Cabonline ja markkinat 2018

ViidenTähdenTaxari

Cabonline osti lisää kuten ennustin jossain toisessa ketjussa. Tavoite on vallata markkina ja puskea hinnoilla muut ulos. Miksi tekevät näin? Koska se on helpoin tapa iskeä järjestytyneitä autoilijoita vastaan. Yksittäinen yrittäjä ei kauaa alennusmyyntiä kestä.

Sori. Turha taas ampua mua kun kerron teille miten tää menee.

18

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fhjjill

      Caboline tarvitsee paljon yksittäisiä autoilijoita omaan tilausvälitykseen, et pystyy ottamaamaan markkinaa haltuun. Muutama kymmenen autoa on sama kuin pieru saharassa, jos niihinkään löytyy kuskeja.
      Loppupeleissä parin, kolmen euron heitot hinnoissa, esimerkiksi stadista kentälle ei ratkaise mitään asiakkaan näkökulmasta. Säästäjä menee jatkossakin bussilla, tai junalla, joita menee sinne, kuten muuallekkin säännöllisesti eri vuorokauden aikoina.

    • MikäLuuletOlevasi

      Ääliö. Tästä on puhuttu julkisuudessa ja ammattilaisten keskuudessa ennen kuin tulit tänne pätemään. Kun et tiedä alasta mitään on turha esittää viisaampaa kun onkaan.

    • lihavaperverssi

      Niin tässä tulee tapahtumaan todennäköisesti niin että Cabonline pikkuhiljaa ostaa välitysyhtiöitä itselleen jolloin heidän ns. "automääränsä" kasvaa. Kun eteen tulee kilpailutus yhteiskunnan maksamista kuljetuksista on heillä kyky polkea hinnat alas sekä tarpeeksi suuri kalusto hoitamaan kuljetukset. Sen ovat itsekin sanoneet että ovat kiinnostuneet yhteiskunnan ajoista, kuten Ruotsissakin. Ja kuinka ollakaan, yhteiskunnan rahat pumpataan ulkomaiseen omistukseen. Vittumaista, eikö? Jos yksittäiset autoilijat eivät ole liittyneet isoon ajonvälitysyhtiöön niin heillä alkaa kohta kuolinkamppailu. Ja jos joku taksiautoiilija alkaa pätemään etten tiedä alasta ja minun pitäisi kadota Saharaan, niin kehoitan häntä menemään nakkarille, tilaamaan hampurilaisen, syömään sen, menemään kotiin ja itkeä itsensä uneen miettiessään tulevaa konkurssiaan. Mutta eihän näin tapahdu ;)

      • VanhaGubbe

        Helsingissä on entinen Taksidata Oy, nimenmuutoksen jälkeen Taksihelsinki Oy, on autoilijoiden itse omistama osakeyhtiö, jonka siis siihen kuuluvat autoilijat omistavat. Miten Cabonline pystyy ostamaan yksittäisiltä autoilijoilta jokaiselta osakkeen kerrallaan? Jos autoilijat alkavat osakkeitaan myymään, alkaa melkoinen hintakilpailu ja siinä on voittaja se, joka myy osakkeensa. Aika kovia hintoja tarjonneet jo ihan suomalaiset useamman auton yritykset, mitähän Cabonline on valmis maksamaan? Jos Cabonline itselleen jokusen osakkeen saisikin, ei Taksihelsinki Oy:n sääntöjen mukaan, voi kuulua samaan aikaan kahteen välityskeskukseen, joten Cabonlinen on tyydyttävä ihan suomalaiseen välitysyhtiöön ja heidän sääntöihinsä. Jotenkin tuntuu siltä, että täällä "asiantuntijoina" kirjoittelevat muutamat nimimerkit eivät ole selvillä stadin suurimman taksivälitysyhtiön yhtiöjärjestyksestä ja säännöistä puupennin vertaa. Miten voisikaan olla, eräskin on sanonut pyörittäneen Suomessa laitonta Uberliikennettä ja sekös tekee asiantuntijan?

        Vaan mistäpä minä vanha eläkeukko mitään tiedän, ehdinhän olla stadissa taksarina vain vaivaiset 47 vuotta, niistäkin yli 40 vuotta autoilijana ja työnantajana.

        Taksihelsinki On:n osakkeita hallussa, myyn, jos hinnoista sovitaan. Paljonko tarjotaan tänään? ;-)


      • kohtanäät
        VanhaGubbe kirjoitti:

        Helsingissä on entinen Taksidata Oy, nimenmuutoksen jälkeen Taksihelsinki Oy, on autoilijoiden itse omistama osakeyhtiö, jonka siis siihen kuuluvat autoilijat omistavat. Miten Cabonline pystyy ostamaan yksittäisiltä autoilijoilta jokaiselta osakkeen kerrallaan? Jos autoilijat alkavat osakkeitaan myymään, alkaa melkoinen hintakilpailu ja siinä on voittaja se, joka myy osakkeensa. Aika kovia hintoja tarjonneet jo ihan suomalaiset useamman auton yritykset, mitähän Cabonline on valmis maksamaan? Jos Cabonline itselleen jokusen osakkeen saisikin, ei Taksihelsinki Oy:n sääntöjen mukaan, voi kuulua samaan aikaan kahteen välityskeskukseen, joten Cabonlinen on tyydyttävä ihan suomalaiseen välitysyhtiöön ja heidän sääntöihinsä. Jotenkin tuntuu siltä, että täällä "asiantuntijoina" kirjoittelevat muutamat nimimerkit eivät ole selvillä stadin suurimman taksivälitysyhtiön yhtiöjärjestyksestä ja säännöistä puupennin vertaa. Miten voisikaan olla, eräskin on sanonut pyörittäneen Suomessa laitonta Uberliikennettä ja sekös tekee asiantuntijan?

        Vaan mistäpä minä vanha eläkeukko mitään tiedän, ehdinhän olla stadissa taksarina vain vaivaiset 47 vuotta, niistäkin yli 40 vuotta autoilijana ja työnantajana.

        Taksihelsinki On:n osakkeita hallussa, myyn, jos hinnoista sovitaan. Paljonko tarjotaan tänään? ;-)

        1€ kpl muuta arvoa niillä ei ole.


      • 567bbkkjh
        kohtanäät kirjoitti:

        1€ kpl muuta arvoa niillä ei ole.

        Niinhän tuollainen typerä trolli luulee. Mistä ammennat pohjattoman tyhmyytesi? Geeneistäsi?


    • VanhaGubbe

      Mutta millä se Cabonlinen kalusto kulkee, jos ei ole kuskeja? Ei ole kuskeja ajamaan näilläkään hinnoilla, kuka suostuu ajamaan vieläkin pienemmällä palkalla?

      Sitä on mukava teoritesoida, kun ei ole ollut koskaan itse työnantajana. Et edes sitäkään sitten tiedä, että yrityksen täytyy saada rahaa sisään, millä maksaa kulut ja palkkamenot? Täällä oli aikanaan helvetisti ulkolaisia bussiyhtiöitä, nekin tuli massiivisesti tänne alkuun, pikkuhiljaa ovat vetäytyneet pois, vaikka emoyhtiöillä oli ihan sikana rahaa homman pyörittämiseen, vaan loppuuhan se ennen pitkää.

      Luuletko, että jostakin ilmaantuu kolminkertainen asiakasmäärä, jos se automääräkin kolminkertaistuu? Menisitkö itse Cabonlinelle rengiksi vitosen tuntiliksalla? Kun ei mamut tule nytkään enää taksikuskiks, ei niin sitten millään..

      Vaan mitäpä minä, olen jo vanha eläkeukko, enhän minä mitään tiedä, ehdinhän olla työnantajana taksissa yli 40 vuotta.... :D

      • kjhjdfbi

        Samaa olen miettinyt, ja tullut siihen lopputulokseen että ajatus (Cabonlinella)on hoitaa välitys, ja kuskeilla on sitten omat autot. Silloinhan ei ole palkkamurheita, ja velaksi autot ostaneet entiset rengit kyllä kompensoivat mahdolliset hinnanlaskut tekemällä pitempää päivää. Joku täällä on haikaillut TESsin ja sunnuntaikorvausten perään, mutta veikkaan että haaveeksi jää.
        Ko. putiikilla on muuten aika huono maine Ruotsissa noitten yhteiskunnan kustantamien kuljetusten hoitajana.


      • kuljettajavaan

        En haikaile kiinteäpalkkaiseen systeemiin vaan arvioin ajotuntien supistamista. Ruotsissahan rivikuljettaja ajaa kahdeksan tunnin vuoroja. Ja saa nimenomaan taulukkopalkan. Ei provisiota.
        Tessin mukaan kun mennään on kahdessa viikossa ainoastaan 80 tuntia ajoa. Sitten vaihtuu kuski. Eli cabonline pystyy kilpailemaan kuskien suosiosta lupaamalla kolmasosan vähemmän ajotunteja ja silti ihan käyvän liksan. Nykyisinhän ajamme kaksitoista tuntisia vuoroja. Ja palkkio on usein jopa huonompi kuin taulukkopalkalla ajavilla. Tähän tarvitaan iso reservi. Aikovatkohan ryhtyä järjestäytyneeksi työnantajaksi? Aika kova kilpailuvaltti.


      • ViidenTähdenTaxari

        Kalustohan kulkee vaikka tappiolla hetken. OnniBus käytti samaa strategiaa. Siellä isotkin firmat ottivat iskua ja joutuivat mm. luopumaan reiteistä.

        Takseissa yksittäisillä yrittäjillä ei ole samanlaista bufferia kestää tätä mistä seuraa, että kuskit siirtyvät ajamaan Cabonlinelle. Kuski voi tietysti nyt sanoa, että "ei ikinä!" mutta nälkä ja asunnon lyhennykset kyllä motivoi pettämään itsensä.

        Kuskit eivät tule olemaan ongelma. Onhan tuolla satoja Uber-kuskejakin reservissä odottamassa.


      • Taksikeisari

        Helsingissä on takseja aivan liikaa uuden lain tullen. Sama koskee muitakin isoja keskuksia ja siihen Cabonline ja muutkin pääsevät iskemään.

        Jos Uudenmaan kaikki kela-ajot päätyvät vaikkapa tuolle firmalle, mitä se tasan tarkkaan yrittää, niin homma menee niin, että aamuisin ulkokuntalaiset tuovat asiakkaat Helsinkiin, ajavat jatkokyydit, tai jos niitä ei ole heti, ajavat muita kyytejä, eivätkä palaa kotipesään odottamaan tyhjänpanttina. Vastineeksi Helsingin autot eivät saa mitään. Se on kilpailua ja tehostamista, että autot ovat siellä missä ajotkin ovat.

        Vaikka se Kela ei Helsingissä mikään älyttömän iso siivu olekaan kyydeistä, niin se kertautuu tällä tavalla ja aivan samoi tekee kuntien maksamat kyydit. Muissa kaupungeissa Kela on suuremmassa roolissa, joten siellä pelkästään niillä on kannattavuuden kannalta keskeinen rooli, puhumattakaan jos myös vammaispalvelulain mukaiset ajot sattuvat menemään suurimmalle, kuten niillä tapana mennä kaikessa bisneksessä.

        Silloin yksittäisellä autoilijalla ei ole paljoa pelikortteja jaossa valita kenen leipää syö.

        Oikein jättiläisfirma voi hankkia työntekijänsä ihan vain ketjuyrittämisellä ja hankkia vaikkapa kaluston niin halvalla, ettei sitä nykytaksarit saa mitenkään. Jos iso firma tilaa vaikka 500 Tojotaa, niin se saa vähän eri eduin ne ja vakuutukset ja kaikki, kuin Timo Taksari Veholta ja A-vakuutuksesta. Siinä voi monella työttömällä tai rengillä käydä mielessä kokeilla. Sanotaanko näin, että jos iso toimija laittaa tarjouksen huoltoliisarista kaikkine datoineen ja välityksineen 999€ kuussa, niin ei siihen yhden taksin ja kahdenkaan taksin isännillä ole rahkeita vastata.


      • OletNero
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Kalustohan kulkee vaikka tappiolla hetken. OnniBus käytti samaa strategiaa. Siellä isotkin firmat ottivat iskua ja joutuivat mm. luopumaan reiteistä.

        Takseissa yksittäisillä yrittäjillä ei ole samanlaista bufferia kestää tätä mistä seuraa, että kuskit siirtyvät ajamaan Cabonlinelle. Kuski voi tietysti nyt sanoa, että "ei ikinä!" mutta nälkä ja asunnon lyhennykset kyllä motivoi pettämään itsensä.

        Kuskit eivät tule olemaan ongelma. Onhan tuolla satoja Uber-kuskejakin reservissä odottamassa.

        Satoja uber kuskeja reservissä odottamassa...Tajuatko nuija etteivåt tule saamaan taksinkuljettajan ajolupaa Uber taustansa takia. Olet varsinainen asiantuntija. Suurin osa heistä ei taustansa takia ole saanut aiemmin taksinkuljettajan lupaa ja eivät saa jatkossakaan. Oliko sulla muuta?

        Mitä tulee Onnibussiin niin luetko ollenkaan lehtiä ja seuraatko uutisia? Kuinkas kävikään? Montako irtisanottiin ja montako linjaa jouduttiin lopettamaan kannattamattomana?

        Tuollaisen taloustieteen tohtorin ja taksialan asiantuntijan kommentteja on aina ilo lukea.

        Kerro lisää. Tai oikeastaan, voisit jo lopettaa.


      • EiSeYmmärräMitään
        OletNero kirjoitti:

        Satoja uber kuskeja reservissä odottamassa...Tajuatko nuija etteivåt tule saamaan taksinkuljettajan ajolupaa Uber taustansa takia. Olet varsinainen asiantuntija. Suurin osa heistä ei taustansa takia ole saanut aiemmin taksinkuljettajan lupaa ja eivät saa jatkossakaan. Oliko sulla muuta?

        Mitä tulee Onnibussiin niin luetko ollenkaan lehtiä ja seuraatko uutisia? Kuinkas kävikään? Montako irtisanottiin ja montako linjaa jouduttiin lopettamaan kannattamattomana?

        Tuollaisen taloustieteen tohtorin ja taksialan asiantuntijan kommentteja on aina ilo lukea.

        Kerro lisää. Tai oikeastaan, voisit jo lopettaa.

        Ei se tajua. Senhän näkee noista kirjoituksistakin.


      • ViidenTähdenTaxari
        OletNero kirjoitti:

        Satoja uber kuskeja reservissä odottamassa...Tajuatko nuija etteivåt tule saamaan taksinkuljettajan ajolupaa Uber taustansa takia. Olet varsinainen asiantuntija. Suurin osa heistä ei taustansa takia ole saanut aiemmin taksinkuljettajan lupaa ja eivät saa jatkossakaan. Oliko sulla muuta?

        Mitä tulee Onnibussiin niin luetko ollenkaan lehtiä ja seuraatko uutisia? Kuinkas kävikään? Montako irtisanottiin ja montako linjaa jouduttiin lopettamaan kannattamattomana?

        Tuollaisen taloustieteen tohtorin ja taksialan asiantuntijan kommentteja on aina ilo lukea.

        Kerro lisää. Tai oikeastaan, voisit jo lopettaa.

        Sulla toi luetun ymmärtäminen ei oo kyllä vahvuus. En viitsi jokaista asiaa vääntää rautalangasta.

        Usko nyt vaan, että kuskien puute ei tule olemaan ongelma.

        On normaalia yrityksille muuttaa strategiaa. Ei tämä nyt liity tähän asiaan mitenkään. Huoh.


      • HuohItsellesi
        ViidenTähdenTaxari kirjoitti:

        Sulla toi luetun ymmärtäminen ei oo kyllä vahvuus. En viitsi jokaista asiaa vääntää rautalangasta.

        Usko nyt vaan, että kuskien puute ei tule olemaan ongelma.

        On normaalia yrityksille muuttaa strategiaa. Ei tämä nyt liity tähän asiaan mitenkään. Huoh.

        Et taida olla terveiden kirjoissa?


    • kyllästynytkuski

      Mitenkään näihin Cabonlineihin ym. puuttumatta voin kyllä sanoa omasta kokemuksesta että kyllä taksissa nyt jo monesti Kuljettajat istuvat vitosen tunti. Mutta sehän ei autoilijoita kiinnosta pätkän vertaa. Onneksi pääsen itse tuosta orjantyöstä viikon päästä eroon ja voin elää oikeata elämää. Te taksiautoilijat kuvittelette olevanne jotain suuria bisnesguruja ja sankareita kun oikeasti työnne on samaa kuin kuljettajien, eli ajatte autoa, kuuntelette mummojen sairaskertomuksia, kännisten horinoita ja vinkunoita. Toivon sydämeni pohjasta että jokainen nykyinen taksiautoilija tekee konkurssin ensi kesän jälkeen, se olisi heille ihan oikein.

    • halleluj

      Ostooko ne seuraavaksi bussi firmat? Laivat on lastattu orjatyö voimalla, lipiksen rannikolla!

      • EUssa

        Hallitus mukaanlukien EU haikailevat halvemman matkustamisen aikaansaamiseksi. Motiivi on ihan yksinkertainen. Kun EU:ssa on liikkumavapaus, on se nykyään kallista liikkumista. Pyrkimällä jonkinlaiseen kuukausikorttiin, jolla saa sitten mennä millä kulkupelillä vain, hyötyjänä ei olisi kukaan muu kuin verottaja. päättyisi kilometrivähennykset. Mutta mutta.
        On mahdoton yhtälö rakentaa systeemi missä tuottaja, tässä tapausessa taksit, maksaa tonneja saadakseen sitten laskuttaa satasia. Tuppaa menemään konkurssiin yhtiöt tällä matematiikalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe