Kehuuko miehesi sinua?

Kehuton

Kehuuko miehesi sinua esim. kauniiksi, söpöksi, hyvännäköiseksi ym? Jos kehuu, niin miten usein ja missä tilanteissa? Esim kun olet laittautunut, tai aamulla, jos sinulla on tukka pörrössä ja olet ilman meikkiä, vai milloin? Pitääkö miehen kehua naista, olisiko se kohtuullista esim. avioliiton jatkumisen kannalta, nainen pysyy hyvällä tuulella yms. :) Minun mies ei kehu juuri koskaan... :( Vaikka olisin kuinka laitettuna... :( Ja todellakaan en ole ruma tms. olen kysynyt miksi hän ei kehu ikinä? Vastaus oli että ''Jottet tietäsi olevasi kaunis, se voisi nousta hattuun.''

34

1802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinmeillä

      Joka kerta kehuu kun se seksiä haluaa. Eikö tämä ole juuri näin että pitää sitä toista kehua että saa. Välillä enempi välillä vähemmän. Mutta elämää hän tämä on kysymys muistatko itse kehua toista koskaan? Yleensä kaiku vastaa kun huudetaan eli tee samoin itse niin saat samaa.

      • kehuton

        Mä kehun miestäni usein, joten tässä tapauksessa tuo toteamus ei pidä paikkansa.


    • Sepullukka

      Kehu kun riisuin vaatteeni, ett oot lihavin mun kaikista naisista.
      Saavutus sekin.
      Lämmöllä muistaen 💕

    • Vanhassavaraparempiko

      Kyllä kehuu, on aina kehunut (en tiedä onko tämä oikea verbi sille) Mutta kyllä mieheni sanoo minua kauniiksi, suloiseksi ja seksikkääksi, tilanteesta riippuen. Hän on myös todennut minun olevan hyvä ruuanlaittaja, kodin hengetär, äiti jne. On aivan ihanaa saada tuollaista palautetta ja kyse ei ole mielistelystä tai jatkuvasta lässytyksestä. Toki minäkin annan miehelleni positiivistä palautetta, erityisesti siitä miten hän on kätevä kaikissa remonttihommissa ja siinä, että huolehtii perheestään. Hän on ihana myös sängyssä.

      Iältään mieheni on 62 ja minä 59.

    • eikehujenkipeä

      Eihän sitä voi kehua, mieluiten pitää haukkua. Sellainen on suomalainen mies, ehkä jotenkin mustasukkainen ja pelko peffassa, että joku muu huomaa ja katsoo sitä rinnallakulkijaa liian intensiivisesti. Itse kuitenkin vapaasti tirkistelee muiden lyhyet hameet ja pursuavat ryntäät, näitä samoja ei kuitenkaan omassa rinnallakulkijassa huomaa.

      • poisongirl1

        Sama täällä , on varmaan itseltä pois jos joskus kehuis, ego ei kestä. Pitää nostaa itsensä jalustalle.


    • 7369

      Miksi pitäisi kehua? Typerää sanahelinää! Arvostus näkyy ja tuntuu muussa kuin muodollisessa lässytyksessä.
      En minäkään kaipaa kehuja. Joskus, kun keskustelu on sivunnut yhdessä elettyjä vuosia, hän on sanonut, että minä olen paras mahdollinen aviomies hänelle.
      Itse olen antanut tunnustusta vaimolleni ja kannustanut häntä muuten kuin joutavalla lässytyksellä.
      Meidän kummankaan itsetunto ei kaipaa sen kaltaista kohennusta.

      Kehumiseksi lienee tulkittavissa sekin, että olen kiinnostunut vaimostani fyysisessä mielessä hänen 69v iästään huolimatta.
      Minusta se on mitä suurinta huomaavaisuutta.

      • Nykyaikaa

        Kehuminen ei ole muodollista lässytystä vaan nimenomaan arvostuksen sanoittamista. Saahan sitä osoittaa arvostustaan teoillaankin mutta aina ei ihmiset osaa tulkita toisen tekemisiä niin kuin itse olettaa.

        Silloin kun toinen näyttää kauniilta tai komealta, miksei sitä voisi sanoa? Aika vaikea sitä on muutoin ilmaista, vaikka itse joskus kuvitteleekin niin. KUkaan meistä ei ole ajatusten lukija vaikka ilmeisesti 7369 olettaa vaimonsa olevan.

        Kauniit sanat ja kohteliaisuus ei todellakaan ole sanahelinää.


      • 7369
        Nykyaikaa kirjoitti:

        Kehuminen ei ole muodollista lässytystä vaan nimenomaan arvostuksen sanoittamista. Saahan sitä osoittaa arvostustaan teoillaankin mutta aina ei ihmiset osaa tulkita toisen tekemisiä niin kuin itse olettaa.

        Silloin kun toinen näyttää kauniilta tai komealta, miksei sitä voisi sanoa? Aika vaikea sitä on muutoin ilmaista, vaikka itse joskus kuvitteleekin niin. KUkaan meistä ei ole ajatusten lukija vaikka ilmeisesti 7369 olettaa vaimonsa olevan.

        Kauniit sanat ja kohteliaisuus ei todellakaan ole sanahelinää.

        Voi juku kun oot kaunis! On sulla vaan upee kroppa! Vielä 50:n vuoden jälkeen ihailen kiinteitä pakaroitasi! Liikkuessamme yhdessä olen ylpeä miesten ihailevista katseista jne.
        Ei sovi suuhuni vaan ajatuskin tuntuu äitelälle.

        On se vaan kiva, että muoti-ilmiöt kiertävät ajallisesti, etkä ole heittänyt pois vähän käytettyjä, vanhoja, vieläkin päällesi sopivia vaatteita.
        Eipä tuo jokailtainen, harras, kasvojen rasvaaminen ole mennyt hukkaan.
        Kimmoisuus katoaa meiltä kaikilta, liikkumisen tyylikkyys ei sinulta.
        Jne.

        Minusta noissa tavoissa on oleellinen ero.
        Sovelsin nuo nykyiseen elämän tilanteeseemme mutta sama periaate pätee kaikissa ikäluokissa.
        "Ah kuinka olet kaunis" asemesta myönteisesti kokemia asioita voin aidosti ja vilpittömästi todeta luontevissa asiayhteyksissä, ja tietenkin ilman kehumisen ajatusta vaan luonnollisena osana keskustelua. Parhaiten osana jotain toimintaa tai tilannetta!

        Sanattomankin kehun tunnistaa jopa äänensävystä jonkin henkilöön menevän asian yhteydessä. Minusta se on parasta kehua koska siihen ei voi tulkita liittyvän mitään tavoitetta.

        Minusta kehujen odotus on merkki heikosta itsetunnosta!


      • Hiukkapelottavaa

        "Minusta kehujen odotus on merkki heikosta itsetunnosta!"

        Eipä sotketa itsetuntoa tuikitavalliseen, jokaiselle ihmiselle tärkeään asiaan eli palautteeseen. On ikävää, että ihmisten itsetuntoa ja sen rakentumista voidaan näin julmalla tavalla määritellä ja itse asiassa hyvin amatöörimaisesti, luullakseni et ole psykologian tai käyttäytymistieteiden asiantuntija.

        Kaikki ihmiset eivät ole yhtä kovia ja suoraviivaisia kuin 7369 ja tarvitsevat sekä kannustusta että positiivista palautetta.


      • flegmaatti
        Hiukkapelottavaa kirjoitti:

        "Minusta kehujen odotus on merkki heikosta itsetunnosta!"

        Eipä sotketa itsetuntoa tuikitavalliseen, jokaiselle ihmiselle tärkeään asiaan eli palautteeseen. On ikävää, että ihmisten itsetuntoa ja sen rakentumista voidaan näin julmalla tavalla määritellä ja itse asiassa hyvin amatöörimaisesti, luullakseni et ole psykologian tai käyttäytymistieteiden asiantuntija.

        Kaikki ihmiset eivät ole yhtä kovia ja suoraviivaisia kuin 7369 ja tarvitsevat sekä kannustusta että positiivista palautetta.

        Minun käsitteistössäni tosiasioihin perustuva, positiivinen palaute on eri asia kuin kehuminen.

        Myönteisen palautteen antaminen on, sen ansaitsemassa tilanteessa, selviö!

        Esimerkkeinä vaimoni antamasta positiivisesta palautteesta vaikkapa sopivassa yhteydessä maininta ulkopuolisille minun hoitamastani ravintohuollosta marketista pöytään.
        Tai maininta ulkopuolselle sopivassa asiayhteydessä, että minä tuon hänelle Espanjassa aamupöytään tuoreen voisarven, kierukkapullan tai vastaavan. Eipä ole kehumista vaan tosiasian toteaminen.
        Ei hänen tarvitse kehua retostaa niitä minulle koska eihän se olisi mikään uutinen vaan osa normaalia elämää!

        Tai keskustelun sivutessa terveyttä tai kuntoa, maininta saliharrastuksestani.
        Ei koskaan kahden kesken kasvokkain "voi juku kun oot vahva" tai mitään vastaavaa.
        Vaimon tyttöjen matkojen paluuta edeltävät siivoukset ovat itsestään selvyyksiä enkä ole koskaan odottanut verbaalista ilmaisua vaan pelkkä ilme ja äänensävy kertovat kaiken.

        Sama periaate myös toiseen suuntaan.

        Minusta suuri ero on ilmaisutavassa. Voi juku kun sä oot kuvankaunis tai kyllä sinustakin huomaa, että ruokalautaskoon pienetäminen sopi elämänrytmimme muutokseen.

        Samat asiat pätevät myös omaan kehuun.
        Kun sanon vetäväni maasta 200kg niin se ei ole kehumista vaan tosiasian toteamista.
        Jos sanoisin, että olen riivatun vahva, niin se olisi kehumista.


      • KaksiPientäSanaa
        flegmaatti kirjoitti:

        Minun käsitteistössäni tosiasioihin perustuva, positiivinen palaute on eri asia kuin kehuminen.

        Myönteisen palautteen antaminen on, sen ansaitsemassa tilanteessa, selviö!

        Esimerkkeinä vaimoni antamasta positiivisesta palautteesta vaikkapa sopivassa yhteydessä maininta ulkopuolisille minun hoitamastani ravintohuollosta marketista pöytään.
        Tai maininta ulkopuolselle sopivassa asiayhteydessä, että minä tuon hänelle Espanjassa aamupöytään tuoreen voisarven, kierukkapullan tai vastaavan. Eipä ole kehumista vaan tosiasian toteaminen.
        Ei hänen tarvitse kehua retostaa niitä minulle koska eihän se olisi mikään uutinen vaan osa normaalia elämää!

        Tai keskustelun sivutessa terveyttä tai kuntoa, maininta saliharrastuksestani.
        Ei koskaan kahden kesken kasvokkain "voi juku kun oot vahva" tai mitään vastaavaa.
        Vaimon tyttöjen matkojen paluuta edeltävät siivoukset ovat itsestään selvyyksiä enkä ole koskaan odottanut verbaalista ilmaisua vaan pelkkä ilme ja äänensävy kertovat kaiken.

        Sama periaate myös toiseen suuntaan.

        Minusta suuri ero on ilmaisutavassa. Voi juku kun sä oot kuvankaunis tai kyllä sinustakin huomaa, että ruokalautaskoon pienetäminen sopi elämänrytmimme muutokseen.

        Samat asiat pätevät myös omaan kehuun.
        Kun sanon vetäväni maasta 200kg niin se ei ole kehumista vaan tosiasian toteamista.
        Jos sanoisin, että olen riivatun vahva, niin se olisi kehumista.

        Minulle riittää se, että mieheni sanoo minulle jotain kivaa.
        Minun ei tarvitse vakuuttaa muille ihmisille mitään. Tuntuisi jopa nololle, että mieheni kiittelisi minua muiden aikana "minun hoitamastani ravintohuollosta marketista pöytään". Uskon ettei miehenikään pitäisi siitä, että kehuisin hänen imurointitaitojaan muiden aikana.

        Mieluummin kuulen se kuiskauksen korvaan "rakastan sua" mieheni sanomana.


    • Kaksivanhaa

      Miksi kehuisi, kun olen vähemmän kaunis ja pitempikin kun mieheni.
      Hän niin kun minäkin ,arvostamme, kunnioitamme ja rakastamme toisiamme.

    • Cloettaent

      Kehun miestäni aiheesta tai kuvailisin enemmänkin sitä positiiviseksi palautteeksi koska tuo kehuminen kuullostaa enemmän small Minusta kehujen odotus on merkki heikosta itsetunnosta!
      talk -tyyppisesltä rupattelulta, jolla ei sinällään ole muuta tarkoitusta kuin viihtyä seurassa.

      Ja kyllä, puolisoni myös antaa positiivista palautetta monella tavalla. Meille molemmille tämä on tärkeää. Palautteen antaminen yleensäkin on aika vaikeaa vaikka me ihmiset arvioimme itsemme usein hyviksi palautteen antajiksi mutta tositilanteessa ja arkielämässä meidän suomalaiset on todettu olevan erittäin heikkoja palautteen antajia.

      On mukavaa saada kiitosta hyvästä ruuasta, kauniista kodista tai vain hyvin istuvasta leningistä. Kriitiikin antaminen puolisolle tuntuu olevan paljon yleisempaa kuin tuo kehuminen. On erittäin ikävän kuullosta kuin puoliso julkisesti arvostelee tai nolaa toisen; jokainen tuntee myötähäpeää, ei sen nolatun puolesta vaan sen nolaajan, jonka käyttäytyminen on kaikkien hyvine tapojen vastaista ja se, jos mikä kertoo ei-niin-terveestä-itsetunnosta.

      • 7369

        Positiivista palautetta aiheesta. Kyllä! Minusta siinä ei ole kyse kehumisesta vaan oman tuntemuksen perustellusta ilmaisusta.
        Absoluuttista erinomaisuutta ei ole olemassakaan.

        Kritiikki ei saa koskaan olla henkilöön menevää ja omana kantani on, että sekin on aina ALOITETTAVA jostakin MYÖNTEISESTÄ asiasta.
        Tämä juttu meni aivan hyvin mutta jos seuraavalla kerralla - - - ja ehdottaa omasta mielestään vieläkin parempaa vaihtoehtoa.

        En ole koskaan, en julkisesti enkä kahden kesken, moittinut vaimoani henkilöön kohdistuen.
        Eikä vaimonikan minua. Jyrkin ilmaisu on luokkaa "oliko tuo nyt pakko tehdä noin"?
        Tai "mitä jos kuitenkin - - "?
        Tytyy tunnustaa, että tunnen mielihyvää tilanteissa joissa, keskusteluaiheeseen luontevasti liittyen, vaimoni mainitsee jollkin ulkopuoliselle, että minä valmistan sapuskamme marketista pöytään. En kaipaa sen kummempaa kehua ja minulle riittää kun vaimoni ilme kertoo sapuskani maistuvat hänelle.
        Tunnen riittävän hyvin hänen makunsa ja ruoka-aine rajoitukset.

        Parisuhteen ulkopuolella positiivisen palautteen antamiseen tulee suhtautua pienellä varauksella ja arvioida tilanne. Olemme niin tottumattomia ilmiöön, että usein se herättää ajatuksen palautteen antajan tarkoitusperistä. Riittävä tuttuus muuttaa tilanteen.
        Tuossa suhteessa on kulttuurieroja. Kun uimarannalla kehaisin kahden yläosattonan rintoja maininnalla, että ne ovat minun mielestäni rannan parhaat, niin työtöt hykertelivät tyytyväisinä kiittäen ja kysäisten olenko todella sitä mieltä? Kyseessä oli kaksi hollantilaista nuorta naista ja todella olin mainitsemani toteamuksen takana.

        Työympäristössä on jo maamme rajoen sisällä suuria eroja joita en ryhdy erittelemään.


    • pop987

      Kyllä miehen pitäis muistaa arjessakin kehua.
      Kun olin sinkku niin kehuin ja pidin pientä flirtinpoikastakin työpaikan varattujen naisten kanssa, ja kovasti olivat imarreltuja, tutui että voisin tehdä mitä haluan kun eivät voi vastustaa kun hiukan kehuu. Toki voi olla että vieraan miehen kehu vaikuttaa naiseen enemmän kuin oman puolison..

      Mutta tuosta oppineena olen koettanut vaimoa kehua aina kun se on mahdollista, tokin aina on mahdollisuus että kehu "nousee hattuun" ja vaihtaa meistä..ihan varmaan en osaa sanoa meidänkään osalta tuota..

    • Annanjaotan

      Kyllä meilläkin kehuja saa kun seksiä vailla. Arjen keskellä ei juurikaan. Joskus kylläkin kiittää esim. Onpas tämä hyvää kun teen jotain ruokaa tai jos olen ihan itse tehnyt hänen puolestaan jonkun jota ei itse kerkiää silloin myös sanoo "ei sulla peukalo ole keskellä kämmentä kyllä. Katson tuonkin kehuksi. Samoin minä kehun jos olen ylpeä kun hoitaa jonkin asian mielestäni hyvin. Ja kun seksiä haluan niin toki kehun mitä sillä on. Joten kyllä puolisoita kehutaan ja annetaan palautetta toiselle juuri kehumisella. Se että haluaa toiselle antaa hyvää mieltä. Tämähän se meillä ainakin tarkoitus. Pitkässä liitossa ollaan oltu.

    • KesäinenHeinä

      Kyllä kehuu ja minäkin kehun miestäni.
      Ulkonäöstä ja vaatteista voi sanoa useinkin jotain pientä. Mieheni huomaa kun olen käynyt kampaajalla tai muuten vain laittanut hiukseni erilailla kuin normaalisti.
      Ruuasta tulee kehuja ja siitä, että jaksan mieheni työtä, joka jatkuu vielä kotona illallakin.
      Itse kiitän, ja kehun aina kuinka ihana mies minulla on, kun hän ottaa välillä minun autoni kun menee töihin ja tankkaa/huoltaa/pesee yms sen.
      Pieniä, mutta kuitenkin niin suuria, juttuja.

      Jokusen mielestä (tässä ketjussa) kehuminen on turhaa höpinää, mutta ehkä heissä ei sitä kehumista sitten kauheasti ole eivätkä ole päässeet nauttimaan sen tuomasta mukavasta tunteesta. Eikä kehuminen poista sitä, etteikö suhteessa voisi olla muutakin millä arvostusta osoitetaan. Tuskin kenellekään riittää suhde, jossa kaikki muut asiat ovat retuperällä, paitsi kehuminen.

      • Heheheeeee

        Just, minunki ukkoni kehuu, kun olen käynyt kampaajalla tai kosmetologilla, sanoo, että sulla on hyvä kampaaja ja kauneudenhoitaja, kun saavat noinkin rumasta vanhasta akasta vielä viehättävän 🤣🤣🤣🤣


      • ghjgjkg

        Meillä taas on ihan perusvaatimus, että ruoka, jota teen täyttää korkeat laatuvaatimukset. Edellytys, ei kehun aihe. Samoin ihan perusjuttua on se, että mies hoitaa ja huoltaa perheen kaikki autot ja se tankkaa, joka sitä polttoainetta kuluttaakin. Itse en paljon kampaajakäyntien jälkeisistä kehuista edes kostuisi, koska käyn ehkä max kaksi kertaa vuodessa ja varmaan siitä syystä, kun kerran yllätysvärjäsin erikoisempaa, niin ei siitä mitään mainittu. Kehuttomuudesta huolimatta juttelemme paljon mukavia ja olemme molemmat hiljaa mielessämme tyytyväisiä, kun toinen ymmärtää puolesta sanasta ja osaa hoitaa mallikkaasti asiat, vaikka toinen ei ole paikallakaan. Katse tai toisen hymy on parasta niissä yhteisissä hetkissä.


      • KesäinenHeinä
        ghjgjkg kirjoitti:

        Meillä taas on ihan perusvaatimus, että ruoka, jota teen täyttää korkeat laatuvaatimukset. Edellytys, ei kehun aihe. Samoin ihan perusjuttua on se, että mies hoitaa ja huoltaa perheen kaikki autot ja se tankkaa, joka sitä polttoainetta kuluttaakin. Itse en paljon kampaajakäyntien jälkeisistä kehuista edes kostuisi, koska käyn ehkä max kaksi kertaa vuodessa ja varmaan siitä syystä, kun kerran yllätysvärjäsin erikoisempaa, niin ei siitä mitään mainittu. Kehuttomuudesta huolimatta juttelemme paljon mukavia ja olemme molemmat hiljaa mielessämme tyytyväisiä, kun toinen ymmärtää puolesta sanasta ja osaa hoitaa mallikkaasti asiat, vaikka toinen ei ole paikallakaan. Katse tai toisen hymy on parasta niissä yhteisissä hetkissä.

        Siinä se juju juuri onkin, että vaikka se ruoka on aina hyvää, niin toinen kuitenkin huomioi sen eikä pidä sitä itsestäänselvyytenä.
        Samaten nuo autoni huollot ovat meillä normijuttu, että mies hoitaa, mutta haluan silti kiittää siitä erikseen. Tuota tankkausta moni ihmetteleekin, mutta jostain syystä mieheni haluaa sillä minua ilahduttaa ja se sopii minulle. Enpä edes muista, koska olisin tankannut viimeksi.
        Toki meilläkin yhteisen neljännesvuosisadan aikana osataan jo toista lukea, mutta meillä nautitaan myös niistä kehuista ja toisen huomioimisesta. Totta kuitenkin sekin, että jos kehu ei tule luonnostaan, niin se voi kuulostaa teennäiseltä.


    • 98537824

      Mies halveksii ja tuntee myötähäpeää miestä kohtaan, joka kaipaa kehuja. Mies ei halua halveksia myöskään naistaan (eikä lapsiaan eikä vanhempiaan) eikä siis kehu, ellei näe jotain aivan erityistä aihetta.

      Kuitenkin useimmissa naisissa on sisään rakennettu tarve olla erityinen ja merkittävä. (On monissa miehissäkin, mutta mieskulttuurissa heidän on tukahdutettava tämä tarpeensa.) Nainen haluaa saada tätä tunnetta erityisesti mieheltään.

      Sanalla sanoen nainen kaipaa huomiota siinä missä mies kaipaa seksiä. Mies halveksii naisensa kehuntarvetta ja nainen miehensä seksihimoa. Lopulta kumpikaan ei saa tarvitsemaansa.

    • uhgftgf

      Oikeassa olet. Naisen seksikeskus on aivoissa. Naisen pitää tuntea itsensä halutuksi ja kun mies huomioi hyvin naistaan, seksielämä on hyvää. Tämä pätee myös monesti eläinten keskuudessa eli uros liehittelee naarasta kunnes saa:) MUTTA se miehen huomiointi ei tarkoita tekopyhää teeskentelyä, vaan normaalia arjen huomiointia ja keskustelua ja yhdessäoloa.

    • Vieläkinnn

      Kyllä aika-ajoin kommentoi positiivisesti . Milloin mitäkin. Samoin minä. Ei joka päivä.
      Yhdessä on oltu 35 vuotta

    • Teepäperässä

      Kehui. Kun avio alkoi kehut loppuivat kuten kai monilla muillakin. Omaisuutta ei parane kehuskella ettei se luule itsestään liikoja ja käyttäydy sen mukaisesti maailmalla kun luulee itsensä olevan liian ihana. Sillä lailla täällä meni pieleen, että lähdin hakemaan kehuja muualta kun niitä ei kotoa saanut.

    • NAINEN41VUOTTA

      Ymmärrän ap:ta erittäin hyvin! Olen ollut mieheni kanssa kymmenen vuotta ja olemme monta kertaa puhuneet tästä suullisen palauttamisen tärkeydestä. Naiselle on todella tärkeää kokea, että oma mies ihailee ja ilmaisee sitä suullisesti. Nainen kaipaa kuulla miehen suusta, että olet kaunis, ihana ja seksikäs. Nainen kaipaa saada palautetta hyvästä ruuasta ja puhtaasta kodista. Nainen herää kukoistukseen saadessaan kuulla miehen suusta näitä asioita.

      Ainakin meidän suhteessa mies kokee rakkauden enemmänkin siitä, että saa fyysistä läheisyyttä, seksiä ja että hänen tekemisiään arvostetaan. Mieheni osoittaa rakkautensa halaamalla, hieromalla minua, korjaamalla pyöräni, huoltamalla autoni tai tekemällä jotain muuta vastaavaa.

      Mies ja nainen tavallaan puhuvat eri rakkauden kieltä. Mies ilmaisee rakkautta tavalla, jota nainen ei välttämättä huomaa ja näe. Ja nainen taas ehkä tavalla, jota mies ei huomaa ja näe. Jos nainen kehuu miestä sanallisesti, niin se ei välttämättä merkitse miehelle juurikaan mitään.. vaan ne miehelle merkitsee naisen antama läheisyys, seksi ja teot (esimerkiksi naisen tekemät palvelut miestä kohtaan!)

      Minusta on tärkeää, että pariskunta puhuu siitä miten kumpikin osoittaa rakkautta ja miten toinen kokee sen? Voisiko kumpikin huomata toisen osoittaman rakkauden tavan, vaikka se olisi erilainen kuin itse toivoisi? Voisiko kumpikin mahdollisesti opetella antamaan toiselle sitä mitä toinen sisimmässään kaipaa?

      Mieheni ymmärtää, että kaipaa saada suullista palauteta. Hän on luvannut yrittää kehittyä asiassa ja se riittää. Minä ymmärrän, että se ei lainkaan luontaista hänelle, vaikka se minulle olisikin. Hän on kyllä vähän kehittynyt asiassa. Minä taas osoitan rakkautta hänelle enemmän tekojen kautta, koska hän kokee sen enemmän rakkautena kuin sanat. Tärkeintä on se, että me ymmärrämme tämän asian ja se ei ole esteenä suhteellemme.

      Luulen, että jopa avioerot voivat johtua siitä, että nainen ei saa tarvitsemaansa suullista palautetta. Mies saattaa ajatella kauniita ajatuksia (niin kuin miehenikin sanoo tekevänsä!), mutta herra jestas kun hän ei niitä ääneen sano (mitä meidän naisten voi olla todella vaikea ymmärtää!!)

      • taikwondo

        Jos nainen päättä lähteä ei siinä kehut,palautteet ja ylistyslaulut auta.Pettäminen on ihmisen luonnossa oleva vika.Toiset on surkeessa liitossa ja ei petä koskaan.Toiset saavat kaiken mitä tahtovat ja lähtevätOn ihana mies ja rahaa ym. mitä toivoa saattaa.Ei auta se menee kun menee.Aina kuulee samat jutut ei puhuta ei harrasteta,ei kuunnella ja se johtaa eroon.Se on asenne kysymys ja tahtotila.Toiset on päättäneet pysyä yhdessä ja mennä vaikeat asiat läpi.Toiset lähtevät heti kun vähän mykkäkoulua tai harmaata arkea eteen tulee.,


      • onnellisetyhdessä

        Olen samaa mieltä kaikesta mitä nainen41vuotta kirjoitat.

        Taikwondolle: Tuskinpa kukaan eroaa, jos pitää puolisoaan ihanana. (Kun kirjoitit: "Toiset saavat kaiken mitä tahtovat ja lähtevätOn ihana mies ja rahaa ym. mitä toivoa saattaa.") Mutta eivät ne kehut enää siinä vaiheessa auta, jos toinen on päättänyt lähteä, jos rakkaus on loppunut aikoja sitten. Monet miehet eivät ymmärrä kehujen ja huomioimisen merkitystä naiselle ajallaan, vaan ajattelevat, että koska olen omasta mielestäni hyvä mies, niin nainen vain valittaa turhasta. Silloin naisen lähteminen tulee yllätyksenä.


      • Rakastaja-aviomies-isä

        Hienosti kirjoitettu NAINEN41VUOTTA. Tärkeintä on ymmärrys ja keskustelu. Ei omaneduntavoittelu ja olettaminen. Vähän nuoremman miehen näkökulmaa. Voi olla että osin sorrun yleistykseen, mutta mitä nuorempi mies ja nainen, niin sitä enemmän sekoittuu perinteiset sukupuoliroolit. Kyllä nykyiset nuoret miehet tekee muitakin asioita sujuvasti, kuin käyttää kosmetiikkaa ja laittaa ruokaa. Aika yksioikoista ajatella, että modernismi ei toteudu miehillä mitenkään myös henkisellä puolella. Nykyajan nainen ei ole parisuhteessa välttämättä aina se suhteen keskustelijatyyppi, eikä mies se hiljainen jurottaja. Omastakin kokemuksesta voin tätä todistaa.
        Tiedostan olevani melko tunteellinen ja tunneälyinen näin niinkuin mieheksi. Mielestäni se on aika kummallista että vieläkin todella usein odotetaan eniten parisuhteissa, että mies olisi aloitteellinen rakkauden tekojen suhteen. Miksi.... Yliyön hotellissa ilman lapsia, yhteisiä kävelyitä ja tai mitä nyt vain pientä aloitteellisuutta yhteiseen aikaan, erotiikkaan tai seksiin.
        Miksei nykyajan rohkea moniosaajanainen pystyisi myö siihen ja katsoisi sitä jopa oikeudekseen? Moniko nainen on hoitanut lapset mummolaan ja perjantaina sanoo miehelleen, että pakkaa päivän kamat ja starttaa auto niin lähdetään yöksi naapurikaupunkiin hotelliin? Kokeilkaa, voitte yllättyä lämpimästi...

        Ja miehenä haluan sanoa, että tottakai haluan itsekkin kuulla että riitän, olen hyvä jossain, tekojani ja ponnisteluitani naisen/perheen eteen joku arvostaa ja että olen haluttava/seksikäskin ja onnistun tuottamaan tyydytystä sängyssä. Tottakai sen haluaa kuulla. Ei sellaista ihmistä olekkaan joka ei kehuista tykkää... Liian harva mies silti sitä saa kuulla, suppea on toki näkemykseni, mutta tuon sen tässä kuitenkin esille edustaessani nyt kyseistä sukupuolta. Rakastajan taitojani ei ole kehuttu vaimoni taholta koskaan, onneksi olen elämää elänyt ennen avioliittoa jo riittävästi ettei se mene ihonalle. Halaukset, kosketukset, ne pienet työnjälkeisen arkiruuanlaiton lisukkeet. Ei kuulu meidän parisuhteen rutiineihin. Annanko sen haitata, en. Toimin itse, joskus saan vastakaikua joskus en. Oma naiseni ei ole maailman sujuvin keskustelija ja aloitteentekijä. Tiedostan sen ja en anna senkään haitata. Rakastan silti ja suhde on erittäin toimiva kokonaisuuden kannalta.
        Minulla on hyvä nainen, kumppani ja lapsillani on hyvä äiti jonka kanssa mulla on hyvin samansuuntaiset kasvatusajatukset ja asennoituminen elämään ylipäänsä.
        Olen jokusenkin kerran maininnut että lapsillani on hyvä äiti, ja olet loistoäiti. Olenko kuullut vastaavaa takaisin.... "Olet hyvä isä/miehenmalli juuri minun lapsilleni", "Hoiditpa tämänillan väsyraivarit/iltapalat kivasti, en olisi itse jaksanut".... en ole kuullut kertaakaan.
        Ja en minä silti eroa suunnittele.... Eiköhän se kokonaisuus ratkaise, mutta kyllä tuosta varmaan moni nainen saa pointin irralleen mitä ajan takaa.

        Tuossa edellä kirjoittaja puhuu huomionosoituksen oikea-aikaisuuden tärkeydestä naiselle.
        Tässä naisille hauska vinkki, jos lukee näitä kirjoituksia ja vaihtaa naisen tilalle tekstiin miehen. Se on ihan yhtä totta se kirjoitus kuin naisenkin sisältäen... Miettimisen aihetta itse kullekkin. Myös miehille, en sitä toki kiellä. Mutta asia ei aina ole niin mustavalkoinen, tai vois sanoa ettei se koskaan ole niin mustavalkoinen..


    • sossu

      Joo kehu naista kauniiksi ja viisaaksi niin se saa kohta päähänsä että kun olen niin kaunis ja viisas niin varmaan kelpaan muillekin ja se lähtee etsimään parempaa seuraa.Niin kävi mulle.Ei auttanut avoimuus,samat harrastukset ja syvälliset keskustelut.Vessanpöntöön meni koko hoito.

    • tetanus

      Avioeroille löytyy aina syitä.Ei puhuta.Ei kehuta jne...Se on vähän sama ilmiö kuin miksi jeppe juo.Ettekö tiedä että ihmisissä on vikoja ja epätäydellisyyksiä.Väitän että eroja tulee yhtäpaljon kehutte eukkoanne miten paljon tahansa vaikka annatte ylistystä kerran tunnissa.Toiset ymmärtävät tämän ja liitot kestävät.Toiset ovat aina marmattamassa kun on tylsää ja arki harmaata.Ihminen tekee itse itsensä onnelliseksi.Usein eron syy ei ole toisen viat vaan omat täysin älyttömät odotukset ja oma keskeneräisyys joka puretaan toiseen.Ei löydetä iloa omasta itsestä ja arjesta ja siitä aletaan syyttää puolisoa.,Se on sun vika mun mulla ei oo nyt kivaa..

      • Twelvepoints

        Sinä olet viisas ihminen "tetanus"; onni asuu no. omassa taskussa eikä missään muualla.


    • onnellisetyhdessä

      Lähes joka päivä kehuu ulkonäköä, ruokaa, kotiin liittyviä asioita ja sitä, miten huomioin häntä seksuaalisesti ja muutenkin. Tämä pitää avioliiton hyvänä, siis itse myös kehun ja huomioin häntä. Ollaan oltu yhdessä melkein 30 vuotta.

    • hjyui

      Jos millään muulla et saa suhdettasi rikki, niin juuri tällaisilla hulluilla ajatuksilla, ett' miehen pitäisi ylistää ulkokuortasi aamuin illoin. Sehän täysin lapsellista touhua, kyllä tuonlaisilla pyytämisillä ajaa jokaisen pois läheltään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1112
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      917
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      10
      788
    Aihe