Eikös koskaan kyllästytä?

viiskytveemies

Rakkaat tanssiharrastajat-- vai pitäiskö sanoa tanssiaddiktit

Eikö ihan oikeasti koskaan ala maistua puulta tahkota samoja lavoja vuodesta toiseen.?

No- kesällä ehkä on paikoissa enemmän valinnanvaraa-- vaan samat ihmiset sielläkin aina vastaan tulee .
Suosittuja esiintyjiä/bändejäkään ei ole kovin paljon -ehkä kymmenkunta - musiikkikin pitkälti aina samaa.
Toki esiintyjät ja musiikki voivat olla hyviä,, en sitä kiistä.

Talvellla valinnanvara on pieni -eikä viitsi edes ajella kauas- siis pitää mennä lähimpään paikkaan jossa aina samat ihmiset . ,
Miten tää enää mitään vaihtelua on jos toistaa samaa kaavaa viikosta toisen ?
Ihan niinkuin muuta ei elämässä oiskaan ,,

Olen tullut siihen tulokseen ettei näillä ihmisillä juuri muuta olekaan -ehkä työ -eikä muuta

Vaikuttavat kovin yksinäisiltä ihmisilta jotka kiertävät kehää ,,
Aikani pyörin tuolla itsekin - vaan sitten keksin muitakin aktiviteetteja - ja nyt on elämä paljon monipuolisempaa.

Tanssimassakin joskus voi käydä vieläkin - en silti vaihtaisi tuohon kehän kiertämiseen .

Onkohan muitakin jotka ajattelevat näin?

50

1257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snapsikäsi.edward

      käydään muijan kanssa välillä Kuusysin matseissa.

      Se tykkää kuusysistä.

    • ei-kyllästytä

      Asuntoautolla on kiva kierrellä Suomen tanssilavoja. 38 eri lavaa jo nähty 1.4 jälkeen. Jos parilla kolmella lavalla vain kävisi niin kyllä alkaisi tympimään. Vaihtelu virkistää!

    • caravaanaritcaravaanarit

      niin parinvaihteluko

    • Jive126

      Olen tehnyt ihan saman ratkaisun. Kirjoitan nyt naisena. Tanssin toistakymmentä vuotta ja ihan liikunnan vuoksi. Treenasin kaikki eri tanssien kuviot ym ja pidinkin itseäni hyvänä tanssijana. Koskaan en luonut suhteita toiseen sukupuoleen koska olin jo nähnyt ko aikana sen parinvaihtorumban- iljettävää! Tarkoitan seurustelusuhteita. Opin myöskin huomaamaan jotta tanssiporukka ne jotka 3 kertaa viikossa odottavat vaan sitä tanssi iltaa ovat tunnevammaisia ilman mitään muuta harrastusta, ainoastaan tanssi! Säälittävää!
      Tällä hetkellä käyn harvoin tanssimassa mutta nauttien ja se samaporukka pyörii siellä edelleenkin! Olen ihanassa parisuhteessa. , ja elämääni sisältyy muutakin kuin vaan se tanssi!

      • itsekkäästikirjoitit

        Kyllä sinullakin täytyy vissiinkin jonkimmoinen tunnevamma olla, kun kerran et pysy myötäelämään tanssinharrastajien kokemaa riemua ja päätöksiä keskittyä keskimäärin ainoastaan kymmeneen asiaan kerrallaan eli kymppitansseihin. En usko, että pystyt tuntemaan myötätuntoa saati edes sääliä edes tanssinharrastajia kohtaan, koska kirjoituksesi sävy on hyvin epäempaattinen ja kirjoitat siinä tosi monta kertaa "minä"-sanan eri muodoissaan eli keskityt lähinnä itseesi.


      • perheetön

        Eniten ihmetyttää perheelliset , jotka eivät kotonaan koskaan viikonloppuiltoja vietä -vaan tanssimassa -yksin

        Kesäisin tietysti viikollakin -ja kurssit päälle
        Saa siinä puoliso olla yksin kotona -ehkäpä vielä pienten lasten kanssa.

        Tanssihullu käy kotona syömässä ja palautummassa tanssireissuista

        Muuten häntä ei näy -- ja VAAN tanssimassa tietenkin -jos joku erehtyy kysymään .


      • lavaperhonen
        itsekkäästikirjoitit kirjoitti:

        Kyllä sinullakin täytyy vissiinkin jonkimmoinen tunnevamma olla, kun kerran et pysy myötäelämään tanssinharrastajien kokemaa riemua ja päätöksiä keskittyä keskimäärin ainoastaan kymmeneen asiaan kerrallaan eli kymppitansseihin. En usko, että pystyt tuntemaan myötätuntoa saati edes sääliä edes tanssinharrastajia kohtaan, koska kirjoituksesi sävy on hyvin epäempaattinen ja kirjoitat siinä tosi monta kertaa "minä"-sanan eri muodoissaan eli keskityt lähinnä itseesi.

        Omasta itsekkäästä näkökulmasta täällä kai jokainen kirjoittaa

        Kyllä tanssiharrastuksessa lavoilla se ikävämpikin puoli on -
        Pettämistä on nähnyt varmaan jokainen joka tuolla on vuosia pyörinyt - ja huonoa käytöstä
        ,,vaikka tanssia mainostetaankin sosiaalisena harrastuksena ,,niin kyllä näitä tanssierakoita löytyy

        Ei kaikki olepusipusinaminami-ihanaa toinen toistaan mahtavampia tanssi-iltoja ja elämyksiä
        ,,vaikka voi se olla sitäkin -joskus -

        Mites se Paula aikoinaan lauloikaan :

        En tiedä onko se sittenkään hauskaa -mä mietin joskus ja hiljaa mä oon

        Mua silloin itkettää - perhonen yksin jää
        -mua päivään jonkun viisaan käsi ohjatkoon


    • Aktiivitanssija

      Vaikuttaa siltä, että ette ole tanssin aktiiviharratajia. Tanssi on mielestäni parempi harrastus kuin esim. penkkiurheilu, tms., joka on myös massaharrastus.
      Tanssiharrastuksessa tapaa tuttavia, sekä todella mukavia vieraitakin ihmisiä, nauttii musiikista /rytmiin mukautuvasta yhteiteisestä liikehdinnästästä , jopa läheisyydestä, lämmöstä ja sattuuhan siellä jopa rakastumisiakin / syntyy parisuhteita, eli tanssi on laaja-alaista sosialista yhdessäoloa, joissa ei ole mitää kielteistä..
      Oletan, että kaikissa harrastuslajeista varmaankin löytyy itse valitsemastaan lajista nauttivia harrastajia.
      "Säälittävää " on kielteinen asennevammainen asenteenne, joka ohjaa tanssia harrastavien tyytyväisten, aktiivisten ihmisten mollaamiseen.
      Kaikissa harrastuksissa on mukana myös "yksinäisiä " " Parinvaihto-rumban - iljettävää", "tunnevammaisia" sekä samaa harrastusta useita kertoja viikossa harrastavia.
      Tervetuloa kaikki mukaan tanssimaan, voin väittää, että ei kyllästytä.

      • jumppispomppis

        Kierräpäpä lavoja se 10-15vee (ilman muuta elämää) ja tuu sitten uudestaan

        Tai kysy humppikselta --
        Sehän täällä hehkutteli monet vuodet miten sosiaalista ja fiksua porukkaa aktiivitanssijat on
        mitenkähän on nyt,,

        ja jos et tiedä kuka on humppis niin olet aika tuore aktiivitanssija ,,


      • muistanvielä

        Ei taida olla enää niitä humppisketjuja täällä säilössä -ovat niin vanhoja

        Itse muistan kyllä

        Siinä kehuttiin tansiharrastajat maasta taivaasenn -maailman fiksuinta ja sosiaalisinta väkeä -älykkyysosamäärä/huumorintaju keskimääräistä korkeammalla jne
        ja halattiin aina kun nähtiin -ja oli nuoria vetreitä tanssitettavia pilvin pimein

        Siinä sivussa haukuttiin lihavat ja osaamattomat

        Tanssinetin porukka alkoi puukottaa selkään toisiaan ja se loppui siihen -niinkuin se keskustelupalstakin -kuivunut lähes olemattomiin
        Siis niiden sosiaalisten aktiivien
        Humppis vanhana yksinäisenä erakkona kiertelee vieläkin lavoja -nyt ei enää niitä nuoria tanssitettavia

        Sellaista näiden tosiaktiivien "sosiaalisuus"


      • Jive126

        Nautin suunnattomasti tanssista, mutta minulta kysytään usein jotta olenko varattu nainen kun lähden joka ilta klo 23 kotiin?
        Olen vapaa, mutta kuten jo mainitsin, tanssin ainoastaan enkä muuta!


      • muistelot
        Jive126 kirjoitti:

        Nautin suunnattomasti tanssista, mutta minulta kysytään usein jotta olenko varattu nainen kun lähden joka ilta klo 23 kotiin?
        Olen vapaa, mutta kuten jo mainitsin, tanssin ainoastaan enkä muuta!

        Jive126
        25.7.2017 16:58
        Tässä mielipiteesi muutama päivä sitten.
        "Tällä hetkellä käyn harvoin tanssimassa mutta nauttien ja se samaporukka pyörii siellä edelleenkin! Olen ihanassa parisuhteessa. , ja elämääni sisältyy muutakin kuin vaan se tanssi!"

        Mihin ihana parisuhde katosi, ettei vaan jäänyt sinne tanssiparketille,
        kun siellä koko ajan pyörit? Taidat olla sen ikäinen, että muisti pätkii.
        Käyt harvoin tanssimassa, mutta lähdet kotiin JOKA ILTA ajoissa.
        Enpä ihmettele yleisökatoa tanssipaikoilla.
        Mikä mahtaa olla keski-ikä tanssipaikoilla nykyään?


    • eikyllästytä

      Olen tanssinut koko ikäni. Tulin juuri tansseista. Ajoin 70 km ystäväni kanssa pohjoiseen ja takaisin. Ihan kohtalaisen hyvät tanssit ja yksi uusi tuttavuus.
      Huomenna teen puutarhatöitä ja otan vastaan sukulaisvieraita.
      Torstaina taas tanssin. Ajan nyt 80 km itään ja ilm. yksin. Onhan sielläkin muutama tuttu varmaan mutta enemmän vieraita kasvoja ... jännää. Lapseni käy ensin päivällä syömässä luonani kun ohi ajelee.
      Olen kesälomalla, siksi tanssin vaihteeksi viikolla. Viikonloppuna ajelen maalle vanhempiani tervehtimään. Käyn myös uimassa ja saunomassa siellä ja tapaan siskonikin.
      Maanantaina junailen stadiin shoppailemaan ja pikkusen muutenkin viihtymään tuttujen luokse. Otetaan viiniä ja syödään hyvin, jatketaan sitten Tallinnaan "hummaamaan".
      Torstaina ajattelin tanssia ja ajella vaihteeksi länteen n. 80 km. Saan tanssiseuraakin.
      Noin se vaan menee kun rakastaa tanssia ... mutta ehdin tehdä paljon muutakin. Tanssi ei ole todellakaan koko elämäni.
      Perjantaina varmaan vain lorvin. Otan aurinkoa pihassani, katselen oravia ja kukkia .... teen jotain jos viitsin. Suunnittelen minne ajan lauantaina tanssimiehiä tapaamaan ;)). Lähilava tai sitten etelän markkinoille ;)).

      • tavistanssija

        Kyllä kyllästyttää lukea tekemisistä, jotka eivät liity tanssimiseen
        millään tavalla. Useimmat meistä tekevät kaikkia noita mainittuja
        asioita. Ketjussa on kyse TANSSIPAIKALLA VIIHTYMISESTÄ,
        jossa käyvät samat ihmiset ja orkesteritkin ovat tulleet tutuiksi
        vuosien mittaan. Itse käyn tanssimassa muutamia kertoja vuodessa.
        Olen aina harrastanut tanssimista, elämäntilanteen mukaan.
        Harvalle tanssi on koko elämä. Moni käy tanssimassa vain
        esim. juhannus-, tapanintansseissa ja kesälomalla lavatansseissa.
        Kun se on harrastus muiden jatkona, niin silloin se on
        mukavaa. Näille tanssiaddikteille pitäisikin olla omat tanssit.


    • Kaikillaeimenehyvin

      Kyllä näitäkin varmasti on jotka päättävät paremmaksi ratkaisuksi lopettaa tansseissa käynnit. Riippuu hyvin paljon siitä, mitä tansseista hakee, ja saako sitä hakemaansa. Liikuntaan on satoja muita hyviä ja useille parempia vaihtoehtoja kuin tanssi. Jos tavoitteena on puolison löytäminen tai tanssitaitojen kehittäminen, seinä voi tulla vastaan tuttuja lähilavoja kiertäessä. Rohkeuden puute vain pahentaa asiaa. Siihen, miksi ei pääse tai halua tanssimaan kaikkien kanssa, on monia syitä. Tansseista pitäisi saada jonkinlaista tyydytystä ja nautintoa, mutta valitettavasti joutuu kohtaamaan myös vähemmän haluttua. Jos lähes jatkuvasti joutuu palaamaan kotiin pettyneenä ilman toivoa paremmasta, niin lopettaminen ei liene huono päätös, varsinkin jos keksii ajalle mielekkäämpää tekemistä. Monille tanssilava saattaa silti edelleen olla se ainoa paikka tavata vastakkaista sukupuolta.

      Yksi tapa purkaa epäonnistumistaan on etsiä sen syytä toisista.

      • joskustekis

        Onkos tähän nyt oikeaa vastausta ,,makuasioita taitaa olla tanssin määrä ja tiheys
        Se mikä toisille on liikaa on taas toisille aivan liian vähän,ja riippuu paljolti myös senhetkisestä elämäntilanteesta.

        Jos kyllästyttää ,niin aikaa myöten se näkyy naamasta ,ja silloin on hyvä tehdä jotain muuta välillä
        Ihan itsensä ja myös muiden viihyvyyden takia

        Kyllä kai kaikki ovat nähneet lavoilla myös näitä ainainkeriankeisia ,,


    • Toisille

      Avoimuus ja sosiaalisuus ja myös henkisen puolen kohottaminen pitää ihmiset tanssipaikoilla. Yksinolo ei ole kellekään hyväksi siksi tanssi on siihen pelastus. Hyvän parisuhteen omaavat ei kiertele lavoja taukoamatta, sillä he osaavat tulkita toisiansa tyydyttävästi.

    • yhtäjasamaa

      Kerran olin yhdellä kuuluisimmista tanssireissuistani kiivennyt erään naisen kanssa näkötorniin ja siinä huikaisevia maisemia ennen tansseja katsellessani tulin ajatelleeksi ääneen, että en sitä ennen muistaakseni olekaan ollut naisen kanssa tällaisessa näkötornissa. Nainen tokaisi, että oletko sinä ihan hullu! Katselimme siinä vähän aikaa maisemia syvän hiljaisuuden vallitessa, kunnes nainen totesi: mutta toisaalta kyllähän täältä näkee jo hyvissä ajoin, jos joku on tänne tulossa...

      • yhtäjasamaataas

        Vasta nökötornista sen naisen kanssa alas kömyttyäni aloin miettiä sitä naisen toteamusta hieman tarkemmin ja voitte melko varmasti arvata harmittiko. No kyllä harmitti niin saamaristi, etten ollut tajunnut sitä siellä ylhäällä! Eihän minulle olisi tullut mitään sellaista siellä ylhäälläkään mieleenikään, koska olimme menossa sen naisen kanssa vain tanssimaan. Kauhea väärinkäsitys puolin ja toisin.


      • taasyhtäjasamaa

        Kerran olin menossa erään toisen naisen kanssa rsbusterilla juhannustansseihin, kun vastaanhurjastelijan nostattamassa töyssyssä virvelinkoukku...hetkinen...pahus...joku on tulossa täytyy lopettaa...siijuusuun!


    • Olipa taas mielenkiintoisia kommentteja. Eniten ihmetytti tuo "tunnevammaiseksi" leimaaminen. Se jos mikä on "tunnevammaista" leimata ihmisiä siksi että tekevät sitä mikä tuottaa iloa, kuten meille "tanssikärpäsen" puremille tuo tanssi. Mikä sen mukavampaa kun lähteä ystävien kanssa tanssireisuille. Kaikki ystävät ei tanssi ja heidän kanssaan lenkkeillään,shoppaillaan jne. Joka viikko tanssin eikä koskaan ole vielä kyllästyttänyt.

      • fantsuaihanaa

        Kyllähän se tosiasia on että aktiiviharrastajat suhtautuvat hyvin epäluuloisesti ennestään tuntemattomia kohtaan .

        Siinä ei ole sosiaalisuuden häivääkään kun pelkästään tuntemattomuuden takia pakitetaan
        ja pitää todistella taitotasoaan muille -ja VAIN tietyn tason ylittäneet kelpaavat -edes keskustelukumppaniksi-saati sitten tanssikaveriksi .
        Kai tämän jokainen (varsinkin naispuolinen) on huomannut mennessään ennestään tuntemattomaan paikkaan.
        Älkää nyt vaan hymistelkö ettei tällaista ole.
        Se naminami fantastistaihanaa kaikkien kanssakokoajan ei kyllä pidä paikkaansa .

        Tanssit on monelle vaan vääränlaisten ihmisten välttelyä ,ennenkuin uusiin ihmisiin tutustumista.
        Tämä satojen ihmisten keskellä.
        Eiköhän meissä jokaisessa asu jonkinlainen nirppanokka .
        Tanssiharrastajilla aikamonella se on ihan avointa.

        Tämän kun huomaa niin ennenpitkää alkaa kyllästyttää ,,
        Onneksi tämä ei koske kaikkia ,mutta joistain tanssiharrastus edetessään saa ne kaikkein ikävimmät piirteet esiin.
        Vaihtelua on hyvä olla -yksipuolista se pelkkä tanssiminen kaikenaikaa varmasti on

        Näkökenttä kapenee ,,eikä nää että elämää on muuallakin


      • Kannustavaakin
        fantsuaihanaa kirjoitti:

        Kyllähän se tosiasia on että aktiiviharrastajat suhtautuvat hyvin epäluuloisesti ennestään tuntemattomia kohtaan .

        Siinä ei ole sosiaalisuuden häivääkään kun pelkästään tuntemattomuuden takia pakitetaan
        ja pitää todistella taitotasoaan muille -ja VAIN tietyn tason ylittäneet kelpaavat -edes keskustelukumppaniksi-saati sitten tanssikaveriksi .
        Kai tämän jokainen (varsinkin naispuolinen) on huomannut mennessään ennestään tuntemattomaan paikkaan.
        Älkää nyt vaan hymistelkö ettei tällaista ole.
        Se naminami fantastistaihanaa kaikkien kanssakokoajan ei kyllä pidä paikkaansa .

        Tanssit on monelle vaan vääränlaisten ihmisten välttelyä ,ennenkuin uusiin ihmisiin tutustumista.
        Tämä satojen ihmisten keskellä.
        Eiköhän meissä jokaisessa asu jonkinlainen nirppanokka .
        Tanssiharrastajilla aikamonella se on ihan avointa.

        Tämän kun huomaa niin ennenpitkää alkaa kyllästyttää ,,
        Onneksi tämä ei koske kaikkia ,mutta joistain tanssiharrastus edetessään saa ne kaikkein ikävimmät piirteet esiin.
        Vaihtelua on hyvä olla -yksipuolista se pelkkä tanssiminen kaikenaikaa varmasti on

        Näkökenttä kapenee ,,eikä nää että elämää on muuallakin

        Olen jonkin verran ollut mukana aloittelevien tanssikurssilla. Kesälavalla olen päässyt siksi riittävästi tanssimaan, kun esim. kurssilta tuttu on ensin hakenut. Seuraavaksi saattaa hakea joku tuntematon utelias. Kyllä väittäisin, että rohkeitakin hakijoita on, jotka uskaltavat hakea tuntematonta aloittelijanaista ja haluavat ihan vilpittömästi omalla osaamisellaan avittaa toista eteenpäin, kiitos siitä.


    • paarempikuitreffipalsta

      "Tanssimassakin joskus voi käydä vieläkin - en silti vaihtaisi tuohon kehän kiertämiseen "
      - Näin "tunnevammaisena" ja "tanssikärpäsenä" on lohduttaavaa tietää , että kojhta syksy tulee
      ja sen myötä kesälavat sulkevat ovensa .....

      https://www.youtube.com/watch?v=sAnVaTqtPak

      • vaantanssija

        ai prempikuin treffipalsta

        justjoo - et sitten ole vielä huomannut monet samat naiset jotka ovat VAAN tanssimassa etsivät seuraa treffipalstoilta useat kuvan kanssa, niin että ei voi erehtyä


    • parisuhteenkokenut

      En halua olla tavallinen parisuhteessa elävä muija. Siis ihan hiton tylsää pidemmän päälle ;)). Haluan elää ja tanssia vapaana ;)) Se on oikeaa elämää. Pidän hauskaa lavoilla mutta harrastan muutakin elämää. Lapsikin jo maailmalla joten annan mennä.

    • ihanaelämäN

      Enemmän minua ihmetyttää esim. golfarit. samat kentät ja samat naamat. Joskus käydään Thaikuissa lyömässä palloa ja sit taas kotikentälle. Siinä on kai koko elämä ?! Naurattaa.

      Toinen ryhmä on laulajat. Samat kuorolaiset vuodesta toiseen. Pikkusen voi vaihtuvuutta olla mutta kun kuoroon ei mahdu kuin se tietty määrä. No joskus tehdään yhteistyötä vaikkapa tanhuajien kanssa ja tehdään ulkomaankeikkoja.

      Siis oikeasti en ihmettele kenenkään harrastuksia niinkuin sinä. Kaikki saavat toteuttaa itseään niikuin haluavat ja mistä milloinkakin saavat sen ihanan nautintonsa.

      Nauti siis sinä parisuhteestasi ja anna muitten nautiskella omista jutuistaan ;))

      Minä tanssin n. kerran viikossa koska saan siitä niin valtavat kiksit. Tanssi on ollut elämässäni 17 vuotiaasta alkaen ja en meinaa luopua siitä.

      • muutakinelämää

        - elämässä joutuu luopumaan --ennenpitkää ihan kaikesta -myös tanssista se on satavarmaa

        jos elämässä ei ole ollut kuin tanssi ja vaan tanssi niin loppuelämä voi olla yksinäistä
        tanssin varaan ei kannata jättäytyä pelkästään

        mutta kai fiksut ihmiset sen tietää ilman näitä keskusteluketjujakin


      • sairasta-touhua

        Golfarit kun eivät enää osuneet liikkuvaan palloon, niin siirtyivät golfiin. Tanssijat kun eivät enää saaneet miestä tai naista niin siirtyivät korvikkeeseen eli tanssiin. Pääseehän siinä lähelle ja voi hieman hinkata ja unelmoida.


    • Aktiivitanssija

      Tanssi on yksi harrastusmuoto muiden joukossa ja harrastuskset ovat osa elämäämme.
      Jos ihmisellä on hyvin kielteinen ja vahvasti minä keskeinen asenne/ ajattelumalli;
      ( " Minä itse, minä haluan, minä määrään, minun ei tervitse sopeutua, vain minä osaan, minä en hyväksy, minun ei tarvitse ottaa muita / muiden mielipiteitä ja toiveita huomioon, jne.),
      ei voi muuta odottaakan kuin Tyytymättömyyttä sekä kyllästymistä.

      Vuosikymmenien jälkeenkin aktiiviharrastajana tänäänkin jälleen ajattelin, että olipa jälleen todella hyvät tanssit, kiitos siitä ihanille tanssipartnereilleni. Kyllä se Kalle osaa nautittavasti tanssittaa.
      Vaikka kiireitäkin piisaa, järkkään viikottain aikaa muutamiin tansseihin, jossa on kiva tavata tanssituttuja ja vaihtaa kuulumisia sekä muutaman vieraanmmankin kanssa.

      Pääasiassa tanssiharrastuksessa tapaa iloisia ja miellyttäviä ihmisiä, joille haluan antaa harrastuksen parissa iloisen nautittavan hetken, onnistuessani huomaan itsekin saavani siitä iloa ja tyytyväisyyttä. Tässä syy, miksi olen jo vuosikymmeniä harrastanut tanssia.

    • Liehuletti2

      Aikoinaan tuli kierrettyä lavoja muutaman kerran viikossa, nykyisin muutaman kerran kesässä. Kenties lievä kyllästyminen, mutta ei totaalikyllästyminen. Tanssi on hieno harrastus, kaikista lieveilmiöistään huolimatta.

    • RajallinenTarjonta

      Lavatanssiaddikti ei suomessa voi olla, koska mahdollisuus tanssia on kuitenkin aika rajoitettua. Jos on mahdollisuus tanssia kolmekin kertaa viikossa niin se alkaa olla jo aika rajoilla. Monia muita harrastuksia on mahdollisuus harrastaa vaikka joka päivä. Esimerkiksi urheilulajeja harrastetaan jopa usemmin kuin kerran päivässä. Lavatanssin harrastamisen rajoittuneisuus onkin yksi syy että siihen ei kyllästy yhtä helposti verrattuna muihin harrastuksiin.

      Kun on tarjonta vähäistä, niin silloin ei kyllästy.

      • nähtyon

        Jokaiselle viikonpäivälle on kesällä tansseja

        Selaisikin on jotka esim 4-6 kertaa viikossa käyvät ,, tiedossani on useitakin
        Talvella on vähän hiljaisempaa mutta 3kertaa viikossa onnistuu hyvinkin -riippuen missäpäin maata asuu.

        Tämä tarkoittaa rahassa ehkä jotain 5000E tai yli paljon ajamista yötä myöten

        Vaikea toteuttaa perheeliselle norm työssäkäyvälle

        mutta näähän onkin yksinäisiä ,,niinkuin tässä ketjussa jo on todettu,,,


      • Addiktitriittää

        On niitäkin, joille ei yhdet tanssit päivässä riitä ja 4-5 kertaa viikossa varsinkin kesäaikaan on ihan normaalia. Tanssikurssit ja tanssiseurat päälle.


    • kolkytveenainen

      Moi viiskytveemies, - kyllä on samoin ajattelevia ihmisiä kuin sinä. :)
      Olen kolmekymppinen nainen ja miettinyt samoja asioita itsekin.

      Olen tanssinut yli kymmenen vuotta ja enemmän ja vähemmän kierrellyt lavoja. 'Tanssiaddikti' olen ollut monta kertaa, mutta sitten tietyn "tanssiputken" jälkeen iskee se "totaali-kyllästyminen" siihen lavatouhuun ja niihin samoihin tyyppeihin (suorittajiin, nirppoihin, parinvaihtajiin, pervoihin, puristelijoihin, ehdottelijoihin, perfektionisteihin, yhden asian miehiin, vakaviin tuppisuihin ym.). Sitten pidänkin taukoa lavatansseista ja keskitun muuhun elämään\harrastuksiin. Saatan kuitenkin käydä tauon aikana tanssikursseilla (usein kursseilla onkin mukavampaa kun ei ole niitä lavojen lieveilmiöitä) Sitten tauon jälkeen on taas kiva mennä tapaamaan tuttuja lavoillekin ja nauttia tanssin huumasta! :) (...kunnes taas alkaa pänniä se touhu ja ne ihmiset, ja tulee uusi tauko :D )

      Itse olen seurustellut koko yli 10vuotta miehen kanssa joka ei tanssi, eli en etsi seuraa lavoilta. Mun mielestä pitäisikin olla tanssi-iltoja, joihin tullaan vain liikkumaan, ja sitten erikseen parinhakutanssit :) Tanssi on erinomainen sosiaalinen liikuntamuoto! Suurin osa tanssijoista on hauskoja, tosi mukavia tyyppejä! :)

      • eipuristele

        Mitä vikaa "vakavassa tuppisuussa", jos hän tarjoaa ikimuistoiset tangot?


      • Tekaritheiluu

        Mieluummin tuppisuu kuin jatkuvasti höpöttävä, ettei kunnolla musiikkia ja laulua tanssiessa kuule.


      • Tanssimattomuusaddikti

        Minuun on iskenyt muutaman kerran tanssimattomuusaddikti. Aika raskaaksi käy kun on muutaman viikon tanssimatta. Helpottaa heti kun tanssii kaksi tai kolme kertaa viikossa. Kunnon ylläpitäminenkin vaatii sen kolme kertaa viikossa niin kuin muukin liikunta.


      • Aktiivinenharrastaja

        Parinhakutanssit loppui jo 80-luvulla. Sen jälkeen tanssi melkein hiipui pois. 90-luvun tanssikurssien voimakas lisääntyminen ja uudet tanssit sai aikaan sen että tanssi muuttui aktiiviseksi harrastukseksi.


      • yöuinti
        Aktiivinenharrastaja kirjoitti:

        Parinhakutanssit loppui jo 80-luvulla. Sen jälkeen tanssi melkein hiipui pois. 90-luvun tanssikurssien voimakas lisääntyminen ja uudet tanssit sai aikaan sen että tanssi muuttui aktiiviseksi harrastukseksi.

        Ja höpö , höpö.
        Nykyään lavoilla vain varatut kikkailevat vaihtoja, kun sinkut eivät muuta kuin tanssi.
        Väljähtänyt avioliitto antaa monelle nais/mies varatulle uutta pontta jaksaa harmaassa liitossa,
        kun harrastuksena on tanssiminen.
        Aika monelle ukkomiehelle saa nykyään lavoilla sanoa , ett´ kiitos ei ;)
        Toivotaan, että sinkutkin jo uskaltaisivat panostaa tuohon eroottiseen lavamaailmaan ....
        https://www.youtube.com/watch?v=w7HoV_1md1E

        ps. sormus sormeen ja menoks'


      • Harrastuksenvarjolla
        yöuinti kirjoitti:

        Ja höpö , höpö.
        Nykyään lavoilla vain varatut kikkailevat vaihtoja, kun sinkut eivät muuta kuin tanssi.
        Väljähtänyt avioliitto antaa monelle nais/mies varatulle uutta pontta jaksaa harmaassa liitossa,
        kun harrastuksena on tanssiminen.
        Aika monelle ukkomiehelle saa nykyään lavoilla sanoa , ett´ kiitos ei ;)
        Toivotaan, että sinkutkin jo uskaltaisivat panostaa tuohon eroottiseen lavamaailmaan ....
        https://www.youtube.com/watch?v=w7HoV_1md1E

        ps. sormus sormeen ja menoks'

        Heittäydytään villiksi ja vapaaksi . Sitä samaa on tullut nähtyä.
        On vain yksi elämä :-)


    • tanssiäijä

      Kyllä nyt alkaa hyytymään väkisinkin, hyvien tanssien orkesteritarjonta on mennyt niin huonoksi että taitaa olla pakko pitää taukoa. Myös toistuvat riesat tuntuvat suuremmilta, joten lisämotivaatiolle olisi tilaa. Ei olisi uskonut että addiktiosta tulisi näin helposti tanssikrapula.

    • pulterix

      Se menee näin:
      -aloitat tanssimisen vähän ujosti
      -haluat oppia lisää, menet kursseille
      -istut kurssilattian nurkassa tekemässä muistiinpanoja ja taputtamassa opettajien näytökselle
      -tapaat siellä ihan mahtavia ihmisiä, teistä tulee aktiivinen ryhmä
      -menet tansseihin jossa tanssit mieluusti tutun porukan kanssa
      -menet tansseihin ja tanssit mieluusti vain tutun porukan ja muualta olevien kollegoiden kanssa
      -aikataulutat vapaa-ajan tanssien ja joidenkin esiintyjien mukaan
      -ajoitat kaikki lomasikin tanssimisen mukaan ja lasket uusia lavoja
      -puhut suurella suulla miten tanssijat ovat suvaitsevia ihmisiä, kaikki ovat tervetulleita
      -olet ihan varma, että matitjatepot ja humppabändit ovat yksinkertaisille tanssi-ihmisille
      -et välttämättä halua enää tanssia kaikkien kanssa
      -tanssiminen on sinulle vapaa-ajassa kaikki, muu tekeminen palvelee täysin tanssireissuja
      -huomaat varaston nurkassa vanhat sukset, sukkapuikot, kielioppikirjan tms
      -mietit miten ennen käytit vapaa-aikasi
      -tartut kokeeksi vanhaan harrastukseen ja huomaat sen mukavaksi
      -jäät seuraavana lauantaina keilaamaan ja otat siinä pari olutta, rentoa
      -ajatus ei enää olekaan täysin tanssissa, voi olla muutakin
      -voit lähteä risteilyllekin ilman tanssivarusteita, olet ja nautit
      -elät jonkun aikaa ihan ilman tanssia
      -lähdet taas joutessasi katsomaan mitä tanssipaikalle kuuluu
      -tanssit treenikavereiden kanssa, mutta myös muiden, on aikaa istua karaokepuolella
      -kun tanssit niin teet sen intohimolla, mutta nyt saat myös haastella jos joku on siinä moodissa
      -et katsele ihmisten tanssitaitoa vaan ihmisiä
      -käyt tanssimassa silloin kun huvittaa, joudat soutamaankin kesäiltaisin
      -voit käyttää oppimiasi taitoa kympillä kun sille päälle satut
      -et inhoa kävelyttäjiä tai laukkutätejä, heissä on monta kiinnostavaa tapausta
      -tanssiminen on mukavaa ja yksi tapa pitää hauskaa

      • MaalimaaNähnyt

        Vau!
        Olipa loistava kirjoitus👍
        Tanssi harrastus menee juuri noin.


      • jallitas

        No, voi kyllä laskea omat vaiheet siitä


      • tanssiäijä

        Jossain tuolla puolenvälin vedenjakajalla ollaan.. kokeilemassa vanhoja juttuja. Huonojen tanssien skippaamisesta se varmasti alkaa...


    • Valkoihoinenheteromies

      Kun on valkoihoinen lihaa syövä heteromies, niin vaikka tanssiminen välillä kyllästyttäisi, tekee naista mieli kuitenkin ja tansseissahan niitä löytyy.

    • Ja-taas-mennään

      Olen huomannut että kaikki harrastukset kyllästyttää..... ja taas mennään.

      • daadirlandaada

        Varmaan yhdeksän tanssireissua kymmenestä päätyy itsellä toteamukseen, että eiköhän tämä jo riitä, miksi mennä hakkaamaan päätä seinään aina uudelleen. Ja sitten tosiaan taas lähdetään seuraavana viikonloppuna. Mistä tuo sitten johtuu, harrastuksen pitäisi olla mukavaa. Toisaalta tanssi onkin mukavaa, mutta jotenkin omat halut ja toiveet harvoin toteutuvat. Odottaako liikaa, onko oma tai toisen osaamattomuus este nauttimiselle. Tai sitten ei vain nuo kemiat nappaa. Tuntuu kyllä aika tyhmältä kuluttaa rahaa harrastukseen tällä ajatuksella. Tai sitten tanssiminen on edelleen vain tekosyy lähteä paikalle etsimään...jotakin...tokkopa edes huomaisi löytävänsä jos kohdalle sattuisi.


    • erikoisenmiellyttävä

      Kaipaan monipuolisuutta. Väkisin tanssireissuista tulee pitkiä kun lähilavoilla käynti tuntuu väkisin vääntämiseltä saman porukan kanssa.
      On kyllä henkilöitä joita näkee samoilla lavoilla vuodesta toiseen - varmaan ei sitten elämässä ple paljon muutakaan.
      Minulla on 2 monipuolista luovaa ammattia , useita kesämökkejä , myös muitakin harrastuksia käyn tansseissa, olen varattu mutta jos sattuu viehättävä daami niin annan sen tapahtua , sillä se jos mikä tuo miellyttävää vaihtelua elämään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe