Mitä mieltä olet satanisteista?

Leikkisatanisti

Mitä mieltä olet satanisteista?

Onko kiva omistaa tummat, pitkät hiukset, käydä Nummirockissa ja Tuskassa joka vuosi ja olla omasta mielestään merkittävä oman elämänsä filosofi? Onko kiva kuunnella tekotaiteellista ja täydellisen soittotaidotonta kurapaskaa, jota joku on joskus erehtynyt kutsumaan musiikiksi?

Onko kiva erotella satanismi ja saatananpalvonta toisistaan, vaikka pikkulapsikin huomaa jo nimistä kuka on herra molemmissa? Onko kiva pukeutua mustaan nahkaan, päteä paikallisbaareissa ja yrittää nussia violettihiuksisia goottihuoria?

Onko kiva olla leikkisatanisti?

14

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satanrulesok

      Vastaus kysymykseesi on kyllä.

    • JeesusOnTie

      Rakasta myös heitä, sanoisi Jeesus, ja samaa sanon minäkin.

      Toisten tuomitseminen tai vihaaminen, eivät kuuluneet Jeesuksen opetuksiin.

      Antaa Luojamme tuomita heidät, ketkä Häntä vastaan ovat rikkoneet. Toisten ihmisten tuomitseminen ei ole meidän tehtävämme.

      Jeesus on tie, totuus ja elämä.

      https://www.youtube.com/watch?v=1IAhDGYlpqY
      Religion says do, Jesus says done..

    • vegeabsosatanisti

      Minulla on lyhyet vaaleat hiukset, en käy festareilla metelin vuoksi ja viimeksi kuuntelin autossa Tapio Rautavaaraa.
      Nahkaa en pue päälleni koska olen vegaani enkä myöskään käy baareissa koska olen absolutisti.
      Ja olen satanisti.

    • hohhoijaarunoilua

      Minusta satanistit häpäisevät itse saatanaa. Ajattelevatko he, että saatana kaipaa satanistien kautta huomiota maailmalla? Ajattelevatko he, että heidän on tuotava omalla pimeällä mustalla olemuksellaan saatanan persoonaa tai ajatuksia esiin? Haluaako saatana ihmisille jotain pahaa, negatiivista, kuten kristityt julistavat - onhan heille Jumala persoonallinen hyvä, ja paholainen hänen vastakohtansa, eli "välttämätön paha".
      Mitä mustiin pukeutunut "pelottava" satanisti porukka saa osakseen kadulla? Millaisia tunteita? Eikö sääliä, pelkoa ja ajatusta, että tuo porukka kaipaisi psykologin apua, tai että sillä on menossa joku teini-iän angsti...? Kaipaako saatana sääliä itseään kohtaan? Jos paholainen kulkisi kadulla, toivoisiko hän, että hänen helmoissaan roikkuu lauma satanisteja väärinpäin olevien ristien kanssa, julistaakseen olevansa kristittyjen/kristinuskon vastustajia?
      Satanismissa on unohdettu mielestäni se, että satanisti on unohtanut sen, mistä satanismi on. Se on toisille persoonalliseen pahaan uskova uskonto, joillekin elämäntapa, joka ei sisällä persoonallista "johtajaa" tai "voimaa" jota pitäisi palvoa. Ensinnäkin satanismi itsessään pitäisi hävittää selaisena, kuin se tuppaa tuomaan itseään julki. En näe mitään muuta, kuin saatananpalvonnassa/satanismissa, pahimmillaan kirouksia luettelevassa itseään viiltelevässä henkilössä äärikristityn, joka on vain vajonnut itsesäälin tilaan, kun hän etsii personaalisesta "toisesta johtajasta" itselleen voimaa tai parempaa elämää tjsp. Voin väittää, että sellaista kohtaan Jumala tuntee enemmän sääliä ja myötätuntoa, kuin yhtäkään "tosikristittyä" "oikeaoppista" kohtaan, joka lausuu rukouksen jouluaterialla. Itsensä vahingoittaminen on ikäänkuin itsensä ruoskimista. Sellaista harva kristitty harjoittaa. Muuten hän saa osakseen paheksuntaa.
      Satanismi itsessään perustuu käsittääkseni kristinuskoon, ja sen voi sanoa olevan kristinuskon eräs äärilaita. Jotta tästä päästäisi eroon, tulisi jokaisen satanistin omaksua yksinomaan sana
      ideologia.
      Tämä sana on persoonaton. Se itsessään on kuin vapaa taivaan ilma, aina läsnä, ja sitä on hyvä hengittää. Sanassa "ideologia" itsessään, on vapaus keinotekoisista kahleista. Jokaisessa ihmisessä on tietynlainen ideologia, useinmiten ulkopuolisten muokkaama, harvoin sellainen, joka tulisi ihmisestä itestään oivalluksen kautta, ja joka on pääasiassa kahleita murtava.
      Hyvyys, kauneus, ja viisaus ovat arvokolmio. Luonnonmukaisesti jokainen ihminen etsii toisesta näitä arvoja, samoin kun luonnosta. Kun ihminen löytää itsestään nämä arvokolmion asiat, hän korottaa silloin itsensä, tunnustaa itsensä, ja nousee omille jaloilleen, ja havaitsee, ettei hänen tarvitse roikkua enää minkäänlaisen uskonnon tai personaalisen johtajan helmoissa, pyytääkseen häneltä mitään, ja havaittuaan mihin ihminen kykenee, hän haluaa jatkaa, ja katsoa miten suureksi hän voi vielä tulla.
      Ihminen ei tarvitse uskontoa saadakseen itselleen nk. yliluonnollisia kykyjä, koska ne ovat täysin luonnollista osaa ihmisessä. Jokainen ihminen etsii rauhaa ja hyvyyttä elämäänsä. Jos tila on väärä, silloin ihminen on levoton. Hyvyydessä itsessään ei ole mitään uskontoa, tai personaalista Jumalaa. Jokainen eläin ulkona on hyvä, kun se menee, ja toimii lajinsa mukaisesti, tappaa selvitäkseen elossa. Ihminen on se, esim. kristitty, joka moralisoinnilla, usein uskontonsa pohjalta tuomitsee Jumalansakin teot ja lait. Jos henkilö itse haluaa itsensä kahlehtia uskonnon takia, se on hänen henkilökohtainen uskonnollinen tiensä, koetuksensa ja vakaumuksensa. Jeesuksen kerrotaan sanoneen: "te jotka haluatte, astukaa ulos siteistänne".
      Satanismia ei ole se, että kaikki Jeesuksen sanoma käännetään päälaelleen, ja Jeesuksesta (ja Jumalasta) tehdään välttämätön häpäisyn ja vihan aihe. Kyllä se pahin vihollinen löytyy ihmisestä itsestään, omasta luonteesta ja pakkomielteistä, itsesäälistä, kaipuusta parempaan, mutta tässä tulisi hylätä uskonnot. Kautta aikain ihmiset ovat etsineet vastausta yliluonnollisesta.
      Satanismi on mielestäni turhan vanhaa ja jämähtänyttä. Se ei tarvitse ylösalaisin olevia ristejä, ei mustia vaatteita, ei mitään, joka millään tavalla imitoisia paholaista. Kaipaako paholainen narsistisesti huomiota... "tämä on minun oppini"? Onko hänessä jotain huomiontavoittelemisen vikaa? Ei, vaan sinussa itsessäsi on se vika. Paholainen ei halua huomiota. Ei palvelijoidensa kautta, vaan ideologian kautta. Voin väittää, että jokaisessa hyvää elämää elävässä olgarkissa, kauniissa ja rikkaassa, on enemmän paholaista, kuin yhdessäkään mustiin pukeutuvassa heviä kuuntelevassa itsetutkiskelua tekevässä satanistissa.
      Heittäkää pois mustat vaatteet, kadotkaa katukuvasta erottuvina joukkoina, antakaa hautojen olla. Älkää miehet meikatko, vai voisitteko kuvitella meikkaavan saatanan? Pukekaa kauniit vaatteet päällenne, tunnustakaa terveytenne, hyvät geenit ja ideologianne, josta voimanne saatte. Huomaamatta, olette kohonneet elitistiseen asemaan, komeuteen, ja teillä on vahva ideologia..

      • sdgdrtyetf

        Ajatellessaan totuutta, tuntiessaan kauneuden, ja tahtoessaan hyvyyttä, henki löytää elämäntarkoituksen järjessä

        "Kulttuuriyhteiskunta ei ole mikään perinnölliseen etuoikeuteen perustuva suuri hyväntekeväisyysklubi, johon kaikki ihmiset syntyvät ilmaisjäseniksi ja tasa-arvoisina. Se on ennemminkin maailman työtätekevien ylevä ja alati edistyvä kilta, joka hyväksyy riveihinsä vain niiden ahertajien aateliston, jotka pyrkivät tekemään maailmasta paremman paikan, jotta heidän lastensa ja lastenlastensa olisi myöhempinä aikoina siellä hyvä elää ja edistyä.
        Ja tämä sivilisaation kilta perii korkeat pääsymaksut, pakottaa tiukkaan ja kovaan kuriin, säätää ankarat rangaistukset kaikille toisinajattelijoille ja sopeutumattomille, samalla kun se myöntää muutamia henkilökohtaisia vapauksia ja oikeuksia niiden etujen lisäksi, jotka koituvat turvallisuuden lisääntymisestä yhteisiä vaaroja, ja rotuun kohdistuvaa tuhon uhkaa vastaan.
        Yhteiskunnallinen yhteenliittyminen on eräs ihmisolentojen hyödylliseksi havaitsema henkivakuutuksen muoto. Useimmat yksilöt ovat siksi valmiit maksamaan nämä vakuutusmaksut, jotka koostuvat itsensä uhraamisesta ja henkilökohtaisen vapauden rajoittamisesta, ja jotka yhteiskunta perii jäseniltään korvaukseksi tästä paremmasta, ryhmän tarjoamasta suojelusta. Nykyinen yhteiskuntamekanismi on lyhyesti sanottuna kokeilun ja erehdyksen kautta syntynyt vakuutusjärjestely, jonka tarkoitus on tarjota jonkinasteista varmuutta ja suojaa sellaista mahdollisuutta vastaan, että palattaisiin ihmisrodun kokemuksille tunnusomaisiin hirveisiin ja antisosiaalisiin yksinäisyyttä edistäviin oloihin."

        Lauma on hierarkkisesti järjestäytynyt. Jos yksilö on mielestään väärällä hierarkian tasolla, hän stressaantuu. Ihmisen yhteiskunnissa tämä on jokapäiväinen ilmiö. Suurin nykyisistä ongelmista näyttääkin olevan virheellinen suuntautuneisuus, tai totaalinen päämäärättömyys. Tyydyttämättä jäänyt pätemisen tarve vaurioittaa ihmisen itsetuntoa ja vaikuttaa seurausilmiönä myös ruumiiseen (esim. vatsahaava).
        Pienet yhteisöt on luonnollisesti helpompi järjestää sellaisiksi, että kaikki sen jäsenet tuntevat olevansa omalla paikallaan. Ihminen on luonnostaan yhteisössä elävä olento, ja pyrkii luonnostaan muodostamaan oikeudenmukaisuuteen perustuvia yhteisöjä.

        Te tiedätte, tai ette tiedä, ja sen puoleen arvelette mikä on todennäköisin vaihtoehto,
        mutta älkää uskoko, sillä usko perustuu olettamukseen, joka on kaikkien mokien äiti.

        Kehittynyt ihminen vaatii itseltään. Kehittymätön ihminen vaatii muilta.

        Vanhempi ja nuorempi intiaani istuivat iltanuotiolla. Vanhempi sanoi nuoremmalle, että hänellä on sellainen tunne, kuin hänen sisällään olisi kaksi koiraa, joista toinen sanoo, että kyllä sinä selviydyt, ja toinen, ettet ikinä selviydy.
        Yö kului ja aamun koittaessa nuorempi intiaani kysyi: Mitä tapahtui? Kumpi koirista voitti?
        Vanhus vastasi: Se jota minä ruokin.

        Mooseksen laki kieltää ihmiseltä lähes kaiken negatiivisen, älä tapa, älä varasta, älä valehtele...
        Mutta:
        1. Onko rohkeus, luonteenlujuus, tavoittelemisen arvoista? Jos on, niin ihminen on kasvatettava ympäristössä, joka tekee välttämättömäksi vaikeuksien kanssa kamppailemisen ja reagoinnin pettymyksiin.

        2. Onko kanssaihmisten palveleminen tavoiteltavaa? Jos on, silloin elämänkokemuksen on tarjottava mahdollisuudet kohdata yhteiskunnallista epätasa-arvoisuutta.

        3. Onko toivo, luottavaisuuteen sisältyvä ylevyys, tavoiteltavaa? Jos on, niin ihmisen olemassaoloon täytyy alati kuulua turvattomuustekijöitä, ja vähän väliä ilmenevää epävarmuutta.

        4. Onko toivottavaa totuuden rakkaus ja halukkuus kulkea minne se johdattaakin? Jos on, silloin ihmisen täytyy kasvaa maailmassa, jossa erhe on läsnä ja valheellisuus aina mahdollinen.

        5. Onko ihanteellisuus, jumalallisuutta lähestyvä käsitystapa, toivottavaa? Jos on, niin ihmisen on ponnisteltava ympäristössä, joka ilmentää vain suhteellista hyvyyttä ja kauneutta - olosuhteissa, jotka kannustavat tavoittelemaan lannistumatta sellaista, mikä on parempaa.

        6. Onko uskollisuus, omistautuminen korkean velvollisuuden täyttämiseen, toivottavaa? Jos on, silloin ihmisen täytyy elää ympärillään mahdollisuus petturuuteen ja pakoiluun. Velvollisuudentuntoisuuden sisältämä urheus on siinä, että siihen sisältyy aina epäonnistumisen vaara.

        7. Onko epäitsekkyys, itsensä unohtamisen henki, tavoiteltavaa? Jos on, silloin ihmisen on elettävä kasvotusten sellaisen minuuden kanssa, joka karttaa tunnustusta ja kunnianosoituksia. Ihminen ei kykenisi dynaamisesti valitsemaan jumalallista elämää, ellei olisi tätä hänen minuutensa elämää, jonka hän voi hylätä. Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen ellei olisi olemassa potentiaalista pahaa, joka vastakohdallaan osoittaa, miten ylevää ja erilaista on hyvä.

        8. Onko mielihyvä, onnellisuuden tuottama tyydytys, tavoiteltavaa? Jos on, ihmisen tulee elää maailmassa, jossa tuskan kokemisen vaihtoehto ja kärsimisen todennäköisyys ovat aina vaikuttavia kokemuksellisia mahdollisuuksia.


      • sdgtgerr
        sdgdrtyetf kirjoitti:

        Ajatellessaan totuutta, tuntiessaan kauneuden, ja tahtoessaan hyvyyttä, henki löytää elämäntarkoituksen järjessä

        "Kulttuuriyhteiskunta ei ole mikään perinnölliseen etuoikeuteen perustuva suuri hyväntekeväisyysklubi, johon kaikki ihmiset syntyvät ilmaisjäseniksi ja tasa-arvoisina. Se on ennemminkin maailman työtätekevien ylevä ja alati edistyvä kilta, joka hyväksyy riveihinsä vain niiden ahertajien aateliston, jotka pyrkivät tekemään maailmasta paremman paikan, jotta heidän lastensa ja lastenlastensa olisi myöhempinä aikoina siellä hyvä elää ja edistyä.
        Ja tämä sivilisaation kilta perii korkeat pääsymaksut, pakottaa tiukkaan ja kovaan kuriin, säätää ankarat rangaistukset kaikille toisinajattelijoille ja sopeutumattomille, samalla kun se myöntää muutamia henkilökohtaisia vapauksia ja oikeuksia niiden etujen lisäksi, jotka koituvat turvallisuuden lisääntymisestä yhteisiä vaaroja, ja rotuun kohdistuvaa tuhon uhkaa vastaan.
        Yhteiskunnallinen yhteenliittyminen on eräs ihmisolentojen hyödylliseksi havaitsema henkivakuutuksen muoto. Useimmat yksilöt ovat siksi valmiit maksamaan nämä vakuutusmaksut, jotka koostuvat itsensä uhraamisesta ja henkilökohtaisen vapauden rajoittamisesta, ja jotka yhteiskunta perii jäseniltään korvaukseksi tästä paremmasta, ryhmän tarjoamasta suojelusta. Nykyinen yhteiskuntamekanismi on lyhyesti sanottuna kokeilun ja erehdyksen kautta syntynyt vakuutusjärjestely, jonka tarkoitus on tarjota jonkinasteista varmuutta ja suojaa sellaista mahdollisuutta vastaan, että palattaisiin ihmisrodun kokemuksille tunnusomaisiin hirveisiin ja antisosiaalisiin yksinäisyyttä edistäviin oloihin."

        Lauma on hierarkkisesti järjestäytynyt. Jos yksilö on mielestään väärällä hierarkian tasolla, hän stressaantuu. Ihmisen yhteiskunnissa tämä on jokapäiväinen ilmiö. Suurin nykyisistä ongelmista näyttääkin olevan virheellinen suuntautuneisuus, tai totaalinen päämäärättömyys. Tyydyttämättä jäänyt pätemisen tarve vaurioittaa ihmisen itsetuntoa ja vaikuttaa seurausilmiönä myös ruumiiseen (esim. vatsahaava).
        Pienet yhteisöt on luonnollisesti helpompi järjestää sellaisiksi, että kaikki sen jäsenet tuntevat olevansa omalla paikallaan. Ihminen on luonnostaan yhteisössä elävä olento, ja pyrkii luonnostaan muodostamaan oikeudenmukaisuuteen perustuvia yhteisöjä.

        Te tiedätte, tai ette tiedä, ja sen puoleen arvelette mikä on todennäköisin vaihtoehto,
        mutta älkää uskoko, sillä usko perustuu olettamukseen, joka on kaikkien mokien äiti.

        Kehittynyt ihminen vaatii itseltään. Kehittymätön ihminen vaatii muilta.

        Vanhempi ja nuorempi intiaani istuivat iltanuotiolla. Vanhempi sanoi nuoremmalle, että hänellä on sellainen tunne, kuin hänen sisällään olisi kaksi koiraa, joista toinen sanoo, että kyllä sinä selviydyt, ja toinen, ettet ikinä selviydy.
        Yö kului ja aamun koittaessa nuorempi intiaani kysyi: Mitä tapahtui? Kumpi koirista voitti?
        Vanhus vastasi: Se jota minä ruokin.

        Mooseksen laki kieltää ihmiseltä lähes kaiken negatiivisen, älä tapa, älä varasta, älä valehtele...
        Mutta:
        1. Onko rohkeus, luonteenlujuus, tavoittelemisen arvoista? Jos on, niin ihminen on kasvatettava ympäristössä, joka tekee välttämättömäksi vaikeuksien kanssa kamppailemisen ja reagoinnin pettymyksiin.

        2. Onko kanssaihmisten palveleminen tavoiteltavaa? Jos on, silloin elämänkokemuksen on tarjottava mahdollisuudet kohdata yhteiskunnallista epätasa-arvoisuutta.

        3. Onko toivo, luottavaisuuteen sisältyvä ylevyys, tavoiteltavaa? Jos on, niin ihmisen olemassaoloon täytyy alati kuulua turvattomuustekijöitä, ja vähän väliä ilmenevää epävarmuutta.

        4. Onko toivottavaa totuuden rakkaus ja halukkuus kulkea minne se johdattaakin? Jos on, silloin ihmisen täytyy kasvaa maailmassa, jossa erhe on läsnä ja valheellisuus aina mahdollinen.

        5. Onko ihanteellisuus, jumalallisuutta lähestyvä käsitystapa, toivottavaa? Jos on, niin ihmisen on ponnisteltava ympäristössä, joka ilmentää vain suhteellista hyvyyttä ja kauneutta - olosuhteissa, jotka kannustavat tavoittelemaan lannistumatta sellaista, mikä on parempaa.

        6. Onko uskollisuus, omistautuminen korkean velvollisuuden täyttämiseen, toivottavaa? Jos on, silloin ihmisen täytyy elää ympärillään mahdollisuus petturuuteen ja pakoiluun. Velvollisuudentuntoisuuden sisältämä urheus on siinä, että siihen sisältyy aina epäonnistumisen vaara.

        7. Onko epäitsekkyys, itsensä unohtamisen henki, tavoiteltavaa? Jos on, silloin ihmisen on elettävä kasvotusten sellaisen minuuden kanssa, joka karttaa tunnustusta ja kunnianosoituksia. Ihminen ei kykenisi dynaamisesti valitsemaan jumalallista elämää, ellei olisi tätä hänen minuutensa elämää, jonka hän voi hylätä. Ihminen ei pystyisi tarttumaan pelastavaan vanhurskauteen ellei olisi olemassa potentiaalista pahaa, joka vastakohdallaan osoittaa, miten ylevää ja erilaista on hyvä.

        8. Onko mielihyvä, onnellisuuden tuottama tyydytys, tavoiteltavaa? Jos on, ihmisen tulee elää maailmassa, jossa tuskan kokemisen vaihtoehto ja kärsimisen todennäköisyys ovat aina vaikuttavia kokemuksellisia mahdollisuuksia.

        Villiytyminen" merkitsee elämäntapaa, jossa ihminen alkaa käyttäytyä lajityypillisemmin saatuaan tarpeekseen pahoinvointieriskunnan oravanpyörässä juoksemisesta. Se sisältää useimmiten ruuan hankkimisen ensisijaisesti keräilemällä, metsästämällä, kalastamalla ja maanviljelyllä, sekä tarve-esineiden valmistamisen lähtökohtaisesti itse. Villiytyminen merkitsee oman vaiston-, maa- ja heimovaraisuutensa tunnustamista - sen myöntämistä, että maa, toiset ihmiset ja vaistomme ovat suurin rikkautemme ja välttämättömyys hyvinvoinnillemme.
        Villiytymisen idea ei ole palata menneisyyteen (mikä olisikin mahdotonta), vaan ottaa vaikutteita menneistä ja nykyisistä kulttuureista, ja yhdistää näiden toimivista käytännöistä sekä omista ideoistaan kulttuuri, jota haluaa itse toteuttaa omalla maaperällään (luonnon suomin ehdoin).

        Luovuus on siinä, missä ei ole asetettu ehtoja toiminnalle, eikä ihmisen itsensä toteuttamisen halulle. Uuden luominen johtuu järjestä, kun taas reagointi johtuu yksinomaan tunteista.

        Ei ihmisen onnen lähde ole ulkoisessa ja näkyvässä vauraudessa, vaan sisäisessä ja näkymättömässä mielen rikkaudessa. Mielikuvitus on mielen sydän, ja sielun silmä, ja ihmiskuntaa hallitsee sen oma mielikuvitus.
        Mitä kauniimpaa ja parempaa henkilön mielikuvitus luo, sen arvokkaampi on henkilö.
        Totuus, hyvyys ja kauneus ovat arvokolmio.

        Uuden luominen edellyttää ihmiseltä sekä osaamista ja tietoa, että oikeita ominaisuuksia. Niistä tärkeimpiä ovat kyky kyseenalaistaa, ja kyky kestää epävarmuutta ja pettymyksiä. Jotkut saavat tyydytystä nähdessään oman keksintönsä toiminnassa. Toiset taas haluavat todistaa menestyvänsä. Tärkeintä on halu saada aikaan jotain uutta.

        Tietääkseen mitä ihmiset todella tarkoittavat, on laitettava enemmän painoa sille, mitä he tekevät, kuin sille, mitä he sanovat.

        Länsimailla on ongelmana ihmisten jatkuva lisääntyminen lähes ilman laatukriteeriä. Se lisää rikollista ja fanaattista geeniainesta, ja määrättömästi nouseva väki ei kestä sitä, että sen geneettinen perimä on täysin jätetty vaille evoluution huolenpitoa ja järjen ulkopuolelle.

        Luonto täyttää rajattoman tuotteliaana kaikki tilavuudet. Katselkaamme vain maanpiiriä:
        kaikki se mitä nimitämme pahaksi ja onnettomaksi johtuu siitä, ettei se voi antaa kaikelle syntyvälle tilaa - vielä vähemmän pysyvyyttä. Kaikki mikä syntyy, etsii itselleen tilaa ja haluaa jatkua. Siksi se työntää toisen tieltään ja lyhentää sen jatkumista.

        Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla. Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on surmata ja aika parantaa.

        Suuret ihmiset puhuvat ideoista, keskinkertaiset puhuvat asioista, pienet ihmiset puhuvat toisista ihmisistä.

        Rohkeat osaavat taistella, varovaiset puolustaa, viisaat antavat neuvoja. Näin kenenkään kykyjä ei jätetä käyttämättä. Ihmisiltä ei saa vaatia sellaista, mihin he eivät kykene. Valitse heidät, ja anna heille heidän kykyjään vastaavat velvollisuudet.

        Ihmiset ovat kuin hevoslauma,
        joka ei uskalla ylittää kukkulaa,
        pelätessään, että sen toisella puolella voi olla susia.
        Sen sijaan ne ylittävät hyisen joen,
        silläkin uhalla, että vilustuvat,
        koska toisella puolella ruohokin näyttäisi olevan vihreämpää.


      • dfgthrtgd

        ""Paholainen" ei halua huomiota. Ei palvelijoidensa kautta, vaan ideologian kautta."

        Lisäisin, ideologian, jonka päämäärä on saattaa moralisoivat kristityt häpeään. Koska jos he joutuvat toteamaan, että heidän vihollisenaan pitämä välttämätön paha, onkin ihmiskunnan pelastus, eivätkä näe kyseisessä ideologiassa periaatteessa mitään pahaa, he alkavat hävetä uskoaan.
        Olen aina ollut sitä mieltä, että ennemmin huora, kuin itsepetos...


    • ergdtgefef

      Jos joku satanisti tjsp. ei tätä ymmärrä, niin kertokoon mielipiteensä, oikaiskoon minua, mutta älköön tuomitko minua.
      On osin ihmisluonteesta kiinni, miten voimakkaasti hän haluaa tuoda uskontoaan tai vakaumutaan esiin. Mutta minusta tässä on muistettava Putinin sanat:
      "Jokaisella ihmisellä tulisi olla hiukan uskontoa sisällään. Tärkeää ei ole tämän uskonnon ulkopuolinen käyttö/näyttö, vaan sielun sisäinen tila".

      • voijukolstte

        vakaumutaan.. siis vakaumustaan


    • oipoi

      Palvotaanhan jumalaakin, miksipä ei sen poikaa saatanaa sitten.

    • dfgtyhtrgd

      "Rakastaa rakastettujaan rajatta, ja vihata vihollisiaan yhtä palavasti."

      Minä en varsinaisesti rakasta, koska menettäminen on aina läsnä. Kun suhtautuu stoalaisella tyyneydellä asioihin, on mukavampi.
      Ketään e kannattaisi vihata, vaan ymmärtää ihmisiä heidän luonteensa kautta, älyn kehittymättömyyden kautta. Esim. pitäisikö minun tappaa kyselemättä se, joka tappaa lapseni? Ei tietenkään. Syy on saatava selville. En minä ole mikään maailman napa, saati lapseni. Aina tulee minua parempia, vaikkakin minulla on hyvät geenit, ja lapseni saisi koulusta korkeita numeroita. Mutta jos selvästi näen, että tekijä on minua huonompi, niin jos ajatus voisi tappaa... Maailmassa olisi helvetisti siivottavaa. Itsepetoksen nimissä kristillisyyteen turvaavat moraaliset pelkurit pakottavat täysin avuttomassa tilassa olevat ihmiset elämään muiden avun alaisena. Jos näillä avuttomilla olisi älyä enemmän, he toivoisivat ennemminkin surmaamista.

      "Kyseenalaistaa tekosyvälliset pyhät lehmät ja etsiä turmeltumatonta maallista viisautta. Olla oman elämänsä luova herra, vailla valtiasta ketä seurata ja kumartaa."

      Sitä juuri olen. Mutta luovuudestani ei ole vielä tämä eriskunta saanut paljoa irti, vaikka jotkut te keskuksen työntekijät ovat huokailleet äimistyksestä ja ihastuksesta kun ovat nähneet muokkaamiani kuvia osin pelkkää kultaa ja kristallia olevista palatseista... Ylevyys ja klaanimainen yhteisöllisyys olisi se, mitä ihminen tarvitsee. Toisaalta yksinäisyys pitäisi ymmärtää pyhäksi hetkeksi, koska silloin ihminen saa ajatella asioita itsekseen rauhassa, eikä kukaan ole sanomassa "ei, vaan..."

    • ergtrggerer

      "Ajatelkaa itse,
      Tutkikaa itse.
      Muodostakaa mielipiteenne ja maailmankuvanne itse.
      Nähkää poikkeus kaikissa ihmisten tekemissä säännöissä ja uskomuksissa.
      Kartta ei ole maasto."

      Tämän löysin, ja se pitäisi olla jokaisella seinällä kultakehyksin.

    • Saatananhuono3

      Teinien kapinointia tapakristillisyyttä kohtaan.

    • Anonyymi

      Ihan sama ap. mutta sieluton olet ja joudut kuoltuasi ikuiseen helvettiin :-o

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      59
      5869
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3717
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1988
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1799
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1219
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      1027
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      53
      970
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      899
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe