Onko teillä koneellanne Windows10 ja onko ohjelma

Tietäiskö.joku

pyytänyt lähiaikoina päivitystä? Mä päivitin muutama päivä sitten, ja se päivitti jonkin uuden version. Kesti varmaan melkein 2 tuntia, tai ainakin 1,5 tuntia.
Sen jälkeen mun kone on ilmoittanut joka kerta kun olen avannut koneeni että tämä sovellus ei toimi oikein ja ehdottaa lataamaan EasyCleaner-sovelluksen jotta saisi ongelman korjattua.
Olen monta kertaa yrittänyt ladata tuota EasyCleaneria, mutta kone aina ilmoittaa samasta ongelmasta. Mun Google-näkymä muuttui kyllä ihan erilaiseksi. Onko muilla samaa ongelmaa ja mikä neuvoksi?

26

416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun.vois.auttaa

      Viime päivinä on ollut tiedotusvälineissä haittaohjelmista, onkohan sinulle tyrkätty sellainen. Huonosti luin mutta olisiko ollut tietojen kalasteluohjelma.
      Se että päivitys kestää kauan, ei ole mikään vaara, itsellä kesti pari kuukautta sitten myös pari tuntia. Tosin nyt viime viikolla päivitti vain 20 min.
      Löytäisitkö koneeltasi Windows 10 ja päivittäisit itse uudestaan. En ole kuullut EasyCleanerista, mutta en mitenkään virtuoosi ole atk-hommissa.

      • prkle.teiän.kaa

        EasyKliinerillä ei ole mitään veriveljeyttä Windowsin kanssa, vaan se on maksullinen haitta ja tietojenkalasteluohjelma tyyliin "lupaa puhdistaa koneesi".

        Kun se on asentunut koneellesi, olet jumissa. Se kertoo "löytäneensä" esimerkiksi 128 "haittaa" koneeltasi, joista voit poistaa "ilmaiseksi" 15. Mutta loput voit poistaa vasta kun maksat esim 49,90 euroa tai dollaria kuukaudessa että alahan antaa luottokortti tai pankkiveloitus tietojasi.

        Pahimmassa tapauksessa joudut tyhjentämään koneesi ja asentamaan windows uudelleen, sillä easy.cleaner kopioi kaikki tietosi ja sitä on vaikea poistaa koneelta.
        WINDOWSIN toiminnat tapahtuu VAIN ja ainoastaan:
        - windowsin asetukset / päivittäminen ja suojaus / windows update / kääntykää hunkszin puoleen ...

        Windows 10 tietoturvasta huolehtii windowsin oma Windows Defender!!!!!!!!!!!!!!!!


      • niinminä

        10 päivitti minullakin vissiin koko yön viimeksi.
        Opettele olemaan näkemättä mainoksia!!!


      • iMac-hyvä-vaihtoehto

        M a i n o k s e t saa POIS noin parilla kolmella klikkauksella kun viitsii nähdä pienen pienen mikrovaivan.
        Mutta oppi ei mene perille. Sitä se vanhuus teettää, umpilanttuun ei uppoa kuin paistettu muna.
        Otsaan.

        Widouvs saattaa tosiaankin päivittää vaikka yön. Se on tulevan menneisyyden lumia. Koko järjestelmä. Nuoret ei vilkaisekkaan windowssiin päin enää.


      • iMac-hyvä-vaihtoehto kirjoitti:

        M a i n o k s e t saa POIS noin parilla kolmella klikkauksella kun viitsii nähdä pienen pienen mikrovaivan.
        Mutta oppi ei mene perille. Sitä se vanhuus teettää, umpilanttuun ei uppoa kuin paistettu muna.
        Otsaan.

        Widouvs saattaa tosiaankin päivittää vaikka yön. Se on tulevan menneisyyden lumia. Koko järjestelmä. Nuoret ei vilkaisekkaan windowssiin päin enää.

        "iMac-hyvä-vaihtoehto"

        Eipä meidän vanhuksienkaan kannata vaihtaa sitä minkä jo osaamme.
        Miksi tehdä elämästä vaikeaa pelkästään typerällä tieto-koneella?
        Kunhan tieto kulkee, laulu raikaa...pankki huolii.
        Minä olen huoleton.
        Onhan minulla maailman parasta ja laajinta laatua.
        On myöskin SF-secure.
        En koskaan tule sortumaan pieniin mac-ympyröihin.
        Jos joskus tulee pakko eteen.
        On ainoa vaihto-ehtoni Linus Torvalds.

        H.


      • iMac-hyvä-vaihtoehto
        hunksz kirjoitti:

        "iMac-hyvä-vaihtoehto"

        Eipä meidän vanhuksienkaan kannata vaihtaa sitä minkä jo osaamme.
        Miksi tehdä elämästä vaikeaa pelkästään typerällä tieto-koneella?
        Kunhan tieto kulkee, laulu raikaa...pankki huolii.
        Minä olen huoleton.
        Onhan minulla maailman parasta ja laajinta laatua.
        On myöskin SF-secure.
        En koskaan tule sortumaan pieniin mac-ympyröihin.
        Jos joskus tulee pakko eteen.
        On ainoa vaihto-ehtoni Linus Torvalds.

        H.

        Viisaammat ovat vaihtaneet Linuxiin jo aikoja sitten.
        Ne "köyhemmät" viisaat joilla ei ole varaa, tai halua, tai on ennakkoluuloja ostaa Omenaa.

        Anroidillakin moni potkii esim tablettien muodossa. Jopa puhelimilla.


      • iMac-hyvä-vaihtoehto kirjoitti:

        Viisaammat ovat vaihtaneet Linuxiin jo aikoja sitten.
        Ne "köyhemmät" viisaat joilla ei ole varaa, tai halua, tai on ennakkoluuloja ostaa Omenaa.

        Anroidillakin moni potkii esim tablettien muodossa. Jopa puhelimilla.

        "iMac-hyvä-vaihtoehto"

        Kuten kirjoitin.
        60 ei ole enää tarvetta alkaa leikkiä.
        Jos ei sitten simuloi lentämistä tai rallia.
        Simuloitko sinä?
        Ratilla ja polkimilla?
        Mitkä ohjelmistot?

        H.


      • iMac-hyvä-vaihtoehto kirjoitti:

        Viisaammat ovat vaihtaneet Linuxiin jo aikoja sitten.
        Ne "köyhemmät" viisaat joilla ei ole varaa, tai halua, tai on ennakkoluuloja ostaa Omenaa.

        Anroidillakin moni potkii esim tablettien muodossa. Jopa puhelimilla.

        "iMac-hyvä-vaihtoehto"

        Noh?
        Mikä käyttis?
        Mikä simu?
        Vai pelaatko sinä vain lapsellisesti lintusilla?
        Lego-hirviöillä?

        H.


      • MavericksYosemite

        Joku tuollainen
        Aplee pukkaa - en leiki kuin lapsi, en pelaa pelejä.


      • Tietäiskö.joku
        prkle.teiän.kaa kirjoitti:

        EasyKliinerillä ei ole mitään veriveljeyttä Windowsin kanssa, vaan se on maksullinen haitta ja tietojenkalasteluohjelma tyyliin "lupaa puhdistaa koneesi".

        Kun se on asentunut koneellesi, olet jumissa. Se kertoo "löytäneensä" esimerkiksi 128 "haittaa" koneeltasi, joista voit poistaa "ilmaiseksi" 15. Mutta loput voit poistaa vasta kun maksat esim 49,90 euroa tai dollaria kuukaudessa että alahan antaa luottokortti tai pankkiveloitus tietojasi.

        Pahimmassa tapauksessa joudut tyhjentämään koneesi ja asentamaan windows uudelleen, sillä easy.cleaner kopioi kaikki tietosi ja sitä on vaikea poistaa koneelta.
        WINDOWSIN toiminnat tapahtuu VAIN ja ainoastaan:
        - windowsin asetukset / päivittäminen ja suojaus / windows update / kääntykää hunkszin puoleen ...

        Windows 10 tietoturvasta huolehtii windowsin oma Windows Defender!!!!!!!!!!!!!!!!

        Mulla lukee lauantailta, Windows defenderin yhteenveto: Windows defenderin virustentorjunta ei ole löytänyt uhkia edellisen yhteenvedon jälkeen. Laite tarkistettu 2 kertaa. ja taas tänään sama ilmoitus tuossa oikeassa laidassa kun klikkaa oikeaa alakulmaa sama ilmoitus että sovellus ei toimi kunnolla.
        Ne tekstit oli äsken esillä ja kun aloin kirjoittaa ja katsoin uudestaan niin ne ilmoitukset oli kadonneet kokonaan... Tosi outoa. Kai taas huomenna uudet. Pyydän ensi viikolla poikani katsomaan että mistä kysymys. Kyllä tämä kone ihan hyvin toimii eli voin surffailla ihan sujuvasti. Ne ilmoitukset vain hämää ja se uusi Googlenäkymä.
        Googlelaatikon alapuolella 10 pientä neliötä joissa oma kuvakkeensa. Niissä lukee kun laittaa nuolen päälle, Merge Docs, Language Tools, Listen to the Radio, Share Files, go to You Tube, go to Gmail, Convert Files, Go to Facebook, go to Walmat, go to Amazon.


      • Pian_70v
        Tietäiskö.joku kirjoitti:

        Mulla lukee lauantailta, Windows defenderin yhteenveto: Windows defenderin virustentorjunta ei ole löytänyt uhkia edellisen yhteenvedon jälkeen. Laite tarkistettu 2 kertaa. ja taas tänään sama ilmoitus tuossa oikeassa laidassa kun klikkaa oikeaa alakulmaa sama ilmoitus että sovellus ei toimi kunnolla.
        Ne tekstit oli äsken esillä ja kun aloin kirjoittaa ja katsoin uudestaan niin ne ilmoitukset oli kadonneet kokonaan... Tosi outoa. Kai taas huomenna uudet. Pyydän ensi viikolla poikani katsomaan että mistä kysymys. Kyllä tämä kone ihan hyvin toimii eli voin surffailla ihan sujuvasti. Ne ilmoitukset vain hämää ja se uusi Googlenäkymä.
        Googlelaatikon alapuolella 10 pientä neliötä joissa oma kuvakkeensa. Niissä lukee kun laittaa nuolen päälle, Merge Docs, Language Tools, Listen to the Radio, Share Files, go to You Tube, go to Gmail, Convert Files, Go to Facebook, go to Walmat, go to Amazon.

        Ongelma ei ole Windows 10 tuossa tapauksessa vaan se selain Google Grome.
        Se ei ole turvallinen! joten käske pojan asentaa sinulle Firefox!
        Se on turvallisin web-selain. Mutta siinäkin on omat säädöt jotka kannattaa käyttää hyväksi.

        Niin, tuolla alempana kertovat jostain Windows 10 koneen tyhjennyksestä, tuollaista ei tarvitse kun käyttöjärjestelmä ja web selain tekee sen automaattisesti kun ne sulkee. Tosin sitä Windowsiahan on aina säädettävä jos jostakin ?
        Siksi jo parisenkymmentä vuotta sitten siirryin Linux käyttäjäksi ja tosi tyytyväinen olen siitä opista!

        Niin, itse kun ostin uuden PC-koneen jossa oli myös Windows 10, se lähti oitis siitä ja nyt on oma Linux Accuna käyttöjärjestelmä ollut jo reilut puoli vuotta ;)
        Ja päivitykset tulee jos itse huvittaa niitä etsiä.
        Elikkä, nuo päivitykset ovat aivan turhaa ! 10 vuotta vanha läppäri toimii aivan hyvin omalla Linux Accuna käyttiksellä ja joskus tarvii etsiä siihen uudempi Web selain ei muuta. Siinäkin on oma tekemäni palomuuri kuten uudessa koneessa ja ei ole tullut mitään haittaohjelmia tai kaupallisia turhakkeita,

        Jos siinä Windows 10ssä on ongelma, niin onhan siihen asennettu varmuuskopio jonka kannatta asentaa ?

        Terv. Ei enää niin nuori, mutta taitoa, on ja joka päivä vieläkin oppi jotain. ;)


      • Tietäiskö.joku
        Pian_70v kirjoitti:

        Ongelma ei ole Windows 10 tuossa tapauksessa vaan se selain Google Grome.
        Se ei ole turvallinen! joten käske pojan asentaa sinulle Firefox!
        Se on turvallisin web-selain. Mutta siinäkin on omat säädöt jotka kannattaa käyttää hyväksi.

        Niin, tuolla alempana kertovat jostain Windows 10 koneen tyhjennyksestä, tuollaista ei tarvitse kun käyttöjärjestelmä ja web selain tekee sen automaattisesti kun ne sulkee. Tosin sitä Windowsiahan on aina säädettävä jos jostakin ?
        Siksi jo parisenkymmentä vuotta sitten siirryin Linux käyttäjäksi ja tosi tyytyväinen olen siitä opista!

        Niin, itse kun ostin uuden PC-koneen jossa oli myös Windows 10, se lähti oitis siitä ja nyt on oma Linux Accuna käyttöjärjestelmä ollut jo reilut puoli vuotta ;)
        Ja päivitykset tulee jos itse huvittaa niitä etsiä.
        Elikkä, nuo päivitykset ovat aivan turhaa ! 10 vuotta vanha läppäri toimii aivan hyvin omalla Linux Accuna käyttiksellä ja joskus tarvii etsiä siihen uudempi Web selain ei muuta. Siinäkin on oma tekemäni palomuuri kuten uudessa koneessa ja ei ole tullut mitään haittaohjelmia tai kaupallisia turhakkeita,

        Jos siinä Windows 10ssä on ongelma, niin onhan siihen asennettu varmuuskopio jonka kannatta asentaa ?

        Terv. Ei enää niin nuori, mutta taitoa, on ja joka päivä vieläkin oppi jotain. ;)

        Ongelma poistui kun poika kävi tänään poistamassa jonkin sovelluksen jonka olin vahingossa asentanut. En oikein vieläkään tiedä mikä se sovellus oli. Poika oli niin kiireinen ja lähit heti kun oli tehnyt hommat, mutta pääasia ettei enää sitä ilmoitusta yhteensopimattomasta sovelluksesta tule.
        Täytyy tästä lähtien jättää päivitysehdotukset väliin. Mulla on Firefox ollut iät ja ajat. Poika aina ehdottaa että laittaisin sen Google Chromen selaimekseni mutta en ole suostunut. Se on kyllä koneellani, mutta olen tykästynyt tähän Firefoxiin:)


    • ö-Öö

      10

      Ei ole ollut ongelmia, kai vakain w-ikinä. Ei ongelmi päivityksissä. Eli en ole joutunut sen kummemmin perehtymään. Nopeesti, etsi päivitystä edeltävä päivityspiste, palauta kone siihen, kestää hetken.

      Kun tulee taas päivityksiä, älä asenna muuta, kun winin omat.

      Jos ei onnaa, hanki nörtti.

      =DW=

      • ö-Öö

        Palautuspiste.

        Siis etsi päivitystä edeltävä palautuspiste. Palauta kone siihen, jatkossa tarkkana päivitysten kanssa.

        Jos ei onnaa, voi olla jotain vakavampaa, sitten nörtti.


      • Käsittääkseni-ja-kun
        ö-Öö kirjoitti:

        Palautuspiste.

        Siis etsi päivitystä edeltävä palautuspiste. Palauta kone siihen, jatkossa tarkkana päivitysten kanssa.

        Jos ei onnaa, voi olla jotain vakavampaa, sitten nörtti.

        Mutta mutta mutta kun win10 haltija ei taida pystyä estämään win omia pakkopäivityksiä. Eikös Win10 päivitä automaattisesti, ei ole manuaalivaihtoehtoja paitsi ottaa pois jotain tiettyjä rukseja.


      • Samaa mieltä. Kympin myötä palasin Windowsin käyttäjäksi, Linuxin poistin jo kokonaan. Paras Windows ikinä.
        Tai no. Yksi ongelma on päivitysten kanssa. Iso päivitys alkaa illalla kun sulkee koneen ja aamulla kun olisi pikaista tarvetta käväistä koneella, ei pääse kun viimeistelee päivityksiä, viimeistelee ja viimeistelee, ties miten pitkään. Pitäisi Windowsin itse osata sammuttaa ja uudelleenkäynnistää ja taas sammuttaa niin kauan, että päivitykset on valmiit ja kone käyttökunnossa seuraavan käynnistyksen jälkeen.


      • Käsittääkseni-ja-kun kirjoitti:

        Mutta mutta mutta kun win10 haltija ei taida pystyä estämään win omia pakkopäivityksiä. Eikös Win10 päivitä automaattisesti, ei ole manuaalivaihtoehtoja paitsi ottaa pois jotain tiettyjä rukseja.

        Eikä ole tarvettakaan tavan käyttäjän pystyä estämään päivityksiä, ne kun liittyvät useimmiten tietoturvaan.


    • Minulla on tuossa puoli vuotta sitten ostetussa koneessa Windows 10 jo tehdasasetuksena, eli ei ole jälkiasennettu. Ei ole pyytänyt päivittämään. Meillä on näissä koneissa myös F-Securen Freedom virus suojan lisäksi. Tyhjennän koneet CCleanerilla säännöllisesti. Ei ole tyrkytetty Easy Cleaneria. Freedom on siksi, että voin katsoa Suomen ohjelmia tuolla maailmalla, plus se suojaa haitallisilta sivustoilta.

      Yhteen koneeseen, jossa oli Vista, ostin Windows 7 Professionalin, koska Vista ei sallinut Freedomin asennusta. Se kone on pysyvästi ulkomailla. Erinomaisesti toimii sen asennuksen jälkeen.

      • Tässä koneessa, jolta nyt kirjoitan, Freedom kertoo, että on 4002 estettyä haitallista sivustoa, ja 250 897 estettyä seurantayritystä. Tämäkin kone kun on lomaillut ulkomailla. Tärkeää esim. pankkiasioita hoitaessa.


    • Ei liity EasyCleaner mitenkään Windowsin päivitykseen. EasyCleaner on ilmainen rekisterin puhdistusohjelma ja tuntuu oudolta, että se tyrkyttäisi itseään. Voisiko joku
      haittaohjelma tyrkyttää itseään EasyCleanerin nimissä. Kannattaisikohan skannata koneesi Windowsin Defenderillä (haittaohjelmien poistotyökalu). Löytyy: Kaikki asetukset/Päivittäminen ja suojaus.

    • Pekkanennnnet

      On 10, mutta liikaa mainoksia. adblock plus sekä cashba eker.se olivat ei mainoksia----tuli vai lakko koko internet lopetti toiminnan siis tv, pois samoin puhelin. Tuli tunteja jälkeen mutta ohjelmat olivat pois, siis mainokset taas.

    • äijä-

      -mistä te puhutte?...(antinörtti)
      -pääskyset jo meinas lähtee takas etelään, mut kuulivat uudet ennusteet, helteitä tulossa....ehkä alamme tarkenemaan....

      • Sepeteus-Jobbi

        Puhumme Pilli Keitsistä, Mikrosoffan koe makaajasta. Eli sohvasovellutuksesta jossa on viruksia. Puhdistusohjelma Vim-tolu.


      • äijä-
        Sepeteus-Jobbi kirjoitti:

        Puhumme Pilli Keitsistä, Mikrosoffan koe makaajasta. Eli sohvasovellutuksesta jossa on viruksia. Puhdistusohjelma Vim-tolu.

        -tämä harvinaisen hieno valaistus, olen kirkkaan tietoinen nyt mistä oikeesti on kyse....
        -tää omaki tietsikka jumittaa välillä ku hallitus sotea, partsilta heittäny monesti alas, mut aina hakenu takas....son niin rakas....
        p.s...ja tää CAPTCHA testi on itsensä vanhan vihtahousun keksintö....!


    • Voihan-harmi

      Läppärillä on win10 ja viimeksi käyttäny keväällä kun otin käyttöön kun tuli koneen mukana. Uskaltaakohan sitä käynnistää enää ollenkaan, kun täytyisi elokuun puolella ottaa mukaan mökille. Win10 tuli koneen mukana ja kun olen käyttänt näitä linux käyttiksiä jo vuosia niin olisko viisainta jyrätä heti alkuunsa win 10 yli ja asentaa Linux tilalle? Onko tilanne tosiaan jo win leirissä niin paha että win10 täyttyy roskasta heti kättelyssä tässä uudessa päivityksessä eikä mitään voi?

      • apulantaa

        Pitääkö tuota paskaa levittää tänne, sille on ihan oma palsta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe