Kissan ulkoilusta valjaissa ja ulos haluamisesta

kissahoitajansakanssa

osaisiko joku auttaa?
minulla 1vuotias leikattu kissa,joka on viehättynyt ulkoiluun. valjaissa.
pyytää ulos ja mankuu sinne.kun vie sinne niin olisi siellä tuntikausia.
olen toki onnellinen että kissa tykkää.ja koetan parhaani mukaan viedä häntä pihalle valjaissa ja
flexissä.
se on vain sellaista hengailua siellä ulkona. mutta ihan mukavaa.
se mikä tekee tästä ongelman. on että kissa koettaa avata(ja saakin välioven auki) ulko oven
ja mankuu oven takana.olen kotona lähes koko ajan kissan kanssa. että on sillä seuraa.
mutta ulos se tykkäis mennä paljon.
vapaastihan sitä ei voi päästää tosiaankaan.asun keskustan alueella.autotien varrella.ja muutenkin pelottaisi rakas kissa päästää ulos vapaasti.
mutta siis. onko siis kissa onnellinen ihan ilman lajitoveria vai pitäisikö sillä olla tyttökissa kaverina.tää mun on poika.
lopettaisiko se sitten mankumisen ulos?
vai pitäisikö mun vaan olla tyytyväinen että se haluaa ulos ja tykkää olla siellä.
tiedän että on vähän hullu kysymys. voihan sitä kissaa viedä ulos kun se sinne haluaa.
joskus hiukan turhauttavaa vaan kun ei tottele sitä minnepäin haluaisi itse mennä.vaan jumittaa ja menisi omia polkujaan.tiedän että hän on kissa ja oman tien kulkija.mutta onko kissan hyvä ulkoilla ollenkaan vai ottaa se kaveri ja pitää sisällä turvallisella parvekkeella vaan antaa ulkoilla.
olisi kiva edelleen käyttää kissaa ulkona.mutta mulla on sellainenkin juttu.olen aiemmin ottanut sille kaverin. ja tää oli poika jonka otin. ja se ei niin hyvin sen kanssa pärjännyt.toisaalta pärjäsi,eli nukkuivat läjässä ja olivat tosi läheisiä.mutta toisaalta tää isompi kuritti pienempäänsä.niin että pienempi huusi kivusta.
tiedän todellakin ettei saisi ottaa eläintä niin että se menee sitten eteenpäin joskus. tämä kissa joka mulla oli sai kyllä maailman parhaimman kodin.ja ei tarvinnut sitten
huolehtia että toista kuritetaan.
mutta siis.eihän kannata ottaa.edes tyttökissaa leikatulle pojalle kaveriksi.vaikka tyttö ja poika pärjää paremmin kahestaan. sitten olisi vaikeaa taluttaa ulkona kissoja yhdessä.
en halua luopua taas kissasta.siitä tulokkaasta.
tästä nykyisestä kissastani en koskaan luovu.se on varma .
mutta antakaa jotain vinkkejä...jos tiiätte...haluisin että kissani voisi mahdollisimman hyvin.
onko teillä muilla vastaavaa? että kissa mankuu ulos kun on tajunnut että siellä on kivaa?
mulla on kyllä aikaa talutella kissaa .mutta oveen pitää joku haka hommata kun nyt siinä on tilapäissulkuratkaisu, koska tää mirri saa oven auki ja pian oppii ulko oven aukaseen.
kissa viihtyy kotona kuitenkin enemmäkseen. parvekkeella,lasitetulla ulkoilee.syö hyvin ja leikkii ja on ihmisläheinen.turhaan kai tässä ressaan

5

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ulosvaiei

      Näin jälkiviisaana voisin sanoa että ei olis kannattanu totuttaa ulkoiluun. Kissat on luonnosta repäisty ja sinne niiden mieli halajaa kun makuun on päässy.
      Enkä suosittele kissakaveria kuvauksesi perusteella.

      Voisit totutella kissasi uudestaan täysin sisäkissaksi. Kun kissa mankuaa ulos, leikität sen väsyksiin ja taas seuraavalla kerralla samoin, eiköhän sitten unohda pikkuhiljaa ulkoilun.

    • lkjhgfgfd

      Meidänkin kissa rakastaa ulkoilua valjaissa mutta ei harrasta tuota maukumista ovella muuten kuin että kun nappaan naulakosta esille flexin ja valjaat niin innostuu ja tulee kovalla hyrinällä ja parilla naukaisulla jalkoihin pyörimään.
      En tiedä millaisessa asunnossa asut mutta jos se on kerrostalo niin tokkopa kissa sentään lukittua ulko-ovea oppii avaamaan vaikka välioven osaakin avata. Luulisi rivi yms talojenkin ulko-ovien lukkojen olevan niin jykeviä että ei kissa niitä auki saa.
      Kannattaa kokeilla välioven kahvan toisinpäin kääntämistä, oli otat sen kahvan pois ja laitat "väärinpäin" paikoilleen niin että se aukeaakin ylös.
      Kissakaveri tuskin ongelmaa poistaa ja voihan käydä niinkin että sitten sinulla onkin kaksi kissaa jotka maukuvat ovella.

    • kissanhoitajajakissa

      Joo,kiitos vastauksista. En ota toista kissaa. Haluaisin kuitenkin sitä ulkoiluttaa.kun se sitä nii haluaa.nytkin se on eilisestä asti ollut tosi rauhassa.lopetti mankumisen ku ei päässy ulos.nukkui vieressäni ja ei ole kinunnut ulos.että kyllä sen kanssa pärjää.ja tuo lukko vaa ovessa sellanen että vois vahingossa saada auki.ehkä.mutta tuskin se sitä saa kun pitäis aika houdini olla. Eli ei kai tässä huolta ole.kissa kattelee parvekkeelta tuolla. Ja näyttää tyytyväiseltä.varmaan pitää käyttää sitä pihalla tänäänkin.kun se siitä niin tykkää. Eli ei se ole jatkuvaa se mankuminen ja sellainen. Kissa on minuun kiintynyt ja luottaa minuun.hyvin tässä pärjäillään.sillä on feel purrr valjaat ja haluaisin vänttiset muttei ollut niitä liikkeessä.niitähän kyllä sais tilattua suoraan tekijältä.valjaiden koko vähän mietityttää.s koko on kisulla nyt.m koko ois toisena varalla.mutta ehkä vähän liian iso.mahtaako 1vuotias vielä kasvaa tai tanakoitua m kokoon asti?kissa on nyt hoikka ja pitkä. Muttei laiha.sellainen nuori kissa vielä.onko kellään feel purrr valjaista kokemusta.nehän on siis aika lailla kuin vänttiset.

      • winkkivaan

        Kannattaa jättää viemättä ulos jos kissa ulos haluaa ja sinne mankuu,ja viet sitten kun se ei sinne pyydä.Niin se oppii,ettei pyytäminen kannata,ja kinuaminen jää unholaan ;)


    • Aloittajasetaas

      Kissallani on basic valjaat (eläinkaupasta)myös.vähän hankalemmat laittaa mutta hyvät valjaat.ne on perusvaljaat klipsilukolla ja tuki on myös etujalkojen välistä.niitä pidän kissalla ja flexiä yleensä.tai tavallista hihnaa.kun feel purrr valjaissa kissani taitaa olla välikokoa. Millaisia valjaita käytätte kissoillanne? Ja hihnoja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1585
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1224
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1147
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      1027
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      582
      1015
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      920
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      912
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      10
      784
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      700
    Aihe