Valkolaismies ja Mustalaisnainen?

RomaniN25

Hei olen mustalaisnainen (puoliksi) Isänikin Valkolainen ja äitini mustalainen. Olen itse elänyt mustalaismiehen kanssa, nyt toki eronnut. Ollut irtosuhteita valkolaismiehen kanssa. Olen tässä miettinyt että haluaisin itselleni valkolaismiehen. Baarissakin moni valkolaismies tulee iskemään ym. Haluanki kysyä teiltä valkolaismiehet että mikä mustalaisnaisissa kiinnostaa vai kiinnostaako mikään? Mitkä asiat mietityttävät ja uskallatko lähestyä? Voitsitko sinä henkilökohtaisesti ottaa mustalaisnaisen? Minä haluan kysellä valkolaismiehiltä asioita ja te saatte kysyä minulta. Kiitos asiallista keskustelua.

62

4514

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaleemongoli

      Mikä mustalaisnaisessa kiinnostaa? Eksoottinen ulkonäkö nyt ensimmäisenä. Tosin tuohan on tapauskohtaista, moni mustalainen menee valkolaisesta, ku ottaa sen puvun pois. Sinäkin varmaan, jos on valkolaisverta kerran :D

      Joo itteeni viehättää. Tummat oli ne mitä heimoo tahansa :D

      Mietityttää tapakulttuuri, miten tiukka teidän suvussa on ja sinä itse?


      Tiän yhden pariskunnan. Mies on ainakin täysmustalainen ja emäntä saattaa olla osittain. Ainakin valkolaisen oloinen. No, tää emäntä kysyy aina et voiko ruokakassin laskee maahan ja isäntä aina et joo hänkin laitto :D

      Niin ja miksi itseäsi valkolaisen haluaisit? Eksoottisen ulkonäön takiako? ;D
      Onhan meitäkin moneen junaan.. kun ei me valkolaiset olla mitenkään yhtenäinen joukko tavoilta ja arvoilta ja uskonnolta. Genetiikkakin erilainen riippuen itä-länsi ;)

      Miten itse määrittelet ihmisen valkolaiseksi? Valtaväestöön kuulumisesta.. riittääkö omaan määritelmääsi se ettei ole ainakaan romani.
      Onko se vaalea ihonväri ja siniset silmät ja ev. Luterilaisuus.
      Hmm..

      Kyllä minä mustalaiseukon ottaisin, tapauskohtaista kuka kelpaisi ja keneen rakastuisi.

      • RomaniN25

        Tapakulttuuri meidän suvussa. Hmm.. No meidän suvussa on mustalaisten puolelta valkolaisia kumppanina ja taas isäni (valkolaissuku) heillä on puolisona mustalaisia. Joten meidän suvun tapakulttuuri ei ole ehkä aivan niin tiukka kun "vanhanaikaisilla" Itse käytän isoa hametta enkä koskaan kehtaisi mun äidin eteen mennä ilman sitä tai muiden ns vanhojen eteen omasta suvusta. Saman ikäiset serkut ym erikseen kyllä me käydään farkut jalassa bilettämässä ym. Käytän kotona housuja ja sellaisissa paikoissa että tiedän varmaksi ettei ole tuttuja. Meillä kotona ei ole ns tiukat romani säännöt. Vanhempien kunnioitus, siististi pukeutuminen, puhtaus ja se ettei puhu ihan mitä sattuu. Ei ole mitää hirveitä et voi mennä keittiöön sillon ja sillon ja näitä tömmösiä hirmu tapoja. Vain perus. Ja itse noudatan niitä mitä olen kotoa saanut. En nyt kaikkia jaksa luetella mitä itse noudatan jos haluat jostain tavoista kysyä niin kysy erikseen. :)

        Miksi minua kiinnostaa valkolaismies, tähän on helppo vastata. Olen elänyt mustalaismiehen kanssa ja on lapsiakin hänen kanssaan. Ja hän on ns vanhanaikainen mustalainen. En jaksa turhaa teeskentelyä sellaisten mustalaisten kanssa. Minut on opetettu kotona tiettyyn enkä jaksa teeskennellä jotain mitä en ole. Ja se että suurin osa mustalaismiehistä käyttää sitä hyväksi, kun mustalaisnaiset ovat opetettu olemaan miehelle uskollisia ja kuuliaita. He eivät arvosta naisia, nainen on todella alhainen mustalaismiehen silmissä. Kun taas mustalaisnaisen silmissä mies henkilö on todella arvostettu. Haluan valkolaismiehen siksi että en suoraan suomeksi enää kestä mitään paskaa niskaan. On toki valkolaisia erilaisia ja riippuu paljon heidän kasvatuksesta sopisiko heidän ajatusmaailma minun kanssa yhteen, mutta tajusit varmaan pää pointin. Määritän valkolaiseksi sellaisen kuka ei ole romani. Mutta en todellakaan mitään muslimia itselleni halua. Vaan oikean rehdin suomalaismiehen. Ja itse olen evlut niin en todellakaan kaipaa mitää allahin jälkeläistä elämääni.

        Ihan samanlailla tapauskohtaista on kenestä valkolaisesta sitten otan sen ukon ittelleni :)


    • vaaleemongoli

      Olet mustalaisena kuitenkin suomalainen. Äidinkielesi on tiettävästi suomi ja olet kasvanut tässä yhteiskunnassa, joten anteeksi vain mutta olet valtaväestöä ;)
      Näin minä asian näen. Toki ulkonäkö erottuu, mutta vähemmän eroaa kuin kiinalaiset tai tai afrikkalaiset. Tosin asuuhan sielläkin muitakin kuin mustia ihmisiä :) eikä nekään ole kaikki samanlaisia.

      Että tosiaan en tekisi tästä mitään mustalaisongelmaa.

      • RomaniN25

        Kiva että sinä ajattelet noin, mutta kaikki ei ajattele :/ toki tämän lisääntyvän pakolaisongelman vuoksi mustalaisia on ehkä hieman alettu katsomaan suopeammin.


    • vaaleemongoli

      Meilläpäin ainakin on näitä mustalaisvalkolais sekaliittoja ja itse ollut lapsesta tekemisissä. Paikalliset on näöltätuttuja vähintään. Ja ilmeisesti isän pari siskoa on puolimustalaisen kanssa pariutunut. Lähisuvussa siis sitä verta ilmeisesti. Valkolaistavoin noi on eläneet eikä tosta taustasta oke silleen puhuttu ikinä. On vaan kasvatettu tähän, et mustalaiset on yks suomalainen heimo niiku savolaiset ja hämäläiset ja lappalaisetkin. Että näin.

      Eikä täällä kukaan ole puhtaasti yhtään mitään täysin.

      Mustalaiskulttuurissa tosiaan noi perustavat on mitä katson suopeasti, mitä luettelit itsellesi. Nehän on niitä tapoja mitä valtaväestölläkin (valkolaisillakin) on ennenvanhaan ollut. Valkolaiskulttuuri on tosiaan vähän rappiolla...

      Muistan et meilläkin oli kotona näitä ns. enemmän mustalaisten tapoja joissain asioissa.

      Nainen on kyllä se perheen keskiö, muttei se sitä tarkoita etteikö pitäisi olla kuuliainen ja uskollinen.

      Tuo on totta, että yleinen ilmapiiri on suopeammaksi käynyt juuri pakolaisongelmien takia ja uskontonäkökulmat.

      Itse olen ev. lut. -ateisti/luonnonuskoinen. Väikea määritellä itsensä tuossa :D

      Joo että näin. Vanhanaikasia ja tiukkoja on valkolaisissakin ja kaikenmaailman hörhöjä :D

      Kuulostat siltä et siä löydät sen valkolaisukon helposti vielä :)

      Oonko kovin väärässä, jos arvaan et oot itäsuomesta.

    • RomaniN25

      Aivan totta puhut. Meitä on kaikkia monenlaisia, se riippuu niin paljon kasvatuksesta.

      Ei en ole itä-suomesta :). Länsi-suomesta, mutta enempää en paljasta :p

      Ja kyllä todella pidän itseäni ihan suomalaisena, enkä yhtään vähemmistönä, mutta jotkut ajattelevat niin mutta se on heidän häpeänsä. Minä koen olevani suomalainen.

      • RomaniN25

        Onko tää asiallista keskustelua. :D


    • vaaleemongoli

      Sun kohdalla haastavimmaksi ja kysymyksiä herättävimmäksi asiaksi kumppanin löytymiseen voi olla enemmänkin olemassa olevat lapset kuin mustalaisuus :D
      itselläkin kun on lapsia pari, niin se vaikuttaa jo halukkuuteen parisuhteen muodostamiseen naisilta.

      Ajatuksia mitä voi olla:
      Petän kuitenkii lapsien äitien kanssa, niihin menevät rahat, resurssit ja aika ja huomio on pois minulta ja minun lapsilta jne.
      Siinä on jotain vikaa ku naiset on sen lempannu kodista. Juoppo, narkki. Se on häntäheikki ja lapset on yhenillanjutun seurauksia tms.

      Mutta mä en noista ota itteeni ja koe ongelmaksi. Oon tyytyväinen, että olen kelvannut aikoinaan noiden siittäjäksi :) tässä kohtaa se kumppani löytyminen on aika sivuseikka enää, kun jälkeläisiä on. Siksihän ihmiset pohjimmiltaan pyrkii pariutumaan. Lapset ja perhe saaminen :)

      • RomaniN25

        Niin onhan ne lapset hidaste varmasti mutta jos toisesta oikeasti välittää niin lapset ei ole este :) Mitä näitä ehdokkaita nyt on pyöriny niin ei ole ainakaan heille ollut este. Mutta ei vain ole sellaisia henkilöitä josta itse he kilölohtaisesti haluaisin elämänkumppanin.


      • RomaniN25

        Ja sinäkin varmaan löydät todellisen naisen jolla on itsetunto kohdalla eikä ajattele noin turhanpäiväisiä asioita :) kaikki ei ajattele noin, monikin tajuaa että ei kaikki aina vain onnistu. Ei kenessäkään tarvitse sen kummempaa vikaa olla :)


    • Mmmmmmmmmmmmmmm

      Ei kaikki kaaleen miehet oo vanhan aikasia. Onhan niitäkin mutta paras elämän kumpåania on se ketä on uudesti syntyny ja tahtoo elää Herralle.

      • RomaniN25

        Ei varmasti kaikki kaalen miehet oo vanhanaikasia mutta perusluonteeltaan samanlaisia. Joo sellanen ihminen ketä on uskossa on asia erikseen. Mutta en tässä älä käymää läpi miksi en enää halua koskaa millää muotoa mustalaismiestä.


    • Vaivoikokaan

      Kyllä. Suostun, senkin mustalaisnainen. Kuinka sinut voi tavoittaa?

      • Hoiiii

        menit halpaan


      • RomaniN25

        Hahah ei minua voi tavoittaa mitenkään :) En täältä etsi sitä elämänkumppania, halusin vain tietää valkolaismiehen näkemyksiä, kokemuksia , pelkoja ym. Ja pitääkö yleemsä valkolaismiehet edes mustalaisnaisista


      • RomaniN25

        No jos mä isoa hametta pidän niin Enköhän silloin töitäkin. :)


      • RomaniN25

        Röijyäkin siis, ärsyttävä tämä puhelimen automaatti korjaus :D


      • 9743
        RomaniN25 kirjoitti:

        Röijyäkin siis, ärsyttävä tämä puhelimen automaatti korjaus :D

        RomaniN25: Kirjoitat todella järkevästi ja asiallisesti. Suhtautumisesi ja asenteesi ovat järkeviä. Niitä on ollut mielenkiintoista lukea. Olen valkolaisnainen. Minä olin nuorena todella ihastunut erääseen puoliveriseen mustalaismieheen, enkä ole unohtanut häntä tähän päivään mennessä, vaikka niistä ajoista on todella kauan. En koskaan ole puhunut hänen kanssaan, mutta katseltiin aina, kun nähtiin eri tilaisuuksissa. Sitten sairastuin yllättäen todella vakavasti, ja en voinut enää edes ajatella hänen kanssaan olemista. Juuri kun olimme alkaneet ottaa askeleita tutustumiseen, minun oli lopetettava käymästä missään. Sitten kuulin vuosien kuluttua, että hän oli kuollut. Kun kuulin, että hän oli puoliksi mustalainen, minua ei haitannut se yhtään. Minulla ei ollut mitään ennakkoluuloja. Luulisi sinunkin jonkun ennakkoluulottoman valkolaismiehen löytävän. Olet todella järkevä ihminen.


      • RomaniN25

        Todella ihana kuulla, että olet tuota mieltä. Aika surullinen tarina harmi että sinulle kävi noin :/ Voi kun olisit ennemmin rohkaistunut lähestymään häntä. Toivottavasti vielä minäkin löydän jonkun joka ajattelee noin kuin sinä <3


    • Alempivalkkasti

      Minä olen kohdannut ja tuntenut hyvin arvaamattomia, kieroja ja päällekäyviä mustalaisnaisia. Olosuhteitten pakosta jouduin olemaan tekemisissä. Olisin halunnut olla ystävällinen ja samalla tasolla heidän kanssaan, mutta he ja heidän sukunsa pitivät itseään parempina ja juonivat kaikkea. Hyvin ylpeitä. Kaikesta moittivat ilman syytä ja utelivat. He kyllä ovat vankilassakin aikaansa viettäneet useamman kerran.
      Tällainen ei ole omiaan luomaan myönteistä mielikuvaa mustalaisuudesta, vaikka ei yleistäisikään. Olisi hyvä, jos ei kumpikaan " rotu" pitäisi toista alempiarvoisena.
      Valkolaisia vaan tuomitaan syrjinnästä. Oma käytös vaikuttaa.

      • RomaniN25

        Siis Joo, näitä mustalaisnaisia on todella paljon ja minua ärsyttää hirveästi että tuollaiset pilaavat muiden maineen. Olisi vain todella kivaa että kaikkia ei yleisettäisi. Ja minä en ainakaan pidä kaikkia valkolaisia rasisteina. Minä en ainakaan onneksi ole itse kertaakaan kohdannut ennakkoluuloja. Ja se on totta että on paljon, hyvin paljon omasta asenteesta kiinni. Mutta joskus vaikka oma asenne olisi miten ystävällinen niin silti voidaan olla tosi törkeitä.


    • sukaree

      mikäs siinä kunhan on elämää nähnyt ja osaa arvostaa vapauttaan..itse en ole edes mustasukkainen,hyvä vaan jos kelpaa muillekin..valkolaisena olen syntynyt ja väri ei oo vaihtunut vieläkään vaikka suoria housuja pidänkin ja muutenkin pukeudun siististi..olen ujo hiljanen ja viaton vaikken niin kokematon mies maalta..elämä opettaa.kyllä minulle romani nainenkin kelpaa,pitää vaan enste tutustuakin kun en niitä yhden yön juttuja oo hirveesti harrastanu..en nyt ihan hölmö minäkään oo,,linnassa olosta saa plussaa.sellane kelpais.

    • sukaree

      mikäs siinä kunhan on elämää nähnyt ja osaa arvostaa vapauttaan..itse en ole edes mustasukkainen,hyvä vaan jos kelpaa muillekin..valkolaisena olen syntynyt ja väri ei oo vaihtunut vieläkään vaikka suoria housuja pidänkin ja muutenkin pukeudun siististi..olen ujo hiljanen ja viaton vaikken niin kokematon mies maalta..elämä opettaa.kyllä minulle romani nainenkin kelpaa,pitää vaan enste tutustuakin kun en niitä yhden yön juttuja oo hirveesti harrastanu..en nyt ihan hölmö minäkään oo,,linnassa olosta saa plussaa.sellane kelpais..hullujen huoneella niuvanniemessä olen kuopiossa.Heiskanen Marko ja osasto 10..täältä löytyisi suhtkoht järissään oleva mies joka osaa jo olla naisenkin kanssa kahestaan.eikun yhteyttä ottamaan..olethan itsekin katseen kestävä ja leikistä ei sitten saa suuttua.

    • Kaavopohojosista

      Nämä jotka väittävät kaikkia romaneita rosvoiksi ja varkaiksi, eivät varmaan montaa romania tunnekkaan! Nämä on niitä jotka on uutisista nähneet ja lukeneet ryöstelevistä romaneista tai jopa itse ovat nähneet jonkun romanin kaupassa varastelemassa ja sitten tulleet siihen johtopäätökseen, että kaikki Suomen romanit ovat samanlaisia rosvoja. Tuo on sitä yleistämistä, jota tämä Suomen kansa kyllä osaa tehdä!

      Itse tunnen aika paljon romaneita, puolikkaitakin! Niistä on vain muutama tuollaisia varastelevia ja huonompia ihmisiä ja suurin syy siihen on lääkkeet ja alkoholi..Ihan samalla lailla kuin meillä valtaväestön ihmisilläkin!
      Kaveriporukka vaikuttaa kans tuohon asiaan paljon.

      Minä kyllä voisin ottaa itselleni romaninaisen tai puoliromaninaisen, en pelkää hameita enkä röijyä. Eikä niissä viehätä vain ulkonäkö ja seireenimäinen vetovoima, sisäinen kauneus ja luonteenpiirteet vetoavat ainakin minuun! Ja silmät on sielun peili, niistä näkee paljon.
      Sen verran paljon kuitenkin olen ollut myös naispuolisten romanien kanssa tekemisissä (kavereina), että osaan kyllä huomata kuka yrittää sutkata ja käyttää vain hyväksi! Onneksi tuollaiset tapaukset on minun kohdalla ainakin olleet harvinaisia..

      • RomaniN25

        Hei osasit pukea monta ajatusteni sanoiksi. Olet ihan oikeassa.

        Todella kiva kuulla että , joku ajattelee noin :)


      • pohjosenkaavo
        RomaniN25 kirjoitti:

        Hei osasit pukea monta ajatusteni sanoiksi. Olet ihan oikeassa.

        Todella kiva kuulla että , joku ajattelee noin :)

        Kiitos! Ja toivottavasti moni muukin ajattelee samoin. Suurin osa ilmeisesti ei..


      • ojidr2

        Mielenkiintoista että stereotypiat romaneista ovat samoja jokapuolella Eurooppaa. Miksiköhän?


      • RomaniN25

        Tohon en edes jaksa vastata.


    • Kaavopohojosista

      No niin, teidän parin (tiiviisti romano-palstalla olevan) henkilön mieltymykset ja mielipiteet romaneista on jo kuultu. Pidätte heitä kaikkia varkaina ja loisina ja vihaatte heitä kaikkia!
      Voitteko lopettaa tuon jankkaamisen ja herjaamisen ja vaihtaa aihetta?

      Minä uskon kyllä tuohon RomaniN25 nimimerkillä kirjoittavan naisen tarinaan. Vaikka kovalta kuulostaakin tuo, ettei lähisuvusta kellään ole rikosrekisteriä.
      Ne suvut mitä itse tunnen, niin kyllä sieltä aina 1 tai useampi löytyy joilla on rikosrekisteri ja jotka ovat linnassakin istuneet. Mutta ylivoimaisesti suurimmalla osalla sitä ei löydy ja nuiden muutaman rosvon takia en ala koko sukua ja kaikkia romaneja rosvoiksi haukkumaan!

      Tuntemistani romaneista suuri osa on uskovaisia ihmisiä, töissä käyviä ja nuoremmat käyvät kouluja. Kyllä nykyaikana ja nykymaailmassa romanitkin haluavat saada ammatin ja työpaikan. Toivottavasti kaikki menee parempaan suuntaan ja toivottavasti tuo työnsaanti helpottuu huomattavasti romaneilla, koska se on vielä nykyäänkin omin silmin katsottuna melkoista lottoa ja tietyistä syystä todennäköisyydet "lottovoitolle" on pienet! Mutta toivottavasti tuo asia menee parempaan suuntaan!

    • pohojosenkaavo

      Älä välitä RomaniN25 nuista parista "romanien vihaajista". Heille on ihan turha mitään selittää, rasistien ja negaajien silmin he eivät näe romaneissa koskaan mitään hyvää!

      Tässäkin ketjussa on 60-70% rasisteja eli ihan normaali luku Suomessa.

    • RomaniN25

      No ihan sama mulle oikeastaan mitä uskotte ja mitä ette :D Vai kertoo paljon äidistäni että halusi linnakundin itselleen. Kuka sanoi että hän on istunut linnassa ennen kun on tavannut äitini? :D Kiva kun oletatte asioita joista ette tiedä. Ja joo varmasti on suvussa ihmisiä kenellä on rikosrekisteri nutta lähisuvulla ei ole ja sanoin etten ole kaukaisempien sukulaiseteni kanssa tekemisissä. Enkä jaksa koko ajan vastailla rasistisiin viesteihin, en tullut tänne keskustelemaan rikosrekistereistä tai töistä. Aloitukseni oli minun mielestä aivan jotain muuta. Tottakai vastaan kysymyksiin, mutta olen mielestäni jo vastannut näihin rasistisiin juttuihin ihan tarpeeksi. Teillä on omat uskomukset ja mielipiteet pitäkää ne. Tai tutustukaa kunnon mustalaisiin.

      • RomaniN25

        Hahahah siis mua niin jaksaa naurattaa. Onneksi suurin osa ei ajattele yhtä köyhästi kun sä. En mielestäni tullu tänne puhumaan rikosrekisteristä tai rasismista. Menkää sanomaan mustalaisille päin naamaa älkääkä aikuiset ihmiset itkekö netissä. Ja ootko koskaa miettiny että vaikka jotkut mustalaiset elää tuilla niin niistäki menee jopa veroa, ku aina sanotaan että mustalaiset ei maksa veroja :D siis noloa oikeesti. Hävetkää te suppean ajatusmaailman omaavat kun ette ota meitä töihin ym ym. Hävetkää te kaikki valkolaiset kun olette kaikki lapsiin sekaantujia ja raiskareita, perhe surmaaja, koulu ampujia, sarjakuristajia, mitä kaikkee muuta sairasta. Sitten tajuaisitte miltä tuntuu yleistäminen ku joku tulee sanoo sulle kadulla hyi sinä pedofiili. Ja nyt en jaksa enää vastata yhteenkään rasistiseen juttuun. Menkää äitillenne itkemään ilkeistä mustalaisista. Ikävä kyllä ollaan oltu Suomessa yli 500 vuotta ja meidän vanhukset on ollut sodassa taistelemassa itsenäisen Suomen puolesta joten tää maa kuulu meille yhtä paljon;) Ei olla lähdössä minnekkään.


    • Pohojosenmies32

      RomaniN25, oletko ollu yksin baarissa vai naisporukan kanssa kun valkolaismiehet ovat tulleet iskemään ja juttelemaan? Mitä he yleensä kyselevät tai puhuvat, jos uskaltavat?
      Jos olet ollu porukan kanssa jossa on naisia sekä miehiä, niin onko silloin harvemmin valkolaismiehet tulleet juttelemaan? Valkolaismiehillä taitaa olla yleinen luulo, että mustalaismiehet on heti uhkailemassa ja tökkimässä, jos valkolaismies menee juttulemaan romaninaisten kanssa!?

      • RomaniN25

        Hei, oen yleensä ollut naisporukan kanssa baarissa kun valkolaismiehet ovat tulleet juttelemaan. He aloittavat keskustelun ehkä hieman varovasti sillai: Hei miten menee ja normaali keskustelua sitten jos he huomaavat että naista kiinnostaa nii keskustelu on edennyt syvällisempiin asioihin ja ihan pokaamis yrityksiin. Kun huomaavat että näille voi puhua ihan niinkuin kelle tahansa naisille.

        Jos on joskus sattunu joku mies olla mukana on minulle siltikin tultu juttelemaan ja kysytty vain että olenko varattu.

        Mutta joo totta se on että varmasti tulee sitä huutelua ja uhoa jos se mustalaismies kuka on mukana sattuu olemaan oma mies. Mustalaismiehet ovat hyvin tarkkoja omasta naisestaan. Mutta jos se on sukulainen tai ystävä niin ei kyllä sillon mitään tälläistä tapahdu. Ja jotkut osaavat kyllä ihan asiallisestikin sanoa että tämä nainen on varattu. Ja tottakai Silloi jos on joku mies mukana niin vähemmän tullaan juttelemaan, koska ajatellaan että nainen on varattu.

        Ja ymmärrän toki että on iso askel tulla juttelemaan, koska todella moni pelkää juuri tälläisiä.


    • 100vuotta

      Taitaa olla seuranhakuilmoitus. Itse en näe niin musta-valkoisena asioita. Kulttuuri ja tavat on iso asia ei niinkään ihmiset. Jos on jo totuttelemista ihmiseen, niin sitten tulee perhe on pahin osio. Ja kulttuuri, miten arkipäivän asioita hoidetaan. Luulen että ihmiset ei tajua pienien asioiden tärkeyttä???? Kaikki saa olla ihan mitä ne haluaa. Kunhan parit matsää'

      • RomaniN25

        Kulttuuri asioita voi keskenään soveltaa ja keskustella, ja toimia niin että molemmilla on hyvä olla. Molempien kulttuuria kunnioittaen.


    • MiesPohjosesta32

      Minkälainen olet luonteeltasi RomaniN25? Ja minkälaista luonnetta ja piirteitä vaadit "unelmiesi" mieheltä?
      Mitä lähisukusi ja ystäväsi voisivat ajatella, jos ottaisit valkolaismiehen?
      Uskoisin kyllä, että puoliromanin on helpompi ottaa valkolaismies ja vähemmän siitä tulisi varmaan myös kärhämää ja seläntakana puhumistakin verrattuna siihen, että täys romaninainen ottaisi itselleen valkolaismiehen!?

      Miten muuten äitisi suku otti isäsi vastaan ja mitä he olivat mieltä siitä suhteesta?

      • RomaniN25

        Mä oon luonteeltani, tosi ulospäin suuntautunut, kova puhumaan, aika villi (ihan hyvällä tavalla :) ) kiltti, ehkä vähä liianki. Spontaani, avoin, tunteikas, huumorintajuinen, rehellinen ja huomaavainen . Siinä kai ne tärkeimmät:)

        Mieheltä odotan että hän on rehellinen, luotettava, avoin, huumorintajuinen, vaikka onkin miesystävä niin samalla pitää olla kuin hyvä ystävä, että voi jakaa kaikki ilot ja surut. Niin hyvät kuin vaikeat asiat.

        Joo ehkä puolimustalaisen on helpompi ottaa Valkolainen. Mutta tiedän monia monia jotka ovat kokonaan ja ottaneet valkolaisen. Ensi siinä on tietysti omat totuttelemiset mutta en tiedä vielä ketään, ketä ei olisi hyväksytty.

        Uskon että minun perheeni suhtautuu ihan hyvin koska minun Isänikin on Valkolainen.

        Silloin kun mun äiti otti mun isän, niin ainakin olen kuullut että mun äidin suku suhtautui hyvin, olivat ehkä onnellisia kun äiti otti valkolaismiehen. Ja mun Isän suku suhtautui kans aika hyvin, paitsi mun Idän Isälle se oli vissiin aluksi hieman shokki. Mutta yli kuitenki pääsi, koska joka vuosi vietimme yhteisiä perhejuhlia missä oli koko suku niin mustalaissukua kuin valkolaissukua. Ja kaikki tuli toimeen keskenään. :)


      • MiesPohjosesta32
        RomaniN25 kirjoitti:

        Mä oon luonteeltani, tosi ulospäin suuntautunut, kova puhumaan, aika villi (ihan hyvällä tavalla :) ) kiltti, ehkä vähä liianki. Spontaani, avoin, tunteikas, huumorintajuinen, rehellinen ja huomaavainen . Siinä kai ne tärkeimmät:)

        Mieheltä odotan että hän on rehellinen, luotettava, avoin, huumorintajuinen, vaikka onkin miesystävä niin samalla pitää olla kuin hyvä ystävä, että voi jakaa kaikki ilot ja surut. Niin hyvät kuin vaikeat asiat.

        Joo ehkä puolimustalaisen on helpompi ottaa Valkolainen. Mutta tiedän monia monia jotka ovat kokonaan ja ottaneet valkolaisen. Ensi siinä on tietysti omat totuttelemiset mutta en tiedä vielä ketään, ketä ei olisi hyväksytty.

        Uskon että minun perheeni suhtautuu ihan hyvin koska minun Isänikin on Valkolainen.

        Silloin kun mun äiti otti mun isän, niin ainakin olen kuullut että mun äidin suku suhtautui hyvin, olivat ehkä onnellisia kun äiti otti valkolaismiehen. Ja mun Isän suku suhtautui kans aika hyvin, paitsi mun Idän Isälle se oli vissiin aluksi hieman shokki. Mutta yli kuitenki pääsi, koska joka vuosi vietimme yhteisiä perhejuhlia missä oli koko suku niin mustalaissukua kuin valkolaissukua. Ja kaikki tuli toimeen keskenään. :)

        No muutamasta luonteenpiirteestä ainakin huomaa heti (hyvällä tavalla), että tummaa verta virtaa naisessa :)
        Ja se mitä itse olen "huumorimiehenä" huomannut kun olen romani ystävieni ja tuttujeni kanssa aikaa viettänyt, niin uskallan väittää että romaneilla on parempi huumorintaju kuin valkolaisilla!
        Rohkeutta ja sosiaalisia taitoja löytyy romaneilla myös huomattavasti enemmän kuin valkolaisilla..
        Mutta joo, kyllä nuilla sinun luonteenpiirteillä pitäis aika helposti hyvä mies löytää :)

        Olen kuullut, että Lappeenrannassa on montakin pariskuntaa jossa nainen on romani ja mies tavallinen valkolainen. Kyllä niitä siis paljon täältä Suomestakin löytyy!
        Ja uskoisin, että kun ajat ja maailma muuttuu niin tulevaisuudessa nähdään vielä enemmänkin tuollaisia pariskuntia ja liittoja ja niistä tuskin nousee enään niin suurta "haloota" kuin joskus aikaisemmin!

        Se on hyvä, että suvut tulee keskenään toimeen! Ja miksi ei tulisi, samanvertaisia ja kaltaisia ihmisiähän me ollaan kaikki väristä ja rodusta huolimatta..Meillä on yhteinen taivas ja yhteinen maa.
        Minä en sano kenestäkään ihmisestä pahaa tai huonoa pelkkien ennakkoluulojen takia. Kyllä ihminen pitää tuntea ennenkö sitä voi mihinkään lokeroida!
        Kaikista roduista löytyy rosvoja, murhaajia ja muita petoja!


    • dhsdth

      Ei kukaan normaalimies tahdo olla misään tekemissä mustalaisnaisten kanssa. Aloittajahan kertoo että hänen isänsä on rikollinen, ei siis mikään normaali valkolainen. Mustalaisiahan ei seurustelukumppanin rikokset haittaa, mustalaissuvut ovat täynnä rikollisia vaikka aloittaja muuta väittää.

      • RomaniN25

        En edes jaksa kommentoida tätä. Sanonpa vaan että eikai kaikki valkolaisnaiset ja valkolaismiehet ketkä linnassa on istunut ole sinkkuja. Tai vain mustalaisten kanssa :D


      • MiesPohjosesta32

        Nimimerkki "dhsdth"..Sinä tuskin olet ylipäätäänsäkään tekemisissä naisten kanssa, sulla ei ole varmaan kenestäkään muusta hyvää sanottavaa kuin itsestäsi!
        Kyllä nuita normaaleja miehiä paljon on, jotka on mustalaisnaisten kanssa tekemisissä ja paljon on niitäkin jotka haluaa olla enemmänkin kuin vain tekemisissä!

        Sinun ajattelutavalla minäkin voisin ajatella, että en ota valkolaisnaista itselleni vaimoksi ja tee hänen kanssaan lapsia, koska se saattaa ajaa tahallaan lapset kyytissä rekan alle tai sitten se saattaisi tukehduttaa ja pakastaa ne lapset..


    • Raikku72

      Itse olen puolimustalainen.elämyt valtaväestön parissa elänyt.olen huomannut miten törkeästi mustalaismiehet kohtelevat naisiaan.hakkaavat,haukkuvat ja pettävät.ottavat lapset pois erotilanteissa jne.ei ihme että yhä useampi mustalaisnainen ottaa valkolaismiehen.

    • HirveääKsmslaa

      En tiedä, että miten se on niin vaikea,
      kun tuntuu, että romanit eivät piittaa mistään säännöistä mitään. Jos kaikki ihmiset täällä Suomessa tekisivät ja toimisivat aina niinkuin huvittaa, niin miten sekaisin kaikki olisikaan. Vapaus on jokaiselle tärkeää, mutta se aiheuttaa hurjasti ongelmia, että jos aletaan rikkoa yleisiä sääntöjä ja lakia. Olen yrittänyt ajatella heistä hyvää ja armahtaakin mielessäni, mutta lopulta päätynyt siihen ratkaisuun että haluan pysytellä heistä tietyn välimatkan päässä, koska omat kokemukseni ovat sitä luokkaa, että sina kun olen ollut romanien kanssa tekemisissä, niin oma elämäni on mennyt todella sekaisin. Olen saanut kokea pakokauhua, hirveitä henkisiä traumoja, kohtuuttomia taloudellisia ongelmia jne.

    • Sanonvaan

      Kyllä itse voisin seurustella mustalaisnainen kanssa kunhan sopivan naisen löytäisi ei sillä syntyoerällä ole väliä kunhan molemmat ovat onnellisia. Enkä usko tuohon että mustalaisnainen ajaisi miehen rikoksenteille. Itse tunnen useamman mustalaisen ja puoli mustalaisen eikä ne sen kummempia ole kuin muutkaan.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe