Kaveri ärsyttää

ärsyttäää

Olemme tunteneet tämän kyseisen kaverin kanssa jo ihan pikkulapsista asti. Nykyisin kumminkin hänen kaikki tapansa ärsyttää. Hän luulee, että kun tulee luokseni niin täälä saa täyden palvelun. Ja kun hän ei ole mikään parin tunnin vieras. Kun hän tulee niin ensimmäisenä hän levittää kaikki tavarat yleensä keittiön lattialle. Hän ei piittaa siisteydestä yhtään. Hän syö kaikki ruuat kaapista, tekee tiskiä, muttei silti tiskaa omia astioitaan vaan olettaa, että mä tiskaan kyllä. Hän sotkee kaikki paikat, Kaikki jää kuin paska perseestä. Sen lisäksi hän ei ymmärrä ikinä lähteä pois. Hän olettaa että ihan ilman kysymättä hän voi jäädä yöksi ja kun mä lähden töihin niin hän voi jäädä mun asuntooni makaamaan, Hän ei siis itse käy töissä vaan saattaa nukkua päivästä 16h ihan helposti. Hänellä on tai ainakin hän väittää ettähänellä on masennus ja hän syö siihen lääkkeitä. Hän syö myös todella monia muita lääkkeitä. mm. Hormooneja ja särkylääkkeitä. Todellisuudessa hän kuvittelee olevansa sairas eikä oikeasti tarvitsisi kaikkia niitä lääkkeitä mitä hän syö. MInusta vaan tuntuu että hän on koukussa niihin ja valehtelee aina lääkäreille, että tarvitsee niitä vaikkei todellisuudessa tarvisisi. Hän on myös vaaraksi muille, koska liikenteessä hän ei pysty huomioimaan muita autoilijoita. Kysyin häneltä kerran että eikö ollukki hieno auto ku tuli vastaan, niin me saatiin melkein riita aikaan kun hän väitti kiven kovaa ettei vastaan tullut autoa. Eli hän ei ollut nähnyt sitä. Muutenkin monta kolaria ja kolhaisua on ollut todella lähellä.
MItä te tekisitte tämmöisen tyypin suhteen?

3

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LiianNormaali

      Sun tehtävä on puhua asiasta hänen kanssaan. Mut jätti pitkä aikainen ystävä selittämättä ja voin vaan arvuutella mikä se syy on..... Se vasta mieltä painaa.

    • puhuthanvielä

      Sanoisin suoraan, että ei olisi enää voimavaroja pitää sellaista ihmissuhdetta yllä jossa joutuu koko ajan olemaan huoltajan roolissa.

      Ystävyyttä voisi vielä yrittää kyllä korjata siten, että alat olemaan rehellinen ihan kaikista sinua haittaavista asioista ja pyydät häntä kunnioittamaan kotisi tapoja ja sitä, että tarvitset enemmän aikaa päivässä olla itseksesi, kuin hän. Se, että merkitseekö ystävyys hänelle niin paljoa, että selvästi yrittää muuttua on sitten hänen oma päätöksensä.

      Lääkeriippuvuus on ihan mahdollinen, mutta toisaalta lääkkeiden sivuvaikutukset voivat olla sen verran kovat, että hänen pitäisi vaihtaa lääkitystä tai muuttaa niiden ottamismäärää. Toisaalta myös hänen näkönsä on voinut huonontua tai saattaa tietoisesti ajaa sellaisten lääkkeiden vaikutusten alaisena, joissa on kolmio. Jos et halua puhua hänelle enää mistään muusta, niin kiltti huomauta ja varoita häntä vielä kerran terveydentilastaan ja siitä miten vaaraksi on itselleen ja ympäristölleen. Ja jos jatkat ystävyyttä, niin et enää suostu menemään samaan autoon ennen kuin se asian on korjaantunut.

    • Leppeää

      En mitään,...olisin kaveri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1635
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1479
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1378
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      32
      1350
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1304
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1238
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe