Suomi on tukiautomaatti seuralehti kirjoittaa

lkukaa

Kaikille kaikkea suomesta on tullut pysyvästi tukiautomaatti eniten huijataan asumistukia kun kukaan ei tarkasta asumistukisaajan oikeita asumisoloja. Lieksassakin huijataan asumistukea esim.voidaan asua samassa kerrostalon rapussa vaan eri ovissa niin molemmille napsataan täydet asumistuet. Sosiaaliturvamenot ovat suurin menoerä niipä Hallituskin päätti opiskelijat siirtää yleiselle asumistuelle joka houkuttaa laillisesti hyville apajille eli yksinäinen saa enemmän asumistukea. ei kannata yhdessä asua

14

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alallaqwe

      Työttömille maksetaa liikaa työttömyysturvaa vieläpä 9 euroa aktivointitoimenpiteistä täyttävät sanaristikoita, katsovat elokuvia, ruokailevat tupakkatauot makkarat maistuvat kyllä ei työn tekeminen kiinnosta yhtään. näin tukiautomaatti toimiin työttömille

      • allaleert

        Maahanmuuttajat myös hyvillä tukiautomaatti apajilla siksi kannattaa muuttaa Lieksaa työttömäksi. Lieksassa on pysyväistyöttömiä on vähäinen työhistoria hyvin tuntema läskipiika heikkoälyinen ainakin on maksettu sosiaalitukia automaattisesti koko elinajan ja jatkuu hautaa saakka kansan,takuu, eläketuella rupsahtanut piika kelpaa minnekään yli 60 vuotias lumppu lutkan arvoinen. työeläkettä ei ole pysytyt hankkimaan työllään vaan tukiautomaatti elättää


    • matuloinen

      Lieksaan lisää matuja loisimaan, siis kaikkia eri kansalaisuuksia, niin ei tarvita uutta siltaa senjälkeen, kun rahat menee matujen loisimiskuluihin!

    • tukiainenn

      Tuo ei ollut uutinen sehän tiedetään jo Irakissa ja Somaliassa asti.

    • Kovatyömies

      Useimmilla somaliukoilla monta perhetta. Maksetaan naiden hulvaton elama. Tietysti se kunniakansalaiselle kuuluu. Olisipa minullakin useampi perhe ja yhteiskunta pitaisi meista hyvaa huolta. Nain vain ei tehda tavalliselle kantasuomalaiselle kirvesmiehelle. Pitaa elattaa tama yksi perhe ja viela eukkokin joutuu kaymaan toissa, etta saadaan asuntolainat maksettua ym muut menot. Noi lasten harrastuksetkin, kun nielee rahaa kohtalaisesti. Tasan ei ole elamanarvot suomessa.

      • Kumma.Nappis

        EtkÖ ole vielÄkÄÄn lÖytÄnyt lÄppÄriisi Ä- ja Ö-kirjaimia?
        Mitenkä naiden maksetaan elämä? Naipa sinä vain!


      • Media-kriitikko

        Sinulta itseltäsi taitaa olla kirjaimet hukassa. Kommentoi normaalisti, jos on jotain asiaa. Miksi sinua ärsyttää maahanmuuttokriittisyys? En ollut edellisen viestin lähettäjä, minua vain ärsyttää tämä jatkuva älytön "suvakki" "rasisti" jankuttaminen.


    • muorinkutja

      Kyllä olen iloinen kun opiskelijat pääsivät yleisen asumistuen piiriin. Olen eläkeläinen ja mieheni vielä työelämässä. Tytär opiskelee Helsingissä, jossa vuokrat huikeita. Olemme avustaneet häntä maksamalla puolet vuokrasta. Nyt onneksi asumistuki kattaa tuon summan.

      • Mokkakakku

        Onko tämä fiksu tytär miettinyt sitä, että opintolainalla ja kesätöillä opinnot kustannetaan. Ei vanhempien ja yhteiskunnan rahapussilla. Koskaan en ole itse saanut asumistukea enkä muitakaan tukia ja aina on pärjätty.


      • muorinkutja
        Mokkakakku kirjoitti:

        Onko tämä fiksu tytär miettinyt sitä, että opintolainalla ja kesätöillä opinnot kustannetaan. Ei vanhempien ja yhteiskunnan rahapussilla. Koskaan en ole itse saanut asumistukea enkä muitakaan tukia ja aina on pärjätty.

        Kuulehhan sinä Mokkakakku. Tämä muorinkutja on tehnyt ihan oman osansa töitä ja maksanut veroja. Parhaana aikana jopa kolmea työtä eli työpäiville tuli pituuta 10 tuntia parhaimmillaan. Työelämässä olin 44vuotta. Yhteiskunnan tukia olen saanut vain lapsilisät ja pari vuotta aikuisopintotukea kun 40vuotiaana päivitin osaamistani yliopistossa. Ja olen todella iloinen, että myös SUOMALASET opiskelijat saavat opintojensa aikana asumistukea. Kyllä nämä vierasmaalaiset mitään tekemättömät ovat osanneet Suomea rahastaa ihan kiitettävästi. On vain oikeus ja kohtuus, että myös omat saavat tästä "Tummasta raha mokkakausta palasen"


    • ilman.lainaa

      Sulla on ollut huono tuuri? Me on maksettu aikoinaan lapsemme opiskelu ja elämä opiskelupaikkakunnalla, ei ole tarvinnut ruinata yhteiskunnalta, eikä tarvinnut ottaa opintolainaa! Nyt on jo ammatissaan, ja minusta sijoittamamme rahat kannatti!

      • Mokkakakku

        Ei minulla ole ollut huono tuuri. Sellainen voi olla opiskelijalla, joka saa kaiken valmiina ilman omia ponnistuksia. Kun kaikki on vanhempien maksamaa, ei opita kovin itsenäisiksi mutta itsekkäiksi kyllä.


    • ilman.lainaa

      Tuo on sinun mielipide, mutta miksi teettää lapselleen opintovelkaa riesaksi jos ilmankin voi opiskella? Sekö tekee ihmisestä itsenäisen jos elää velkaantuneena?
      Ei pidä olla muille katkera jos sulla on ollut köyhät vanhemmat!

      • Mielestäni vanhemmat voivat avustaa jos on mahdollista, mutta vastineeksi voi vaatia tuloksia.
        Näin minä tein kun jälkikasvu opiskeli, rahoitti omalla työllään suuren osaan, mutta lopussa avustin, mutta vaadin tiukkaa sitoutumista opiskeluun, ja sen mukaisia tuloksia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe