Millainen Persoona on Pyhä Henki?

violaluna17

Pyhää Henkeä on todi vaikeaa selittää. Yritän kuitenkin jotakin, mutta tosi vaikeaa tämä on. Niin,Pyhä Henki on Persoona,elävä,tunteva,reagoiva,ei mikään Isästä lähtevä magneettinen sähkövoima,vaan rauhan Henki. Hän on se toinen Puolustaja,jailman häntä ei seurakuntaa olisi ensimmäisenä Helluntaina syntynyt,sillä opetudlapset sai Voiman! Voiman todistaa Ylösnousseesta,eikä enää pelänneet ja arkailleet,vaan Pyhä Henki antoi heille sanat ja vieraat kielet,joilla he todisti Jerusalemissa oleville muukaisille heidän omalla kielellään Herran tekoja. Apt. 2. luku. Pyhä Henki kutsiu,ja pyhitti,eroitti virkasnsa diakonit alkuseurakunnasssa.Apt. 6:1....6. Pyhä Henki annettiin uskoon tulleille,olivstpa nämä juutalaisia tai pakanoita.Tästä kertoo Korneliuksesta Apt. 10. luku. Pyhä Henki oli silloin todella rehellinen ja suora henki ja inhosi ja tuhosi pertturit aAnaniaan ja Safiiran. Tuosta hurjasta tapahtumasta kertoo Apt. 5,luvun alku. Pyhää Henkeä ei voi pettää. Pyhä Henki on Puolustaja,ja hän myös muistuttaa meitä kaikista Jeesuksen Ja Raamattun sanoista. Joh. 14. Jae 26. Häntä kuvataan kyyhkyseksi Joh. 1 jae 32. ja tulisiksi kieliksi Apt. 2 luku. ja tuuleksi Joh.3 ,jae.8. Hän synnyttää ihmisiä uudesti Joh. 3 jakeet 7...8. Hän voi tulla murheelliseksi ja poistua ihmisestä. Älkää saattako murheelliseksi teissä olevaa Pyhää Henkeä,kirjoittaa Paavali.

10

126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • violaluna17

      Jatkuu. Pyhä Henki uudestisynnyttää ihmisen. Joh. 3 jakeet 5....6.
      ja Joh.1 jae12...13. Hän yhdistää uskovat.Apt 2. 39...42. .ja jakaa armolahjoja kullekin niinkuin tahtoo.1Kor 12jakeet 4....11. Hän voi tulla murheelliseksi Ef, 4..jae 30.ja estää tekemästä jotakin.Apt 16.jae 6. Häntä sanotaan Herran Hengeksi ja Jeesuksen Hengeksi.,Puolustajaksi ja Lohduttajaksi.

    • jippikaijjee

      Jumalan valtakunta on meissä sisäisesti , sanoi Jeesus raamatun sivuilla . Se on yksinkertainen asia eikä suinkaan vaikea kuten luulet.

    • henkionrikollinen

      Pyhä henki puolustaa rosvoa ja murhaajaa, minä pistän sellaiset henget lasipurkkiin.

    • violaluna17

      Totta kai se on vaikea. Koska hengelliset asiat on käsittävä hengellisesti. Niistä ei voi luonnollinen,lihallinen ymmärtää mitään,koska ne siis on tutkisteltava hengellisesti. Henki itse tutkii meidän heikkouksiamme,mutta häntä itseään ei voi kukaan tutkia. Hän tutkii sydänten salaisuudet,syvimmätkin ja paljastaa kätketyt. Hänen tärkein tehtävänsä on kirkastaa Kristusta ja muistuttaa meillebhänen ja Raamatun sanasta, Henki itse myös rukoilee puolestamme sanomattomilla huokauksilla. Ja hän yhdistääeri kulttuureista ja eri luonteisia ja monista erinympäristöistä eri aikakausina uskovia toisiinsa rakkauden siteellä että syntyisi pyhien yhteys ja seurakunta koottu kaikista kansoista,heimoista,kansakunnista ja kielistä,koottu kerran yhteen pelastukseen Jeesuksen ilmestyessä kirkkaudessaan,jolloin myös hänen omansa kirkastetaan uskonsa tähden Jeesukseen. Tämä on 'autuaallinen toivo,'

      • henkitarkkailee

        Kyse on skitsofreniasta, eli todellisuuden vääristymästä.


    • violaluna17

      Uskoviin on uudestisyntymisessä annettu Pyhän Hengen sinetti. Ef. 1 jae 13. Hän on viisauden ja ilmestyksen Henki.Ef 1 jae 17. ja jae 18. avaa meidän sydämemme silmät ymmärtämään Kristuksen ja mitä meille on annettu hänessä.Pyhä Henki on koonnnut Raamatun kirjat yhteen niinkuin Jumala on tahtonut.Jes. 34 jae 16.ja ohjannut Raamatun kirjoittajia.2 Tim. 3 jae 16. Hän on profetian Henki. joka on puhunut profeettojen kautta. (ei tarkoita sitä,että kaikki nykyisin profetoivat olisivat saaneet sanomansa Herralta,sillä Jeesuskin varoitti Lopunaikana tulevista vääristä profeetoista.)

      • lunatikstradivarius

        Ohjaako minunkin kirjoituksiani jokin pyhä henki, vai minä itse.


    • jöpöttäjätauno

      ihan mukava kaveri täyttää 55 vuotta asuu jyväskylässä ja kattoo rallia en ite tunne mut olin kerran kaljalla sen kaa

    • Minua kiinnostaisi lähinnä se, että miten Jeesus ja Muhammad voittivat fysiikan lait, kuten painovoiman.
      Jos nousee ilmaan, ( taivaaseen) se tarkoittaisi sitä, että maan vetovoima ei enää vedä puoleensa. Maa ikäänkuin hylkää ja lennättää avaruuteen.

    • Jeesuksen mukaan pyhä henki, on totuuden henki ja Puolustaja.

      Lisäksi hän sanoo;
      Teille on hyväksi että minä menen pois, sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne, mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

      Pitää muistaa, että hän puhuu juutalaisille ja aikoo lähettää Puolustajan, mutta se ei tule ennenkuin hän menee pois.

      Tämä on laajemminkin hyvin ymmerrettävää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe