Kuukautiset eivät lopu

Milla1234

Hei! Olen kohta 49-vuotias nainen. Yleensä minulla on ollut säännöllinen kierto ja olen pitänyt siitä kirjaa. Muutamaan kuukauteen en ole pitänyt (huonoa tuuria) ja nyt olen vuotanut jo kolme viikkoa. Viime lauantaina oli sellainen kuukautisten alkamiskipufiilis. Ehkä tämä alkoi ovulaatiotiputteluvuotona ja nyt kuukautiset eivät ota loppuakseen esim. keltarauhashormonin vähenemisen vuoksi? Kai tästä pitää varata aika gynelle.

Onko vastaavia kokemuksia?

4

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näintäälläkin

      Kyllä ihan normalia tuon ikäisenä, että voi tulla noita monen viikon kestäviä vuotoja. Minullakin ollut pari kertaa 4 vko kestävä vuoto. Kyllä se siitä saattaa rauhoittua kohta. Ei mitään kuitenkaan lääkäri löytänyt hälyttävää. Ja meidän ikäisillä (minä 47v) tuskin enää mitän ovulaatiota tapahtuu. Eli ihan normaalia on. MInä sain yhden kerran keltarauhashormonia gynekologilta. Söin yhden satsin, en enempää. Nyt taas kuukautiset täysin normaalit, kestää 5 vrk mutta vuoto aivan järkyttävän runsasta. Joskun on niinkin, että vuoto tulee sen noin 4-5 vrk sitten on muutaman päivän tauko ja taas alkaa tiputteluna. Tällaista tää on ennenkuin kokonaan loppuu :)

      • Muorimenisieneen

        "Meidän ikäisillä tuskin ovulaatiota tapahtuu", niin minäkin luulin , mutta tulin raskaaksi 48v. Kaikenlaisia kuukautishäiriöitä oli sitä ennen ja gyne jolla kävin ultrassa piti myös raskauden mahdollusuutta epätodennäköisenä. Ihan kivaa nyt sitten vaihdevuosissa hikoilla kiukuttelevan nassikan kanssa.


      • fhhfdhfdhdh
        Muorimenisieneen kirjoitti:

        "Meidän ikäisillä tuskin ovulaatiota tapahtuu", niin minäkin luulin , mutta tulin raskaaksi 48v. Kaikenlaisia kuukautishäiriöitä oli sitä ennen ja gyne jolla kävin ultrassa piti myös raskauden mahdollusuutta epätodennäköisenä. Ihan kivaa nyt sitten vaihdevuosissa hikoilla kiukuttelevan nassikan kanssa.

        Raskaaksi tulemisen todennäköisyys alkaa kuitenkin olla häviävän pieni lähellä viittäkymmentä. Pelkkä irtoava munasolu ei takaa raskautta. Myös keltarauhasen vajaatoiminta on hyvin yleistä. Eri raskaus ei vaan jatku. Munasolut ovat yhtä vanhoja kuin nainenkin, ja mitä vähemmän niitä on jäljellä, sitä huonompi niiden laatu on. Toki joku ihme saa lapsen vanhemmalla iällä, mutta siinä on jo kaikkien muidenkin komplikaatioiden riski kohonnut (verenpaineiden, verensokereiden ja maksa-arvojen nousu ym.).


    • Milla1234

      Kiitos vastauksesta! Nyt näyttää siltä, että vuoto lakkasi. En ehkä ryntää kiireellä gynelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      880
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      724
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe