Koulu ilman kavereita

iituliini__

Olen huomannut että mulla ei oo enää kavereita koulussa. Mulla oli enne yli 20 kaverii ja täl hetkellä vaa 2-4, koska meijä luokalle tuli yks uus oppilas (2 vuotta sitte) ja kaikki meijä luokkalaiset muuttu heti (alko syrjii, haukkuu ja kuisaa mua)

Kun yritän kysyy joltai meijä luokkalaiselta nykyää: Haluutsä olla mun kaa välkällä?
Ne vastaa aina: En mä nytte voi, koska lupasin olla yhe toisen kaa.
Sitte kysyn: Voinko olla sun ja sun kaverin kaa välkällä?
Nii ne vastaa: Et voi, mee kysyy joltai muulta.

Enne ku uus oppilas tuli: Haluutsä olla mun kaa välkällä?
Luokkalaiset/-nen: Joo tottakai voin olla.
Mä: Mennää vaikka kallioille istuu
Luokkalaiset/-nen: Joo mennää vaa, tuu.

En tajuu mikä mussa on vikana.. Oon tosi ystävällinen, kiltti, auttavainen, mukava yms.

Kaipa mä vaa en kuulu enää meijän luokkaa.. Nykyää mä vaa oon yksin välkillä ja kuuntelen ku jotkut vaa nauraa mulle, haukkuu mua selän takana..

16

2289

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mixu13

      Tuttu tunne mutta en voi auttaa :(

    • Emmipemmi

      Kuinka hyviä ystäviä nämä 2-4 ovat? Jos ovat hyviä ystäviä eivätkä vaan kavereita niin tilanteesihan on hyvä, mutta kiusaamiseen se ei ikävä kyllä auta. Tekstistä päätellen eivät ole, sillä päädyt olemaan joka välitunti yksin. Jos siis nämä 2-4 tyyppiä ovat vain kavereita kannattaa yrittää löytää joku muu joka on välituntien yksin. Olen itsekkin viettänyt monia välitunteja yksin ja tiedän ettei se kivaa ole.

      Ps: itte kiinnostais miten yhtäkkiä luokkalaisesi muuttuivat niin radikaalisti sen jälkeen, kun luokallenne tuli uusi oppilas. Tuliko tästä uudesta luokkalaisesta suosittu ja ei jostain syystä pitänyt sinusta ja muut seurasivat hänen esimerkkiään? Aloitti hän sinusta ikäviä huhuja?

      • Siis ne 2-4 on vaa kavereita.. Ja mun on turhaa ettii uusii kavereit ku ei kukaa hyväksy mua sellaisena kun oon. (kaikil meikit naamas yms) Siit uudest tuli ns. suosittu ja ei jostain syyst pitäny must ja kaikki alko seuraa sen esimerkkejä.. Tälläki hetkel puhuu paskaa must muille joka ei oo totta..


    • karmaistrue

      Samaa on ollut mullakin. Loppu siihen kun koko välkkäpiha (100 ihmistä) näkee kun hakkaan kiusaajan :D

      • Hehehee. Ompa hauskaa 😒


      • iituliini__ kirjoitti:

        Hehehee. Ompa hauskaa 😒

        Ei kenties hauskaa (eihän muitten satuttaminen koskaan), mutta joskus toimivaa. Itse löin kiusaajaa veitsellä. Tosin vain kyseinen kiusaaja lopetti ja muut jatkoivat.... Mutta joskus väkivalta oikeasti ratkaisee tilanteen.


    • Äläluovuta

      Ole vain oma itsesi, lopulta olet voittaja. Puhu uuden oppilaan kanssa, vaadi häntä kertomaan miksi puhuu sinusta pahaa. Et tarvi monta kaveria, etsi yksi tosi ystävä. Vaikutat kivalta ja aidolta.

      • Nuortenisoäiti

        Millä luokalla olet?Vaikutat yläastelaiselta. Jos näin on, olet kehittyvä ja kasvava nuori, niin panosta erityisesti urheiluun ja ravintoon. Ihminen löytää urheilun tms. joukkoharrastusten kautta uusia reippaita ystäviä. Osoita ympäristöllesi koulussa riippumattomuutesi ja nouse tilanteiden yläpuolelle. Ihminen ei oikeasti ole kenenkään orja. Meidät on Luojamme luonut samanarvoisiksi olosuhteista ja yksilöllisestä minästämme riippumatta. Näille emme voi mitään , eivät ainakaan nuoret. Toivon sinulle runsasta Jumalan siunausta elämääsi ja voimaa ja vahvuutta saattaa omaan elämääsi iloa ja rauhaa. Joka ensin rakastaa itseään, kykenee myös käskyn mukaisesti rakastamaan lähimmäistään. Lue hyvää hengellistä iloa ja rauhaa tuottavaa kirjallisuutta. Nuorena pitää olla ennenkaikkea valveutunut itsensä tasapainoiseen rakentamiseen. Siitä annat itsellesi 50-vuotiaana kiitoksen.


    • Moi iituliini__ !
      Väkivalta ei ole ratkaisu. Ole oma itsesi ja tee kuinka sinusta itsestäsi hyvältä tuntuu. Älä muuntaudu muuksi. Olet täydellinen juuri sellaisena kuin olet!
      Oletko yrittänyt puhua tämän uuden oppilaan kanssa asiasta? Entäs opettajalle, opolle tai kuraattorille? Asiasta kannattaa puhua jollekkin aikuiselle esimerkiksi omalle vanhemmalle. Älä jää murehtimaan asiaa yksin. Yksin asiat vaan kasautuvat itselleen.

      Onko sinulla mieleistä harrastusta jo, vai oletko pohtinut uuden harrastuksen aloittamista? Harrastuksien parista saisi uusia ystäviä myös hyvässä tilanteessa koulumaailmaan. Ystäviähän ei tarvitse olla monta, muutama hyvä ja luotettava ystävä rinnalle riittää kulkemaan. :)

      Terveisin Saapas päivystäjä Jonna

      • En aijo ees puhuu sen oppilaan kaa ku pääsin siit eroon (eri luokal kuin minä). Opettajille, opolle tai kuraattorille en kerro ollenkaa: ei tee asialle mitää. Ja nykyää on sellasii harrastuksii mitä en halua harrastaa..


      • Rjj

        Kirpputoreilla on kiire, ei ne ehdi kuunnella. Oppia kiusaavat oikeat opettajat, ei jaksa auttaa. Seurakunnan nuorisotyönohjaajia ei kiinnosta.


    • Nunnix

      Jos ne vaihtaa kaveripiiriä noin nopeesti ne 20 niin ei ne oikeesti ollu sun kavereita. Ne oli sun yleisöä. Sillon kun mulla oli paljon kavereita niitä piti jatkuvasti viihdyttää. Koko ajan piti heittää vitsiä ja pitää bileitä jne. Sitten kun kävin keskittymään kouluun niin "kaverit" löysivät paremmat bileet. Ei vaan ollu enää aikaa kavereitten viihdyttämiseen.

      Nää vanhat kaverit vaihtoikin kaveripiiriä ja "kosti", koska tää uus kaveriporukan pomo piti mua uhkana. Oon kiltti enkä haluaa taistella. Ne alko keksimään porukalla juoruja, koska ne ajatteli, että voisin viedä takasin ne kaverit. Ne oli paljon hauskempia kun mä, mutta sitten oikeesti tajusin, että eihän mun pidä tehdä niinku mun kaverit haluaa, vaan niinku mä ite haluun. Ja jos vanhat kaverit oikeesti haluu olla jonku ilkeen tyypin seurassa ni sillonhan ne kaverit iteki haluaa olla ilkeitä. Pois sellasesta seurasta.

      Ekana se tuntu pahalta, että piti valita koulukirjat tai kaverit, mutta en oo katunu. Mielummin luen kirjaa ku kilpailen kavereista. Oonki löytänyt sen kautta netistä kavereita, jotka lukee samoja kirjoja. Onpahan ainakin jotain yhteistä juteltavaa. Toisaalta mun vanhemmat kehuu kun saan nyt parempia numeroita, joten sekin auttaa:)

    • Alexlover

      Ootko alex??

      • iituliini___

        En ole alex


    • 13vuotta

      Inhottava tilanne. Itelläni on semmonen tilanne että tuntuu et oon kaikkialla kolmaspyörä ja ei ol kavereita ku pari ja koko muu luokka puhuu vaa kaikkee keskenään koko ajan. Ne ei koskaan pyydä mukaan mihinkää ja jos seison vieressä ne kuiskii mut yritän silti pärjätä nyt tän yläasteen ilman itkuu tai ainaki tän luokan. Ku joskus meen kotii ni itken mut edellises koulus mul oli sama tilanne ku sulla mut olin koko ajan yhden tyypin kaa.

    • 18v_kokenut_mimmi

      Jos sulla ei ole kavereita koulussa, kirjota/puhu jollekkin tärkeälle sun tunteista ja muista, se auttaa rohkaisemaan. Sillon kun minua masensi ja koulu ei sujunut, puhuin joka välitunti tärkeän ihmisen kanssa. välillä välitunnilla soitin sille ihan puhelimessa ja tuli hyvä olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe