Maailmanloppu - milloin se tulee?

tExmExVL

Kautta maailmanhistorian eri uskontokuntien ja niiden alajaostojen keskuudessa on ennustettu maailmanlopun tulevan. Tätä on tapahtunut niin kauan ja niin monia kertoja, että jos täsmällistä lukumäärää olisi mahdollista laskea, niin suurta lukua olisi varmaankin vaikea ihmisjärjellä käsittää. Yhä vaan tämä planeetta silti matkaa radallaan.

Olen ex-vl. Koko lapsuuteni ajan perheeni ja koko yhteisö traumatisoivat minua kammottavilla tarinoilla lopunajan merkeistä ja maailmanlopusta. Joka ilta menin nukkumaan kuristavan pelon vallassa, kun oli kerrottu vanhempien ja sisarusten voimin "iltasatuja" maailmanlopusta, joka tulee kuin "varas yöllä", ja miten emme aamulla välttämättä enää herää. Tarinat viisaista ja tyhmistä neitsyistä sekä "ylkä tulee!" -huudosta jne. jne. jne. kuuluivat kiinteästi vl-kasvatukseni osaksi. Lestat kyllä itse tietävät nämä lukemattomat aiheeseen liittyvät mantrat ja tarinat varsin hyvin.

Noista lapsuusajoistani on nyt kulunut moniaita vuosia. Voin sanoa toipuneeni peloista ja kasvaneeni tasapainoiseksi aikuiseksi, mutta tämä koko lapsuuttani erityisen synkästi varjostanut maailmanlopputeema palaa silti aika ajoin mieleeni.

Tahtoisinkin kysyä, mitkä ovat nyt heinäkuuta 2017 elettäessä viimeisimmät eksplisiittisesti määritellyt lopunajan merkit, ja koska maailmanlopun suurin piirtein on ennustettu (tällä kertaa) tulevan? Tiedän, "ainoastaan Jumala tietää maailmanlopun ajankohdan", mutta voisiko joku antaa edes jotakin osviittaa tämänhetkisistä näkemyksistä? En ole haastamassa riitaa, vaan kiinnostaa aidosti, mitkä ovat nykyhetken profetiat. Ja toisekseen: koska "ovet katua vastaan suljetaan"? Sen piti minun viime tietojeni mukaan tapahtua joskus vuoden 2000 tienoilla. Käsitykseni mukaan on silti yhä vielä, 17 vuotta myöhemmin, mahdollista tehdä parannus?

Jos joku voisi ystävällisesti valottaa minulle suurin piirtein tämänhetkiset / viimeisimmät lopunajan merkit ja sen, koska parannuksen tekemistä haluaville lopullisesti lakataan saarnaamasta syntejä anteeksi "Jeesuksen nimessä ja veressä", olisin kovin kiitollinen tiedosta.

45

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maailmanloppuaeitule

      Onko maailmanlopun ennustukset lestadiolaisuudessa yhtä paljon esillä kuin esim. jehovan todistajilla on vähän väliä joka aina siirretään eteenpäin?

      • Anonyymi

        Lueppas vaikka 2Pietarin kirje luku 3 jakeet 8-13.Siinä kerrotaan aika hyvin maailmanloppu.


    • Miljonäärikepuli

      Vakuutuskuorilla veronmaksua välttelevän Lestakyrvän valtaannousu lienee ainakin jonkinnäköinen käytännönelämän "maailmanloppu" köyhällistölle ja vähäosaisille Suomessa..?

    • rea-listi

      Todennäköisempää kuin maailmanloppu on voittaa euroJackpotissa 50 miljoonaa euroa.

    • Maailma ei lopu koskaan, tapahtumassa vain Jumala tulee joukkoineen Jerusalemiin, jolloin kaikki paha poistetaan, saatana mukaan luettuna.

      Hän on luvannut Israelille, ettei enään tuhoa maailmaa, kuten teki tulvassa.

      1. Moos. 8:21
      Ja kun Herra tunsi uhrisavun tuoksun, hän sanoi mielessään: "Minä en enää koskaan kiroa maata ihmisen tähden, vaikka ihmisen ajatukset ja teot ovat pahat nuoruudesta saakka, enää en hävitä kaikkea elävää, niin kuin tein.

      1. Moos. 9:11
      Minä teen liiton ja annan teille lupaukseni: koskaan enää ei vedenpaisumus tuhoa kaikkea elävää, se ei koskaan enää hävitä maata."

      • Maailmanloppuu.apua

        Jumala ei hävitä maata vedellä, vaan tulella!


      • Maailmanloppuu.apua kirjoitti:

        Jumala ei hävitä maata vedellä, vaan tulella!

        Kuka se Sinulle kertoi ja missä.Tulella Hän polttaa kaiken epäpuhtaan, "etteä kivetkin itkevät".

        Ilm. 19:20

        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm. 21:8

        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."


      • tulionkuumaa
        Kesitas kirjoitti:

        Kuka se Sinulle kertoi ja missä.Tulella Hän polttaa kaiken epäpuhtaan, "etteä kivetkin itkevät".

        Ilm. 19:20

        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

        Ilm. 21:8

        Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

        Otapa kesitas vaarin tuosta Ilm. 21:8, ettei sinulle käy huonosti.


      • tulionkuumaa kirjoitti:

        Otapa kesitas vaarin tuosta Ilm. 21:8, ettei sinulle käy huonosti.

        Olen ottanut edellisestä jakeesta;:7 Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani

        Hieno olla voittaja alistuneiden VL;ien sijasta.


      • Anonyymi

        Te nyt jäitte sinne lakiin. No kun Jeesus tulee niin kaikki loppuu siihen. Mitä sitä suremaan kun tulivuoret toimii ja maa järisee.


    • tietotuusjaelämä

      Jeesus puhuu Matt. 24 tulemuksestaan. Siinä ei sanota että silloin maa tuhotaan tulella vaan hän kokoaan valittunsa neljältä ilmansuunnalta. Muut jätetään.

      • Matteus 24 ei mainitse missään maailman tuhosta, vaan sen vahvistumisesta Jeesuksen tullessa.
        Hieman tarkkaavaisuutta, Matteus ei käsittele ollenkaan tulta koko evankeliumissa, joka tuhoaisi maailman, kuten ei missään muuallakaan ole sitä mainintaa.
        Pysy asiassa.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Matteus 24 ei mainitse missään maailman tuhosta, vaan sen vahvistumisesta Jeesuksen tullessa.
        Hieman tarkkaavaisuutta, Matteus ei käsittele ollenkaan tulta koko evankeliumissa, joka tuhoaisi maailman, kuten ei missään muuallakaan ole sitä mainintaa.
        Pysy asiassa.

        No no Kesitas, Älähän sinä vaikka viisas oletkin rupea ojentamaan. Kyllä minulla on kokonaisvaltainen käsitys ja uskon siihen. Mitäs mieltä olet muuten ylöstempauksesta, ketä sinne menee Jeesusta vastaan yläilmoihin.


      • Kesitas kirjoitti:

        Matteus 24 ei mainitse missään maailman tuhosta, vaan sen vahvistumisesta Jeesuksen tullessa.
        Hieman tarkkaavaisuutta, Matteus ei käsittele ollenkaan tulta koko evankeliumissa, joka tuhoaisi maailman, kuten ei missään muuallakaan ole sitä mainintaa.
        Pysy asiassa.

        Vaikuttaa hyvin epävakaalta, koska mainitsemiasi kirjoituksia ei ole Raamatussa.
        Vaikka kuinka olet Jeesuksen seuraaja, ei Sanaa voi muuttaa.

        Mutta kysymys oliki, kuka sinulle tuon neuvoi?


      • Kesitas kirjoitti:

        Vaikuttaa hyvin epävakaalta, koska mainitsemiasi kirjoituksia ei ole Raamatussa.
        Vaikka kuinka olet Jeesuksen seuraaja, ei Sanaa voi muuttaa.

        Mutta kysymys oliki, kuka sinulle tuon neuvoi?

        Niin, se Ylöstemapaus, ketä sinne menee, sinne menee Jeesukseen kastetut Pyhät, jotka ovat Jeesuksen päällensä pukeneet.
        He ovat jo Jeesuksen tunnustaneet, et tarvitse jäädä vaivan aikaan tunnustamaan uskoaan Jeesukseen.

        Matt 10
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.


      • tietotuusjaelämä
        Kesitas kirjoitti:

        Niin, se Ylöstemapaus, ketä sinne menee, sinne menee Jeesukseen kastetut Pyhät, jotka ovat Jeesuksen päällensä pukeneet.
        He ovat jo Jeesuksen tunnustaneet, et tarvitse jäädä vaivan aikaan tunnustamaan uskoaan Jeesukseen.

        Matt 10
        32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
        33 Mutta joka ihmisten edessä kieltää minut, sen minäkin kiellän Isäni edessä taivaissa.

        Mielenkiintoista Kesitas. Kerrotko vielä kestääkö vaivan aika 7 vuotta?


      • tietotuusjaelämä kirjoitti:

        Mielenkiintoista Kesitas. Kerrotko vielä kestääkö vaivan aika 7 vuotta?

        Täss avataan hieman, loputkin löytyy tarvittaessa.

        Dan. 9:25

        Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja.


      • Anonyymi

        Ilmestyskirja , kaikki tuhoutuu silloin.


    • Toinentuleminen

      Se tulee kuin tyhmä varas:). Raamatussa "maailmanloppu" tarkoittaa maailmanajan tai aikakauden loppua.

      • Ei ole tyhmä, se on juuri näin.


    • Nyt eletään aikaa, jolloin evankeliumi pitää saarnattaman todistukseksi kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. Eletään laittomuuden / ahdistuksen aikaa. Pakanoiden etsikkoaika on päättymässä lähitulevaisuudessa ja Israelin etsikkoaika on alkamassa. Taivaalla on nähty Ihmisen Pojan merkki. Eräiden Katolisen kirkon lähteiden mukaan maailmanloppuun on aikaa noin 17 vuotta.

      • Laittomuude3n ja ahdistusen aika tulee vasta silloin kun Paha ja saatana ilmoittavat itsesä ja turmelevat Jerusalemin Temppelin.

        Katolisuus ei pelasta opillan, joten älä ytuo heidän ennusteitaan, vaikka VL ja Rooma ovat samaa porttokirkkoa.

        Miten tunnistat ahdistuksen? Kerro tartuntapintaa Raamatusta.


      • Kesitas kirjoitti:

        Laittomuude3n ja ahdistusen aika tulee vasta silloin kun Paha ja saatana ilmoittavat itsesä ja turmelevat Jerusalemin Temppelin.

        Katolisuus ei pelasta opillan, joten älä ytuo heidän ennusteitaan, vaikka VL ja Rooma ovat samaa porttokirkkoa.

        Miten tunnistat ahdistuksen? Kerro tartuntapintaa Raamatusta.

        Laittomuutta on muuten se, että Pääminsteri Sipilä jakaa suvulleen ja entisille lestadiolöais- yhtiökummpaneille 30 mil. €, ohi Suomen Eduskunnan.

        Antaako tämä kaikille tasapuolisen kohtelun, mm Kempeleessä 4 kertaa n 450,000€ja vain lestoille.


      • hahhahhaahaa
        Kesitas kirjoitti:

        Laittomuutta on muuten se, että Pääminsteri Sipilä jakaa suvulleen ja entisille lestadiolöais- yhtiökummpaneille 30 mil. €, ohi Suomen Eduskunnan.

        Antaako tämä kaikille tasapuolisen kohtelun, mm Kempeleessä 4 kertaa n 450,000€ja vain lestoille.

        Onokohelluntaivekkuli kateellinen?


      • hahhahhaahaa kirjoitti:

        Onokohelluntaivekkuli kateellinen?

        Lestoilleko? Mistä kateellinen?


    • SuppaNovasti

      Ehkä tuhannen vuoden kuluessa !urinko laajenee ja isosti loppuu tämä pönötys talikon varressa.

    • eikaikristitytopeta

      eikös jehovat opeta maailman loppua.
      vuosi vaan on vaihdellut historian aikana.

    • Jobinpostia

      Maailmanloppu peruutettu. Saarn.1:3. Ps.104:5. Ps.119:90.

    • Loppu tulee, kun Väyrynen valitaan presidentiksi.

    • tExmExVL

      Kiitos vastauksista.

      Milloin etsikkoaika päättyy lopullisesti?

      • Vaikea sanoa. Väyrynen on vasta 70. Voi olla ehdokkaana vielä useita kertoja.


      • Varsinainen etsikkoaika on Suomessakin jo päättynyt, Jumala ei erityisesti kutsu enää Suomen kansaa. Herätysten painopiste on siirtynyt Euroopan ulkopuolelle. Kokonaan etsikkoaika päättyy vähän ennen maailmanloppua.


    • Poroko

      Älä hyvä ihminen kysele, lapset saattavat lukea...

    • VlProfetiaa

      Vl-puhujat saarnasivat srk-hnegen voimassa, 1900 luvlla, että vuotta 2000 ei nähdä. Jotkut ottivat velkaa ennen vuosituhannen vaihettaa kun niitä ei sitten 2000 luvun puolla enää ole kukaan kyselemässä. Sai elää lokoista elämää vuosituhannen lopun.

      Eiköhän kaikissa porukoissa ole menty yli sen, että sitä ei ihminen tiedä.

      Jeesus antoi merkkejä ja kun ne tapahtuu niin kehotti omiaan nostamaan päätään ja rukoilemaan ja valvomaan pitäen öljyä lampussa,

      Israelin kansan eli viikunapuun valtion muodostuminen ja siitä seuraavan sukupåolven aikana se tapahtuu ennustusten mukaan. Ei siis ole kaukana.

    • oikea.Valtakunta

      Ei nykyisen Israelin valtion perustamisella vuonna 1948 ole mitään osaa Jeesuksen profetioissa.
      Päinvastoin se on ainaisen riidan aihe ja sitä saa pelätä, että siitä tulee ruutitynnyri, joka sytyttää koko uskonnon tuleen. Mitähän tänäänkin tapahtuu?
      Kuninkuuden antaminen Jeesuksen Kristuksen käsiin taivaassa ja Valtakunnan syntymä, joka aloitti tämän maailman lopun ajan ja tälle ominaiset tapahtumat, on oikea hallinnon perustaminen. Tulkoon Sinun Valtakuntasi!

    • setänasse

      Eduskunnan Arkkilesta on katsonut kakkarastaan maailmanlopun alkavan viidentenä sunnuntaina pääsiäisestä klo 10.00 kirkonkellojen aikaan, koska myös samaan aikaan osuu myös ensimmäinen sunnuntai vapusta, niin katastrofi on valmis.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Maailma ei lopu koskaan.
      Ilm 21;1-6 kertoo sen, että se on Jerusalemissa ja Hesekiel sen, että Pyräbidi, jonka sivut ja korkeus on sama, 2308 Km kanttiinsa, korkeus sama ja sen siällä on Jumalan Taivaassa tekemä Paratiisi.1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
      5 Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
      6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi.
      Tässäkin näkee, kuinka ihmisoppia SRK esittää. Muuten milloinkaan ei jehovat povaa maailman loppua, ainoastaan järjestelän loppua, joten siinä ne on oikeassa, ei lasksemissaan ajoissa.
      Vellut kyllä povasivat jehovien tapaan useaan kertaan ja muistan jotain -61-3, sekä vuosi 2000 se oli saarnoissa esillä. Molemmat ovat pelletivoleita.

      • Jäi kirjautumatta, se muuten olin minä kun vastasin.


      • Anonyymi

        Jeesuksen paluu . Lootin päivät kaikki on homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen paluu . Lootin päivät kaikki on homoja.

        Elämme lopun aikaa, koko maailma rypee synnissä, Jeesus sanoo: Valvokaa!


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jonkun pitää ensin herättää kuolleista hemmot, joille jeesus lupasi palata heidän elinaikanaan.
      Muuten tapahtuma on peruttu.

      LippuHelvettiinKiitos

    • Anonyymi

      Aloittaja oli saanut pelottavan käsityksen maailmanlopusta. Maailmanloppu on odotettu ja hyvä tapahtuma, se on Jeesuksen toinen tuleminen. Raamatussa kehotetaan valvomaan, silloin ei tarvitse pelätä.
      vl

    • Anonyymi

      Lopun ajat - viimeinen aika - alkoi 2000 vuotta sitten, Jeesuksen syntymästä.

      Siksi on perusteltua Jumalan valtakunnassa puhua lopun ajoista, viimeisistä ajoista.

      Sikälikin on perusteltua puhua lopun ajoista, että jokaisen ihmisen elämä on lyhyt. Joka hetki olisi tärkeää olla valmiina lähtöön.

      Maailnanlopun aikaa ei tiedä kukaan muu kuin Jumala.

      Kaikki maailmanlopun ajankohdan ennustukset ovat olleet ja tulevat olemaan huuhaata.

      Auringon on ennustettu sammuvan 2,8 miljardin vuoden kuluttua. Kyllähän ihminen on melko viisas kun osaa laskea noin kauas eteenpäin, vaikka ei tiedä juuri mitään isoisänsä isän elämästä sata vuotta sitten. Jumalan sanalle tuskin teemme vääryyttä, jos oletamme, että maailmanloppu tulee ennen kuin 2,8 miljardia vuotta tästä päivästä on kulunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1284
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1140
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      26
      992
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe