutta 9€/salkku ja votkaakin halvimmillaan muutaman euron litrahintaan.
      Mut jos ei itse viitsi tehtailla eikä lähteä ulkomailta hakemaan, niin Lidlistä saa jotain kaljan litkua reilu 80 sentin tölkkihintaan. Ja jotain näitä spurgujuomia, kuten Gambinaa, saa myös hyvinkin edulliseen.
      Nää viimeksi mainitut juomat ovat niille, jotka eivät piittaa mausta vaan tahtovat tulla humalaan.

    • käy lenkillä joka aamu ja ilta tulee hyvä olo ei tarvii muita päihteitä, eikä maksa mitään,

      • vichyä

        Halpaa humalaa ei ole olemassa, viina on myrkkyä! Elämä on huumetta, sinivuokkojen mainos viesti!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2696
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1796
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe