Kinastelun yleisyys?

kunhankyselen

Moikka.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka usein muilla on kinaa puolisonsa kanssa? Tai isompaa riitaa?
Meillä oli pitkään ongelmana miehen puolelta liiallinen herneiden nenään tunkeminen ja miehen kiukutteleminen pienistä asioista ja niistä tuli usein isompi riita... En osannu ku huutaa, haukkua ja tapella. Nyt siihen tuli loppu, jokunen kuukausi sitten :)
Olin ilkeä ja vittumainen mutta nyt osaan jo olla, keskustella tunteista ym. (vaikka täältä palstalta kun lukee niin olin just sellanen sairas kuspää joka ei koskaan muutu) :D
Vaikeeta ollu ja vaikeeta muuttua mut kylläpä siihen vaan pystyy :)

Meillä on silti vielä melkein päivittäin jotain pientä ärsyyntymistä ja hermostumista että saa jompikumpi meistä pienen hetken rauhottua ennenkuin jatketaan asiallisesti, kaippa tämäkin vielä tästä menee ohi...

9

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eiviitisanoomitään

      Siinäpä kaks kypsää ihmistä aikuisessa parisuhteessa xD Onnea vain jatkoon..lol

      • juujuujuuuu

        Toinen haluaa ulos ja toinen haluaa löhötä vain. Teepä siinä sitten kompromissi.


      • apkypsyyXDLOLYOLO

        Kyllä se juu jonkilaista kypsyyttä on kun osaa omat virheensä/ongelmansa kartoittaa ja myöntää :D
        Edelleen menee hyvin, oikeastaan päivä päivältä paremmin :)
        Tänään meil on seksitreffit, slurps tulee kiva viikonloppu!


    • NäinkinVoiKäydä

      Joku pieni töksäytys joka ei johda sen kummempaan tulee meillä ehkä kerran viikossa. Vähän pidempi sanailu ehkä kerran kuussa. Oikeasti riidellään maksimissaan kerran vuodessa.
      Yhdessä on oltu yli 20 vuotta.

      • tasapainoon

        Naljailu ei lopu koskaan. Mies ja nainen ovat erilaisia. Ja yleensä ystävät ovat ystävänsä puolella. Joten riidat elävät joka päivä. Tosin myös hyvät asiat elävät joka päivä. Nekään eivät lopu koskaan. Onneksi.


    • Sopuapeliin

      Kyllä pitää olla jopa kinastelua suhteessa. Ja varsinkin kun sopii on se suhteen suola. Kuinka sovinto seksi onkin ihanaa ja nautittavaa! Kokeile sinäkin!

    • kuunteleva_kirkko

      Heippa.

      Parisuhteen lujuutta ja terveyttä kuvastaa myös ne taidot, joilla arkipäivän harmeja, erimielisyyksiä ja hermostumisia hoidetaan.
      Kannustan kaikkia, jotka kokevat että haluaisivat vähemmän riitaa, kinastelua tai naljailua kotiinsa, käymään pariviestinnän kursseilla. Yksi viikonloppu voi muuttaa oleellisesti sitä tapaa, jolla hankalista asioista selvitään. Ns riitelytaidot ovat yksi osa isoa vuorovaikutustaitojen aluetta, jolla jokainen voi parantaa toimintaansa ja viestintäänsä.
      Tärkeimmät seikat ovat: Puhu vain itsestäsi ja omista tunteistasi. älä 'tiedä' toisen puolesta, älä tulkitse toisen ohi ja yli. Esimerkkinä: toinen puoliso tahtoo lähteä vaikkapa elokuviin ja toinen ei. "Minä haluaisin tänään vain olla rauhassa kotona" on viestinä ihan eri kuin: "Aina sä haluat vain juosta jossain kaiket illat. Et siis viihdy kotonasi enää? Leffa on tärkeämpi kuin oma kumppani!"
      Erilaisin harjoituksin voi pariviestinnän kursseilla opetella omaa ilmaisua ja vastaanottamaan toisen viestejä ilman provosoitumista ja kinastelua.

      Merja, diakoni

      • Dia-in-koni

        Oletko ollut sellaisessa kurssissa, mistä tiedät että auttaa?


    • riidatonta

      Meillä yksinkertaisesti on aivan liian kiireistä perheen ja täysiaikaisten ammattien kanssa niin ettei ole minkään valtakunnan halua eikä energiaa kinasteluun, puhumattakaan riitelyyn. Se on typerintä energian kulutusta mitä tiedämme!

      Jokainen ajattelee asioista hiukan eritavalla, siksi Luoja suuressa viisaudessaan on antanut meille puhekyvyn jonka avulla vertaillaan mitkä ideat ja päätökset toimivat parhaiten meidän vanhempien ja koko perheen hyväksi.

      Miksi myrkyttää kodin ilmapiirillä typerillä ilkeillä sanoilla ja teoilla kun asiat AINA voi ratkaista paljon rakentavampaan tyyliinkin?! Jos ilkeys on yhdessäolon "suola" niinkuin ylempänä joku väittää, silloin on maailman katsomuksessa jotain pahasti vialla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      280
      3104
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1565
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1291
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1210
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1207
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1129
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1107
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe