Aivot.hoi, mikä on missiosi?

Vaikutaa siltä että haluat poistaa uskonnon maailmasta. Miksi muuten vaadit ettei lapsille saa kertoa uskonnosta, miksi muuten pilkaat Raamattua ja Jumalaa? Oletko todella noin ylimielinen että kuvittelet voivasi pyyhkäistä Kristuksen seurakunnan maan päältä?

Tiedätkö, Jumala nauraa sinulle taivaasta? Tiedätkö että Jumala on varannut sinulle paikan kadotuksesta? Tiedätkö etä kaikki toivo on kohdaltasi mennyt, koska kaiken saa anteeksi, paitsi Pyhän Hengen pilkan? Koko kirjallinen tuotantosi palstalla on pelkkää Pyhän Hengen pilkaa. Rukoilisin puolestasi, mutta ei se enää auta, Jumala on sinut hyljännyt!

94

676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikea.tulkinta

      Rikot törkeästi toista käskyä. Häpäiset Jumalan.

    • Jos Jumala on olemassa, ei hän ainakaan aloittajan kuvan mukainen voi olla. Uskaltaa nämä "uskovaiset" rienata omaa jumalaansa ilman sanktioiden pelkoa.

      • Sage - tee suunnanmuutos ja kääänny kaikkivaltiaan puoleen.


      • Agnostikkona olen ihan tyytyväinen kaikkeen.


      • eisiltävaikuta
        sage8 kirjoitti:

        Agnostikkona olen ihan tyytyväinen kaikkeen.

        Et siltä vaikuta. Kaiket päivät täällä auot päätäsi.


      • sage8 kirjoitti:

        Agnostikkona olen ihan tyytyväinen kaikkeen.

        Aloitukseen vielä sen verran, että Aivot.hoin kanssa olen useimmissa asioissa samaa mieltä eikä hänen missiostaan ole mitään epäselvää: hän ajattelee ilman mielistelyjä, teeskentelyjä ja epärehellisyyttä.
        Monien ns.uskovaistenkin pitäisi pyrkiä samaan.


      • eisiltävaikuta kirjoitti:

        Et siltä vaikuta. Kaiket päivät täällä auot päätäsi.

        Sinun päänaukomisesi on puskista irvistelemistä kertakäyttöisillä.


      • Make185cm
        sage8 kirjoitti:

        Aloitukseen vielä sen verran, että Aivot.hoin kanssa olen useimmissa asioissa samaa mieltä eikä hänen missiostaan ole mitään epäselvää: hän ajattelee ilman mielistelyjä, teeskentelyjä ja epärehellisyyttä.
        Monien ns.uskovaistenkin pitäisi pyrkiä samaan.

        Me uskovat emme koskaan käyttäydy niin, että se sinulle riittäisi koska me tuomme esille mitä Raamattu sanoo ja se ei miellytä sinua.
        Pidä sinä kuule huoli vain omasta käytöksestäsi!


      • luterilainen_
        eisiltävaikuta kirjoitti:

        Et siltä vaikuta. Kaiket päivät täällä auot päätäsi.

        sage8:lla on täällä ollut viisaita kommentteja. Sinulla vain näitä "päänaukomisia"


      • eisiltävaikuta kirjoitti:

        Et siltä vaikuta. Kaiket päivät täällä auot päätäsi.

        Niinhän sinäkin teet, ja vielä tuhansilla nimimerkeillä kun yksi ei millään riitä yhdelle ihmiselle, koska Patmos.

        Sage on älyn jättiläinen sinuun verrattuna, kuten on toki koiranputkikin.


      • Vanhakehno666
        Make185cm kirjoitti:

        Me uskovat emme koskaan käyttäydy niin, että se sinulle riittäisi koska me tuomme esille mitä Raamattu sanoo ja se ei miellytä sinua.
        Pidä sinä kuule huoli vain omasta käytöksestäsi!

        Te uskovaiset tuotte Raamatustanne esiin vain omien mieltymystenne mukaisia asioita. Ei teistä kukaan julista jumalanne hyvyyttä - saati, että edes yrittäisi itse olla hyvä kaikkia muita ihmisiä kohtaan - vaan panostatte esimerkillisesti siihen, mikä kaikki on kiellettyä ja syntiä ja mihin kaikkiin kamaluuksiin muut ihmiset kuolemansa jälkeen joutuvat. Kuka teistä esimerkiksi seuraa Jeesuksen käskyä luopua omaisuudestaan ja keskittyä hänen seuraamiseensa? Tosin en edes tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Olette myös aika kovia poikia tuomitsemaan muita, vaikka Raamattu sen nimenomaisesti kieltää.


      • Make185cm
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        Te uskovaiset tuotte Raamatustanne esiin vain omien mieltymystenne mukaisia asioita. Ei teistä kukaan julista jumalanne hyvyyttä - saati, että edes yrittäisi itse olla hyvä kaikkia muita ihmisiä kohtaan - vaan panostatte esimerkillisesti siihen, mikä kaikki on kiellettyä ja syntiä ja mihin kaikkiin kamaluuksiin muut ihmiset kuolemansa jälkeen joutuvat. Kuka teistä esimerkiksi seuraa Jeesuksen käskyä luopua omaisuudestaan ja keskittyä hänen seuraamiseensa? Tosin en edes tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Olette myös aika kovia poikia tuomitsemaan muita, vaikka Raamattu sen nimenomaisesti kieltää.

        Jos minä luovun omaisuudestani, tekeekö se sinusta synnittömän?


      • Vanhakehno666
        Make185cm kirjoitti:

        Jos minä luovun omaisuudestani, tekeekö se sinusta synnittömän?

        En pitkällä ajattelemisellakaan ymmärrä logiikkaasi. Mutta jos sinä minun kehoituksestani käytät omaisuuttasi jonkun taloudellisessa ahdingossa olevan auttamiseen, olen saanut tässä maailmassa hiukan lisää hyvää aikaiseksi. - Syntikäsite on minulle agnostikko-ateistina koko lailla vieras. Suurin osa ihmisten tekemisistä on jokseenkin neutraaleja, jotkut teot ovat pahoja ja jotkut hyviä.


      • Make185cm
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        En pitkällä ajattelemisellakaan ymmärrä logiikkaasi. Mutta jos sinä minun kehoituksestani käytät omaisuuttasi jonkun taloudellisessa ahdingossa olevan auttamiseen, olen saanut tässä maailmassa hiukan lisää hyvää aikaiseksi. - Syntikäsite on minulle agnostikko-ateistina koko lailla vieras. Suurin osa ihmisten tekemisistä on jokseenkin neutraaleja, jotkut teot ovat pahoja ja jotkut hyviä.

        Sinun ei tarvitse kehoittaa minua antamaan omastasi teen sen ihan omasta tahdostani. Mutta sinun syntisi eivät siitä häviä mihinkään.


      • Vanhakehno666
        Make185cm kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse kehoittaa minua antamaan omastasi teen sen ihan omasta tahdostani. Mutta sinun syntisi eivät siitä häviä mihinkään.

        Mitkä minun syntini? Ja vielä monikossa? En tiedä tehneeni mitään pahaa, pyrin elämään niin, että minusta olisi mahdollisimman vähän harmia ja mahdollisimman paljon iloa muille ihmisille ja muullekin luomakunnalle. Eivät kai kenenkään synnit (mitä se sitten tarkoittaneekin) häviä millään konstilla mihinkään. Jos olet tehnyt toiselle pahaa ja vaikka kuinka pyytelisit jumalaltasi tekosiasi anteeksi, tuo toinen kärsii silti tekosi seuraukset - paitsi jos haluat ja pystyt sen hänelle täysin hyvittämään. Luottamusta et siltikään saa palautettua. En edelleenkään ymmärrä laisinkaan, miten minun oletetut syntini ja sinun väittämäsi muiden auttaminen liittyvät yhteen. Jostakin syystä en millään tahdo uskoa, että sinä auttaisit ketään taloudellisesti niin paljon, että sitä voisi rehellisesti kutsua omaisuudestaan luopumiseksi.


      • k.on.synnitön

        "Mitkä minun syntini? Ja vielä monikossa?"
        Sinulla ei ole synnintuntoa. Suurin synti on se, että EI USKO JUMALAAN !Kaikki muu on sen seurausta.
        AP:sanoi:
        "Koko kirjallinen tuotantosi palstalla on pelkkää Pyhän Hengen pilkaa. Rukoilisin puolestasi, mutta ei se enää auta, Jumala on sinut hyljännyt!"
        Ihmisenä en menisi tuomaroimaan, ketään, koska se on vain ja AINOASTAAN Jumalan tehtävä. Pyhän Hengen pilkka on todella vakava asia, sitä ei saa koskaan anteeksi.

        Monesti herkän omantunnonomaava uskova, pelkää tehneensä sen, vaikka ei ole TEHNYT.


      • Anonyymi
        pertsa2012 kirjoitti:

        Sage - tee suunnanmuutos ja kääänny kaikkivaltiaan puoleen.

        Pertsa, mites se maailmanloppu jota povailit, etenee?


      • Anonyymi
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        Te uskovaiset tuotte Raamatustanne esiin vain omien mieltymystenne mukaisia asioita. Ei teistä kukaan julista jumalanne hyvyyttä - saati, että edes yrittäisi itse olla hyvä kaikkia muita ihmisiä kohtaan - vaan panostatte esimerkillisesti siihen, mikä kaikki on kiellettyä ja syntiä ja mihin kaikkiin kamaluuksiin muut ihmiset kuolemansa jälkeen joutuvat. Kuka teistä esimerkiksi seuraa Jeesuksen käskyä luopua omaisuudestaan ja keskittyä hänen seuraamiseensa? Tosin en edes tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaisi. Olette myös aika kovia poikia tuomitsemaan muita, vaikka Raamattu sen nimenomaisesti kieltää.

        Kuule . Jeesus oli päällä 2000 vuotta sitten ja sä et päässyt mukaan .


      • Anonyymi
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        Mitkä minun syntini? Ja vielä monikossa? En tiedä tehneeni mitään pahaa, pyrin elämään niin, että minusta olisi mahdollisimman vähän harmia ja mahdollisimman paljon iloa muille ihmisille ja muullekin luomakunnalle. Eivät kai kenenkään synnit (mitä se sitten tarkoittaneekin) häviä millään konstilla mihinkään. Jos olet tehnyt toiselle pahaa ja vaikka kuinka pyytelisit jumalaltasi tekosiasi anteeksi, tuo toinen kärsii silti tekosi seuraukset - paitsi jos haluat ja pystyt sen hänelle täysin hyvittämään. Luottamusta et siltikään saa palautettua. En edelleenkään ymmärrä laisinkaan, miten minun oletetut syntini ja sinun väittämäsi muiden auttaminen liittyvät yhteen. Jostakin syystä en millään tahdo uskoa, että sinä auttaisit ketään taloudellisesti niin paljon, että sitä voisi rehellisesti kutsua omaisuudestaan luopumiseksi.

        Susta ei oo mitään iloa kristityille joita haukut päivittäin .


    • Uskon tai Jumalan nimissä lausuttu kadotustuomion on Raamatun vastaista.

      • Anonyymi

        Ne ku pilkkaa ei pelastu . Mitään paratiisia ei ole olemassa missä raiskataan .


    • withoutpoints

      Hoh-oijakkaa, nooh. Tietysti aivojen pikkuisempi setatati-keskus

    • strömskelaas

      Muuten tätä sopisi kysyä rastiruutuun-polvelta.

    • JustOneThought

      Itse ns. uskovaisena täytyy todeta että uskon Jumalaan, en Raamattuun. En ihan ensimmäisten joukossa ketään olisi syyttämässä Pyhän Hengen pilkasta, tai kieltämässä häneltä mahdollisuutta Herramme armoon minkä tahansa synnin suhteen.

      "God is dead."
      -- Nietzsche

      "Nietzsche is dead."
      -- God

      • OmastaPäästäsikö

        Mistäpä sinä löydät sen miten Jumala toimii ja mitä hän haluaa ellei Raamatusta. Tätä kysyn, koska et näköjään pidä Raamattua Jumalan sanana.


      • JustOneThought

        Itse kaikilla aisteillani, mielessäni ja sydämessäni olen kokenut miten Jumala toimii. Pikkuhiljaa vuosien mittaan sallin itseni Raamatullekin antaa painoarvoa, ja koen että Herrallani ei nyt ole mitään sitä vastaan.


      • OmastaPäästäsikö
        JustOneThought kirjoitti:

        Itse kaikilla aisteillani, mielessäni ja sydämessäni olen kokenut miten Jumala toimii. Pikkuhiljaa vuosien mittaan sallin itseni Raamatullekin antaa painoarvoa, ja koen että Herrallani ei nyt ole mitään sitä vastaan.

        Pidät siis aistejasi täysin erehtymättöminä, koska löydät totuuden sisältäsi ja siten et välttämättä edes tarvi Raamattua?


      • JustOneThought

        Kaikkea muuta. Kun Herramme enkelit puhuvat, kaikki läsnäolijat kuulevat sen samanaikaisesti omalla äidinkielellään -- arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi. Tarvitsen Raamattua, mutta uskoni on aivan eri pohjalla.


      • JustOneThought kirjoitti:

        Kaikkea muuta. Kun Herramme enkelit puhuvat, kaikki läsnäolijat kuulevat sen samanaikaisesti omalla äidinkielellään -- arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi. Tarvitsen Raamattua, mutta uskoni on aivan eri pohjalla.

        " arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi."

        Niinhän te uskovaiset olette tehneetkin.


      • JustOneThought
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        " arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi."

        Niinhän te uskovaiset olette tehneetkin.

        En voi sanoa "kokeile sinäkin luopua luottamuksesta aisteihisi", sillä minut itseni pakotettiin siihen. Olen ihmeissäni, miten pitkälle olen sen jälkeen silti päässyt. Ymmärryksen lisääntyminen on subjektiivista, enkä sitä voi kenellekään todistaa. Silti voin, ja minun täytyy aisteihini paljon luottaa muissa kuin uskontoon liittyvissä asioissa.


      • ghnj007
        OmastaPäästäsikö kirjoitti:

        Mistäpä sinä löydät sen miten Jumala toimii ja mitä hän haluaa ellei Raamatusta. Tätä kysyn, koska et näköjään pidä Raamattua Jumalan sanana.

        Tarkoitatko Raamatun nykyisin käytössä olevaa suomenkielistä versiota vai jotakin niistä tuhansista eri aikakausina muunnelluista ja eri kielillä kirjoitetuista versioista? Raamattua on myös jo liki kahdentuhannen vuoden ajan selitellyt ja tulkinnut melkoinen joukko kirkonmiehiä ja muita oppineita ja oppimattomia. Tarvitseeko heidän selityksistään välittää mitään?


      • voi--elämä
        JustOneThought kirjoitti:

        Kaikkea muuta. Kun Herramme enkelit puhuvat, kaikki läsnäolijat kuulevat sen samanaikaisesti omalla äidinkielellään -- arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi. Tarvitsen Raamattua, mutta uskoni on aivan eri pohjalla.

        "Itse ns. uskovaisena täytyy todeta että uskon Jumalaan, en Raamattuun."
        Just.
        "Kaikkea muuta. Kun Herramme enkelit puhuvat, kaikki läsnäolijat kuulevat sen samanaikaisesti omalla äidinkielellään --
        arkijärjen ja aistien luotettavuuden voi unohtaa ensiksi. Tarvitsen Raamattua, mutta uskoni on aivan eri pohjalla."

        Minkä HERRAN enkelit? Ei ainakaan Raamatun.


      • Anonyymi

        Vai filosofi jumala Egyptistä . Abaddon,


    • Voi rähmä! *spedeläps*

    • Vanhakehno666

      "Vaikutaa siltä että haluat poistaa uskonnon maailmasta."
      - Se olisi todella hyvä! Ei taida kuitenkaan ihan vähällä onnistua, koska on niin paljon
      tietämättömiä, jotka uskovat erilaisiin mielikuvitusolentoihin ja täysin järjettömiin tarinoihin.

      "Miksi muuten vaadit ettei lapsille saa kertoa uskonnosta,"
      - Uskonnon pakkosyöttö ja lasten pakottaminen sairaisiin rituaaleihin sekä heidän
      omanarvontuntonsa murskaaminen on todella kamalaa. Miksi ihmeessä jotkut vanhemmat
      pelottelevat lapsiaan kaikenlaisilla mielikuvituksellisilla kauheuksilla? Ymmärtämättömyyttään
      ja siksi, että heidät itsensä on peloteltu hajalle. Lapsille voi tietysti kertoa uskonnoista ja siitä,
      että on todellakin olemassa ihmisiä, jotka ihan oikeasti uskovat näitä juttuja.

      "miksi muuten pilkaat Raamattua ja Jumalaa?"
      - Miksi niitä ei voisi pilkata? Satukertomuksia. Tarkoitatko kaikkia jumalia, niin nykyisin hallitsevia kuin jo eläköityneitä tai hylättyjä ja poispotkittuja jumalia?



      "Oletko todella noin ylimielinen että kuvittelet voivasi pyyhkäistä Kristuksen seurakunnan maan päältä?"
      - Voi olla vaikeaa saada uskontoja pois reppanoiden päästä. Yrittää kannattaa silti. Jokainen entinen uskovainen, jonka saa käyttämään järkeään, on maailmalle hyväksi! Ja ennen kaikkea uskonnosta luopuminen on hyväksi ihmiselle itselleen!

      "Tiedätkö, Jumala nauraa sinulle taivaasta?"
      - Onko sillä jäbällä huumorintajuakin? Minusta hänet yleensä esitetään paatuneena tosikkona, joka kieltää väeltään kaiken, mistä olisi iloa ja hauskuutta. Mistä sinä tiedät, mitä hän tekee tai ajattelee? Jos kuulet hohotusta yläimoista, hakeudu mielenterveyspalveluiden piiriin.


      "Tiedätkö että Jumala on varannut sinulle paikan kadotuksesta?"
      - Tässä lauseessa kristallisoituu koko kristillinen lähimmäisenrakkaus. Jos minä olisin sinun jumalasi, vetäisin kyllä pahemman kerran herneen jumalaiseen klyyvariini sen vuoksi, että sinä kurja maan matonen röyhkeästi öykkäröit minun nimissäni ja olet häijy kanssaihmisiäsi kohtaan.


      "Tiedätkö etä kaikki toivo on kohdaltasi mennyt, koska kaiken saa anteeksi, paitsi Pyhän Hengen pilkan? Koko kirjallinen tuotantosi palstalla on pelkkää Pyhän Hengen pilkaa. Rukoilisin puolestasi, mutta ei se enää auta, Jumala on sinut hyljännyt!"

      - Olisi paljon reilumpaa sekä jumalaasi, sinua itseäsi ja muita ihmisiä kohtaan, jos jättäisit nämä tuomitsemishommat osaavampiin käsiin. Eikö sinun ohjekirjasikin kovasti kiellä muiden tuomitsemisen sillä uhalla, että tulee itsekin tuomituksi? Onko sinulle suotu erivapaus tai peräti sälytetty hennoille harteillesi velvollisuus panostaa erityisesti muiden ihmisten tuomitsemiseen? Onko jumalasi lupaillut sinulle jotakin bonuksia sen mukaan, miten usein ja miten hirveillä tavoilla pystyt, ehdit ja haluat muita pelotella?

    • >Tiedätkö, Jumala nauraa sinulle taivaasta? Tiedätkö että Jumala on varannut sinulle paikan kadotuksesta?

      Kaikkivaltiasta siis naurattaa ihmisen ikuinen kärventyminen. Loistavan hieno tyyppi, kyllä mahtaa olla ihanaa viettää iäisyys Hänen seurassaan.

      • 1.Tim 2
        1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,


      • usko.vainen kirjoitti:

        1.Tim 2
        1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        > joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. >

        On luonut universumit, mutta ei pysty toteuttamaan tahtoaan. Erittäin uskottavaa.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        > joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. >

        On luonut universumit, mutta ei pysty toteuttamaan tahtoaan. Erittäin uskottavaa.

        Hienoa, että tunnustat Jumalan kaikkeuden Luojaksi.
        Jumala tahtoo pelstaa myös sinut ja pystyy siihen, älä yhtään epäile.
        Anna pelastaa itsesi!


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hienoa, että tunnustat Jumalan kaikkeuden Luojaksi.
        Jumala tahtoo pelstaa myös sinut ja pystyy siihen, älä yhtään epäile.
        Anna pelastaa itsesi!

        Et kai tosissasi kuvittele, että joku haluaisi muuttua sinun kaltaiseksesi? Haluan todellakin pitää sekä perheeni että ystäväni.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Et kai tosissasi kuvittele, että joku haluaisi muuttua sinun kaltaiseksesi? Haluan todellakin pitää sekä perheeni että ystäväni.

        En todellakaan kuvittele! Minä en ole uskon kohde vaan Jeesus!
        Jumala pelastaa perhekuntia.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En todellakaan kuvittele! Minä en ole uskon kohde vaan Jeesus!
        Jumala pelastaa perhekuntia.

        Taivaassa pitää olla pehmeitä kissoja. Varmaan mun Taivaassa onkin.:)


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Taivaassa pitää olla pehmeitä kissoja. Varmaan mun Taivaassa onkin.:)

        Jumala on luonut myös kissat. Oletko sinä luonut oman taivaasi?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jumala on luonut myös kissat. Oletko sinä luonut oman taivaasi?

        Kyselet taas perin kummallisia.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kyselet taas perin kummallisia.

        En toki sen kummempia kuin mitä itse puhuit.


      • Anonyymi

        Kyllä niille jotka häntä pilkkaavat . Olet kääntynyt hänen viholliseksi omaa tyhmyyttäsi .


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        1.Tim 2
        1. Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
        2. kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
        3. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
        4. joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
        5. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus,

        Kiitos Jeesus meidän kristittyjen puolesta amen .


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        > joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. >

        On luonut universumit, mutta ei pysty toteuttamaan tahtoaan. Erittäin uskottavaa.

        Missäs sinä olit kun Jumala tämän kaiken loi ?


    • Kukas se täällä taas? Lähditköhän edellisestä aloituksestasi lipettiin, vai joko sanoit kaiken oleellisen mielestäsi? Miksi siinä tapauksessa uusi aloitus?

      "Vaikutaa siltä että haluat poistaa uskonnon maailmasta."

      Kyllä näin on. En tietenkään yksin pysty siihen, mutta yritän tehdä oman osani. Mitä sinä teet?

      " Miksi muuten vaadit ettei lapsille saa kertoa uskonnosta,"

      Miksi vaadin ettei lapsille saa antaa huumeita tai käyttää seksuaalisesti hyväksi? Lapsille tulee antaa työkaluja hyvää elämää varten, mutta ei sen enempää fyysisitä, psyykkistä kuin sosiaalistakaan myrkkyä, jos ne vain suinkin on vältettävissä. Uskonnon saaastan levittäminen ei ole mitenkään välttämätöntä, paitsi tietenkin "uskovien" sairaissa ja saastaisissa mielissä ja fantasioissa.

      " miksi muuten pilkaat Raamattua ja Jumalaa?"

      Jumalaa en ole pilkannut. Olen sanonut ja sanon edelleen, ettei häntä edes ole olemassa. JOS jumala on olemassa, miksi hän välittäisi yhden maan matosen kirjoituksista? Miksi hän ei puhu tai toimi omasta puolestaan, ei luulisi kaikkivaltiaalle olevan mahdotonta Olen pilkannut ja osoittanut naurettavaksi "uskovien" tulkintatavat ja tulkinnan tulokset, niin jumalasta kuin Raamatusta. Kun "uskovista" on kyse, juuri niitä omia tulkintojaan, asenteitaan ja omaa agendaansa he pitävät pyhinä ja palvovat, eivät Raamattua ja Jumalaa.

      • "Mitä sinä teet?"

        Minä pelastun!


      • JeesusRulaa kirjoitti:

        "Mitä sinä teet?"

        Minä pelastun!

        "Minä pelastun! "

        Kivaa...


      • rukoilen.puolestasi
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Minä pelastun! "

        Kivaa...

        On niin helppo pitää omaa kivaa iäisyyasioiden äärellä kun on nuori ja voimissaan. On sanottu kuten totta on että JOKAISEN polven tulee notkistuman Herran Jeesuksen edessä kellä ennemmin kellä myöhemmin. Olet todella tiellä josta on käännyttävä per heti jos haluat välttää kadotuksen ehkä on jo myöhäistäkin. Rukoilen puolestasi.


      • kummallista.teologiaa
        rukoilen.puolestasi kirjoitti:

        On niin helppo pitää omaa kivaa iäisyyasioiden äärellä kun on nuori ja voimissaan. On sanottu kuten totta on että JOKAISEN polven tulee notkistuman Herran Jeesuksen edessä kellä ennemmin kellä myöhemmin. Olet todella tiellä josta on käännyttävä per heti jos haluat välttää kadotuksen ehkä on jo myöhäistäkin. Rukoilen puolestasi.

        Miksi koskaan olisi liian myöhäistä katua ja tehdä parannus? Ajatus ei ole ainakaan raamatullinen.


      • saviseutulainen
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Minä pelastun! "

        Kivaa...

        Aivot.Hoi,

        ellei Jumala saa sinua kiinni ( eli viittaat itsepintaisesti Hänelle kintaalla ) tämän elämän aikana, ole varma, että Hän tulee vielä sinua vastaan!


      • saviseutulainen kirjoitti:

        Aivot.Hoi,

        ellei Jumala saa sinua kiinni ( eli viittaat itsepintaisesti Hänelle kintaalla ) tämän elämän aikana, ole varma, että Hän tulee vielä sinua vastaan!

        Miksi ei kaikkivaltias saisi minua halutessaan kiinni?


      • PalkintoVastaMaalissa
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        Miksi ei kaikkivaltias saisi minua halutessaan kiinni?

        Tietenkin Jumala saisi kiinni kenet haluaa, sinutkin, mutta tässä ajassa hän toimiikin rakkauden kautta ja siten, että ihminen vapaaehtoisesti kääntyisi hänen puoleensa.

        Toisin on sinun herrasi laita, eli sielunvihollinen tulee väkisin ja hänen tahtonsa on tappaa ja tuhota ihminen ja jokainen joka sielunvihollisen kelkassa haluaa olla, tulee ennemmin tai myöhemmin näkemään kuinka joutui petetyksi.


      • PalkintoVastaMaalissa kirjoitti:

        Tietenkin Jumala saisi kiinni kenet haluaa, sinutkin, mutta tässä ajassa hän toimiikin rakkauden kautta ja siten, että ihminen vapaaehtoisesti kääntyisi hänen puoleensa.

        Toisin on sinun herrasi laita, eli sielunvihollinen tulee väkisin ja hänen tahtonsa on tappaa ja tuhota ihminen ja jokainen joka sielunvihollisen kelkassa haluaa olla, tulee ennemmin tai myöhemmin näkemään kuinka joutui petetyksi.

        Paholaista ei ole. Raamattu puhuu paholaisesta kyllä mutta Raamattu puhuu paljon sellaistakin, joka ei ole muuta kun taikauskoa. Sehän puhuu vainaja- ja tietäjähengistä, noidista, velhoista, metsänpeikoista ja vaikka mistä aivan selvästi taikauskoon viittaavista asioista.Samaa sakkia paholainenkin.


      • PalkintoVastaMaalissa kirjoitti:

        Tietenkin Jumala saisi kiinni kenet haluaa, sinutkin, mutta tässä ajassa hän toimiikin rakkauden kautta ja siten, että ihminen vapaaehtoisesti kääntyisi hänen puoleensa.

        Toisin on sinun herrasi laita, eli sielunvihollinen tulee väkisin ja hänen tahtonsa on tappaa ja tuhota ihminen ja jokainen joka sielunvihollisen kelkassa haluaa olla, tulee ennemmin tai myöhemmin näkemään kuinka joutui petetyksi.

        "Tietenkin Jumala saisi kiinni kenet haluaa, sinutkin, mutta tässä ajassa hän toimiikin rakkauden kautta ja siten, että ihminen vapaaehtoisesti kääntyisi hänen puoleensa."

        Toimii aika epämäräisesti. Nyt ihmiset kääntyvät Jahven, Allahin, Krishnan ja kuka kenenkin puoleen...ja joutuvat kaikki petetyiksi...


      • Vanhakehno666
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Minä pelastun! "

        Kivaa...

        Minä puolestani en tunne tarvitsevani mitään mystistä pelastumista jostakin mystisestä uhasta. Minun päälläni ei ole mitään kovin pahaa uhkaa, jolta minun tulisi pelastua. Uskovaisilla on. En oikein tajua tätä: Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?


      • Vanhakehno666 kirjoitti:

        Minä puolestani en tunne tarvitsevani mitään mystistä pelastumista jostakin mystisestä uhasta. Minun päälläni ei ole mitään kovin pahaa uhkaa, jolta minun tulisi pelastua. Uskovaisilla on. En oikein tajua tätä: Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?

        Samaa minäkin olen ihmetellyt. Jos elää elämänsä asiallisesti, miksi kummassa pitäisi koko ajan tuntea tarvetta tulla "pelastetuksi"?

        Ideahan tietysti on se, että hurskas kristitty korostaa koko ajan ihmisen syntisyyttä ja lähtökohtaista pahuutta. Se koskee erityisesti kaikkia muita, mutta ajoittain sivulauseessa myös uskovaista itseään. Uskovaisen etu kuitenkin on se, että hän ainakin puheessaan katu syntejään ja vaatii samaa muiltakin. Jo se,että tarvetta katumukseen ei tunne, on uskovaisen silmissä merkki syntisyydestä. Ilmeisesti ihminen siis olisi syntinen, vaikka eläisi elämänsä autiolla saarella ilman kontakteja muihin.


      • Vanhakehno666 kirjoitti:

        Minä puolestani en tunne tarvitsevani mitään mystistä pelastumista jostakin mystisestä uhasta. Minun päälläni ei ole mitään kovin pahaa uhkaa, jolta minun tulisi pelastua. Uskovaisilla on. En oikein tajua tätä: Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?

        "Minä puolestani en tunne tarvitsevani mitään mystistä pelastumista jostakin mystisestä uhasta."

        Tämä on yksi hyvä terveen mielen tunnusmerkki.


      • grlwichs
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Samaa minäkin olen ihmetellyt. Jos elää elämänsä asiallisesti, miksi kummassa pitäisi koko ajan tuntea tarvetta tulla "pelastetuksi"?

        Ideahan tietysti on se, että hurskas kristitty korostaa koko ajan ihmisen syntisyyttä ja lähtökohtaista pahuutta. Se koskee erityisesti kaikkia muita, mutta ajoittain sivulauseessa myös uskovaista itseään. Uskovaisen etu kuitenkin on se, että hän ainakin puheessaan katu syntejään ja vaatii samaa muiltakin. Jo se,että tarvetta katumukseen ei tunne, on uskovaisen silmissä merkki syntisyydestä. Ilmeisesti ihminen siis olisi syntinen, vaikka eläisi elämänsä autiolla saarella ilman kontakteja muihin.

        Aamu alkoi kiireisenä ja toiwon ymmärrystä äkkinäiselle ajatuksenraakileelleni:
        Jollakin tapaa toi ihmisen syntisyys ja pahuus tuntuvat korostuwan todella usein uskonnollisissa keskusteluissa.
        Mitä arvelette, millainen teko woisi olla ihmisellä täysin irti Raamatun kuvaamasta ja/tai toisten ihmisten havainnoimasta synnillisyydestä?
        Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä.


      • grlwichs kirjoitti:

        Aamu alkoi kiireisenä ja toiwon ymmärrystä äkkinäiselle ajatuksenraakileelleni:
        Jollakin tapaa toi ihmisen syntisyys ja pahuus tuntuvat korostuwan todella usein uskonnollisissa keskusteluissa.
        Mitä arvelette, millainen teko woisi olla ihmisellä täysin irti Raamatun kuvaamasta ja/tai toisten ihmisten havainnoimasta synnillisyydestä?
        Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä.

        "Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä. "

        Kuolla pois. Meitä on jo aivan liikaa, ja sikiämme planeetan ja sen muun elämän monimuotoisuuden kustannuksella...


      • grlwichs
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä. "

        Kuolla pois. Meitä on jo aivan liikaa, ja sikiämme planeetan ja sen muun elämän monimuotoisuuden kustannuksella...

        Aika waikuttava, löytyisikö arkisempaankin elämään liittyviä tekoja.


      • grlwichs kirjoitti:

        Aika waikuttava, löytyisikö arkisempaankin elämään liittyviä tekoja.

        Eipä juuri...


      • hoivot.ai
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä. "

        Kuolla pois. Meitä on jo aivan liikaa, ja sikiämme planeetan ja sen muun elämän monimuotoisuuden kustannuksella...

        "Meitä on jo aivan liikaa"
        Ehkä teitä on jo aivan liikaa mutta suomalaisia ja länsimaisia on ihan liian vähän ;););)


      • eutaa.aivolle
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        "Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä. "

        Kuolla pois. Meitä on jo aivan liikaa, ja sikiämme planeetan ja sen muun elämän monimuotoisuuden kustannuksella...

        Oletko suunnitellut tehdä itse tuon hyvän teon?


      • eutaa.aivolle kirjoitti:

        Oletko suunnitellut tehdä itse tuon hyvän teon?

        Kyllä, ennemmin tai myöhemmin...


      • grlwichs kirjoitti:

        Aamu alkoi kiireisenä ja toiwon ymmärrystä äkkinäiselle ajatuksenraakileelleni:
        Jollakin tapaa toi ihmisen syntisyys ja pahuus tuntuvat korostuwan todella usein uskonnollisissa keskusteluissa.
        Mitä arvelette, millainen teko woisi olla ihmisellä täysin irti Raamatun kuvaamasta ja/tai toisten ihmisten havainnoimasta synnillisyydestä?
        Mikä olisi oikeasti h y v ä teko tämän päivän ihmisyydessä.

        Toiselle pitää tehdä sitä, mitä haluaa itsellekjin tehtävän. Se ohje taitaa olla Raamatussakin. Huonosti sitä on silti noudatettu.

        Jo vaikkapa mikä tahansa ystävällinen sana toiselle on hyvä teko.


      • hoivot.ai
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        Kyllä, ennemmin tai myöhemmin...

        Mitä vitkutat, anna palaa!!


      • Vittuilijalle
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Toiselle pitää tehdä sitä, mitä haluaa itsellekjin tehtävän. Se ohje taitaa olla Raamatussakin. Huonosti sitä on silti noudatettu.

        Jo vaikkapa mikä tahansa ystävällinen sana toiselle on hyvä teko.

        Mitä hyvää sinä olet tällä palstalla sanonut? Et mitään!
        Pelkkää vittuilua ja nälsimistä on kaikki kirjoituksesi!


      • Kuusenjuuri
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        Minä puolestani en tunne tarvitsevani mitään mystistä pelastumista jostakin mystisestä uhasta. Minun päälläni ei ole mitään kovin pahaa uhkaa, jolta minun tulisi pelastua. Uskovaisilla on. En oikein tajua tätä: Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?

        "Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?"

        En voi puhua kaikkien puolesta, mutta sanoisin, että noin yleisesti ottaen eivät ole.


      • grlwichs
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Toiselle pitää tehdä sitä, mitä haluaa itsellekjin tehtävän. Se ohje taitaa olla Raamatussakin. Huonosti sitä on silti noudatettu.

        Jo vaikkapa mikä tahansa ystävällinen sana toiselle on hyvä teko.

        Niin, ajattelin sitä palstan normikeskustelua missä usein käsitellään vain tuomioita ja syntejä. Kyllä kai jokaisen elämässä jotakin hywää ja hienoakin on, woisin kuvitella elämässä tarvittavan kaikkea hyvää samassa suhteessa huoliin ja murheisiin.


      • grlwichs
        Kuusenjuuri kirjoitti:

        "Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?"

        En voi puhua kaikkien puolesta, mutta sanoisin, että noin yleisesti ottaen eivät ole.

        Valtaosa niistä uskovista joita itse tunnen, ovat ihan tavallisia ihmisiä hyvine ja huonoine päivineen. Elämänilo, luottamus ja vaikeuksien sietokyky tulevat tuon tavallisuuden päälle sellaisena, joka mielestäni ehkä selkeimmin erottaa heidät meistä raadollisemmista elämäntallaajista.


      • grlwichs
        Aivot.Hoi kirjoitti:

        Kyllä, ennemmin tai myöhemmin...

        Kukin meistä käyttää oman olemuksensa tarpeen oman vapaan valintansa mukaan.
        Olen kuwitellut esittämäsi ajatusmallin kuuluvan synkille pessimisteille, käsitykseni mukaan tallustelet valon piirissä etuoikeutettuna optimistina tai sitten luen oiwalluksiasi ihan päin mäntyä.


      • grlwichs kirjoitti:

        Kukin meistä käyttää oman olemuksensa tarpeen oman vapaan valintansa mukaan.
        Olen kuwitellut esittämäsi ajatusmallin kuuluvan synkille pessimisteille, käsitykseni mukaan tallustelet valon piirissä etuoikeutettuna optimistina tai sitten luen oiwalluksiasi ihan päin mäntyä.

        Nyt en pääsyt kärryille...mitteeeee...


      • grlwichs kirjoitti:

        Valtaosa niistä uskovista joita itse tunnen, ovat ihan tavallisia ihmisiä hyvine ja huonoine päivineen. Elämänilo, luottamus ja vaikeuksien sietokyky tulevat tuon tavallisuuden päälle sellaisena, joka mielestäni ehkä selkeimmin erottaa heidät meistä raadollisemmista elämäntallaajista.

        Aikamoisen moni uskovainen ainakin helluntailaisten piireissä kyllä ajautuu uskoon juuri niiden ongelmien kautta. Elämänhallintaa ei ole ja uskon mukanaan tuoma yhteisöllisyys tuo kontrollin.


      • Vanhakehno666
        grlwichs kirjoitti:

        Valtaosa niistä uskovista joita itse tunnen, ovat ihan tavallisia ihmisiä hyvine ja huonoine päivineen. Elämänilo, luottamus ja vaikeuksien sietokyky tulevat tuon tavallisuuden päälle sellaisena, joka mielestäni ehkä selkeimmin erottaa heidät meistä raadollisemmista elämäntallaajista.

        "Elämänilo, luottamus ja vaikeuksien sietokyky tulevat tuon tavallisuuden päälle sellaisena, joka mielestäni ehkä selkeimmin erottaa heidät meistä raadollisemmista elämäntallaajista."

        Nyt meillä on kyllä aika lailla vastakkaiset havainnot. En millään pysty pitämään itseäni "raadollisena", vaikka irtisanoudun kaikenlaisesta uskovaisuudesta, ja sama pätee muihinkin tuntemiini agnostikko-ateisteihin. Ei meiltä puutu elämäniloa - eikä meillä myöskään ole mitään esteitä nauttia elämästä - eikä varsinkaan mitään syytä kieltää sitä muilta. Luottamus mihin? Me, niin kuin onneksi melkein kaikki muutkin ihmiset, luotamme kavereihimme, ihmisiin yleensä, yhteiskunnan organisaatioihin ja itseemme. Näillä eväillä pärjää hyvin. Jos luottamuksemme joskus petetään, siitä selviää kyllä. Vaikeuksien sietokyky on eri asia kuin vaikeuksista läpi selviäminen. Käsittääkseni ihmisen normaalia toimintaa on selvittää tiensä läpi vaikeuksien ja keksiä keinot niistä selviytymiseen.

        Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikki ne, jotka osaavat elellä ihmisiksi, kohdella toisia nätisti ja auttaa heitä tilaisuuden tullen ilman alituiseen päällä häilyvää kadotuksen (?) uhkaa, ovat ihmisinä monin verroin kunnioitettavampia ja kaikin puolin suorastaan parempia kuin ne, joiden ihmisiksi elämisen mahdollistaa (tai pakottaa) pelko siitä, onko mielikuvitusolennon rätingeissä nyt plussasarakkeessa riittävästi merkintöjä kumoamaan kaiken miinussarakkeen sisällön.


      • grlwichs
        Vanhakehno666 kirjoitti:

        "Elämänilo, luottamus ja vaikeuksien sietokyky tulevat tuon tavallisuuden päälle sellaisena, joka mielestäni ehkä selkeimmin erottaa heidät meistä raadollisemmista elämäntallaajista."

        Nyt meillä on kyllä aika lailla vastakkaiset havainnot. En millään pysty pitämään itseäni "raadollisena", vaikka irtisanoudun kaikenlaisesta uskovaisuudesta, ja sama pätee muihinkin tuntemiini agnostikko-ateisteihin. Ei meiltä puutu elämäniloa - eikä meillä myöskään ole mitään esteitä nauttia elämästä - eikä varsinkaan mitään syytä kieltää sitä muilta. Luottamus mihin? Me, niin kuin onneksi melkein kaikki muutkin ihmiset, luotamme kavereihimme, ihmisiin yleensä, yhteiskunnan organisaatioihin ja itseemme. Näillä eväillä pärjää hyvin. Jos luottamuksemme joskus petetään, siitä selviää kyllä. Vaikeuksien sietokyky on eri asia kuin vaikeuksista läpi selviäminen. Käsittääkseni ihmisen normaalia toimintaa on selvittää tiensä läpi vaikeuksien ja keksiä keinot niistä selviytymiseen.

        Lisäksi olen sitä mieltä, että kaikki ne, jotka osaavat elellä ihmisiksi, kohdella toisia nätisti ja auttaa heitä tilaisuuden tullen ilman alituiseen päällä häilyvää kadotuksen (?) uhkaa, ovat ihmisinä monin verroin kunnioitettavampia ja kaikin puolin suorastaan parempia kuin ne, joiden ihmisiksi elämisen mahdollistaa (tai pakottaa) pelko siitä, onko mielikuvitusolennon rätingeissä nyt plussasarakkeessa riittävästi merkintöjä kumoamaan kaiken miinussarakkeen sisällön.

        Tuskin meillä kommenttini perusteella vastakkaisia havaintoja on juuri nimeksikään, kirjoitin tuntemistani henkilöistä sekä sitten itseni kaltaisista. Kaikesta ei mielestäni pidä ottaa itseensä, varsinkaan jos annettu selitys ei kohtaa ja sinua ei arvosteltu tai edes huomioitu tekstissä mitenkään!

        Tuo toistemme kohtelu asiallisesti on mielestäni tärkeää! Itselläni ei ole funktioita mielikuvitusolennoille, joten en myöskään tarvitse laskutoimituksia selittämään niiden ihmisten uskoa joille Jeesus on osa elämää. Toivon mukaan kasvan jonakin päivänä riittävästi kyetäkseni uskomaan heidän tavallaan elämään.


      • grlwichs
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Aikamoisen moni uskovainen ainakin helluntailaisten piireissä kyllä ajautuu uskoon juuri niiden ongelmien kautta. Elämänhallintaa ei ole ja uskon mukanaan tuoma yhteisöllisyys tuo kontrollin.

        Itselläni ei ole kokemuksia helluntailaisista, onko tuo mainitsemasi kontroilli yleistä muissakin uskonnollisissa piireissä?


      • grlwichs kirjoitti:

        Itselläni ei ole kokemuksia helluntailaisista, onko tuo mainitsemasi kontroilli yleistä muissakin uskonnollisissa piireissä?

        Kyllähän yhteisö aina kontrolloi. Kontrolli voi olla ajoin hyvinkin suoraa tai sitten vaikeammin havaittavaa. Siihenhän se tiukka uskonnollisuus pohjautuu.


      • Anonyymi
        kummallista.teologiaa kirjoitti:

        Miksi koskaan olisi liian myöhäistä katua ja tehdä parannus? Ajatus ei ole ainakaan raamatullinen.

        Voit polvistua ja sanoa ääneen . Rakas Jeesus anna anteeksi syntini ja rikkomukset mitä olen tehnyt sinua vastaan . Olen epäuskon pimeydessä pilannut sinua julkisesti häpäissyt . Anna anteeksi , päästä minut pahasta vapaaksi myös pahoista ajatuksista amen . Uskon että olet Jumalan poika lähetetty synnitön minun puolestani . Jeesuksen nimessä amen en halua helvettiin .


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Paholaista ei ole. Raamattu puhuu paholaisesta kyllä mutta Raamattu puhuu paljon sellaistakin, joka ei ole muuta kun taikauskoa. Sehän puhuu vainaja- ja tietäjähengistä, noidista, velhoista, metsänpeikoista ja vaikka mistä aivan selvästi taikauskoon viittaavista asioista.Samaa sakkia paholainenkin.

        Olet kyllä tosi paha pilkkaaja.


    • q.v

      Jos Saudi-Arabiasta poistettaisiin islam sekä sen ideat ja päätökset alettaisiin tekemään havaittujen tosiasioiden perusteella niin muuttuisiko Saudi-Arabia paremmaksi paikaksi?

      Voidaanko sama kysymys kohdentaa Intiaan ja hindulaisuuteen tai Suomeen ja kristinuskoon?

      • Mielenkiintoinen ajatusleikki.

        Tietysti pitäisi ensin miettiä mikä on "parempi paikka" ? Miten se määritellään?

        Onko se esim. paikka jossa meidän länsimaisten käsitysten mukaan on korkea elinasto ja vaikkapa hyvä koulutustaso tai vaikkapa pitkä eliniänodote?

        Ovatko nuo kolme asiaa sellaisia jotka tekevät maapallon parhaaksi paikaksi täällä oleville? Vai tekevätkö ne maapallon tietys paikat parhaaksi paikaksi meille ihmisille?

        Onko esim. Australian alkuperäiskansan tapa elää sellainen joka tekisi Suomesta, Saudi-Arabiasta tai Intiasta paremman paikan kaikille eläimille, kasveille jne.?

        Hesarissa oli mielenkiintoinen artikkeli juuri siitä miten me ihmiset kuvittelemme olevamme "ylempiä" jota käsitystä tietysti esim. kristinusko tukee.


      • q.v

        Parempi paikka voisi olla jotain sellaista missä tapahtuu vähemmän harmia suuremmalle joukolle kuin aiemmin.

        Tähän voisi liittyä elintaso, elinikä, rikollisuus, tasa-arvo, ihmisten itsemääräämisoikeus, yleensä asiat mitkä ovat YK:n ihmisoikeuksien julistuksessa ovat hyväksi yksilölle. Mutta heitit aika pahan ajatuspommin kun laajensit kysymystä käsittelemään globaalisti maapalloa :=)

        - Ehkä ongelma pitää ratkaista "yksi pottu kerrallaan" mutta riittääkö kellossa aika ennen kuin ihmiskunta pistää itsensä pakettiin tuhoamalla biosfäärinsä. En tiedä, mutta uskonnot ovat siinä yksi oleellinen ongelma muiden joukossa.


      • Ihmisen jalostaminen sellaiseksi, että hänellä ei ole tarvetta hengellisyyteen tai henkisyyteen, sen kaltaisiin tunnetiloihin, joihin muuten jalkapallofanituksenkin voi laskea, on varmasti ainoa tie poistaa uskonnot, uskomukset, aatteet, sen kaltaiset asiat ihmisen luoneesta.
        Johtaisiko se sitten harmoniaan,,jaa`ah


    • Nyt tiedän, mikä on kohtalosi ja missiosi. Ole siunattu, veli, ja käänny nykyisiltä teiltäsi Herran puoleen. Suuri on taakkasi ja vastuusi, suuri on myös palkkasi Taivaassa.

      • Olikos tämäkin nyt minulle tarkoitettu, tässä ketjussakun edelleen kirjoittelet? Taakka ja vastuu, nou tänks! Palkka? Kerro lisää...


    • Anonyymi

      ""Ovatko uskovaiset luonteeltaan niin häijyjä ja kettumaisia, että he eivät pysty elämään ihmisiksi ja olemaan kilttejä toisille, jos heitä ei pelotella armottomalla kepityksellä?"


      Juuri tuosta uskonnoissa on kyse, ihmisten kontrolloimisesta ja pelottelusta.

    • Anonyymi

      Hylännyt luonnottomiin himoihinsa. Tai hylkäsi judet kun ne pilkkasi . Sodoman väki. Sodoman syntiset LOOTIN päivät . Ei tarkoita kristittyjä vaan näitä pilkkaajia . Jatkuvaa vihapuhetta kristittyjä vastaan . Siunausta ja iloa . Jeesus on hyvä .

    • Anonyymi

      Olisi se helpotus ihmiskunnalle jos uskonnot poistettaisiin. Vaan islmia joka on tulossa kristinuskon tilalle on hankalampi poistaa kuiin kristinusko. Budhalaisuus voisi kuitenkin jäädä.
      Toivotaan kaikki ettö jumala häipyisi vaikka rinnakaisuniversumiin meitä kiusaamasta. Aaamen.

      • "Vaan islmia joka on tulossa kristinuskon tilalle on hankalampi poistaa kuiin kristinusko."

        Valitettavasti tämä on TOTTA!!!

        Suurin osa kritittyinä itseään pitävistä VIHAA omaa uskontoan ja JUMALAA!!!

        Tämä ilmenee siten, että ihmiset HYLKÄÄVÄT oman JUMALANSA käskyt, eli siis sivuuttavat RAAMATUN KÄSKYT puolustellessaan syntiporsastelujaan!!!

        Muslimit, vaikka väärässä uskossa ovatkin, kuitenkin KUNNIOITTAVAT ja NOUDATTAVAT omia pyhinä pitämiään kirjoituksia!!!


    • Anonyymi

      ........ Miksi muuten vaadit ettei lapsille saa kertoa uskonnosta....

      Lasten tulee saada kasvaa ilman minkäänlaisia vääriä kuvitelmia tai harhaoppeja. Tämän takia sivistysvaltion opetusohjelmat lähtevät kasvatuksesta ilman vakaumuksellista uskontojen opetusta. Sinunkin pitäisi olla iloinen siitä.

      Kun lapsi kasvaa aikuiseksi, hän voi sitten pohtia itse minkä kannan hän ottaa uskontoihin.

      Uskontojen opetusta ei tule lisätä missään muodossa. Toivottavasti tulevaisuudessa myös viisastumme ja vähennämme pikkuhiljaa yliopistorahojen käyttöä teologiseen opetukseen ja tutkimukseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe