Kalliopohja

Kristusta verrataan kallioon. Kallioperustukselle rakennettu kestää.
Silloin kun väsyttää, taivas näyttää harmaalta, silloin tuo kallio on vakaa ja horjumaton. Uskon merkitys elämässä on siksi niin suuri koska se ei ole osa elämää, vaan se on koko elämä. Sitä ei oteta vitriinistä joihinkin hetkiin, ollaan hetken pyhiä ja pistetään se takaisiin vitriiniin.
Se on mukana koko ajan, Kristus on mukana koko ajan. Hän on neuvonantaja, turva hädän hetkellä, Hänelle voi jutustella mieltään askarruttavissa asioissa.
Tee se kuin Herralle...sanotaan Raamatussa. Sen minkä teet, tee se Kristukselle, Kristuksen kanssa.
Tuo pistää välillä miettimään omia motiivejaan. Teenkö aina Kristuksen kanssa, Kristukselle.
Jeesuksen antama esimerkki siitä, kuinka kohdata tavallisia ihmisiä, on esimerkki, joka kannustaa itseänikin kohdatessani ihmisiä. Voisinpa olla niin herkällä korvalla, että kuulisin, mitä minulle puhutaan. Osaisin pysähtyä äärelle, jakaa taakkaa, huojentaa.
Usko ei ole vain sanoja Raamatussa. Usko on Kristus minussa.

169

1095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uudessa testamentissa tosin Jeesus vertaa apostoli Paavalia kallioon. Itse en ole kuullut Jeesusta verrattavaan kallioon ennen kuin nyt.

      • en.minäkään

        En minäkään.
        Jeesus sanoi pietarille "Tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani."


      • korjausta

        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Jeesus käyttää itsestään termiä Kallio. Pietari tulee sanasta petrus, mikä tarkoittaa kallionlohkaretta. Ja Jeesus on petra = Kallio.

        Tuossa jakeessa siis Jeesus toteaa, että "Sinä olet kallionlohkare, ja tälle Kalliolle minä ..."


      • korjausta kirjoitti:

        18 Ja minä sanon sinulle: sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan seurakuntani, ja tuonelan portit eivät sitä voita.

        Jeesus käyttää itsestään termiä Kallio. Pietari tulee sanasta petrus, mikä tarkoittaa kallionlohkaretta. Ja Jeesus on petra = Kallio.

        Tuossa jakeessa siis Jeesus toteaa, että "Sinä olet kallionlohkare, ja tälle Kalliolle minä ..."

        Tuolla tavallahan ne kultit ja sektiot syntyvät, kun ihmiset ymmärtävät lukemansa eri tavoin. ; )


      • älä.höpise
        Kollimaattori kirjoitti:

        Tuolla tavallahan ne kultit ja sektiot syntyvät, kun ihmiset ymmärtävät lukemansa eri tavoin. ; )

        Mikä kultti tästä on syntynyt onko Jeesus kallio vai ei?


      • älä.höpise kirjoitti:

        Mikä kultti tästä on syntynyt onko Jeesus kallio vai ei?

        Eerikatässämoi juuri synnytti Jeesus-Kallio –kultin.

        Lämpimät onnittelut! : D


      • älä.höpise
        Kollimaattori kirjoitti:

        Eerikatässämoi juuri synnytti Jeesus-Kallio –kultin.

        Lämpimät onnittelut! : D

        Mitä se tarkoittaa käytännössä?


      • älä.höpise kirjoitti:

        Mitä se tarkoittaa käytännössä?

        Sitä, että valtauskonto kertoo Jeesuksen sanoneen Pietarille tämän olevan kallion, jolle alkuseurakunta perustetaan vahvoille perustuksille, kun taas Jeesus-Kallio –kultin mielestä Jeesus itse on se kallio.

        Siitähän se sektio lähtee: pian eroa on ennen kuin huomaakaan saman verran kuin ev-luteilla ja Jehovan todistajilla.


      • Jeesusta taidetaan verrata myös kompastuskiveen ja kiveen jonka rakentaja hylkää.


      • Jeesus on uskon perusta..Pietarin perustaman seurakunnankin..


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jeesusta taidetaan verrata myös kompastuskiveen ja kiveen jonka rakentaja hylkää.

        Pitäisi kai muistaa, että nuo ovat vertauskuvia.


      • mummomuori kirjoitti:

        Pitäisi kai muistaa, että nuo ovat vertauskuvia.

        Vertauskuviapa hyvinkin. Kivi sopii moneen tarkoitukseen.


      • Ei tietenkään ole Eerikan. Persesilmälläkö näitä luet, Räyhis?


      • terskaRepelle
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tietenkään ole Eerikan. Persesilmälläkö näitä luet, Räyhis?

        Kikkelin kärjelläsikö sinä luet, Räyhis?


      • OletOriginalRäyhis
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tietenkään ole Eerikan. Persesilmälläkö näitä luet, Räyhis?

        Sinä olet palstan aito ja originaali Räyhis, kuten on hyvin tiedossa😊😊😊


    • Aaaammmeen

      "Kristusta verrataan kallioon. Kallioperustukselle rakennettu kestää."

      Tähän perustuu fundamentalismi. Fundamenttihan tarkoittaa lujaa perustaa, kalliota. Tämä kallio kristinuskossa tarkoittaa Kristus Kalliota. Ja tähän me nojaudumme uskossamme ja elämässämme ja toiminnassamme. Amen

      • Ja jostain syystä kuitenkin fundamentalistit heiluvat kaikkien tuulien mukana, pelkäävät maan sortuvan jalkojen alla, ja kokevat jatkuvaa uhkaa myrskyjen keskellä.


      • turhaanhuolehdit
        mummomuori kirjoitti:

        Ja jostain syystä kuitenkin fundamentalistit heiluvat kaikkien tuulien mukana, pelkäävät maan sortuvan jalkojen alla, ja kokevat jatkuvaa uhkaa myrskyjen keskellä.

        No sinun käskyjesi mukaan emme kuitenkaan toimi :)))


      • mummohuori
        mummomuori kirjoitti:

        Ja jostain syystä kuitenkin fundamentalistit heiluvat kaikkien tuulien mukana, pelkäävät maan sortuvan jalkojen alla, ja kokevat jatkuvaa uhkaa myrskyjen keskellä.

        Tuo olikin tähän astiaista kaikista typerin kirjoituksesi.


      • mummohuori kirjoitti:

        Tuo olikin tähän astiaista kaikista typerin kirjoituksesi.

        Ei vaan erittäin tarkkanäköinen, ja sekös Patmos-osastoamme taas raivostuttaa.


      • kiiiskivastarannalta
        mummomuori kirjoitti:

        Ja jostain syystä kuitenkin fundamentalistit heiluvat kaikkien tuulien mukana, pelkäävät maan sortuvan jalkojen alla, ja kokevat jatkuvaa uhkaa myrskyjen keskellä.

        Erehdyt. Ei fundamentalsti heilu kaikkien tuulien mukana. Sitä tekevät libelaarit ja ne, joille Kristuksen sanoma ei kelpaa muuten kuin duunattuna heidän korvasyyhyynsä.


      • Repelle

    • evita-ei.kirj

      Kodissamme on sellainen taulu jossa lukee ,"Jeesus on tämän kodin pää. Näkymätön vieras jokaisella aterialla, hiljainen kuuntelija jokaisessa keskustelussa".
      Mietin usein, että onkohaneillä oikeasti noin. Kyllä se oma pää nousee korkemmalle useinkin. Eikä ne keskustelutkaan aina ole niin toisen korville kuuntelukelpoista. Tuntee itsensä aika nöyräksi laittaa esille tuollaista huoneentaulua.

      • Ymmärrän mitä tarkoitat. Kyllähän sitä ihmisen elämää elää joka päivä, eikä se syyttäjän silmissä varmasti hyvältä aina näytä. Me olemme inhimillisiä, emme pyhimyksiä ja toki Isä sen tietää.


    • "Usko ei ole vain sanoja Raamatussa. Usko on Kristus minussa."

      Tuo oli hienosti ilmaistu.

      • otavastaanusko

        Ja siitä sitten vaan otat aidon uskon vastaan, niin Jeesus tulee asumaan sydämeesi Pyhässä Hengessä ja siihen loppuu mielihalusi ilkeillä uskoville. Tämä on se merkki, sillä ei yksikään aito uskova ole ilkeä omille sisarilleen ja veljilleen Jeesuksessa Kristuksessa.


      • pioninen
        otavastaanusko kirjoitti:

        Ja siitä sitten vaan otat aidon uskon vastaan, niin Jeesus tulee asumaan sydämeesi Pyhässä Hengessä ja siihen loppuu mielihalusi ilkeillä uskoville. Tämä on se merkki, sillä ei yksikään aito uskova ole ilkeä omille sisarilleen ja veljilleen Jeesuksessa Kristuksessa.

        Mutta muille senkin edestä?


      • tokitok_i
        pioninen kirjoitti:

        Mutta muille senkin edestä?

        Miksei?


      • otavastaanusko kirjoitti:

        Ja siitä sitten vaan otat aidon uskon vastaan, niin Jeesus tulee asumaan sydämeesi Pyhässä Hengessä ja siihen loppuu mielihalusi ilkeillä uskoville. Tämä on se merkki, sillä ei yksikään aito uskova ole ilkeä omille sisarilleen ja veljilleen Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jaa, mutta miksi minua kohtaan sitten ollaan niin ilkeitä?


      • mummomuori kirjoitti:

        Jaa, mutta miksi minua kohtaan sitten ollaan niin ilkeitä?

        Ja kun Raamattua lukee, huomaa ettei uskoa noin vaan oteta. Kun käännyttää toisia omasta mielestä ei- uskovia , kannattaa olla tarkka omasta opetuksesta.


      • tokitok_i kirjoitti:

        Miksei?

        On kyllä huomattu, että Patmos-osastomme pitää "uskoville" eli heille itselleen, helluntailaisille ja muille äärikonservatiiveille ilkeilyä äärimmäisen tuomittavana, kun taas kaikille muille vittuilu on Pyhän hengen puhetta ja "kristityn" velvollisuus.


      • katso.peiliin
        mummomuori kirjoitti:

        Jaa, mutta miksi minua kohtaan sitten ollaan niin ilkeitä?

        Ei sinua kohtaan kukaan ole ilkeä. Ilkeyttä ei ole ojentaa valheitasi ja solvaamisiasi.


      • katso.peiliin kirjoitti:

        Ei sinua kohtaan kukaan ole ilkeä. Ilkeyttä ei ole ojentaa valheitasi ja solvaamisiasi.

        Ei myöskään ole ilkeyttä kun kerrot sadannennen kerran "haluavasi imeä mummomuorin kikkeliä", vaan se on aivan normaalia uudestisyntyneen Patmos-uskovan julistusta, jolla saadaan eksyneet synnintuntoon. 🐸


      • katso.peiliin kirjoitti:

        Ei sinua kohtaan kukaan ole ilkeä. Ilkeyttä ei ole ojentaa valheitasi ja solvaamisiasi.

        Puhut vastoin totuutta. Mummomuorille ilkeillään todella paljon ja jos sitä ei näe, kehoitan hankkimaan uudet silmälasit.


      • kappaskappas
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Puhut vastoin totuutta. Mummomuorille ilkeillään todella paljon ja jos sitä ei näe, kehoitan hankkimaan uudet silmälasit.

        Näytäpä Räyhis, missä viestissä mummolle ilkeillään? Olen lukenut monia ketjuja enkä löytänyt yhtään ilkeilyä mummoa kohtaan.

        Se että hän huomauttaa mummon valehtelusta ei ole ilkeilyä.


      • kappaskappas kirjoitti:

        Näytäpä Räyhis, missä viestissä mummolle ilkeillään? Olen lukenut monia ketjuja enkä löytänyt yhtään ilkeilyä mummoa kohtaan.

        Se että hän huomauttaa mummon valehtelusta ei ole ilkeilyä.

        Et sitten omaa sanottavaa keksinyt, kun piti lainata toisen teksti?


      • kappaskappas
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Et sitten omaa sanottavaa keksinyt, kun piti lainata toisen teksti?

        Et siis pysty osoittamaan yhtään tekstiä missä mummolle ilkeillään :D :D :D
        Sitähän minäkin, lopeta siis jatkuva valehtelusi!


      • kappaskappas kirjoitti:

        Et siis pysty osoittamaan yhtään tekstiä missä mummolle ilkeillään :D :D :D
        Sitähän minäkin, lopeta siis jatkuva valehtelusi!

        Kiitos keskustelusta .


      • kappaskappas
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Kiitos keskustelusta .

        Poistumalla myönnät taas valehdelleesi.
        Olet hävytön ihminen!!!


      • kappaskappas kirjoitti:

        Poistumalla myönnät taas valehdelleesi.
        Olet hävytön ihminen!!!

        >Olet hävytön ihminen!!!

        Olet Räyhis kyllä aiheen ehdoton asiantuntija, sillä astronomisiin mittoihin yltävän hävyttömyytesi kanssa ei kukaan täällä eikä varmaan muuallakaan pysty kisailemaan. 😒


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Olet hävytön ihminen!!!

        Olet Räyhis kyllä aiheen ehdoton asiantuntija, sillä astronomisiin mittoihin yltävän hävyttömyytesi kanssa ei kukaan täällä eikä varmaan muuallakaan pysty kisailemaan. 😒

        Akateemikko siinä jauhaa Räyhiksiään taas 😂😂😂


      • kappaskappas kirjoitti:

        Poistumalla myönnät taas valehdelleesi.
        Olet hävytön ihminen!!!

        Miksi käydä kenenkään kimppuun tuollaisella kiivailulla ja vihan vimmalla? Ei kukaan käänny tuollaisen käytöksen vuoksi - saati että on jo kääntyny Jumalan puoleen - sinä vain karkoitat ihmisiä kauemmas Jumalasta.


    • No siis hei ja hurraa.
      Kysymys on tietysti temppelivuoresta ja kalliosta, joka oli kaikkein pyhin paikka juutalaisille, mutta jonka kristityt hylkäsivät. Se korvatiin Kristus kalliolla, jota ei itseasiassa ole missään.

      Getsemanen kirkon sisällä on pieni kivi, jonka äärellä jeeseksen kerrotaan rukoilleen silloin kun odotteli noutajia.

    • ArtoTTTT

      Toki Kristus on kallio ja perustus, mutta mille, ei toki haureuden harjoittamiselle.


      Ilm. 2:
      20 Mutta sitä en sinussa hyväksy, että suvaitset tuota naista, tuota Isebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä ja syömään epäjumalille uhrattua lihaa. 21 Olen antanut hänelle aikaa kääntyä, mutta hän ei halua luopua siveettömästä elämänmenostaan.

      • kalliolla.kukkulalla

        Eihän nuo ole edes Jeesuksen sanoja joten mitä oikeasti tarkoitat?


      • Ihan en ArtoTTTT ymmärtänyt mitä halusit sanoa kommentillasi?


      • erkö.tunne.IK-ta
        kalliolla.kukkulalla kirjoitti:

        Eihän nuo ole edes Jeesuksen sanoja joten mitä oikeasti tarkoitat?

        Tottakai on!


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ihan en ArtoTTTT ymmärtänyt mitä halusit sanoa kommentillasi?

        Ehkä hän ei ihan ymmärtänyt, että kyse oli hänen uskostaan ja siitä, onko se rakennettu kalliolle vai hiekalle?


      • mummomuori kirjoitti:

        Ehkä hän ei ihan ymmärtänyt, että kyse oli hänen uskostaan ja siitä, onko se rakennettu kalliolle vai hiekalle?

        Näin saattoi olla.


      • VoikoVaiEi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näin saattoi olla.

        Kerropa , onko uskovalle oikein olla sukupuolisessa yhteydessä samaa sukupuolta olevan kanssa.


      • VoikoVaiEi kirjoitti:

        Kerropa , onko uskovalle oikein olla sukupuolisessa yhteydessä samaa sukupuolta olevan kanssa.

        Jos tarkoitat irtosuhteita, niihin kai suhtaudutaan uskispiireissä nuivasti.


      • VoikoVaiEi kirjoitti:

        Kerropa , onko uskovalle oikein olla sukupuolisessa yhteydessä samaa sukupuolta olevan kanssa.

        Eli seksin harrastaminen määrittelee kaiken????


      • mummomuori kirjoitti:

        Eli seksin harrastaminen määrittelee kaiken????

        Näin se joillakin näyttää menevän. Elämässä ei taida olla muita murheita kuin se, kuka harrastaa seksiä ja kenen kanssa.


      • mummomuori kirjoitti:

        Eli seksin harrastaminen määrittelee kaiken????

        # johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä#

        Eli vastaa aloittaja/mummo tai molemmat, oletteko te Iisebelin kaltaisia opettajia jotka opetuksellaan johtavat Jumalan palvelijoita harhaan harjoittamaan siveettömyyttä ja sanotte ettei Raamatun kirjoituksista tässä asiassa tarvitse välittää ja voitte itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, Oletteko te ihmisiä jotka itse veistävät oman Jumalansa ja päätätte itse mikä on oikein ja mikä on väärin jopa ohi raamatun sanan. Onko niin että kuuliaisuus ei merkitse teille mitään vain se minkä itse koette oikeaksi/vääräksi?

        1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,


      • ArtoTTT kirjoitti:

        # johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä#

        Eli vastaa aloittaja/mummo tai molemmat, oletteko te Iisebelin kaltaisia opettajia jotka opetuksellaan johtavat Jumalan palvelijoita harhaan harjoittamaan siveettömyyttä ja sanotte ettei Raamatun kirjoituksista tässä asiassa tarvitse välittää ja voitte itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, Oletteko te ihmisiä jotka itse veistävät oman Jumalansa ja päätätte itse mikä on oikein ja mikä on väärin jopa ohi raamatun sanan. Onko niin että kuuliaisuus ei merkitse teille mitään vain se minkä itse koette oikeaksi/vääräksi?

        1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,

        En ole tainnut eläessäni sanoa, ettei Raamatun kirjoituksista tarvitse välittää.


      • Ja sitten lisähuomautus, tässä aloituksessa on tarkoitus pohtia uskoa, ei mennä henkilöön. Se kun on sääntöjenkin mukaan kiellettyä ja uskovat varmaan noudattavat sääntöjä?


      • miksiihmeessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja sitten lisähuomautus, tässä aloituksessa on tarkoitus pohtia uskoa, ei mennä henkilöön. Se kun on sääntöjenkin mukaan kiellettyä ja uskovat varmaan noudattavat sääntöjä?

        Ja kuitenkin keskityit henkilöön, vaikka itse varoitat tästä!!!


      • Aaameen
        ArtoTTT kirjoitti:

        # johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä#

        Eli vastaa aloittaja/mummo tai molemmat, oletteko te Iisebelin kaltaisia opettajia jotka opetuksellaan johtavat Jumalan palvelijoita harhaan harjoittamaan siveettömyyttä ja sanotte ettei Raamatun kirjoituksista tässä asiassa tarvitse välittää ja voitte itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, Oletteko te ihmisiä jotka itse veistävät oman Jumalansa ja päätätte itse mikä on oikein ja mikä on väärin jopa ohi raamatun sanan. Onko niin että kuuliaisuus ei merkitse teille mitään vain se minkä itse koette oikeaksi/vääräksi?

        1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,

        "1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,"

        Ihmisiä ei tosiaankaan tule johdattaa syntiin ja kadotukseen, vaan Jumalan Sanaa tulee aina julistaa kirkkaasti ja raittiisti. On selvä, että käydään henkilöön kuten Jeesuksenkin kohdalla meneteltiin ja alettiin kysellä ansoittavia kysymyksiä kuten tälläkin foorumilla on tapana.


      • miksiihmeessä kirjoitti:

        Ja kuitenkin keskityit henkilöön, vaikka itse varoitat tästä!!!

        Nyt en ihan ymmärtänyt. Jeesukseen voi tietenkin keskittyä halutessaan, se vähän niin kuin on aihepiiri tässä aloituksessa ja kristinuskossa yleensä.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        # johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä#

        Eli vastaa aloittaja/mummo tai molemmat, oletteko te Iisebelin kaltaisia opettajia jotka opetuksellaan johtavat Jumalan palvelijoita harhaan harjoittamaan siveettömyyttä ja sanotte ettei Raamatun kirjoituksista tässä asiassa tarvitse välittää ja voitte itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, Oletteko te ihmisiä jotka itse veistävät oman Jumalansa ja päätätte itse mikä on oikein ja mikä on väärin jopa ohi raamatun sanan. Onko niin että kuuliaisuus ei merkitse teille mitään vain se minkä itse koette oikeaksi/vääräksi?

        1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,

        Älä viitsi Arto höpöttää joutavia.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Älä viitsi Arto höpöttää joutavia.

        Siis minähän tein tässä vain mummolle ja aloittajalle kysymyksen, kokevatko he itse olevansa Iisebelin kaltaisia opettajia, opettiko Iisebel oikein??? Mutta raamattu on väärässä? Kai saamme kuulla kysymykseen vastaukset?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siis minähän tein tässä vain mummolle ja aloittajalle kysymyksen, kokevatko he itse olevansa Iisebelin kaltaisia opettajia, opettiko Iisebel oikein??? Mutta raamattu on väärässä? Kai saamme kuulla kysymykseen vastaukset?

        Eikö aloitus tai kommenttini vastanneet noihin kysymyksiisi?
        Haluatko kertoa ajatuksiasi aloituksen aiheesta, vaikka mitä Jeesus ja usko Häneen sinulle merkitsee ja näkyy sinun arjessasi?


      • hyväArtoTT
        ArtoTTT kirjoitti:

        Siis minähän tein tässä vain mummolle ja aloittajalle kysymyksen, kokevatko he itse olevansa Iisebelin kaltaisia opettajia, opettiko Iisebel oikein??? Mutta raamattu on väärässä? Kai saamme kuulla kysymykseen vastaukset?

        Tuskinpa saamme....


      • 1.Room.1
        VoikoVaiEi kirjoitti:

        Kerropa , onko uskovalle oikein olla sukupuolisessa yhteydessä samaa sukupuolta olevan kanssa.

        Ei todellakaan ole koska Jumala hylkää niin käyttäytyvät!


      • hyväArtoTT kirjoitti:

        Tuskinpa saamme....

        Äläpä viitti valehdella ihan päin näköä...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Näin se joillakin näyttää menevän. Elämässä ei taida olla muita murheita kuin se, kuka harrastaa seksiä ja kenen kanssa.

        Kun omaa seksiä ei näy eikä kuulu kuin korkeintaan soolona (ellei lahkonjohtaja sitäkin kiellä), kiinnostus siihen mitä muut tekevät vie helposti kaiken kapasiteetin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun omaa seksiä ei näy eikä kuulu kuin korkeintaan soolona (ellei lahkonjohtaja sitäkin kiellä), kiinnostus siihen mitä muut tekevät vie helposti kaiken kapasiteetin.

        Niin siinä voi käydä.


      • häpeä.valheitasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Äläpä viitti valehdella ihan päin näköä...

        Itse valehtelet!!!

        1.. Room. 1
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin


      • miksiihmeessä kirjoitti:

        Ja kuitenkin keskityit henkilöön, vaikka itse varoitat tästä!!!

        Näytäpä Räyhis, missä viestissä Eerika noin tekee. Kävin tästä ketjusta kaikki läpi enkä löytänyt.

        Se erttä hän huomautti valehtelustasi tuossa ylempänä ei tietenkään ole mitään henkilöön käymistä, vaan asiallista keskustelua.


      • häpeä.valheitasi kirjoitti:

        Itse valehtelet!!!

        1.. Room. 1
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin

        Osoitinko kommenttini sinulle? Voitko siinä tapauksessa pitäytyä vain yhteen nikkiin, on huomattavasti heplompi keskustella.
        Vaikka tähän lainaa koko Raamatun, oli se joka tapauksessa väärin arveltu. Olen jo tuolla vastannut , joten lukase keskustelu...


      • häpeä.valheitasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Osoitinko kommenttini sinulle? Voitko siinä tapauksessa pitäytyä vain yhteen nikkiin, on huomattavasti heplompi keskustella.
        Vaikka tähän lainaa koko Raamatun, oli se joka tapauksessa väärin arveltu. Olen jo tuolla vastannut , joten lukase keskustelu...

        Jos et pysty keskustelemaan selväst Raamatun sanasta älä ala syyttämään muita valehtelusta!!!
        Korkkiruuvikiemustesi alkaa taas :D:D:D


      • häpeä.valheitasi kirjoitti:

        Jos et pysty keskustelemaan selväst Raamatun sanasta älä ala syyttämään muita valehtelusta!!!
        Korkkiruuvikiemustesi alkaa taas :D:D:D

        Yritin kyllä palauttaa keskustelua aloituksen aiheeseen, mutta minun ruotiminen näyttää nyt kiinnostavan enemmän.


      • häpeä.valheitasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Yritin kyllä palauttaa keskustelua aloituksen aiheeseen, mutta minun ruotiminen näyttää nyt kiinnostavan enemmän.

        Älä ole itsekäs. Minä en ruodi sinua vaan mielipidettäsi Raamatun sanasta. Pystyt kai perustelemaan miksi väität ArtoTT:tä velehteljaksi?
        Eikö tuo Raamatun teksit ole sinulle slevää???


      • häpeä.valheitasi kirjoitti:

        Älä ole itsekäs. Minä en ruodi sinua vaan mielipidettäsi Raamatun sanasta. Pystyt kai perustelemaan miksi väität ArtoTT:tä velehteljaksi?
        Eikö tuo Raamatun teksit ole sinulle slevää???

        Sinulleko minun pitäisi perustella? Ja onko hyväArtoTT ja ArtoTTT ja sinä sama henkilö, kun vähän siltä vaikuttaa?
        Jos palataan aiheeseen, miten Kristus vaikuttaa sinun elämässäsi?


      • miksiihmeessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niin siinä voi käydä.

        Ja taas keskityt vain henkilöön vaikka itse tästä vaarasta varoitit ...


      • miksiihmeessä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulleko minun pitäisi perustella? Ja onko hyväArtoTT ja ArtoTTT ja sinä sama henkilö, kun vähän siltä vaikuttaa?
        Jos palataan aiheeseen, miten Kristus vaikuttaa sinun elämässäsi?

        Jos haluat että palataan Jeesus-aiheeseen, niin älä koko aikaa keskity täällä ihmisiin ja henkilöihin, kun kerran itse tästä vaarasta olet varoittanut.


      • häpeä.valheitasi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinulleko minun pitäisi perustella? Ja onko hyväArtoTT ja ArtoTTT ja sinä sama henkilö, kun vähän siltä vaikuttaa?
        Jos palataan aiheeseen, miten Kristus vaikuttaa sinun elämässäsi?

        Korkkiruuvikiemurtelusi on todellakin naurettavaa :D:D:
        Miksi sinu ei kiinnosta Raamatun sana vaikka leikit uskovaista?


      • miksiihmeessä
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Näytäpä Räyhis, missä viestissä Eerika noin tekee. Kävin tästä ketjusta kaikki läpi enkä löytänyt.

        Se erttä hän huomautti valehtelustasi tuossa ylempänä ei tietenkään ole mitään henkilöön käymistä, vaan asiallista keskustelua.

        "Näytäpä Räyhis, missä viestissä Eerika noin tekee. Kävin tästä ketjusta kaikki läpi enkä löytänyt."

        Eerikan jokainen viesti tuossa ylempänä on keskittymistä johonkin henkilöön eikä Jeesukseen, mitä varmaan itsekin toivot?


      • ihmwr
        häpeä.valheitasi kirjoitti:

        Korkkiruuvikiemurtelusi on todellakin naurettavaa :D:D:
        Miksi sinu ei kiinnosta Raamatun sana vaikka leikit uskovaista?

        Onko Eerika se Korkkiruuvi?


      • häpeä.valheitasi
        ihmwr kirjoitti:

        Onko Eerika se Korkkiruuvi?

        Todellakin on. Kuin kopio mummomuorista uskovaleikkeineen.....


      • Nyt sitten loppu se parjaaminen!!! Aloittakaa siitä aiheesta oma ketjunne, niin voitte oikein perinpohjin asiaa vatvoa.


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt sitten loppu se parjaaminen!!! Aloittakaa siitä aiheesta oma ketjunne, niin voitte oikein perinpohjin asiaa vatvoa.

        Sinä Räyhis et täällä määrää!!!!!!!!


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Sinä Räyhis et täällä määrää!!!!!!!!

        En määrääkään, säännöt määräävät, niihin kannattaa tutustua.


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        En määrääkään, säännöt määräävät, niihin kannattaa tutustua.

        Tutustu sitten ja lopeta räyhäämisesi, Räyhis!


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Tutustu sitten ja lopeta räyhäämisesi, Räyhis!

        Onko sinulla aloituksen aiheesta jotain, josta haluat keskustella?


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onko sinulla aloituksen aiheesta jotain, josta haluat keskustella?

        Mitä sinä siitä haluat keksustella?


      • onko.tietoa
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Onko sinulla aloituksen aiheesta jotain, josta haluat keskustella?

        1.. Room. 1
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin

        Mitä tämä tarkoittaa?


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Mitä sinä siitä haluat keksustella?

        Eikö nämä keskustelut niin mene, että aloittaja heittää jonkun ajatuksen ja sitten jos jollekin nousee siitä jotain mieleen, hän jakaa ajatuksensa ja sitä rataa??


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Eikö nämä keskustelut niin mene, että aloittaja heittää jonkun ajatuksen ja sitten jos jollekin nousee siitä jotain mieleen, hän jakaa ajatuksensa ja sitä rataa??

        Ei, ei nämä keskustelut todellakaan mene niin!
        Mikä vitun tenttaaja sä luulet olevas???


      • onko.tietoa kirjoitti:

        1.. Room. 1
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin

        Mitä tämä tarkoittaa?

        Minusta siinä kerrotaan uskovista, jotka ovat tietoisesti hylänneet Jumalan sanan, vaikka ovat saaneet maistaa, että Herra on hyvä. Miten sinä sen ymmärrät?


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Ei, ei nämä keskustelut todellakaan mene niin!
        Mikä vitun tenttaaja sä luulet olevas???

        Menevätkö nämä sitten niin, että minä sanon jonkun ajatksen uskosta ja sinä tulet kiroilemaan minulle?


      • Jeesuksen.sanat
        kalliolla.kukkulalla kirjoitti:

        Eihän nuo ole edes Jeesuksen sanoja joten mitä oikeasti tarkoitat?

        Kyllä on alkeellista, kun et edes sen vertaa tiedä kuka käski kirjoittaa kirjeet seitsemälle seurakunnalle Johanneksen ilmestyksessä. Viesti Tyatiran seurakunnalle, josta sitaatti on, alkaa sanoilla "Näin sanoo Jumalan Poika". Kukahan hän mahtoi olla? Ilmestyksen alussa hän esittäytyy sanoen: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja minä elän: ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet. Kirjoita siis..." Joh.ilm. 1:17-19.


      • Jumalattomille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Minusta siinä kerrotaan uskovista, jotka ovat tietoisesti hylänneet Jumalan sanan, vaikka ovat saaneet maistaa, että Herra on hyvä. Miten sinä sen ymmärrät?

        Siinä puhutaan niille, jotka tietävät totuuden, mutta pitävät totuutta vääryyden vallassa.


      • Jumalattomille kirjoitti:

        Siinä puhutaan niille, jotka tietävät totuuden, mutta pitävät totuutta vääryyden vallassa.

        Totuuden voi tietää vain se, joka on tullut tuntemaan Totuuden.


      • Tukahdutettu.tieto
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Totuuden voi tietää vain se, joka on tullut tuntemaan Totuuden.

        Kaikki ihmiset tietävät totuuden, toisin sanoen sen, että Jumala on, koska Jumalan näkymätön olemus ja ikuinen voima ja kirkkaus on kaikkien nähtävissä luomakunnassa. Siksi jumalankieltäjät eivät voi itseään mitenkään puolustaa totuutta vastaan. Jumalattomat vain tukahduttavat tiedon Jumalasta, minkä seurauksena koko heidän ajattelunsa vääristyy ja johtaa myös Room. 1. luvussa mainittuun seksuaalisuuden kieroutumiseen.


      • Tukahdutettu.tieto kirjoitti:

        Kaikki ihmiset tietävät totuuden, toisin sanoen sen, että Jumala on, koska Jumalan näkymätön olemus ja ikuinen voima ja kirkkaus on kaikkien nähtävissä luomakunnassa. Siksi jumalankieltäjät eivät voi itseään mitenkään puolustaa totuutta vastaan. Jumalattomat vain tukahduttavat tiedon Jumalasta, minkä seurauksena koko heidän ajattelunsa vääristyy ja johtaa myös Room. 1. luvussa mainittuun seksuaalisuuden kieroutumiseen.

        Raamattu kyllä sanoo, että hengelliset voi tutkia vain hengellisesti.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siis minähän tein tässä vain mummolle ja aloittajalle kysymyksen, kokevatko he itse olevansa Iisebelin kaltaisia opettajia, opettiko Iisebel oikein??? Mutta raamattu on väärässä? Kai saamme kuulla kysymykseen vastaukset?

        Joutavaa soopaa, Arto. Ikävää, että Sinusta ei ole normaaliin keskusteluun. Olet tyypillinen yhden asian jankuttaja.


      • Tukahdutettu.tieto
        Tukahdutettu.tieto kirjoitti:

        Kaikki ihmiset tietävät totuuden, toisin sanoen sen, että Jumala on, koska Jumalan näkymätön olemus ja ikuinen voima ja kirkkaus on kaikkien nähtävissä luomakunnassa. Siksi jumalankieltäjät eivät voi itseään mitenkään puolustaa totuutta vastaan. Jumalattomat vain tukahduttavat tiedon Jumalasta, minkä seurauksena koko heidän ajattelunsa vääristyy ja johtaa myös Room. 1. luvussa mainittuun seksuaalisuuden kieroutumiseen.

        Room. 1, joka on Raamatussa kylläkin sanoo, että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan (jae 19). Kenen keskuudessa? Niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa tukahduttaen sen tiedon, joka on luomakunnan kautta Jumalasta tiedettävissä kaikille luoduille, jotta he etsisivät Jumalaa. Eivät he voi itseään puolustaa, vaikka sulkisivat korvansa ja silmänsä Raamatun sanalta.


      • korkkikselle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Totuuden voi tietää vain se, joka on tullut tuntemaan Totuuden.

        Oletko sinä tullut tietämään totuuden?


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Menevätkö nämä sitten niin, että minä sanon jonkun ajatksen uskosta ja sinä tulet kiroilemaan minulle?

        Kiroilemaan????
        Älä taas uhriudu!


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Kiroilemaan????
        Älä taas uhriudu!

        Tarkoitatko, että on uhriutumista, jos ei pidä kiroiluasi asiallisena keskusteluna?


      • enpä.ole.huomannut
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että on uhriutumista, jos ei pidä kiroiluasi asiallisena keskusteluna?

        Mikset sitten ojenna Repeä ja torrea katuvasta vi**uilun jankuttamisesta?


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Tarkoitatko, että on uhriutumista, jos ei pidä kiroiluasi asiallisena keskusteluna?

        Kyllä, kun sinä olet kyseeessä.


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Kyllä, kun sinä olet kyseeessä.

        No anna tulla sitten parastasi. Katsotaan mihin pystyt.


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No anna tulla sitten parastasi. Katsotaan mihin pystyt.

        Tuo riiittäköön näin alkuun, ettet ala itkemään.


      • saanko.kysyä
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        No anna tulla sitten parastasi. Katsotaan mihin pystyt.

        Voisitko kertoa mitä tämä Raamatun kohta sanoo sinulle homoudesta?
        1.. Room. 1
        22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi, 23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
        24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa. 25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen. 26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen, 27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

        28 Koska he eivät ole antaneet arvoa Jumalan tuntemiselle, on Jumala jättänyt heidät arvottomien ajatusten valtaan, tekemään sellaista mikä ei sovi. 29 He ovat täynnä kaikenlaista vääryyttä, halpamaisuutta, ahneutta ja pahuutta, täynnä kateutta, murhanhimoa, riitaisuutta, petollisuutta ja pahansuopuutta, he panettelevat 30 ja parjaavat, vihaavat Jumalaa, ovat röyhkeitä ja pöyhkeitä, rehenteleviä ja pahanilkisiä, vanhemmilleen tottelemattomia, 31 ymmärtämättömiä ja epäluotettavia, rakkaudettomia ja säälimättömiä. 32 Vaikka he tietävät Jumalan säätäneen, että ne, jotka käyttäytyvät tällä tavoin, ovat ansainneet kuoleman, he toimivat itse näin, vieläpä osoittavat hyväksymistään, kun muut tekevät samoin


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Tuo riiittäköön näin alkuun, ettet ala itkemään.

        Älä anna minun itkuni estää sinua toteuttamasta itseäsi.


      • OletRäyhisAkka
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Älä anna minun itkuni estää sinua toteuttamasta itseäsi.

        Joudut kohta taas tippaan tai ehkä letkuihin......


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Joudut kohta taas tippaan tai ehkä letkuihin......

        Älä anna senkään estää sinua toteuttamasta itseäsi. Älä sittenkään, vaikka kuolisin pois. Löydät varmaan toisen ,jolle kiroilla.


      • OletRäyhisAkka kirjoitti:

        Joudut kohta taas tippaan tai ehkä letkuihin......

        Älä kiusaa vanhaa naista 🤓


      • ArtoTTT kirjoitti:

        # johtaa opetuksellaan minun palvelijoitani harhaan, harjoittamaan siveettömyyttä#

        Eli vastaa aloittaja/mummo tai molemmat, oletteko te Iisebelin kaltaisia opettajia jotka opetuksellaan johtavat Jumalan palvelijoita harhaan harjoittamaan siveettömyyttä ja sanotte ettei Raamatun kirjoituksista tässä asiassa tarvitse välittää ja voitte itse päättää mikä on oikein ja mikä väärin, Oletteko te ihmisiä jotka itse veistävät oman Jumalansa ja päätätte itse mikä on oikein ja mikä on väärin jopa ohi raamatun sanan. Onko niin että kuuliaisuus ei merkitse teille mitään vain se minkä itse koette oikeaksi/vääräksi?

        1 Sam. 15:22
        Kuuliaisuus on parempi kuin uhri,
        totteleminen parempi kuin oinasten rasva.
        23 Kapinointi on noituuden vertainen synti,

        Kuule, eikähän tuo siveettömyyden kanssa heterot ole kunnostautuneet paljon paremmin? Miksi että koskaan heitä räävi?


      • mummomuori kirjoitti:

        Kuule, eikähän tuo siveettömyyden kanssa heterot ole kunnostautuneet paljon paremmin? Miksi että koskaan heitä räävi?

        Olisi hyvin mielenkiintoista lukea tuulikivenkatkuinen kommentti pilkkaajista tai tuomion langettajista...en taida pidätellä hengitystä sitä odotellessa...


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olisi hyvin mielenkiintoista lukea tuulikivenkatkuinen kommentti pilkkaajista tai tuomion langettajista...en taida pidätellä hengitystä sitä odotellessa...

        Eerika ei siis malta hengittää kun haluaisi kuulla tuomion sanoja, mitäpä jos nyt molemmat lopultakin vastaisitte siihen kysymykseeni, kysyin teidän mielipidettänne?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Eerika ei siis malta hengittää kun haluaisi kuulla tuomion sanoja, mitäpä jos nyt molemmat lopultakin vastaisitte siihen kysymykseeni, kysyin teidän mielipidettänne?

        Mitäpä Arto jos kävisit lukemassa vastaukseni.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitäpä Arto jos kävisit lukemassa vastaukseni.

        No mietitäänpä hetki, sinä sanot että Jeesus on sinun kalliosi, ilmestyskirja on jeesuksen paimenkirja omille seurakunnilleen, Jeesus puuttuu mm. Iisebelin haureudenharjoitukseen ja opetukseen seurakuntalaisille. Jeesus paimenkirjeensä kautta moittii seurakuntaansa miksi annatte tilanteen jatkua ettekä puutu siihen, avoimesti siveetön saa jatkaa seurakunnassa opetustaan, sinä sormet syyhyten odotat kun saisit kuulla tuomion sanoja niitä kohtaan jotka avoimesti vielä vastustavat yleisesti hyväksyttyä siveettömyyttä. Pilkkaajien kuorossa huudat siis tuomiota niille uskovaisille jotka vielä haluavat pitää kiinni raamatun opetuksista, kuitenkin sanot että Jeesus on sinun kallioperustasi, etkö näe ristiriitaa, minä ainakin näen?


      • onnistuuko.mitenkään
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitäpä Arto jos kävisit lukemassa vastaukseni.

        Mitäpä jos kerrankin yrittäisit vastata etkä kiemurralla?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        No mietitäänpä hetki, sinä sanot että Jeesus on sinun kalliosi, ilmestyskirja on jeesuksen paimenkirja omille seurakunnilleen, Jeesus puuttuu mm. Iisebelin haureudenharjoitukseen ja opetukseen seurakuntalaisille. Jeesus paimenkirjeensä kautta moittii seurakuntaansa miksi annatte tilanteen jatkua ettekä puutu siihen, avoimesti siveetön saa jatkaa seurakunnassa opetustaan, sinä sormet syyhyten odotat kun saisit kuulla tuomion sanoja niitä kohtaan jotka avoimesti vielä vastustavat yleisesti hyväksyttyä siveettömyyttä. Pilkkaajien kuorossa huudat siis tuomiota niille uskovaisille jotka vielä haluavat pitää kiinni raamatun opetuksista, kuitenkin sanot että Jeesus on sinun kallioperustasi, etkö näe ristiriitaa, minä ainakin näen?

        "Pilkkaajien kuorossa huudat siis tuomiota niille uskovaisille jotka vielä haluavat pitää kiinni raamatun opetuksista, kuitenkin sanot että Jeesus on sinun kallioperustasi, etkö näe ristiriitaa, minä ainakin näen?"

        Kyllä, näen selkeän ristiriidan, joka johtuu siitä, että olet nyt tainnut pistää suuhuni sellaista, jota en ole sanonut. Toivoisin sinun esittävän jonkun näytepätkän tuosta tuomion huutamisesta uskoville, jotka haluavat pitää kiinni Raamatun opetuksista.


      • onnistuuko.mitenkään kirjoitti:

        Mitäpä jos kerrankin yrittäisit vastata etkä kiemurralla?

        Mitäpä jos kerrankin vastisit asiaan jotain ihan omin sanoin. Se asia on tässä tapauksessa siis tuo Arton kommentti...


      • jopa.taas.murjaisit
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Mitäpä jos kerrankin vastisit asiaan jotain ihan omin sanoin. Se asia on tässä tapauksessa siis tuo Arton kommentti...

        Mikä sinä olet ketään pyytämään vastaamaan, Korkkis?! :):):)


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        "Pilkkaajien kuorossa huudat siis tuomiota niille uskovaisille jotka vielä haluavat pitää kiinni raamatun opetuksista, kuitenkin sanot että Jeesus on sinun kallioperustasi, etkö näe ristiriitaa, minä ainakin näen?"

        Kyllä, näen selkeän ristiriidan, joka johtuu siitä, että olet nyt tainnut pistää suuhuni sellaista, jota en ole sanonut. Toivoisin sinun esittävän jonkun näytepätkän tuosta tuomion huutamisesta uskoville, jotka haluavat pitää kiinni Raamatun opetuksista.

        Ehkä taustalla olisi toive päästä keskustelemaan noin ajattelevan kanssa. Kun sellaista ei löydä, niin mielikuvitus tekee tepposia?


    • Ettei.vaan.savea

      Onko tehty maaperätutkimus rakennuspohjasta vai onko rakennuspaikan hyvyys vain vanhojen huhupuheiden varassa?
      Kannattaisiko kuitenkin varoiksi paaluttaa kunnolla?

      • Parimetriäsyvät

        Samalla kannattaa tehdä tontille muutama koekuoppa, kooltaan 1 m x 2,5 m saa hyvän käsityksen rakennusmaan kelpoisuudesta.


      • Ei tarvitse paaluttaa ja kestävyys on luja.


      • Rakentajainradio
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ei tarvitse paaluttaa ja kestävyys on luja.

        Kannattaako kuitenkin paaluttaa naapuria, jos hänellä olisi parempaa tietoa perustasta?


      • Rakentajainradio kirjoitti:

        Kannattaako kuitenkin paaluttaa naapuria, jos hänellä olisi parempaa tietoa perustasta?

        1 Kor. 3 :11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.


      • kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        1 Kor. 3 :11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.

        Raamattu Kansalle: 1. Kor. 6:9-10
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa

        Mitä tämä sinun mielsestäsi sanoo homoseksin harjoittajista?


      • kerro.mielipiteesi kirjoitti:

        Raamattu Kansalle: 1. Kor. 6:9-10
        9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat,
        10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa

        Mitä tämä sinun mielsestäsi sanoo homoseksin harjoittajista?

        Siinä kohdassa sanotaan, etteivät väärintekijät peri Jumalan valtakuntaa ja perään luetellaan joukko asioita.


      • kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siinä kohdassa sanotaan, etteivät väärintekijät peri Jumalan valtakuntaa ja perään luetellaan joukko asioita.

        Aivan.
        "eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat"

        Homoseksuaalisuuden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Hyvä, että alat nyt heitä varoittamaan!


      • kerro.mielipiteesi kirjoitti:

        Aivan.
        "eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat"

        Homoseksuaalisuuden harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
        Hyvä, että alat nyt heitä varoittamaan!

        Olisin enemmän huolissani uskovista, jotka pilkkaavat ja ivaavat ja puhuvat muunneltua totuutta, eivät rakasta lähimmäistään ja unohtavat missioissaan kertoa ristin työstä.


      • kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Olisin enemmän huolissani uskovista, jotka pilkkaavat ja ivaavat ja puhuvat muunneltua totuutta, eivät rakasta lähimmäistään ja unohtavat missioissaan kertoa ristin työstä.

        Ole sinä huolissasi vain homoista koska Herra huolehtii omistaan.


      • kerro.mielipiteesi kirjoitti:

        Ole sinä huolissasi vain homoista koska Herra huolehtii omistaan.

        Jos luet Raamattua, huomaat, että juuri uskovista tulee olla huolissaan. Ei Jumala pakota oikeaa tietä kulkemaan.
        Muille tulee julistaa ilosanomaa Jeesuksen sovitustyöstä.


      • kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos luet Raamattua, huomaat, että juuri uskovista tulee olla huolissaan. Ei Jumala pakota oikeaa tietä kulkemaan.
        Muille tulee julistaa ilosanomaa Jeesuksen sovitustyöstä.

        Laita se Raamatun kohta missä noin sanotaan, että ole huolissasi uskovista äläkä niistä jotka eivät ole uskossa!


      • kerro.mielipiteesi kirjoitti:

        Laita se Raamatun kohta missä noin sanotaan, että ole huolissasi uskovista äläkä niistä jotka eivät ole uskossa!

        Niille, jotka eivät ole uskossa, saarnataan evankeliumia.
        1 Kor. 2:14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Tuosta kohdasta voi päätellä, että Raamattu on kirjoitettu hengellisille.
        Minulla on nyt nämä keittohommat vähän vaiheessa, mutta onhan se jossakin se veljen nuhtelukohta, olisko tuossa samassa kirjeessä?


      • kerro.mielipiteesi
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Niille, jotka eivät ole uskossa, saarnataan evankeliumia.
        1 Kor. 2:14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
        Tuosta kohdasta voi päätellä, että Raamattu on kirjoitettu hengellisille.
        Minulla on nyt nämä keittohommat vähän vaiheessa, mutta onhan se jossakin se veljen nuhtelukohta, olisko tuossa samassa kirjeessä?

        Väitätkö, että Raamatun sana homoudesta on vain hengellistä kirjoitusta?
        Kyllä se on ihan jokaiselle kirjoitettu.
        Sinun logiikallasi syntisille ei saisi puhua synnistä ja Jumalan tahdosta joka on täysin absurdi väite.


      • kerro.mielipiteesi kirjoitti:

        Väitätkö, että Raamatun sana homoudesta on vain hengellistä kirjoitusta?
        Kyllä se on ihan jokaiselle kirjoitettu.
        Sinun logiikallasi syntisille ei saisi puhua synnistä ja Jumalan tahdosta joka on täysin absurdi väite.

        Nyt vetelet mutkat suoraksi.
        Tuo Raamatun kohta ,jonka lainasin, sanoo, että hengelliset, siis kirjoitukset, ovat hengellisille. Se on ihan Raamatun sanaa. Ehkä ymmärrät sen jotainkin toisin?

        Mitä tulee minun logiikkaani, sinulla ei siitä juuri ole käsitystä, joten voitko jättää sen minulle ja kertoa omasta logiikastasi.

        Kyllä kaikille tulee kertoa Jumalasta ja Jeesuksesta ja siitä, mitä Jeesus on vuoksemme tehnyt ja kuinka se on saavutettavissa.
        Yksittäisen synnin saarnaaminen ihmiselle, joka on uskossa, on vähän hassua, kun harvoin me vain yhdessä kohdin rikomme Jumalan tahtoa vastaan. Ja uskosta osattomalle se on vielä hassumpaa, kun hänen pitäisi ensin tulla tuntemaan Jumala, jotta voisi tehdä parannusta. Epäusko on se, joka vie kadotukseen, ei joku yksittäinen synti.
        Jos vaikka hetero harrastaa irtosuhteita, ei hän pelastu lopettamalla irtosuhteet.
        - No näin minä olen ymmärtänyt sen uskon määrän mukaan, jonka olen Herralta saanut. Joku toinen voi ymmärtää toisin.


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Nyt vetelet mutkat suoraksi.
        Tuo Raamatun kohta ,jonka lainasin, sanoo, että hengelliset, siis kirjoitukset, ovat hengellisille. Se on ihan Raamatun sanaa. Ehkä ymmärrät sen jotainkin toisin?

        Mitä tulee minun logiikkaani, sinulla ei siitä juuri ole käsitystä, joten voitko jättää sen minulle ja kertoa omasta logiikastasi.

        Kyllä kaikille tulee kertoa Jumalasta ja Jeesuksesta ja siitä, mitä Jeesus on vuoksemme tehnyt ja kuinka se on saavutettavissa.
        Yksittäisen synnin saarnaaminen ihmiselle, joka on uskossa, on vähän hassua, kun harvoin me vain yhdessä kohdin rikomme Jumalan tahtoa vastaan. Ja uskosta osattomalle se on vielä hassumpaa, kun hänen pitäisi ensin tulla tuntemaan Jumala, jotta voisi tehdä parannusta. Epäusko on se, joka vie kadotukseen, ei joku yksittäinen synti.
        Jos vaikka hetero harrastaa irtosuhteita, ei hän pelastu lopettamalla irtosuhteet.
        - No näin minä olen ymmärtänyt sen uskon määrän mukaan, jonka olen Herralta saanut. Joku toinen voi ymmärtää toisin.

        Pääseekö homoseksuaalisuuden harjoittaja Jumalan valtakuntaa jos ei tee parannusta?
        Mitä Raamattu sanoo?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Pääseekö homoseksuaalisuuden harjoittaja Jumalan valtakuntaa jos ei tee parannusta?
        Mitä Raamattu sanoo?

        Ottamatta kantaa homoseksuaalisuuden harjoittamiseen ( mitä se sitten liekään) Raamattu kehoittaa uskomaan Jeesukseen ja Jumalaan, joka on Hänen Isänsä.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ottamatta kantaa homoseksuaalisuuden harjoittamiseen ( mitä se sitten liekään) Raamattu kehoittaa uskomaan Jeesukseen ja Jumalaan, joka on Hänen Isänsä.

        Siis jos haluaa osalliseksi Taivaan valtakuntaan.


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Siis jos haluaa osalliseksi Taivaan valtakuntaan.

        Rittääkö se, että uskon Jeesuksen olevan olemassa ja voin jatkaa homoseksin harjoittamista kuten ennenkin?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Rittääkö se, että uskon Jeesuksen olevan olemassa ja voin jatkaa homoseksin harjoittamista kuten ennenkin?

        Se homoseksi ei nyt taida olla se juttu..


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Se homoseksi ei nyt taida olla se juttu..

        Tarkoitatko, että sillä ei ole merkitystä, että harjoitan homoseksiä lähes päivittäin? Voin siis jatkaa ja silti pelastun?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Tarkoitatko, että sillä ei ole merkitystä, että harjoitan homoseksiä lähes päivittäin? Voin siis jatkaa ja silti pelastun?

        Sinun kannattaa lukea Raamattua, Jeesuksen opetuksia. Ehkä jutella kokeneen uskovan kanssa sielunhoidosta ja rukoilla vastauksia kysymyksiisi.


      • homo.kysyy
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Sinun kannattaa lukea Raamattua, Jeesuksen opetuksia. Ehkä jutella kokeneen uskovan kanssa sielunhoidosta ja rukoilla vastauksia kysymyksiisi.

        Missä Jeesus sanoo, että homoseksin harjoittaja pelastuu?


      • homo.kysyy kirjoitti:

        Missä Jeesus sanoo, että homoseksin harjoittaja pelastuu?

        Jeesus ei taida kysyä sitä. Hän taitaa kysyä; uskotko


    • Kuusenjuuri

      Noinhan sen pitäisi mennä. Aina se ei onnistu, usein yrittää omilla voimillaan ja taidoillaan unohtaen ottaa Jeesus mukaan asioihin. Onneksi me saamme erehtyä ja yrittää taas uudelleen. On lohdullista ajatella, että voin kehittyä kuolemaani saakka.

      Kovasti yritän muistaa kohdata ja hyväksyä ihmiset sellaisina kuin he ovat ja kuulla mitä he sanovat, silloinkin kun en ole samaa mieltä heidän kanssaan. Heidän tekojaan ei tietenkään tarvitse hyväksyä, mutta ihmisten tuomitseminen ei ole minun asiani. Tarvitsen Jeesusta 24/7.

      • synti.esiin

        muistetaan, että synnistä varoittaminen ei ole tuomitsemista.
        emme voi vaijeta.


      • Kirjoitit hyvin. Sellaistahan se uskovan arki on. Välillä onnistuu, välillä ei. Välillä sortuu murehtimaan muistamatta, että Isän kädet suojelevat.
        "Joka aamu on armo uus, miksi huolta siis kantaa..."


      • Kuusenjuuri
        synti.esiin kirjoitti:

        muistetaan, että synnistä varoittaminen ei ole tuomitsemista.
        emme voi vaijeta.

        Se on totta, varoittaminen ei ole tuomitsemista. Mutta ihmisiä meillä ei mielestäni ole oikeutta tuomita, eli mielestäni pitää erottaa ihminen ja teot toisistaan.


      • Ja ennen kun alkaa varoittaa toisia synnistä, on hyvä katsoa se oma saldo kuntoon.


      • synti.esiin
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Ja ennen kun alkaa varoittaa toisia synnistä, on hyvä katsoa se oma saldo kuntoon.

        Me uskovat pidämme lyhyet tilivälit Jumalaan joten me voimme ojentaa muita synneistä.
        Sinä ilmeisesti soisit, että synnistä ei puhuttaisi mitään, ettei kenellelkään tule paha mieli?


      • synti.esiin kirjoitti:

        Me uskovat pidämme lyhyet tilivälit Jumalaan joten me voimme ojentaa muita synneistä.
        Sinä ilmeisesti soisit, että synnistä ei puhuttaisi mitään, ettei kenellelkään tule paha mieli?

        En soisi.


      • synti.esiin kirjoitti:

        Me uskovat pidämme lyhyet tilivälit Jumalaan joten me voimme ojentaa muita synneistä.
        Sinä ilmeisesti soisit, että synnistä ei puhuttaisi mitään, ettei kenellelkään tule paha mieli?

        Sekin kun tulisi tehdä siten, miten Raamatussa on ohjeet annettu. Miksi tämä unohtuu? Alkaen siitä, että ensin ottaa sen roskan omasta silmästä...


      • silmäsirähmiimalkoista
        mummomuori kirjoitti:

        Sekin kun tulisi tehdä siten, miten Raamatussa on ohjeet annettu. Miksi tämä unohtuu? Alkaen siitä, että ensin ottaa sen roskan omasta silmästä...

        Alahan mummeli sitten kaiveleman silmiäsi!!!


      • silmäsirähmiimalkoista kirjoitti:

        Alahan mummeli sitten kaiveleman silmiäsi!!!

        Joka päivä niin tulee tehdä. Joten, kyllä se tuttua on.


    • evita-ei.kirj

      Jumalan Sana on se Kallio johon uskovan tulee elämänsä rakentaa.
      Sieltä löytyy parhaat ohjeet elämälle.
      Joka rakentaa elämänsä pelkästään tämän ajan oppien mukaan on kuin mies, joka hiekalle rakentaa ja kun tulvavedet tulevat talo menee sen mukana. Tämän olemme saaneet viimeaikoinakin todeta kun kokonaisia kerrostaloja hukkuu tulvan mukana. Rakenna elämäsi Kristus-kalliolle sitä ei tuulet, eikä tulvat vie mennessään.

      Olen ajatellut, että myös kirkon tulisi olla se kallio tai majakka johon myrskyyn joutunut voi turvautua. Kirkon ei pitäisi olla sellainen, joka itsekin seilaa siellä tulvavesissä myrskyn mukana. Kun kirkko on tukevasti ja lujasti kiinni Jumalan Sanassa, sitä eivät ihan pienet tuulet heiluttele.

      • Mieleen tulee tuo Jumalan Sanan tulkinta konkreettisina asioina käytännön elämässä sillä Raamatussakin on minusta monta erilaista tasoa. On VT:n Jumala joka piti israelilaisten puolta julminkin ottein, on UT:n J.Nasaretilainen joka käski rakastamaan vihollisiaankin ja oli Paavali, joka ei pitänyt Jeesusta moraalisena esikuvanaan eikä arvostanut häntä kirjoitustensa mukaan oikeastaan muuna kun uhrina. Näin karkeasti yksinkertaistettuna.


      • evita-ei.kirj
        sage8 kirjoitti:

        Mieleen tulee tuo Jumalan Sanan tulkinta konkreettisina asioina käytännön elämässä sillä Raamatussakin on minusta monta erilaista tasoa. On VT:n Jumala joka piti israelilaisten puolta julminkin ottein, on UT:n J.Nasaretilainen joka käski rakastamaan vihollisiaankin ja oli Paavali, joka ei pitänyt Jeesusta moraalisena esikuvanaan eikä arvostanut häntä kirjoitustensa mukaan oikeastaan muuna kun uhrina. Näin karkeasti yksinkertaistettuna.

        Sekin täytyy huomioida mikä on Jumalan Sana Raamatussa. Raamatussa puhutaan paljon ihmisten tekemisistä, eri profeettojen omasta elämästä, Israelin kansan historiasta jne. Täytyy osata erottaa sieltä se ydin, mikä on se punainen lanka, josta Raamattu puhuu.
        Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Täytyy ymmärtää mistä silloin puhutaan kun puhutaan Jumalan Sanasta. Jeesus sanoi olevansa yhtä Isän kanssa. Ei voida ajatella että, Jumala puhui yhtä ja Jeesus toista, niin että Jumalan puheeksi otetaan vain vanha testamentti ja Jeesuksen puheeksi uusi.
        Uudessa testamentissakin Jumala puhuu Jeesuksen kautta.


      • sage8.ei.kirj
        evita-ei.kirj kirjoitti:

        Sekin täytyy huomioida mikä on Jumalan Sana Raamatussa. Raamatussa puhutaan paljon ihmisten tekemisistä, eri profeettojen omasta elämästä, Israelin kansan historiasta jne. Täytyy osata erottaa sieltä se ydin, mikä on se punainen lanka, josta Raamattu puhuu.
        Alussa oli Sana, Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Täytyy ymmärtää mistä silloin puhutaan kun puhutaan Jumalan Sanasta. Jeesus sanoi olevansa yhtä Isän kanssa. Ei voida ajatella että, Jumala puhui yhtä ja Jeesus toista, niin että Jumalan puheeksi otetaan vain vanha testamentti ja Jeesuksen puheeksi uusi.
        Uudessa testamentissakin Jumala puhuu Jeesuksen kautta.

        Tuo on konservatiivisten uskovien tuttu käsitys.

        Olen kuullut monien Jumalaan uskovienkin ihmisten suusta kuitenkin sen, että VT ei sovi moraalisessa mielessa miksikään oppikirjaksi mutta että UT kuitenkin paikkaa VT:n jättämän aukon joten näiden uskovien mielestä kehitystä on tapahtunut ja se tuntuu aivan loogiselta.


      • evita-ei.kirj
        sage8.ei.kirj kirjoitti:

        Tuo on konservatiivisten uskovien tuttu käsitys.

        Olen kuullut monien Jumalaan uskovienkin ihmisten suusta kuitenkin sen, että VT ei sovi moraalisessa mielessa miksikään oppikirjaksi mutta että UT kuitenkin paikkaa VT:n jättämän aukon joten näiden uskovien mielestä kehitystä on tapahtunut ja se tuntuu aivan loogiselta.

        Vanhassa Testamentissahan Uudenkin testamentin pohja moraalikäsityksille on.
        Sieltähän ne on lähtöisin Jumalan kymmenen käskyä, mikä on kaiken moraalikäsityksen pohja. Jeesus laittoi ne vain toiseen muotoon, rakkauden kaksoiskäskyksi.
        Silloin kun rakkaus toteutuu täydellisenä, silloin toteutuu myös Jumalan kymmenen käskyä.


      • sage8 kirjoitti:

        Mieleen tulee tuo Jumalan Sanan tulkinta konkreettisina asioina käytännön elämässä sillä Raamatussakin on minusta monta erilaista tasoa. On VT:n Jumala joka piti israelilaisten puolta julminkin ottein, on UT:n J.Nasaretilainen joka käski rakastamaan vihollisiaankin ja oli Paavali, joka ei pitänyt Jeesusta moraalisena esikuvanaan eikä arvostanut häntä kirjoitustensa mukaan oikeastaan muuna kun uhrina. Näin karkeasti yksinkertaistettuna.

        Itse näen kyllä Paavalin arvostavan hyvinkin paljon Jeesusta, kuinka muuten voisi ollakaan? Kuinka voisi saarnata Kristusta, jos ei arvostaisi? Mikä saisi kulkemaan kilometritolkulla, jos ei uskoisi ja jos uskoo, kuinka voi olla arvostamatta ja rakastamatta?


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Itse näen kyllä Paavalin arvostavan hyvinkin paljon Jeesusta, kuinka muuten voisi ollakaan? Kuinka voisi saarnata Kristusta, jos ei arvostaisi? Mikä saisi kulkemaan kilometritolkulla, jos ei uskoisi ja jos uskoo, kuinka voi olla arvostamatta ja rakastamatta?

        Minusta se, ettei siteerata toisen käsityksiä eli ei kompata toista esimerkiksi eettisissä kysymyksissä (eli Evitankin mainitsemassa kaksoiskäskyssäkin) osoittaa Paavalin olleen vähän penseä Jeesuksen suuntaan. Onhan Paavalillakin tietenkin rakkauden ylistystäkin korinttolaiskirjeessä, ei sen puoleen.

        Minä tietenkin ajattelen asioista maallisessa mielessä enkä uskonnollisessa mielessä.


      • sage8 kirjoitti:

        Minusta se, ettei siteerata toisen käsityksiä eli ei kompata toista esimerkiksi eettisissä kysymyksissä (eli Evitankin mainitsemassa kaksoiskäskyssäkin) osoittaa Paavalin olleen vähän penseä Jeesuksen suuntaan. Onhan Paavalillakin tietenkin rakkauden ylistystäkin korinttolaiskirjeessä, ei sen puoleen.

        Minä tietenkin ajattelen asioista maallisessa mielessä enkä uskonnollisessa mielessä.

        Toivottavasti en loukkaa, kun sanon, että suhteesi Paavaliin on kiehtova.
        Tietysti pidän itsekin Paavalia vähän äksynä ukkona, mutta toisaalta se on aika ymmärrettävää. Seurakuntien "istuttaminen" oli kovan työn takana ja sitten seurakuntalaiset tekivät kaikkea hölmöä, no saattaa siitä vähän äksyksi tulla.
        Kun itse luen Paavalin kirjeistä rakkauden Jeesukseen, on jännä lukea sinun käsityksiäsi Paavalista.


      • Eerikatässämoi kirjoitti:

        Toivottavasti en loukkaa, kun sanon, että suhteesi Paavaliin on kiehtova.
        Tietysti pidän itsekin Paavalia vähän äksynä ukkona, mutta toisaalta se on aika ymmärrettävää. Seurakuntien "istuttaminen" oli kovan työn takana ja sitten seurakuntalaiset tekivät kaikkea hölmöä, no saattaa siitä vähän äksyksi tulla.
        Kun itse luen Paavalin kirjeistä rakkauden Jeesukseen, on jännä lukea sinun käsityksiäsi Paavalista.

        Et loukkaa, päinvastoin, minä monesti tunnen loukkaavani kun esitän uskoville omia, varmaan monesti tyhmiä ja epäselviä käsityksiäkin uskonnosta ja monesti kai uskovistakin.

        Sinulla on viehättävä tapa olla eri mieltä asioista.


      • sage8 kirjoitti:

        Et loukkaa, päinvastoin, minä monesti tunnen loukkaavani kun esitän uskoville omia, varmaan monesti tyhmiä ja epäselviä käsityksiäkin uskonnosta ja monesti kai uskovistakin.

        Sinulla on viehättävä tapa olla eri mieltä asioista.

        Jos tuntuu, että loukkaa, voihan sitä miettiä ulosantiaan siitä näkökulmasta. Aina meillä jokaisella on petrattavaa tavassamme sanoa .
        Eri mieltä oleminen on aina avartavaa. Itse olen esim.saanut paljon mietittävää näistä sinun Paavali-tulkinnoistasi. Sitä helposti lukkiutuu siihen omaan näkökulmaan, eikä tule ajatelleeksi, että toinen näkee asian toisin. Minusta on aina tosi hienoa, kun huomaa olleensa yksisilmäinen ja herää huomaamaan sen.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen kirjoittaja. Joskun jään pohtimaan sanojasi ja ajatuksiasi ( aika usein :) )Se on minusta hyvän keskustelun yksi positiivinen seuraus.


      • sage8.ei.kirj
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jos tuntuu, että loukkaa, voihan sitä miettiä ulosantiaan siitä näkökulmasta. Aina meillä jokaisella on petrattavaa tavassamme sanoa .
        Eri mieltä oleminen on aina avartavaa. Itse olen esim.saanut paljon mietittävää näistä sinun Paavali-tulkinnoistasi. Sitä helposti lukkiutuu siihen omaan näkökulmaan, eikä tule ajatelleeksi, että toinen näkee asian toisin. Minusta on aina tosi hienoa, kun huomaa olleensa yksisilmäinen ja herää huomaamaan sen.
        Sinä olet hyvin mielenkiintoinen kirjoittaja. Joskun jään pohtimaan sanojasi ja ajatuksiasi ( aika usein :) )Se on minusta hyvän keskustelun yksi positiivinen seuraus.

        No ainakin minulla on petrattavaa joka suhteessa. Samoin minusta on hyvä kun tulee palautetta eikä käännytysyritystä eikä herjoja. Käännyttää en minäkään tahdo ketään. Omista herjaamisista en sano mitään.


      • sage8 kirjoitti:

        Et loukkaa, päinvastoin, minä monesti tunnen loukkaavani kun esitän uskoville omia, varmaan monesti tyhmiä ja epäselviä käsityksiäkin uskonnosta ja monesti kai uskovistakin.

        Sinulla on viehättävä tapa olla eri mieltä asioista.

        Eerika on hyvä keskustelija. Oli mielenkiintoista lukea näitä näkökulmia Paavalista.


      • mummomuori kirjoitti:

        Eerika on hyvä keskustelija. Oli mielenkiintoista lukea näitä näkökulmia Paavalista.

        Ok.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1342
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe