Kaikki kristityt eivät pelastu?

IskuSelustaan

Yksin uskosta, yksin armosta on henkilökohtaisen pelastusliivin saanti helvetin mereen hukkumisvaarassa olevalle? Pelastusliivillä en kuitenkaan tarkoita sovituksen ainoaa Välimiestä ,Jeesusta. Tarkoitan sitä että pelastusliivit voidaan ottaa välillä irti kun ilman niitä on ketterämpää liikkua muuta tutkimassa, syntiä tutkimassa, ilostua näkemästään hassuudesta kun kaksi miestä ovat kedolla kuin yrittäen lisääntyä keskenään miettien vauvan adoptiota. Tyhmät neitsyet odottavat Jeesuksen paluuta.Viisaat neitsyet odottavat Jeesuksen paluuta. Neitsyet taas symbolivat puhtautta, joka tulee uudestisyntymässä, uskolla Jeesukseen. Neitsyet ovat kristittyjä. Raamattu kertoo Matteus 24 - 25 että tyhmät kristityt päätyvät helvettiin. Yksin armosta on pelastus mutta tyhmät kristityt eivät pelastu Raamatun mukaan. Armon oikean merkityksen, henkilökohdistuksen, ehdollisuuden sisältymisen armoon, ovatkin asioita, joita tyhmät neitsyet eivät pohdi kosks he eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen. Mitä ominaisuuksia kuuluu tyhmyyteen, mitä kristilliseen viisauteen? Tyhmyyttä: tottelemattomuus ja epäkunnioittavuus Jumalan ilmoittamia tahdonalaisina olevia asioita kohtaan.Viisautta on totella ja pelätä Jumalaa.Joh.3:36 todistaa tämän.Joka toisin sanoo, hän valhettelee ja osoittaa röyhkeyttä ja pöyhkeyttä piittaamattomuus Raamatun ilmoitusta kohtaan kavaltaa hänet.Takaisin otsikon muistutukseen, kaikki eivät pelastu yksin armosta, mutta viisaat kristityt pelastuvat yksin armosta.

47

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ovatko esim. fundamentalistit niitä "tyhmiä kristittyjä"? Ihmiset, jotka hyvän tekemisen sijaan paapattavat homoliitoista täällä 24/7?

      • Nimi kristityt eivät pelastus,elävä tätämaailmaan illma parannuksen tekoa heillä on vain nimi.


    • Miten loputon aarrearkku koroittaa itsensä toisten yläpuolelle. Varo ettet putoa sieltä.

      • AloittelijaTässäVaroo

        Missä kohdassa korotan itseni ja miten? Pysytään asiassa ilman perusteettomia syytöksiä itsekoroituksesta. Mutta jos syytöksen perustelet oikein niin lupaan tehdä parannuksen. Jeesuksen kanssa vaellan eikä omatuntoni minua syytä, mutta jään odottamaan miten vastaat minulle. Jumala tietää kumpaan ryhmäkuvaan pääsen, tyhmien vai viisaiden ryhmäkuvaan, Jumalan siunausta ja totuudessa pysymisen ilon aherrusta sinulle! Oletan, että olet kristitty, en tunne teitä. N. Klo 19 kommenttia parannuksen tekoon ryhtymisestäni itsekorotuksen osalta tai sitten ei, ainakin nyt menen vapaana tuskista sydämen omantunnon täältä poies aurinkoon.


      • älä.välitä
        AloittelijaTässäVaroo kirjoitti:

        Missä kohdassa korotan itseni ja miten? Pysytään asiassa ilman perusteettomia syytöksiä itsekoroituksesta. Mutta jos syytöksen perustelet oikein niin lupaan tehdä parannuksen. Jeesuksen kanssa vaellan eikä omatuntoni minua syytä, mutta jään odottamaan miten vastaat minulle. Jumala tietää kumpaan ryhmäkuvaan pääsen, tyhmien vai viisaiden ryhmäkuvaan, Jumalan siunausta ja totuudessa pysymisen ilon aherrusta sinulle! Oletan, että olet kristitty, en tunne teitä. N. Klo 19 kommenttia parannuksen tekoon ryhtymisestäni itsekorotuksen osalta tai sitten ei, ainakin nyt menen vapaana tuskista sydämen omantunnon täältä poies aurinkoon.

        Et missään. Tuo eukko on Känkkäränkkä.


    • PasiToivonen

      Jos punaviini täytyy kaataa lavuaarista alas, pelastus ei ole silloin yksin armosta. Mutta nykyään ei tällaisia vaatimuksia ole.

    • Jeesus sanoo selvästi ketkä pelastuvat.

      Joh 3
      1. Mutta oli mies, fariseusten joukosta, nimeltä Nikodeemus, juutalaisten hallitusmiehiä.
      2. Hän tuli Jeesuksen tykö yöllä ja sanoi hänelle: "Rabbi, me tiedämme, että sinun opettajaksi tulemisesi on Jumalasta, sillä ei kukaan voi tehdä niitä tunnustekoja, joita sinä teet, ellei Jumala ole hänen kanssansa."
      3. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
      4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
      5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.
      6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
      7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
      9. Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?"
      10. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!
      11. Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
      12. Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?
      13. Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
      14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
      15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
      17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
      18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
      19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
      20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
      21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

    • Jeesu kertoo ERITTÄIN selvästi mistä on kyse:

      31. Mutta kuin Ihmisen Poika tulee kunniassansa ja kaikki pyhät enkelit hänen kanssansa, silloin hän istuu kunniansa istuimella,
      32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat. Ja hän eroittaa toiset toisistansa, niinkuin paimen eroittaa lampaat vuohista,
      33. ja asettaa lampaat tosin oikialle puolellensa, mutta vuohet vasemmallensa.

      34. Silloin sanoo kuningas niille, jotka hänen oikialla puolellansa ovat: tulkaat, minun Isäni siunatut, omistakaat se valtakunta, joka teille on valmistettu maailman alusta.
      35. Sillä minä isosin, ja te ruokitte minun: minä janosin, ja te juotitte minun: minä olin outo, ja te minun huoneeseen otitte:
      36. Alasti, ja te vaatetitte minun: sairaana, ja te opitte minua: minä olin vankina, ja te tulitte minun tyköni.

      37. Silloin vanhurskaat häntä vastaavat ja sanovat: Herra, koska me näimme sinun isoovan, ja ruokimme sinun? taikka janoovan, ja annoimme sinun juoda?
      38. Mutta koska me näimme sinun outona, ja huoneeseen otimme sinun? taikka alastoinna, ja vaatetimme sinua?
      39. Eli koska me näimme sinun sairaana, taikka vankina, ja tulimme sinun tykös?

      40. Niin vastaa kuningas ja sanoo heille: totisesti sanon minä teille: sen minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.

      41. Silloin hän myös sanoo niille, jotka vasemmalla ovat: menkäät pois minun tyköäni, te kirotut, ijankaikkiseen tuleen, joka valmistettu on perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
      42. Sillä minä isosin, ja ette minua ruokkineet: minä janosin, ja ette minua juottaneet:
      43. Minä olin outo, ja ette minua huoneeseen ottaneet: alastoin, ja ette minua vaatettaneet: sairas ja vankina, ja ette minua oppineet.
      44. Silloin nekin häntä vastaavat, sanoen: Herra, koska me näimme sinun isoovan, taikka janoovan, taikka outona, eli alastoinna, eli sairaana, taikka vankina, ja emme sinua palvelleet?

      45. Silloin hän vastaa heitä, sanoen: totisesti sanon minä teille, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähimmistä, sitä ette tehneet minulle.
      46. Ja niiden pitää menemän ijankaikkiseen vaivaan, mutta vanhurskaat ijankaikkiseen elämään.

      • Niin, Jeesus kertoon tuossa, että pelastuneet ovat tietämättään tehneet hyvää.
        Mutta varmaan huomaat, että ei sano heidän pelasruneen sen takia, että ovat tehneet hyvää?


      • Obadja151cm
        usko.vainen kirjoitti:

        Niin, Jeesus kertoon tuossa, että pelastuneet ovat tietämättään tehneet hyvää.
        Mutta varmaan huomaat, että ei sano heidän pelasruneen sen takia, että ovat tehneet hyvää?

        Ei tainnut huomata. Tämä aivotärähdys tapaus ymmärtää sen mitä ymmärtää.Se on rajoitetusti ymmärtävä.


      • Obadja151cm kirjoitti:

        Ei tainnut huomata. Tämä aivotärähdys tapaus ymmärtää sen mitä ymmärtää.Se on rajoitetusti ymmärtävä.

        Samoja juttujaan täällä pyörittelevät jatkuvasti kun muuta eivät keksi 😉


    • SairaidenYstävä

      Jeesuksen pakolaispolitiikka ja maahanmuuttajanäkemys olivat varsin kohdallaan.

      • entiennytkään

        Kerro niistä!


      • SairaidenYstävä

        Aivot.Hoi niistä tuossa yllä juuri kertoi. Noin hurskaan luulisi ymmärtävän.


      • SairaidenYstävä kirjoitti:

        Aivot.Hoi niistä tuossa yllä juuri kertoi. Noin hurskaan luulisi ymmärtävän.

        Nämä ns. "hurskaat" täällä ovat itseriittoisuudessaan ja farisealaisuudessaan aina toista maata ja mieltä.


      • emme.ole.maailmasta
        sage8 kirjoitti:

        Nämä ns. "hurskaat" täällä ovat itseriittoisuudessaan ja farisealaisuudessaan aina toista maata ja mieltä.

        Niin se pitää ollakin!


    • utelias.kysyy

      Mihin ryhmään aloittaja on itsensä luokitellut?

    • Onko teillä paljonkin esimerkkejä "pelastuneista" ja todisteet siitä?

      • Nehän ovat jo itse päättäneet että kuuluvat tuohon joukkoon, siinä on esimerkkiä ja todisteita yllin kyllin.


      • Mitä todisteita haluat?


      • sage8 kirjoitti:

        Nehän ovat jo itse päättäneet että kuuluvat tuohon joukkoon, siinä on esimerkkiä ja todisteita yllin kyllin.

        Niin. Se on jännä juttu. Riittää, kun itse päättää. Koskee vähän joka asiaa. Kun päättää, että Pyhä Henki ohjaa, niin se riittää. Kun päättää, että Jumala "puhuu", niin se riittää. Jos toinen uskova on samaa mieltä, niin se onkin sitten lopullinen totuus.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Niin. Se on jännä juttu. Riittää, kun itse päättää. Koskee vähän joka asiaa. Kun päättää, että Pyhä Henki ohjaa, niin se riittää. Kun päättää, että Jumala "puhuu", niin se riittää. Jos toinen uskova on samaa mieltä, niin se onkin sitten lopullinen totuus.

        Ja jos toinen uskova on eri mieltä, niin hän on ilman muuta helvetin oma. Ei ne usko edes Raamattua joka kieltää ihmistä tuomitsemasta yksiselitteisesti. Tietysti otetaan joku raamatunjae omaksi tueksi vaikkei sillä ole mitään sidettä ko. asiaan.


      • sage8 kirjoitti:

        Ja jos toinen uskova on eri mieltä, niin hän on ilman muuta helvetin oma. Ei ne usko edes Raamattua joka kieltää ihmistä tuomitsemasta yksiselitteisesti. Tietysti otetaan joku raamatunjae omaksi tueksi vaikkei sillä ole mitään sidettä ko. asiaan.

        Juuri noin. Kaava on aina sama.


      • attenatsukoille
        InhottavaRealisti kirjoitti:

        Juuri noin. Kaava on aina sama.

        Olette te poijjat kovia tuomitsemaan!


      • Se on vähän eri asia tuomitseminenkin jos uskoo ettei Raamattu ole mikään kirjaimellisesti otettava teos.


      • attenatsukoille
        sage8 kirjoitti:

        Se on vähän eri asia tuomitseminenkin jos uskoo ettei Raamattu ole mikään kirjaimellisesti otettava teos.

        Tuomitseminen on a i n a tuomitsemista. Ei teillä ateksteilla ole mitään erivapautta siinä.


      • juuri.niin
        attenatsukoille kirjoitti:

        Tuomitseminen on a i n a tuomitsemista. Ei teillä ateksteilla ole mitään erivapautta siinä.

        Juuri niin!


    • uskonlujasti

      Kyllä homot ainakin pelastuu, Jeesushan on aina vähemmistöjen ja sorrettujen puolella!
      Sen sijaan sortajia ja tuomitsijoita odottaa kova kohtalo!

      • hömpsönpömpsön

        Hyvä homo, olet väärässä ja pahasti!
        Yksikään homo ei pelastu olemalla homo!


      • pedofiili_

        Pelastuuko pedofiilitkin tolla samalla logiikalla?


    • Risti-riita

      Room.2:13. Room.3:28. Ketkä näin päätti?

    • markku.lievonen

      Kuten aloituskin ilmentää, niin uskonnollinen ihminen kyhää kaiken kielteisyyden toisen ihmisen niskaan. Aloittaja ei taatusti ajattele, että hän olisi ja kuuluisi vertauksessa tyhmien neitsyiden joukkoon.
      Juuri tämä ajattelutapa ilmentää, miten lihallisella ihisellä olisi jokin merkittävä tekijä pelastumiseensa. Toisen ihmisen lihallisuus ei pelasta,- vaan joutuu helvetin tuleen kidutettavaksi, mutta MINUN lihallisuus / päätökseni vie pelastumiseen.

    • uteliaskysyjä

      Mitä teksitte jos huomaisitte olevanne homo? Rehellinen vastaus!

      • Kaikkeakans

        Epäilisin omaa mielenterveyttäni.


    • Yksinkaikesta

      Yksin Jumalasta.

    • Oikeamieliset perivät maan ja nyt on ensisijaista toivoa rauhaa Jerusalemille rauhaa Israelille, koska me olemme sen velkaa.
      Näin me maksamme velkaa ja ehkä vähän puhdistumme.

      tämä ei ole pieni asia, tämä on suuri asia.

      • Aaamen

        Jos tutkimme Raamattua, on selvä, että on oikein siunata Israelia ja juutalaisia. Jumalan lupaus Aabrahamille oli: ”Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä” (1 Moos 12:3). Jaakob sai sittemmin samanlaisen lupauksen: ”Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa" (1 Moos 27:29). Myöhemmin Jumala uudisti saman lupauksen koskemaan koko Israelin kansaa sanomalla Bileamin kautta: ”Siunattu olkoon, joka sinua siunaa, kirottu, joka sinua kiroaa!" (4 Moos 24:9). Nämä sanat ovat edelleen voimassa. Jos käännymme Israelia ja juutalaisia vastaan, voimme saada myös Jumalan vastaamme.


    • Todisteita siitä, että joku on "pelastunut"?

    • pelastettavasielu

      Jatkuvastihan niitä käy ilmoittautumassa ja haluavat mukaansa pelastukseen!
      Minä ainakin lähden mukaan, onko muuten vaihtoehtoa?

    • PasiToivonen

      >>Oikeamieliset perivät maan ja nyt on ensisijaista toivoa rauhaa Jerusalemille rauhaa Israelille, koska me olemme sen velkaa. >>

      Ja tuomitaan Jeesus helvettiin kuten fari.g (farizee) tekee.

      Milloinkohan juutalaiset pyytää anteeksi kristityilä?

    • tempaustuleeee

      20.7.2017

      Mihin Jumala tarvitsee kahta tempausta?

      Me näemme hyvin luopumuksen tien, mihin se johtaa. Tämä suuntaus johtaa koko kristikunnan tuhoon ja Jumala ei tule sitä sallimaan. Jotain on tehtävä mutta siten että mahdollisimman moni selviää lihaamme kohdistuvista eksytyksistä, joita näkyy kristikuntamme olevan jo aivan pullollaan. Kaikki vaan on tapahduttava siten kuten Jumala sanassaan on sen sanonut, synnin on tultava ensin suureksi ja näkyväksi, jotta kansa olisi kypsä. Jumala sallii tämän tapahtua ja jopa edesauttaa siinä koska Hän sokeuttaa ne jotka sokeiksi haluavat tulla.

      Tässä kohtaa kuitenkin kun eksytys on vienyt mukanaan jopa valittuja suuressa määrin, on Jumalan puututtava tilanteeseen sillä tavoin että nekin vielä pelastuisivat, jotka ovat jo syvällä eksytyksessä.

      Maailma makaa siis hyvin epätoivoisen näköisessä eksytyksessä jossa moni pelkästään itse todistaa raamatullista profetiaa Johanneksen ilmestyksestä, minä olen rikas, en minä mitään tarvitse. He luulevat jopa voivansa mennä Jeesuksen eteen mutta SYVÄLLÄ SYDÄMESSÄÄN he kuitenkin tietävät etteivät voisi mutta valehtelevat itselleen ja muille, sanoen valvovansa ja odottavansa Jeesusta, vaikka he puhuvat asiasta yleisesti aivan päinvastaista. He kiistävät Jeesuksen paluun ajankohtaan sopimattomana mutta samalla taas muistuttavat kuinka he odottavat ja ovat nöyriä uskovia. Kuitenkin he kiistävät Jeesuksen paluun, he kiistävät Pyhän Hengen voiman ja työn, vaikka puhuvat muuta koska he kutsuvat itseään jalat maassa eläviksi kristityiksi, jotka eivät tarvitse mitään sellaista jota toiset kutsuvat Pyhän Hengen työksi. He siis täyttävät kirjaimellisesti Raamatun lupauksia itse omilla teoillaan, ollen silti muka uskovia. He rakentavat Jeesus kalliolle mutta huonoista aineista!

      Nämä kaikki Jumala kuitenkin haluaa pelastaa sokeudestaan ja näin Jumala täyttää myös itse profetiaa:

      Matteus 25:9-13 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: ’Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.’ Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin. Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: ’Herra, Herra, avaa meille!’ Mutta hän vastasi ja sanoi: ’Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä’. Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.

      He tulivat myyjäin luota valmiina, nyt me saimme öljyn, joka oli loppu. Miksi siis he eivät päässeet sisälle? Koska tempauksia on KAKSI! heidän täytyy siis odottaa ja kypsyä uskossaan ja siksi heidät tulella koetellaan. Sitten vasta he ovat valmiit astumaan Herran eteen. Joh.ilm. 7. luvussa kerrottujen merkitsemis-oksastamisen jälkeen. Vasta sitten pakanakansojen täysi luku astuu Israelin kansaksi ja täyttää tuon sisälle tulleen luvun.

      Paavalikin tiesi tämän jo silloin: 1. Korintolaiskirje 3:11-16 Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista, niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan; mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?

      He pelastuvat ikäänkuin tulen läpi vaikka he eivät rakentaneetkaan Kristus kalliolle kunnon aineista. Kuitenkin he rakensivat Kristus kalliolle!

      Mutta jos tempauksia olisi vain yksi, niin kaikki nämä miljardit eksyneet ihmiset joutuisivat turhaan kadotukseen. Se ei olisi Jumalan tahdon mukaista, vaan siksi Hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään hukkuisi.

      Ja tästä syystä, valvokaa… toinenkaan tempaus ei ole vielä kadotustuomion alaisuutta. Silloin vain menettää Pyhyyden, jonka voisi ansaita vielä tuhatvuotiskaudellakin:

      Luukas 12:35-36 Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; ja olkaa te niiden ihmisten kaltaiset, jotka herraansa odottavat, milloin hän palajaa häistä, että he hänen tullessaan ja kolkuttaessaan heti avaisivat hänelle.

      Jumala tarvistee kahta tempausta juuri siihen että kun nämä penseät ovat penseydessään äärimmäisessä päässä ja siinä tilanteessaa, jossa heillä ei olisi enää toivoa, joten juuri siihen kohtaa tulee morsiamen tempaus. Täsmälleen oikealla hetkellä!

      Ilman tätä tempausta, ei koskaan tulisi sitä herätystä, mikä tässä on kaiken takana. Se on ylimaallinen herätys, joka on niin suuri ettei sellaista koskaan ennen ole nähty. Tämän hertätyksen tarkoituksena oli näiden ekstyneiden ja penseiden pelastaminen, eikä se toteutuisi koskaan, ilman morsianta.

      • eiolekahta

        ei ole kahta tempausta.


    • syntiätehkäämmee

      Saarn. 11:9

      Iloitse, nuorukainen, nuoruudessasi, ja sydämesi ilahuttakoon sinua nuoruusikäsi päivinä. Vaella sydämesi teitä ja silmiesi halun mukaan; mutta tiedä: Jumala tuo sinut tuomiolle kaikesta tästä.

      Saarn. 7:16

      (7:17) Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?

      Saarn. 7:17

      (7:18) Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?

      • syntiätehkäämme

        Saarn. 7:18

        (7:19) Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.


      • syntiätehkäämmee

        Room. 7:

        25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia


    • Kaikki kristityt pelastuvat armon kautta eikä kukaan pelastu mitään muuta kautta. Mutta tässä pitää ymmärtää ketkä ainoastaan ovat kristittyjä: -eivät ne ole mitään kristittyjä joilla on vain kristityn nimi:

      "Kun kristityn on nimi mulla,
      tee siksi minut todella,"
      (virsi 409)

    • isostakirjastaaa

      Jesaja 4

      1 Sinä päivänä seitsemän naista tarttuu yhteen mieheen sanoen: "Me syömme omaa leipäämme ja vaatetamme itsemme omilla vaatteilla, kunhan vain meidät otetaan sinun nimiisi; poista meidän häpeämme".

      2 Sinä päivänä on Herran vesa oleva Israelin pelastuneille kaunistus ja kunnia ja maan hedelmä heille korkeus ja loisto.

      3 Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun-

      4 silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.

      5 Ja Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokousten ylle pilven päivän ajaksi ja savun ynnä tulenliekin hohteen yöksi, sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite

      6 ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5399
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3477
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1602
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      197
      1521
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1023
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe