usko.vainen

Väität kivenkovaan, että Jeesus ei ole puhunut yhtään mitään lasten "tappamisesta".

Oletko sattumoisin Jousimies? Kumppanisi on oltava väkisinkin samanlainen idiootti kuin sinäkin, koska olette onnellisia yhdessä.

Jeesus sanoo: "Hänet on rangaistava kuolemalla" tarkoittaen isänsä ja äitinsä lasta.

Tämän paremmin ei voi käskeä "tappamaan". Esim. jos sinut tai minut on rangaistava kuolemalla, niin miten siitä venkoilet pois? Olet yksin Jeesuksen edessä yrittäen saada Hänen puheensa tyhjäksi.

50

403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiljaiseksi veti.....

      • auttakaa-torrea

        torre12 väittää kivenkovaan tällä palstalla, että Raamatussa Jeesus käskee tappamaan vanhemmilleen tottelemattomat lapset.

        torre12 ei kuitenkaan "muista" tuota Raamatun kohtaa. Muistaako joku muu missä kohtaan Raamatussa Jeesus käskee tappamaan vanhemmilleen tottelemattomat lapset?


      • auttakaa-torrea kirjoitti:

        torre12 väittää kivenkovaan tällä palstalla, että Raamatussa Jeesus käskee tappamaan vanhemmilleen tottelemattomat lapset.

        torre12 ei kuitenkaan "muista" tuota Raamatun kohtaa. Muistaako joku muu missä kohtaan Raamatussa Jeesus käskee tappamaan vanhemmilleen tottelemattomat lapset?

        Luulet väärin ja vedät tahallasi asiat väärään suuntaan.

        Tottelematon lapsi kivitetään kuoliaaksi Jumalan määräyksellä Vanhassa Testamentissa, ei Jeesuksen käskyllä.


      • älä.valehtele

        Sinä valehtelet!

        Itse kirjoitit:
        "Minun Jeesukseni ei käske tappamaan lapsia, vaan Raamatussa oleva Jeesus käskee. "


      • No niinhän se on. Jeesus on Raamatussa näin käskenyt. "Joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä, hänet on rangaistava kuolemalla". On siis tapettava lapsia.


      • älä.valehtele
        torre12 kirjoitti:

        No niinhän se on. Jeesus on Raamatussa näin käskenyt. "Joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä, hänet on rangaistava kuolemalla". On siis tapettava lapsia.

        Väität, että Jeesus KÄSKEE tappaa lapsia. Missä sanotaan, että nuo kiroajat ovat LAPSIA?
        Missä KÄSKEE?


      • älä.valehtele kirjoitti:

        Väität, että Jeesus KÄSKEE tappaa lapsia. Missä sanotaan, että nuo kiroajat ovat LAPSIA?
        Missä KÄSKEE?

        Vain lapsi voi kirota isäänsä ja äitiänsä, älä nyt tollo ole.

        Jos joku sanoo, että heidät on rangaistava kuolemalla, niin kyllä se aivan selvä käsky on. Älä nyt tollo ole.


      • ValehteletTaas
        torre12 kirjoitti:

        Vain lapsi voi kirota isäänsä ja äitiänsä, älä nyt tollo ole.

        Jos joku sanoo, että heidät on rangaistava kuolemalla, niin kyllä se aivan selvä käsky on. Älä nyt tollo ole.

        Tuo on vain sinun mielipiteesi tulkintasi ja väärä sellainen.


      • tulihan.se.sieltä
        torre12 kirjoitti:

        Vain lapsi voi kirota isäänsä ja äitiänsä, älä nyt tollo ole.

        Jos joku sanoo, että heidät on rangaistava kuolemalla, niin kyllä se aivan selvä käsky on. Älä nyt tollo ole.

        Eli myönnät, ettei Jeesus ole Raamatussa käskenyt tappaa lapsia vaan se on ihan sinun omaa tulkintaasi,HYVÄ!


      • tulihan.se.sieltä kirjoitti:

        Eli myönnät, ettei Jeesus ole Raamatussa käskenyt tappaa lapsia vaan se on ihan sinun omaa tulkintaasi,HYVÄ!

        Ollaanpa nyt vanhan ajan oikeudessa. "Saat rangaistukseksi kuoleman". Se on määräys, jota on toteltava. Siitä huolimatta noudatetaan, että et pidä sitä noudatettavana käskynä.

        Tämä ei ole mikään mielipide, vaan käytännössä tapahtuva asia muualla kuin Suomessa nykyään.


      • ValehteletKoska
        torre12 kirjoitti:

        Ollaanpa nyt vanhan ajan oikeudessa. "Saat rangaistukseksi kuoleman". Se on määräys, jota on toteltava. Siitä huolimatta noudatetaan, että et pidä sitä noudatettavana käskynä.

        Tämä ei ole mikään mielipide, vaan käytännössä tapahtuva asia muualla kuin Suomessa nykyään.

        Et pysty todistaamaan, että Jeesus on käskenyt tappaa lapsia?!


      • ValehteletKoska kirjoitti:

        Et pysty todistaamaan, että Jeesus on käskenyt tappaa lapsia?!

        Minäkin olen isäni ja äitini lapsi, ollut jopa aikuisena. Se ei koskaan muutu. Minäkin pidän omia aikuisia poikiani lapsinani.

        Jeesus ei nimikoinut ketään, ei pannut ikärajaa. Kuka tahansa siis joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä on rangaistava kuolemalla. Se on Jumalan ja Jeesuksen mielestä siis pahimman luokan synti.

        Turhaa siinä pullikoit Jeesusta vastaan omilla säännöilläsi. Sinun ajatuksesi ei voi kaataa Jeesuksen antamaa määräystä toimia Jumalan antaman lain mukaan.


      • ValehteletKoska
        torre12 kirjoitti:

        Minäkin olen isäni ja äitini lapsi, ollut jopa aikuisena. Se ei koskaan muutu. Minäkin pidän omia aikuisia poikiani lapsinani.

        Jeesus ei nimikoinut ketään, ei pannut ikärajaa. Kuka tahansa siis joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä on rangaistava kuolemalla. Se on Jumalan ja Jeesuksen mielestä siis pahimman luokan synti.

        Turhaa siinä pullikoit Jeesusta vastaan omilla säännöilläsi. Sinun ajatuksesi ei voi kaataa Jeesuksen antamaa määräystä toimia Jumalan antaman lain mukaan.

        Mikä on se raamatunkohta missä Jeesus käskee tappaa lapsia, minä,en ole sellaista koskaan nähnyt?


      • ValehteletKoska kirjoitti:

        Mikä on se raamatunkohta missä Jeesus käskee tappaa lapsia, minä,en ole sellaista koskaan nähnyt?

        Jaa. "Joka" sisältää kaikki isäänsä ja äitiänsä kiroavat. En minä itse näe edes teini-ikäistä, vaikka hekin sisältyvät Jeesuksen "joka"- ryhmään.


      • ValehteletKoska
        torre12 kirjoitti:

        Jaa. "Joka" sisältää kaikki isäänsä ja äitiänsä kiroavat. En minä itse näe edes teini-ikäistä, vaikka hekin sisältyvät Jeesuksen "joka"- ryhmään.

        Sinä väitit, että Raamatussa Jeesus käskee tappaa lapsia.
        Mikä se raamatunkohta on?


      • Mikä.on.kirkon.kanta
        torre12 kirjoitti:

        Minäkin olen isäni ja äitini lapsi, ollut jopa aikuisena. Se ei koskaan muutu. Minäkin pidän omia aikuisia poikiani lapsinani.

        Jeesus ei nimikoinut ketään, ei pannut ikärajaa. Kuka tahansa siis joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä on rangaistava kuolemalla. Se on Jumalan ja Jeesuksen mielestä siis pahimman luokan synti.

        Turhaa siinä pullikoit Jeesusta vastaan omilla säännöilläsi. Sinun ajatuksesi ei voi kaataa Jeesuksen antamaa määräystä toimia Jumalan antaman lain mukaan.

        Oletko ollut yhteydessä luterilaisen kirkon johtoon sinua niin kovasti askarruttavassa kysymyksessä ja ilmoittanut arkkipiispa Mäkiselle, että turhaan siinä pullikoitte jeesuksen käskyä vastaan omilla säännöillänne. Mikä on luterilaisen kirkon näkemys esittämääsi ehdottomaan käskyyn? Oletko itse ollut aikeissa toimia käsityksesi mukaan? Varmaankin kirkon kautta pitäisi saada hyväksyntä toivomallesi kuolemanrangaistuksen toteuttamisessa.


      • ValehteletKoska kirjoitti:

        Mikä on se raamatunkohta missä Jeesus käskee tappaa lapsia, minä,en ole sellaista koskaan nähnyt?

        Oletko sitä mieltä, että lapset eivät sisälly vanhempansa kiroavien joukkoon "joka"? Joka- sana ei sulje ketään pois, vaan sisältää jokaisen lain rikkojan. Ei sulje pois lapsia, ei teini-ikäisiä, ei aikuisia lapsia.

        Suomessa kuolemanrangaistus poistettiin vuonna 1932, mutta on käytetty sota-aikana. Kirkko ei varmaan ole kiinnostut innostamaan kansaa tappopuuhiin, vaikka UT niihin jopa kehoittaa.

        Kirkko ja kansa on erittäin kaukana UT:n ajasta ja tavoista.


      • torre12 kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että lapset eivät sisälly vanhempansa kiroavien joukkoon "joka"? Joka- sana ei sulje ketään pois, vaan sisältää jokaisen lain rikkojan. Ei sulje pois lapsia, ei teini-ikäisiä, ei aikuisia lapsia.

        Suomessa kuolemanrangaistus poistettiin vuonna 1932, mutta on käytetty sota-aikana. Kirkko ei varmaan ole kiinnostut innostamaan kansaa tappopuuhiin, vaikka UT niihin jopa kehoittaa.

        Kirkko ja kansa on erittäin kaukana UT:n ajasta ja tavoista.

        Ai niin. Enhän minä "kannata" kuuolemanrangaistusta muille kuin terroristeille ja murhaajille ja lasten hyväksikäyttäjille. Tosin niissäkin on harkinta paikallaan


      • ValehteletKoska
        torre12 kirjoitti:

        Ai niin. Enhän minä "kannata" kuuolemanrangaistusta muille kuin terroristeille ja murhaajille ja lasten hyväksikäyttäjille. Tosin niissäkin on harkinta paikallaan

        Mikä se raamatunkohta on jossa väität Jeesuken käskevän tappaa lapsia?


      • Sitä.tässä.ihmetellään
        torre12 kirjoitti:

        Oletko sitä mieltä, että lapset eivät sisälly vanhempansa kiroavien joukkoon "joka"? Joka- sana ei sulje ketään pois, vaan sisältää jokaisen lain rikkojan. Ei sulje pois lapsia, ei teini-ikäisiä, ei aikuisia lapsia.

        Suomessa kuolemanrangaistus poistettiin vuonna 1932, mutta on käytetty sota-aikana. Kirkko ei varmaan ole kiinnostut innostamaan kansaa tappopuuhiin, vaikka UT niihin jopa kehoittaa.

        Kirkko ja kansa on erittäin kaukana UT:n ajasta ja tavoista.

        Mutta et edelleenkään pysty todistamaan, että väitteesi olisi Uuden Testamentin opetuksen mukainen. Miksi?


      • ValehteletKoska kirjoitti:

        Mikä se raamatunkohta on jossa väität Jeesuken käskevän tappaa lapsia?

        Heh ja hah. Ainahan se on isän ja äidin lapsi, joka äitinsä ja isänsä kiroaa. Oli sitten pienemi tai isompi lapsi. Ei Jeesus pannut minkäänlaista ikärajaa. En pane siten minäkään.

        Olen Jeesuksen sanojen varassa. En voi sulkea ketään kiroajaa pois ikänsä takia.


      • olet.kova.valehteleen
        torre12 kirjoitti:

        Heh ja hah. Ainahan se on isän ja äidin lapsi, joka äitinsä ja isänsä kiroaa. Oli sitten pienemi tai isompi lapsi. Ei Jeesus pannut minkäänlaista ikärajaa. En pane siten minäkään.

        Olen Jeesuksen sanojen varassa. En voi sulkea ketään kiroajaa pois ikänsä takia.

        Miksi valehtelet, että Jeesus käski tappaa lapsia?
        Laita se raamatunkohta jossa niin käskee.


      • olet.kova.valehteleen kirjoitti:

        Miksi valehtelet, että Jeesus käski tappaa lapsia?
        Laita se raamatunkohta jossa niin käskee.

        Heh ja hah. Väitätkö Jeesuksellekin, että hän ei missään nimessä tarkoittanut, että lapset tapetaan? Mistä voit tietää, että Jeesus sulki juuri lapset pois niistä, jotka kiroavat isäänsä ja äitiänsä? Tätä Jeesus ei tehnyt.

        Jeesus käski tapettavaksi ne, jotka kiroavat isäänsä tai äitiänsä; oli sitten lapsi tai teini-ikäinen tai jo aikuinen. Lapset eivät ole saaneet vapautusta.

        Koita hyvä ihminen jo tajuta, että lapset tapetaan siinä kun muutkin, jos syyllistyvät syntiin.


      • mene.homo.hoitoon
        torre12 kirjoitti:

        Heh ja hah. Väitätkö Jeesuksellekin, että hän ei missään nimessä tarkoittanut, että lapset tapetaan? Mistä voit tietää, että Jeesus sulki juuri lapset pois niistä, jotka kiroavat isäänsä ja äitiänsä? Tätä Jeesus ei tehnyt.

        Jeesus käski tapettavaksi ne, jotka kiroavat isäänsä tai äitiänsä; oli sitten lapsi tai teini-ikäinen tai jo aikuinen. Lapset eivät ole saaneet vapautusta.

        Koita hyvä ihminen jo tajuta, että lapset tapetaan siinä kun muutkin, jos syyllistyvät syntiin.

        Jeesus ei käskenyt tappamaan yhtään ketään saatika lapsia. Olet mielisairas valehtelija!


      • mene.homo.hoitoon kirjoitti:

        Jeesus ei käskenyt tappamaan yhtään ketään saatika lapsia. Olet mielisairas valehtelija!

        Sanoiko Jeesus sinun mielestäsi siis näin; "Joka kiroaa isäänsä ja äitiänsä, häntä ei saa rangaista kuolemalla"?

        Siinähän Jeesuksen opetus kääntyy päälaelleen.


    • eroarahasta.fi

      Sallimus on sama juttu.

      • erosin.jo

        Ei todellakaan ole!


    • kui2

      Matt. 15:4

      Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. [2. Moos. 20:12 ; 5. Moos. 5:16 ; Ef. 6:2,3 | 2. Moos. 21:17 ; 3. Moos. 20:9 ; Sananl. 20:20]

      Mark. 7:10

      Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. [2. Moos. 20:12 ; 5. Moos. 5:16; Ef. 6:2,3 | 2. Moos.
      ----
      Tuollaisia kohtia löysin aiheesta UT:tä. (Hakasuluissa olevat varmaan viitannevat muihin kohtiin ko. aiheesta) - moniin kohtiin viitataan.

      • kai99

        Käskeekö JEESUS noissa tappaa lapsia????


      • kui2
        kai99 kirjoitti:

        Käskeekö JEESUS noissa tappaa lapsia????

        Lue ne, en tiedä , toin vain esiin että tuollasta Raamatussa lukee -lue Kirjastasi koko stoori itse - ei ne R:matun opettajatkaan joka sanaa kerro, jamitä siinä Jankkaat Raamattuhan on sanasta sanaan totta ja niit sanoja pitää totella?? UT:ssä nuo olivat , Markusta ja Matteusta - Vai Pitästkö sulle siinä suoraan lukea että Jeesus sanoi..niin ja niin, onko välii mitä Jumala sanoi. mikä on tärkeää?

        Jumala ainakin käskee, eikö se olekkaan mitään???
        Etkö sinä viitsi lukea itse kaipaamiasi asioita vaan teetät työt muilla.


      • kai99 kirjoitti:

        Käskeekö JEESUS noissa tappaa lapsia????

        Eikös se Raamattu olekaan JUmalan Sanaa? Ja Jumalan Sanassa siis noin sanotaan.


      • Tekstikonteksti

        Hienoa kuikui.

        Sitten puuttuu enää selvitys siitä, miksi kristillinen kirkko ei ole toteuttanut vanhan liiton kuolemanrangaistuksia, vaikka Jeesuksen tiedetään Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa siteeranneen Mooseksen lain käskyä kunnoittaa isää ja äitiä sekä käskyn rikkomuksesta seuranneet sanktiot.

        Kysymyksiä:

        Kenelle Jeesus tuossa puhui?
        Missä asiakontekstissa Jeesus siteerasi lain kohtia?
        Mihin Jeesuksen kritiikin kärki kohdistui tuossa keskustelussa?
        Opettiko Jeesus kuolemantuomion täytäntöönpanoa?
        Opettivatko apostolit kuolemantuomion täytäntöönpanoa?


      • kui2

        Koko Pätkä on Jeesuksen puheesta. kyllä tuossa kymppi jakeessa jne on ja sitten jae 11 alkaa "mutta te opetatte toisin" jatko on jotakin uhrilahjoista, mutta kyllä Jeesus viittaa tuohon Mooseksen tekstiin vampien kiroamisesta ja siitä seuraavasta kuoleman rangaistuksesta.

        6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
        7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. [Kol. 2:20-22; Tit. 1:14]

        7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
        8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."

        8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
        9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne.

        9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. [2. Moos. 20:12 ; 5. Moos. 5:16; Ef. 6:2,3 | 2. Moos. 21:17 ; 3. Moos. 20:9; Sananl. 20:20]

        10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
        11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', [Heprean sana merkitsee 'temppelilahja'. Sellaisen lupaamisesta ks. 4. Moos. 30:3 ja 5. Moos. 23:21.][ Sananl. 28:24]

        11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
        12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi.

        12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
        13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista." [5. Moos. 4:2]

        13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."


      • kui2
        Tekstikonteksti kirjoitti:

        Hienoa kuikui.

        Sitten puuttuu enää selvitys siitä, miksi kristillinen kirkko ei ole toteuttanut vanhan liiton kuolemanrangaistuksia, vaikka Jeesuksen tiedetään Matteuksen ja Markuksen evankeliumeissa siteeranneen Mooseksen lain käskyä kunnoittaa isää ja äitiä sekä käskyn rikkomuksesta seuranneet sanktiot.

        Kysymyksiä:

        Kenelle Jeesus tuossa puhui?
        Missä asiakontekstissa Jeesus siteerasi lain kohtia?
        Mihin Jeesuksen kritiikin kärki kohdistui tuossa keskustelussa?
        Opettiko Jeesus kuolemantuomion täytäntöönpanoa?
        Opettivatko apostolit kuolemantuomion täytäntöönpanoa?

        Fariseuksille puhui ja viittasi moosekseenkin noiden noukkimieni jakeitten mukaan.

        Miten sinä luet sanasta sanaan, sitä minä en käsitä. Mehän jutellaan siitä mitä Raamatussa lukee, jotkut väittävät noudattavansa joka sanaa koska se on Totta? Kaikki kirkossa ei väitä niin eikä juttu koske kirkkoa vaan sitä mitä siellä Raamatussa lukee. Miks Jumala antoi Raamatun mukaan tuollaisen käskyn joskus, ylipäätään?

        Se on kumma juttu kun sieltä häviää yks sun toinen teksti silloin kun se on hankala tai se menettää merkityksensä, se on kumottu tms. vaikka se siellä lukee yhä niin. Ja Kuitenkin luetaan Sanasta sanaan.

        Millä tavalla tuo kohta on yhä Jumalan sanaa ja pätee, jos se ei sitä olekaan enää eikä päde, vai voiko seuraavalla lauseella sitten pyyhkiä vaikka takamuksensa vai miten se pitää huomioida?

        "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'."


      • kai99
        kui2 kirjoitti:

        Lue ne, en tiedä , toin vain esiin että tuollasta Raamatussa lukee -lue Kirjastasi koko stoori itse - ei ne R:matun opettajatkaan joka sanaa kerro, jamitä siinä Jankkaat Raamattuhan on sanasta sanaan totta ja niit sanoja pitää totella?? UT:ssä nuo olivat , Markusta ja Matteusta - Vai Pitästkö sulle siinä suoraan lukea että Jeesus sanoi..niin ja niin, onko välii mitä Jumala sanoi. mikä on tärkeää?

        Jumala ainakin käskee, eikö se olekkaan mitään???
        Etkö sinä viitsi lukea itse kaipaamiasi asioita vaan teetät työt muilla.

        Ei käske. Sinä valehtelet kuten toreekin.


      • miksi.valehtelette
        kui2 kirjoitti:

        Koko Pätkä on Jeesuksen puheesta. kyllä tuossa kymppi jakeessa jne on ja sitten jae 11 alkaa "mutta te opetatte toisin" jatko on jotakin uhrilahjoista, mutta kyllä Jeesus viittaa tuohon Mooseksen tekstiin vampien kiroamisesta ja siitä seuraavasta kuoleman rangaistuksesta.

        6 Mutta hän sanoi heille: "Oikein Esaias on ennustanut teistä, ulkokullatuista, niinkuin kirjoitettu on: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana;
        7 Turhaan he minua palvelevat, kun opettavat oppejaan, ihmisten tekemiä käskyjä. [Kol. 2:20-22; Tit. 1:14]

        7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
        8 Te olette hylänneet Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöjä."

        8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
        9 Ja hän jatkoi: "Taitavasti te teette tyhjäksi Jumalan käskyn, jotta voisitte noudattaa omia sääntöjänne.

        9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. [2. Moos. 20:12 ; 5. Moos. 5:16; Ef. 6:2,3 | 2. Moos. 21:17 ; 3. Moos. 20:9; Sananl. 20:20]

        10 Sillä Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiänsä, sen pitää kuolemalla kuoleman'.
        11 Mutta te opetatte toisin. Jos joku sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, mitä sinun piti minulta saada, on nyt korban*: olen luvannut sen uhrilahjaksi', [Heprean sana merkitsee 'temppelilahja'. Sellaisen lupaamisesta ks. 4. Moos. 30:3 ja 5. Moos. 23:21.][ Sananl. 28:24]

        11 Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen tai äidilleen: 'Se, minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' -se on uhrilahja--
        12 te ette salli hänen enää tehdä mitään isänsä tai äitinsä hyväksi.

        12 ja niin te ette enää salli hänen antaa mitään avustusta isälleen tai äidilleen.
        13 Näin te perinnäissääntöjä seuratessanne ja opettaessanne teette tyhjäksi Jumalan sanan. Ja paljon muutakin te teette, samanlaista." [5. Moos. 4:2]

        13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."

        Jeesus ei käske tuossakaan tappaa lapsia. Miksi valehtelet?


      • kui2
        miksi.valehtelette kirjoitti:

        Jeesus ei käske tuossakaan tappaa lapsia. Miksi valehtelet?

        No ainakin viittaa noissa jakeissa Jumalan käskyyn, voitko kertoa miksi, mitä tuo käsky tuossa tarkoitta,a voitko selventää? Mitä minä valehtelen kun toin nuo jakeet esiin. -Minä näen sanasta sanaan että Jumala sanoo seuraavaa: "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'." Miksi Jeesus viittasi siihe kohtaan, voitko kertoa?

        No etpä tietenkään!


      • miksi.valehtelette
        kui2 kirjoitti:

        No ainakin viittaa noissa jakeissa Jumalan käskyyn, voitko kertoa miksi, mitä tuo käsky tuossa tarkoitta,a voitko selventää? Mitä minä valehtelen kun toin nuo jakeet esiin. -Minä näen sanasta sanaan että Jumala sanoo seuraavaa: "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'." Miksi Jeesus viittasi siihe kohtaan, voitko kertoa?

        No etpä tietenkään!

        Hyvä, että myönnät, ettei Jeesus käske tappamaan yhtään ketään.


      • kui2
        miksi.valehtelette kirjoitti:

        Hyvä, että myönnät, ettei Jeesus käske tappamaan yhtään ketään.

        Mä tiedän että sä olet mahdoton tapaus, mutta mikset vastannut kysymyksiin joita kysyin - vaikka toin eteesi Raamatun lauseetkin valmiiksi kun sinä kyselit että missä, missä sellaista lukee.

        Huvikseenko Jeesus viittasi? : "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'." - aivan vissiin vaan huvikseen, mutta ei ollutkaan sitten samaa mieltä kuin Jumala. Oot sinä hyvä Raamatun opettaja kertakaikkiaan, et kerro mitään, tinkaat vain.

        No saitpahan tämänkin päiväsi kulumaan tuollaseen tikuttamiseen, mitähän huomenna?


      • miksi.valehtelette
        kui2 kirjoitti:

        Mä tiedän että sä olet mahdoton tapaus, mutta mikset vastannut kysymyksiin joita kysyin - vaikka toin eteesi Raamatun lauseetkin valmiiksi kun sinä kyselit että missä, missä sellaista lukee.

        Huvikseenko Jeesus viittasi? : "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'." - aivan vissiin vaan huvikseen, mutta ei ollutkaan sitten samaa mieltä kuin Jumala. Oot sinä hyvä Raamatun opettaja kertakaikkiaan, et kerro mitään, tinkaat vain.

        No saitpahan tämänkin päiväsi kulumaan tuollaseen tikuttamiseen, mitähän huomenna?

        Huomenna kumoan taas valheitanne jos niitä täällä lisää esitätte.


      • Tekstikonteksti
        kui2 kirjoitti:

        Fariseuksille puhui ja viittasi moosekseenkin noiden noukkimieni jakeitten mukaan.

        Miten sinä luet sanasta sanaan, sitä minä en käsitä. Mehän jutellaan siitä mitä Raamatussa lukee, jotkut väittävät noudattavansa joka sanaa koska se on Totta? Kaikki kirkossa ei väitä niin eikä juttu koske kirkkoa vaan sitä mitä siellä Raamatussa lukee. Miks Jumala antoi Raamatun mukaan tuollaisen käskyn joskus, ylipäätään?

        Se on kumma juttu kun sieltä häviää yks sun toinen teksti silloin kun se on hankala tai se menettää merkityksensä, se on kumottu tms. vaikka se siellä lukee yhä niin. Ja Kuitenkin luetaan Sanasta sanaan.

        Millä tavalla tuo kohta on yhä Jumalan sanaa ja pätee, jos se ei sitä olekaan enää eikä päde, vai voiko seuraavalla lauseella sitten pyyhkiä vaikka takamuksensa vai miten se pitää huomioida?

        "Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'."

        Aivan oikein kuikui. Jeesus puhui fariseusille.

        Mutta mitä hän mielestäsi sanoi fariseuksille: "Tappakaa lapset" vai "Opettakaa lapset kunnioittamaan vanhempiansa lain mukaan"?

        Mitä laki sanoo?

        Mitä fariseukset opettivat (Mutta te sanotte... jakeet 11-13)?

        Opettivatko he Jeesuksen mielestä oikein?


      • kui2

        niin puhui fariseuksille ja viittasi moosekseen samalla puhuessan
        "9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. "

        Miksi sanoi ne? siksikö vain koska puhui fariseusten kanssa, muutenko nuo jakeet jotka toi esille olivat turhaa kamaa??

        MIKSI HÄN SANOI NUO SANAT HEILLE, OLIVATKO HE SITTEN TURHAAN NOUDATTANEET NOITa vai mitä ihmettä vai koskiko ne vai heitä?? Hän ainakin toisti ne tuossa! Etkö näe noita lauseita vai mikä sun on, kerro oma näkemyksesi miksi ne ovat tuossa kun Jeesus toistaa ne ja miks ylipäätään koko Raamatussa!!!???

        Mitä minä muka keksin kun tuossa lukee Jeesuksen toistamana mooseksen jakeet ja toisessa paikassa lukee että Jumala on sanonut nuo, miksi hän ne toisti ja kuinka minä valehtelen.

        Mä olen kysellyt MIKSI hän tuo tuon lauseen esille jos sillä ei ole merkitystä, oliko se liian kova???? Ja onko lause kumottu jakeissa 11-13 eli oli vain keksittyä perinnäisääntöä vai mitä? Miks sitä Jumalankin suulla sitten Puhuttiin "Jumala on sanonut: ja 'Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. " Ketä on pitänyt rangaista kuolemalla, kenenkä lapsia..

        Se jää yhä edelleen hebreaksi miksi Jumala on sanonut tuon lauseen ja Jeesus toisti se ehkä sitten ehkä turhakkeena sen lopun lauseesta eli?: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. ?<- tuoko osa onkin sitten turhaa ja tämä: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', vain pätee, vai mitä ihmettä ajat takaa.

        Kyllä on kapulakieltä , selittäjät surkeita, arpoo vain saa että mitä milläkin ajataan takaa, mutta ei kerrota - eikö osata selittää mitä on opetuksessa itse kuultu.


      • Tekstikonteksti
        kui2 kirjoitti:

        niin puhui fariseuksille ja viittasi moosekseen samalla puhuessan
        "9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
        10 Mooses on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. "

        Miksi sanoi ne? siksikö vain koska puhui fariseusten kanssa, muutenko nuo jakeet jotka toi esille olivat turhaa kamaa??

        MIKSI HÄN SANOI NUO SANAT HEILLE, OLIVATKO HE SITTEN TURHAAN NOUDATTANEET NOITa vai mitä ihmettä vai koskiko ne vai heitä?? Hän ainakin toisti ne tuossa! Etkö näe noita lauseita vai mikä sun on, kerro oma näkemyksesi miksi ne ovat tuossa kun Jeesus toistaa ne ja miks ylipäätään koko Raamatussa!!!???

        Mitä minä muka keksin kun tuossa lukee Jeesuksen toistamana mooseksen jakeet ja toisessa paikassa lukee että Jumala on sanonut nuo, miksi hän ne toisti ja kuinka minä valehtelen.

        Mä olen kysellyt MIKSI hän tuo tuon lauseen esille jos sillä ei ole merkitystä, oliko se liian kova???? Ja onko lause kumottu jakeissa 11-13 eli oli vain keksittyä perinnäisääntöä vai mitä? Miks sitä Jumalankin suulla sitten Puhuttiin "Jumala on sanonut: ja 'Jumala on sanonut: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi' ja 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. " Ketä on pitänyt rangaista kuolemalla, kenenkä lapsia..

        Se jää yhä edelleen hebreaksi miksi Jumala on sanonut tuon lauseen ja Jeesus toisti se ehkä sitten ehkä turhakkeena sen lopun lauseesta eli?: 'Joka kiroaa isäänsä tai äitiään, häntä rangaistakoon kuolemalla'. ?<- tuoko osa onkin sitten turhaa ja tämä: 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', vain pätee, vai mitä ihmettä ajat takaa.

        Kyllä on kapulakieltä , selittäjät surkeita, arpoo vain saa että mitä milläkin ajataan takaa, mutta ei kerrota - eikö osata selittää mitä on opetuksessa itse kuultu.

        Miten on sen oman tekstinymmärryksen laita? Onko kuolemantuomion täytäntöönpano asian ydin jakeissa 11-12?

        11. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen ja äidilleen: 'Se minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' - se on uhrilahja - 12. ja niin TE ETTE SALLI HÄNEN ANTAA MITÄÄN AVUSTUSTA ISÄLLEEN TAI ÄIDILLEEN.

        Fariseukset tunsivat lain ja sen rikkomisesta ansaitun ankaran tuomion, mutta siitä huolimatta rikkoivat käskyn oman peinnäissääntönsä takia, eivätkä antaneet juutalaisten näin ollen avustaa vanhempiaan varoillaan vaatiessaan antamaan ne uhrilahjaksi. Lain rikkojia ja syyllisiä olivat siis fariseukset, joita Jeesus muistuttaa rikoksen suuruudesta: "Sen pitää kuolemalla kuoleman."

        Määräsikö Jeesus nämä nuhtelemansa lakia halveksivat farisekset kivitettäviksi?


      • Tekstikonteksti kirjoitti:

        Miten on sen oman tekstinymmärryksen laita? Onko kuolemantuomion täytäntöönpano asian ydin jakeissa 11-12?

        11. Mutta te sanotte, että jos ihminen sanoo isälleen ja äidilleen: 'Se minkä sinä olisit saava minulta hyväksesi, on korban' - se on uhrilahja - 12. ja niin TE ETTE SALLI HÄNEN ANTAA MITÄÄN AVUSTUSTA ISÄLLEEN TAI ÄIDILLEEN.

        Fariseukset tunsivat lain ja sen rikkomisesta ansaitun ankaran tuomion, mutta siitä huolimatta rikkoivat käskyn oman peinnäissääntönsä takia, eivätkä antaneet juutalaisten näin ollen avustaa vanhempiaan varoillaan vaatiessaan antamaan ne uhrilahjaksi. Lain rikkojia ja syyllisiä olivat siis fariseukset, joita Jeesus muistuttaa rikoksen suuruudesta: "Sen pitää kuolemalla kuoleman."

        Määräsikö Jeesus nämä nuhtelemansa lakia halveksivat farisekset kivitettäviksi?

        Puhut asiasta, joka oli Jeesukselle se, jonka takia siellä ei noudatettu Jumalan lakia surmata vanhempansa kiroavat. He noudattivat tuota perinnäissääntöään.

        Jeesus vaati muuttamaan tavat, ja alkamaan noudattamaan Jumalan lakia ja unohtamaan lain kiertämiseen kehitetyn perinnäislakinsa. Mutta ei Jeesus fariseuksia kivitettäväksi määrännyt; ainoastaan piti noudattaa tuota ankaraa lakia.


      • Selvähän.tämä
        torre12 kirjoitti:

        Puhut asiasta, joka oli Jeesukselle se, jonka takia siellä ei noudatettu Jumalan lakia surmata vanhempansa kiroavat. He noudattivat tuota perinnäissääntöään.

        Jeesus vaati muuttamaan tavat, ja alkamaan noudattamaan Jumalan lakia ja unohtamaan lain kiertämiseen kehitetyn perinnäislakinsa. Mutta ei Jeesus fariseuksia kivitettäväksi määrännyt; ainoastaan piti noudattaa tuota ankaraa lakia.

        Eli lasten piti lain mukaan kunnioittaa vanhempiaan ja antaa heille avustusta.

        Vaikka fariseukset rikkoivat lakia siten, että olivat vaihtaneet käskyn ja sen sisältämät velvoitteet perinnäissääntönsä, Jeesus ei käskenyt tappaa heitä, eikä niitä lapsiakaan, joita fariseukset olivat huijanneet.


      • Selvähän.tämä kirjoitti:

        Eli lasten piti lain mukaan kunnioittaa vanhempiaan ja antaa heille avustusta.

        Vaikka fariseukset rikkoivat lakia siten, että olivat vaihtaneet käskyn ja sen sisältämät velvoitteet perinnäissääntönsä, Jeesus ei käskenyt tappaa heitä, eikä niitä lapsiakaan, joita fariseukset olivat huijanneet.

        Meni oudoksi. Lapset ja muut saivat siis kirota vanhempiaan, koska siitä ei rangaistu kuolemalla sen takia, että lapsia oli huijattu.

        No Jeesus lopetti tuon pelleilyn ja vaati: "Joka kiroaa isäänsä tai äitiään. on rangaistava kuolemalla".


    • outran

      Torre se vaan näyttää jaksavan yllyttää uskovaisia tappamaan lapsia ja juomaan myrkkyä?

      • En yllytä, vaan Jeesus on lausuntonsa antanut. Eikö täällä ole ennenkin siteerattu Jeesusta, ja seurakuntien kokouksissa?


    • Pudis55

      No mitä tästä vouhotetaan, tämä jumalannehan on raamatun mukaan varsinainen lastenmurhaaja niin miksi sitten ei raamattuun uskova uskovainen voisi lastaan tappaa? Miksi tämä pitää teidän kieltää? Teidänhän pitäisi päinvastoin olla ylpeästi jumalanne arvostuksen arvoinen.

    • Pudis55

      Jahah, täällä ei uskovaiset tunnustakaan väriä. Mitenhän teille käy taivaanportilla kun jumala sanookin että olet minut kieltänyt ja monta kertaa. Hersyvää naurua...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6679
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4320
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2740
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2070
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1613
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1427
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1131
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1104
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1061
    Aihe