Taas kerjäläiset täällä

vieläomillaan

kävelin rautatieaseman ohi. Rautatieasemalta tuli kolme naista pitkissä hameissaan mukit kädessä valmiina valloittamaan katumme... Tiedä sitten matkustivatko junassa pummilla vai alkoiko kerjääminen jo matkalla tänne.. Ei ollut ensimmäinen kerta viime viikolla samainen? Naislauma tyrkyttäytyi vanhemman miehen luokse joka huitoi niitä menemään tiehensä, minullekin näyttivät mukia ja mongersivat jotakin mutta meikä polkas pyörään vauhtia lisää... Pidetään tänäkin kesänä lompakosta kiinni!

30

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seijapiironen

      Voi itku mene sinne naapurin tisu ottamaan suuhun ettei tarvi täällä itke/vinkua

      • kusetusta

        Ota sinä "Seijapiironen" kerjäläinen kainaloosi, ja pidä hyvänäsi.


      • orgaani

        Jos kaikki kerjäläisiä oikeasti säälivät mm. seijapiiroinen, veisivät yhden kerjäläisen kotiinsa ja elättäisivät sitä, niin ongelma olisi ratkaistu. Vai olisiko? Ei olisi.
        Kyse ei ole siitä kerjäläisestä, vaan rikollisesta organisaatiosta joka on kaiken takana.


    • Antelias.kaula-aukko

      Kyllä piti ostaa ärrältä sumpit ja hot dogit niin ei tarvitse nälissään kerjätä. Ja annoin viel 50 euroo päälle. Kovasti kiittelivät. Yksi hyvä teko päivässä on hyvä juttu.

      • hiljaahyväätulee

        Joo! Sitä tuntee itsensä niin hyväksi ihmiseksi, että voikin sitten tyytyväisenä kertoilla omahyväisesti "lähimmäisenrakkaudestaan" muille.


      • Antelias.kaula-aukko

        Sinunko mielestä ei olisi saanut auttaa? Kyllähän facebookissakin Joret ja Merjat kertoo, kuinka olivat auttaneet jotain koditonta ja jengi jakaa päivitystä ympäri Suomen.


      • niiiinhyväihminen
        Antelias.kaula-aukko kirjoitti:

        Sinunko mielestä ei olisi saanut auttaa? Kyllähän facebookissakin Joret ja Merjat kertoo, kuinka olivat auttaneet jotain koditonta ja jengi jakaa päivitystä ympäri Suomen.

        Täytyykö auttamisesta tehdä numeroa...lienee villakoiran ydin.
        Yritä ymmärtää lukemasi.


      • Antelias.kaula-aukko

        Kyllä köyhiä ahdistaa, kun annan rahaa kerjäläisille.


      • tyhmyysahistaa
        Antelias.kaula-aukko kirjoitti:

        Kyllä köyhiä ahdistaa, kun annan rahaa kerjäläisille.

        Omilla rahoillasi voit tehdä mitä tykkäät, kunhan et rupea muiden rahoja vonkumaan.
        Niin ja ne hyvät tekosi voit pitää ihan omana tietonasi, kuten sivistynyt ihminen tekeekin...jos et sitä vieläkään muuten ole oivaltanut.


      • Antelias.kaula-aukko

        Tottakai saan tehdä rahoillani mitä vaan. Ja miksi en saisi kertoa, että olen auttanut kerjäläisiä? Senkö takia, että sinua ahdistaa kun itselläsi ei ole antaa heille ja et itse pääse kertomaan? Samalla voisit yrittää kieltää kaikki elämä lapselle keräykset, kun yritykset kerskuvat kuinka paljon ovat lahjoittaneet rahaa ja se näkyy niille kenellä on telkkari ja jotka seuraavat ko. konserttia/rahankeräystä.Nyt täytyy lähteä viemään villalankoja ym.tavaraa idäntyöhön. Taas hyvä teko tai niitähän on päivittäin minulla. Ja kyllä tunnen itseni hyväksi kun autan muita, enkä esimerkiksi ryyppää rahojani, niinkuin eräät tekevät. Säästyy terveys ja elää ehkä vähän pidempään.


      • sokeillekoiria
        Antelias.kaula-aukko kirjoitti:

        Tottakai saan tehdä rahoillani mitä vaan. Ja miksi en saisi kertoa, että olen auttanut kerjäläisiä? Senkö takia, että sinua ahdistaa kun itselläsi ei ole antaa heille ja et itse pääse kertomaan? Samalla voisit yrittää kieltää kaikki elämä lapselle keräykset, kun yritykset kerskuvat kuinka paljon ovat lahjoittaneet rahaa ja se näkyy niille kenellä on telkkari ja jotka seuraavat ko. konserttia/rahankeräystä.Nyt täytyy lähteä viemään villalankoja ym.tavaraa idäntyöhön. Taas hyvä teko tai niitähän on päivittäin minulla. Ja kyllä tunnen itseni hyväksi kun autan muita, enkä esimerkiksi ryyppää rahojani, niinkuin eräät tekevät. Säästyy terveys ja elää ehkä vähän pidempään.

        Sinäpä sen sanoit: ...yritykset KERSKUVAT jne...
        Olet sitten päättänyt toimia niin, että mitä isot edellä, sitä pienet perässä.

        Oletko koskaan miettinyt, että niin yksittäiset julkisuuden henkilöt kuin yrityksetkin saattavat avustaa tuomatta sitä esille, siis kerskumatta, nimettöminä lahjoittajina?

        Mutta se on hieno asia, että teet hyviä tekoja päivittäin, autat muita ja tunnet itsesi hyväksi ihmiseksi, kuten kerroit Niin ja kerrot siitä tietysti kavereillekin. Ainakin se auttaa itseäsi asettumaan muiden yläpuolelle, ja halveksimaan oikeutetusti (?) niitä ihmisiä, jotka käyttäytyvät , hyi, ikävästi.

        Olet vetänyt virheellisen johtopäätöksen minun halustani auttaa (tosin kohde harkintani mukaan) tai minun varallisuudestani. Ainoastaan se ahdistaa, jos minun pitäisi apua antaessani käydä kertomassa siitä muille.


      • Antelias.kaula-aukko

        Kävin muuten tänään lahjoittamassa 4:h toimintaan 150e. Taas yksi hyvä teko, siis tälle päivälle. Sitä paitsi, ethän sinä tunne minua eikö moni muukaan niin silloinhan olen nimetön lahjoittaja :)


      • kokoomusko

        Sehän on aivan eri asia kuin romanian kerjäläiset. Sinne olisi voinut enemmänkin antaa.


    • kierrättäjä

      potku persuksiin ja meno lippuhelvettiin tollaisille muijille niin kerjäläsille kuin auttajille.hyi hyi

      • Iidaheinonen

        Sulle kunnon potku munille ja sen jälkee olisit auttajana ja ottaisit kerjäläiseltä poskee


      • Perse-Einari

        Väänsin kunnon paskan yhden kuppiin ja kusin niskaan.


    • Tulevaisuusnäyttäköön

      Näitä Tavja halosia Suomessa sikiää ,jotka sanovat Suomen kuuluvan kaikille,joten ei tarvitse
      ihmetellä kerjäläisakkoja.Viellä 80 luvulla kerjääminen ja kaupustelu oli kiellettyä.Nyt elämmekin
      maailmanhallituksen aikoja,jossa suomella ei ole nokannaputusta,vaan kaikki on hyväksyttävä,
      jos ei sitten kansastaa nouse Väinämöistä kannattajineen,joka laittaa asiat hallintaa ja
      palauttaa Suomen suomalaisille ,kenelle tämä maa kuuluu.

      • Lauraheikkilä

        Suomi kuuluu kaiken värisille ihmisille


      • Whaaaz
        Lauraheikkilä kirjoitti:

        Suomi kuuluu kaiken värisille ihmisille

        Väärä vastaus! Valoja päälle.


    • kustamukiin

      Noille kerjäläispaskoille ei pidä antaa mitään! Korkeintaan potku perseelle ulos Suomesta. Kusi niiden mukiin, sekin on liianhyvää niille.

    • Juupajuuz

      Suomi ei todellakaan kuulu näille loisille. Inisevät vasemmistolaiset voisivat vaikka mennä töihin vaihteeksi.

      • Elliaro

        Kerropa hyvä syy miksi ei kuulu? Oletko rasisti? Annoin parille maahantulialle nukkuma paikan koska en viitsi nyt jättää heitä ulos oli kiva tarina minkä ne kerto ja lähtivät seuraavana päivänä annoin rahaa heille mukaan 200euroa ne tarvitsivat sitä


      • Juupajuuq
        Elliaro kirjoitti:

        Kerropa hyvä syy miksi ei kuulu? Oletko rasisti? Annoin parille maahantulialle nukkuma paikan koska en viitsi nyt jättää heitä ulos oli kiva tarina minkä ne kerto ja lähtivät seuraavana päivänä annoin rahaa heille mukaan 200euroa ne tarvitsivat sitä

        Juu ihan varmasti annoit... jotain muuta ehkä annoitkin.


    • Hertti

      Kaupunkilla vanhuksissa roikkuvat kiinni se akka porukka

    • Reios

      Ilosta annan, en surusta. Raha on luotu kiertämään.

    • paikallinenasukki

      Minä en anna senttiäkään yhellekään sanonko mille xxxxx.

    • helvettiinvain

      Noille paskoille ei pidä antaa mitään....korkeintaan turpiin......jokaineen ajettava ulos maastamme!

    • lähtöniille

      Vtun kerjäläiaet! Helvettiin koko porukka!

    • Antelias.kaula-aukko

      Heitin taas parikymppiä, kun ei ollut muutakaan tekemistä. Ja pitihän pikkuraha saada pois lompakosta.

      • kokoomusko

        Eikö lompakossasi todella ollut kuin yksi kaksikyppinen ?
        Minulla niitä saattaa olla useitakin, mutta yksikään ei mene kerjäläisille. Tehköön pahojaan vaikka tyhjällä vatsalla.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe