Köyhä ostaa auton luotolla.

VelatonEdelleen

Minä ostan käteisellä.Jos pitää luotolla kulkine hakea se kertoo että olet velkainen ennestään.

23

1528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • E220_CDI

      Lainaaminen tai rahoitussopimus saattaa myös tarkoittaa sitä, että ostajan oma raha tuottaa paremmin.

    • Datsun_100A

      Se on saatava auto millä näyttää naapurille, vaikka ei oikeasti sellaiseen ole rahaakaan.
      Velkapellet aina selittelee kaikkea sontaa.

    • Joppanen

      Kyllä täytyy olla aika tahvo , jos sitoo pääomansa uuteen autoon näinä aikoina kun käytännössä saat rahoituksen 1 prossan korolla. Auton arvo alenee samalla tavalla riippumatta siitä miten se on maksettu. Väittäisin että on ennemminkin niinpäin että köyhä ostaa käteisellä.

    • santtu.hoitaa

      Ajattelematon ostaa käteisellä, kylllä se vaan niin on. Harva tuntemistani todella varakkaista ihmisistä (lue 000000€) etunumerosta ei varmuutta, niitä käteisellä ostelee vaikka pystyisivät heti ostamaan halutessaan. Raha on tällähetkellä niin halpaa ettei kannata sitoa pääomia vaikka pääomia olisikin vaivaksi asti.

    • Automiessss

      Tuo on aivan totta. Autoon ei kannata rahaa sitoa yhtään kuukausierää enempää. Köyhä päinvastoin ei saa lainaa autoon ja siksi vikisee että pitää ostaa käteisellä. Köyhä tosiaan joutuu ostamaan käteisellä koska ei saa edullista lainaa. Korot on 0-2% monessa paikassa joten miksi sitoa rahat autoon? Rahalla saa paljon muutakin elämäniloa kuin auton. Auton arvo alenee samaa tahtia lyhennysten kanssa noin suunnilleen ja vaihtotilanteessa voit sitten heittää sen muutaman tonnin väliin vanhan velan kuittaamiseksi. Itse tienaan hyvin ja aina ostanut auton osamaksulla. Toki ajan osittain työkseni joten myös kilometrikorvauksilla ja päivärahoilla auto lyhenee. Rahotusyhtiöt on tarkkoja kenelle lainaa myöntää eikä köyhälle ja maksukyvyttömälle tai asiansa ryssineelle lainaa myönnetä ainakaan kalliimpiin peleihin. Itse olen ostanut 56300e maksavan auton kokonaan rahoituksella viimeksi ilman käsirahaa. Sain autosta 55500e vaihdossa sitten ajettuani sillä 6000km ja 5kk. Monesti olen näin tehnyt ja pari kertaa joutunu maksaa 2-3 tonnia vanhaa velkaa ja taas uusi kärry alla.

      • katto-haikara

        Samaa asiaa jankkaat kuukaudesta toiseen... pöljä. Vaihda levyä välillä. Tosi rahamiehet ei yöllä roskapalstoilla satujaan jaksa, eikä tarvitse sepustella.


      • Nauratttaa

        Olin 0:24 ja sinä sitten baarista tullessa 2:27? Kumpi meistä onkaan rahamies? Oot kyllä aika keijo mutta arvata voi myös millä ajat.


      • Nalle.W

        Bentleyllä minä ajan. Pitäisihän sinun tyhjätaskun se tietää.


      • dippadaadappadii

        "Sain autosta 55500e vaihdossa sitten ajettuani sillä 6000km ja 5kk. "
        Eipä noilla lukemilla paljoa kilometrikorvauksia ja päivärahoja siunaantune.


      • Garman

        Jäikö hintaerosta ilmoittamatta pari tonnia? Muutenkin kaikki yli 50000 €uron autot on Suomessa kannattamattomia ostaa.Kaikkein hölmöintä on iso viimeinen maksuerä! Korko kun pyörii isolle summalle viimeiseen maksuerään asti.


      • Keijoooooo
        dippadaadappadii kirjoitti:

        "Sain autosta 55500e vaihdossa sitten ajettuani sillä 6000km ja 5kk. "
        Eipä noilla lukemilla paljoa kilometrikorvauksia ja päivärahoja siunaantune.

        Niin se oli toinen autoni. Mulla on myös toinen mistä saan kilometrit.


    • siuhiughds

      Köyhä minäkin olen, enkä ole koskaan mitään autoa velalla ostanut vaan olen säästänyt rahat.

    • sdofkpfkof

      En voisi rahoituksella koskaan tehdä näin järkeviä kauppoja joista minulle on myös rahallista hyötyä. Joskus olen myynyt auton jolloin saanut käteistä xxxx eur enemmän.

    • omaOllaPitää

      Kyllä ne oikeasti varakkaat ostaa autonsa käteisellä, vain ne menevät muka varakkaat joutuvat ostamaan autonsa osarilla, koska todellisuudessa raha on jossain muussa kiinni. Tosi varakkaalla ei tarvitse jokaista euroa sitoa tuottamaan, sillä sitä rahan paskaa on jo tarpeeksi. Oma auto on aina oma ja rahoitusyhtiön on rahoitusyhtiön.

    • 4364634634

      Lainaa ottaessa siirrätä päätösvallan rahoistasi rahoitusyhtiölle, palkka on sitten 200-500e/kk pienempi vuosikausia halusit tai et. Kun itse säästää voi rahoja käyttää muuhunkin tarpeen mukaan.

      Itse ostan aina käteisellä ja nytkin säästöissä 17 tonnia kun tiliä vilkaisi, enkä ole edes montaa vuotta työelämässä ollut vaan hiljattain valmistunut. Helposti säästää kun ei ole velkoja.

      En ihmettele miksi suomessa nykyään niin paljon ongelmia luottotietojen kanssa, kun ostaa auton jota ei käteisellä pysty maksamaan, se periaatteessa tarkoittaa että auto liian kallis tuloihin/säästöihin nähden.

    • kestokassi

      Internetissä on ihmisiä, jotka ostavat autoja käteisellä. Oikeassa elämässä heitä on vähänlaisesti.

      Minulla on kolme sääntöä autorahoitukseen.

      1. Asuntolainan lisäksi saa olla vain yksi laina.
      2. 50% auton hankintahinnasta pitää olla omaa rahaa.
      3. Rahoitettava osuus ei saa ylittää sijoitusvarallisuutta.

      Näillä ehdoilla pysyy alla joku kohtalaisen tuore kansanauto. Premiumilla ei vielä hetkeen ajella. Tuskin koskaan.

    • IhanaaTyhmyyttä

      Rahantaju tuntuu olevan kadoksissa ihmisillä.

      Käytännössä mitä oikeasti varakkaampi, sitä tarkemmin osataan pitää huolta pääomasta.

      Kun on rahaa, voi valita miten hankintoja rahoittaa - ei tarvitse tyytyä yhteen palveluntarjoojaan.

      Käytännössä varakkaampi saa auton kokonaiskuluiltaan halvemmalla, kuin juuri ja juuri käteisellä maksava.

      Taloudenhoito tulee käsittää kaikki talousyksikön varallisuus ja hankinnat, jolloin pääsee hyödyntää varallisuutta oikein.

    • Autorahoitusss

      Täällä mukamas varakkaat selittää miten rahaa käytetään ja puhutaan sijoitusvarallisuudesta. Joo tosiasia on se että suomessa on maksuhäiriömerkintä 500 tuhannella ihmisellä ja sen lisäksi on valtava määrä ihmisiä joilla pljon velkaa velan päälle ja jotenkuen pystyy sinnittelemään ennenkuin se maksuhäiriömerkintä heillekkin tulee. Valtaosalla on velkaa enemmänn tai vähemmän. Kun otetaan alaikäiset pois vielä tuosta ihmismäärästä niin todellisuudessa äkkiä noin joka viidennellä aikuisella suomalaisella on rahan kanssa ongelmia..paljon velkoja siis.

      • kestokassi

        Niin no näiden ihmisten ei kannata ostaa autoa rahoituksella. Fillari vois olla ihan hyvä, tai muutaman satkun auto, millä ajaa leiman loppuun.


    • Mätärikas

      Velka on pääomaa

    • Noloaaa

      Varakkaat harvemmin ostelee mitään vaan valtaosa on hirveitä kitupiikkejä ja makuuttaa rahaa tilillä. Asunto voi vielä olla mutta miuten ajetaan jollain itäautolla ja verkkareissa mennään. Sellainen on suomalainen miljonääri. Harvassa on ne rikkaat jotka sitä haluaa näyttää suomessa. Joka onkin ihan järkevää. Pintaliitojulkkistyrkyt on asia erikseen ja he elävät siivellä tai velaksi, omia tuloja ei yleensä juuri heillä ole..ollaan vaan somessa pylly pystyssä.

    • TuuliPukunen

      Mikäs se "rahamiestä" Suomi24-palstalla kiehtoo? Löydätkö täältä vertaisiasi vai muutenko vanhaa autolehteä lukiessasi ja työttömyyskorvauksia odotellessasi päätit meitä viihdyttää?

    • drurudrt

      Ei luotolla ostaminen muuten ongelma ole mutta mielestäni nyrkkisääntönä pitäisi olla että on sen verran varallisuutta että auton pystyisi käteiselläkin maksamaan tarvittaessa. Jos auton maksun laittaa tulevien palkkojen varaan niin sitten ollaan jo riskialueella ja eletään yli varojensa. Jo 5 tonnilla saa luotettavan auton jolla ajelee ilman suurempia ongelmia ainakin 5 vuotta joten ei ole selityksiä miksi ostaa kalliimman jos maksun joutuu laittamaan tulevien palkkojen varaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe