Milloin lapsi laskeutuu "lähtökuoppiin"?

Rv 33

Olisin halukas tietään että milloin mahan kuuluu laskea alas päin eli siis vauvan laskeutua "lähtökuoppiin"? Itse huomasin aamulla että maha ei ollutkaan enää niin korkealla kuin eilen (eilen rinnat ja maha olivat kuin yhtä ja nyt ei oo enää). Jos tää on sitä laskeutumista niin kuinka kauan menee varsinaiseen synnytykseen? Olen siis ensikertalainen ja nyt pelkona että lapsi syntyykin etuajassa.

5

2523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vko 39

      Moi!

      Mulla vatsan korkeus laski viikolla 36 31 cm:stä 30:een ja tällä viikolla se oli taas 32 cm! Terveydenhoitaja totesi vauvan olevan silti todella alhaalla ja lähtökuopissa. Eli ei se laskeutuminen välttämättä niin siitä kohdun korkeudesta näy. :)

    • outokumpu

      En tiedä milloin kuuluu, mutta mulla laskeutui rv 36 ja nyt on rv 39 eikä vieläkään synnytys näytä olevan ajankohtainen... plääh!

    • ja lähtölaskentaan!!

      Hei! oon kans rv 33 1 ja tänään neuvolassa oli vauvan pää (rt) laskeutunut ja kiinnittynyt lähtökuoppiinsa.. hui! sf- mitta mulla oli nyt siis sama ku viime kerralla.. ei nousua tällä kertaa, mikä johtui tuosta kiinnittymisestä... Ite huomasin kun vatsani laski jo tuossa rv 29 suunnilleen ja n. kolme päivää sitten tunsin vauvan pään painavan tosi alhaalla, eli luultavasti tällöin oli kiinnittynyt! Mulle neuvolantäti viekas kuitenki että synnytän rv 40.. eli tällä asialla ei kuulemma ole mitään merkitystä synnytysajankohdan kanssa.. JA ensi synnyttäjillä saattaa kuulemma kiinnittyä vasta juri pikkasen ennen la:ta.. (niin juu ja ekaa ootan..;o)

    • Milla.M

      vaavi saattaa asettua alaspäin melko varhaisessakin vaiheessa niinkuin minullakin, ja "lähtökuopissaan" se on ollut jo jonkin aikaa (nyt menossa rv39). Tuttavalla kävi taas niin, että kävi äippäpolilla, ja siellä sanottiin että vauvan pää ei ole vielä kiinnittynyt vaan on liikkuvana ja vaavi syntyi samana iltana. Eli ei välttämättä synny etuajassa vaikka aikaisin laskeutuukin.

      • Nimetön

        oli niin että 4 tuntia ennen vauvan syntymään ei vauva ollut laskeutunut vielä mihinkään. Ja kyseessä siis jo toinen lapsi.. Ekakaan ei kyl laskeutunut "etukäteen"..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe