Saako nainen olla vaate- ja asustehullu?

MekotKengätJaVyöt

Haluaisin kuulla lesbojen ja bi-naisten kommentteja ongelmastani. Olen itse bi-nainen, mutta kiinnostun yleensä lesboista ja lesbot minusta. En tiedä, onko kyseessä ongelma vai ei. Joillekuille lesbotutuilleni ja yhdelle eksälle (lesbo) tämä oli ongelma ja siksi kysyn teiltä. Tämä nk. ongelmani on siis rakkauteni kauniisiin vaatteisiin, kenkiin, asusteisiin ja koruihin. Minulla on kaikkia näitä melko paljon, muttei kuitenkaan mielettömiä määriä. Pukeudun naisellisesti, mutta minulla on vaatteet myös retkeilyä ja remontointia varten. Pyrin pitämään kokoelmani hyvässä järjestyksessä, karsin pois vaattet joita en pidä, tykkään itse pestä & silittää & korjata vaatteeni. Ostan vaatteita sekä kirppareilta, halpaketjuliikkeistä että joskus vähän kalliimmistakin paikoista. En kuitenkaan törsää vaatteisiini ihan mielettömästi. Seuraan muotia, luen tekstiileihin liittyvää kirjallisuutta ja toteutan omien vaatteideni kanssa tiettyjä ismejä. Vaatteet eivät kuitenkaan ole ainoa intohimoni. Elämääni mahtuu paljon muutakin kiinnostavaa ja tahdon kiinnostua myös mahdollisen rakkaani harrastuksista. Vaateharrastukseni jaan lähinnä heteronaisten kanssa niin, että seuraan useita blogeja ja keskustelen heidän kanssaan asioista. Moniin muihin naisiin verrattuna oma vaate- ja asustekokoelmani on aika pieni ja hyvin hallittava. En myöskään ole hurahtanut kalliisiin merkkeihin. Pidän huolta, etten joudu kokoelmani kanssa taloudellisiin ongelmiin enkä myöskään säilytysongelmiin. Ongelmani on, että jo useampi lesbo on läksyttänyt minut vaateharrastukseni vuoksi. Kiinnostukseni vaatteisiin ei kuulemma ole normaalia. He ovat myös haukkuneet, että olen pelkkä vaatteiden kantotenine, enkä uskalla vaatteideni takia tehdä mitään, koska pelkään niiden likaantumista tai rikkoontumista. Minusta se ei pidä paikkaansa. On totta, että esimerkiksi korkokengillä minun ei ole yhtä helppo kävellä jossain kivikossa kuin heidän tennareillaan. Samoin varon jonkin verran sukkahousujeni rikkoontumista. Liikunta- ja retkeilyharrastuksia varten minulla on kunnon varusteet, enkä tietenkään lähde metsään korkokengissä. Olen tullut epävarmaksi vaateinnostukseni suhteen. Onko niin, ettei lesbojen joukossa oikein katsota hyvällä naisia, jotka ovat avoimen innostuneita vaatteistaan ja asusteistaan? Minä en siis kaipaa keskustelua ko. asioista, koska minulla on siihen tarkoitukseen keskusteluryhmiä. Olen vaa saanut niin paljon kritiikkiä, että olen tullut varovaiseksi ja hieman surulliseksi. Uskallanko ikinä päästää mahdollista deittiäni lähellekään vaatekaappiani? Täytyykö minun alipukeutua treffeille? Onko lesbojen ja bi-naisten joukossa naisia, jotka viittaavat kintaallaan naisensa vaateharrastuksille? Minulle on ihan samantekevää, onko kumppanini kiinnostunut vaatteista vai ei. Mahdollisen puolison vaateharrastus ei haittaisi minua lainkaan, mutta yhtä hyvin kelpaisi sellainen, joka ei ole kiinnostunut vaatteista. Tietysti toivon, että toinen pukeutuu puhtaisiin, ehjiin ja sopivan kokoisiin vaatteisiin. Tämä saattaa olla hassu keskustelunaloitus, mutta olen ihan tosissani. Olen siis sinkku, mutta haaveilen tietenkin oman rakkaan löytämisestä. Olen vaan tullut kovin epävarmaksi...

24

486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikseisais

      Saa.

      • MekotKengätJaVyöt

        Kiitos vastauksestasi :) Olen vaan kokenut, että ainakin osa lesboista on aika tuomitsevia toisin kuin esimerkiksi hetskumiehet, jotka sallivat naisiltaan paljon enemmän vaatesirkusta.


      • NäkyyLäpi

        Eli tavoitteenasi on nyt saattaa lesbot huonoon valoon, että lesbot olisivat jotenkin tuomitsevampia kuin muut ja tätä sitten voidaan hyödyntää esim. poliittisessa retoriikassa(si/nne) ja saat hyvällä mielellä haukkua lesboja tai ainakin yrität oikeuttaa itsellesi lesbojen haukkumisen Suomi24-palstan muutaman kirjoituksen pohjalta.


      • mikseisais
        MekotKengätJaVyöt kirjoitti:

        Kiitos vastauksestasi :) Olen vaan kokenut, että ainakin osa lesboista on aika tuomitsevia toisin kuin esimerkiksi hetskumiehet, jotka sallivat naisiltaan paljon enemmän vaatesirkusta.

        No jos näin todella on niin se on kyllä ikävää.


      • mikseisais

        Täällä on taas ihan hirveitä kirjoituksia. Ahdistava palsta. Pukeudu ja harrasta vaatteita niin paljon kuin haluat ja jos joku ei siitä tykkää niin imeköön paskaa.


    • YlilentäväMielikuvitus

      Aika provolta kuulostat, mutta jos vähääkään olisit tosissasi niin aika ylipinnalliselta, sairaalloisen pakkomielteiseltä, huomionkipeältä, ristiriitaiselta ja epävarmalta kuulostat. Kuulostaa jotenkin siltä, että omaisit jonkinlaisen fetissin, vaatefetissin, ikään kuin olisit rakastunut vaatteisiin ja ulkokuoreen etkä ihmisiin vähän niin kuin keisari uusissa vaatteissaan tai sitten sinulla on pakkomielle johonkin ihmiseen ja yrität olla samanlainen, luulottelet minkälainen se ihminen on, vaikka et tunne välttämättä häntä pätkääkään, ainoastaan vaatevarastot olet tonkinut ja tehnyt niiden pohjalta omat päätelmäsi. Ne päätelmät voivat olla aivan vääränlaiset riippuen sinun ylilentävästä (?) mielikuvituksesta. Mielikuvitus kun tekee useimmiten tepposet.

      Jos seuraa oikeasti haluaisit löytää niin mietipä hieman tarkemmin kummasta olet enemmän kiinnostunut ulkokullasta vai ihmisistä itsestään. Harva jaksaa olla noin ylipinnallisen, huomionkipeän ja pakkomielteisen ihmisen kanssa pidempään.

      Ehkä löytäisit hengenheimolaisia enemmän transvestiiteista, joilla on jokin seksuaalinen fetissi tietynlaisiin vaatteisiin tai kenkiin. Ja mistä tiedät, että lesbot ovat sinusta kiinnostuneita? En minä ainakaan olisi tippaakaan lesbona sinusta kiinnostunut, vaikka naisellinen olenkin.

      • Bister

        No en itse taas usko että sunkaltasesta "my way of highway"-vittupäästäkään moni on kiinnostunut tai ottaa ainakin pian hatkat kun tuota ajatusmaailmaas avaat.


      • JustLol

        Mä taas luulen että sun kaltasesta koko vartalo mulkustakaan ei kukaan kiinnostu.


      • Bister

        Oikeen Mulkku ja Lol? Hahah! Minkä ikänen sä oikeen oot? Haista pitkä paska!


      • JustLol
        Bister kirjoitti:

        Oikeen Mulkku ja Lol? Hahah! Minkä ikänen sä oikeen oot? Haista pitkä paska!

        Ei ollu sulle vaan tolle toiselle.


    • SiisTäh-

      Siis todellakin saa olla! Mikä ihmisiä vaivaa, vaikutit itseasiassa epäitsekkäältä, hyvin suvaitsevaiselta ja kaikin puolin fiksulta (ja vielä hyvin pukeutuvalta). Ja todella naiselliselta,ah! :D Jokaisellahan on joku intohimo/harrastus/mieltymys tms.Lähtisin mielelläni naiseni kanssa shoppailee ja vaikka makutuomariksi tai lahjoisin häntä jollain kivalla laukulla/asusteella jos sellainen nainen olisi :)

      • MekotKengätJaVyöt

        Byääääh... Mä ihan pikkuisen järkytyin noista tänään tulleista aiemmista viesteistä, mutta sitten nämä kolme alinta ihanaa viestiä sai tipan linssiin. Ihanaa, että joku ymmärtää, että myös vaatteet voivat olla intohimo. En todellakaan ole millään vaatetusalalla, mutta erotan pitkät ja lyhyet villa- ja puuvillakuidut kuten myös sillan ja säterin. Olen opetellut kymmenittäin tahranpoistokikkoja jne. Minä nyt vain olen vaatteista kiinnostunut. Jonkun toisen intohimo on fudis, koirat, autot, lasten kasvatus, kirjallisuus, viherkasvit, punk tai mikä vaan. Hassua kyllä, shoppailen mieluiten yksinäni (ehkä huonojen kokemusten vuoksi), mutta aina voin kokeilla yhdessä shoppailuakin. Ymmärrän hyvin, että useimmille ihmisille vaatteet ovat käytännön pakon vuoksi päällä pidettäviä tekstiilejä eikä paljon muuta. Se on mulle täysin ok. Jos kumppani haluaisi multa pukeutumisvinkkejä tai vaikkapa tekstiilin laatuun liittyviä vinkkejä, niin tietysti niitä antaisin. Voisin myös auttaa vaatehuollossa. Kaikilla meillä on vahvuuksia. Mulla voi mennä hieman enemmän aikaa aamuisin laittautumiseen, pakkaamiseen, vaatehuoltoon ja shoppailemiseen, mutta kaikillahan meillä on jokin tai joitakin aikasyöppöjä. Harrastuksiin menee aikaa. Ottaisin varmasti sut shoppailemaan kanssani ja lahjojakin rakastan, vaikla mun on vaikea ottaa niitä vastaan. Kiitos vielä kannustavasta viestistäsi.


      • IdeaaKerrakseen

        Kirjoita MekotKengätJaVyöt alias Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne vaikka tästä fiktiivinen runokokoelma? Runokokoelma vaatteista? Ai niin, mutta ethän sä ollutkaan sama ihminen;)


      • Höpsööntynyt__
        IdeaaKerrakseen kirjoitti:

        Kirjoita MekotKengätJaVyöt alias Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne vaikka tästä fiktiivinen runokokoelma? Runokokoelma vaatteista? Ai niin, mutta ethän sä ollutkaan sama ihminen;)

        En osaa kirjoittaa runoja, vaikka niitä mielelläni luen. Mekoista tykkään, mutta vaatehullu en tietääkseni ole. Ihmettelen vähän...


      • En_osaaEn_tunne
        IdeaaKerrakseen kirjoitti:

        Kirjoita MekotKengätJaVyöt alias Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne vaikka tästä fiktiivinen runokokoelma? Runokokoelma vaatteista? Ai niin, mutta ethän sä ollutkaan sama ihminen;)

        Mitenköhän mä tähän liityn? Sulla on tosiaan ideaa kerrakseen 😂


      • oksettavaa
        IdeaaKerrakseen kirjoitti:

        Kirjoita MekotKengätJaVyöt alias Höpsööntynyt alias EnOsaaEnTunne vaikka tästä fiktiivinen runokokoelma? Runokokoelma vaatteista? Ai niin, mutta ethän sä ollutkaan sama ihminen;)

        Ja epäilemättä koko lähipiiri mukana tossa kirjoittelussa.


      • AikaSäälittävää

        No, eikö olekin... Aika lapsenomaista aikuisilta ihmisiltä. Ikään kuin olisivat taantuneet henkisesti lapsen tasolle.


    • olimitäolimuttanäinon

      Olen lesbo enkä pidä nuhjuisista lesboista, kaikki elämäni naiset ovat olleet hyvin pukeutuvia, meikkaavia bi-seksuaaleja ja näin tulee olemaan jatkossakin. Jatka samaan malliin.

      • MekotKengätJaVyöt

        *Nyyh* Kiitos kannustavasta ja ymmärtäväisestä kommentistasi! Ymmärrän hyvin, että kaikki naisista pitävät naiset eivät kiinnostu minunlaisesta tyypistä. Se on ihan ok. Olen vaan tainnut viime aikoina törmätä etupäässä sellaisiin lesboihin, jotka ovat kritisoineet suhdettani vaatteisiin. Asia on ollut minulle vähän uusi, koska en tosiaan oikein tiedä, että heteromiestenkään taholtakaan tällaista vaatekritiikkiä sataisi naisilleen. Eihän niitä miehiä naistensa rääsyt varmaan pätkääkään kiinnosta, mutta tietääkseni he eivät juuri kritisoikaan ellei vaatteisiin liity todellista ongelmaa kuten taloudellisia ongelmia tai säilytystilan puutetta. Minun lesboeksistä kukaan ei muuten ole ollut huonosti pukeutuva tai nuhjuinen, mutta vaatteet eivät ole juurikaan heitä kiinnostaneet. Minusta on ollut tosi mielenkiintoista, että he eivät ole harrastaneet vaatteita tippaakaan, mutta heillä on siitä huolimatta ollut oma kiva tyylinsä. Esimerkiksi poikamainen eksäni pukeutui tosi kivasti ja yhdisteli vaatteitaan kivasti, vaikka hän suoritti vaateostoksensa tyylillä sisään kauppaan ja kymmenessä minuutissa ostoksen kanssa ulos kaupasta. Hän osti kivoja helppohotoisia vaatteita, joita ei tarvinnut silittää eikä pestä käsin. Suloinen ja tyylikäs nainen, joka valitettavasti jätti minut :(


      • JaTyöpaikkasiOlikaan

        Aika huonosti feikattu ja tarinoitu fiktiota, sori vaan.


      • koulutustasosiolikaan
        JaTyöpaikkasiOlikaan kirjoitti:

        Aika huonosti feikattu ja tarinoitu fiktiota, sori vaan.

        Enpä yhtään osaa arvata kuka ketjuun vastanneista on "nuhjuinen lesbo". haha!


    • Lumputroskiin

      Minua ei haittaisi laisinkaan jos naiseni panostaa vaatteisiin. En itsekkään kulje missään ryysyissä.

      • MekotKengätJaVyöt

        Kiitos <3
        Viitaten nimimerkkiisi, kannatan itse mahdollisimman hyvää tekstiilien kierrätystä. Mutta roskien polton myötä polttoon menevä jäte on ihan hyvä sijoituspaikka lumpuille (risoille yms. vaatteille, jotka eivät ole enää kirpputorikelpoisia), jos ei jaksa muilla tavoin kierrättää. Minä en muuten mielestäni ole mikään vaatteilla keikaroiva pintaliitäjä, vaan minulle on tärkeää selvittää myös vaatteen tuotantoprosessia, materiaalia, pitkäikäisyyttä jne. Vaatteita valitessani käyttömukavuus on yksi tärkeimpiä kriteerejä. Halusin nämä vielä todeta, kun joku tuolla aiemmin tuomitsi minut pinnalliseksi. Toki varmaan jollain tavalla olen pinnallinenkin. Varmaan me kaikki täällä yltäkylläisessä länsimaassa olemme jollain tavalla pinnallisia. En kuitenkaan tunne tuskaa siitä, että olen syntynyt Eurooppaan. Vaatteet ovat vain harrastukseni ja samalla yritän olla edes jollain tavalla eettinen kuluttaja.


    • vaigeeta

      Mä oon huomannu et jos on samat merkit mitä ite käyttää niin sit aika varmasti synkkaa. Mulla aika paljon urheilu vaatteita ksoka mä tykkään niistä ja ne sopii mulle. Ja mun mielestä aika monet ihastuu niihin mitä jollain on päällä tai siis miten se pukeutuu ja sen tyyli on ja tietenki millanen se on. mä ihmettelen näit juttuja täällä et kuka on naisellinen ja sellanen ja tällänen en oo koskaan ees kuulu et nyt on miesten vaatteet päällä. On tosi paljon vaatteita mitä mä en ikinä laittais päälle ksoka ne ei sovi. Jokanen laittaa mitä haluu mut vaikuttaa tosi paljon siihen et kiinnostuu.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe