"Hybridien suosiota kasvattaa myös yleisempi trendi. Sveitsiläispankki UBS:n analyytikot arvioivat tässä kuussa julkistetussa raportissa, että dieselautot tulevat lähestulkoon katoamaan markkinoita sähkö- ja hybridiautojen tieltä vuoteen 2025 mennessä."
http://www.is.fi/taloussanomat/porssiuutiset/art-2000005025627.html
Alkuvuonna Suomessa myytiin lähes 6.000 hybridiautoa eli yhtä paljon kuin viime vuonna yhteensä. Tänä vuonna hybridejä tullaan myymään noin 11.000 autoa.
Toyotan hybridiautoilla aivan hurja suosio
27
138
Vastaukset
- Vanhaa.tekniikkaa
Trendi suosii oikeita hybridejä jotka kulkevat suurimman osan matkasta ladatulla sähköllä. Tojon mukahybridit tekevät sähkönsä kalliista bensasta ja saastuttavat suurinpiirtein yhtäpaljon kuin pihit bensaturbot.
Eurooppalaiset valmistajat menevät suoraan sähköautoihin ja tojon mukahybridit häipyvät markkinoilta heti kun tojo saa kehitettyä oikeita hybridejä ja sähköautoja.- ÄläSelitä
Siis mitä trendi suosii? Alkuvuonna hybridejä ostettiin jumalattomasti enemmän kuin ladattavia hybridejä. Katso Trafin tilasto:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/hybridikayttoiset_henkiloautot
Toyotalla on ladattava hybridi, jolla voi ajaa 60 kilometriä yhdellä latauksella. Toyota tuo markkinoille vuonna 2019 sähköauton, jonka ajomatkan pituus yhdellä latauksella ylittää kaikki muut sähköautot.
Toyotan ladattava hybridi, Prius Plug-In Hybrid:
http://images.car.bauercdn.com/pagefiles/69824/toyota-prius-plug-in-06.jpg - jakoketjusamaVWskodaudi
http://www.is.fi/autot/art-2000000932272.html
VW makselee tälläisia vielä 2030?
Kehitys missä? - KyykmanossssssSairas
ossssss, lue vaikka netistä kehityksen suuntia ja mutoksista mitä VW konsernissa tapahtuu.
Onko Kyykman ottanut osssssin roolin tällä kertaa? - eisaapuhuaVWlakiFI
Eikös uutisissakin kerrottu että VW on 10 vuotta kehityksestä jäljessä sähkön osalta.
siinä kerkiää tojota tienata hiukan? - Ei.ole.sähköä.tojolla
eisaapuhuaVWlakiFI kirjoitti:
Eikös uutisissakin kerrottu että VW on 10 vuotta kehityksestä jäljessä sähkön osalta.
siinä kerkiää tojota tienata hiukan?Voi pyhä yksinkertaisuus näitä typeryksiä. Ei minkäänlaista ajattelukykyä.
Jospa kävisit vaikka katsomassa VWnja tojon automallistoa. VW on myynyt jo hetken aikaa sähköautoja ja ladattavia hybridejä. Tojolta puuttuu sähköautot kokonaan ja ladattavia löytyy yksi. Aika helppo päätellä mikä autonvalmistaja on myöhässä ja mistä.
- huuhaajuttuja
Alkuvuonna eli tammi-toukokuussa Euroopassa myytiin 303000 Toyotaa. Hybridejä niistä 32% eli vajaa 100000. Hurjaa täytyy loppuvuoden myynnin olla, että päästään 300000 hybridiin.
- EimitäänUutta
Terot uskoo kaiken lukemansa. Surullista mutta totta.
- Japanialaiset.tyrii
"Toyotalla on ladattava hybridi, jolla voi ajaa 60 kilometriä yhdellä latauksella. Toyota tuo markkinoille vuonna 2019 sähköauton, jonka ajomatkan pituus yhdellä latauksella ylittää kaikki muut sähköautot."
Tojolla on tasan yksi ladattava nelipaikkainen kajakki. Tavaratilaa ei juurikaan ole koska akut on kasattu takapaksin paikalle. Todella surkeaa suunnittelua. Japanialaiset suunnittelijat voisivat ottaa mallia Golf GTEstä jossa akusto on sijoitettu niin että se ei syö sen enempää istumapaikkoja kuin tavaratilaakaan.
Saksalainen osaa.- aina.paranee
Tojofanin mielessä 50 km on muuttunut jo 60 km:ksi
- Tojojälkijunassa
Taitaa olla tojohönön mielikuvituksen tuotetta tuollaiset sähkötojot. Tyhjät mainospuheet uppoavat tojohönön mieleen täpöllä
- Anonyymi
Toyotakin voisi suunnitella sellaisen, mutta Toyotan asiakkaat eivät halua ostaa autoa, jonka arvo putoaa reilut 20000 € vuodessa.
- PROVOPROACE5VOLTTII
SÄHKÖ hiace ei vetänyt mäen päälle joutu työntää..
- Anonyymi
Toyotan hybridien suosio on valtava. HS kirjoittaa:
"Autoalan tiedotuskeskuksen mukaan ei-ladattavia hybridiautoja oli rekisteröity jo syyskuun loppuun mennessä yli 12 000 eli enemmän kuin koko vuoden 2018 aikana."- Anonyymi
Suomalaiset ovat nyt tulleet järkiinsä ja alkaneet yhä enenevässä määrin ostaa ainoita todella toimivia hybridiautoja eli hybridi-Tojotia. Yhä useammat suomalaiset pääsevät siis nauttimaan kaupunkiajossa täysin nykäyksettömästä kyydistä. Tällä konstilla onnellisuus lisääntyy rakkaassa kotimaassamme, kun kenenkään ei tarvitse kiroilla toimimattomien autojen kanssa eikä kyttäillä latauspaikkoja.
https://www.hs.fi/autot/art-2000006337739.html - Anonyymi
Itselataava on kaikkein paras jos ajaa vähänkin pitempää matkaa tai suhaa kaupunkiajoa. TOYOTA ja LEXUS ovat edellä muita ja tietysti myyvät eniten hybridejä. Esim. VW- puljun autot ovat vuosia jäljessä hybridi kehityksessä ja taitaa ylimääräiset rahat mennä saastehuijauksen jälkipyykkiin. Huomaa ettei volsudillet ymmärrä mitään hybridien päälle, kun heidän suosikki hybridi kippojaan vasta kehitellään, mutta jos entiset merkit pitää paikkaansa, niin ei kannattais kehitellä enää mitään monimutkaisempaa, kun eivät osaa tehdä perinteisiä polttomoottoriautojakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselataava on kaikkein paras jos ajaa vähänkin pitempää matkaa tai suhaa kaupunkiajoa. TOYOTA ja LEXUS ovat edellä muita ja tietysti myyvät eniten hybridejä. Esim. VW- puljun autot ovat vuosia jäljessä hybridi kehityksessä ja taitaa ylimääräiset rahat mennä saastehuijauksen jälkipyykkiin. Huomaa ettei volsudillet ymmärrä mitään hybridien päälle, kun heidän suosikki hybridi kippojaan vasta kehitellään, mutta jos entiset merkit pitää paikkaansa, niin ei kannattais kehitellä enää mitään monimutkaisempaa, kun eivät osaa tehdä perinteisiä polttomoottoriautojakaan.
Tojotan kehittämä hybriditekniikka on aivan ylivoimainen kaikkiin muihin hybridiautoihin verrattuna. Tästä asiasta on aiemminkin keskusteltu, mutta siltikin monet ymmärtämättömät ihmiset kuolaavat vielä hankalakäyttöisten ladattavien hybridien perään. Järkevät ihmiset ostavat toimvan ja helppokäyttöisen hybridi-Tojotan ja nauttivat elämästä ilman latausjohtoja.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16126150/tojota-kampitti-mersun - Anonyymi
Ensi vuosi on jo ladattavien ja täyssähköautojen vuosi. Litran bensansäästö normaalia työmatkaa ajavalla ei houkuta enää ostamaan itselataavaa. Toyota hybrid on edelleen vähänajavien auto, siitä ei pääse mihinkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensi vuosi on jo ladattavien ja täyssähköautojen vuosi. Litran bensansäästö normaalia työmatkaa ajavalla ei houkuta enää ostamaan itselataavaa. Toyota hybrid on edelleen vähänajavien auto, siitä ei pääse mihinkään.
Miten voit väittää, että hybridi-Tojota on vain vähänajavien auto, sillä onhan Tojotan toimintasäde yhdellä tankkauksella yli 1000 km pakkasellakin. Koska ladattavat täyssähköautot kulkevat pakkasessa vain 50 - 80 km, niin silloinhan ne sopivat hybridi-Tojotaa paremmin ihmisille, jotka ajavat hyvin vähän ja vain lyhyitä matkoja kerrallaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten voit väittää, että hybridi-Tojota on vain vähänajavien auto, sillä onhan Tojotan toimintasäde yhdellä tankkauksella yli 1000 km pakkasellakin. Koska ladattavat täyssähköautot kulkevat pakkasessa vain 50 - 80 km, niin silloinhan ne sopivat hybridi-Tojotaa paremmin ihmisille, jotka ajavat hyvin vähän ja vain lyhyitä matkoja kerrallaan.
"..sillä onhan Tojotan toimintasäde yhdellä tankkauksella yli 1000 km pakkasellakin."
Selvitäpä ensin itsellesi mitä toimintasäde tarkoittaa ennenkuin kirjoittelet höpöjä tänne, vaikka wikipediasta! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"..sillä onhan Tojotan toimintasäde yhdellä tankkauksella yli 1000 km pakkasellakin."
Selvitäpä ensin itsellesi mitä toimintasäde tarkoittaa ennenkuin kirjoittelet höpöjä tänne, vaikka wikipediasta!Olen ymmärtänyt niin, että sähköauton toimintasäteeksi ilmoitetaan se km-määrä, minkä auto kulkee 20 asteen lämmössä tyynellä säällä täysin ladatulla akulla. Jos pakkasta on 25 astetta, niin sähköauton toimintasäde putoaa suunilleen kolmasosaan luvatusta määrästä. Tätä tosiasiaa sähköautokauppiaat eivät tietenkään kerro vihreitä arvoja kannattaville ostajile.
Hybridi-Tojotan toimintasäde on vastaavasti se km-määrä, jonka Tojota kulkee yhdellä tankkauksella. Koska Tojota saa kaiken energiansa bensasta, niin sähköllä ajettavaa matkaa ei tarvitse erikseen huomioida. Auriksessa on 45 litran tankki, joten se kulkee sillä talvellakin noin 1000 km. Se siis soveltuu pakkasessakin pitkän matkan ajoon. Erillisiä lataustaukoja ei tarvitse pitää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen ymmärtänyt niin, että sähköauton toimintasäteeksi ilmoitetaan se km-määrä, minkä auto kulkee 20 asteen lämmössä tyynellä säällä täysin ladatulla akulla. Jos pakkasta on 25 astetta, niin sähköauton toimintasäde putoaa suunilleen kolmasosaan luvatusta määrästä. Tätä tosiasiaa sähköautokauppiaat eivät tietenkään kerro vihreitä arvoja kannattaville ostajile.
Hybridi-Tojotan toimintasäde on vastaavasti se km-määrä, jonka Tojota kulkee yhdellä tankkauksella. Koska Tojota saa kaiken energiansa bensasta, niin sähköllä ajettavaa matkaa ei tarvitse erikseen huomioida. Auriksessa on 45 litran tankki, joten se kulkee sillä talvellakin noin 1000 km. Se siis soveltuu pakkasessakin pitkän matkan ajoon. Erillisiä lataustaukoja ei tarvitse pitää."Jos pakkasta on 25 astetta, niin sähköauton toimintasäde putoaa suunilleen kolmasosaan luvatusta määrästä."
Älä valehtele.
Tuossa pakkasessa toiminta säde putoaa yhden kolmasosan, kaikissa ei sitäkään. Ei yhteen kolmasosaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos pakkasta on 25 astetta, niin sähköauton toimintasäde putoaa suunilleen kolmasosaan luvatusta määrästä."
Älä valehtele.
Tuossa pakkasessa toiminta säde putoaa yhden kolmasosan, kaikissa ei sitäkään. Ei yhteen kolmasosaan.Nyt siis viimeinkin myönnät, että sähköautojen toimintasäde pakkasessa putoaa dramaattisesti kesäolosuhteisiin verrattuna. Jos sähköauton kuljetajalla on susiturkki yllään, jolloin lämmityksen voi kytkeä kokonaan pois, niin silloin ajomatka putoaa suunnilleen puoleen, mutta jos lämmiitys kytketään päälle, niin ajomatka putoaa kolmannekseen. Vihreiden arvojen kunnioittaminen tekee elämän epämukavaksi talvella.
Koska viherpiipertäjän ovat kieltäneet susien metsästämisen Suomessa, niin tuleville sähköautoilijoille ei voida valmistaa riittävästi lämpimiä susiturkkeja. Sähköautoissa on silloin pakko käyttää osa akkuun varatusta energiasta lämmitykseen, jolloin ajomatka jää pakkasella ihan olemattomaksi. Kun tähän vielä lisäätään se, että latauspaikkoja ei ole juuri ollenkaan, niin eipä sähköautolla talvella pitkään reissuun lähdetä. Hybridi-Tojotalla lapset pääsevät Jouluksi mummolaan, vaikka matkaa on yli 500 km. Sen pituinen se.
- Anonyymi
Täällä ei kukaan tiedä eikä ymmärrä miten hieno on Toyotan kehittämä hybridijärjestelmä. Lisäksi jokainen uusi hybridi voidaan päivittää tulevina vuosina vielä parempaan Toyotan uusien solid akkujen ansiosta, joita voidaan lisäksi ladata ulkoisella akkulaturilla. Turhaan kerron, ette te nuijat näistä kuitenkaan mitään ymmärrä. Helmiä sijoille.
- Anonyymi
Hohhoo! Nyt tuli Seat Miin rinnalle loistava Skoda Citigo-täyssähköauto! Modernimpi ja fiksumpi kuin kalleinkaan Lexus tai Tojota! Niitä kansa ostaa niin että loppuvat varastosta. Täyssähkäri on jo tätä päivää, ei valheellinen huijaushybridi karmeesti huutavine variaattorikuminauhoineen kuten Tojotan hybrideissä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hohhoo! Nyt tuli Seat Miin rinnalle loistava Skoda Citigo-täyssähköauto! Modernimpi ja fiksumpi kuin kalleinkaan Lexus tai Tojota! Niitä kansa ostaa niin että loppuvat varastosta. Täyssähkäri on jo tätä päivää, ei valheellinen huijaushybridi karmeesti huutavine variaattorikuminauhoineen kuten Tojotan hybrideissä on.
" Hohhoo! Nyt tuli Seat Miin rinnalle loistava Skoda Citigo-täyssähköauto! Modernimpi ja fiksumpi kuin kalleinkaan Lexus tai Tojota! Niitä kansa ostaa niin että loppuvat varastosta. Täyssähkäri on jo tätä päivää, ei valheellinen huijaushybridi karmeesti huutavine variaattorikuminauhoineen kuten Tojotan hybrideissä on. "
Kukaan ei kiellä Suomessa sähköautoa ostamasta, mutta ennen auton tilaamista kannattaa ihan rauhassa selvittää se, miten ja missä sähköautoa on tarkoitus ladata. Seat Mii ja Skoda Citigo ovan erittäin pieniä ja halpoja kaupunkikäyttöön tehtyjä autoja, joiden ostajat eivät edusta maamme varakkainta kansanosaa. Uskoakseni monet autojen tilaajat asuvan kaupungeissa kerrostaloissa, joissa latauspaikat ovat kortilla. Aamuisin voi harvojen latauspaikkojen seutuvilla mennä jopa käsirysyksi, kun jokainen yrittää saada sähköautonsa akkuun edes hieman henkeä, jota pääsisi ajoissa työpaikalleen. Jos ei latauspaikkoja sada ensin riittävästi, niin sähköautoja ei suuren yleisön kannata vielä hankkia.
Minä ainakin uskon hybridi-Tojotan olevan vielä useita vuosia kaikkein järkevin auto, sillä bensaa saa joka kylästä vielä pitkän aikaa. Sitä on myös mukava ja helppo käyttää, koska sitä ei tarvitse milloinkaan ladata. Pitkätkin reissut onnistuvat talvellakin ilman ilman ennalta suunniteltuja latauspysähdyksiä, joten matkoja ei tarvitse suunnitella latauspaikkojen mukaan. Tankki vain täyteen, ja sitten menoksi.
- Anonyymi
Täältä saa oikeaa tietoa siitä, että monen sähköauton toimintamatka lyhenee aika vähän.
https://tekniikanmaailma.fi/tm-testasi-sahkoauton-toimintamatka-ei-riipu-vain-akun-tai-auton-koosta-talvivertailun-kulutusmittauksissa-yllattavia-tuloksia/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2442662Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691806- 621693
Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881660En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin1741631Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke270133690-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491329- 1731017
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja57961Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62867