vesipaasto

aika?

Voiko vesipaastolla olla 4vkoa, ainakin uskonmiehet ovat?Jos lisää vain vähän vitamiineja?Tuskin siihen kuolee?

21

11432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koekaniini

      Olen ollut nyt nelisen viikkoa puolittaisella vesipaastolla ja laihtunut viitisen kiloa. En ole kuollut ja jaksan vielä kirjoittaakin. Mitään vitamiinilisäystä en ole käyttänyt.

      Puolittainen vesipaasto tarkoittaa tapauksessani sitä, että olen jättänyt lounaat kokonaan väliin. Kevyen aamiaisen ja normaalista lämpimästä ateriasta muodostuvan illallisen välillä olen nauttinut vain pelkkää vettä ja kahvia. Sokeria ja kermaa en ole kahvissani käyttänyt muulloinkaan (puhtaasti makusyistä - sokeri kahvissa on ällöttävä kauhistus!)

      Tarkoitukseni on jatkaa paastoa vielä parin-kolmen kilon verran.

    • titta

      et kyllä selviä kahtakaan päivää pelkällä vedellä. huomaat sen viimeistään kun et saa unta kun olet niin nälissäni.

    • hohhoijaa

      HALOoo...ootko tosissaan!!???
      taas joku pikku teini kyselee ja kuvittelee ihan tolkuttomia, minkäs ikäinen oot?
      kokeilehan kuinka kauan jaksat ja millainen olosi on jo yhden päivän jälkeen!

      • Hoikka ja kaunis

        Mä en ainakaan ole teini.Ikää 35 kolmen teinin äiti.
        Olen ollut täysin vesipaastolla kolme kokonaista päivää ja neljäs menossa. Olo ok. Työssä käyn normaalisti, ainoa oire mitä on,päänsärky ajoittainen. Itsekuria hei,pullamössö kansalle,joka vaan levii.


    • ruokaa

      Jos tarkoitat uskonmiehillä näitä paastoavia uskontoja, niiden uskonto tosiaan kieltää syömästä paasto päivisin. Ne juovat vain vettä paastopäivisin. Auringonlaskettua saavat sitten syödä, kuitenkin kevennetyllä valiolla...

      Pelkällä vedellä ei suositella olevan kolmea päivää pidempään, mikäli on mitään järkeä olla sitäkään aikaa. Kun kuitenkin paastota voi myös sillein että ei näännytä itseään energian puutteeseen, juomalla muita nesteitä.

    • teemu

      Kyllä voi paastota vaikka 40 vuorokautta.
      Täytyy vain osata tiettyjaä asioita, suolihuuhtelu, oikea aloitus jne. Ensin on hyvä paastota esim. viikko ja opetella lopettaminen.
      Vihannesmehujen,luomulaatu, käyttö on erittäin terveellistä, jos ei halluu olla pelkällä vedellä.

    • 62 päivää

      Moi!

      Olen ollut parhaimmillaan täydellisellä vesipaastolla 61 päivää! Tehnyt töitä (ei "ruumiillista") ja nukkunut käytännössä normaalisti.

      Suosittelen rautalisää ja vitamiineja sekä hivenaineita (2-3 Multi-Tabsia päivässä) ehdottomasti. Ilman rautaa olisin varmasti joutunut sairaalaan samantien. Jotta nestetasapaino ei kärsi, voi ja kannattaakin juoda tarpeeksi vettä. Itse heti herättyäni, 6-8 minuutin sisällä, juon 1-1,2 litraa huoneenlämpöistä vettä ja säännöllisesti puolentoista tunnin välein noin 2,5 desilitraa.

      On jotenkin uskomattoman kevyt ja terve olo paastossa. Olo on kuin olisi jotenkin "ilman ruumista" ja itselläni ei ole ollut koskaan minkäänlaisia kipuja tai sairauksia paaston aikana. Yksinkertaisesti missään ei tunnu mitään ja olo tuntuu todella terveeltä, ja uskomatonta kyllä, ENERGISELTÄ vaikka 0 kaloria päivässä nauttiikin.

      Painonpudotuskeino paasto ei ole. Paino putoaa ainoastaan ensimmäisten päivien aikana muutaman kilon ja tämän jälkeen tuskin ollenkaan.

      • järki mukaan

        62 päivää vesipaastolla?hei haloo!sun kroppa tarvii ravintoa.oikeasti.ei millään pahalla mut se kuulostaa sairaanloiselta ootko varma että et ole anorektikko...paljonkos olet laihtunut?


      • MIE VAAN
        järki mukaan kirjoitti:

        62 päivää vesipaastolla?hei haloo!sun kroppa tarvii ravintoa.oikeasti.ei millään pahalla mut se kuulostaa sairaanloiselta ootko varma että et ole anorektikko...paljonkos olet laihtunut?

        ...JATKU LOPUTTOMIIN ENERGINEN OLO.JOSSAIN KOHTAA TULEE VASTAAN NIIN HUONO OLO ETTÄ TOIVOT ETTET OLISI PAASTONNUT PÄIVÄÄKÄÄN.KOKEMUKSESTA TIEDÄN.VAROITAN.


      • Herra 57
        järki mukaan kirjoitti:

        62 päivää vesipaastolla?hei haloo!sun kroppa tarvii ravintoa.oikeasti.ei millään pahalla mut se kuulostaa sairaanloiselta ootko varma että et ole anorektikko...paljonkos olet laihtunut?

        Ei siinä välttämättä anoreksiaa tarvita voidakseen olla vesipaastolla niin kauan. Itselläni maksimi on ollut 57 päivää. En muistaakseni laihtunut kuin 4 kiloa. Kuten postaaja mainitsi, jos osaa hoitaa vitamiinien yms. esim. omegan saannin ravintolisillä ja jos henk.koht. aineenvaihdunta mahdollistaa paaston tuossa mittakaavassa, onnistuu hyvinkin. Uskon, että on olemassa ihmisiä, jotka voi vesipaastota jopa 3-4 kuukautta.


      • jostain se on pois
        Herra 57 kirjoitti:

        Ei siinä välttämättä anoreksiaa tarvita voidakseen olla vesipaastolla niin kauan. Itselläni maksimi on ollut 57 päivää. En muistaakseni laihtunut kuin 4 kiloa. Kuten postaaja mainitsi, jos osaa hoitaa vitamiinien yms. esim. omegan saannin ravintolisillä ja jos henk.koht. aineenvaihdunta mahdollistaa paaston tuossa mittakaavassa, onnistuu hyvinkin. Uskon, että on olemassa ihmisiä, jotka voi vesipaastota jopa 3-4 kuukautta.

        Käy pian kuin mustalaisen hevoselle, kuolee just kun oppii olemaan syömättä.


      • Viikko tai pari

        Ei pidä paikkaansa oikeastaan mikään tuossa jutussa. Ensinnäkään tuo 61 päivää pelkälle vedellä on valetta. Ja paino putoo noin 1 kg päivävauhtia, lihakset menee ja läskit sitten viimeksi. Olen ollut joskus 10 päivää pelkällä vedellä ja tehnyt samalla fyysistä työtä. Paino putosi 10 kg. Paasto piti lopettaa kun peräpäästä alko tippuun vettä ja mahan seudulta alko tosissaan tuntua että nyt tarvitaan ravintoa. Paino pysyy noin kilon noustuaan saavutetussa lukemassa JOS MUUTTAA RUOKAILUTAPOJAAN JA VAHTII PAINOAAN PÄIVITTÄIN pienikin lipsuminen esim suklaa, leivokset yms näkyy heti. Eli paino tuppaa väkisinkin nousemaan ennen paastoa vallinneeseen lukemaan. Joka paastossa lähtee lihaksia pois ja rasvaprosentti nousee, Näin ihmeellisesti se vaan menee.
        Tehokkainta olisi muuttaa ruokailutapojaan pysyvästi ja lisätä liikunnan määrää niin läskiprosentti laskee. Mutta se vaatii sitä itsekuria ja on paljon vaikeampi toteuttaa kuin viikon tai parin vesipaasto.


      • järkeä!
        järki mukaan kirjoitti:

        62 päivää vesipaastolla?hei haloo!sun kroppa tarvii ravintoa.oikeasti.ei millään pahalla mut se kuulostaa sairaanloiselta ootko varma että et ole anorektikko...paljonkos olet laihtunut?

        Järki myös mukaan kun ahmitte,syötte liikaa ja itkette läskejänne!!!


    • kokeilunhaluinen1337

      Ei tarvi olla teini tai anorektikko tai jotain jos haluaa paastota.
      Itseä kiinnostaa tosi paljon ja aikomus on aloittaa heti kun koeviikko menee ohi.
      Olen hyvässä kunnossa, semi-vege ja haluan kokeilla miltä se paasto tuntuu. haen sillä enimmäkseen juuri puhdasta oloa ja kokemusta.
      viesti ei kyllä vastaa mihinkään tai mitään mutta hyvä että ihmiset kyselee tällaisia ja toisen vastailee että tietämättömät ihmiset niinkuin minä saa vastauksia mielessä pyöriviin kysymyksiin

      • ikuinen laihduttaja

        olen ollut useita kertoja elämäni aikana mehupaastolla. Hienoja kokemuksia kaikki. Nyt haluaisin kokeilla vesipaastoa ainakin viikon ajan. Tässä on menny 2,5 viikkoa Atkinsin dieettiä ja painon jumitus ja jopa nousu harmittaa. Ketoosi on vahvasti ollu päällä 2 viikkoa, niin että omakin rasva palaa. Syön kuitenkin kai vieläkin liikaa vaikka alkot ja imelät olleet pois kuviosta jo kauan ennen Atkinsia. Sou aloitan tänään vesi, vihreä tee, joskus kahvia sekä vitamiinit (Herbalife) ja kivennäisaineeet siinä samassa pillerissä sekä omega-3 ja muut pakolliset rasvahapot. Katellaan.


      • tsäkä tsäkä
        ikuinen laihduttaja kirjoitti:

        olen ollut useita kertoja elämäni aikana mehupaastolla. Hienoja kokemuksia kaikki. Nyt haluaisin kokeilla vesipaastoa ainakin viikon ajan. Tässä on menny 2,5 viikkoa Atkinsin dieettiä ja painon jumitus ja jopa nousu harmittaa. Ketoosi on vahvasti ollu päällä 2 viikkoa, niin että omakin rasva palaa. Syön kuitenkin kai vieläkin liikaa vaikka alkot ja imelät olleet pois kuviosta jo kauan ennen Atkinsia. Sou aloitan tänään vesi, vihreä tee, joskus kahvia sekä vitamiinit (Herbalife) ja kivennäisaineeet siinä samassa pillerissä sekä omega-3 ja muut pakolliset rasvahapot. Katellaan.

        kyllä mäki jonkun muutaman päivän, max viikon paastoamiset ymmärrän, mutta siinähä häviää lihaksetki jos pitkää paastoaa! no mut, sehän on jokasen oma asia tietenkin...


      • ikuinen laihduttaja
        tsäkä tsäkä kirjoitti:

        kyllä mäki jonkun muutaman päivän, max viikon paastoamiset ymmärrän, mutta siinähä häviää lihaksetki jos pitkää paastoaa! no mut, sehän on jokasen oma asia tietenkin...

        Paaston alussa lähtee vedet, sitten elimistö kaluaa pari päivää lihaksista aminohappoje. Mutta vaan pari päivää! Tämän jälkeen saavutetaan ketoosi eli rasva ja töhnät palaa. Paastoa voi jatkaa niin kauan kun läskiä ja kuonaa riittää periaatteessa. Lopettaa sitten kun paino niissä halutuissa lukemissa. Tämän jälkeen atkins tai karppaus pitää saavutetun painon. 8 päivä aluillaan ja olo energinen. Harmittaa kun ei pääse kunnon lenkille kun 30 astetta tojottaa mittarissa. Missä palaa, siella tarvitaan happea!


    • Paaston puolesta

      Itse paastoan vuodessa pari kertaa, yleensä aloitan mehupaastolla eli puristan aamuisin greipistä tai sitruunasta mehun, johon lisään haaleaa vettä, siitä saa c-vitamiinia ja sekoitan kalaöljyt haaleaan veteen. Tärkeintä paastossa on nauttia nesteitä, jotka ovat mahdollisimman luonnontilassa. Vihreää teetä juon myös aamuisin, lounaalla saatan puristaa appelsiinin veteen ja teetä. Töistä päästyäni, jos enää on nälkä kun vettä juon kun suu kuivaa tai päähän koskee, saatan illalla juoda kamomillateetä ja puristaa sitruunan. Paras nälän tappaja itselläni on kun puristan sitrushedelmiä, eli saatan vaikka tehdä desin sekoituksen, jossa puristettuna lime, greippi ja sitruuna, kun nuo puristaa riittää vielä seuraavaankiin päivään, sillä ovat oivia tiivisteitä, kun ovat kitkeriä eli yhden desin puristettua hedelmämehua. Tärkeää paaston ekoina päivinä on juoda paljon etenkin vettä, vaikka saattaa tuntua että aluksi turvottaa, mutta eiköhän aineenvaihdunta jokaisella toimi ja kolmantena tai neljäntenä päivänä kaikki epämiellyttävät tuntemukset katoavat, tosin jatkossa saattaa kuitenkin hetkittäin tuntua huimausta ja päänsärkyä, koska se on luonnollista jos kalorin saanti on pieni. Viikon kun olen paastonnut mehulla, saatan palkita itseni keittämällä pitkään haudutettua lämmintä ohrapuuroa, joka on mahdollisen vellimäistä. Yleensä puurolautasen jälkeen seuraavana päivänä aloitan paaston, mutta parasta olisi puurolautanen nauttia illalla, jotta ei ruoansulatus ala vaatimaan lisää sitä kun voi senä jälkeen mennä nukkumaan. Seuraavana päivänä nautin pelkästään vihreää teetä ja vettä ja tällä olen elänyt erinomaisesti jopa 2 viikkoa. Mieliteot katoavat jopa teehen, mutta suosittelen valitsemaan paljon erilaisia makuvaihtoehtoja teen suhteen, sillä se tuo vaihtelevuutta eikä paasto ala tuntumaan tylsältä ja raskaalta. Saatan paastota kerralla sen kuukauden, olen normaalipainoinen bmi 20.2, mutta saattaa kuitenkin paaston aikana pudota jopa 1-1,5 eli johonkin 18.8-19. Opiskelen yliopistossa ja paasto antaa minulle aina jaksavuutta opiskeluihin. Paaston päätän yleensä että siirryn taas viikoksi mehupaastolle, jonka jälkeen alan nauttia hyvin soseutettuja keittoja ja vellejä. Olen kasvissyöjä, joten ei minulla ole mitään mielitekoja mättää esim. hampurilainen ja ranskalaisia paaston jälkeen, vaan 1-3 päivää menee sosekeitoilla ja velleillä, joita laimennan vedellä ja sitten alan nauttimaan puuroja, sekä tärkeää on pureskella tosi mössömuusiksi vaikka olisikin pieni pala leipää suussa. Yhden leivän puolikkaan pureskeluun voi mennä jopa 10 min! Tärkeää on jos laihduttaa yritätte paastolla, niin säännöllisyys ja paljon paljon vettä, niin paljon kuin ikinä haluaa, vesivarastomme ovat rajana (ei kukaan pysty kerralla vetämään vettä montaa litraa!!) Kulutukseni on keskimäärin päivässä 1 700 kcal. Suosittelen käymään myös ketoosin käynnistyessä käymään vaikka kuntosalilla, aivan minimaalisilla tehoilla :) Paasto on itselleni helppoa yleensä, koska en syö karkkeja, juo virvoitusjuomia, kahvia tai syö montaa makeaa tai suolaista herkkua kuussa, vaan nautin yleensä luomutuotteita tai kasvatan ruokani itse :) Elimistö vain joskus vaatii täydellistä puhdistusta ja vedellä toimii erinomaisesti, mutta älkää kuitenkaan kovin kauaa pitäkö, sillä on varmaa että stoppi tulee jossakin vastaan riippuen kropasta :)

      • Samanlaisia kokemuks

        Minulla ei myöskään tullut minkäänlaisia oireita 10 vrk vesipaastosta, toisena päivänä taisi hieman päätä kivistää.
        Sen sijaan kahvia juova ja lihaa syövä mieheni sai kovia päänsärkyjä ja muita ?vieroitusoireita?
        Itse syön kyllä karkkeja ja muutakin turhaa väri- ja lisäainehömppää, mutta paaston jälkeen (paastoan noin kerran vuodessa tai kahdessa vuodessa) ei niitä halua viikkokausiin ajatellakaan nakkaavansa suusta alas. Puhdasta ja ravintorikasta tekee silloin - ja onneksi yleensä muutenkin - mieli.

        Muutamana ensimmäisenä päivänä on askel hieman raskaan tuntuinen, (hiilarivarastot?) mutta normaalisti olen minäkin töissä käynyt. Ja lisäksi siivonnut vaatekaappeja, vienyt kirpparille tavaraa, ulkoillut pitkään jne.

        Ensimmäistä kertaa paastoavia suositelisin keittämään vihannesliemiä.


    • Kiinnostunut 261
    • pöliä

      Kannata millekkään hel.etin paastolle alkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2693
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1452
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      40
      1433
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      1208
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe